Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - m.e.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 27
241
Team Associated / Vs: Team Associated/CML C4.1
« : 01.11.12 - klo: 22.14 »
Onkos se ykkös- vai kakkossukupolvea? Käsittääkseni ykkösessä oli vielä joitain asioita, joita kakkoseen parannetaan.

242
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 01.11.12 - klo: 18.23 »
Kiitti huomiosta. Nyt pitäisi olla oikeat numerot tuossa sääntöliitteessä.

243
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 31.10.12 - klo: 21.33 »
Jos sinulla on maalina esim. joku ohut helmiäisväri tms niin sitä saat laittaa kymmeniä kerroksia, jotta saat peittävän siitä. Kannattaa siis laittaa viimeiseksi esim. valkoinen, hopea tai musta, joilla saat siitä peittävän. Jossain topicissa tuota asiaa taidettiinkin käsitellä tarkemmin...

244
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 31.10.12 - klo: 15.27 »
Päivitetyt säännöt löytyy liitteenä.

245
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 31.10.12 - klo: 07.28 »
Moro.

Jeps, säännöthän pohjautuvat Maastosarjan säntöihin tietyin päivityksin. Ehdin illemmalla laittaa päivitetyt säännöt ja kilpailunumerot tänne esille.

Matti

246
Yleinen keskustelu / Vs: KYSY RC-TOHTORI HOKELTA
« : 28.10.12 - klo: 12.05 »
kumpi noista vaihto ehdoista olisi parempi

http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/traxxas-2056-waterproof-high-torque-servo.html
http://www.rcm.fi/radiot-vastaanottimet-ja-servot/servot/cr057-core-hd-servo-9kg-metal-gear-2xbb-0-12secs.html

tossa traxxasin servoissa ei ole tietoja nopeudesta ja voimasta, mutta se on veden kestävä. meinaa tuun ajamaan talvellakin ulkona eli pitäis olla huonon säänkin kestävä.

Noista vaihtoehdoista on paha sanoa kun ei kumpikaan ole kovin kummoinen.

Traxxas tosiaan siinämielessä että se on paremmin vedeltä suojattu... Vaikka en nyt ihan vesitiiviistä puhuis.

Niin, en tiedä onko sinulla Hoke kokemuksia tuosta Coren servosta, mutta olen itse ajanut sillä takatuupilla ihan kisaakin. Siis hinta-laatusuhteeltaan ihan hyvä servo, toki ei lainkaan esim. kallimpien KO:n tms servojen luokkaa. Lähinnä servon nopeus on se, missä eron huomaa, kestävyys tuossa on ok. Harrastuskäytössä hyvä peli.

247
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 28.10.12 - klo: 09.56 »
Jep, hyvä huomio Roudarilta. Nuo linkit on tosiaan osiin, jotka tarvitset B4:een, mutta B4.1:een ei tarvitse 9818 eikä 9826 osia. Tuolla on vielä manuaali, josta löytyy osakoodit B4.1 osiin:

http://www.hrcdistribution.com/pdf/exploded_view_associated_rc10b4.1_t4.1_ft.pdf

249
Onko muilla ilmennyt vastaavaa: summit vxl ei anna kylmänä kaikkia tehoja ulos. Vasta kun on ajellut muutaman minuutin auto liikkuu hyvin. Lisäksi kylmänä välillä autosta sammuu virrat, varsinkin hypyn tai kaatumisen jälkeen eli kun auto tärähtää.
Aivan kuin jossain olisi kylmäjuotos joka toimii hyvin vain lämpimänä... Mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään, nopeudensäätimestäkö? Voiko sen aukaista niistä pienistä kynsistä siinä sivulla?
Vika ei ole riippuvainen akusta, on kokeiltu neljää eri akkua (NiMH).

Jos tuo sama vika toistuu joka akulla ja ne ovat olleet täysiä, niin tarkasta seuraavaksi moottorin / akun liitokset ja johdot. Ellei vikaa sieltä löydy, niin silloin se todennäköisesti on noparissa. Sitä ei kannata välttämättä itse alkaa korjailemaan, vaan lähetä se liikkeeseen, josta auton ostit. Takuuseen pitäisi varmastikin tuon mennä. Jos sitä alkaa itse korjailemaan, niin silloin takuu siltä osin raukeaa.

250
Team Associated / Vs: Team Associated ProLite 4x4 RTR
« : 25.10.12 - klo: 22.01 »
Tehdas määrittelee ovh:n jonnekin 600$ kohdille, joten myyntihinta tulee todennäköisesti pyörimään jossain 400€ paikkeilla, luulisin.

251
Team Associated / Vs: Team Associated ProLite 4x4 RTR
« : 25.10.12 - klo: 20.03 »
Aikataulu on selvinnyt:

"The ProLite will be available mid November!
Traci / Team Associated"

252
Schumacher / Vs: Schumacher Cat SX / SX2 / SX3
« : 25.10.12 - klo: 05.27 »
Kauden ensimmäiset WJ-kisat lähestyvät ja setuppeja tarttisi ruuvailla autoon. Onko sinulla Pete laittaa noita SX3:n sisäsetuppeja, kun nuo viimetalviset näyttävät jostain syystä blancoilta?

253
Tuosta asiastahan voisi joku tilastonikkari tutkia, minkä verran erot kärjen, keskikastin ja peräpään välillä muuttuvat kisapäivän aikana. Bestläppejä seuraamalla saisi ainakin jonkinlaisen kuvan asiasta...

254
Noista lyhyistä treeneistä on ainakin itsellä hyviä kokemuksia. Ainakin Norjan PM-kahinoissa (2009?) ajettiin muistaakseni 3 + 1 minuutin eräkohtaisia treenejä, periaatteessa tuplamäärä noihin pidempiin verrattuna. Kuskit vaihtuivat koko ajan ja tuomari oli valvomassa vaihtoja. Itselle ainakin alku oli hieman totuttelua, kun täällä Suomessa on totuttu siihen, että vaihdetaan kaikessa rauhassa porukka ja sitten ajellaan omat treenit. Mutta tuohon tottui kuitenkin aika nopeasti, tuntui siltä, että paikalliset olivat tuota systeemiä jo noudattaneet ennenkin.

Näin ollen saataisiin muutama lyhyt treeniveto, joissa ehtii autoa säätää ja testata juttuja ennen kisaamista.

Esim. 50 kuskin kisassa (7 kuskia / erä) yksi treenikierros kestäisi 21 minuuttia + vaihdot, eli alle 30 min. Ja tuo kun vedettäisiin kahteen kertaan, niin saataisiin treenit alle tunnissa hoidettua. Jos on aikaa puolitoista tuntia, niin voitaisiin ottaa kolmaskin treeni mukaan.

Tämä kovan sykkeen treeni ei tosiaan ole tuttua meillä Suomessa, mutta tuolla PM-kahinoissa mukana olleiden mukaan ainakin vaikutti hyvältä. Ja siihen kyllä tottuu pikaisesti. Suosittelen siis tuota systeemiä.

Ja Hokelle; mitä enemmän treeniaikaa järjestetään, sitä lähemmäs samaa lähtöviivaa kuskit saadaan. On totta, että kärki saa toki säädettyä ja haettua paremmin rajoja, mutta enemmän siitä on suhteessa hyötyä niille, joille rata on vieras ja ajokokemusta vähemmän.

255
Tulipahan tuossa mieleen,että ottaako rc-alan firmat/kaupat Suomessa esim. 9-luokkalaisia TET jaksolaisia "töihin".

Meillä RCM:ssä on vuosittain muutamia TET-opiskelijoita tutustumassa yrityksen arkeen ja toimintaan. Ihan mukava lisä on tuo ollut mielestäni.

Matti / RCM

256
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 20.10.12 - klo: 12.54 »
Tässäpä WJ-sarjan kisapäivät. Sarjapisteisiin lasketaan 4/6 kisaa.

3.11. PKSRCA
24.11. Nokia
5.1. Turku
2.2. Kuopio
23.3.Jyväskylä
27.-28.4. Model Expo

257
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 17.10.12 - klo: 18.03 »
Tuo Arin kori taitaa olla JC:n 0205 (Ford Raptor X-Flow), mikäli oikein muistan.

258
Bensa-autot / Vs: Assoltakin tulossa 1/5 auto
« : 11.10.12 - klo: 19.58 »
Oltiin tuossa yhteydessä tehtaan kanssa ja kyselin samalla tuosta 1/5 -autosta. Valitettavasti he katkaisivat siivet näiltä huhuilta ainakin tällä kertaa... =(

"Hi Matti,

Unfortunately, it is just a rumor that we are coming out with a 1/5 scale vehicle. We are not making one. :-(

Have a good afternoon!
Traci / Team Associated"

259
Team Associated / Vs: Team Associated SC10 4x4
« : 27.09.12 - klo: 18.14 »
Moro.

Laita vaikka viestiä ja yhteystiedot meille YV:nä tai sähköpostina, niin toimitetaan se puuttunut FT-ulostulo sinnepäin (jos auto on siis meiltä tilattu). =)

Matti / RCM

262
Tänään tulee RCM:ltä SC Assojen varaosia, SC koreja ja JC:n vanteita sekä renkaita Vaasan suuntaan. Mäen Juhalta / Luopajärven Jussilta voi kysellä osia kisapaikalla.

263
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 07.08.12 - klo: 21.56 »
Lauantai on ensisijainen kisapäivä WJ-sarjan kisoissa, tosin Model Expon kisa ajetaan kaksipäiväisenä, jolloin WJ-luokat jaetaan, todennäköisesti kuten viimeksikin.

Sunnuntait on varattu WJ-kisojen yhteydessä SC-sarjan kisoille, jos siis samalla paikalla järjestetään tuo SC-kisa. Näin yhdellä organisaatiolla voidaan hoitaa molemmat kisat.

Ensi talven kisoista vielä keskustellaan, mutta oletus on, että ainakin 2-3 kisaa voidaan ajattaa molemmissa sarjoissa samoilla paikkakunnilla.

264
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 07.08.12 - klo: 12.14 »
Niin, kannattaa pohtia hieman syvällisemmin, mihin suuntaan SC-luokkaa aiotaan viedä. Kaksi ääripäätä on varmastikin seuraavat:

1. Oikea kilpaluokka, jolla joskus kenties SM-arvo
*Kuskit olisi hyvä saada mahdollisimman oikeudenmukaisesti nopeusjärjestykseen alkuerissä
-> alkueriä mieluummin enemmän kuin vähemmän
*Finaaleissa ratkaistaan lopullisesti, ketkä ovat päivän nopeimmat
->Nopeimmat löytyvät 10 joukosta, joten A-finaalit 3-kertaisina, muut finaalit voidaan ajaa 2-kertaisina tai 1-kertaisina

2. Kiva ajaa ja harrastaa -luokka
*Alkueriä ajetaan ja katsellaan, mistä oma paikka löytyy
->ei tarvita montaa alkuerää, ajoaikakokeilut tervetulleita
*Uusi mahdollisuus niille, jotka eivät täysin onnistuneet alkuerissä
->nousufinaalit
*Moninkertaiset finaalit, kaikille saman verran ajoaikaa
->kiva harrastaa

Tuo nyt voi sitten olla hieman provosoivaa tekstiä, mutta kumpaan suuntaan lajia halutaan viedä ja minkä verran kustannukset nousevat esim. pidemmistä eristä (sähköjen kestävyys lähinnä). Viime aikoina on kuitenkin huomattu, että harrastajia on tullut hyvin lisää tähän luokkaan ja sitä mukaa kilpailu kärjessä myös on kiristynyt. Tässä mielessä taas luokka on lähestynyt muita SM-statuksen omaavia kisaluokkia.

WJ-sarjakin alkoi ihan vain yleisellä hauskanpidolla ja kurvailulla, mutta aina kun on kellot päällä, niin luonne muuttuu väkisinkin. Toisaalta se myös motivoi, koska SC-porukkakaan ei varmaankaan tulisi paikalle vain kurvaamaan mies miestä vastaan, vaan kyllä sillä kellolla tai jollain muulla menetelmällä aina miehuus mitataan, kun pojat kokoontuvat.

265
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 07.08.12 - klo: 00.49 »
Alustava hahmotelma olisi seuraavanlainen (keskimäärin 1 kisa / kk):

PKSRCA marraskuun alku
Nokia marraskuun loppu / joulukuun alku
Turku tammikuun alku
Kuopio helmikuu
Jyväskylä maaliskuu
Model Expo huhtikuu

Ja 4/6 laskettaisiin loppupisteisiin.

Pitää nuo päivät säätää kohdalleen, kun on kalanterihahmotelma FTT-kisoista / KV-kisoista olemassa.

266
Yleinen keskustelu / Vs: olympialaisten rc autot
« : 04.08.12 - klo: 21.18 »
Tuo projekti alkoi 2005, kun meiltä kysyttiin halukkuutta kehittää kalusto tuohon tarkoitukseen. Siitä lähtien kaikki Suomen kisat (sm, maaottelut jne) on kuskattu  noilla laitteilla. Mukana projektissa on ollut paikalliset kerhot, Rcm ja monet kuskit.

267
Yleinen keskustelu / Vs: olympialaisten rc autot
« : 04.08.12 - klo: 20.37 »
Helsingin EM-kisoissa oli käytössä tällaiset laitteet:

http://yle.fi/urheilu/kuvagalleria_viimeisen_kisapaivan_kohokohdat/6202434#gallery

Ja kuskeina rccjkl:n junnukuskit. =)

edit: siis kuva 6 / 33 tuolta...

268
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 04.08.12 - klo: 19.27 »
Tänään Jyväskylän corrikisojen tauoilla ajeltiin jonkin verran SVR:llä. Säätöjä saatiin mukavasti tehtyä, Miikka laittaa varmastikin setupit kohtapuolin tänne foorumille. Vielä pitää testailla ainakin shorty-akuilla, kuinka auto toimii kevyempänä.

Suurin ero tosiaan keskimoottorimalliin Cougar SV2 on lisääntynyt takapito varsinkin hitaista vauhdeista lähdettäessä. Hyppääminen on hieman erilaista, kun takamoottoriversiolla ei rullata hyppyihin vaan "nypätään" auto ilmaan, kuten esim. Asson takavedollakin.

269
Yleinen keskustelu / Vs: olympialaisten rc autot
« : 04.08.12 - klo: 19.20 »
Taitaa Lontoossa olla käytössä Volvon / Nordicsportsin 1995 suunnittelemat autot:

http://www.nordicsport.com/product/37620/Implement_retriever_Radio

270
Team Associated / Vs: Asso SC10?
« : 26.07.12 - klo: 08.30 »
Jos vedolla yliohjaa mutkaa mentäessä, niin hieman pehmentää jousta keulasta tai laittaa lisää casteria. Näillä molemmilla tulee siis vähemmän reaktiota käännettäessä.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10 11 12 ... 27