Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Drizzit

Sivuja: 1 [2] 3
31
Sähköautot / Vs: aloittelijalle auto
« : 07.06.07 - klo: 22.14 »
Tarkoituksena olisi siis löytää sopiva auto lähinnä parkkipaikka pyörittelyyn, mutta samalla auton tulisi myös kestää hiekkakentällä ajamista. Eräänlainen ralliauto on siis suunnitelmissa. Auton kun pitää näyttää autolta. Loputtoman ajattelun ja pähkäilyn jälkeen olen päättänyt että se ensimmäinen auto saa luvan toimia sähköllä. Näin kaupunki olosuhteissa huomattavasti helpompi ajeluttaa autoa jonka meteli ei vastaa pientä moottorisahaa.

Tähän kun sitten lisätään että autopaketti olisi hyvä olla rakennussarja, tai siis mielummin, kuin RTR, sen verran paljon kuitenkin löytyy mielenkiintoa uutta harrastusta kohtaan.

Nyt siis haluaisin vinkkejä ja mieluusti hyviä perusteluja vieläpä miksi joku erityinen auto. Tamiyaa saisi ainakin rakennussarjana, ja vetoakselilla, kestänee ilmeisesti paremmin pihalla kuin hihnavetoiset?

Omista kokemuksistani voin suositella Team Associated B4:sta harjattomalla moottorilla ja Prolinen Dirt Hawg renkailla. Team Associated B4 auto sen takia, että kestää kovempaakin käyttöä hyvin ja varaosahuolto pelaa Suomessa todella hyvin (RC-piste, Medasec, Sabe yms). Takaveto auto on helppo huoltaa ja muutenkin on vähemmän liikkuvia ja rikkoutuvia osia. Tarvittaessa autoon voi toki kyhätä vaikka minkälaisen korin, mutta vaatii omatoimisuutta.

Linkki autoon:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDAX9&P=0

Harjatonta moottoria suosittelen huoltovapauden takia. Ei tarvitse juurikaan moottoriin koskea ja tehot pysyvät aina hyvinä. Pullonkaulaksi tehojen suhteen muodostuvat käsittääkseni akut. Tällä hetkellä ostaisin autoon hyvän hinta/laatusuhteen takia Mamban Max setin.

Linkki harjattomaan comboon:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&P=SM&I=LXNKU1

Harjattomassa moottorissa on aloittelijalle liikaakin tehoa, joten siinä mielessä kannattaa tutkia, että onko setissä jokin keino rajoittaa nopeutta tarvittaessa. Yleensä noissa säätimissä on kyllä joitain rajoitus moodeja.

Dirt Hawg renkaita suosittelisin sen takia, että niillä voi ajaa niin soralla kuin asfaltillakin, eivätkä kulu heti loppuun.

Linkki renkaisiin:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDU13&P=ML

Akkulaturissa olisi hyvä olla mahdollisuus ladata myös Lipo akkuja. Ulkomailta laturia tilattaessa kannattaa muistaa, että tarviiko laturi verkkovirtaa ja millä volteilla laturi toimii. Tällainen Ultramat -laturi näytti aika hyvältä ja halvalta:

Linkki laturiin:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=27945&grpid=5018

Aluksi voi ajeluun ostaa vaikka pötköakkuja. Parempia akkuja voi sitten tarpeen mukaan ostella lisää. Lähinnä kannattaa kiinnittää huomiota, että ostaa mahdollisimman ison mAh:n akkuja.

Linkki pötköakkuihin:
http://www.rcpiste.pp.fi/akut.html

Linkki B4 ajeluun parkkipaikalla:
http://www.youtube.com/watch?v=NzGW6by4e0w

32
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 07.06.07 - klo: 15.03 »
Novak oli näköjään julkaissut "halpis" harjattoman systeemin:

http://www.teamnovak.com/products/brushless/ex_systems/index.html

Hinta Towerissa oli 175 dollaria:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXRST1&P=SM

Olisi kiva kuulla, jos jollakulla on tuosta setistä kokemuksia. Löytyykö tuolla rahalla (n. 155 euroa kuluineen Suomeen tilattuna) jotain fiksumpaa settiä markkinoilta?

33
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 06.06.07 - klo: 23.54 »
Vika voi olla aika monessakin kohtaa. Yleisesti ottaen kannattaa alkaa eliminoimaan yhtä komponenttia kerrallaan pois ja sitä kautta etsiä syyllinen ongelmaan. Kannattaa tarkistaa ainakin, että hiilten jouset on kunnolla laitettu ja painavat hiiliä kollektoria vasten. Lisäksi kannattaa tarkistaa, että moottorin virtapiuhat on kunnolla kiinni ESCistä vastaantulevissa piuhoissa. Omassa B4:ssa tuli aina välillä tuollaista johtojen löystymistä vastaan. Kaverilla oli myös mennyt kivi sisään moottoriin ja se esti kollektorin pyörimisen.

34
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 06.06.07 - klo: 03.01 »
Maailmalla "ammattimiehet" laittaa lisäpainoa boksin väliin jolla saadaan auto rauhoittumaan:
http://www.rc10b4.com/forum/attachment.php?attachmentid=4061

http://www.rc10.com/racerhub/setup/racersetups/2005/b4_team_ifmarworlds.2005.pdf
Tolla setupilla pääsee hyvin alkuun..On kyllä kääntyvää mallia mut helppo ajaa
 :wink:

Kiitos tosi paljon vinkistä Tuure, tämä painojen lisäämisen setup muutos korjasi ongelmani :) Jouduin lisäksi pitämään B4:n edessä siniset jouset ja takana mustat jouset, mutta nyt auto toimii tosi hyvin. Laitoin painoja 1 oz (n. 30g) verran vaihteiden ja akkujen väliin, mutta saattaa olla, että laitan vielä noi ½oz lisää jossain välissä. Tällä erää ei onneksi ole tarvetta muutoksille :)

Tappelin kyseisen yliohjautuvuusongelman kanssa noin 1½-vuotta ja meinasi jo mennä hermo. B4 on kyllä tosi kestävä auto ja säätöominaisuuksia löytyy vaikka muille jakaa, mutta aloittelijan oli aika hankala päästä käsiksi tähän ongelmaan. Käytössä kuitenkin oli kunnon tunaus oppaat:

http://aedownloads.com/pdf/RC_HandbookV2.pdf
ja
http://aedownloads.com/pdf/guides/Try_B4_Guide.pdf

Tästä johtuen, jos joku aloittelija kyselee tyyliin "minkä auton ostaisin" niin melkeinpä suosittelisin kaverille harjattomalla setillä takapihasuditteluun esim. Duratrax Evader BX:ää tai B4:sta ilman harjatonta settiä. Harjattoman setin kanssa B4 RTR SE näyttäisi vaativan servon, renkaiden ja jousien päivittämisen + painojen lisäystä, jotta auto toimisi hyvin.

Että sellaista :)

35
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 06.06.07 - klo: 02.18 »
Moi,

Asson B4 RTR SE:n mukana tuleva moottori on kiinteällä ennakolla, eikä sitä voi säätää.
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGKC7&P=Z

Myös kaverin uudempi B4 RTR Race Spec tuli moottorilla, jossa ei ennakkoa voi säätää:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMUN9&P=Z

Joudut siis mitä todennäköisimmin hankkimaan uuden hiilellisen moottorin, jos haluat säätää jostain syystä ennakkoa. Yleisesti ottaen ei ennakon säädöllä ole niin kovin paljon väliä ainakaan maastoajossa. Toki ihan kiva säätöominaisuus, mutta ei mitenkään välttämätön :)

Lisäksi noi B4 RTR:ien moottorit eivät ole ruuveilla avattavaa mallia, vaan pitää käyttää jotain järeämpää työkalua, jos haluaa tutkia kollektoria yms. erikseen. Jos ei harjattomaan settiin ole varaa, niin kannattaa ostaa joku hiilellinen moottori, joka sopii ESCin spekseihin turneiltaan ja jossa on avattava pääty. Esim. soittamalla RC-pisteeseen löytyy tilalle varmasti sopiva moottori.

Kannattaa myös muistaa, että B4:sta on tehty ainakin kolmea erilaista RTR -mallia (RTR, RTR SE ja RTR Rase Spec). Näissä on ollut käytössä jokaisessa omanlainen LRP:n A.I. Digital ESCinsä. B4 RTR SE:ssä oli käytössä LRP A.I. Digital ESC, jossa turn limit oli 14+. Muista ESCeistä en osaa sanoa sen tarkemmin. Ohjekirjasta tämä yleensä selviää, kuten muutkin asiat.

36
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 24.05.07 - klo: 21.16 »
RC-pisteen sivuilta löytyy ainakin pari noparia, josta saa pakin pois päältä:

http://www.rcpiste.pp.fi/saatimet.html

Lisäksi moottoripuolelta löytyy 4 kpl erilaisia vakiomoottoreita:

http://www.rcpiste.pp.fi/moottorit.html

Kannattaa soitella liikkeeseen ja kysyä tarkemmin eroista.

37
Sähköautot / Vs: Asso B4 Setupista
« : 23.05.07 - klo: 03.01 »
Onko autossa todellakin hopeanväriset takajouset? Ei pehmeämpiä löytyisi?
Tällä hetkellä autossa on takana mustat jouset (1.74 lb, kaikista pehmeimmät) ja edessä siniset jouset (4.2 lb, kaikista jäykimmät). Hopeisten jousten jäykkyys on 2.1 lb:tä.

Lainaus
Meillä ei ole ollut tarvetta tehdä siitä puskevaa, mutta meillä onkin tuo soralla ajovaihe mennyt ohi jo silloin, kun siirryttiin kilpa-autoon. B 4 on sitä taatusti ihan kärkipäästä.
Radalla monet säädöt ilmeisesti vaikuttavat auton käyttäytymiseen olennaisesti. Off-road ajelussa taas yksittäinen säätö ei juurikaan vaikuta auton kokonaiskäyttäytymiseen, koska rata elää koko ajan varsin paljon. Tällaisilla radoilla auton puskemaan saaminen helpottaa auton ohjaamista ja saa auton käyttäytymään johdonmukaisesti muutoksista huolimatta.

Lainaus
Meillä ei myöskään ole ollut tarvetta mihinkään eksoottisiin rengaskokeiluihin.
Suosittelen kyllä eri renkaisiin tutustumista. Omat kokemukseni Asson mukana tulleista R3 materiaalin holeshot tyylisistä renkaista oli sen verran ahdistavia, että tuli tämän takia osteltua erilaisia renkaita, jotta ymmärtäisi paremmin mitä eroa noilla on. Pihasudittelussa renkaan kuviolla ei ole kamalasti väliä ja materiaali näyttää vaikuttavan enemmän ajettavuuteen. Lisäksi Step-pinit olivat aivan välttämättömät mutaisella ja märällä radalla.

Lainaus
Tampereelta löytyy ainakin yksi B 4 kuski jonka olisi hyvä saada kikeilla ko. autoa, ja vielä vaikka omallaan näyttää, että toimii....ehkä tunnetkin, koska on tietämäni mukaan käynyt jollakin soramontturadalla myös kokeilemassa.
Toki yleensä ajaa siellä, missä niillä on tarkoituskin ajaa, eli saviradalla.
Kilpailee SM-sarjassa !
Olen varmaan pari kertaa törmännyt kaveriin viime kesänä. Ajelee joskus tuolla Lahdesjärven radalla. Pitää kysellä tarkemmin, jos törmään kaveriin.

Lainaus
Meilläpäin jalkapallokentillä pelataan vallan jalkapalloa, joten ne ovat varattuja, joten emme pääsisikään pilaamaan laakereita sinne.
Laakereitahan saa tarvittaessa uusia :) Tampereella ei ole oikein kunnon RC-autorataa tuollaiselle 1/10 krossarille. Lahdesjärveltä löytyy yksi rata, jota en ole tänä kesänä ehtinyt käydä testaamassa. Atala-RC oli myös näköjään tehnyt radan Lempäälään. Omat ajeluni rajoittuvat yleensä kolmen kaverini kanssa kisaamiseen. Olisi vaan kiva, että kisatessa auto käyttäytyisi koko ajan jotenkin loogisesti. Puskeva auto sopisi tähän tarkoitukseen hyvin. Yksin ajelu ei ole kauhean jännää ilman sopivaa rataa ja ajanottolaitteita :(


Lainaus
Automaattinen moottorijarru pois säätimestä, se on crossari, ei ratakilpuri.
"Potku" minimiin säätimestä....
Näitä asetuksia muuttamalla auton käyttäytymiseen tulee marginaalisia parannuksia, mutta varsinainen ongelma ei häviä :(

Lainaus
Jospa se kaverisi auton säätö auttaisi, eli öljyt pois etuiskareista jne....
Eihän diffi luista ? Koska huollettu viimeksi sen 1 1/2 vuoden aikana....
Autossa on ollut ko. ongelma alusta lähtien. Olen lisäksi huoltanut autoa säännöllisesti. Slipperin säätöjäkin olen kokeillut vaihtaa, mutta näistäkään ei ollut juurikaan apua.

No joo, näyttää siltä, että painon lisääminen takapäähän olisi helpoin keino ongelman ratkaisemiseksi. Pitänee tilailla lyijypainoja ja kokeilla miten tämä auttaa asiaan :)

38
Sähköautot / Vs: Asso Talk
« : 22.05.07 - klo: 19.06 »
Maailmalla "ammattimiehet" laittaa lisäpainoa boksin väliin jolla saadaan auto rauhoittumaan:
http://www.rc10b4.com/forum/attachment.php?attachmentid=4061

Kiitos linkistä! :) Toi varmasti poistaisi ongelman. Harkitsin painon lisäämistä vähän eri paikkaan, jotta paino tulisi mahdollisimman hyvin taka-akselin päälle. Täytyypä vielä miettiä asiaa, koska muuten joudun laittamaan painon korkeammalle, eikä tämä taasen ole hyvä.

Lainaus
http://www.rc10.com/racerhub/setup/racersetups/2005/b4_team_ifmarworlds.2005.pdf
Tolla setupilla pääsee hyvin alkuun..On kyllä kääntyvää mallia mut helppo ajaa
 :wink:

Jep, tota olen kokeillut, mutta sekään ei poistanut ongelmaa.

39
Sähköautot / Vs: Asso B4 Setupista
« : 22.05.07 - klo: 18.57 »
Lainaus
Meillä ei kyseistä ongelmaa ole havaittu, mutta asiaan vaikuttaa niin moni asia, että on miltei mahdoton niitä netissä auttaa....
- Onko renkaat sopivat ajoalustaan

Vika ei poistu renkaita vaihtamalla. Lisäksi kaveri ajelee Losin XX-CR autolla, jossa on vielä tehokkaampi lehnerin harjaton moottori ja esci, eikä hänellä ole vastaavilla renkailla mitään ongelmia, koska auto puskee. Lisäksi kaverin iskarit ovat olleet sen verran huoltamatta, ettei niissä näyttäisi olevan öljyjäkään ollenkaan, ja silti autolla pystyy hyvin ajamaan samoja ratoja ongelmitta. Lisäksi olen kokeillut ajaa Prolinen Steppineillä (M3) ja näiden vaikutus pitoon on hyvin marginaalinen. Dirt Hawg renkaita käytän, koska ne kestävät kulutusta hyvin, ja autolla voi ajella asfaltillakin ihan hyvin.
Toinen kaverini osti juuri omaan B4 Race-Spec RTR:ään Nosramin 1-star harjattoman setin ja hänen autonsa alkoi käyttäytyä vastaavasti ajettaessa mutkissa. Oman autoni säätöjä olen kokeillut laittaa Asson Complete Tuning Guiden mukaisesti sopivammiksi, mutta mistään setupin muutoksesta ei ole ollut olennaisesti apua. Tätä nykyä setuppini on aika lailla vastaava teamin perus setuppiin.

Lainaus
- Onko säädöt autossa em. sopivat
Kaikkea on mielestäni kokeiltu ja pieniä parannuksia on löytynyt, mutta perusongelma ei ole kadonnut minnekään.

Lainaus
- Ajotapa ( todella suuri osuus kaikessa )
- Moottoritehoa ainakin näkyy olevan riittävästi

Jep, olen kokeillut eri ajolinjoja ja ajotyylejä, mutta en ole löytänyt täältäkään mitään asiaa, joka korjaisi ongelman. Tehojen määrä käytännössä aiheuttaa ongelman, mutta jos saisin autosta puskevan, niin tällöin autolla voisi hyvin ajaa.

Lainaus
- Ohjain, ja sen säätömahdollisuudet
- jne....

Ohjain on Asson RTR SE:n mukana tuleva Airtronics Sport Blazer perusohjain. Tuosta olen säätänyt renkaiden kääntökulmia, mutta muuta säädettävää ei ohjaimessa oikein ole. Nopeudensäätimestä olen säätänyt automaattijarrua ja käsijarrua, joiden kautta tuli jälleen marginaalinen parannus, mutta ongelma ei kadonnut minnekään.

Lainaus
Onko autossa nyt ne standartisetapit, jotka löytyvät esim. asson sivuilta tai ohjekirjasta. Sillä pääsee hyvin alkuun säädöissä.

RTR tulee automaattisesti standardi setupissa, josta olen lähtenyt yksi muutos kerrallaan kokeilemaan vian korjaamista. Millään setupin muutoksella ei ongelmaa saanut poistumaan ja vaikutukset ajettavuuteen olivat varsin marginaalisia. Pitäisi olla kokeneempi kuski ja vakiorata, jota ajelee, jotta noista säädöistä kokisi olevan kovin paljoa hyötyä. Vika tuntuu olevan jotenkin autoon sisäänrakennettu. Periaatteessa etupään jousitusta ja iskariöljyjä jäykistämällä autosta tulisi vähän puskevampi, mutta ei tarpeeksi.

Lainaus
Kun nyt katsoin tässä kesken kirjoittamisen noita renkaita, niin en ihan äkkiä ymmärrä missä niillä ajetaan, jos kerran kyse on näistä http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDU14&P=M
Kertaakaan moisia en ennen ole nähnyt crossarissa.
Näillä ajetaan kisoissa http://www.prolineracing.com/proline.html Hole Shot LP
Pehmeällä alustalla, ja harjoitellessa pidempiikäinen (tietyin varauksin) versio on Bow Tie M3
Ensimmäinen asia on siis renkaiden asianmukaisuus....

Joop, ymmärrän kyllä, että 90% ajettavuudesta tulee oikeista renkaista. Tässä tapauksessa olen kyllä eliminoinut renkaat syypäinä ongelmaan. Dirt Hawg renkaat ovat erittäin hyvät all round renkaat mille alustalle tahansa. Sopivat pihasuditteluun hyvin ja kestävät kulutusta.

Laitoin tuossa viimeksi ajellessa ylimääräisen akun autoni takaspoilerin päälle ja tällä tavalla sain b4:sta puskevan. Painon lisäämisellä ongelman saisi ainakin poistettua. Ihmetyttää vaan, ettei kukaan muu ole tapellut tällaisen ongelman kanssa, koska vika esiintyy ihan perusasetuksilla ja suomalaisessa maastossa ajaessa.

Pikkaisen ihmetyttää myös se, että jos kaverieni kanssa tehdään rata jonnekin jalkapallokentälle ja ajetaan ajelemaan, niin B4:ni toimii mainiosti niin kauan kuin radalla on soraa paljon. Heti kun hiekan alta paljastuu savinen ajoura, jonka pitäisi pitää paremmin, niin tällöin autoni alkaa spinnailemaan. Tässä vaiheessa rata on jo tuttu ja helppo ajettava. Renkaiden vaihto step-pineihin ei auta. Auton jarrutustasapaino on mielestäni myös kunnossa. Spinnailua ilmenee mutkiin tultaessa ja mutkista lähdettäessä melkeinpä satunnaisesti.

Mutta jos esittäisi kysymyksen toisella tavalla: Millä setupin muutoksilla saatte B4 autostanne puskevan? :)

40
Sähköautot / Vs: Asso B4 Setupista
« : 22.05.07 - klo: 16.15 »
Terve,

Olen noin 1½ -vuotta ajellut B4 RTR SE:llä, jossa on LRP:n 3-star moottori ja nopeudensäädin. Ajelemme kavereideni kanssa yleensä normaaleilla hiekka- tai jalkapallokentillä. Renkaina käytän Prolinen Dirt Hawg III renkaita ja joskus Step-Pinejä. Edessä käytän Prolinen M3 urarenkaita.

Olen yrittänyt selvittää autoni yliohjautuvuusongelmia. En ole oikein löytänyt muuta ratkaisua asiaan, kuin että lisäisin auton perään lisäpainoa, jotta saisin auton puskemaan enemmän. Olen testannut eri renkaita, kokeillut erilaisia jousitusvaihtoehtoja, säätänyt escin asetuksia, kokeillut akkua hieman erilailla aseteltuna autoon yms. Kysyisinkin, että onko yliohjautuvuusongelma kovinkin yleinen B4:ssa ja miten olette ratkaisseet ongelman? Onko ongelmaan muuta ratkaisua kuin painon lisääminen auton peräpäähän?

Yliohjautuvuusongelma on varsin ikävä, koska ongelman ilmetessä auto spinnaa varsin herkästi. Vaikka rata olisi hyvässä kunnossa, niin pito yleensä häviää joissain kohti rataa, koska välillä saattaa esim. mutkasta lähdettäessä painaa kaasua liikaa tai sitten olla jarruttamatta ennen mutkaa tarpeeksi. Jos auto puskisi, niin virhe ei olisi kovin katastrofaalinen, mutta yliohjautuva auto aina päätyy 180 astetta väärään suuntaan.

Olisi siis kiva kuulla, minkälaisia ratkaisuja ongelmaan on olemassa :)

41
Sähköautot / Vs: 1/10 krossarin renkaat pihasuditteluun
« : 18.05.07 - klo: 19.08 »
Terve,

Hankin Asson B4:eeni ProLinen Dirt Hawg renkaat. Noiden pito soralla on ihan hyvä ja ajelu asfaltillakaan ei kuluta renkaita juurikaan. Tällä  hetkellä olen ajellut yhden kesän renkailla ja kyllä noilla vielä toisen kesän ajelee.

Autossani on LRP:n 3-star harjaton setti. Vastaavassa käytössä Prolinen Step-pinit ja Bow-tiet olivat valmista kauraa parissa viikossa. Varsinkin jos vähääkään ajaa asfaltilla, niin step-pinit näppylät kuluu pois.

Kuva renkaista:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDU13&P=ML

42
Omia kokemuksiani:

-Hobbylinna: Käsittämättömän huonoa palvelua takuuasioissa. Tavaranvaihtoa sai odotella kolme kuukautta ja tilalle ei annettu korvaavaa tuotetta väliajaksi. En tosin pyytänyt erikseen korvaavaa tuotetta väliajaksi, mutta tämä olisi ollut myyjältä hyvä ele. Soittaessa luvataan aina ottaa selvää mikä on tilanne takuuvaihdon suhteen ja soitella takaisin, mutta koskaan ei soiteta takaisin. Sähköpostilla palataan asiaan jossain vaiheessa, mutta puhelinsoitoista ei ollut apua. Tavaranvaihdossa voi toki mennä aikaa myyjästä riippumattomista syistä, mutta hyvään asiakaspalveluun kuuluu kyllä asiakkaan tiedottaminen aikataulusta. Jos myös jotain luvataan, niin tulisi tämä pitää. Myös erilaisten vaihtoehtojen esittäminen rikkoutuneen osan aiheuttamiin ongelmiin olisi hyvä esittää. Jos autostani hajoaa nopeudensäädin tai radio, niin myyjä voisi esittää jotain ratkaisua/korvaavaa tuotetta väliajalle. Tämä saattaisi jopa lisätä myyntiä. Kyseinen takuuvaihto on toivottavasti vain yksittäistapaus ja uskon, että normaalisti homma toimii hieman erilailla.

-Atala-RC: Soitin nelisen viikkoa sitten tilatakseni autooni varaosia. Koska osia ei ollut hyllyssä, niin myyjä lupasi tilata osat ja soittaa seuraavalla viikolla, kun osat ovat saapuneet. Vielä ei ole ainakaan soittoa kuulunut. Olisi kiva, että olisi ainakin soiteltu ja sanottu mikä osien saapumisaika on, jos niitä ei vielä jostain syystä saa. Nyt en oikein tiedä pitäisikö osat vaan tilata muualta vai odotella vielä soittoa. Voisin toki soitella takaisin, mutta tämä ei mielestäni kuulu ainakaan hyvään asiakaspalveluun. Ulkomailta tilattuna kyseiset osat olisivat jo saapuneet. Liikkeessä asioidessa palvelu on toiminut huomattavasti paremmin, mutta puhelinpalvelua voisi hieman petrata.

-Harraste: Myyjäkaveri ei ole kovin asiakaspalveluhenkinen, mutta palvelu pelannut muuten ihan ok. Varaosia voisi olla varastossa jonkin verran, jos rc-autoiluun haluaisi panostaa enemmän.

-Hobbypoint: Soittelin ja kyselin lähinnä samoja osia kuin Atala-RC:stä. Myyjä oli tosi fiksu, kertoi heti mikä osien toimitusaikataulu ja saatavuustilanne on + miksi. Pisteet kotiin kaverille.

-Medasec: Erittäin mukava myyjäkaveri. Todella hyvät webbisivut ja melko halvat hinnat. Toimitusajat ovat pitäneet ja varaosia on ollut hyvin saatavilla.

-Rc-Piste: Ehdottomasti paras jälleenmyyjä, jota kautta olen ostanut tavaraa. Osien toimitus on ollut niin nopeaa kuin vain mahdollista. Varaosien saatavuus on ollut kiitettävää. Myyjänainen on ollut erittäin asiantunteva, tuntee tuotteet ja varastotilanteen todella hyvin.


Kuten jokainen varmasti ymmärtää, niin yksittäisiä huonoja takuuvaihtoja yms. aina välillä vaan tulee vastaan. Koska myyjäkin tietää, että näin tulee tapahtumaan, niin olisi hyvä varautua asiaan jollain toimintamallilla. Tämän palautteen tarkoitus on antaa rakentavaa kritiikkiä tähänastisista kokemuksista, jotta palveluita voitaisiin kehittää eteenpäin - ei niinkään mollata ketään yksittäistä liikettä tai myyjää. Saattaa olla, että kyseisiin epäkohtiin on jo tässä ajan kuluessa puututtu ja nykyään palvelut toimivat jo paremmin liikkeissä, joiden palveluissa on ollut kohdallani ongelmia :)

43
Aijai, Supershottia kun ei mistään saa niin tää olis kyllä aika hyvä korvike. Jos noi vaikka perustais Hot Shotin uuteen TRF 501X -kilpa-autoon, niin sitten olis kyllä tosi jee :) Hinta vaan vois olla pikkaisen kova..

44
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 18.04.07 - klo: 21.33 »
Ok, kiitos tiedosta :)

45
Radiolaitteet / Vs: FUTABA MEGATECH 3PM 2.4GHZ
« : 18.04.07 - klo: 20.26 »
Saakos tuollaisella 2.4 GHz:n systeemillä ajella kisoissa?

Ja mitä noista takuista joku mainitsi, niin melkeinpä ennemmin juttelisin itse suoraan valmistajan kanssa. Nimim. tuli sitten viime kesänä juhannuksesta elokuun puoliväliin asti odoteltua yhtä nosramin harjatonta nopeudensäädintä takuuhuollosta. Soittelin myyjälle tasaisin väliajoin ja kenelläkään ei ollut mitään tietoakaan edellisistä soittokerroistani. Luvattiin kyllä selvittää ja soitella heti takaisin, mutta koskaan palattu asiaan. Loppujen lopuksi sain tilalle uuden säätimen maksamalla välirahaa. Takuukorjauksen ajaksi en saanut mitään korvaavaa laitetta, niin kuin normaalisti pitäisi saada. Myöskään huonoa palvelua ei myyjä ottanut asiakseen kompensoida millään lailla. On sanomattakin selvää, että kyseisestä liikkeestä on tällä suoritustasolla hankala mennä jatkossa ostamaan yhtään mitään.

Jos suomalaiset liikkeet panostaisivat palveluun ja paikallisiin varastoihin, niin tällöin tuollainen takuuasia painaisikin jotain ostopäätöstä tehdessä. Käytännössä näyttää kuitenkin olevan siten, että jälleenmyyjä toimii välikätenä valmistajan ja mahdollisesti maahantuojan kanssa ja pelkästään lisää käsittelyaikaa takuuasioissa.

Mutta onneksi myös päinvastaisia esimerkkejä on tullut vastaan :)

46
Yleinen keskustelu / Vs: Teidän autonne kautta aikojen?
« : 18.04.07 - klo: 12.25 »
Tamiya Grasshopper (joskus 80-luvun alkupuolella, ei ole enää tallessa)
Kyosho Scorpion (80-luvun keskipaikkeilla, ei ole enää tallessa)
Tamiya Baja King (2005, sain lahjaksi)
Team Associated B4 RTR SE (2006)
Kyosho Lazer ZX-5 (2007)

Lämpimimmät muistot on tuosta Grasshopperista. 6V akku ja 380-mallinen moottori mahdollistivat yhdellä akulla 30 minuutin ajamisen. Tamiyan Supershotin ja BigWigin perään kuolasin pitkään, mutta budjetti ei tuolloin antanut myöten. Ei taida nykyäänkään olla varaa noihin alkuperäisiin autoihin ;)

47
Sähköautot / Vs: Nelkkukrossin aloitus.
« : 13.04.07 - klo: 22.53 »
Kyoshon Lazer ZX-5:sta saa saksasta postikuluineen noin hintaan 300 eur:

http://www.modellbau-friedel.com/lshop,showdetail,11807,d,1176488668-12450,01.01-01.01-040,040-30076,,Tshowrub--01.01-01.01-040,.htm

Meinasin tilata tuollaisen, kun halusin 4WD krossarin, mutta löysin ZX-5:n halvemmalla käytettynä. En ole vielä kovin paljoa autolla ehtinyt ajelemaan, mutta vaikuttaisi aikas laadukkaalta. Ooplen arvostelussa sai ainakin hyvät arvosanat:

http://www.oople.com/rc/photos/zx5/

Atala-RC:n kautta autoon saa varaosia ymmärtääkseni varsin pikaisella aikataululla.

48
Sähköautot / Vs: aloittelijalle auto
« : 13.04.07 - klo: 00.20 »
Omasta kokemuksesta suosittelisin ostettavaksi käytettyä takavetoista 1:10 -luokan sähköautoa. Perusteluja tälle ovat:

1. Takavetoista autoa on kohtalaisen helppo huoltaa ja pitää kunnossa
2. Sähköautolla uskaltaa yleensä ajella pyöräreiteillä naapurustossa, eikä auto yleensä pidä kovin pahaa meteliä. Varovainen toki kannattaa olla, eikä ajella missään vilkkaassa paikassa. Polttomoottoriautolle olisi puolestaan hyvä olla jokin valmisrata tai soramonttu tiedossa, minne voisi mennä rauhassa ajelemaan, jotta ei häiritsisi naapureita.
3. Käytettyjä autoja saa yleensä kohtalaisen halvalla ja mukaan tulee varaosia, akkuja yms. tarvittavia laitteita.
4. Käytetty auto on valmiiksi kasattu ja maalattu. Tämä tosin ei välttämättä ole hyvä asia, koska autoa joutuu yleensä purkamaan ja korjailemaan, joten auton rakenteeseen joutuu kuitenkin tutustumaan. Kannattaa  myös varmistaa auton varaosien saatavuus jotain kautta (maahantuoja, paikalliset rc-liikkeet yms.)
5. Takavetoisella ajamisen opettelu on mielestäni haastavampaa ja palkitsevampaa, kuin nelivedolla. Samasta syystä pidän crossiautoilla ajelusta enemmän kuin monstereista.
6. Sähköauton juoksevat kustannukset ovat pienemmät polttomoottoriin verrattuna lähinnä bensakulujen puuttumisen takia.

Takavetoautoksi ehdottaisin joko Team Associated B4:sta tai sitten Team Losin BK2:sta. Autot ovat laadukkaita ja varaosien saatavuus on ainakin Assossa erittäin hyvä (www.rcpiste.pp.fi, www.medasec.fi, www.sabe.fi). Losin varaosia saa ilmeisesti Sabesta, mutta en ole ostanut heidän kauttaan mitään, joten en tiedä minkälaisia varastoja pitävät. Myös muut vanhemmat Assot ja Losit käyvät ihan hyvin ensimmäiseksi autoksi. Rcpisteestä ainakin saa varaosia vanhempiin assoihin, kuten B3.

Tamiyan Rising Stormia en ostaisi sen takia, että auton varaosat maksavat tuplasti verrattuna assoon/losiin. Ongelmia tulee myös Tamiyan käyttämien osien kanssa, koska autoihin sopivat yleisesti ottaen vain Tamiyan omat viriosat yms. Esimerkiksi pinioneina ei voi käyttää muita kuin Tamiyan omia pinioneita. Lisäksi Tamiya ei ole mielestäni yhtä laadukas kuin assot/losit, vaikka ihan ok autoja ovatkin.

49
Jos toimitusajalla ei ole niin väliä, niin ulkomailta tilatessa voi säästää hinnassa jonkinverran. Towerhobbiesista olen tilannut ja ollut tyytyväinen palveluun:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMGM6&P=0

Itselläni on LRP:n harjaton combo 3-star moottorilla ja on toiminut hyvin. Harjattoman suurimmat edut tehojen lisäksi ovat huoltovälin pituus ja pidemmät ajoajat, mutta hintaa paketille toki kertyy ainakin 220 euroa uutena (http://www.rcpiste.pp.fi/). Lisäksi jouduin vaihtamaan kestävämmän ohjausservon autoon, koska harjaton setti tuhosi B4 SE:n mukana tulleen vakioservon melko nopeasti. Tämä kustansi noin 40 euroa rc-pisteestä. Kannattaa muuten servoa tilatessa muistaa tilata B4 SE:hen myös servon kiinnityssetti ja ohjauksen vastakappale.

>>>Jenkeistä tulevat paketit joutuvat nykyään ainakin pääkaupunkiseudulla lähes poikkeuksetta tullin eli hintaan saa lisätä 22% ALV ja n.2-4% tullia. ALV:n pidätyksen raja on 10 euroa eli arvoltaan noin alle 40 euron paketit tulevat ohi tullipostin.

Niin ja yksi asia mikä kannattaa muistaa on kurssierotus euron ja dollarin välillä, josta tulee noin 30% alennus tuotteille. Käytännössä hinnat jäävät siis aikalailla samalle tasolle euroina, mitä laitteet maksavat dollareina. Kysymyshän oli siis, että mistä saa mahdollisimman halvalla, joten ulkomailta tilattuna taitaa saada halvimmalla. Käytettynä saisi toki vielä halvemmalla.

>>>Toinen juttu on kotimaisten kauppojen käyttäminen sen vuoksi että meillä jatkossakin olisi mahdollisuus ostaa varaosia yms. läheltä

Kotimaista palvelua on toki hyvä suosia, varsinkin tuolla varaosapuolella. Tämä tietenkin lisää hintaa.

>>>ei kai se harjaton setti servoja tuhoa  :wink: vaan kasvanut vauhti suhteessa kuskin taitoihin

Muuten ihan ok kommentti, mutta en ymmärrä mitä tekemistä kuskin taidoilla on asian kanssa. Lisätehot vaativat vaan yksinkertaisesti kestävämmät komponentit. Tai sitten laitat LRP:n nopariin 25000 kierroksen rajoituksen päälle = olisit voinut olla ostamatta harjatonta.

50
Jos toimitusajalla ei ole niin väliä, niin ulkomailta tilatessa voi säästää hinnassa jonkinverran. Towerhobbiesista olen tilannut ja ollut tyytyväinen palveluun:

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMGM6&P=0

Myös Medasecin palvelu on ollut erittäin hyvää ja asiantuntevaa. Jos haluat auton kulkevan 50 km/h, niin kysy Medasecin kaverilta sopivaa harjatonta/hiiletöntä moottoria ja nopeudensäädintä pakettiin. Assoon ei taida sopia BK:n nopeudensäädin kokonsa puolesta ihan helpolla. LRP:n ja Nosramin noparit sopivat hyvin.

Itselläni on LRP:n harjaton combo 3-star moottorilla ja on toiminut hyvin. Harjattoman suurimmat edut tehojen lisäksi ovat huoltovälin pituus ja pidemmät ajoajat, mutta hintaa paketille toki kertyy ainakin 220 euroa uutena (http://www.rcpiste.pp.fi/). Lisäksi jouduin vaihtamaan kestävämmän ohjausservon autoon, koska harjaton setti tuhosi B4 SE:n mukana tulleen vakioservon melko nopeasti. Tämä kustansi noin 40 euroa rc-pisteestä. Kannattaa muuten servoa tilatessa muistaa tilata B4 SE:hen myös servon kiinnityssetti ja ohjauksen vastakappale.

51
Sähköautot / BK2 vs B4 vs nelikko
« : 04.07.06 - klo: 10.55 »
Ostin vuoden 2005 -lopussa B4:n RTR SE:n ja tuosta paketista on itselläni ainakin hyviä kokemuksia ja suosittelen autoa. Varaosia B4:een löytyy RC-pisteen lisäksi Medaseciltä ja ilmeisesti myös JR-hobbystä ja Sabeltakin, kun myyvät autoa. Olen ostanut autoon LRP:n 3:n tähden harjattoman setin ja moottorin tehoilla tuo B4-karvalakkimalli on toiminut ihan ok. Yksi vanttiruuvi (turnbuckle) on menossa mennyt katki ja vanha muoviservo vaihdettu metallirattailla vahvistettuun. RTR:n mukana tulevat renkaat ovat myös aikas huonot, joten nämä kannattaa heti vaihtaa parempiin ja pehmeämpiin (esim. ProLine StepPinit on aikas hyvät all-round renkaat).

Jos aiot kisata autolla, niin factory team versio voisi olla hyvä sijoitus. Mukana tulevat titanium vanttiruuvit ja CVD dog bonet olisivat varmaan ihan hyvä lisä. Auton kasauskokemus myös helpottanee myöhemmin auton tunaamista, kun autoon tulee jokin ongelma.

Henkilökohtaisesti tilaisin auton/rakennussarjan towerhobbiesista (www.towerhobbies.com) hinnan takia, jos aikataululla ei ole hengenhätä. Kaveri tuossa tilasi itselleen B4 RTR RS:n ja sai auton alle kahdessa viikossa tänne. Hintaa autolle tuli postikuluineen, alveineen ja tulleineen 230 euroa.

52
Sähköautot / KYOSHO ZX5 UUSI 4WD KROSSARI
« : 21.06.06 - klo: 23.41 »
Lainaus
Eivät näytä pitävän varastossa, mutta näistä löytyy, jos ei Suomen kaupoista kelpaa ostaa:


Ennemminkin ei ole varaa ostaa Suomen kaupoista :) Atala-rc:tä voisi toki harkita Kypshon osalta, kun liike sentään sijaitsee samassa kaupungissa. Muutoin on melkein se ja sama sijaitseeko liike kotimaassa tai ulkomailla. Rc-pisteeseen olen kyllä ollut tosi tyytyväinen Asson varaosien toimituksissa. Tosin jo pelkästään parin päivän odottelu osien saapumisessakotimaasta tuntuu yleensä ihan liian pitkältä ajalta...

53
Sähköautot / KYOSHO ZX5 UUSI 4WD KROSSARI
« : 21.06.06 - klo: 14.22 »
Lainaus käyttäjältä: "rs tuning"
Lainaus käyttäjältä: "Toni"
RCmartista 275 $

http://www.rcmart.com/catalog/product_info.php?cPath=420_326&products_id=15944

On halpa :shock: , mutta en oo ennen nähny krossaria myytävän ilman renkaita :lol:


Onkohan toi hinta vielä voimassa? Myykö RCMart tuota enää? Sivuilla ei virallisesti tuotetta löydy muuten paitsi tän suoran linkin kautta.

54
Sähköautot / Tamiya Rising Storm
« : 21.06.06 - klo: 12.36 »
Terve,

Omakohtaisia kokemuksia ko. autosta ei ole, mutta Tamiyan Baja Kingistä ja Dirt Trasheristä on hyvinkin paljon. Periaatteessa kaikki Tamiyan crossiautot ovat varsin samankaltaisia. Mitä olen tuota DF-02 runkoa katsonut, niin siinä on kyllä ihan hyviä parannuksia varsinkin Baja Kingiin verrattuna.

Rising Stormin mainitsemasi hinta vaikuttaa mielestäni varsin suolaiselta.  Jos auton hankinnalla ei ole järkyttävän suuri kiire, niin itse näin Tamiyan ensimmäisenä autona saaneena ja tästä hieman viisastuneena ostaisin ennemmin Asson B4 RTR RS-paketin ulkomailta. Esimerkiksi Towerhobbies on ollut hyvä ja luotettava ostopaikka:
www.towerhobbies.com
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXMGM6&P=0

Jos Towerista tekee tilauksen, niin kannattaa muistaa pääsivulla oleva 25 dollarin alennuskoodi :)

RTR-paketin mukana tulee kaikki muu paitsi akut, laturi ja patterit ajamista varten. Auto itse on ns. karvalakkimalli viime vuoden MM-voittaja autosta. B4 RTR on laadultaan todella hyvä ja kestää varsin kovaa menoa ja kolhuja. Lisäksi varaosasaatavuus Suomessa on hyvä ja nopea. Varaosien hinta on lisäksi murto-osa verrattuna Tamiyan vastaaviin. Myös laadussa on selkeä ero. B4:n huolto on vaivattomampaa, kuten myös putsaaminen ja muu ylläpito. Lisäksi Tamiya tekee omia custom virityksiä, jotka eivät ole yhteensopivia ns. "standardikamojen" kanssa. Tällaisia ovat mm. pinion gearit ja muut välitykset. Näiden osien kanssa tulee mitä todennäköisemmin ongelmia myöhemmin, jos innostuu harrastuksesta.

Sain Baja Kingin synttärilahjaksi elokuussa 2005. Kokosin auton parissa illassa ja parin lisäillan jälkeen olin saanut myös korin maalattua. Parasta Baja Kingin saamisessa on ehdottomasti ollut auton rakennusprosessiin tutustuminen. On hyvä, että tuntee autoansa jonkin verran, koska se kuitenkin jossain vaiheessa hajoaa ja tällöin tulisi osata vika myös korjata. Hyvien ohjeiden avulla tämä ei toki ole välttämätöntä. Käytettyjä Tamiyoita näkyy aina välillä myynnissa esim. Huuto.netissä paljon ovh:ta halvemmalla, jos haluaa pelkästään tutustua rc-ajeluun.

Tamiyan nopareihin pitäisi sopia kaikki vakiomoottorit. Ainakin itse päivitin oman moottorini LRP:n buggy special kakkoseen, jonka ostin RC-pisteestä (www.rcpiste.pp.fi)

Toivottavasti tästä oli edes jotain apua ostosta miettiessä :)

55
Sähköautot / akkujen käyttö/huolto?
« : 20.06.06 - klo: 14.44 »
Täähän vaikutti hyvältä threadilta....

Itselläni on käytössä Pro-Peak EX -latiru, jossa näyttäisi olevan kaikki tarpeellinen tällaiselle takapihasudittelijalle. Mitä hyötyä olisi ostaa parempi ja kalliimpi laturi? Miten ero käytännössä näkyy? Mihin ominaisuuksiin hankinnassa tulisi kiinnittää erityistä huomiota? Tärkeintä mulle laturissa olisi melkeinpä lataus verkkovirrasta, kun muuten menee hankalaksi.

Pro-Peak EX:

AC 220v and DC 12V
Delta Peak Cut Off
Auto Trickle Charge
Fast Charge (AC 4.8 - 9.6 V; DC 4.8 - 8.4 V)
Auto Shut Down
Audible Error Alarms (low input voltage, short circuit, output disconnection)
Reverse polarity protection on output & input
Fused AC input
Output Shortcircuit Protection
DC input protection circuit while using AC

56
Sähköautot / Asso Talk
« : 16.06.06 - klo: 12.02 »
Itsellä on käytössä Asson B4 RTR SE, johon ostin tuossa vähän aikaa sitten käytettynä Nosramin 1-star harjattoman setin. Kulkee tosi mallikkaasti ja esim asfaltilla meinaa b4 lähteä keulimaan, jos etupää saa vähänkään nostetta. Renkaina on jo kuluneet Pro-linen Step-pinit.

Tuo 1-star moottori oli sen verran tehokas, että ohjausservo meni parin ajokerran jälkeen rikki. Ostin tilalle paremman metallirattaisen servon, jonka pitäisi kestää paremmin käyttöä. Muuten B4 on kestänyt hyvin tuollaisen harjattoman setin, eikä ole mennyt rikki, vaikka olen ajellut päin puuta ja saanut aikaan aikamoisia piruetteja töyssyistä. Suosittelen lämpimästi harjatonta :) Akkuina käytän RC-pisteestä ostettuja LRP:n valmiita stick packejä tamiyan liittimillä, eikä noiden kanssa ole tullut ongelmia. Jossain vaiheessa vaihdan liittimet, mutta ei tuo välttämätöntä ole.

Kun b4:een vaihtaa servoa, niin kannattaa varmistaa, että itseltä löytyy tarvittavat servon vastakappaleet. RTR:n servon kiinnitys on myös erilainen kuin koottavan setin, joten uutta servoa varten kannattaa ostaa myös servon kiinnitysosat. Muuten menee hermo :)

57
Sähköautot / Asso Talk
« : 01.06.06 - klo: 17.50 »
Kiitos lisätiedosta Mika M :) Pystyykö noissa säätimissä vaikuttamaan ajoaikaan kuinka hyvin esimerkiksi säätämällä moottorin maksimikierrosmäärää alemmaksi?

58
Sähköautot / Losi xx cr
« : 01.06.06 - klo: 00.18 »
Jep, just oltiin ajelemassa ja kommentoin kaverille samaa auton jousituksesta :) Ajellaan kyllä aika mettässä, joten siinä mielessä toi XX-cr:n jousitus on ihan hyvin toiminut.

Hyvää kisaa ollaan kuitenkin saatu aikaan. Ite ajelen Asson B4 RTR SE:llä ja kolmas kaveri Tamiyan neliveto Dirt Trasherilla. Niin ja neljännellä on Duratraxin Evader BX Pro. Suurimmat ongelmat ainakin mulla on ollut löytää sopivat renkaat tollaiselle radalle, missä on soraa, kangasmaastoa ja asfalttia. Prolinen Step Pinit toimii aika hyvin, mutta ajattelin vielä ostaa Prolinen Dirt Hawg I:set, jos ne ei vaikka kuluis niin kauheen nopeasti ja pitäis ok. Tossa XX-CR:ssä on mielestäni kuluneet Step Pinit takana, joissa ei ole foamia juuri nimeksikään.

59
Sähköautot / Asso Talk
« : 31.05.06 - klo: 23.38 »
Kiitos paljon kommenteista :) Täytyy tässä vielä harkita mitä tekisi asian suhteen. LRP vaikuttaisi omaan käyttööni paremmalta. Tässä muutamia pointteja:

+ pienempi
+ käy 7 celliset akut
+ arvostelun mukaan voisi olla smoothimpi (http://www.rccaraction.com/online_ex/lrp_sphere.asp)
- erillinen tuuletin maksaa 18 egeä lisää
- ei pakkia

Novakista löytyy taas seuraavia asioita:

+ löytyy pakki (kavereiden kanssa kun ajellaan, niin ihan hyödyllinen välillä)
+ ymmärtääkseni enemmän säädettäviä vaihtoehtoja
- isompi -> vaatinee myös erillisen tuulettimen kuin mitä mukana tulee
-+ ei käy 7 celliset akut

Käytännössä valinta jää siis kiinni siitä, että tarvitsenko oikeasti pakkia vai en...

60
Sähköautot / Losi xx cr
« : 31.05.06 - klo: 22.37 »


Tuossa kuva kaverin autosta. Näyttäis juu aikas samalta :) Hyvin on kuulemma toiminut. Ei oo vaihdettu kun etupään servo-osasto ja takapään rear hubit. Molemmat mennyt rikki kiepsahduksissa. Etupään servopalat on nykyään viritysosa, jonka pitäisi kääntyä paremmin, eikä auto puskekaan enää niin pahasti.

ESC on Sonic M3 Tempo (12T) (tuli auton mukana) ja moottorina Reedyn Flashpoint 17T 21 pinionilla. Slipperi vinkuu ihan kivasti ja laakerit kaipais varmaan vaihtoa...

Sivuja: 1 [2] 3