Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - m.e.

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 27
271
Xray / Vs: Xrayltä 1/10 nelivetokrossiauto?
« : 24.07.12 - klo: 12.58 »
Aivan, odotellaan siis markkinoille... =)

272
Xray / Vs: Xrayltä 1/10 nelivetokrossiauto?
« : 24.07.12 - klo: 12.10 »
Kyllä, jos siis muotit on tehty, niin eiköhän se silloin ole tulossa markkinoille. Ensimmäiset versiothan on usein tehty työstetyillä / tulostelluilla osilla, joten silloin noita muottikuluja ei ole. Epäilisin, että tässä vaiheessa Xraylla ei vielä ole muotteja tehty, turhan kalliiksi tulee kehitysversion tässä vaiheessa muotteja valmistella...

273
Xray / Vs: Xrayltä 1/10 nelivetokrossiauto?
« : 24.07.12 - klo: 11.45 »
Väärin. Siis en viitannut takatuuppiin tuolla Losi-komentillani. Nelkkuasiaa tarkoitin. Eli kun Schumi käänsi moottorin pyörimisen kolmannella hihnalla, niin Losilla taisi aiemmin vain yksi metrin mittainen hihna kierrellä autossa, olikohan näin. Aiemmin useimmat hihnapelit oli tehty kahdella hihnalla.

Ja tuuppiasiaan. Innovaatiot voivat olla pieniäkin, ei siis välttämättä koko autoa keksitä silloin. Asson B4:ssa oli sen ilmestyessä toteutettu joitain asioita aiempaa paremmin, siksi se on ollut niin pitkään lähes muuttumattomana ja ollut myös erittäin kilpailukyinen. En väitä mitään Losista, totesin asioita vain Assosta. Turha siis väkisin kinata.

Mutta palataanpa nyt topicciin.

Joskushan noita uusia autoja on näkynyt kisoissa ja messuilla jne. Mm. Hotbodiesin takatuuppari joskus 2007?, SpeedPassionin SC-auto 2010? jne. Joskus ne on tehty vain mainosmielessä, joskus ne ovat todellisia evo-versioita tulevista autoista. Nuo pari mainitsemaani eivät koskaan ilmestyneet kauppojen hyllyille, saa nähdä kuinka käy Xrayn auton.

274
Xray / Vs: Xrayltä 1/10 nelivetokrossiauto?
« : 24.07.12 - klo: 08.21 »
Joo, kopioinneista voidaan aina jauhaa, mutta HOKE:lle on pakko hieman asiasta kertoa; Assohan on juuri 10 vuoden sisään julkaissut B4:n vuonna 2003, jota ei ole sitten tarvinnut muuttaa juurikaan vuosien saatossa sen kilpailukyvyn takia. Eli vastaus HOKE:lle, eipä juuri paljoakaan ole Asson muuttanut autossa, ei ole siis ollut tarvetta.

Pääosinhan pyörä on jo keksitty, joten miksi keksiä sitä uudelleen. Viime aikoina varmastikin suurimmat innovaatiot sähköautopuolella on tullut X-Factorylta (boksin kääntäminen takatuuppeihin, tai oikeastaan neljännen rattaan keksiminen boksiin), Schumilta (moottorin pyörimissuunnan muuttaminen hihnojen avulla) ja 1990-luvulla Predatorin autot olivat hyvinkin erilaisia muihin verrattuna (innovaatiot F1-puolelta). Polttispuolen ratkaisuista en osaa sen tarkemmin sanoa, kuka mitäkin on siellä innovoinut.

Mielenkiinnolla odotellaan aina uutuuksia, mitähän tällä kertaa on keksitty ja milloin auto julkaistaan. Jenkkipuolella vain tuo 4wd -krossi ei tällä hetkellä oikein kiinnosta porukkaa, joten mielenkiintoinen ratkaisu X-Raylta tuo nelkun tekeminen..

***edit***

Taisi muuten olla sittenkin Losin idea tuo kolmihihnainen nelkku, ei Schumin. Toteutettu vain hieman eri tavalla.

275
Kilpailijoiden kanava / Vs: Winter Jumps 2012 - 2013
« : 23.07.12 - klo: 17.40 »
Halukkaat kisajärjestäjät, laittakaapa ilmoitusta, mikäli haluatte järkätä WJ-kisat ensi talvikaudella. Parit ilmoitukset vasta olen saanut, muutkin saavat aktivoitua. =)

276
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 17.07.12 - klo: 11.15 »
Tuolta vielä hyvät fiilistelyt finaalipäivästä selostuksen kanssa:

1/10 4WD Euros 2012 - Finals Day LIVE! - EFRA

Siellä mm. nelkun B-finaali n. 2h55min kohdalta. Selostajasedänkin mukaan Peten olisi pitänyt olla A-finaalissa mukana :)

Tuosta Losin nelkusta juttelin viime vuonna MM-kisoissa tehtaan johtoportaan kanssa ja sielläkin jonkin verran naureskeltiin tilanteelle, että ajellaan nyt tuolla vanhalla, kun ei kannata resursseja laittaa uuden kehittämiseen tässä vaiheessa. Hidasvauhtisilla radoillahan tuossa ei meinaa kääntyvyys riittää, mutta kuten Bloomfield näytti, kovissa vauhdeissa ja hypyissä auto on ajan tasalla. Varaosien saanti taitaa olla hieman kiven alla noihin autoihin.

277
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 11.07.12 - klo: 14.53 »
Väärä etujousi vei Peteltä finaalipaikan..

278
Kilpailijoiden kanava / Winter Jumps 2012 - 2013
« : 11.07.12 - klo: 08.52 »
Kisapäivät 2012-2013. Sarjapisteisiin lasketaan 4/6 kisaa.

3.11. PKSRCA
24.11. Nokia
5.1. Turku
2.2. Kuopio
23.3.Jyväskylä
27.-28.4. Model Expo

Matti / WJ-sarja

279
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 11.07.12 - klo: 08.39 »
Ja jos joku ei vielä tiedä, niin tästä kultakypärästä on kyse:


280
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 11.07.12 - klo: 08.18 »
Ohoh, niinpä se taitaakin olla (2/5). Teamipalaverissä muistutin vielä illalla Peteä siitä, että keskiviikkoaamun pisteitä on helppo kerätä, joten ottaa viimeiset alkuerät "perusmummoilemalla". Noh, eiköhän sieltä vielä yksi sijoitus 10 sakkiin tule, jolloin A-paikka pitäisi lohjeta. Vauhtia ainakin riittää tuohon.

281
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 10.07.12 - klo: 20.19 »
Ja katsotaanpa hieman sinivalkoisten lasien läpi tilannetta ja lasketaan 3/3 tuloksista mukaan (3/5 lasketaan lopputuloksiin):

1   GB 0331       81    MARTIN Lee   GB   10 5:22.895 (0)    10 5:19.815 (0)    10 5:17.008 (0)    0   0   
2   D 1208       134    HÖNIGL Hubert   DE   10 5:29.284 (3)    10 5:22.445 (3)    10 5:18.010 (2)    5   11   
3   S 189   117    RONNEFALK David   SE   10 5:28.948 (2)    10 5:22.189 (2)    10 5:26.043 (7)    4   11   
4   GB 0138       82    CRAGG Neil   GB   10 5:32.216 (6)    10 5:23.262 (4)    10 5:23.833 (5)    9   15   
5   CH 685       30    HOFER Patrick   CH   9 5:03.429 (7)    10 5:31.340 (7)    10 5:27.290 (9)   14   25   
6   GB 0072 85    BLOOMFIELD Darren   GB   9 5:04.544 (8)  10 5:40.301 (11)  10 5:24.099 (6)    14   25   
7   A 0337       3    TRAUNER Rene   AT   10 5:31.958 (4)    10 5:32.676 (10)    9 5:02.737 (24)    14   38   
8   FIN 222       67    STROM Petri   FI   9 5:07.444 (17)    10 5:29.831 (6)    10 5:34.092 (15)    21   38   
9   A 0676       1    KREIL Martin   AT   9 5:06.075 (14)    9 5:08.066 (23)    10 5:27.273 (8)    22           45   
10   GB 0262   84    COCKERILL Tom   GB   9 5:05.938 (11)    10 5:31.427 (8)    9 5:03.265 (26)    19   45   
11   PT 51       111    MATIAS Miguel   PT   9 5:10.449 (19)    9 5:01.152 (15)    10 5:31.345 (12)    27   46   
12   S 004       118    LEVIN Oscar   SE   9 5:05.394 (10)    9 5:00.894 (14)    9 5:00.738 (17)    24   51   
13   FIN 184   66    SALMELA Karri   FI   9 5:06.027 (13)    9 5:00.342 (12)    9 5:04.253 (27)    25   52   
14   D 1004       53    PRUMPER Björn   DE   9 5:10.909 (20)    9 5:00.680 (13)    9 5:02.511 (23)    33   56   
15   S 042   121    AUSFELT Otto   SE   9 5:04.752 (9)    9 5:01.742 (18)    9 5:06.659 (32)    - (-)    27   59   
16   FIN 135  68    QUAGRAINE Joseph   FI   9 5:11.083 (21)   9 5:05.874 (21)    9 5:01.283 (19)    40   61   
17   GB 0035       83    BRADBY Paul   GB   9 5:11.246 (24)    10 5:32.513 (9)    9 5:06.230 (29)    33   62   
18   A 0696       7    LANZL Christian   AT   9 5:06.273 (16)    9 5:01.162 (16)    9 5:13.596 (44)    32   76   
         
   FIN 172       71    HOVI Jani   FI   9 5:20.241 (46)    9 5:12.080 (34)    9 5:02.167 (21)    55   101   
   877       41    NEUMANN Jörn   DE   4 2:09.381 (104)    10 5:24.978 (5)    10 5:22.405 (3)    8   112   
   FIN 175       70    SALMELA Sami   FI   9 5:21.657 (51)    9 5:23.192 (59)    9 5:16.701 (52)    103   162   
   FIN 228    72    RASANEN Matti   FI   5 3:15.434 (103)    9 5:49.736 (82)    9 5:40.331 (84)  166   279   

Näin saatiin suomalaiset nousemaan hieman ylemmäs. Katsotaan, mitä muutoksia viimeiset alkuerät tuovat tullessaan...

282
Tulokset / Vs: Sähkökrossin EM:t Fehring 9-14.7.2012
« : 10.07.12 - klo: 12.18 »
Aamun kommentit Peteltä:

*Renkaita ei ole järjestäjältä saatu riittävästi ennakkotilauksista huolimatta. Slieckseillä pitää ajella, ennen kuin varmistuu, että rengasta on todellakin tulossa lisää...

*Asson setupit menivät uusiksi, teami teki uudet setupit ja läppiaika parani heti pari sekkaa. Ja auto muuttui helpommaksi ajaa.

*Lämmintä riittää, sähköt on kovilla.

Lisää juttua tulee illemmalla tänne / facebookin puolelle.

283
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 03.07.12 - klo: 21.23 »
Irroita iskarit, putsaa ne huolella (myös tiivisteet), täytä öljyllä ja säädä maavara kohdalleen maavarapaloilla. Tarkasta myös, että männän varret ovat suorat sekä se, että tukivarret eivät jumita ilman iskareita (ja renkaita). Tukivarsien tulee siis tippua ala-asentoon automaattisesti, kun iskarit ja pyörät on otettu poie.

Iskarit kyllä toimii autossa, jos ne on huollettu.

284
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 03.07.12 - klo: 07.36 »
Sain lisäinfoa tähän asiaan:

"Speed Passion will continue with these items, parts for both RS1 and RS2."

Eli autoja ja varaosia saa myös jatkossa näihin molempiin autoihin.

285
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 26.06.12 - klo: 15.07 »
Laitoin tehtaan suuntaan viestiä vielä osien / autojen saatavuudesta varmistaakseni tuon asian. Meillä on kyllä tarkoitus pitää varaosat hyllyssä niin kauan, kuin niitä tehtaalta saa, eli siinä mielessä ei tule ongelmia. Ilmoittelen, kun saan lisäinfoa.

Matti / RCM

286
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 25.06.12 - klo: 07.48 »
Jukis; Eikös MM-kisoissa Assokuskit Maifield ja Matsukura olleet nopeimpia läppiajoissa, näin ainakin muistelisin...

287
Sähköautot / Vs: Futaba autossa ongalmaa
« : 21.06.12 - klo: 21.26 »
Kuulostaa siltä, että servoissa on vikaa. Nehän ottavat vastarilta käskyjä vastaan, eikö vain? Jos saat jostain toimivan servon, niin testaapa sillä, mitä tapahtuu.

Ja HOKE:lle juhannuksen kunniaksi pikku fiilausta, kyllä Futabalta autojakin on tullut. Todennäköisesti auto ei ole Futaban merkkinen, mutta Suomessakin noita on aikanaan myyty. =)


288
Sähköautot / Vs: SC (CORR) Renkaat
« : 20.06.12 - klo: 11.13 »
Tuntuu siltä, että nuo Pregluedit kannattaa tosiaan pyörittää käsissä ja tarkastaa liimaukset ja korjailla tarvittaessa ennen ensimmäistä ajoa. Helpommalla tuossa silti pääsee kuin kasaamalla ne eri pusseista, kuten maastosarjan renkaille krossipuolella täytyy tehdä... =)

289
Sähköautot / Vs: Voimansiirto
« : 25.05.12 - klo: 06.50 »
Meillä on kaupalla ollut RS2 kovassa käytössä jo vuoden ajan eikä siitä ole tuota osaa mennyt hajalle. Tarkastapa, että kaikki palikat on tullut kunnolla kiinni ja oikeaan järjestykseen, kun olet vaihtanut spurrin autosta.

290
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 11.05.12 - klo: 19.37 »
Moro.

Kyselit Slashiin sopivia koreja. Tuosta löytyy JC:n suosittuja SC-koreja, jotka kaikki mittojensa puolesta sopivat autoon. Ainoastaan koritolppien korkeudet pitää laittaa oikealle korkeudelle korista riippuen.

http://www.rcm.fi/korit-ja-tarvikkeet/short-course-korit.html

Terveisin,
Matti / RCM

291
Team Associated / Vaasan kevätcruising setup
« : 09.05.12 - klo: 22.56 »
Tässäpä linkki Vaasan kevätcruisingin voitokkaaseen Tommi Torikan setuppiin B4.1 Worlds -autolle. Setuppi toimii kuulema myös lyhyelläkin rungolla, pitkä runko tuo lisää vakautta auton käyttäytymiseen.

http://www.rcm.fi/tiedostoja/B4.1_Torikka_Vaasa.pdf

Eli tuo on hyvä lähtökohta SM-avaukseen reilun viikon päästä.

Edit: Eipä taida linkki toimia, voin laittaa setupin sähköpostilla, kunnes saan tuon linkin toimimaan kunnolla...
Edit2: Toimii nyt ilmeisesti

292
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 06.05.12 - klo: 12.59 »
Ruuvaapa ratassuoja irti ja tarkasta rattaiden kunto.

293
Schumacher / Vs: Schumacher Cougar SV
« : 06.05.12 - klo: 10.00 »
Model Expon kisa on nyt takana uudella Cougarilla ja hyvät fiilikset jäi tuosta kisasta. Ennakkoon pohdiskeltiin hieman takapidon riittävyyttä radalla, mutta sen asian kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Jos eturenkaana käytti leveää kulunutta Mini Pinniä (u6607), tällöin takapito ei riittänyt, mutta kun vaihdoin eteen kapean kulutetun Mini Pinnin (u6609), niin auton balanssi oli erittäin hyvä. Kääntyvyyttä oli riittävästi ja takapää pysyi mukavasti tiessä.

Olin viimeksi ajanut takatuuppia Kiimingissä viime vuoden elokuussa, joten ajo ei ollut siltä osin kaikkein varminta, mutta päivän 5. nopeimmat kierrosajat kertoivat hyvin auton potentiaalista. =) Pientä hienosäätöä perussetuppeihin ja tällä kyllä ehtii kärkikamppailuihin kesällä mukaan.

Setuppia laittelen tarkemmin tänne, kun saan sen kirjattua ylös, mutta muutamia huomioita voin tähän jo laittaa:

*Jouset olivat suoraan paketista, en nähnyt mitään syytä vaihtaa niitä löysempään tai jäykempään.
*Öljynä oli CoreRC:n 450 takana ja edessä, Schumin vakiomännillä
*Akkuna Saddle Packit, kokeilin päivän aikaan Thunder Powerin Shortyäkin, mutta jotenkin tuo hieman raskaampi akku tuntui sopivan paremmin omalle ajotyylille. Pitää tuota varmasti ajan kanssa vielä testailla ulkoradoilla...

Tästä vain sitten testailemaan ulkoradalla, pari viikkoa on vielä aikaa ennen Vaasan kisaa...

294
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 12.04.12 - klo: 20.34 »
Kyllähän tuo käy mittojensa puolesta, mutta parempi paketti olisi sellainen, jossa olisi 4mm naarasliittimet.



Silloin noparin johdot lähtisivät ylöspäin ja saisit muutettua akun paikkaa pitkittäissuunnassa tarvittaessa.

295
Moi!

Axel tuossa jo mainitsikin muutamia keskeisiä asioita, jotka on hyvä ottaa huomioon kauppaa perustaessasi. Nuo suomalaiset kaupathan voi jakaa monella tavalla, yksi tapa on tietty tuo Axelin tapa. Mutta yhtenä huomionarvoisena asiana pitäisin myös sitä, tuleeko perustamasi kauppa olemaan pelkkä verkkokauppa ilman kivijalkamyymälää vai yhdistetty verkkokauppa + kivijalkamyymälä (kannattaa ottaa huomioon myös taloudellisessa mielessä).

Tässä hieman esimerkkejä tuolla jaolla suomalaisista yrityksistä (poimintoja otettu Axelin listalta):

Kivijalkamyymälä + verkkokauppa:

RCM.fi, Hobbyfactory, Racing Factory, Hobbylinna, Power Racing jne.

Pelkkä verkkokauppa:

rceet.net, navetta-rc, racers rc shop, eurorc jne.

Tuo asia voi vaikuttaa tietty myös sopimuksiin, joita tehtaat yritysten / maahantuojien kanssa tekevät. Esim. Hobbyking saattaa vaatia kivijalkamyymälän (näyteikkunamyymälän), jotta sopimus heidän kanssaan syntyy. En ole varma tästä, mutta kannattaa tuo asia tarkastaa vielä, ellet ole jo sitä tutkinut.

Mutta mikäli miettimäsi paketti tuntuu hyvältä, niin tervetuloa kuvioihin mukaan!

Terveisin,
Matti / RCM.fi

296
Pakko kommentoida tuohon edelliseen viestiin, jotta kellekään ei jää väärää kuvaa asiasta.

Monen merkin maahantuontikuviot ovat muuttuneet siten, että suoraan tehtaalta ei välttämättä enää tavaraa toimiteta vaan toimitukset tulevat Euroopan / alueen jakelijan kautta. Aiemmin tehtailla oli tapana pitää yksi suora linkki joka maassa, mutta tämä kuvio on muuttunut viime vuosina monien merkkien osalta. Eli tässä tapauksessa Asson maahantuonti tapahtuu Pohjois-Euroopan jakelijan kautta, siis yksi välikäsi tehtaan ja meidän välissä.

Maahantuonti on Similöiden lopetettua ollut Asson osalta heikommilla kantimilla kuin ennen, mutta olemme tehtaan kanssa sopineet, että viemme tätä kuviota suurin harppauksin eteenpäin ja siitä olemme tiedottaneet omalla osiollamme.

Krossipuolella varaosien saanti on jo todella hyvällä tasolla ja touring-puolella lisäämme koko ajan tuotteita valikoimiin.

http://www.rcm.fi/team-associated-varaosat.html

Vanhojen Assojen kanssa (TC3 / TC4) varaosien saanti on jo hieman työläämpää, kuten äsken todettiinkin. Jakelijoille ei ole kannattavaa pitää enää vanhojen ja väistyvien mallien osia kattavasti varastossa, tietty uudempien mallien kanssa yhteensopivat osat on listoilla / varastossa.

Varaosien saantiin liittyvissä kyselyissä voi maahantuojiin ottaa aina suoraan yhteyttä.

Terveisin,
Matti / RCM

297
Schumacher / Cougar SV2 setupit
« : 20.03.12 - klo: 17.06 »
Jonkin verran on ollut keskustelua, millä setupilla kannattaa lähteä sisäradalle uudella Cougarilla ja hyvä lähtökohta sille on Bridgen tänne aiemmin postaama setuppi:

http://bridge.kuvat.fi/kuvat/Setup/Cougar_Sv_Siltanen_vasarakatu_090311.pdf

Tuo setuppi käy molemmille takarenkaille (Mini Pin / Spike) aloitussetupiksi. Ja eteen Stagger / Cut Stagger. Jos ei kääntyvyys riitä, niin helpoin setuppimuutos on vaihtaa eteen Mini Pinnit (kapeat / leveät).

298
Sähköautot / Vs: X-Factory X-7
« : 10.03.12 - klo: 10.43 »
Tuon myyntiversion tuleminen markkinoille on hieman venynyt, tässäpä viimeisimmät kuulumiset tehtaalta:

"The 4WD project has been moving along slowly because of work on the SCX - 60CF being shipped to Dealers today, but it has been moving.  Paul will produce the Gen6.0 prototypes next week, one for Ellis Stafford in U.K. and one for himself to run at Cactus later this month.  We hope to begin prototyping the production car late this summer, and have it in your hands for sale before Christmas.

Chazz"

299
Sähköautot / Vs: Speed Passion rs2
« : 02.02.12 - klo: 23.09 »
Kannattaa ottaa yhteyttä kauppaan, josta auton ostit. Tuo vastarin lämpiäminen kuulostaa valmistusvialta, joten kannattaa viestitellä sinne Modelsporttiin. Yleensä takuuasiat noissa autoissa on toiminut erittäin mallikkaasti.

300
Kilpailukutsut / Mini Spiket
« : 26.01.12 - klo: 13.44 »
RCM:n (maahantuojan) puolesta voimme luvata, että otamme renkaita riittävästi mukaan kisapaikalle. =)

Sivuja: 1 ... 7 8 9 [10] 11 12 13 ... 27