Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jesi

Sivuja: 1 ... 60 61 62 [63] 64 65 66
1861
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 09.09.06 - klo: 23.35 »
Kannattaa toki ottaa se huomioon, että sähkömoottori antaa voimanpaskoota hieman eri tahtia mitä nitrokone, joka voi tarkottaa sitä että keskidiffillä menee plasmat sekaisin.

Käsissäni äsken pyörittelin autoa, peukalolla tasaista vauhtia pyörittelin spurria, jos molemmat takapyörät pyssäyttää sohvaa vasten, etupyörät alkaa pyörimään tuplasti nopeammin.
Käytännössä:
- lämä lattiaan.
- sähkökoneessa maksimi vääntömomentti tulee bout välittömästi.
- perä maahan, keula kevenee.
= takapää alkaa ottamaan kuormaa, keskidiffi siirtää voiman sinne minne se pääsee helpoiten, eli eteen..., käy niinku 4wdkanootti kirjoitteli.

1862
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 09.09.06 - klo: 17.18 »
_minun_ mielestä tuo on kyllä aika kaukaa haettua, noin ajoajan kannalta. Servojen ja vastarin viemä virtamäärä on ~promille siitä mitä kone vie, noin sen enempää mittaamatta ja tutkimatta sanottuna.

Toki tämä on mahdollista, noparilta vastariin menevästä johdosta keskimmäinen liitin irti, niin sillon on mahdollista käyttää humppia.

1863
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 09.09.06 - klo: 00.41 »
Just...

Tarvii koittaa sitten torsenia keskelle tai sitte kiinteää keskipalaa.


Pinjonin lukkoruuviin olen tavannut käyttää kierrelukitusta, sitä o eri tehosina, mieto, sopiva, pysyvä. itse käytän kahta jälkimmäistä järjen kanssa.

1864
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 08.09.06 - klo: 22.02 »
Katselin autolle varaosia, sattui löytymään sopivasti hyvä paletti:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-hyper/080906_varahyper_kotiin/

:D

1865
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 07.09.06 - klo: 20.15 »
Jeps, möin koneen pois, koska olisi tullut suuria ongelmia pinjonin kanssa.
Googlettelin hyvän tovin, ei tullu missään vastaan pinjoneita joissa akseli olisi ollut 3.17mm ja hampaan nousu MOD-1.

Nyt tulee kone jossa on 5mm akseli ja tälle koolle löytyy mod-1 pinjoneita ameeeriikasta.

Towerilta hain yhden hyperin lainaan, niin näen mitä kokonaisessa autossa on, mitä tarvin ja mitä heivaan ojaan.

1866
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 07.09.06 - klo: 20.11 »
Dodiih, nopari on tulossa kovaa kyytiä tänne päin, ETA ma/ti.
Moottorinkin möin jo muista syistä, mutta tulee testiin toinen pannu maanantaina...

BTW, katso treadin eka sivu :)

1867
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=18050
Tuola on kans jotain tapahtumaa meneillään ;)

hobakuskit voisivat joutessaan tuota seurata, kun itselle hobat ja krossit täysin vieraita, välillä perusasiat hukassa.

1868
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 07.09.06 - klo: 11.59 »
Tyrmäsin mietinnässäni idean levyjarruista, jos ei tolla spiderillä pelaa moottorijarrutus, niin siihen tulee sitten lukko.


Seuraavia kysymyksiä tulee mieleen, en vielä ole ehtinyt paljoa etsimään tietoa, mutta katsotaan jos joku hobakuski osaisi suoraan antaa vastauksia:

- Mistä manuaali/purkukuva tolle pcr/pbs autolle?, lieneen pcrässä vaan ripustukset eri, mutta muute normi seiska?, ofnan sivuilla seiskan purkukuva oli ainoastaan .jpg muodossa, pdfänä olis kätsy, vinkkejä?

- Mikä on spurrin rattaan "nousu",? ei hammasmäärä.
Olisiko "Mod-1 pitch"?

- Mistä tolla nousulla löytys pinjoni? =)

- Hyöty/haitta tuosta laydown servodekistä?, mistään painopisteistä jne ei mulle kannata puhua, edelleenkin pihasudittelen. Käsittääkseni perinteinen servokiinnitys olisi helppohoitoisempi/yksinkertaisempi?


Moottoripukki ongelmaan löysin helpon ja halvan ratkaisun, "yllättäen" e-maxxista, taitaa kohta jokaisessa mun projektiautossa olla puolet e-maxxin osia =)


edit: Tounisonille 10 pistettä linkistä!

1869
Sähköautot / Project HoBao Hyper 7 PCR Brushless...
« : 06.09.06 - klo: 21.04 »
Kerta jo mopo keuli käsistä, niin vedetään nyt sitte kunnolla sladissakin:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-hyper/060906_Hyper_7_PCR/

Tuohon ruuvaan 1300w harjattoman, säätimen ja lipot kyytiin.

Autoa en vielä kovin tarkasti tutkinut tms, mutta silmään jo pisti tuo spideri keskidiffi, käytännössä en voi poistaa jarruja käytöstä, jos keskellä on yleensäkkään jonkin sortin tasauspyörästö.
Olen ehtinyt tottua jo jäykkään keskidiffiin, mutta kai siihen vois vielä oppiakkin.

Tarina varmasti jatkuu....

1870
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 05.09.06 - klo: 22.30 »
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/050906_wing/

Tuommonen tohon tuli, eos onko iloa vai ei, mutta onpahan jotakin säädettävää =)

1871
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 05.09.06 - klo: 12.29 »
Perjantaina testasin revon lukkoja ja lipoja, ne toimi niin kuin pitikin.

Pito parani rankasti, e-maxxin vakiokoneilla nurmikolla testasin, niin heitti voltin pyörilleen paikaltaan kun löi lämän lattiaan :)

Haittapuolena toki laajentunut kääntösäde (kaasulla se kääntyy =) ja isompana haittapuolena se että e-maxxin koneet kesti noin vartin ajaa, ennenkun ne paloivat poroksi. (kuormittaa voimansiirtoa ja moottoria paljon noi lukot...)

Äsken kusti toi ameeeriikasta uuden e-maxxin vaihdelaatikon, vaihdan sen revoon ja wanha takas luovuttajalle, eli pojan e-maxxiin.


Noparista on jo tilaus tehty, odotan vahvistusta.


edit:
Kaiken järjen mukaan noparin pitäis lähtee huomenna taapertamaan tännepäin.

Olen erillainen nuori ja poikkean BK warrior kaavasta ja koitan uutta&vierasta, joko onnistaa tai sitten ei.
Sain Tehtaalta semmoisen tarjouksen josta en voinut kieltäytyä =)

1872
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 03.09.06 - klo: 16.32 »
Kyseessä on noparin softstart toiminto. Eli kun vetää lämän lattiaan, niin ajaa hetken pienellä virralla ja sitte vasta kaikki peliin.
Säästää voimansiirtoa aika paljon...

1873
Sähköautot / kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 02.09.06 - klo: 20.44 »
Noh, eipä suoranaisesti ne ämpärit sutimista lisää.
Tosin, lipossa on bout 8.4v jännite, purkuvirtaa tarjolla, niin voihan sillä laku palaakkin.

1874
Sähköautot / Hpi Sprint 2 hihna
« : 01.09.06 - klo: 11.26 »
mäki tarvisin saman....
Hobbylinnassa ei oo eikä hajuakaa millo tulee.

Pitää tilata englannista, sieltä saa nopeasti.

Ota yhteyttä sähköpostilla jesi@iki.fi , niin katsotaan mitä keksitään..

1875
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 01.09.06 - klo: 08.51 »
Nyt on revoon lukkodiffit kasattuna:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/010906_lukot/

Lukon toki olisi voinut tehdä liimaamallakin, mutta onpahan nyt kunnollinen.

Nyt alkaa offauski luistamaan, kun autossa on 3x100% lukot, eli ihan rehellinen fulltime 4x4.



Hain romusoinilta paria erillaista rosteri profiilia, pitää niistä funtsia akkutelinettä lipoille.

Mutta pakko on päästä testaamaan, pitää tehdä joku purkkaviritys noille lipoille ja ruuvata e-maxxin koneet ja nopari kiinni....
Toki myös vaihtaa diffit, kun autossa on nyt nuo vakiot luiston sallivat, eli 4x2 diffit.

1876
Sähköautot / Kysymys LiPolaturista/-akuista
« : 30.08.06 - klo: 19.48 »
Mulla tais mennä noihi kolmeen kans jotai viis amppeeria.
Otithan huomioon että lipoja EI saa päästää tyhjäksi, joten tästä syystä akuissa on "pohjalla" virtaa.

Mutta koita purkaa-ladata-purkaa muutama kerta, josse siitä lähtee, pitää tänään vielä jumpata omiakin.

1877
Sähköautot / Kysymys LiPolaturista/-akuista
« : 30.08.06 - klo: 19.24 »
4wdkanootti:
Lipoakuille on määritetty maksimilatausvirta, joka on 1C, eli 8000mah akulla 8A. Fiksut laturit ei anna laittaa isompaa virtaa, jos on määritetty akun kapsiteetti, halpiksista en tiedä, mutta aina 1C ellei toisin mainita akun spekseissä.

En näe itse mitään syytä miksei lipoa voisi ladata pienemmällä virralla kuin 1C.

"ja siis jos lataan 24 appeeria yhteensä voinen odottaa valmista n. 12h kuluttua. Siis ellei jää saamatta täyteen. Sikisi kysyn.

Ja kai näilläkin eka kerta on vaisumpi sekä lataantumaan, että tehonsaanti."

Tämä kohta ei menny mulla ihan ymmärrykseen...

1878
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 30.08.06 - klo: 19.21 »
Jotta pysytään asiassa, niin jatketaan akkukeskustelua vaikka:
http://rc10.fi/viewtopic.php?t=17014

1879
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 30.08.06 - klo: 19.02 »
eihä mulloo ees noparia juuri nyt.....
Se on tilauksessa...

1880
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 30.08.06 - klo: 09.02 »
Olipa mullakin vähä savoottaa tullissa....
Kyllä sen pitäis visalaskussa nettipankissa 1-5pvä sisään näkyä.


Eilen kusti toi ameeriikasta lehden jossa oli varsin mielenkiintonen projekti, aihe oli tuttu samoin auton rakentanut mieskin =)

http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/tmp/e-revo/
.zipissä on kaikki kuvat, jos haluaa omalla koneellaan niitä pähkäillä.

Autossa ei näytä ole mikään maaginen kone eikä akku, mutta silti näyttäs hyvin olevan kulkua....

1881
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 29.08.06 - klo: 19.51 »
Patterit saapuivat kotio:
http://jesi.5cyl.net/RC/e-revo/290806_lipot/

Akuissa on 36kk takuu, ekan vuoden aikana saa rahteja vastaa uuden akun, tokan vuoden aikana akku maksaa 33%, kolmannen 66% uuden hinnasta.
Toki tämä ei korvaa fyysisesti aiheutettuja vikoja ja balanceria pitää käyttää.


Haussa on 160a/16cell, 160a/24cell tahi 224a/16cell nopari, valinnan vaikeutta vaan...

1883
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 28.08.06 - klo: 11.36 »
Badawanin kanssa kateltii akkuja:
http://www.flightpower.co.uk/flightpower_shop.html

Tua olis kivaa patteria, mutta menee hinnat aika koviks jo, mutta eihän sitä koskaan tiedä......

Tein projektissa muutaman askeleen taaksepäin, eli möin harjattomat ja taas ajellaan e-maxxin vakiokoneilla =(
Isompia eväitä kiikaroidaan kovasti.......

1884
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 26.08.06 - klo: 14.51 »
Tein tiedustelua asiaan liittyen, vastaus oli aina sama:
"Heitä roskiin".

1885
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 26.08.06 - klo: 11.00 »
Autolla on tyytyväisenä ajettu kovasti.
Lipojen saapumista odotellaan.
Radiotki tuli hommattua.

Luulen että että auton päivittely loppuu hetkeksi, kun pitää kuulemma rahaa käyttää johonki muuallekki ;)
Sanosin että kuukauden koitan tässä malttaa ja sitte tilaan semmoset noparit ja koneet, että oksat pois =)

1886
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 23.08.06 - klo: 17.47 »
Passelisuutta ei tiedä ennenku koittaa, mutta tuo on testauslistalla.

Laitoin joutessani minisiilen ja puhaltimen koneen päälle, pudotti koneen lämpöjä noin 20C!, en meinannut uskoa silmiäni/mittaria, tein mittauksen toisella mittarilla ja tulos sama.
http://www.medasec.com/prod_pics/cooleri.gif.popup.jpg
Tosin, epäilytti alkuunsa toimiiko puhallin kuvan osottamalla tavalla kunnolla, eli että imee mottorilta päin, kääsin puhaltamaan moottoriin päin.

Asensin autoon traxxasin onboard lämpömittarin, nykyinen/min/max lämpöarvot.

1887
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 23.08.06 - klo: 13.27 »
lukiko badawan kunnolla tekstin? =)
Siinä sanotaan että conversion...
"Note: This kit uses stock E-Maxx gears, bearings, and shafts (not included). It also requires modification of your input-shaft. The front end of the shaft will need to be cut using a metal hand saw or Dremel tool"

1888
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 23.08.06 - klo: 13.13 »
dodii, sitte ollaanki jo melkee voiton puolella.
Mut jos löytyy dremeli, ton lootan sovittaa nopeesti ittekki revoon, itekki yllätyin kuinka helppo homma. Eihän se toki niin pling ole.

Akuista tars vähintää 100A saada jatkuvaa purkuvirtaa
Harjattomille voi laskea 320e, sis 120a noparin ja soivan koneen.
Lootan vissii saa halvimmalla, ku tilaa towerista, pitäs itekki tilata....

1889
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 23.08.06 - klo: 12.52 »
On se hieno, ei siitä pääse mihinkää.

Mutta lompakko kannattaa olla kunnossa, tekee e-revon tavalla taikka toisella....:

- g2r, 300e. (ainiin, ei sisällä renkaita, vanteita, eikä koria!, nämä yhteensä ~150e.)
- revon etu ja takapäät, ei saa kokonaisena mistään, osa osalta voi ostaa, vtummoinen vaiva ja työ, käytännössä helpompi ostaa käytetty revo kokonaisena, 300-400e rtr.
- emaksin loota, ei saa kokonaisena, osina vissii 80e tms.
- akut, 80-200e/ajokerta.
- laturi/laturit, 70-100e/kpl
- moottori, 100-150e/kpl.
- nopari, 180-280e.
- radiot, 50-400e.
- repullinen tarvittavia osia jne, 50-200e.
- ne jotka unohdin.

1890
Sähköautot / Project E-Revo 3.3 Brushless...
« : 23.08.06 - klo: 09.39 »
- kolme ~vastaavaa autoa.
- kolme samanlaista moottoria.
- kolme kuljettajaa.
- kolme ajotapaa.
- kolme ajopaikkaa.
- akun valmistajan kertoma kapasiteetti.
- moottorin valmistajan kertomat keskiarvo ja maksimivirrat.
- koneen ja noparin hyötysuhde.
= kolme ajoaikaa.

Näiden muuttujien perusteella arvioitiin/laskettiin sopiva kerroin.
Täysi mysteeri on esimerkiksi moottorin valmistajan antama keskimääränen amppeeriluku, missä käytössä, miten kuormitettuna jne jne?
Mutta sekin pitää paikkaansa, että kuskista/ajotavasta/ajopaikasta johtuen ei aina mene maksimivirtoja koneeseen?, itse en ainakaan aja lämä lattiassa kokoaikaa.


Tämä on suuntaa antava laskelma, perustuu käytännön kokemuksiin ja pätee ainoastaan tämän koon/painoin/vierintävastuksen/tms autoon ja setuppiin muutenkin.

Eli ei kannata alkaa tohtoriksi väittelemään tai lottoamaan tämän perusteella, palvelee minua jokatapauksessa varsin hyvin ja Toistaiseksi pitää vielä paikkaansakkin.

Sivuja: 1 ... 60 61 62 [63] 64 65 66