Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jakke

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10
31
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 28.11.04 - klo: 22.19 »
Kaasua voi antaa hiukan käynnistettäessä jotta kone starttaa helpommin, mutta varo "nestelukkoa". Hpi Dvd-levyllä on hyvät ohjeet sisäänajoa varten.

32
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 23.11.04 - klo: 20.22 »
Kannattaa aloittaa hommaamalla kunnollinen off-road ilmanputsari joka ei tukkeudu helposti esim: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDVJ2&P=7

33
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 18.11.04 - klo: 22.29 »
Tämä Savage topic on taas menossa hyvää vauhtia sivuraiteelle!!! Mahtaako edes puolet jutuista olla asiaa?
Harkinnassa Truckzilla ja samalla pieni tarina siitä sivuilleni, mutta siitä lisää myöhemmin.

34
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 17.11.04 - klo: 12.52 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=182572

Tuo on siis Aivan tavallinen ss, ilman mottia ja pilliä?
Siinä Hopakille kerho auto 8)

Linkin jutussa olevaan SS-mallin laatikon kanteen on selkeesti kirjoitettu kuvankäsittelyohjelmalla teksti, kuten jutustakin selviää. Kyllä näitä autoja on liikkeellä myös ilman moottoria, mutta hintaeron ollessa n.100euroa en itse ottaisi ilman moottoria. Tietty jos joku haluaa laittaa heti esim. Truckzilla konversion.

35
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
21 mallissa on myös huonompi tankki.
Jakke, sivuillasi on virhe, eikö sen pitäisi olla Jaken, eikä Jakken sivut :wink:
Sivuillani on myös palauteosoite, johon nämä kommentit voi osoittaa. Nää on näitä tulkintajuttuja, joten virheestä en menisi puhumaan. Miten erottelet muuten Jake ja Jakke? Englanniksi se on helppoa Jake's and Jakke's.  Ja sitten asiaan. Itse suosittelen Savagea jo pelkästään varaosien saatavuuden ja kohtuullisten hintojen takia.

36
Sitten se ei taida olla SS-malli. Features:
"Heavy-duty chromed steel dogbones"

37
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 16.11.04 - klo: 23.24 »
Ei taida välttämättä Cen Genesis motti sopia Savageen erilaisen kytkinkellon takia kuten linkistä näkyy: http://www.cenracing.com/cars/genesis/features/steel_gearing.jpg
Joten väärinkäsitysten välttämiseksi moottoriesittelyt muualle ellei ole parempaa tietoa/ omaa kokemusta yhteensopivuudesta.
Toi jälkimmäinen on selkeästi Truckzilla joka kyllä passaa Savageen.

38
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 06.11.04 - klo: 22.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Mursu"
Onkos kellään tollasta akkua Savitsissa kiinni?:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFJT1&P=7

Ja mikä olisi tuolle hyvä ja halpa laturi?

Meillä on molemmissa Savagessa tuollaiset akut ja hyvin on pelittänyt. Laturissa täytyy olla NiMH-akkujen latausmahdollisuus ja latausvirta mielellään säädettävä. Laturina meillä on Pro-peak ex jota voi käyttää verkkovirralla tai 12V akusta. Siinä on myös säädettävä latausvirta. Hintaa en tarkkaan muista, mutta jossain +/- 60euron se oli. Halvempiakin vaihtoehtoja varmastikin löytyy.

39
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 06.11.04 - klo: 00.14 »
Miksi haluat madaltaa Savagen? Taitaa olla paras vaihtoehto lyhyet iskarit.
Tuossa metallinen spur-gear: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGXK0&P=7

40
Polttisautot / Hpi Savage 3.0
« : 30.10.04 - klo: 22.01 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Minkäkokoiset jouset on Savagessa?

Tartteisin tietoja jousi/iskari paketin paksuus, kiinnitys reikien väli ylä ja ala mitoissaan?

reikäväli on 160mm / 110mm ja SS-mallin jousen tiedot tästä: http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFYJ9&P=ML

Ja sitten pojat, pidetään edes tämä Savage3.0 topic kurissa. Ei se tiedon löytäminen yhtään helpotu vaikka kuinka tehtäis uusia topicceja, ellei turha jauhaminen vähene. Suurin osa vastauksista on jauhettu jo aiemmin, mutta eihän niitä millään löydä sonnan keskeltä.

41
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 27.09.04 - klo: 14.11 »
Lainaus käyttäjältä: "primerap10gtr"
Mites toi ohjausservo HPI SF2 niin jaksaako teillä kääntää lattialla paikallaan renkaita?Mulla ei jaksa muutako ihan vähän. Kuuluukohan sen jaksaa ja toi servo on toi vakio teho-ohjaus servo.
Ei ne renkaat käänny lattialla kitkan takia kunnolla edes hyvällä voimaservolla. Kun auto on edes hiukan liikkeessä renkaatkin kääntyvät paremmin.

42
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 27.09.04 - klo: 12.49 »
Lainaus käyttäjältä: "primerap10gtr"
Onkos jotku laittannu savageen sitä tupla jarrulevy settiä?Pysähtyykö sillä hyvin?:)
Meillä on molemmissa autoissa tuplalevyt ja jarrun saa säätää aika löysälle, ettei auto ota volttia jarruttaessa. Tuplalevyn kanssa riittää vakioservo.

43
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 22.09.04 - klo: 19.00 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kestääkö tuo savage 25 motin voimat, kun tuolla lukee savage21http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDLD4&P=ML
Luultavasti kestää?

Kyllä pitäis kestää, koska rattaat on samat kaikissa malleissa.
Sivuillani on kolmen Savage-mallin erot, eikä niitä juurikaan ole: http://koti.mbnet.fi/jakke68/Savage/savagemallit.htm

44
Yleinen keskustelu / Alumiiniosia tehdään tilauksesta
« : 22.09.04 - klo: 18.54 »
Kyllä toi Rensi oy:n jyrsinkone kykenee 3d-jyrsintään. Siihen saa myös Cam-ohjelmiston. Otin itselleni tarjouksen kyseisestä laitteesta.

45
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 22.09.04 - klo: 12.17 »
Lainaus käyttäjältä: "primerap10gtr"
Mites muuten tossa savage 25 ssa minkä ostin 1kk käytettynä niin on takapää huomattavasti löysempi ku keula vaikka saman verran on niitä jäykistys paloja välissä. Eikä palauta niin äkäsesti ku keula.Elikkä kuuluuko olla noin? Sit minkä lämpöarvon tulppia ootta käyttänny?:)

Takana on enemmän painoa. Moottori, tankki ym..
Medium tulppia olen käyttänyt.

46
Yleinen keskustelu / Alumiiniosia tehdään tilauksesta
« : 22.09.04 - klo: 12.10 »
Aika vähissä taitaa olla tieto työstökoneista ja niiden hinnoista. Kyllä niitä cnc-koneita löytyy myös harrastajille. Uusimmassa Metallitekniikka-lehdessä oli mainos tällaisesta cnc-jyrsinkoneesta: http://www.rensi.fi/kosy.html
Ohjauksena käytetään Windows-konetta ja cnc-ohjelmoinnista jotain tietäville, laitteessa on käytössä standardi G-koodi.

47
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 19.09.04 - klo: 10.05 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Täytyykö maalata?http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXHPB7&P=7
Tuskin...
Kyllä täytyy. "INCLUDES: One HPI clear Bounty Hunter 4X4 body"

48
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 19.09.04 - klo: 10.02 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Hahaa! Ettepäs päässeet minusta niin helpolla. En siis myynytkään autoa. :wink:

Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Kelpaako tavallinen vaseliini savagen diffiin?


Entäs keskivaihteistoon? Itselläni on siellä tällä hetkellä normaalit vaihteistoöljyt, kun ei ollut vaseliinia ja se tuntui kuivalta.  :lol:  Ongelmana on vaan se, että öljyä vuotaa hieman laakereiden raosta vaikka muuten olen laatikon tiivistänyt.

Keskivaihteiston kuuluukin olla kuiva. Öljy saattaa vaikuttaa automaattivaihteen toimivuuteen.

49
Polttisautot / HPI Savageen varaosia
« : 14.09.04 - klo: 11.29 »
Kohta meillä on täällä monta pitkää Savage topiccia! Jos haluaa tietää jotain Savagesta, kannattaa selailla topicci rauhassa. Kyllä sieltä löytää hyviä vastauksiakin kysymyksiin ajoraporttien lisäksi.

Hobbylinnan Tower- tilaukset toimivat entisellään muiden merkkien osalta paitsi Hpi, joka tilataan suoraan Hpi Europelta.

50
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 14.09.04 - klo: 11.15 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Joo.
Kyllä etuvedon vikana taitaa olla hajonnut diffi.
Jos pidän etupyöristä ja toisesta takarenkaasta kiinni ja pyöritän toista, niin etu kardaani pyörii ja diffi rätisee, mutta ei eturenkaat pyöri.

Mikä vikana?
Tarkista nyt ensin, ettei kardaanin lukkoruuvi ole löystynyt / irronnut.

51
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 07.09.04 - klo: 20.36 »
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"
Servo ei liiku ja olen ollut koko ajan valmiina sammuttamaan ennen kuin kierrokset nouse kovin pitkälle.

Eli pukilla käy tyhjäkäyntiä, sitten alkaa kierrokset nousemaan. Renkaat pyörivät hiljaa kunnes yhtäkkiä kierrokset nousee.

Alaneula liian laihalla kuten Blenheim mainitsi. Säädä alaneulaa rikkaammalle kunnes ei enään kierrokset nouse.

52
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 01.09.04 - klo: 18.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Dodih, melkein valmis 1tielaakeri jonka tein itse :mrgreen:

Pikkusen enää dremelillä, mutta kun loppui akku, pitää ootella tuntinen ja pikkusen viel hioa..


Tästä tuli mieleen, että onko kukaan koettanut ottaa vetokäynnistimen 1-tielaakeria rotostarttiin? Jos rotostartista on se laakeri siis hajonnut? Käykö se sinnepäinkään vai onko se täysin erilainen rotostartin laakeri? Itsellänihän nimittäin on lähes käyttämätön laakeri.
Samaa laakeria käytetään kummassakin systeemissä. Laakeri ei sisälly erikseen ostettuhin roto tai vetostartti paketteihin.

53
Polttisautot / Avunpyyntö Tampereen harrastelijoille
« : 01.09.04 - klo: 18.22 »
Hot Bodiesin motista en tiedä, mutta Savagen ohjekirjassa neuvotaan laittamaan lukitetta. Itse laitoin Loctiten medium lukitetta, eikä aukaisussa ole ollut mitään ongelmia. Vauhtipyörän mutterin kierteet on tosin ns. itsestään kiristyvää mallia samaan tapaan kuin rälläkän laikan mutteri, mutta jos käytetään starttiboxia, niin nestelukon sattuessa mutteri saattaa lähteä löystymään.

54
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 31.08.04 - klo: 09.07 »
Ajetaanko Hot Bodiesin motti sisään kaasun kanssa? Yleensä sisäänajon ekat tankit ajetaan pukin päällä tyhjäkäynnillä!

55
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 31.08.04 - klo: 00.00 »
Lainaus käyttäjältä: "Maddis"
Mistähän voisi johtua satunnaiset 'pyrähdykset'? Eli aivan kun joku olisi painanut hieman kaasua ja päästänyt. Kierrokset ei mitenkään dramaattisesti nouse, sen verran kuitenkin että selvästi hoksaa.
Vaikuttais siltä, kuin lämmöt nousis hieman. Paljonko nitrossa on prosentteja? Säädä alaneulaa hiukan rikkaammalle ja tyhjäkäyntiä pienemmälle.
Siitä hammaspyörän välyksestä. Sanomalehdellä saat parhaan välyksen. Jos välystä on liikaa, se syö hampaita, koska hampaat pääsevät hakkaamaan toisiaan vastaan. Lisäksi voima siirtyy kehällä lähemmäs hampaan päätä jossa ei ole riittävästi tukea.
Jos taas välystä on liian vähän, lisääntyy kitka joka kuluttaa myös hampaita.

56
Juu. Loctiten vihreä on liian tiukkaa tavaraa. Loctiten sininen ja punainen ovat hyviä. Niitä käyttäen ruuvit saa vielä auki.

57
Meillä meni 16vuotis hääpäivä lomareissun aikana, eikä kumpikaan muistanut sitä. Tulipahan halvaksi.  :mrgreen:

58
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 25.07.04 - klo: 12.06 »
Ja lisätäkseni vielä väärinkäsitysten välttämiseksi. Savagessa ei ole keskidiffiä...Ikävä kyllä.  :(  Se kotelo on vaihdelaatikko.

59
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 20.07.04 - klo: 20.56 »
Joko sait toisen tankin ajettua pukin päällä?
Ole varovainen sen alaneulan säätöruuvin kanssa. Sen saa helposti väännettyä pohjakohdan yli.
Tehdassäädöt on aika viitteelliset ja ainakin meidän autoissa sai säätää aika reilusti rikkaammalle. En tiedä neulojen kierroksia, mutta alaneula on jotain reilu kierroksen ja yläneula pari kierrosta rikkaammalla tehdasasetuksiin verrattuna.

60
Polttisautot / HPI Savage 2.0
« : 20.07.04 - klo: 20.24 »
Lämmittele konetta ensin eli anna pikkaisen kaasua ennenkuin lähdet ajamaan. Kone alkaa käymään hyvin vasta 80asteen jälkeen. Alaneulalla säädät kuinka auto lähtee ja yläneulalla huippukierrokset. Säädä alkuun vaan reippaasti alaneulaa rikkaamalle jotta kone saa kunnolla polttoainetta. Sitten kun kone alkaa röpöttämään eikä auto lähde kunnolla liikkeelle, niin käännä pikkaisen piikimmälle.
Kannattaa alkuun ajaa reippaasti rikkaammilla säädöillä jotta saa lämmöt pysymaan kurissa.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 10