Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mr.MR

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9
211
Niinhän se on monessa asiassa, että on vaikeaa olla paras. Esim. Nokia, tai FG.  :wink:  Ne viimeiset jääräpäät on vaikeinta saada hankkimaan se yleinen ja hyväksi todettu merkki, taikka tuote. Toisaalta, niitä muitakin merkkejä tarvitaan, kuluttajan kannalta. Pysyypä hinnat kurissa, taikka edes jotenkin aisoissa, kun on edes muutama kilpailija.

212
Polttisautot / HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« : 06.07.06 - klo: 09.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Wizu"

 Se "siipiratas", mikä luultavasti vetää jäähdytysilmaa oli jumissa. Yhden siiven ja seinämän väliin oli kivi juuttunut. Hetkessähän sen irrotti mutta tympeä kuitenkin. Tänään tulee foamia hieman eteen niin päästään siitäkin ongelmasta.



Sitten kun siihen "foamia" laittaa, niin eipä vedäkään enää ilmaa, eli ei jäähdytä moottoria. Suosittelen, ettet tukkisi reikiä vaahtomuovilla, kun ei niitä kuitenkaan jaksa olla jatkuvasti olla pesemässä puhtaaksi.  Autovaraosaliikkeestä saa pienireikäistä helposti muotoutuvaa alumiiniverkkoa, joka on tarkoitettu ruostereikien paikkaamiseen. Sillä on saatu kohtalaiset suojat aikaan. Suurin ongelma, eli reiät ovat siellä kampikammion puolella. Ei niistä vetokäynnistimen rei'istä isoja kiviä mene.

213
MCD:llä näyttäisi sivustojensa mukaan olevan jälleenmyyjä ruåttissa. Sitten kun menee ruåttin myyjän sivuille, niin herää kysymys, että onko sitä myyjää enää olemassakaan. Sen verran olemattomat sivut. Joku innokas nyt hommaa tommoisen MCD:n, niin saadaan tietoa siitäkin. Ainiin, siinä ralliautossa on sitten eri kokoiset renkaat, kuin 1/5 touringeissa. Ja renkaan hinta varmaan sen mukainen.

Toisaalta, hinta on kaikille sama, köyhästä tuntuu kalliilta.  :|

214
No toki ne vievät komean näköisesti noita MCD ralliautoja nelipyöräluisussa asvalttiradalla. Eri juttu sitten on, että paljonko se vaatii taitoa, taikka harjoittelua, sekä taitoa säätää alusta toimivaksi omiin ajotapoihin. +10 kiloa, hyvä kitka, eli paljon pitoa ja vauhtia vaativat jo kuljettajaltakin aika paljon. Jos katselee videoita maailmalta maailmanmestaruus kisoista takatuuppareilla, niin vauhtia on niissäkin. Eikä kai nopein tapa viedä autoa ole kylkimyyry, vaikkakin hienon näköistä sekin on.   :wink:

Toisaalta, vertailu rata-autoissa takavedon ja nelivedon välillä on sinänsä turhaa, että säännöt kieltävät nelivedon.

215
Lainaus käyttäjältä: "ÄrCee"


Ei se neliveto tee voimansiirrosta sen heikompaa.


No mutta ainakin kytkin on paljon kovemmalla. Eli jos auto ei sudi, niin kytkin palaa. Painava neliveto jo täälläkin mainittuine kilkkeineen lisää auton painoa, ja taas on voimansiirto kovemmalla rasituksella.

Noilla nappularenkailla talviajokaan takavetoisella ei ole ongelma. Jännä miten ihmiset, jotka eivät omista FG:tä sanovat, että ei sillä voi ajaa, jos ei ole nelivetoa.  :roll:

216
On se tietotekniikka ihmeellistä. Todella näppärä toi "Kiti".

Mutta johonkin bittitaivaaseen (Ellei -helv...:wink: ) noita posteja taitaa silti nyt kadota, jos ei Kari Ikävalkon ilmoittautumista ole postiin tullut. Minut valtuutettiin pitämään huolen, että Karin ilmoittautuminen näkyy ennen viimeistä ilmoittautumispäivää listalla. Kari kun itse joutui lähtemään lomalle.  :|

Ja luulisi noita ilmoittautuneita olevan muutenkin enemmän jo tässä vaiheessa tuohon LS-5 sarjaan. Onko annettu s-posti varmasti oikea?  :roll:

217
Oisko Kypakin posti täynnä, kun minunkaan ilmoittautumista ei vielä näy?

218
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 01.07.06 - klo: 21.26 »
Hätäisempi saattaa ajatella, että tuolla "korotuksella" nousisi samalla painopiste. Mutta eipä nousekaan, kun myös tukivarsia "nostetaan" samassa suhteessa. Eli jos tarkkoja ollaan, niin tuo toimenpiden itseasiassa laskee vain hiukan pohjalevyä. Pohjalevyä on laskettu jo valmiiksi FG:n kisamalli Leopardissa, ja hiukan ihmetyttää, että miksi eivät tee samaa muutosta myös muihin FG:n maastomalleihin.

Jo mainittujen etujen lisäksi tämän muutoksen jälkeen voidaan asennella säädettäviä tasauspyörästöjä, jotka vakio maasturiin eivät mahdu.  :wink:

219
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 29.06.06 - klo: 13.53 »
Sääntöjen mukaan ikkunoihin ei saa tehdä reikiä, kuten tuon korin takaikkunassa näyttää olevan. Sääntöjen mukaiseksi tuonkin korin saa, kun leikkaa aukon, elikkäs "avaa" tuon takaikkunan.  :wink:

Carssonissa on muistaakseni myös vaahtomuovi, taikka solukumi tjsp etupuskuri vakiona, jota tarvitaan kilpailuissa sääntöjen mukaan.

Mikäs moottori Carssonissa on tällä hetkellä?

220
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 26.06.06 - klo: 20.00 »
Varovasti jos vielä vähän yritän. Koko tuo tullessaan todenmukaisuutta, taikka aitoutta. Voisi ehkä verrata lennokeihinkin? Pieni on ketterä ja ehkä kestävämpi, iso taas kömpelömpi, mutta liikkeiltään aidompi.

FG ei kestä samanlaisia luonnottomia ilmalentoja kuin 1/8 krossi polttikset, mutta ei se iso auto silti mielestäni heikko ole, kunhan löytää autolle sopivan ajopaikan.

221
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 26.06.06 - klo: 10.04 »
Jostain syystä en saa näkymään noilta sivuilta ikinä mitään. Pitääkö kirjautua, vai antaa luottokortin numero, että näkyy?? :wink:

Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Siis olihan tää nyt vitsi  :shock:

radalla ei näy kuin erittäin pieniä röykkyjä ja monttuja.
Eikä auta vaikka kuinka sanoisi että ei näy kavanlaadun takia, koska tossa radassa ei todellakaan ole monttuja.

klip..


Vitsi on se, että joku jaksaa edelleen yrittää provosoida vertaamalla kahta täysin eri luokan harrastusta keskenään. Kuten on jo aiemmin todettu, niin ainoa mikä yhdistää nitrovingutinta ja bensa-autoa on se, että niitä ohjataan radiolla. Tästä jatkaminen menisi jo hiekkalaatikkotappeluksi, joten se siitä.

222
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 22.06.06 - klo: 10.37 »
FG suosittelee levyjarruja käytettäessä servoja, jotka vääntävät 6-8kg. Eli toi S3050 servo menee alarajoilla. Jos siis on haaveissa jossain vaiheessa ne etujarrut hommata.  :wink:

223
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 18.06.06 - klo: 19.12 »
Hinta on kaikille sama. Köyhästä tuntuu kalliilta.  :oops:

Vähän jo odotellutkin, että koska tuolle vehkeelle löytyy hinta. Kunhan Saksaan tulee myyntiin, niin saattaa hinta vähän tuosta pudota. Nooh, onneksi riittää toistaiseksi tuo oma muovibeetle.  :wink:

224
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 18.06.06 - klo: 10.56 »
Lainaus käyttäjältä: "JK Nitro"
Onkos MCD merkkiset tuotteet jo tuttuja bensakuskeille, ... klip


Kyllä niitä on tullut ihmeteltyä. Lähinnä niitä ralliautoja. On vaan aika harvinainen merkki, ainakin vielä. Turkissa ne vissiin tehdään ja on lähtöisin. Lähin jälleenmyyjä näyttäisi olevan Ruåtsissa, mutta niidenkin sivuilla on vain jotain vanhempia malleja. Saattaa olla semmoinen tee-se-itse-miehen auto osien suhteen, jos jotain hajoaa. Kun kone on keskellä, niin voi olla haastava ajettava ainakin asvaltilla. Moottoreitahan saa ostettua mieleisiänsä, eikä tuo hintakaan tolkuton ole, verrattuna esim. FG + tämän hetken ainoa neliveto.

Helpommin toteutettavissa oleva seuraava bensa-auto omalla kohdalla olisi FG:n rekannuppi rata-auto. Onkos tietoa, että onko semmoista kellään täällä Suomessa? Olisi kiva nähdä tuo kokoluokka luonnossa.

225
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 18.06.06 - klo: 00.06 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
at mitä sanoisit liikkuuko FG stadium renkailla tuolla:


Varmasti liikkuu, ja uskallan luvata, että kivaa on. Jos itsekseen ajelee omaksi huvikseen, nii Zenoah (moottori) on se, joka ratkaisee.  8)  Eli jos kerran pääsee bensa-auton makuun, niin vaikea on luopua.

Se, että mitkä renkaat autossa on, on vähintään juuri se makuasia. Radalla kisoissa on vaan havaittu, että nappula on nopein (eli toisinsanoen helpoin). Vrt. Mika Rannan kilpailutulos.  :mrgreen:

226
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 17.06.06 - klo: 23.32 »
Toivottavasti kukaan ei ota itseensä, kun tässä vasta "neuvotellaan" renkaiden erilaisuudesta.  :wink:

Uskallan olla sitä mieltä, että vasta siinä vaiheessa, kun on nähnyt nuo nappula-krossirenkaat, voi sanoa, että mihin maastoon ne sopivat.

Olkoonkin niin, että tässä pk-seudulla ajellaan vanhalla merenpohjalla, jossa melkein joka paikassa on savea, jopa hiekkamontun hiekassa, niin se perinteisenpi krossiauton rengas on täysin riittävän kantava myös hiekalla. Ja hiekkamontulla.

Jos sitten joku taas pitää Monsterin ulkonäöstä ja isoista renkaista, niin hyvä niin. Sehän on kauppiaan etu, että ensin joku ostaa monsterin, ja sitten siihen myöhemmin krossirenkaat. Tai päinvastoin. Joka tapauksessa tullaan taas FG:n helppoon muunneltavuuteen. Samalla pohjalevyllä voi olla monta eri versiota. Hatunnosto Franzille.  :wink:

227
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 17.06.06 - klo: 23.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"

Itsellä on sekä monsteri, että crossi renkaat ja kyllä crossi renkailla kääntyy huomattavan paljon paremmin, pysyy pystyssä paremmin ja muutenkin on paljon ketterämpi ja konekin ottaa herkemmin kaasua, kun ei ole niin painavia renkaita pyöritettävänä.



Tässähän se nyt sitten tuli, totuus. Ja varmasti on ko. harrastajalla kokemusta. Siinä nappularenkaassa vaan on enemmän pitoa. Jo se on tosin todistettu kisoissakin.

Mutta niinhän se on, että miehet aina kiistelee, että kenellä on isoin. Ja tässä kohta renkaiden suhteen.  :D

228
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 15.06.06 - klo: 11.34 »
Nyt ei ole tarkoitus kehua omaa, mutta olen noilla krossirenkailla käynyt hiekkamontullakin. Hyvin toimii, ja myös kääntyy.  8)

Vaikka huono minä olen noita vertailemaan, kun olen ajellut vain krossirenkailla. Kisoissa vaan näytti siltä, että isoilla renkailla oli joskus vaikeampaa kääntyä. Toki sekin riippuu auton säädöistä, ehkä.  :wink:

229
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 14.06.06 - klo: 15.12 »
Tässä pari esimerkkiä:

Krossi Beetle

Krossi Beetle2

Jostain syystä ihmiset vaan tykkäävät ostaa ennemmin monster-renkaisen auton. En tiedä miksi.

Asvaltilla noi ei kauaa kyllä noi nappularenkaat kestä, mutta renkaita on monenlaisia. Tampereen kisat olivat loistava alku, josta on hyvä kehitellä eteenpäin.

230
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 14.06.06 - klo: 11.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Eli tuo normi monster beetle alusta käyttäytyy paremmin kuin Pro? ja maksaakin vähemmän :)
Tärkeä tieto...


Alusta on kai aina kompromissi. Asia, johon vaikuttaa moni asia, ja tottumukset ja tarpeet. Ei liene yhtä oikeaa vastausta.  :wink:

231
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 13.06.06 - klo: 14.52 »
Saksalaisilla on aika erilainen käsitys kuluttajasuojasta. Siis ihan yleisesti. Toisin sanoen, Suomessa asiakas on joskus jopa "kuningas" oikeuksiaan perätessään. Saksassa näin ei pääse käymään. Mikä sitten voisi olla takuu radio-ohjattavissa yleensä, tai onko sitä? Selvissä tapauksissa Suomessa takuuasiat ovat varmasti helpompia hoitaa suomalaisen myyjän kanssa, kuin vieraalla kielellä sähköpostin välityksellä Saksaan. Toisaalta, Hobbythekin tarjous on aika houkutteleva.

Itse ostin Beetlen Suomesta juurikin reilun kauppiaan vuoksi. Eikä ole huono asia, että meillä olisi jälleenmyyjä Suomessa myös jatkossa.

Ei siis ole oikeaa vastausta, että Suomesta, vai Saksasta.

232
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 07.06.06 - klo: 18.10 »
Saattaa olla melko painava tuommoinen lyijyakku..

233
Tulokset / LOPPUTULOKSET FG OFF-ROAD Cup 1/3 4.6
« : 06.06.06 - klo: 14.36 »
Kiitokset kuvista.  :)

234
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 02.06.06 - klo: 21.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Mr.MR hommaa ennemmin Ofnan failsafe  :wink: ...klip


Mulla oli Ofnan suoja, mutta omaa tyhmyyttäni sain sen rikki. Vääränlainen vastari rikkoi sitten samalla arvokkaan servon. Nooh, virheistä oppii. Ihan pätevän oloinen se oli sen aikaa kun toimi. Nyttemmin on sitten failsafe ton Spektrumin toimesta. Ihan täydelle jarrulle sitäkään ei uskalla laittaa, jos vaikka joutuu hetken odottelemaan, ennenkuin pääsee autoa radalta hakemaan. Siinä jos sitten servot vääntää koko ajan jarruja täysillä, niin saattaa se sininen savu nousta.

Kisoissa ei oikein riitä failsafe akun varaustilaa tarkastellessa. Ei oikein uskalla lähteä erää ajelemaan, jos ei tiedä paljonko akussa on virtaa jäljellä. Y-haaroituksellahan ton jännitemittarin saa kiinni vastaanottimeen, niin ei tarvitse "ylimääräisiä" kanavia. Sabella on myös n. kympin hintainen jännitemittari.

Niin talvella saattaa 1900mha akku olla liian pieni. Pakkanen kun lyhentää akun käyttöaikaa.

235
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 01.06.06 - klo: 21.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"
Riittääkö toi kaasuun/jarruun


Kyyllä riittää. Myös se Futaban S3305 riittää, jos merkki enemmän miellyttää.

Itsekin olen nyt keväällä ajellut 1900mah akulla, kahdella voimaservolla ja yhdellä jumboservolla. Ihan hyvin on virtaa riittänyt, joskin käytössä on ledinäyttöinen akkuvahti. Osaapa olla ajoissa sitten latailemassa akkua.

http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=22388&grpid=5022

236
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 31.05.06 - klo: 13.29 »
Pari vuotta sitten ei tainnut noissa offi autoissa olla öljyjä iskareissa ollenkaan, kun tulivat tehtaalta/kaupasta. Eli harrastaja sai ihan omat maun mukaan laitella öljyjä. Tällä hetkellä autot tulevat öljyt valmiina iskareissa, joskaan en tiedä miten jäykät. Toi mun perus off-road-beetle on edelleen ensiasennus iskariöljyillä, yksillä iskareilla ja siinä on sekä ulos-, että sisäänjoustoa, joten käyttäytyy mielestäni melko aidosti ja johdonmukaisesti joustojensa suhteen. Tietysti 1/8 polttisradalle tolla on aika turhauttavaa mennä, kun niillä radoilla on melko luonnottomia ne hypyt, eikä tämä isompi oikein pääse rytmiin niissä hypyissä.

Ne tuplajousiset autot ovat oikeastaan vähän eri käyttöön. Ne on tarkoitettu esim. keulimiseen ja siksi niihin myydäänkin "keulimispyöriä" (wheeliebar, vaimikäsenyoli). Mutta tässä tullaan taas FG:n helppoon muunneltavuuteen. Autoa voi muutella oman mielensä ja ajopaikan mukaan. Tuplajousinen Beetle muuttunee hetkessä krossariksi, kun jättää toiset iskarit ja jouset pois.

237
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 31.05.06 - klo: 10.55 »
Lainaus käyttäjältä: "Tomsson"
Ootteko muuten saaneet FG:n alustaa toimimaan vielä mitenkään? Ainakin pari vuotta sitten autojen jousitus oli jotain ihan muuta kuin hyvä yhdelläkin iskarilla per kulma. Onko nykyseteissä se jo kunnossa? Kaipa kun on tuplaiskaritkin jo monessa mallissa..
Tarkoitan toimimisella sen tyylistä käyttäytymistä kuin pienemmän luokan maastoautoissa.


Mitenkäs se pienemmän luokan autoissa toimii sitten? Taikka miten 1/6 autoissa sitten pitäisi toimia? En ainakaan itse koe kovin tarpeelliseksi, että lähes kymmenen kiloisen auton pitäisi loikkia viiden metrin loikkia, jos nyt vaikka verrataan 1/8 krossareihin. Näkisin, että 1/6 autoissa perusajatuskin on aikalailla eri, kuin pienemmissä autoissa.

238
Yleinen keskustelu / Futaba 3pk + Spektrum vai Nomadio?
« : 27.05.06 - klo: 09.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Taateli"
Futabaltakin tuli oma 2,4 Ghz systeemi.


Onko se "oma"?

Monesti joku tuotemerkki ostaa tavaransa alihankkijalta ja painattaa tuotteen kylkeen omat merkit. Eli miksi Futaban kannattaisi tehdä omia, kun voi ostaa ne Spectrumilta? Lisäksi myydä niitä kovempaan hintaan vain siksi, että kyljessä lukee Futaba. En nyt sano, että juuri tässä tapauksessa asia olisi aivan varmasti niin, mutta ei se mahdottomuuskaan ole.

239
Kiitokset järjestäjille vielä kerran. Hieno kilpailu.

Kiitokset myös kuvaajalle. Hienoja kuvia.


Vielä kun saadaan vaan ne loputkin harrastajat mukaan. Ymmärrän, että kynnys voi olla iso tulla kilpailuihin. Niin oli minullakin ennen ensimmäistä kertaa viime kesänä. Nyt en kisoista jäisi pois ihan helpolla. Tällä hetkellä kilpailen siitä, että saan auton ehjänä maaliin, ja se näkyy tuloksistakin, toistaiseksi.  :wink:  Perässä tullaan.  8)

Ehkä kulunutkin sanonta, mutta niin totta: "Kivaa oli kuin kilpa-ajoissa."

240
Bensa-autot / Bensa-autot
« : 24.05.06 - klo: 18.16 »
Lainaus käyttäjältä: "racer"
onko Ko. tuotteesta kokemusta?


Kohta taitaa olla? Kerrothan sitten meillekin.  :wink:

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9