Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Juho-M

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6
31
Sähköautot / Vs: Team Losi Speed-T 1/10 RTR Brushless
« : 26.02.09 - klo: 22.51 »
Vaikka manuaali sanoo ettei säädin kestä vettä uskallan väittää että lähes vesi tiivis se on.
Piirilevyn ja noparin pohjamuovilootan välissä on tiiviste joka estää kosteuden pääsyn piirille.
... Nopeudensäädin on kestänyt lunta hyvin ilman suojausta.

Onhan esim Traxxasin vxl-3 nopeudensäätimessäkin tiivisteet kuorien välissä, kuoren ja jäähdytyssiilen välissä, nappulan ympärillä, sekä johtojen ulostuloissa ja silti tältäkin foorumilta on saanut lukea tarinoita siitä kuinka se on kosteudesta tuhoutunut. Rc-harrastus foorumilla eräs kertoili kuinka autoa pestessä kostealla hammasharjalla oli säätimeen päässyt vettä. Eli kannattaa suojata ne kamppeet oikeasti. Eivät noi tiivisteet suojaa välttämättä 100-prosenttisesti. Ei taida olla losin nopeudensäädin kovin edullinen vaihtaa uuteen kun saa kosteutta, mieluummin pelaa varman päälle ja ostelee säästetyllä rahalla lisää kalustoa :smiley:

32
Sähköautot / Vs: Muchmore Drive reverse nopari kärähti
« : 22.02.09 - klo: 15.48 »
Onko nopari saanut kosteutta?
Kyllähän nuita toimintasavuja pääsee vaikka kaikki olisikin ulkoisesti kunnossa. Noparissa saattaa olla vaikka pienoinen valmistusvirhe. Kannattaa varmistaa vielä se moottori, ettei seuraava säädin kärähdä sen takia. Eihän auton voimansiirrossa ole mitään sellaista vikaa, mikä kuormittaisi moottoria? Mulla meni tossa hiljattain ennätykselliset 3 harjattoman noparia(vxl-3, ez-run 60A ja mamba max) sekä 2 harjatonta moottoria kuuden ajokerran sisällä, joten ei noi toimitasavut mitään poikkeuksellisia ole tässä lajissa  :laugh:

33
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 18.02.09 - klo: 22.27 »


Saisivat jokainen koneen valmistaja ilmottaa max tehon/väännön jossakin samassa yksikössä ja samalla jännitteellä. Ei lienee mahoton homma olis kuitenkaan.

Niinpä, helpottuisi moottorivalinnat huomattavasti.

Moottorin väännön amppeeria kohden pystyy laskemaan ihan perustiedoista, siihen oli laskukaavakin jossain.

Tehoa on vaikeampi laskea, siihen tarvittaisiin esimerkiksi se dataloggeri. Jotkut laskevat tehon kaavalla jännite kertaa moottorin ottama virta, mikä on vain moottorin ottoteho, ei antoteho. Ei edes silloin jos se kerrottaisiin moottorin optimaalisella hyötysuhteella, esim UxIx0.9 Moottori kun saavuttaa parhaimman hyötysuhteen eri kierroksilla kuin maksimi tehon.
Koska teho voidaan laskea myös väännön ja kierrosluvun tulolla, niin moottorin pitäisi saavuttaa maksimi vääntö maksimi kerroksilla, jotta teho olisi sama kuin ottovirta kertaa jännite. Tämä ei käytännössä ole todellakaan näin.

Usein ilmoitetaan Kv-luku ja moottorin virrankesto. Näistä voidaan tehdä jo johtopäätöksiä koneen tehosta ja vertailla koneita näiden tietojen valossa. Näistä tiedoista voidaan laskea teoreettinen maksimivääntö sekä teoreettinen maksimikierrosluku. Lisäksi kannattaa vertailla Kv-luvun ja käämikerrosmäärän suhdetta. Toisen valmistajan 10T kone kiertää 3500 kierrosta volttia kohden ja taas toisen valmistajan 10T kone kiertää 4500 kierrosta volttia kohden. Magneettikentän voimakkuus on siis eri ja tästä päästään aiheeseen induktiojännite ja plaplalaplalaa.. :smiley:

34
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 18.02.09 - klo: 21.27 »

Jos verrattaisiin saman valmistajan saman mallisarjan koneita, niin suuremman kv,n kone olisi yleensä tehokkaanpi. Nyt kun verrataan eri valmistajien koneita, niin pelkän kv-luvun perusteella on vaikea sanoa mitään. Sähkömoottoritekniikka ei ole niin yksinkertaista ja mukana on monta muuttujaa. Mitä suurempi käämikierrosmäärä tai mitä tehokkaanpi magneetti, niin sitä pienemmillä kierroksilla käämeihin indusoitunut jännite kumoaa akusta tulevan jännitteen. Toisaalta, mitä enemmän käämikerroksia tai mitä tehokkaanpi magneetti, niin sitä suuremman väännön kone antaa sähkövirran yksikköä kohden.

Kv arvon vertailu on loppujen lopuksi vähän samaa kuin vertailtaisiin autojen sylinterilukua. V8 ei ole automaattisesti tehokkaampi kuin rivi nelonen.

35
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 11.02.09 - klo: 18.35 »

Eikö sieltä liquidista pitäisi saada melkein kaikkia stampeden varaosia ja vieläpä aika edullisestikin?
Renkaitakin siellä taisi olla. Millaisia renkaita ajattelit stampedeen?

36
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 11.02.09 - klo: 16.15 »

Mitä kampetta tilasit sieltä?
Ainoa huono puoli Tower Hobbiesissa on paypal maksutavan puute.

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 09.02.09 - klo: 11.50 »

Voit toki tehdä kummin vain haluat. Kiitos että homma onnistuu.

ps.
onnittelut stampeden myynnistä!


Heh :laugh: meinaako että ainoa hyvä Pede-kuski on entinen pede kuski :grin:

Yllättävän nopeasti se meni. Olin varautunut kuukauden tai pari pyörittelemään ilmoitusta tuolla myynti-osiossa. Hinta 110 perus vxl-stampedesta täysin ilman elektroniikkaa oli mielestäni ok ja asiallinen sekä myyjää, että ostajaa kohtaan, jos ajattelee että täysin kaikenkattavaa käytettyä RTR pakettia ei varmaankaan saa kaupaksi yli 210 euron.(Uuden saa alle 300 euron) Saahan nuita rullaavia vxl,liä Jenkkilästä uutena 100 euron pintaan. Lisäksi myin tietty mukaan rpm,n tukivarret, iskaritornin ja ne alumiinicasterit, eli hieman ekstraa sain. Hipo-iskarit ja piikkirenkaatkin vietiin melkein käsistä :grin: niistä sain takaisin sen, mitä olin niihin sijoittanutkin.


38
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 08.02.09 - klo: 22.57 »

Stampede ja piikkirenkaat vaihtoivat jo omistajaa. 

Jos paikallisia Pedekuskeja kiinnostaa, niin mulla on ne masher 2000 kumit niillä traxxasin valkoisilla muovivanteilla. Yksi vanteista on hieman lohjennut, joten halvalla lähtee setti. Olisiko 15 euroa mitään? Kumit ovat vähän ajetut.

Sitten on sekalaista varaosaa jonkin verran, tukivarret ja caster blockit avaamattomissa pakkauksissaan. Rtr radiot vastareineen kolmekymppiä.

Mie en ole varma jatkanko kesällä, mutta en ainakaan ennen kesää.
Siitä matosta maksoin sen 40 euroa, enkä sattuneesta syystä päässyt sitä hyödyntämään lainkaan. Alussa kävin kaksi kertaa hengailemassa ilman autoa. Ensimmäisellä kerralla ei ollut sitä mattoakaan vielä edes hankittu. Sopisiko, että sitten kun mattomaksuja on kertynyt sen verran, että Jyrki on saanut sen isomman osuutensa pois, eli jokainen on sijoittanut enimmillään sen 40 euroa, niin sitten siitä seuraava matto-osuuden maksaja ostaisi minun osuuteni minulta? Jos mulla on sitten syksyllä tarvetta päästä sisäradalle, niin maksan sitten osuuteni. Eikö olisi reilua?

39
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 08.02.09 - klo: 21.07 »
Tuossa on vielä kuva siitä hajonneen velineon moottorin roottorista.



Aika nätisti on haljennut.

Se virhevastuu asia on vielä harkinnan alla, jaksanko alkaa taajomaan asian kanssa. Jos miettii sen moottorin jälleenmyyntiarvoa 25 ajokerran jälkeen, niin ei se paljoa ole. Hyvin pieni osa noiden hajonneiden kamojen arvosta. enempi mulla harmittaa ton moottorivian seurauksena hajonnut tuliterä Mamba max.

40
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 07.02.09 - klo: 20.18 »
Onhan se "entry level-taso" toki edullinen, mutta en nyt tiiä mitä muuta hyötyä siinä tässä tapauksessa on..

Mulla on perus rc-tekniikka hallussa. Olen tässä kuitenkin saanut värkätä melkoisesti näiden kamojen kanssa näidän harvojen harrastuskuukausien aikana. Olen myös perehtynyt tekniikkaan, koska se on hyvin mielenkiintoista. En tiedä saisinko sitten mitään lisähyötyä, jos aloittaisin uudestaan entry-level vehkeillä, hiilikoneilla ja nimhi akuilla. Tuntuu hassulta sen jälkeen kun on ollut harjattomat vehkeet alusta alkaen ja niitäkin enemmän kuin monilla tämän palstan lukijoista.
Toki ymmärtäisin halppiksilla harjoittelun jos olisin itse sössinyt vehkeet osaamattomalla toiminnalla.

On hieman sama asia, kuin(Jyrki ainakin ymmärtää tämän vertauksen :smiley:) Tekniikka sukeltaja, jolla joka sukelluksen aikana hajoaa paineenalennin ja aina kun hankkii uuden, niin se hajoaa. lopulta kolmen alentajan ja kahden tasapainotusliivin ja yhden kaasusäiliön hajoamisen jälkeen kehotetaan hankkimaan märkäpuku ja sinkkupullo yhdellä alentajalla ja aloittamaan harjoittelu kaislikko-sukeltaja tasolta vain koska vehkeiden kanssa on huonoa tuuria.

Myös se noparien suojausasia on ollut mulla paremmassa hallussa kuin eräillä muilla kuskeilla. Ainoastaan vxl-3 nopari on sellainen jonka hajoamiseen saattoi kosteus vaikuttaa, mutta se nyt ei ole mitenkään varmaa. Ei tässä mielestäni ole harjoittelusta kysymys. Toki säätimien ja moottorien hajoaminen tulee halvemmaksi hiilivehkeillä, mutta ei sekään motivoi jatkamaan jos auto on jatkuvasti telakalla ja saa katsoa kun muuta aloittelijat vetävät hienolla kalustolla.
Mulla on kuitenkin yhtälailla taitoa harrastaa hienoilla kamoilla kuin monilla muillakin.

Kumminkin vain kalustovalintaa tossa edellisessä viestissäni pohdin..
Enkä mie halua enää valittaa pätkääkään. Toivottavasti siihen ei ole enää syytäkään. Nyt piti vaan taas kirjoittaa tällainen negatiivisluonteinen viesti vastauksena tohon kemin viestiin. Ei siis kuitenkaan mitenkään pahalla Kemi. En vain oiken sietänyt sitä että kaikkien näiden minusta johtumattomien hajoamistapausten jälkeen kehoitetaan harjoittelemaan kesyillä vehkeillä. Yhtä lailla tällainen voi sattua kenelle vain, odotetaan vain.. en mie ainakaan Niilaa, Alarautaa Hpi-ceniä tai Spirteä kehota aloittamaan entry-leveli vehkeillä sitten jos tai kun heillä alkaa kalustoa paukkumaan oikein olan takaa.


41
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 07.02.09 - klo: 19.16 »

Jos kellään kiinnostaa ne mun Stampeden piikkirenkaat, niin 30 eurolla irtoaa. Vielä on hyviä talvikelejä ajella.
Laitan jossain vaiheessa ihan myynti-ilmoituksenkin tonne myynti-osioon, mutta nyt en jaksa alkaa kuvia ottamaan.

Joka tapauksessa myyn stampedenkin pois ja jos jatkan harrastusta, niin jatkan sitä toisenlaisella kalustolla.

Stampede on parhaimmillaan pihasudittelussa ja varsinkin kun siinä on älyttömästi tehoa.
En tiedä jaksaako sellainen kiinnostaa pidemmän päälle.. Ei ainakaan kiinnosta holvata siihen mahottomasti euroja.
Seuraava auto voisi olla paremmilla ajo-ominaisuuksilla. krossari ta stadium truck. Niissä ei välttämättä tarvisi sitä mahotonta tehoa kun niillä voi tehdä muutakin kuin kiihdytellä ja hyppiä.

Hpi,lla on tulossa yksi hyvän näköinen nelkkukrossari http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=100703&lang=fi
Hintaa en vielä tiedä, se ei ole vielä myynnissä.
Assolla olis B4 tai T4 tai sitten se uusin muotivillitys eli short course racing truckki, vai mikä se oli..
HPI firestormi ei välttämättä ole hullumpi, jos vaan rullaavana saisi kohtuulliseen hintaan.

Nyt on kuitenkin aikaa miettiä kalustovaihtoehtoja. Siinä on kuitenkin se pelko, että ne uudetkaan elektroniikat eivät kestä kuukauttakaan.. Se vähän latistaa intoa harrastaa. Itse auton rungon pitäis kestää, siinä ei pitäis olla ongelmia. Se kun hajoaa vain jos törmäät tai hypit, vähän muuttujia matkassa :smiley:

42
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 07.02.09 - klo: 16.45 »

En mie ole ainakaan vielä mitään ostamassa.
Seuraava siirto on vielä täysin avoinna..

Täytyy noi takuu-asiat katsoa ja miettiä sitten..

43
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 07.02.09 - klo: 12.13 »

Kyllähän tuo sitten kuulostaa hyvältä. Kuluja ei tulisi kuin sen 50 dollaria+postit kotimaasta Usaan kirjeenä.
Ei pitäisi 50 dollarin hinnalla edes jäädä tulliin kun tulee takaisin. Jos postit perisivät sieltä tänne niin sitten ylittäisi tullirajan ja lähtis alvit ja ehkä tullit.

44
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 06.02.09 - klo: 22.08 »

Jotenkin vaan kuullostaa edelleenkin hassulta että samalle kaverille osuu noita noin tiheään... Olen kuitenkin rääkännyt 6,5T novakkia mm. stampedessa ilman minkäänlaisia ongelmia (ollut käytössä pian 2 vuotta...)

Kaikki noi minun hajoamiset ovat sattuneen kuuden ajokerran sisällä. Auto on pariinkin kertaan tarkastettu ja voimansiirto on kunnossa.

Alkuperäisen vxl-3 nopeudensäätimen tuhon syytä on vaikea sanoa. Se kärähti vaan kunnolla.

Seuraava tuho sattui kun upouusi Ez-run 4000Kv kone vain paloi. Käämitykset saattoivat olla jo valmiiksi oikosulussa. Tämä käräytti myös säätimenä olleen upouuden ez-runin 60A noparin.

Velineonin koneesta hajosi magneetti ja se hankasi käämityksen sellaiseen kuntoon, että oikosulku ja mamba max paloi.

Todennäköisesti mamba max oli tämän jälkeen siinä kunnossa että siihen myöhemmin kytketty maxampsin lipo akku alkoi pukkaamaan savua(oikosulku?) Saattoihan toki olla sattumaakin, että se lipo savus just silloin, ehkä se olisi tehnyt sen jokatapauksessa seuraavalla käytöllä.


Näillä tapauksilla ei ole mielestäni mitään sellaista yhteyttä, mikä voisi johtua omasta virheestäni tai ajopelissä olevasta viasta, kuten jumittava voimansiirto. Olisiko kaikkien näiden ongelmien ilmeneminen lyhyen ajan sisällä samalle ihmiselle vain ilmiömäistä tuuria..

Tietty minä haluaisin että kamppeet kestää, kuten muillakin. Kovaa käyttöä ja pitkään. Tällä tahdilla on harrastuksen kustannustaso aika korkea.


45
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 06.02.09 - klo: 21.52 »
Kyseessä on virhevastuu ei takuu.

Niin tietenkin. Meni multa asiat sekaisin.

Eli siis kyseessä on kuluttajasuojalain mukainen virhevastuu.

SuomiKp: En missään nimessä aio olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan vielä. Ainoastaan silloin jos tilanne sitä vaatii. Nyt ollaan vasta yhdet viestit vaihdettu myyjäliikkeen kanssa ja hänen/heidän kantansa selvisikin tuossa ylempänä, eli se että harjattoman moottorin magneetin hajoaminen johtuu usein käytöstä, ei valmistusvirheestä. Selvennykseksi sanottakoon että myyjäliike kuitenkin ilmoitti että voin tietty lähettää moottorini heille tarkastettavaksi.. Kyselen näitä asiaoita vain siksi että saisin selville olenko oikeassa tässä asiassa, vai olenko vain typerä kun perään virhevastuuta rc-kamppeen tapauksessa. Usein olen kuullut sanottavan, että näissä on "perävalotakuu"

46
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 06.02.09 - klo: 20.54 »

Sain myyjäliikkeeltä vastauksen takuu-kysymykseeni.

Siinä kerrottiin että materiaali ja valmistusvirheet kyllä korjataan, mutta moottorin roottori voi joutua ajossa niin suurelle rasitukselle, että niiden hajoaminen on usein käytöstä johtuvaa.


koitat vaa sanoa että oon kyselly muilta ja lukenu foorumeilt ja muilla harrastajilla moottori on kestäny et vaadin rahat takas tai uuden, sano nii

Ei ole todellakaan normaalia harjattoman motin hajoaminen parinkymmenen ajokerran jälkeen. Omalla Velineonilla ajokertoja varmasti 50 ja tunteja vähintään saman verran, niin asfaltilla, soralla, hiekalla, vesikelillä, mudassa, lumessa kuin sohjossakin ja hyvin toimii edelleen. Ja oma ajotyyli on kaukana hissuttelusta, auto on saanu kenkää niin että välillä itteä hirvittää..


Onko nyt niin, että voin alkaa tosissani vaatimaan takuuta, äärimmäisessä tapauksessa jopa olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan?

Kuluttajaliiton sivuilta lainattuahttp://www.kuluttajaliitto.fi/index.phtml?s=311

"Jos tuotteessa tai palvelussa on virhe, kuluttajalla on oikeus hyvitykseen.

Tuotteessa on virhe kun se:

on rikki tai siinä on valmistusvika
ei sovellu käyttötarkoitukseensa
ei vastaa näytettä, mallia tai annettuja tietoja
ei kestä tavanomaisessa käytössä niin kauan kuin luvataan tai on aiheellista olettaa
ei sisällä riittäviä käyttö- tai hoito-ohjeita"


Tämä "ei kestä tavanomaisessa käytössä niin kauan kuin luvataan tai on aiheellista olettaa"
Sopii tähän tapaukseen. On hyvinkin aiheellista olettaa, että laadukas harjaton moottori kestää yli 25 ajokertaa. Jollekin 20 dollarin hobbycityn moottorille voisi olettaa noin lyhyttä käyttöikää. Vielä kun useimmat ovat erittäin tyytyväisiä velineonin moottoriin ja monet ovat ajaneet autollansa todella rajusti ja moottori on kestänyt pitkään, niin on syytä epäillä moottorissani olevan valmistusvika.

47
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 06.02.09 - klo: 20.40 »

Niin eihän ne noparit mitenkään kulu(ymmärtääkseni), jos vain pysyvät muuten kunnossa, niin kyllähän ne kestävät varmasti useita satoja käyttötunteja. Harjattomissa moottoreissa kuluvat vain laakerit ja niitähän voi vaihtaa.

Kuten nyt on nähty niin moottoreiden ja nopeudensäätimien käyttöikä voi olla minimissään erittäin lyhyt, tai sitten ne kestävät ikuisuuksia. Siinä on hyvin monta muuttujaa mukana.

Oletko Jyrki harkinnut Mamba maxin piirilevyjen päällystämistä jollain elektroniikkasuojalakalla? Kestäis vähän kosteammankin menon.


48
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 06.02.09 - klo: 13.45 »
Se on kyllä täysin totta. nimhi-akut kunniaan :grin:

49
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 06.02.09 - klo: 13.37 »
Miten nuo speed passionin compot kestää?
Kaikki haukkuu niitä, että niissä ei oo tehoa, mutta oiskohan ne sitte kuitenki vähän kestävempiä kun ei oo sitä tehoa.


Nehän on sitä samaa "kuraa" kuin se minun edesmennyt EZ-runikin. Jos vertailet, niin ulkonäöllisesti täysin samanlaisia. Useammasta lähteestä olen lukenut, että ovat samoja, mutta eri softalla.

Eivät ne speedpassionin noparit ole kestävämpiä, koska niihin ei saa tehokasta konetta, vaan ne eivät vain kestä niin suuria sähkövirtoja kuin laatunoparit.
Tietty laatunopareitakin voi käyttää mahdollisimman miedon koneen kanssa, jolloin tehoa ei ole, mutta kyllä sen miedonkin moottorin oikosulkutilanne voi käräyttää sen nopeudensäätimen, oli se sitten mamba maxi tai speedpassion. Moottori kuitenkin ottaa sen virran, mitä tarvii ja nopari joko pystyy antamaan sen kivutta tai sitten antaa sen savun kera :grin:

50
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 06.02.09 - klo: 13.29 »
Se on vähän fiftisiksti kannattaako taloudellisesti!

Siis jos ei mene takuuseen, niin uusi Mamba max tekis 50 dollaria+20-40dollaria postikuluja Usasta Suomeen+noparin hinnasta ja postikuluista  Alvit ja ehkä tullitkin ja lisäksi tietty postikulut Suomesta Usaan, joka olis kirjeenä 10-13 euroa. Hajonneen uskaltaa lähettää kirjeenä, mutta castle lähettäisi uuden varmasti pakettina.

51
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 06.02.09 - klo: 12.53 »
Selvisi, että jos en saa mamba maxia takuuseen ja castle perisi uudesta 50 dollaria+postikulut, niin joutuisin maksamaan kyseisestä tuotteesta uudestaan alvit, vaikka palauttaisin vanhan sinne.
Laskin että jos käy näin, niin kuluja tulee loppujen lopuksi melko lähelle sen verran kuin towerista tilattuna alennuksinneen.

Velineonin takuu jutussa myyjä on sitä mieltä, että laadukkaan harjattoman moottorin hajoaminen 25 ajokerran jälkeen on normaalia, koska se joutuu käytössä kovalle rasitukselle.
Onkohan näin, koska muilla kestää monta kertaa enemmän ajoa, jopa satoja ajokertoja. Toki jos moottorin käräytää omaa tyhmyyttään, esimerkiksi kuumentamalla sen yli 100 asteiseksi, niin silloin ymmärrän nopean hajoamisen.

Pitäisiköhän tässä vielä yrittää taistella tuotetta takuuseen?

52
Sähköautot / Vs: Mamba Max
« : 06.02.09 - klo: 12.47 »

Ajattelin lähettää hajonneen Mamba maxini Castlelle. Jos se ei mene takuuseen, niin castle lupaa vaihtaa sen uuteen 50 dollarin hinnalla.

Sisältyykö tähän summaan postikulutkin Usasta Suomeen, eli maksan sen 50 dollaria ja uusi tulee kotiin? Vai maksanko 50 dollaria ja 20-40 dollaria postikuluja+Alvit ja tullit+tietysti kulut suomesta amerikkaan. Taitaa jälkimmäisellä vaihtoehdolla tulla kuluja melkein saman verran kuin towerista saisi uuden tilattua alennuksineen..

53
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.02.09 - klo: 22.51 »

Sain myyjäliikkeeltä vastauksen takuu-kysymykseeni.

Siinä kerrottiin että materiaali ja valmistusvirheet kyllä korjataan, mutta moottorin roottori voi joutua ajossa niin suurelle rasitukselle, että niiden hajoaminen on usein käytöstä johtuvaa.

Onko näin? Kyllähän se on tietty totta, mutta miksi se moottori on muilla kestänyt? Jos se tosiaankin kestää suunnilleen sen, mitä xl-5 stampeden vakio hiilimoottorikin, eli 20-30 ajokertaa ja sen jälkeen hajoaminen on normaalia, niin miksi kyseistä moottoria ei ole täällä yleisesti mollattu? Siinähän on kesto kiinanmoottorin luokkaa..

Eihän se 25 ajokerran jälkeen hajoaminen voi olla normaalia, jos muilla kestää satoja ajokertoja..

Miten minun tulisi toimia tässä takuu-asiassa? Luovuttaa, vaiko ajaa asiaa eteenpäin. Ymmärrän kyllä myyjäliikkeen kannan, mutta en haluaisi alistua siihen kohtaloon, että saan aina sen maanantaimallin. Allekirjoituksesta näkee, mitä on hajonnut viimeisen parin kuukausen sisällä ihan normi ajossa. ajokertoja sinä aikana 6 kpl. Ei ole normaalia ei..

54
Yleinen keskustelu / Vs: Veden päällä ajaminen
« : 04.02.09 - klo: 22.23 »

Tuossa videossa on kyllä niin järjetöntä bashausta, että olis melkein sama räimiä niitä autoja lekalla :grin:

En huomannut katsoa, lukiko filmin lopussa "Sponsored by Pappa betalar"


55
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.02.09 - klo: 19.39 »

Joo, niissähän on se laadunvalvonta vähän niin ja näin. Laatu vaihtelee surkeasta hyvään.
Hyvällä mäihällä saattaa saada hyvänkin yksilön. Mutta itse en tohtisi enää lähteä riskeeraamaan nopeudensäädintä sellaisella nyt kun tiedän, miten pienestä se on kiinni.

Jonkinlainen vikavirtasuoja nopeudensäätimeen olis kova sana :grin: Katkaisis virran laitteesta heti kun moottori mennee tavalla tai toisella oikosulkuun.


56
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.02.09 - klo: 19.31 »

Kiinan koneet on monen käyttäjän toimesta todettu epävarmoiksi. Ei siinä toisaalta mitään, koska halpoja ovat niin niitä voi ostaa muutaman varastoon. Helposti hajoavassa kiinankoneessa on se riski, että oikosulkuun mennyt moottori polttaa kalliin nopeudensäätimen. Mulle on kahdesti käynyt niin.

57
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.02.09 - klo: 19.26 »
Tähän väliin kysymys spedeläisille. Mikä olisi halvin harjaton combo spedeen joka toimii edes jollaintasolla? Tai missä hintaluokassa ne pyörii? Olen katsellut mutta en oikein tiedä noista halpavehkeistä mitä uskaltaa edes yrittää.


Sidewinder setti on ihan hyvä. Maksaa noin 140 euroa.
Vxl-setti maksaa noin 165 dollaria towerhobbiesista.
Mamba max combo(nopari+moottori) maksaa muistaakseni 212 dollaria towerhobbiesissa.

Kiinan malleja saa alle 100 euron, mutta ne on aika heppoisen oloisia stampedeen.

Jos edullisen haluaa, niin sitten käytettynä. Käytetty on käytetty, mutta toisaalta se toimivaksi todettu edellisen käyttäjän toimesta. 

58
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.02.09 - klo: 19.20 »
Paypal on todella helppo maksutapa. Paypalliin rekisteröityminen vie vain pienen hetken.


59
RC-kerhot ja -radat / Vs: Rovaniemen RC autoilijat?
« : 04.02.09 - klo: 18.18 »
Hoksasin tuossa, että saatan saada sen moottorin takuuseen. Vaikka traxxasin myöntämä takuu on rauennut ajat sitten, niin Suomessa on kuluttajasuojalain määrittämä puolen vuoden takuu valmistus ja materiaalivirheitä varten. Ostin stampeden Suomesta syyskuun 30. päivä. Ajokertoja sillä moottorilla on takana n.25.
Tuossahan on melkein pakko olla joko valmistus tai materiaalivirhe, koska kyseinen moottori on kestänyt muilla moitteetta.

Tässä taitaakin olla vielä mahdollisuus, että sekä nopari että motti menevät takuuseen. Castlen takuulomakkeen jo täytinkin.


60
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede
« : 04.02.09 - klo: 14.41 »

Onko tiedossa muitakin tapauksia, että velineonin moottorista olisi magneetti haljennut?
Onko yleistä, vai oliko moottorini maanantaiversio?

Harmi kun traxxasin sähkölaitteissa on niin lyhyt takuu. Toisaalta se on ostettu suomesta, joten eikö siihen päde normaali kuluttajasuojalain puolen vuoden takuu valmistus ja materiaalivirheitä vastaan?

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6