Yhden ainoan kerran oli eBay:ssä ongelmaa yhden brittiläisen myyjän (yksityishenkilö) kanssa:
- tein voittavan huudon
- maksoin PayPalilla
- ei alkanut kuulumaan tavaraa (taisi lopulta olla jo 3vkoa mennyt ja kyseessä oli "maksikirjeenä" kulkeva pikkuosa)
- myyjä ei vastannut viesteihin
- otin yhteyttä eBayn/PayPalin supportiin ja selitin tilanteen
- support neuvoi selvittämään asian myyjän kanssa ja antoi myyjän täydelliset yhteystiedot puhelinnumeroineen
- soitin hepulle Britteihin - ihme kyllä sain puhelimitse kiinni
- myyjä pahoitteli asiaa; väitti postin mokanneen; lupasi selvittää asian ja pyysi soittamaan 30min. kuluttua uudelleen
- ei vissiin tarvii arvuutella, vastasiko myyjä enää koskaan uudelleen puheluuni
- uusi yhteydenotto supportiin, jonne päivitin tilanteen
- support sanoi hoitavansa asiaa tästä eteenpäin
- n. 1 1/2 viikon jälkeen sain maksamastani summasta n. 82% takaisin - sanoivat supportista, että lisääkin olisi tullut, jos myyjän tilillä olisi ollut enemmän rahaa
Eli summa summarum - aika pienet tappiot tuli (myyjälle soitetun puhelunkin vedin Skypellä Brittien lankaverkkoon), kun PayPal/eBay kattaa melko mukavasti ostajan tappiot...
...vaatii toki sen, että pystyy hoitelemaan asioita englanniksi.
Tätä yksittäistapausta lukuun ottamatta on kyllä kaikki tavarat tulleet aina sovitusti - olipa myyjä yksityinen tai yritys.