Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jesse-m-90

Sivuja: 1 [2] 3
31
Polttisautot / Vs: kyosho inferno
« : 19.09.07 - klo: 15.31 »
oisko tietoa tästä pelistä Kyosho inferno tr15 stadium force  onko hyväkin auto ?? Kokemuksia.

32
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 19.09.07 - klo: 15.25 »

Pikkuisen otat asioista enemmän selvää...
SITÄHÄN MÄ TÄSSÄ TEEN...!

33
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 19.09.07 - klo: 02.21 »
Nyt on myös muistettava että eri merkkiset ja malliset moottorit vaativat hieman erilaisen sisäänajon.
Toiset pidemmän kuin toiset.

Itse käytän aina vähintään 2 tankkia pukilla erittäin rikkaalla, siten että pillistä roiskuu polttoainetta. (usein pyrin käyttämään 3 tankillista)
Mikäli on viileä ilma ja moottori ei lämpeä kunnolla tässä pukilla niin olen kietassut rätin  tai vastaavan kannen ympärille jotta moottorin lämmöt ovat nousseet jotakuinkin 90 asteen korville.
Tämän jälkeen olen hieman kiristänyt neuloja jotta autolla pystyy edes liikkumaan ja olen ajellut hiljalleen asvalttikenttää ympäri.
Näin jatkan pari kolme tankillista ja kiristän taas hieman yläneulaa, koneen ollessa edelleen hyvinkin rikkaalla.
Taas pari tankkia rauhallista ajelua.
Neulaa kiinni ja homma jatkuu parin tankin ajan.
10. tankin kohdalla kiristelen neulaa sen verran että moottori alkaa ottamaan jo suht vaivattomasti kierroksia ja ajan pari tankkia vältellen edelleen pitkiä vetoja kaasu pohjassa ja varsinkin vältellen huippukierroksia.

Ton jälkeen sitten säädänkin moottorin kohilleen ja ei muuta ku kovaa ajoa.

Huom. Moottori on koko sisäänajon niin rikkaalla että se ei kulje kovaa suoralla.
Eli voi painaa kaasun pohjaan ja moottori ei silti kierrä lähellekään huippukierroksia.
Aina olen myös lämmittänyt moottorin kuumailmapuhaltimella lämpöiseksi ennen käynnistystä.
Moottori käynnistyy helpommin, eikä jää niin herkästi yläkuoloon jumiin.

Huolellinen sisäänajo takaa sen että moottori toimii luotettavasti ja on myös pitkäikäinen, eli tässä ei kannata turhia hoppuilla.

   nytte on kaikki muu selvää paitsi tuo neulojen kiristäminen.. En tiiä mikä se on ja miten sitä kiristetään.. En ole hoppuilemassa kysyin siksi että tiedän suunnilleen tuon sisään ajo ajan, etten vaan pukinpäällä tyhjä käynnin jälkeen ala heti revittelee ja viikossa uus kone tilaukseen.. xD Entäs millaiset kelit olisi parhaat tälle sisäänajolle..? Onko mutta mitä mun pitää huomioida sisäänajon aikana..? 
niin ja tuota "rikkaalla en tajunnu, mitä se meinaa? Nitron vahvutta?

34
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 19.09.07 - klo: 02.18 »
Nyt on myös muistettava että eri merkkiset ja malliset moottorit vaativat hieman erilaisen sisäänajon.
Toiset pidemmän kuin toiset.

Itse käytän aina vähintään 2 tankkia pukilla erittäin rikkaalla, siten että pillistä roiskuu polttoainetta. (usein pyrin käyttämään 3 tankillista)
Mikäli on viileä ilma ja moottori ei lämpeä kunnolla tässä pukilla niin olen kietassut rätin  tai vastaavan kannen ympärille jotta moottorin lämmöt ovat nousseet jotakuinkin 90 asteen korville.
Tämän jälkeen olen hieman kiristänyt neuloja jotta autolla pystyy edes liikkumaan ja olen ajellut hiljalleen asvalttikenttää ympäri.
Näin jatkan pari kolme tankillista ja kiristän taas hieman yläneulaa, koneen ollessa edelleen hyvinkin rikkaalla.
Taas pari tankkia rauhallista ajelua.
Neulaa kiinni ja homma jatkuu parin tankin ajan.
10. tankin kohdalla kiristelen neulaa sen verran että moottori alkaa ottamaan jo suht vaivattomasti kierroksia ja ajan pari tankkia vältellen edelleen pitkiä vetoja kaasu pohjassa ja varsinkin vältellen huippukierroksia.

Ton jälkeen sitten säädänkin moottorin kohilleen ja ei muuta ku kovaa ajoa.

Huom. Moottori on koko sisäänajon niin rikkaalla että se ei kulje kovaa suoralla.
Eli voi painaa kaasun pohjaan ja moottori ei silti kierrä lähellekään huippukierroksia.
Aina olen myös lämmittänyt moottorin kuumailmapuhaltimella lämpöiseksi ennen käynnistystä.
Moottori käynnistyy helpommin, eikä jää niin herkästi yläkuoloon jumiin.

Huolellinen sisäänajo takaa sen että moottori toimii luotettavasti ja on myös pitkäikäinen, eli tässä ei kannata turhia hoppuilla.

   nytte on kaikki muu selvää paitsi tuo neulojen kiristäminen.. En tiiä mikä se on ja miten sitä kiristetään.. En ole hoppuilemassa kysyin siksi että tiedän suunnilleen tuon sisään ajo ajan, etten vaan pukinpäällä tyhjä käynnin jälkeen ala heti revittelee ja viikossa uus kone tilaukseen.. xD Entäs millaiset kelit olisi parhaat tälle sisäänajolle..? Onko mutta mitä mun pitää huomioida sisäänajon aikana..? 

35
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 18.09.07 - klo: 01.12 »
pitääkö antaa kierroksia yhtään sisään ajon aikana..?

36
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 17.09.07 - klo: 18.07 »
Niin no aina parempihan se vaan on mitä rikkaammalla koneen ajaa sisään. Yleensä moottorin ohjeissa on maininta ja suositukset kuinka monta tankillista kannattaa käyttää konetta pukilla ns. static break-in. Tuo männän "siirtäminen" alas on jo aika hifistelyä, mutta ei siitä ainakaan haittaa ole. Kyllä ne koneet kestää sen minkä kestää, jos ajaa tarpeeks rikkaalla eikä lähde huippuja ottamaan irti.
   no pitää lukee ohjekirjasta tuo "sisään ajo" osio että paljon on se suositus.. Senkö jälkeen saa revitellä..? Millon sitte saa niitä huippuja kokella..?

37
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 17.09.07 - klo: 18.01 »

38

39
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 16.09.07 - klo: 23.33 »
en tiedä onko tuo osien hinta sama saksassa (miks kukaan tilaisi sitten muualta euroopasta jos hinta on sama suomessa) voi olla et eri merkkien osat maksaa saman verran..

40
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 16.09.07 - klo: 23.25 »
Todennäköisesti (lähes 100% varmasti) moottori on sisäänajosäädöissä tehtaalta tullessaan. Sisäänajo-ohjeita löydät oikeassa yläkulmassa olevalla haulla johon kannattaa tutustua. Perussääntönä aina se että moottoria ei revitetä täysillä heti paketista otettuaan.

Itse ajoin Hyperin moottorin näin sisään:

3 tankillista pukin päällä tyhjäkäyntiä rikkaalla röpöttäen (=pakoputkesta voi tulla palamatonta öljyä, ei vaarallista kun et päähäs sitä saa.

4 tankillista hiukan neuloja kiristäen, niin, että jaksaa lähtä kun painaa sievästi kaasua.

3 tankillista neuloja kiristellen, hiukan rikkaalla kuitenkin.
tuohon sisään ajossahan menee monta litraa nitroa jos 3tankillista tyhjä käyntiä avataanko sillo kaasua ollenkaan.. Ja mikä on toi "neulojen kiristäminen"4tankillista vähä tollasta vähä kaasuttelua.. Vai..?

41
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 16.09.07 - klo: 23.15 »
kiitos pitää muistaa tehä niin kun auton ajon jälkeen kotia tuon

42
Polttisautot / Vs: HPI Firestorm 10T
« : 16.09.07 - klo: 16.28 »
.itse olen miettinyt hpi firestorm vai kyosho inferno mp-7.5 4wd  infernoa on mulle suositeltu mutta pitää kattoa.. Joten jos jollain on kokemusta tietoa noista autoista nii voisko tehä arvostelun niistä..

43
Polttisautot / Vs: moottori sammuu lämmettyään?
« : 16.09.07 - klo: 16.09 »
.itse olen hankkimassa inferno mp-7.5 miten sitä sitten kiristetään ennen ensimmäistä ajoa. Tai ylipäänsä miten säädän mottoria ennen ekaa ajoa etten saa sitä heti hajotetuksi.. Iskarit pitää kattoo kun oon testannu et millaset ois mulle sopivat.. Ois myös kiva jos antasitte ohjeita kun ekaa kertaa on polttis.. Eli ohjeita aloittelialle esim.miten sitä säädetään, miten jätän koneen ajon jälkeen..?

44
Polttisautot / Vs: Ensimmäinen auto
« : 16.09.07 - klo: 00.16 »
itse olen hommaamassa ensimmäistä POLTTIS autoa.. Eli kokemusta vähä löytyy.. Kyosho inferno mp-7.5 4wd vai hpi firestorm, kummalla on tuo ajettavuus helpompi? Infernoon osat maksaa kuulema enemmän 4wd:n takia ja säädöt vaikeammat.. Mut toisaalta mulle haasteet on kivoja ja olen automekaanikko alalla amiksessa.. Eli ja kauheen iso ja raskas syö enemmän polttoainetta.. Paljonkohan noi kuluttaa 1h tai missä ajassa menee litra polttoainetta. Kertokaa myös kokemuksia autosta jos löytyy..

45
Polttisautot / Vs: Sähköissä ongelmaa.
« : 16.09.07 - klo: 00.06 »
taisin olla vähä oikeessa tämän oiko sulun kanssa eli tee/kokeile kuten edelline kirjottaja sanoi tai tarkastele löytyykö kosketus häiriö tai oikosulku.. Toivottavasti auto tulee kuntoon nopeasti.. Olisi omalle kohalle paha jos infernossa, jota olen ens viikolla hankkimassa nii joku sähkövika,  jos on, pitänee tulla tänne kysyy apua, jos ei mun käymästä elektroniikka kurssista ole apua..

46
Polttisautot / Vs: 1:8 polttiksen kulutusosat
« : 15.09.07 - klo: 22.23 »
kun ostaa auton onko siinä jos säädöt... Kannattaako mun ensin säätää ja sitten ajaa vai ajaa ja sitten säätää..

47
minkä levynen toi rata oikeen on
se tulee olemaan leveempi.. Vasta aloitin niin en ole vielä ehtinyt leventää.. Reilu metri siitä tulee eihän siinä ole tarkoitus kun minun ajaa :D.. On myös toinen paikka mikä on rauhallisempi muuta maasto pehemämpää.. Siitä tulee aika levee ja siinä on parempia korkeus eroja..   Pistän videoo siitäkin radasta kun saan sen alulle.. Siitä tulee enemmän vaihtelevampi rata, myöhemmin tiedätte miksi..

48
itsekkin olen pieni muotoisen radan tien kupeseen tehnyt se on vielä ihan alulla reitti on jo valmis pitää vielä sitä reittiä syventää ja leventää ja sitten hyppyreitä ehkä pidennän myös reittiä.. Tänään taas jatkamaan radan tekoa.. Yksityis käyttöön tossa on video radan ekan päivän  jälkeen http://www.youtube.com/watch?v=qWzDpTsaadM
Rata ei todellakaan ole vielä valmis...

49
Polttisautot / Vs: Sähköissä ongelmaa.
« : 15.09.07 - klo: 02.58 »
.siellä saattaa olla oikosulku kannattaa kattoa sillä silmällä tuo sähkö osio.

50
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 15.09.07 - klo: 02.46 »
se reely on pakkaus merkki eli jostain autosta on tehty tuning versio (esim.isompi kone, teho putki ym.) ja sit laitettu uus nimi sille katoin just et tossa "reely street hunterissa" on kyoshon gx-21 kone..  Täytyy miettiä ei löytynyt niitä mitkä pistit thearska, voi olla et sen infernon hommaan ei ne osat niin paljoo tääl maksa..

51
Polttisautot / Vs: 1:8 polttiksen kulutusosat
« : 15.09.07 - klo: 01.04 »
ei löytynyt tästä aiheesta topicia joten päätin tehä...

52
Polttisautot / 1:8 polttiksen kulutusosat
« : 15.09.07 - klo: 01.03 »
polttiksen kulutusosat mikä osa/-t kuluu ekana loppuun ellei renkaita lasketa... Ja minkä hintasista osista on kyse (laittakaa jonkin lainen hinta haarukka)

53
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 15.09.07 - klo: 00.40 »
.pitää miettiä, pitää käydä myyjän kanssa juttelemassa street huntterista(kysyy varaosien saatavuutta ja niiden hintaa) sitten rupean valitsemaan...

54
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 15.09.07 - klo: 00.20 »
yritän just ettiä sitä joltain saksalaiselta sivulta...

55
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 14.09.07 - klo: 23.39 »
maksaako kit malli enemmän vai vähemmän

56
Polttisautot / 1:8 bk gp inferno mp-7.5 sports3 4wd
« : 14.09.07 - klo: 23.01 »
eli 1:8 bk gp 4wd inferno mp-7.5 sports3... Gx-21 koneella.. Eli kaikki joilla on kokemusta autosta niin pistäkää hyviä ja hunoja puolia, ominaisuuksia, kokemuksia autosta.. Itse olen kiinostunut hankkimaan kyseisen auton ja olisi kiva kuulla millainen peli tuo on.. Kuviakin saa laittaa

57
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 14.09.07 - klo: 22.36 »
1:8 bk 4wd inferno mp-7.5 sport3, gx-21 konella huiput 70km/h... Onkos tuosta mihinkään...? Onko kokemusta...?

58
Polttisautot / Vs: hyvät buggy nitrot
« : 14.09.07 - klo: 22.18 »
Perehdy vaikka millä merkeillä suurin osa harrastajista ajaa, merkillä/mallilla, millä on suuri käyttäjä kunta et mene valinnassa ihan metsään, kun ostat tunnetun valmistajan auton löytyy vara- ja optio-osia myöhemminkin..Laitan muutaman auto merkin joilla on paljon käyttäjiä ja joihin saa osia, lähes joka merkiltä löytyy malleja eri käyttö tarkoituksiin ja eri hintaluokassa, toki muitakin hyviä merkkejä löytyy, mutta tässä muutama..
Hong nor, Cen, Hpi, Hobao, Traxxas, Mugen, Kyosho, Gs ym.
ps. merkit eivät ole missään parhaus järjestyksessä, vaan sattuman varaisesti..
Vaikka honkkari rulaa :mrgreen:
  täälä saksassa on reely ja carson onko noista tietoa.. Reely löytyy aika paljon varaosaa

59
Yleinen keskustelu / Vs: nitro polttoainetta frankfurtista
« : 14.09.07 - klo: 19.50 »
ei käy kun nitrometanolissa ei ole bensiiniä vaan metanolia, voiteluaineita sekä nitrometaania tms. Ihan eri aineita, älä edes mieti tai kysele moista.
  ok bensaa nitroon = ei hyvä  =)

60
Yleinen keskustelu / Vs: nitro polttoainetta frankfurtista
« : 14.09.07 - klo: 16.13 »
ei varmaan käy 91, 95, 98, 100 oktaaviset bensat nitroon

Sivuja: 1 [2] 3