Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Dampax

Sivuja: 1 [2] 3
31
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 21.04.04 - klo: 16.12 »
Aurinko paistaa ja lumet sulavat täällä Susirajallakin  :D

Iloinen on pienen otuksen mieli. Sain lopultakin Kanai kakkoseeni uuden koneen, RB WS7 II.

Teille, jotka joskus epäilitte onko tuolla koneella ja OSsin WZ-B (P) :llä kummoistakaan eroa, voin isoin kirjaimin todeta, että ON! Saatiin sisäänajon suurinpiirtein tehtyä toissapäivänä, säädeltiin vähän ja prnnn prnnn.
Eihän se vielä ole "oikeissa" säädöissä, kun ei radalle ole päässyt mutta oli todella helppo saada se kohtalaiseksi. On tosin melko rikkaalla vieläkin mutta päihittää ton OSsin miten vain.  KIVAA  :mrgreen:

Koneiden kestävyydestä en sitten uskalla edes arvailla vielä mitään...

------------------------------------------------------------------------------------
* pihatsudittelu tympii jo =( *

32
Polttisautot / Re: Krossarit.
« : 04.04.04 - klo: 18.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Serpent"
Myin pois ratapolttikseni radan vähäisyyden takia, te olitte oikeassa.
Kumpaa krossaria suosittelette kyoshon kanai edition 3 vai hobaon hyper 7 se


Itselläni on Kanai II, on toiminut todella loistavasti. Ainut miinus oli oma kokemattomuuteni ja valitsin siihen väärän koneen. Onneksi asia korjaantuu aivan pian  =)

Varaosapalvelu toimii loistavasti  :mrgreen: Nykyisellään alkaa jo hyllystäkin löytyä kohtalaisesti osia mutta tilaamalla saa kaiken. Toimitusaika on noin viikko ( tilaus maanantaina ja paketti kotona perjantaina ). Ja varaosien hinnat eivät nekään mitkään aivan mielettömät ole. Tietenkin, se listalla oleva OVH on toisinaan suurehko mutta enemmän ostaessa hinnat kohtuullistuvat aika lailla. Ja tuo dollarin kurssi auttoi hinnoissa aika paljon!

Ja sitten Hobao...En tunne tuotetta tarpeeksi hyvin mutta mutta...Suomessa HoBaolla on aika runsaasti käyttäjäkuntaa, väkilukuun suhteutettuna paljon enemmän kuin muualla maailmassa. Hinta on tainnut täällä ihmisiä hämätä aika lailla.

------------------------------------------------------------------------------------
Sir, valinta on Teidän. Tehkää se järkevästi    :wink:

33
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 30.03.04 - klo: 15.40 »
Lainaus käyttäjältä: "fiesta6"
Siinä teille kori:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXADS8&P=7
  :wink:


Niin, mutta...

Aika arvokkaaksi tuotakin kautta näyttää korit tulevan. Taitaa olla lopullinen hinta tuolla neljänkympin tietämillä.

Kiitos kuitenkin, harkitsemisen arvoinen on tämäkin vaihtoehto  :o

34
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 29.03.04 - klo: 19.19 »
Niin, olishan se vähän nuivaa käyttää HoBaon koreja.

Epäilen kyllä, etteivät Hobaon korit aivan käy. Kertokoot ihmeessä joku joka tietää. Voi kenties joutua sortumaan edellämainitun merkkiseen koriin. Kyoshom omat on siellä viiden-kuudenkympin välillä!

35
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 29.03.04 - klo: 19.06 »
Hohhoijaa, taitaa olla meikäläiset Inferno-kuskit oikein perisuomalaista porukkaa. Tuppisuuna kyräillään mitä muut touhuaa!

Joko Te olette kautenne siellä etelässä aloittaneet? Täällä kylmässä pohjolassa pitänee vielä kuukauden päivät vanteita kiillotella ja varaosia kerätä ennenkuin radalle pääsee    :?

Mitä servoja Te käytätte / suosittelette Infernoon? Siis kaasuun ja ohjaukseen tietenkin? Kyosho suosittelee Hitechin noin 13 kiloa vääntävää voimapakkausta ohjaukseen. Eikös tämä mene jo vähän yli tarpeen?

Ja koriasiaa...
Ensinnäkin, Kyoshon omat korit ovat järkyttävän kalliita. Hobbymannin sivuilla ei enää ole koreja tarjolla. Tietääkö kukaan, mistä saisi järkihintaan koreja, nimenomaan SUOMESTA? Tuo ulkomailta tilaaminen on jotenkin turhan vaivalloisen oloista.
Sitten korin koristelusta...
Kynäruiskulla tietenkin saa hienoa jälkeä aikaiseksi, jos on sellaista taiteellista silmää ja kättä...mutta entäs, jos aivoista ei tuo käsky kädelle oikein taiteellisesti kulje ja melkein tikku-ukkokin tuottaa vaikeuksia. Oletteko kokeilleet sellaisia tietsikalla tulostettavia arkkeja, jotka jätetään korin sisäpuolelle maalin alle? Entäs muita konsteja?

-------------------------------------------------------------------------------------
TCD vai Torsen ?

36
Polttisautot / Vanteet Bajaan?
« : 29.03.04 - klo: 18.52 »
Tämä ei varsinaisesti noihin vanteisiin liity, Bajaan kylläkin.

Asentelin eilen Bajaani oikein voimaselvon. Luulin ennen, että se valtava ohjauksen "epävakaus" ja "klappi" johtuu vain tehottomasta servosta. Kas näin käy, kun ei tutki asiaa kunnolla vaan tekee pikaisen päätelmän ensinäkemältä!
Bajassahan on sellainen todella naurettava "servosaver", muovinen hela, joka on sahattu poikki yhdestä kohtaa. Tämä sitten antaa periksi ja aukeaa, kun servo joutuu liialle väännölle.  Nyt kyllä servo jaksaisi vääntää mutta tämä saakelin seiveri antaa periksi!

Onko joku ratkaissut vastaavan ongelman jotenkin fiksusti? Niin niin, viisaat heittävät heti  et "vaihda auto". Kyse ei olekaan siitä vaan, että tämänkin silmäteräni tahtoisin toimaan kunnolla.

-------------------------------------------------------------------------------------
Kupla Folkkarihan on oikein kansanauto   8)

37
Polttisautot / Pakoputken jatkaminen
« : 20.03.04 - klo: 10.46 »
Siitä vain rohkeasti jatkamaan!

Olen itse jatkanut Baja Beetlessä putkea. Alkuperäinen sojottaa keskellä autoa rungon läpi alaspäin => taka-akselisto oli näinollen aina aivan oljyssä.
Noh, otin auton kumipäällysteistä bensaletkua ja jatkoin putken kulkemaan rungon päällä aivan sinne saakka, missä takapuskuri loppuu.    8)
Ei ole ollut sen takia käntihäiriöitä laisinkaan ja autokin on säilynyt huomattavasti siistimpänä.
Kone on Kyoshon GS-15R ja siinä on se ihan vakio pönttömallin pakoputki,  ei siis se Kyoshon viripilli.

-----------------------------------------------------------------------------------
-only the good die young, bad people live much longer-

38
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 17.03.04 - klo: 22.19 »
Ihmettelisimpä ellei vois kuulalaakeireita asentaa. Todennäköisesti vaatii kuitenkin kytkinkellon vaihtamista. Laakeripesä on erilainen neula- ja kuulalaakereille.

Sitten Teille alan harrastajille kysymys johon toivon selventävää pohdiskelua:
Olen hankkimassa uutta ohjainta. Tällä hetkellä käytössä on Hitecin aivan perus perus perus malli.
Olen päätynyt kahteen mahdolliseen vaihtoehtoon;
Ensimmäinen on Hitec Aggressor CRX digiradio vastarilla ja yhdellä vakioservolla ( hinta noin 235 Euroa ) http://www.hitecrcd.com/Radios/aggressorCRX.htm .
Toinen vaihtoehdot on Futaba 3 PK digiradio vastarilla ( hinta noin 360 Euroa ) http://www.futaba-rc.com/radios/futj32.html  .
Onko kokemuksia kyseisistä laitteista?  :?  Olen ymmärtänyt, että yleisesti Futabaa arvostetaan enemmän. Mutta onko tämä taas sellainen pelkkä myyti toisen paremmuudesta?

39
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 15.03.04 - klo: 07.26 »
Niin,

Tottahan se on, että hinnoissa on jonkinasteista eroa. Arvailuja mistä kyseinen seikka voi johtua? Itse olettaisin ainakin yhden syyn olevan lanseerauksesta. Kyosho on saanut nimensä ja tuotteensa lyötyä jo hyvin läpi, Hobao on vasta tätä tekemässä ja yrittää samalla nakertaa myyntiosuuksia Kyosholta. Ja hintaa pidettäessä huokeampana, valinta on useiden kohdalla verraten helppo.

Kanai Edition kakkosessa on  muuten TCD-diffit, että se niistä Spidereistä.

Omasta valinnasta:
* Aloitin aktiivisen harrastamisen vasta viime kesänä. Ennen ensimmäisen auton ( Kyoshon Baja Beetle ) hankintaa tiedot olivat malleista todella olemattomat. Kuulin ja luin eri valmistajista mutta jostain kumman syystä arvostin kaikkia muita merkkejä, paitsi Kyoshoa, aina Nikkon tasolle.
* Varaosapalvelu kiinnostaa tietenkin aina. Ennen Infernon hankitaa ( Bajaan varaosia hankkiessani ) huomasin Kyoshon palvelun toimivan todella hyvin. Hobaota myyvät lähinnä "pikkufirmat", jotka aiheuttivat jonkinasteista epävarmuutta toimituksia kohtaan. Tietenkään minulla EI ollut kokemusta kyseisistä yrityksistä, kirjoitankin tässä juuri omista mielikuvistani  => Kyoshon palvelu toimi moitteettomasti, muista ei ollut tietoa.
* Tottakai ne hurjat maailmanmestaruusmäärätkin mieleen olivat syöpyneet. "Eihän auto voi olla huono, jos tuollasita on saavutettu." Tällä tietenkään ei todellisuudessa ole paljoakaan merkitystä. Infernoa ostaessa olimme kaverin kanssa ainoat "ajoporukassamme", kaksistaan jossain "takapihalla" suunnittelimme rälläävämme. Nyt onneksi olemme päässeet jo paljon koneneempien konkareiden mukaan ajamaan.
* Kukaan ei ollut kehumassa eikä mainostamassa mitään muuta valmistajaa. Kyoshon näkyvyys oli paljon parempi kuin muilla, myös heidän kuvastonsa vaikutti mieleen. Aika yksinkertainen markkinatalouden yhtälö!
* Ja hintahan on lähes sivuseikka, kun haluaa todella hyvää, ellei jopa parasta.

Eli valinta oli kohdallani todella helppo  :lol:

40
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 14.03.04 - klo: 21.59 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"


OK! Kyosholle RB:n edustus ?



Noh,
Miten tuo asia nyt sitten oikealla tavalla pitäisi ilmaistakaan. Mutta kuitenkin, siis tälle vuodelle saa Kyoshon edustajien kautta hankittua RB:n koneet ja varaosat.
Onhan näitä saanut tietenkin aiemminkin Suomesta mutta nyt tilanne on parantunut merkittävästi ainakin näin kuluttajan näkökulmasta tutkailtuna, kilpailu parantaa palvelua ja kenties jopa laskee kuluttajahintoja.

_____________________________________________________
... laatu maksaa ...

41
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 14.03.04 - klo: 18.06 »
Aika vaitonaisia ovat nämä Suomen Infernaaliset harrastajat! Ei kai meitä sentään näin vähän voi olla?  :cry:
Tietenkin, laatuhan maksaa ja se rajoittaa kyllä osaltaan Infernokuntaa...mutta mutta... Nythän on Kyoshojenkin hinnat tipahtaneet todella roimasti viime vuoteen. Kurssikehitys on ollut suotuisa meille laatua arvostaville harrastajille.

Tänään oli omalta osaltani kauden 2004 kunnollinen avaus   :mrgreen:
Pari tuntia saimme nauttia auringonpaisteesta ja risiiniöljyn katkusta.
Väsäilimme pienimuotoisen radan tuonne tehtaan pihalle. Alue tosin oli vielä kovaksi tampatulla lumella. Aurongon lämmittäessä ja Pulsarin nappuloiden ansiosta piha muuttui nopeasti melko pehmeäksi ja kohtuuullisen pitäväksi. Joutui oikein tosissaan taituroimaan nopeuden kasvaessa.

En tiedä liekö tämä sallittua kertoa mutta Infernoa mainostaakseni kerron kuitenkin:
 Sporttimalli valmiiksi kasattuna Kyoshon omalla .21:llä koneella ja radiovarustuksella ei enää maksa kuin vaivaiset viisisataa. Tietenkin, onhan siinä eroa Kanai Editioniin mutta kuitenkin.
Olen nähnyt tuon Sporttiversion radalla enkä kyllä voi moittia!
- - - ELI KAIKKI JOUKOLLA VAIHTAMAAN INFERNOON - - -

 :D kausi on alkanut   :D kausi on alkanut   :D kausi on alkanut  :D

42
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 10.03.04 - klo: 09.35 »
Kovin suosittelevat ( mm. Kyoshon edustajat ) RBn WS7 II :sta. Ei ole RBn koneista se aivan tehokkain offroad hommiin mutta väittävät sen olevan "vaihtelevaolosuhteisille radoille" muuntautumiskykyisin vaihtoehto.

Tehokkain olisi kai sitten C5. Tässä mallissa polttoaineenkulutus ylittää herkästi kohtuulliset määrät.

43
Polttisautot / Kyosho Inferno MP
« : 09.03.04 - klo: 20.37 »
No hitsi, onhan meitä täällä vaikka kuinka , siis INFERNO-kuskeja    8)    Ja luulisi tänä kesänä lisää lisää syntyvän. Kyoshon hinnat on tippumaan päin tuon Dollarin kurssin oikean suunnan ansiosta.

Itsellä on sellainen viime vuoden mallinen Inferno Kanai Edition II pliisulla OSsin koneella. Onneksi Kyosholle tuli tuo RBn edustus, tälle kesälle on konemerkin vaihto edessä.  

Viime viikonloppuna kävimme jo tuolla ajoharjoittelupaikalla kevään ensimmäiset ajosessiot vetäisemässä     :mrgreen:    Jäi tosin aika lyhyeksi alkukankeuksien takia...mutta kuitenkin.

Aurinkoa odotellaan!

44
Polttisautot / RB WS 7 II
« : 09.02.04 - klo: 18.48 »
Iloista tulevaa kevättä kaikille harrastajatovereille!

Vakavissa ajatuksissani olen päättänyt hankkia otsikon mukaisen koneen.  Autoni on Kyoshon Inferno Kanai edition II.

Viime syksyn ajelin O.S .21 VZ-B koneella enkä päässyt mieleisiin tuloksiin. Liekö syy taidoissa ( tuskimpa  :roll:  vain ) vai säätöjen heikkoudessa...vai onko kone todella niin pliisu ?

Mutta, kokemuksia ja kommentteja tuosta uutukaisesta RBn kauniista pärisijästä... :?:  :?:  :?:


____________________________________________________
"Only the good die young, bad people live much longer."

45
Polttisautot / BajaBeetle tulossa...
« : 10.09.03 - klo: 07.26 »
En asiantuntijasta tiedä mutta kokemusta omaava kuitenkin...

Loisto peli, jos et ajo-ominaisuuksia kaipaa. Helppo huoltaa, arvokkaat osat, näyttävä ja, jos on GS15R-koneella niin lähteekin aika mukavasti. :shock:  Älä vain takavetoisena ajele kovin paljoa,  ei nimittäin kestä se diffin isoratas (mikä lie sitten onkaan nimeltään).

Keskidiffiä ei ole, siis toimii täysin fiftisiksti-periaatteella.

Omassa Beetlessä ei tulisi mieleenkään käyttää diffeissä öljyjä ilman suurempia tiivistelyitä, tai sitten sen pitäs olla tosi siirappimaista tököttiä. On nimittäin sen verran "horot" paikat siellä.

Tää autohan on käsittääkseni tehty ihan pihasuditteluun. Kesän kisailin kaverin Mega Forcea vastaan tällä ja osia kuluu. Kone on kohtuullisen ärhäkkä, siitä johtuneekin osien pikainen kuluminen.

Osat olen pääsääntöisesti Ylivieskan Kärkkäisestä tingannut. Stadista löytyy myös oikein hyvän palvelun liike, Hobby Point Kaisaniemenkadulta. Molemmissa on asiantuntevaa palvelua ja tilausosat saa viikossa parissa.

Ei muuta kuin oloista pärtsäilyä.

46
Polttisautot / 4x4 muutettuna 2x4
« : 09.09.03 - klo: 13.19 »
Nelivetoisesta takavetoiseksi ?

Te ajokortilliset tiedätte toki miten paljon "mukavammaksi" ajo käy siirryttäessä pelkkään takavetoon.

Baja Beetlellä kesän ajelin takavetoisena. Siinähän on normaalisti kääntyvyys aivan yhtä huono kuin oikeassakin Kupla Folkkarissa (kokemusta on!). Takavetoisuudella kääntyvyyttä saa huomattavasti lisää...ja suditusta ... mutta kun Bajan ajo-ominaisuudet on jo alkujaan lähes olemattomat. Teitenkin, jos tuon vekottimen hallitsee takavetoisena, omaa jo jonkinlaista ajotaitoa.

Bajassa on Kyoshon GS15R -kone, joka on kohtuullisen tehokas. Arvaattekin lienee jo kuinka takadiffin rattaille kävi. Eihän ne alumiiniset pyörät kovin kauaa kestä varsinkin, kun siellä on muutenkin jo hivenen välystä.

Kivaa se takavetoisena on  :mrgreen:     mutta "kallista"  :shock:   ...ainakin Kyosholla.

47
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 08.09.03 - klo: 07.54 »
Eroja Sportti vs. MP 7.5 vs. Kanai II

Kanai II on "joltain" osin eroavainen ainakin tuohon sporttiin verrattuna. Siinä on suurin piirtein kaikki ne viriosat mitä kohtuudella on Kyosholta saatavana. Vuoden 2003 Kyoshon kuvastossa on aika hyvin näkyvillä herkkuosat mitä Kanai II:seen on asennettu. Eli kaikki ne erikseen myytävät kalliihkot osaset on siinä jo valmiina. Todellisuudessa tuon tavallisen Infernon varustelusta minulla ei ole mitään käsitystä.

Jos ostoaikeissa olette, ei kannata tuhlata edes aikaa "muka miettimiseen" => KANAI II .  Siinä tulee kaikki herkut ja omien kokemusten perusteella on vielä järkihintaan...nimittäin auton hankintahan on vasta alkua rahanmenossa...

48
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 28.08.03 - klo: 07.40 »
Paljonko sitten olisi se paljon ?

Pyyntihän näillä taitaa olla siellä 360,- tietämillä. Sopivasti tinkaamalla hinnan saa nousemaan muutaman Eurosen  :wink:



Hinnoista puheenollen, joku omituinen on joskus väittänyt Kyoshon osien olevan hieman muiden valmistajien vastaavia osia arvokkaampia. Onko kyseessä laatu vai puhdas vedätys?
Eilen hankin takaiskunvaimentajia parin (mukaan tuli 3 paria jousia) aivan uutena, lähtöhinta tällä paketilla oli noin 69,-  . Minusta toi lähtöhinta oli kohtuullisen korkea  :shock:  Baja Beetleeni yritän nuo asentaa, saa vähän näyttävyyttä siihenkin.

49
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 24.08.03 - klo: 10.33 »
Kiitos vinkeistä.

Tässä ongelma-autossa on O.S. MAX .21 VZ-B(P) kone. Kaverilla on RB:n S7 ja perä toimii loistavasti sillä. Taitaa olla alaväännöissä aikamoinen ero!

Vielä olen vastustanut kiusausta (rahavarat rajoittavat HIEMAN) laittaa itselleni RB:n WS7 kakkosen (muistaakseni noin ne merkinnät meni) ja tilasin jäykemmät 1.1mm kytkinjouset. Tämä olisi huomattavasti huokeampi vaihtoehto ongelman ratkaisuun.

Tietääkö kukaan missä olis kunnollista vertailua noista koneista?

Nyt nähtyjen kokemusten mukaan molemmat koneet on helpohkoja säätää, lähtevät hyvin käyntiin, huippunopeuksissa ei juurikaan ole eroja mutta ne alaväännöt! Kestävyydestä emme voi vielä sanoa mitään. Tulevaisuus syksyinen näyttää tien.

Nyt on taas lupa lähteä radalle...kerkeää ennen Formuloita ajaa muutaman tankillisen    :mrgreen:

50
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 17.08.03 - klo: 19.59 »
Hahaa!

Nyt on autot jo jonkinlaisessa säädössä ja useita useita litroja polttonestettä kulutettu. Tänäänkin hurjat kisat syrjäisellä pellolla saimme ottaa.

Ihmetellä täytyy, kaksi täysin samanlaista Infernoa alustaltaan ja aivan erilaiset ominaisuudet. Toinen puskee ja toinen yliohjaa. Säätöjä on kokeiltu iskariöljyjä myöten. Niin, olemme tarkistaneet, että takana on todellakin diffi joka sinne kuuluu! Alkoi valtava epätoivo jo mieleen syöpyä  :cry: ... mutta ei hätää, äsken konstin keksin ja nyt näyttää toinenkin tyylikkäistä Infernoista jo "hivenen" yliohjautuvan  :mrgreen:  Tähän saadaan lopullinen varmuus vasta ensi viikolla radalla.

Renkaita kuluu. Nappulat kumeista häviävät, Pulsarit pyöristyvät ja liimat pettävät. Aikamoisia kulutustarvaroita tuntuvat olevan.

Ja lopuksi muttei vähäisimmäksi, toiseen Kaunottarista vaihdettiin RB:n 1350-86 pilli alavääntöjen löytämiseksi. Ei kovin merkittävää muutosta 63:seen näytä kyllä olevan  :?

http://www.rbproducts.com/rbww/pipe_manifolds/

... ja pärinä jatkuu...[/url]

51
Polttisautot / Pääneula
« : 13.08.03 - klo: 08.25 »
Lainaus käyttäjältä: "deseg"
Kiitos paljon, ei kai siinä auta ku ostaa uus pääneula. Nyt kun se on kierreteipin avulla kiinni niin sitä ei saa ruuvattua läheskään kiinni vaan pyörii tyhjää. Toivottavasti ton saa ostettua erikseen. Dampax: mulla näyttää olevan samoja onkelmia ku sulla oli alussa. Mutta eiköhän se siitä...
Mistä muuten kyoshon varaosia saa? Prohobbystä aattelin ensin kysyä.


Varaosapalvelu pelaa Suomessa onneksi hyvin. Itse olen käyttänyt Kärkkäistä ( www.karkkainen.com) ja Hoppy Pointtia (  www.dlc.fi/~hobbypnt/ ). Kummallakaan ei ole kotisivuissa hurraamista mut sieltä löydät puhelinnumerot. Soittamalla asiat selviää. Toimittavat järkihintaan seuraavaksi päiväksi. Ja meinasi unohtu, "meidän" maailmanmiehen Jalaksen erittäin hyvin toimiva palvelu. Tosin häneltä ei saa Kyoshon alkuperäisosia vaan tarvikkeita. http://personal.inet.fi/koti/timo.jalas/

Ei muuta kuin valtavasti rahaa törsäämään  :wink:

52
Polttisautot / Pääneula
« : 12.08.03 - klo: 17.53 »
Tuskin se sammuminen on niistä kierteistä kiinni. Varsinkin, jos oot tiivisteteipin avulla kruuvannut sen neulan paikoilleen.

Manuaalin mukaiset säädöt voit unohtaa. Kokeilet vaan millä kone käy hyvin eikä kuumene liikaa. Itsellä oli todella isoja vaikeuksia aloittelevana harrastajana sen manuaalisäädön kanssa. Sit vain perheen vanhin kehotti rohkeasti laihemmalle säätämään...ja sieltähän se löytyi   :mrgreen:

-------------------------------------------------------------------------------------
"Only the good die young, bad people live much longer."

53
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 12.08.03 - klo: 17.49 »
Ei olla mitään Savage-miehiä. Kunnon crossarit olla pitää  8)

Siellä Kuluntalahden puolella on ajeltu kans. Aika hyvää sellaista kovaa pohjaa sielläkin on.  Purolassahan koko maaperä olis pelkkää savea...

54
Kas kas, onhan meitä täällä Kajjaanissa sitten oikein roppakaupalla.

Nyt taitaa jo mun käsityksen mukaan olla jotain kahdeksan luokkaa...ainakin niitä jotka uskaltavat päänsä päivänvaloon pusikosta pistää ja tälläisen "leluharrastuksen"  :oops:  omakseen tunnustaa.

Vieläkö kaikki hengissä on?

55
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 12.08.03 - klo: 08.32 »
Kas näin, nyt on autot kondiksessa  :mrgreen:  Säätöjä täytyy vain hakea koko ajan...

Viikonloppuna saimme jo käydä ihan oikealla savipohjaisella radallakin kurvailemassa paikallisten konkareiden seurassa. Hurjaa menoa, kun neljä autoa kisaa.

Tehot tuntuivat autoissa muiden rinnalla riittävät hyvin. Ainut mikä puuttui ja on paljon vaikeammin hankittavissa on ajotaito. Kun kokemusta ei tälläisista autoista ole, kaikki on ihan opettelussa.

 :D Mutta oikein kivaa oli!

Sen verran tehtiin omia polttoainesekoituksia, että nyt ajetaan Cool Powerilla, 20% nitroa höystettynä 3% risiiniöljyllä. Hyvin toimii ja tuoksuukin samalta kuin pikkupoikana jokkiskisoissa.

-------------------------------------------------------------------------------------
"Only the good die young, bad people live much longer"

56
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 08.08.03 - klo: 10.01 »
Luulin et toi kerho on Kainuun alueelle ja toimii lähinnä jossain Suomussalmen suunnalla.

Mut tuonne kaupunkiin täytynee ottaa yhteyttä.  Sieltä vois paikkaa lohjeta meille "alan miehille".

Kiitos tiedoista  :D

57
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 08.08.03 - klo: 09.41 »
Lainaus käyttäjältä: "MKE"
Vai ajelevat poijjaat Matinmäessä? kymmenisen vuotta sitten yritettiin saada luvat radalle sinne. Ei onnistunut. Ja syykin selvisi nopeasti. Kajaanin lentokentän/ilmailuhallituksen maatutkat on siellä. Sanoivat että radio-ohjauslaitteet aiheuttaa häiriöitä heidän laitteisiinsa. Varokaa putoilevia MD-83:sia jos ajelette siellä :lol:


HUIH  :shock:

Tuotapa emme tulleet ajatelleeksi. Eikä ollut tarkoitus kyllä luvan kanssa ajellakaan. Mutta tuo maatutkahomma onkin sitten vakavampi juttu. On luultavasti nyt pikaisesti pakko katella uusi paikka. Vaaralliseksihan se käy jos suihkarit tippuu. Kuluntalahden puolella on niitä hiekkamonttupaikkojakin aika kivasti. Sinne siis ainakin väliaikaisesti siirrymme   :roll:

58
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 08.08.03 - klo: 08.18 »
Krossiradan liittymästä sinne radanpaikalle käännytään. Heti sit siinä oikealla on sellainen notkelma. Alusta voi kyllä olla liian pehmeää   :cry:

Kas näin, nyt on molemmat autot sisäänajettu ja säädötkin jo kohtalaiset. Tuo soratie talon edessä alkaa olla kuin kynnöspelto.

Yllättävän helppoja ovat molemmat koneet olleet säätää. En tiedä säätöjen pysyvyydestä mutta hyvältä ainakin vielä näyttää.

Kävimme illalla tutustumassa erääseen yksityiseen savipohjaiseen rataankin. Todella hieno paikka  :D  Nyt kovin jo polttelee et pääsis ajamaan. Tänään lienee mentävä Kylmälle pienet testiajelut jo tekemään. Pihapiiri käy vähän liian pieneksi.

Ja tietenkin...huomenna on taas vuorossa pyhiinvaellusmatka ylivieskaan.   :mrgreen:

Millaisella polttoaineella (nitro & voitelu) olette ajelleet näillä meidän koneilla (O.S .21 VZ-B(P) ja RB 1003-S7). Mitkä sekoitukset on todettu teho- ja kestävyyssuhteeltaan parhaiksi?

...nyt jo kovasti iltaa odotetaan...


-----------------------------------------------------------------------------------
"Only the good die young, bad people live much longer."

59
Polttisautot / Sähköstartti!!!
« : 06.08.03 - klo: 07.03 »
Älkää menkö sitä sähköstarttia laittamaa koneeseen, jos ei ole pakko!

Itselläni on Baja Beetlessä sellainen ja varsin paljon on riesaa aiheuttanut. Hammaspyörät on muovia eivätkä kyllä kestä järin kauaa. Startti vääntää sen verran, että sen kiinnike irtoaa koneesta melko tieheään. On oltava kiristämässä ruuveja tuhkatiheään, ruuvilukitekin tahtoo pettää siinä kovassa tärinässä. Ja sitten viimeisenä muttei laisin vähäisimpänä, yksisuuntainen laakeri kampiakseliin tulevassa hammaspyörässä luistaa.

Et sellaista kivaa  :?  Säästä hetki ja osta starttiboksi niin elämäsi on paljon huolettomampaa.

-------------------------------------------------------------------------------------
"Only the good die young, bad people live much longer."

60
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 06.08.03 - klo: 06.56 »
No niin.

Nyt on O.S :n koneella oleva Inferno sisäänajettu ja aika lailla säädöissään. Illalla sitten tuossa läheisellä soratiellä ajelin. Olihan se jotain aika ihmeellistä  :shock: tuon Baja Beetlen jälkeen, sekä tehollisesti että ajo-ominaisuuksiltaan.

Korinkin sain maalattua loppuun eilen. Harmi ettei mistään löytynyt sitä "Kanain vihreää". Siipi ja vanteet on vihreät, kori oranssi/pinkki.

Eilen tuli kaverinkin Infernoon se RB:n kone. Fyysisesti tosi paljon eriläinen näytti olevan tuohon O.S. :ään verrattuna. Nyt on sit hyvä vertailla ominaisuuksia, kun molemmilla on sama alusta.
Iltayöstä oli tuo kasauskin aika hyvällä mallilla. Tänään alkaa sisäänajo ja maalaus.

Kohta pääsee kunnolla kisailemaan  :mrgreen:

Onko Infernoille jotain omaa sivustoa netissä?

-------------------------------------------------------------------------------------
"Only the good die young, bad people live much longer."

Sivuja: 1 [2] 3