Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jakke

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10]
271
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 23.01.04 - klo: 23.51 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"

En oikein osaa sisäistää, miksi sisäänajo pitäisi suorittaa 15 % ja siirtyä tämän jälkeen 20 % polttoaineeseen. On tietenkin koneita, joiden ohjeissa käsketään suorittaan sisäänajo 5 % polttoaineella. Näin kannattaa tällöin tehdä ja siirtyä sisäänajon jälkeen siihen 20 %. Jos taas ohjeissa käsketään suorittamaan sisäänajo samalla polttoaineella kuin millä tulee ajamaankin, niin näin kannattaa myös tehdä.

Periaatteessa sisäänajo pitäisi suorittaa aina vaihdettaessa polttoaineen merkkiä tai nitromäärää. Toisaalta tuskin noin pienestä nitron lisäyksestä kummosiakaan haittoja on koneelle. Pientä säätöä joutuu ehkä tekemään.

Näin on, mutta koska olemme Savage 21+ topicissa, niin ainakin Hpi Nitro Star 21+ BB kehoitetaan sisäänajamaan 20% nitrolla. Meillä oli hankaluuksia saada sisäänajossa kone käymään 16% nitrolla. Ekan sisäänajotankillisen jälkeen sekoitimme 16% ja 25% nitroa josta tulee pyöristäen n.20% ja johan alkoi kone käymään ja sisäänajo saatiin suoritettua kunnialla loppuun.

272
Polttisautot / Duratrax Maximum ST Pro RTR
« : 23.01.04 - klo: 23.04 »
Lainaus käyttäjältä: "zhoop"
Sanokaas jotain kommenttia autosta.
Kestääkö paljonkin? Siis se rtr paketti.
Spinnaako helposti kun on 2 WD ja nopeutta on valmista ilmoitanut jotain 70 km/h?

En oikein usko tuohon nopeuteen. Vähän alle 60km/h on varmaankin lähellä totuutta.

273
Polttisautot / Re: auttakaa!
« : 23.01.04 - klo: 20.50 »
Lainaus käyttäjältä: "extremekoivula"
oisko kellää tietoo että minkä takia kun yritän käynnistää vehjettä, ni se narusta veto on nii pirskatin jäykkää. aikasemmin oli ihan  sopiva (auto on siis uus eikä ajettu) vetää hihnasta, mutta nyt tuntuu siltä, että ei uskalla vetää ku tuntuu menevän rikki? :|

Ota tulppa pois ja vetäise narusta. Todennäköisesti sylinteri on täynnä polttoainetta. Tällä toimenpiteellä saat sylinterin tyhjäksi liiasta polttoaineesta, mutta muista laittaa joku puhdas rätti eteen ettei nitrot tule silmille! Sitten tulppa takaisin, mutta jätä tulppa hieman auki. Se helpottaa uuden kireän koneen käynnistymistä. Kun kone sitten käy kiristä tulppa. Veljenpojan Duratrax lähti toisella nykäisyllä käyntiin kun tulppa oli hieman raollaan.

274
Vapaa keskustelu / foorumin käyttäjien ikä?
« : 11.01.04 - klo: 23.30 »
Nostetaas vähän foorumin keski-ikää, olen 35v ja myös henkisesti pikkupoika niinkuin joku jo aiemmin tokaisi.

275
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 03.01.04 - klo: 00.08 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
mielenkiintoinen "crash" sivu  :mrgreen:
http://nitrotrucks.surfmysites.com/crash/index.html

Näin on. En haluais nähdä pannua tossa kunnossa. Kuva no.10 on mun suosikki. Riittiköhän pelkkä rungon oikaisu.  :mrgreen:

276
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 02.01.04 - klo: 23.41 »
Mielenkiintoiset sivut löytyi Saksanmaalta: http://nitrotrucks.surfmysites.com/menu-int/pics-menu.html
"Tein sen itse ja säästin" miehille hyviä ideoita

277
Polttisautot / Re: kuinka paljon
« : 02.01.04 - klo: 23.13 »
Lainaus käyttäjältä: "pegi90"
kuinka paljon savage 25 painaa?

Luulisin, että samanverran kuin 21+ eli noin 5,5kg.

278
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 01.01.04 - klo: 11.42 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
nyt tulee tyhmä kysymys, mutta, mutta.. Onko savagessa aina akiona alumiinirunko?

Kyllä näin on. 21+, 25+ ja SS malleissa on kaikissa samanlainen eloksoitu alurunko.

279
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 01.01.04 - klo: 11.32 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Savage on muistaakseni 1:8.

Näin ne ilmoittaa ja T-Maxx on 1:10, mutta silti autot ovat suurinpiirtein samankokoisia. Onhan kopatkin yhteensopivia.

280
Polttisautot / Polttis Monsterit!
« : 01.01.04 - klo: 11.27 »
Lainaus käyttäjältä: "!marco!"
joo ehkä noi nyt on kumminkin vähän liikaa mulle vasta ois katos toka polttis.. ja toi nykynen on vissiin "vähän" väljä! joten mun kannattas hommaa uus kone tai koko paketti, mieluiten koko paketti ja savage. On kumminkin toi meiän takapiha aika iso, ja lähellä on siisti kallio.. Eli vääntöä tarvittas koneeseen aika lailla kun tarttis nousta iso ylämäki ylös. Nousisko savage ja T-max kummatkin N.50 asteen kulman? mä ostan kyllä mieluiten savagen

Riippuu varmaankin, että lähdetäänkö paikaltaan vai vauhdilla.
T-Maxx:issa on kierroskone ja Savagessa isompi vääntökone. Jos vääntöä haluat, niin hommaa Savage.

281
Parempaa Uutta Vuotta 2004 koko foorumille!

282
Polttisautot / Re: Korimallit
« : 26.12.03 - klo: 23.40 »
Lainaus käyttäjältä: "320diesel"
Olisiko joillain tietoa erilaisista korimalleista jotka sopivat Savage 21:seen? Eri korivalmistajia esimerkiksi. Itse haen jotain SUV mallia tai ehkä ennemminkin GMC Yukonin/Chevrolet Suburbanin tapaista.Muutkin tietysti kiinostavat tulevaisuutta ajatellen.T-Maxxin korit sopivat kai,mutta en löytänyt varaosasivuilta yhtään kiinnostavaa mallia.

Pääsääntöisesti kaikki T-Maxx:in korit käyvät myös Savageen. Korinkiinnitysreiätkin ovat samassa kohdassa. Meillä on tälläinen koppa: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAHA6&P=7
Ja sopii hienosti Savageen. Kirjoita search kohtaan esim. Maxx body, niin saat enemmän löytöjä kuin Savagella.
Terv. Jarkko

283
Rauhallista Joulua koko foorumille![/size]

284
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 23.12.03 - klo: 11.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Miksutin90"
miten muuten savage ss kulkee lujempaa kuin 25 RTR?oiskohan viripilli erona?

Jos jotain eroja on, niin siitä se johtuu. 25 ja 21 malleissa on samanlainen komposiittipilli.
Yksi ihmettelyn aihe on kytkin. 25-mallissa on kolmipalainen ja SS-mallissa kaksipalainen, mutta onko SS-mallissa sama kytkin kuin 21:ssa?

285
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 22.12.03 - klo: 22.18 »
Lainaus käyttäjältä: "JUSSI"
Tuossa osoitteessa myydään *piip* halvalla Savage :!:

http://store.savagess.com/index.php?osCsid=5b5183a317fabd8774a3fdec32c77bcf¤cy=EUR&cPath=29&osCsid=5b5183a317fabd8774a3fdec32c77bcf

Ikävää, mutta päälle tulee vielä postikulut ja tullit.
Keväällä ilmeisesti täytyy hommata vielä toinen Savage. Nyt tyttökin haluaa sellaisen. Ja voishan sitä itsellekin harkita. 8-)
Ville, ajetaanko 25 samallatavalla sisään kuin 21?

286
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 22.12.03 - klo: 16.20 »
Lainaus
Juu jos toi on vielä protoasteella toi teijän valo homma niin nou hätä. Ei siittä suuttua kannata jos annan palautetta...

ok?

Jep! 8-)

Lainaus
On kyllä hienot.
Mitä hyötyä siitä on, että ne pyörii  


Ei taida olla mitään muuta hyötyä kuin ulkonäkö. Mahtaa jumittua helposti kurasta?
Asiasta toiseen, miten te teette xxxx kirjoitti: tekstin lainauksen eteen?

287
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 22.12.03 - klo: 00.31 »
Lainaus
Jakke hei, hirveet sätökset noi sun valot, johot ja vastukset roikkuu suojaamattomina, vähän ku meet risujen kaa mettälenkille ni ihme jos valot vielä palaa.

Mikrokytkintä emme ole suojanneet, koska testasimme sen sijoittelua. Johdotus on samasta syystä pikaisesti kyhätty. Tällä kelillä ei muutenkaan tarvitse lähteä ulos etsimään niitä risuja eikä varsinkaan lähteä niiden kanssa lenkille.
Enemmän olisin huolissani oman autosi valoista jotka ovat korin ulkopuolella.
Ja tiedoksi sinulle Ville, kyseessä ei todellakaan ole minun auto vaan poikani.
Pyytäisin myös hieman asiallisempaa tyyliä noihin kommentteihisi.
Hirveätä "slangia"!

Terveisin Jarkko

288
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 21.12.03 - klo: 12.44 »
Lainaus
Voiko noita Savage 21 lisävarusteita/viritysosia joita on esim. tuossa osoitteessa niin käyttää Savage SS:ssä  

 http://www.rcmodels.com/car---truck-accessories-option-parts-by-manufacturer-hot-bodies-savage-21.html
 


Kyllä voi. Runkohan on kaikissa kolmessa mallissa sama. SS-mallin ja 21+ suurimmat erot on moottori, pilli, jäykemmät jouset, vahvemmat akselit ja säädettävät ylätukivarret.
Tässä linkki josta näet muutamia eroja: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFLP2&P=7

Terveisin: Jarkko

289
Padassa ollaan myös. 8-)
T: Jakke

290
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 16.11.03 - klo: 17.07 »
Jep. Eli alakierrosten säätö on kaasulinkin puolella ja päädyssä.
Vastakkaisella puolella on keskisäätö joka on kuulemma jätetty pois SS/25 malleista.

Pilli:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFWE4&P=7

tukivarret:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXESX5&P=7

Rotostartti ja pakki

Korit:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDKZ5&P=7
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXAHA6&P=7
ja tietenkin vakiokoppa.
Hobbylinnan sivuilla on kuva poikani Jannen autosta.

291
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 16.11.03 - klo: 16.47 »
Lainaus
Eli ei muuta kun nykäset koneen käymään, käytät pyörät ylhäällä 1/4 osa kaasulla tankillisen, menee n. tunti,


Ensimmäinen tankki kuuluu ajaa tyhjäkäynnillä pyörät ilmassa siten, että pyörät just liikahtelevat. Tämä voidaan tehdä ilman, että radiot on päällä. Meillä kone kävi hiukan kovilla kierroksilla ja säädimme tyhjäkäyntiä (Idle) pienemmälle.
Seuraava tankillinen ajetaan pyörät ilmassa siten, että radiot on päällä ja kaasua lisätään asteittain. Tämä auttaa puhdistamaan koneen. Tärkeää on, että kone käy rikkaalla ja putkesta tulee reilut savut.
Lainaus

sen jälkeen ajat 2tankillista (6m kaasua) ja sitten annat rullata ja taas kaasua, tätä siis kaksi tankkillista,

Nämä kaksi tankillista ajetaan n.6 metrin ovaalia puolikaasulla välillä rullaten vapaalla. Tällä saadaan kone pysymään viileänä.
Lainaus

ylä/ala kierrosten seoksen säätö ruuvien oikea asetus on väliltä, 2.5-3kierrosta (aukipäin kiinni asennosta)


Sisäänajossa ylä ja ala neulat täytyy olla 3.5 kierrosta auki. Vasta sisäänajon jälkeen kiristetään aluelle 2.5-3 kierrosta. Ohjekirjassa varoitetaan kiristämästä alle 2.5 kierroksen.
Keskineula kuuluu olla 3 1/4 kierrosta ja siihen ei suositella koskea.

Testasimme hiukan Savagea takapihalla uudella pillillä ja herkkyyttä tuli enemmän ja alavääntöä. Voimaa on nyt niin, että meinaa keulia ruohikolla.
Konetta täytyy säätää reilusti rikkaammalle. Käy nimittäin aika kuumana ja savun tulo lähes tyrehtyi verrattuna vakiopilliin.
Seuraavana on ledivalojen asennus siten, että edessä on 4 superkirkasta ja takana 2 kirkasta punaista. Ja tietenkin jarruvaloista tulee toimivat.

292
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 14.11.03 - klo: 01.43 »
Meillä oli sama ongelma sen takalevyn kanssa. Ruuveista on varmaankin tehtaalla jäänyt pois ruuvilukitteet.
Toi sun rotostarttis näyttää Nitro Star 12/15 Rotolta:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFET1&P=7

Tältä näyttää Savagen roto jossa tosiaankin on vain kolme kiinnitysreikää ja starttireikä on kulmassa:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXERG0&P=7

Sain äsken asennettua uudet ylätukivarret:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXESX5&P=7

Ja putken:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFWE4&P=7

Poika varmaankin yllättyy huomenna koulusta tullessaan.
-Jarkko

293
Rataa ja kalustoa löytyy h0 ja N-mittakaavasta, mutta "hellasärön" takia ei olla vielä rakennettu mitään pysyvää.

Olen seuraillut sfnet.harrastus.rautatiet nyyssiä. Siellä on enimmäkseen kyllä 1/1 mittakaavan harrastajia, mutta monet harrastavat myös pienempiä mittakaavoja.

Teemu12: Jos kaipaat N-mittakaavaa lisää, niin ilmoittele yv:nä.

Terv. Jakke

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10]