Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - monster_rc

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10
241
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 06.11.07 - klo: 10.50 »
Ilmainen vinkki sitten että harkitse pitkään jos aiot alkaa käyttämään metallista spurria.
Itse kokeilin saben myymää integyn ratasta. Toimi kyllä hienosti kunnes  ilmeisesti meni kivi kytkinkellon ja spurrin väliin ja hylkäsi n. 1/4 kokoisen palasen siitä metallisesta spurrista. Onneksi ei hajonnut mitään muuta siitä ympäriltä.
Saattoi toki olla materiaalivikakin mutta itse ainakin pysyttelen muovisissa ainakin niin kauan kunnes hirvenis tilailla ulkomailta robinson racingin metallispurria.

242
Ohjatkaa oikeaan keskusteluun tarvittaessa mutta näin aloittelijana tarttis tietää että, kuinka monta volttia per kenno olis suositeltava lipo cut-off lukema ettei vahingossa ajais akkuja pilalle? Kyseessä olis Quarkin säädin ja ohjekirjassa on lukemia 2.2-3.0V/cell ja käytössä olevat akut ovat 7.4V ja milliampeerit välillä 1720mAh(kaksi kennoinen ilmeisesti) ja 1800mAh 3kennoinen.

243
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 29.10.07 - klo: 23.35 »
Jäi kyllä linkki tulematta mutta tarkoitit varmasti impaktrc:tä. Juurikin kyseisiä ofnan hexejä olen katsonutkin ja todennäköisesti aion ostaakin. Liquidrc myy myös noita samoja ja ovat vielä halvemmatkin ja sieltä olen jo kerran aiemminkin tavaraa tilannut ja homma toimi hienosti.

244
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 29.10.07 - klo: 15.37 »
No niin elikkäs olis tarvis saada 17mm hexit revoon.
Löysin jotkut ihme komposiittiset hexit mutta en halua sellaisia vaan metalliset.
Löytyykös sellaisia suomesta? RC-garagella oli jotkut mutta ei taida sopia Revoon?
Jos tiedätte mistä moisia saa niin laittakaas linkkiä niin pääsee helpoiten tutkimaan.
Myös ulkomaan linkit kiinnostaa.

245
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.10.07 - klo: 20.51 »
Missäköhän vaiheessa pitäis uskoa että jerkkua on jopa liikaa  :tongue:
Toisella ajokerralla lähti Integyn teräs päärattaasta pala niinsanotusti kolmannes irti siitä niiden pystytukien välistä.
Osasyyllisenä saattaa toki olla että se akseli missä luistokytkin ja pääratas on kiinni niin heittää hieman (vääntynyt).
Täytyy uusia se akseli varulta mutta vieläköhän uskaltais koittaa toista Integyn ratasta vai pitäiskö oikein tilata ulkomailta Robinson Racingin teräsratas?

246
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 19.10.07 - klo: 23.59 »
Vähän on heikko lenkki tuo 23mm hexien kiinnitys.
Kolme hexitappia poikki kun olen kiristänyt sitä M5 pyörän mutteria.
Se alumiininen hexi on murtanut/leikannut ne tapit poikki.
Shimmasin vielä ne hexit siihen uloimpaan pyöränlaakeriin nähden välyksettömäksi.
40 series vanteet, puolen tuuman offsetillä + 23mm hexit rasittavat myös sitä 6mm akselia vähän turhan paljon.
Akselit vääntyvät siitä hexitapin reiän kohdalta. On vissiin jo vähän liian paljon massaa vanteella + hexillä.
Toki asiaa auttaa hieman poskelleen tulleet alastulot hypystä (neljän pyörän kautta kyljellään kerien) :roll:
Eikös sellaisia hexejä myös ollut mitkä tulee samoin kiinni kuten crossareissa eli ruuvi ruuvataan hexin ja hexi-
tapin reijän läpi? Kestäisköhän ne yhtään paremmin? Onko kokemuksia? Muistaakseni olen nähnyt ainakin 17mm hexejä
kyseisellä kiinnitysmenetelmällä.

247
Polttisautot / Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« : 02.10.07 - klo: 23.27 »
Niin ja ennenkuin modet hermostuu niin tätä keskustelua kannattas jatkaa tuolla jo valmiissa revo keskusteluosiossa. Sieltä löytyy varmasti myös kohtalotovereita ja korjausniksejä.

248
Polttisautot / Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« : 02.10.07 - klo: 21.53 »
Kuullostaa kyllä kovasti samalta kuin itselläni kävi keväällä. Pakkirattaasta oli lähtenyt muutama hammas kiitämään joten se siitä. Kannattaa kurkistaa sinne vaihdelaatikkoon. Eihän se ole edes paha rasti ja tuleepahan tutuksi. :grin:

Ja jos sieltä on se pakin ratas mennyt niin kannattaa ainakin harkita sen unohtamista ja korvaamista se forward only:lla.
Toki saman asian voi toteuttaa poistamalla se mikroservo, se servolinkki ja se jousi siitä vaihteensiirtimestä ja lukita se siirrin jollain konstin eteenpäin asentoon.

249
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.09.07 - klo: 23.29 »
Meniköhän tuo "loctite" jo vähän ohi aiheen? kun ei ollut kyseessä ruuvit eikä mutterit vaan kumin/muovin kiinnittäminen alumiiniseen kaasuttimen kaulaan.

250
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 24.09.07 - klo: 12.01 »
Löytyykö suomen markkinoilta mitään muuta imukaulaa revoon kuin tuo integyn kaula sabelta?
Kaksi on jo mennyt puhki, kun se irrotessaan putoaa siihen päärattaan päälle.
Vaikka kuinka laittaa nippusiteen kireälle niin jossain vaiheessa se lähtee pois.
Se kaulaosa on hiukan liian lyhyt mikä pitää mennä siihen kaasuttimen kaulan päälle.


251
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 12.09.07 - klo: 22.16 »
No niin tigeri saapui ja alkuperäistä starttia irroittaessani oli näky melkoinen.
Yksisuuntalaakeri ja sen alle kuuluva prikka totaalisesti tuhoutununeet.
Ei pyörinyt kumpaankaan suuntaan ja oli hiukan jumissakin akselissa (akselikin hieman tummunut) ja kun sain sen irti niin neulalaakerit kilisivät lattialle ja pöydälle.
Neulalaakereiden päätkin olivat sorvautuneet teräviksi ja yksisuuntalaakeria pyörittävä muoviosa startin puolelta sorvautunut (tai jopa sulanut) pyöreäksi eli melko totaalinen tuho.
Tigeri kuitenkin toimii moitteettomasti. Hieman nyt vaan vaivaa pari asiaa kuten että paljonko koneen takaosassa olevassa akselissa on alunperin (tai saa olla) klappia?
Sitten kaasuttimen luistin päässä oleva haitarikumi on sotkeutunut. Hiipi epäilys, että vuotaakohan kaasutin siitä?
Säädöt olivat samat kuin ennen yllämainittuja vaurioita mutta "booaa" nopeasti kaasua antaessa tai välillä yläkierroksilla aivan kuin kone haluaisi koko ajan vain lisää polttoainetta vaikka seosruuvia on ruuvattu koko ajan rikkaammalle.
Laihentaminen ei auta yhtään.
Mainitaan nyt vielä että käyntiin lähtee todella loistavasti ja lämmöt kurissa (ilman koppaa ajaessa 95-120 riippuen yläruuvin asennosta) Oli kyllä viileähkö keli.

252
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 10.09.07 - klo: 19.18 »
Nyt on tigeri tilattu mutta piti jossain "säästää" :p ja jätin ostamatta sen tigerdriven oman käynnistinvarren (14€)
Kuusiokoloavain poikki ja porakoneeseen pitäis toimia... toivottavasti.
Yksi tyhmä kysymys lisää. Onkos tigerdrivessa myös yksisuuntalaakeria mikä voi porsia
vai tuleeko se iso lautasratas jotenkin suoraan siihen akseliin kiinni? :shock:

253
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 10.09.07 - klo: 16.35 »
Kiitos tiedosta. Nyt tietää että millasen porakoneen käy ostamassa :lol:

254
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 10.09.07 - klo: 12.56 »
Riittääkö tuon tigerdriven pyörittämiseen akkuporakone vai pitääkö väkisin ostaa erikseen startteri?

255
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 09.09.07 - klo: 21.17 »
Hitto ei kestä enää yksisuuntalaakerit RB:n koneen kanssa  :angry: Onko muilla ollu vastaavaa oiretta isompien koneiden kanssa? Kai se on siirryttävä tigerdriveä käyttämään. Starttiboksikin kiinnostais mutta pitäis etsiä tai tehdä peitelevy koneen persauksiin.

256
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 04.09.07 - klo: 21.19 »
Perskules mä muistelinkin nähneeni jossain tollasen jäähykannen ja eikös joku tollasta tuossa kesällä myynykin täällä foorumin myyntiosiolla. Harmi kun ei tarvinnut vielä silloin. EDIT: Taiskin olla eri koneeseen mutta oli silti myynnissä  :p
Näyttäs kuitenkin olevan toistaiseksi loppu tuolta kaupasta...

257
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 04.09.07 - klo: 17.16 »
Tässä itse mietin että jos laittas yhden kansiprikan lisää niin lämmöt varmasti hieman laskisi ja koneen käyttöikäkin saattaisi hieman pidetä. Löysin saksasta yhden rc-puljun mikä myy tuohon koneeseen varaosia niin jos tilais sieltä vaikka pari kansiprikkaa ja uuden jäähykannen kun tuo alkuperäinen sai jo vähän asfalttiihottumaa (ilman koppaa ja turvakaarta keuli ympäri)  :p

258
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 03.09.07 - klo: 13.38 »
Oli kyllä peliliike ostaa toi RB TM323 revoon. Etutassut ei tosiaan aina meinaa pysyä maassa ja voimaa on ihan erilailla kuin ennen.
Koneen säädöt ovat vain melko erikoiset.
Vaikka alaruuvi on jo melkein kokonaan auki(enää parilla kierteellä luistin sisässä) niin silti sammuu n. sekunnissa kun litistää letkun umpeen ja vaikka olen jo melko paljon rikastanut yläruuvia niin silti lämmöt pyörivät 130-140 asteen korvilla ja välillä korkeammallakin.
Jostain syystä silloin tällöin myös sammuu sen takia että polttoaineletkussa on ilmakuplia vaikka mistään ei pitäisi vuotaa.
Koneella ei kuitenkaan ole ajettu vasta kuin 6 tankillista mistä luonnollisesti ensimmäiset 5 sisäänajoa, joten saattaa olla vielä uutuudenjäykkä.

259
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 30.08.07 - klo: 21.55 »
 Niin saikos niitä RB:n osia jostain suomesta? Joku väitti että ATALA saattas myydä. Nyt tarttis saada varmuus asiaan, ettei tartte lähteä turhaa puhelinkierrosta tekemään eli onko joku varmuudella tilannut jotain RB:n osia vaikka nyt esim. tämän vuoden puolella jostain suomalaisesta rc kaupasta?

260
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 25.08.07 - klo: 01.36 »
Kun homma lähtee ontumaan niin sitten onnutaan loppuun asti. RB TM323 tuli borderista, mutta siitä puuttui se luistin päähän kuuluva throttle arm (lupasivat kyllä lähettää) täytyy ens viikolla pommittaa lisää.
Varaosat tulivat liquidrc:stä, mutta paketista puuttui kaksi tilattua tuotetta. Palauttavat rahat puuttuvista osista. Takkiin tulee kuitenkin pari hassua euroa tullin muodossa ja ei ole vielä ihan varmaa, että miten palautetut rahat tulevat? Jäävätkö paypal tilille vai kerkiävätkö vielä vähentämään visa-laskusta.

261
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 17.08.07 - klo: 18.32 »
Onneks tuli tänään soitettua perään, että missähän osat luuraa. Ilmeni että viikko sitten postilla lähettämäni paperi ei ole saapunut perille (tai sitten se pyörii jossain lokerosta lokeroon). Homma on nyt hoidossa. Jos ens viikolla sais hilut kotia.

262
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 16.08.07 - klo: 12.47 »
On tää suomi vaan sarvikuonojen maa.
Päivää myöhemmin tilatut liquidrc:n tavarat olivat jo aiemmin suomessa kuin borderista kone. Mutta tullistapa tuli sitten paperi että haluatko huolitsijan hoitaa tullit ym. hössönpössöt ja perivät jälkikäteen, vai haluanko itse käydä tullissa hoitamassa.
No ajattelin helpottaa elämääni, että hoitakoon huolitsija paperisotkut.
Borderin kone tulikin jo pari päivää sitten ovelle asti, mutta liquidin tavarat hautuvat vissiin vieläkin tullissa vaikka jo viikko sitten lähetin paperit.

263
Polttisautot / Vs: Polttis auton pesu!
« : 29.07.07 - klo: 03.33 »
Juu ilmeni että aiempi pesumetodini ei näköjään tuottanut kovin hyvää tulosta. Myin autoni eteenpäin ja parin ajelukerran jälkeen oli ohjausservot antautunut. Syynä hapettuminen. Eli täytyy koittaa asiasta viisastuneena miettiä uusia ratkaisuja.

264
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 27.07.07 - klo: 16.27 »
Nyt pikaisia apuja koneen valitsemiseen. Vaihtoehtoina on enää saben myymä STS D28M http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29199&grpid=5028 ja RB TM323. Onko kellään kokemuksia tuosta STS:n pannusta? Kaikki tieto kyseisestä koneesta kiinnostaa...

265
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 26.07.07 - klo: 11.00 »
Juu tiesin että ossiakin löytyy. Ei nyt vaan tällä kertaa ole itselläni vaihtoehtoina, koska täytyy koittaa mennä järkevän budjetin rajoissa :p

266
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 26.07.07 - klo: 07.50 »
Olisi myös REVOON koneen osto edessä. Pieni pähkäily silti vielä päällä.
Tuo RB tuntuis olevan melko suosittu kone ja näyttää saavan ihan sopivaan hintaan tuolta borderista.
Vaihtoehtona olisi myös rcsabe:lla myynnissä oleva STS .28 kone rotostartilla (käy REVOON big block inst.kitillä ja takatukivartta hieman viilaamalla).
RB:n etu toki olisi alkuperäisen ja kätevän starttisysteemin hyödyntäminen.
Sirio S23 tai S27 ovat myös olleet listalla mutta koneiden saatavuus tuntuu olevan hieman heikko ja hinta on "hieman" korkeampi kuin edellämainituilla.

267
Polttisautot / Vs: Cen gst 7.7, vai traxxas revo 3.3?
« : 18.07.07 - klo: 23.51 »
Tässä myös yksi mielipide REVO:sta. Omallani ajoin n.6 gallonaa enkä juurikaan säästellyt. Oikeastaan mitään ei mennyt rikki ilman kunnon syytä. Normaalin kulumisen takia kylläkin (laakereita, pari tukivartta, kahdet diffin rattaat <--luistikytkin liian kireällä, ym. jotain tosi pientä).
Heikkona lenkkinä pitää mainita pakokäyrä mikä on jotain ihme valua. Niitä meni itselläni 2kpl ja maksaa 26 euron tienoilla KPL. Mutta autot ovat yksilöitä, siitä esimerkkinä kaverin samaan aikaan ostama REVO mistä tuntui hajoavan alusta alkaen mitä ihmeellisimpiä paikkoja ajokerta toisensa jälkeen.
Savagesta tiedän ainoastaan, että sillä ei kannata ainakaan jäädä REVO:n eteen, koska silloin on muovia ilmassa (tuli täyskaasu kiihdytyksessä eteen ja savagen matka päättyi siihen, kun eturipustukset luovutti).
Toinen esimerkki REVO:n kestävyydestä on, kun vahingossa ajoin melkein täyskaasulla metalliseen jalkapallomaalikehikkoon. Kehikko siirtyi ja REVO jatkoi matkaa. ISO plussa REVO:lle on sen luistikytkin mikä turvaa voimansiirtoa hypyissä.
Savagessa ei käsittääkseni ole vastaavaa, koska samaisesta yllämainitusta savagesta meni melko pienen ajan sisään diffin rattaita oikein kunnolla sileäksi. Mutta kuten sanottu tämä oli vain yksi mielipide.

268
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 17.07.07 - klo: 19.55 »
Mistä tilasit RB:n motin ja paljon tuli maksamaan postikuluineen (ja tulleineen) jos sellaisia tuli...?

269
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 11.07.07 - klo: 21.34 »
Kun tuossa olen vähän seurannut näitä foorumeita niin on jäänyt hiukan sellainen kuva että noita 3.3 motteja on tuntunut hajonneen tai melko nopeasti loppuun kuluneen yhdellä sun toisella.
Onko kone jotenkin tehokkuuden ohella jotenkin 2.5:tosta heikompi?
Meinasin siirtyä 2.5:sesta tuohon 3.3:seen mutta nyt en enää oikein tiedä että kannattaako, koska oma 2.5 on toiminut ainakin toistaiseksi todella loistavasti (kohta 6 gallonaa takana). Aukaisin/tarkistin koneenkin ja kaikki OK!

270
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
« : 26.05.07 - klo: 00.18 »
Ei toi REVO+NOSRAM nyt ihan heittämällä paikoilleen tainnut ollakkaan, joten palaan ainakin toistaiseksi entiseen suunnitelmaan eli SIRIO S27:kaan... ainakin niin kauan kun taas jotain mielenkiintoista löytyy :tongue: Alkuperäinen kone kuitenkin toimii vielä hienosti ja ajamaton varakonekin on olemassa. Hyllyssä on odotellut asennusta RESONATOR pilli ja vihdoin tuli alkuperäisen koneen kaveriks INTEGYN imukaula mitä MOTOR SAVER odotteli.

Sivuja: 1 ... 6 7 8 [9] 10