31
Polttisautot / Vs: kyosho inferno
« : 19.09.07 - klo: 15.31 »
oisko tietoa tästä pelistä Kyosho inferno tr15 stadium force onko hyväkin auto ?? Kokemuksia.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
SITÄHÄN MÄ TÄSSÄ TEEN...!
Pikkuisen otat asioista enemmän selvää...
niin ja tuota "rikkaalla en tajunnu, mitä se meinaa? Nitron vahvutta?Nyt on myös muistettava että eri merkkiset ja malliset moottorit vaativat hieman erilaisen sisäänajon.nytte on kaikki muu selvää paitsi tuo neulojen kiristäminen.. En tiiä mikä se on ja miten sitä kiristetään.. En ole hoppuilemassa kysyin siksi että tiedän suunnilleen tuon sisään ajo ajan, etten vaan pukinpäällä tyhjä käynnin jälkeen ala heti revittelee ja viikossa uus kone tilaukseen.. xD Entäs millaiset kelit olisi parhaat tälle sisäänajolle..? Onko mutta mitä mun pitää huomioida sisäänajon aikana..?
Toiset pidemmän kuin toiset.
Itse käytän aina vähintään 2 tankkia pukilla erittäin rikkaalla, siten että pillistä roiskuu polttoainetta. (usein pyrin käyttämään 3 tankillista)
Mikäli on viileä ilma ja moottori ei lämpeä kunnolla tässä pukilla niin olen kietassut rätin tai vastaavan kannen ympärille jotta moottorin lämmöt ovat nousseet jotakuinkin 90 asteen korville.
Tämän jälkeen olen hieman kiristänyt neuloja jotta autolla pystyy edes liikkumaan ja olen ajellut hiljalleen asvalttikenttää ympäri.
Näin jatkan pari kolme tankillista ja kiristän taas hieman yläneulaa, koneen ollessa edelleen hyvinkin rikkaalla.
Taas pari tankkia rauhallista ajelua.
Neulaa kiinni ja homma jatkuu parin tankin ajan.
10. tankin kohdalla kiristelen neulaa sen verran että moottori alkaa ottamaan jo suht vaivattomasti kierroksia ja ajan pari tankkia vältellen edelleen pitkiä vetoja kaasu pohjassa ja varsinkin vältellen huippukierroksia.
Ton jälkeen sitten säädänkin moottorin kohilleen ja ei muuta ku kovaa ajoa.
Huom. Moottori on koko sisäänajon niin rikkaalla että se ei kulje kovaa suoralla.
Eli voi painaa kaasun pohjaan ja moottori ei silti kierrä lähellekään huippukierroksia.
Aina olen myös lämmittänyt moottorin kuumailmapuhaltimella lämpöiseksi ennen käynnistystä.
Moottori käynnistyy helpommin, eikä jää niin herkästi yläkuoloon jumiin.
Huolellinen sisäänajo takaa sen että moottori toimii luotettavasti ja on myös pitkäikäinen, eli tässä ei kannata turhia hoppuilla.
Nyt on myös muistettava että eri merkkiset ja malliset moottorit vaativat hieman erilaisen sisäänajon.nytte on kaikki muu selvää paitsi tuo neulojen kiristäminen.. En tiiä mikä se on ja miten sitä kiristetään.. En ole hoppuilemassa kysyin siksi että tiedän suunnilleen tuon sisään ajo ajan, etten vaan pukinpäällä tyhjä käynnin jälkeen ala heti revittelee ja viikossa uus kone tilaukseen.. xD Entäs millaiset kelit olisi parhaat tälle sisäänajolle..? Onko mutta mitä mun pitää huomioida sisäänajon aikana..?
Toiset pidemmän kuin toiset.
Itse käytän aina vähintään 2 tankkia pukilla erittäin rikkaalla, siten että pillistä roiskuu polttoainetta. (usein pyrin käyttämään 3 tankillista)
Mikäli on viileä ilma ja moottori ei lämpeä kunnolla tässä pukilla niin olen kietassut rätin tai vastaavan kannen ympärille jotta moottorin lämmöt ovat nousseet jotakuinkin 90 asteen korville.
Tämän jälkeen olen hieman kiristänyt neuloja jotta autolla pystyy edes liikkumaan ja olen ajellut hiljalleen asvalttikenttää ympäri.
Näin jatkan pari kolme tankillista ja kiristän taas hieman yläneulaa, koneen ollessa edelleen hyvinkin rikkaalla.
Taas pari tankkia rauhallista ajelua.
Neulaa kiinni ja homma jatkuu parin tankin ajan.
10. tankin kohdalla kiristelen neulaa sen verran että moottori alkaa ottamaan jo suht vaivattomasti kierroksia ja ajan pari tankkia vältellen edelleen pitkiä vetoja kaasu pohjassa ja varsinkin vältellen huippukierroksia.
Ton jälkeen sitten säädänkin moottorin kohilleen ja ei muuta ku kovaa ajoa.
Huom. Moottori on koko sisäänajon niin rikkaalla että se ei kulje kovaa suoralla.
Eli voi painaa kaasun pohjaan ja moottori ei silti kierrä lähellekään huippukierroksia.
Aina olen myös lämmittänyt moottorin kuumailmapuhaltimella lämpöiseksi ennen käynnistystä.
Moottori käynnistyy helpommin, eikä jää niin herkästi yläkuoloon jumiin.
Huolellinen sisäänajo takaa sen että moottori toimii luotettavasti ja on myös pitkäikäinen, eli tässä ei kannata turhia hoppuilla.
Niin no aina parempihan se vaan on mitä rikkaammalla koneen ajaa sisään. Yleensä moottorin ohjeissa on maininta ja suositukset kuinka monta tankillista kannattaa käyttää konetta pukilla ns. static break-in. Tuo männän "siirtäminen" alas on jo aika hifistelyä, mutta ei siitä ainakaan haittaa ole. Kyllä ne koneet kestää sen minkä kestää, jos ajaa tarpeeks rikkaalla eikä lähde huippuja ottamaan irti.no pitää lukee ohjekirjasta tuo "sisään ajo" osio että paljon on se suositus.. Senkö jälkeen saa revitellä..? Millon sitte saa niitä huippuja kokella..?
http://www.rc-car-online.de/[/url] (1:5 og 1:6 biler)osaisko joku auttaa..? Saksassa asun ja oon kahellu hobaon truggya mut en löytänyt tai joku hyvälaatuinen jos ei löydy niin täytyy tyytyä infernoon.. Eli jos joku tietää saksassa jonkun verkkokaupan jossa käy american express ja hyviä truggeja tai buggy kanssa kelpaa.. Eka polttis kyseessä..
http://www.picco-deutschland.de/
http://www.kyosho.de (Kyosho tyskland on-line shop)
http://www.mini-t-shop.de (1:18 biler)
http://www.mini-z.se (1:18 biler)
http://www.mini-z-shop.de (1:18 biler)
http://www.modellbau2000.de/
http://www.verbrennerking.de/index.php
http://www.rc-raceworld.de
http://www.rcmodellbau-shop.de/shop/index.html?main.htm
http://www.monsters-paradise-shop.de
http://www.hpi-shop.com
http://www.mikes-modellwelt.de/
http://www.mbs-online.de/shop/
http://www.maxx-machines.de
http://www.jakspeed-racing.de/
http://www.rc4u.de/index.php
http://www.rc-speedworld.de/index.php
http://www.truck-modellbau.de/ (1:5 og 1:6 biler)
http://www.modellbaushop-bohun.de
http://www.cmc-versand.de/
http://www.modellbau-friedel.com/lshop,shopstart,,d,,,,,,.htm
http://www.krick-modell.de/
http://www.modellbau-zeller.de/index.php?osCsid=863867e0c115797ee43cf51a969b1357
http://www.hobbyfreun.de/shop/
http://www.rmv-deutschland.de/
http://www.conrad.de/
http://www.witkowski.de/shop/
http://www.monkeytoys.de/
http://www.mini-inferno-shop.de/
http
Todennäköisesti (lähes 100% varmasti) moottori on sisäänajosäädöissä tehtaalta tullessaan. Sisäänajo-ohjeita löydät oikeassa yläkulmassa olevalla haulla johon kannattaa tutustua. Perussääntönä aina se että moottoria ei revitetä täysillä heti paketista otettuaan.tuohon sisään ajossahan menee monta litraa nitroa jos 3tankillista tyhjä käyntiä avataanko sillo kaasua ollenkaan.. Ja mikä on toi "neulojen kiristäminen"4tankillista vähä tollasta vähä kaasuttelua.. Vai..?
Itse ajoin Hyperin moottorin näin sisään:
3 tankillista pukin päällä tyhjäkäyntiä rikkaalla röpöttäen (=pakoputkesta voi tulla palamatonta öljyä, ei vaarallista kun et päähäs sitä saa.
4 tankillista hiukan neuloja kiristäen, niin, että jaksaa lähtä kun painaa sievästi kaasua.
3 tankillista neuloja kiristellen, hiukan rikkaalla kuitenkin.
minkä levynen toi rata oikeen onse tulee olemaan leveempi.. Vasta aloitin niin en ole vielä ehtinyt leventää.. Reilu metri siitä tulee eihän siinä ole tarkoitus kun minun ajaa :D.. On myös toinen paikka mikä on rauhallisempi muuta maasto pehemämpää.. Siitä tulee aika levee ja siinä on parempia korkeus eroja.. Pistän videoo siitäkin radasta kun saan sen alulle.. Siitä tulee enemmän vaihtelevampi rata, myöhemmin tiedätte miksi..
Perehdy vaikka millä merkeillä suurin osa harrastajista ajaa, merkillä/mallilla, millä on suuri käyttäjä kunta et mene valinnassa ihan metsään, kun ostat tunnetun valmistajan auton löytyy vara- ja optio-osia myöhemminkin..Laitan muutaman auto merkin joilla on paljon käyttäjiä ja joihin saa osia, lähes joka merkiltä löytyy malleja eri käyttö tarkoituksiin ja eri hintaluokassa, toki muitakin hyviä merkkejä löytyy, mutta tässä muutama..täälä saksassa on reely ja carson onko noista tietoa.. Reely löytyy aika paljon varaosaa
Hong nor, Cen, Hpi, Hobao, Traxxas, Mugen, Kyosho, Gs ym.
ps. merkit eivät ole missään parhaus järjestyksessä, vaan sattuman varaisesti..
Vaikka honkkari rulaa :mrgreen:
ei käy kun nitrometanolissa ei ole bensiiniä vaan metanolia, voiteluaineita sekä nitrometaania tms. Ihan eri aineita, älä edes mieti tai kysele moista.ok bensaa nitroon = ei hyvä =)