Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Hemi1966

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 14
31
Hieno homma että ollaan saatu taas uusia naamoja ja projekteja tännekin, tervetuloa vaan kaikille :smiley:

Itse sain tehtyä höylään muutaman osan :grin:: eli rungon päälle tulevan koteloinnin jonka sisällä kulkee eteen menevät letkut. Aloittelin myös katon "muotopeltejä". Toi katto on erittäin hankala toteuttaa kun siinä on useita kulmia ja moneen suuntaan kaarevia muotoja :cry:.

33
Painoa on kertynyt tähän asti 5,1 kiloa.

34
Kiitoksia vaan kaikille kehuista :embarrassed:  :smiley:

35
Tiehöylän ohjaamo sai ovet :grin:

36
Noin mäkin ton Juupelin tarkoittaman lava systeemin ymmärsin, mutta ois kiva nähdä se kyseinen video.

Pientä edistystä tiehöylän kanssa :grin::

37
Kiitoksia kimantero vinkistä, harmi vaan että ehdin jo tilaamaan ton Robben myllyn :cry:

Rupesin väsäämään höylään hyttiä   :smiley:

38
Hienolta näyttää tiehöylä.

 Oon ite ajatellut että noissa olisi ohjaamo kiinni tuossa takaosassa jossa moottorikin on. No, aina sitä jotakin uutta oppii.

 Minkä tyyppisen harjattoman moottorin ajattelit laittaa hydraulipumppua pyörittämään?

Ajatus on pyörittää pumppua tällä Robben moottorilla sopivan alennusvaihteen kautta http://www.natterer-modellbau.de/product_info.php/info/p2450_ROXXY-BL-OUTRUNNER-4250-07.html

39
Sain tossa viikolla Jung-Fluidtechnikiltä hydraulipumpun jota on tarkoitus käyttää tiehöylässä. Ajatus olisi pyörittää sitä harjattomalla moottorilla hammashihnan välityksellä. Hintaa pumpulle tuli 145 € rahteineen.

40
Nostetaanpas tämäkin taas etusivulle :grin:, eli tein tiehöylään ohjaamon kannattimet.

41
Joo kyllä on komia yhdistelmä Juupelilla :grin: :grin:

Itse sain tehtyä tiehöylään pari terän kallistus/nostovartta.

42
Mikäs Hemi sulla tossa on mallina,jätepillari vai weekmasi?
Itse joudun silloin tällöin weekmasin puikkoihin,sillä lähinnä kyselen.
Jos on weekmas,niin Kiteelle yhteyttä niin veikkaisin,et kiinnostuneita ovat.

Täytyy vielä sen verran sanoa,siis käsittämöttömiä vehkeitä nikkaroitte !!

Esikuvana on Cat 14M. Ajatus oli tosin ensin tehdä Weemaksi, mutta siitä tahtonut löytyä tarpeeksi kuvia tai mittapiirroksia, niin oli pakko valita tuo jätepillari :grin:

wvlt35, rattaita ja ketjua hommasin täältä: http://www.conrad.de/ce/de/product/237132/KETTENRAD-10-Z/SHOP_AREA_32448&promotionareaSearchDetail=005

43
Pientä edistystä tiehöylän kanssa, takanostolaitteen tukitangot, ja rungon vahvikelevyjä :grin:

44
Lisää osia takapäähän :grin: Sisemmistä haarukoista menee tukitangot taka-akselille.

45
Jotain valmistui tänäänkin, eli takanostolaitteen runkokiinnikkeet :grin:. En tosin ole varma tuleeko takapäähän mitään laitetta, kun jo nyt tuntuu siltä että tulee liikaa hydraulitoimintoja :cry:

46
Tänään jyrsin osan jolle en oikeen keksi suomenkielistä nimeä :sad:, mutta se liittyy teräpöydän nosto/liikuttelu mekanismiin (englanniksi centershift lock bar)


47
Päivän saldo tähän mennessä, sain teräpöydän etupään kiinni runkoon, sekä tein teräpöydän takapään runkokiinnikkeet :grin:

48
Terve,

Olen jo vähän aikaa himoinnut ja katsellut tota tamiyan scaniaa mutta mistähän tuon löytäisi halvemmalla vai onko halvempaa kun racing factorylla on loppu. Eli mistä tämmöne? http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya-114-rekat-ja-karryt/56318-Tamiya-114-Scania-R470-Highline-102388

Suomesta en osaa paikkaa neuvoa, mutta itse olen pari sarjaa Saksasta ottanut: http://www.haertle.de/rc+modellbau/rc+trucks/rc+lkw/

49
Paljon tolla tiehöylällä on paina nyt?

Höylä painaa nyt 4,5 kiloa.

Tein tänään osan jolla teräpöytä kiinnittyy runkoon. Ton alumiini osan sisällä on messinkinen pallo joka sallii teräpöydän kääntyä joka suuntaan.

50
Hyvää uutta vuotta  :grin:

Tänään aloittelin teräpöydän tekoa.

51
Sain etuakselin kiinnitettyä tiehöylään :grin:, eli nyt se seisoo ekan kerran omilla renkailla :wink:

 :shocked: :shocked: :shocked:

 OH-HOH!

 Komiata komiata. Onkos höylällä pituutta kuinka paljon?



Ääriakseliväli on 570 mm, ja kokonaispituus yli 700 mm. Se on ihan kinttaalla että sopii lavetille :cry: olis pitänyt tehdä lavetista pidempi, niin kuin joku tais aikoinaan mainita :embarrassed:

52
Sain etuakselin kiinnitettyä tiehöylään :grin:, eli nyt se seisoo ekan kerran omilla renkailla :wink:

53
Sain höylän etuakselin kokolailla valmiiksi  :grin:

54
Hienoa jälkeä kaikilla näyttäis olevan, olen niiiiin kateellinen=/

T:Timo
Joo, ja mä oon kateellinen sun radioille :grin:

Nyt alkaa tiehöylän etuakseli vähän näyttämään akselilta, tosin se on edelleen kaukana valmiista :undecided:

55
Vähän ehti tänäänkin lumitöiden :angry: lomassa rakentelemaankin.
Kyllä ottaa aikaa noiden olkavarsien väsääminen, eikä ne ole vieläkään valmiit :cry:

56


Wedico on tehnyt Cat345 mallin jokin aika sitten. Hienosti tehty, mutta....

Varren pää yläpää on kuitenkin pahasti erilainen kuin alkuperäisessä, jonka vuoksi kauhan sylinteriin on pitänyt laittaa piiiiitkä männän varsi. Mielestäni paha virhe, kysessä on kuitenkin 5000 e malli.


Joo, aika pienellä pilattu, näyttää tosi oudolta varsinkin sylinteri pitkänä :shocked:

57
Aloin tänään väsäämään höylään etuakselia :grin: Meinasin toteuttaa siihen pyörien pystykallistus mahdollisuuden kuten esikuvassakin on, mutta saa nähdä miten tila riittää, kun etuakselin yhteyteen pitäis saada sopimaan kolme hydraulisylinteriä :undecided:

58
Joo noiden o-rengasurien mitoitukseen kannattaa tosiaan tutustua valmistajien/myyjien  sivuilla, sillä noilla paineilla urat pitää olla oikein mitoitetut.
Minäkin olen päätynyt tekemään sylinterin yläpään (männävarren tiivistys) kahdesta osasta, koska on erittäin vaikea sorvata/mitata o-rengasuraa kun männän varsi on luokkaa 3-5mm.  :shocked:

59
Kyllä näyttää hyvältä!
Ootko muuten, Hemi,  tehnyt vanteetkin ite?

Kyllä vanteetkin on itse sorvattu.

60
Mukava nähdä että uusia projektejakin on aloitettu :grin:
Itsellä tämä päivä meni tiehöylän runkonivelen parissa  :azn:

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 14