Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mop

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13
211
Toimii linkki ainakin minulla? Taitaapi kallistua tämän Nosram Evolutionin puolelle moottorivalinta http://www.hobbylinna.com/storm-evolution-p-17451.html Meneeköhän tuonne paljon ylimääräista? Slashissa meinaan menee umpinaseenkin mottooriin kaikkea. No saa tuohon onneksi varaosia, luojan kiitos!
Osta mielummin moottori jossa on "sintered" roottori tuossa kun on "bondattu" roottori joka ei tykkää elämästään jos on kova kuorma koneella.

Mukana tulevan ohjeen speksien mukaan koneessa on sintrattu roottori. Ja niin lukee myös Nosramin sivuilla.

212
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 15.01.10 - klo: 12.25 »
M2-seosta olisi kiva päästä kokeilemaan myös. Ja Asson vakiorengasta mutta mistä saa pelkän renkaan?

Asson rengasta insertillä saa ainakin Amainista ja liquidissäkin on aina silloin tällöin tarjolla, nyt vissiin loppu.

213
En ole nähnyt ainakaan rc-sivustoilla mekkauspöytiä. Eli semmoisia retkipöydän näköisiä, joissa taittojalat. Onko kenelläkään tietoa missä myydään ja mihin hintaan? Myös muutkin kuin rc-liikkeet käy.. Voi laittaa myös yv:llä.

Retkipöytiä kannattaa kysellä caravan-liikkeistä. Enpä tiiä, onko niitä juuri muualla edes myynnissä tähän vuodenaikaan. Parista kympistä lähtee hinnat.

214
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 14.01.10 - klo: 20.42 »
Ja perusteet tuolta 10 sivun takaa samasta topikista: http://rc10.fi/index.php?topic=12567.msg372873#msg372873

215
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Modellsport UK
« : 14.01.10 - klo: 14.34 »
Ja ne isommat paketit tulee monesti tuolta perus laivarahdilla, että saattaa helposti se pari viikkoa vierähtää ennen kuin kamat on kotona. Makaavat välissä jonkun aikaa Tanskan satamassa ja sitten vielä muutaman päivän jossain terminaalissa vantaalla.

Mutta ei kannata hätäillä. Luotettava pulju on ja vastailevat kyllä mailiin, jos on ongelmia.

216
Kyosho / Vs: Ultima SC (Short Course) 2WD
« : 13.01.10 - klo: 17.28 »
Ei kai se kasaus itsessään ole se juttu, mutta kun tossa tulee tota turhaa elektroniikkaromua mukana. Ja Readyset-leima paketin kyljessä tuntuu olevan myös tietynlaisen laadun tae.

Rt5 ei tosiaan ole samaa autoluokkaa, mutta siitä on tarjolla vähän eri tason versio. Vertaa vaikka iskareita kuvissa.

217
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Myynti-ilmoitukset
« : 12.01.10 - klo: 16.31 »
Tästä on jo jonkunverran ollut juttua: http://rc10.fi/index.php?topic=25118.0

Kieliopillisesti kömmähdit tuossa "sinulle xxxx ei tarvitse lähetellä..." jossa saa sen käsityksen että myyjälle pitäisi lähettää tilitietoja.

Voi hellanlettas.. Kirjoitusvirheitä on foorumi täynnä ja tuossa ei ole minusta muuta väärin kuin pilkun puute. Eka lause on passiivissa. Eipä ollut mulla vaikeuksia ymmärtää viestiä. Jos jatkaisi jeesustelua, voisi vihjata, että pilkku puuttuu tuosta sinunkin lauseestasi, eikä tuo "jossa":kaan puhdasta suomea ole.
:angel:

Ei tosin ole munkaan teksti, mutta mitä sitten?


218
Toi tehdasvalmisteinen on mielestäni huono termi, koska se on vaikea määritellä ja valvoa. Joka nippeliä ei voi tarkastaa ja tulkintaeroja tulee. Jos otetaan ROAR-säännöistä mitat ja pidetään nuo kori-, rengas- ja akkusäännöt, niin tuskin viivalle mitään kummallisuuksia ilmestyy.

Ja jos nyt joku noiden rajoitusten puitteissa onnistuu itse rakentamaan auton, joka toimii merkkivehkeitä paremmin krossiradalla, niin täytyy kyllä onnitella. Eiköhän noissa valmiissa vehkeissäkin ole jo asioita mietitty ihan kisaamisenkin kannalta?

219
RC-kerhot ja -radat / Vs: Espoo RC-Center
« : 05.01.10 - klo: 13.02 »
Ai niin kierroslaskentakone laitettiin toiseen pistorasiaan kuin muut laitteet niin se tuntuu pysyvän pystyssä!!!
Luultavasti jotain pieniä virtapiikkejä sai kun oli niin paljon laitteita samassa pistorasiassa.

Joku pieni UPS-laite vois olla ihan paikallaan ton ajanottosysteemin toimintavarmuuden parantamiseen. Saa nuo virtahäröt varmemmin kuriin, kun ei niistä mikään kone pidemmän päälle kuitenkaan tykkää. Esim. tällainen olisi varmasti tuon satasen väärti.

220
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 05.01.10 - klo: 12.53 »
Vai shimmata pitäis.. Mä heitin myös vaan läjään ja jotain diffirasvaa sekaan. Joku kymmenisen akkua on mennyt ihan ongelmitta. Täytyy varmaan laittaa varalta uudet sisuskalut tilaukseen. Ei huvita ruveta huvikseen enää tota availemaan.

Ohjaukseen mä laittelin vähän prikkaa ohjauspalojen, c-palojen ja tukivarren väliin. Oli klappia aika reippaasti.

221
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 05.01.10 - klo: 08.30 »
Mä oon vedelly Nosramin kasipuokilla 19 hampaisella pinjonilla ja sillä suuremmalla pakettispurrilla. Olisko ollut 87 hammasta. Ihan hatusta vetäsin noi kasatessa, mutta hyvin menee eteenpäin.

222
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 29.12.09 - klo: 16.11 »
Ok. Enpä nyt voi mennä radalle, kun nopari pimeenä  :undecided:. Tosin juuri katselen foorumilta käytettynä sitä Ezrunin 80A säädintä. -Sami

Toi 80A malli on tarkoitettu kasikokoisille autoille. Saattaa olla aika vaikea sovittaa tämän auton kopan alle (68mm x 55mm x 45mm)  :cheesy:

223
Matkan voi vielä kohtuullisen helposti mitata tarkasti, mutta miten mittaat ajan tarkasti vai onko sulla jokin mittalaitteisto? Meinaan 100 metrin matkalla jopa 0,1 sekunnin virhe ajassa tekee jo ihan huomattavan eron keskinopeudessa. Tiedän kyllä laitteita, joilla nopeuden mittaaminen perustuu tuohon, mutta ne mittaavat sen nopeuden alle metrin matkalla ja kello on sieltä tarkemmasta päästä.

Mikä on huomattava ero? Noin 100 km/h nopeuksissa tommonen mittavirhe aiheuttaa alle kolmen yksikön heiton suuntaan taikka toiseen lopputuloksessa. Henkilöauton nopeusmittari heittää useasti enemmän. Mutta vaikea se on tosiaan käsipelillä mitata noinkaan tarkkaan.

224
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 29.12.09 - klo: 07.56 »
Aika usein napsahtelee T4:ssä tukivarret mutta tuossahan kori suojaa aika paljon noita varsia.

Jep, kovin on hentoa kamaa. Nyt on ensiajot ajeltu ja toisella akullisella takatukivarsi poikki.  Ei se isoa tälliä tartte, kun osuu sovivasti alhaalta. Muuten oli kyllä hauska peli kruisailla. 

Tuumaset ruuvit/mutterit on kyllä ihan jostain..

225
Sähköautot / Vs: Team Academy GV2
« : 23.12.09 - klo: 16.32 »
Ei paljon 25C puruilla ole iloa, ainakaan kireimmille koneille. -Sami

Mistäs tommosen päätelmän repäsit? Kannattaa vähän katsoa noita aikaisempiakin viestejä.

Jos akusta irtoaa 105 ampeeria jatkuvaa virtaa ja nopari kestää 60A (konesuositus 5,5t), niin tuskin jää ajot akun suorituskyvystä kiinni.

onkos tommonen mistään kotosin? http://www.r2hobbies.com/proddetail.php?prod=ebc2S2P355200

Eurglen akuista ei oo mitään hajua, mutta jos speksit pitää paikkansa, niin ihan mielenkiintoiselta vaikuttaa.

226
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 23.12.09 - klo: 16.20 »
Keitellä? Pistäs seuraavaksi uuniin 200asttta n.10min ja muista ottaa hankat käteen :grin:

Joo on niitä uunillakin irroteltu. 160 astetta ja varttitunti. Vanteet saa kieroiks ja niihin jää aina jotain pientä kumin/liiman jämää. Varmaan tekniikassa jotain vikaa. Voimalla oon repinyt, jos ei muuten irtoa. Ehkä pitäis kokeilla kovempia lämpöjä tai "huonompaa" liimaa. Helpommalla on päässyt, kun on tilannut vaan rehdisti uusia vanteita ja nakannut vanhat kumien mukana roskiin.

Mutta olis toi ruuvaaminen kätevämpää, kun ei kulje uuni kuitenkaan pakissa mukana.

228
Team Associated / Vs: Asso SC10
« : 23.12.09 - klo: 08.20 »
Kiitti vinkeistä, täytyy varmaan hommaa keulapainoksi toinen kone ja laittaa siihen kesäksi propelli.

Onko muuten kellään kokemusta noista Pro-linen SC Bow-tie renkaista? Niitä sais valmiiksi istutettuna SC10:iin sopiville beadlock-vanteille. Hinta vaan on aika suolanen. Nuo vanteet kiinnostaisi siinä mielessä, että jos ne vaan kestää, ei tarttisi keitellellä/liimailla/ostaa uusia vanteita aina renkaita vaihtaessa?   

229
Team Associated / Vs: Asso SC10
« : 22.12.09 - klo: 22.06 »
Oli se niin hauskan näköistä menoa näillä sc-kärryillä tuolla Espoon kisoissa, että tuli hirvittävä tarve saada tämmönen kärry itselle joululahjaksi. Päädyin sitten Assoon, koska tätä sai kohtuuhintasena kittinä. Slässiin kyllä löytyisi yhteistä varaosaa suoraan rustler-laatikosta, mutta ei kiinnosta ostaa mukana sitä rtr-paketin ongelmajätettä. Ja onkai Asso sitten enempi "kilpa-auto".

Ja kun pisti kustille pari kymppiä extraa, niin sen ei tartte soudella lahden yli. Sunnuntaina tilattu auto kerkee vielä kuusen alle :p

Millasia litkuja ja jousia ootte käyttäny iskareissa sisärata-ajossa? Varmaan aika jäykällä mennään aluks. Entäs tartteeko laittaa punttia etuakselin päälle, vai kääntyykö ilmankin?

230
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 22.12.09 - klo: 09.43 »
Niin ja sitä mietin että onko esmes. rc-liikkeet jotka myyvät akkuja velvollisia myös ottamaan näitä huonoja vastaan?

Periaatteessa kaikki vähittäismyyjät ottavat käytettyjä akkuja vastaan tai ainakin niiden pitäisi ottaa. En tosin tiedä, onko noille "huonoille" mitään erityissäännöksiä. Tuskin on osattu moista ottaa huomioon.

http://www.ymparisto.fi/default.asp?contentid=288878

PK-seudulla myös YTV ottaa noita vastaa ongelmajätepisteissä ja sorttiasemilla.

231
Radiolaitteet / Vs: Spektrum 2.4 Ghz
« : 03.12.09 - klo: 08.24 »
Oliskos mahdollista tehdä ihan vain haaroittamalla kaasukanava servolle ja noparille? Jarrulinkki varmaankin tulee olemaan polttistyyliin toiseen suuntaan vapaasti liikkuva.

Jep, mietin myös tätä. Tulee vaan vähän semmonen purkkavirityksen maku. Mun autossa (HB Ve8) jarruservon hyväksyttävä liikerata taitaa olla maksimissaan jotain 45 astetta. Jarrujen puolesta voi kyllä toiseen suuntaan liikku vapaasti, mutta jarrulinkkejä vastaan tulee akut ja moottorin johdot.

Voisi kai tuo onnistua, jos ensin yrittää säätää liipasimen liikeradat jarruservon mukaan, ja sitten tekee noparin alkusetupin näillä radion asetuksilla. Mutta kyllä vähän nihkeetä on.. 

232
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 02.12.09 - klo: 23.44 »
Esikuvillakin on erikseen neliveto-, takaveto- sekä buggy-luokat. Sielläkään ei siis ajeta sekaisin 2wd- ja 4wd-autoilla.

Osallistujia tuskin riittää molempiin luokkiin järkevää määrää.

Joo olet oikeassa. Onhan corr-sarjassa tosiaan ollut takavetoluokatkin ja taitaa tuossa Traxxaksen sarjassakin olla ainakin joku pro 2wd luokka mukana. Enpä ollut moista aikasemmin huomannut. No eipä mulla ole vielä autoakaan. Perus-slashhiin meinasin jo sortua, mutta nelkku kiinnostaa enempi.

Mutta tosiaan toivotaan, että edes yhteen (vaikka yhdistettyyn) luokkaan löytyy kuskeja. Täytyy seurata mihin suuntaan vaaka kallistuu. Että jatkakaa..

233
Sähköautot / Vs: CORR kilpailuja
« : 02.12.09 - klo: 23.15 »
Eikös kannattaisi jo haudata hölmö CORR-termi ja alkaa käyttää tuota SC:tä sen sijaan. Short Course truckeinahan näitä yleensä myydään. Löytyy myös monista mallimerkinnöistä: SC10, SC8, Hyper SC pro, jne... Ja näppiskin kuluu vähemmän foorumilla vääntäessä.  :wink:

Ja sitten tohon sääntöasiaan täytyy hämmentää: Kun luokassa on kuitenkin jossain määrin kyse scalemaisuudesta, niin onhan ne tulevat nelivetomallit kuitenkin lähempänä esikuviaan. Ei kai niitä kannata alkaa vain sen takia kieltämään, että oma auto sattuu olemaan vajaavetoinen?   

234
Radiolaitteet / Vs: Spektrum 2.4 Ghz
« : 02.12.09 - klo: 22.59 »
Tuli sitten hommattua tuo dx3s "halpis"-malli ja samantien taas todettua, että fiksu lukisi speksit tarkemmin ennen kuin rojua ostelee. Tässä mallissahan ei tietenkään pysty tuota kolmatta kanavaa miksaamaan kaasun kanssa. Ratin kanssa kyllä onnistuu helposti. Joutui ihan vilkasee ohjekirjaa säätöyritysten jälkeen ja se kertoo aina suurista murheista.

Telemetrialelut on kyllä ihan hauskoja, mutta oli tarkoitus jarrutella tuolla myös M8e:tä mekaanisesti. Täytyy varmaan hommata toinen kahva tota varten tai keventää autoa servon verran..

Kannattaa harkita toisenkin kerran, jos joku suunnittelee s-mallin hankkimista M8e:n ohjaamiseen.

 




235
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 29.11.09 - klo: 15.45 »
Niin kuormituksessa minimijännite mitä ei koskaan saisi alittaa on tuo 3 volttia mutta eikös lepotilassa pitäisi olla ihan eri lukemat eli ainakin hyvin lähellä tuota mainitsemaani 3.7volttia...

Jos näin ei olisi niin miksi cutoff sitten laitetaan 3n voltiin? Eikä esimerkiksi paljon alemmas jolloin lepotilassa jännite olisi tuo 3volttia ja jota ei missään tapauksessa pidä mennä tekemään...

No ehkä olen sitten käsittänyt jotakin pahasti väärin mutta en silti ole kyllä purkamassa lipojani alle lepotilan nimellisjännitteen 3.7V eli kuorma päällä tuo noin 3volttia

Uutta termiä pukkaa, "lepotilan nimellisjännite"  :lol:

Tossa 3 voltin cut-off arvossa on jo hieman pelivaraa, kun se todellinen "kuoleman jännite" on lähteestä (tai akun valmistajasta) riippuen 2,5-2,8 v.

236
Yleinen keskustelu / Vs: Akut ja laturit
« : 29.11.09 - klo: 11.15 »
No siis kun akku on täynä (kennot näyttää 4,18-4,21v), lataus virta on 0,0-0,3A niin laturi pompottelee kennojen välillä noita yllä olevia jännitteitä ja latausvirtana yllä olevia virtoja. Olen neljä tuntia katsellut tuota soutamista. Joskus harvoin se saa latauksen/tasauksen loppumaan.

hongkonglipoja latailet? Mulla tekee samaa tuoreehkoilla hobbycityn akuilla (zippy & turnigy). Purkukertojen lisääntyessä mennyt vähän parempaan suuntaan. Yuntong & Robitronic akut taas ovat latautuneet ongelmitta ko. latureilla...   

237
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 26.11.09 - klo: 08.29 »
Miten RC-autolla tehdään taaksepäin voltti? Missä kohtaa painetaan kaasua tai jarrua? Millaisesta hyppyristä backflip tehdään?

Hyppyrin nokalta kaasua. Mitä enemmän kaasua sen nopeempaa se auto sitä volttia pyörii, jos on pyöriäkseen.

Hyppyrin profiiliin voit ottaa mallia skeittirampin puolikkaasta. Tosin se hyndän nokka kannattaa suunnata hieman eteenpäin, jossei halua tulla alas sen päälle. Hyppyrin mittakaavassakin voi vähän joustaa alaspäin.  :wink:

238
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 26.11.09 - klo: 08.22 »
Meillä on (taas) ilmennyt ongelma tossa Banditissa.
Kun painaa kaasua kauhea pauke kuuluu. On tarkistettu
kaikki rattaat ja sellaset. Spurri tuntuu pyörivän vähän kierosti
ja yksi hammas on vähän lytyssä. Kun pyörittää kädellä tökkää aina välillä.
Kiitoksia jo etukäteen. :roll:

T:Henkka

Nyt on oireet tunnistettu ja vikakin löydetty, hyvä. Vielä tarttee laittaa kuntoon. Helpointa on vaihtaa suosiolla uusi spurri, mutta voi sitä vanhaakin yrittää siistiä. Eli terävällä veitsellä ylimääräset rämmäleet pois.

239
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.11.09 - klo: 21.32 »
Enemmän kylläkin nelkku truggy olis kiinnostanut kun tuo taitaa kerätä kopan sisälle "vähän" tavaraa, mitenköhän tuohon sopis rustlerin koppa päälle jos nuo isot puskurit ottais pois/vaihtais pienempiin? Revon koppa varmaan jo liian suuri...

Ei oikein rustlerin koppa mene, koska siinä on reippaasti lyhyempi akseliväli. Se revon koppa vois olla lähempänä totuutta. Tai sitten ei... Traksaksen sivuilta löytyy kyllä noita autojen speksejä, että voi tehdä alustavaa tutkimusta.

240
LiqidRC  :angel:

Aina on meikäläiselle tulleet paketit alta 2vk yleensä viikossa. Ja hinntojen puolesta ainut pulju mistä on mahdollista tilata sitä yhtä kahta varaosaa ilman, että tarttee pyörtyä postien suuruudesta.

Kandee myös ottaa huomioon, että liquidissa on noita postikuluja jemmattu suoraan tonne tuotteiden hintoihin. Mitä isompi tuote, sen kalliimpi se on verrattuna muihin jenkkikauppoihin. Ainakin noin pääsääntöisesti. Mutta tosiaan yksittäisiä halpoja osia tilatessa yhtä edullista vaihtoehtoa ei ole.

Tulee liquidista itsekin tilattua varsinkin tota traxxas-sälää, ei isompaa valittamista. Mitä nyt sivujen toiminta on aika hidasta ja tuotteiden lajittelussa, kuvauksissa sekä tuotekuvissa olis kyllä reilusti parannettavaa..

Sivuja: 1 ... 5 6 7 [8] 9 10 11 ... 13