Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ilvessalo

Sivuja: 1 [2] 3 4
31
Varsovan skaboja varten on nyt lentoliput ostettu. Ou jee. Finskiltä alle puolitoista sataa.

//////edittiä


Kivoja uutisia... Mukavat puolan pojat ovat siirtäneet kisat veke Varsovasta! Hyvä että ostin jo liput.
Voi pahus. Poznaniin liput näemmä 165€ - 198€ LOT / Lufthansa yhtiöillä. Välilasku Varsovan kautta.

32
ETS:n 2011-2012 uudet säännöt on julkaistu :

http://ets.redrc.net/rules/

ONko jollakulla tietoa noista RIDE 32 renkaista? Ei löydy Googlaamalla mitään aiheeseen viittaavaa...

33
Ilmoittautumismaksu 2wd ja 4wd sarjoihin on 300DDK eli 40€ .

34

DHI-Cup on ihan mahtava kisa.

Joko on löytynyt paikka, missä voi ilmoittautua?
Facebook sivujen mukaan ilmoittautuminen avataan syyskuun loppupuolella.

35
Totta se on - ainakin Facebook sivujen mukaan.

Jo perinteiseksi kauden aloituskisaksi muodostunut DHI-CUP saa Touring Stock ja Modified sarjojen lisäksi rinnalleen 2wd ja 4wd krossisarjat!

Molemmat radat tulevat olemaan kooltaan 32 x 22 metriä. Eli ihan kookkailla radoilla saa kurvailla.

Seuratkaa DHI-CUP Facebook sivuja:
https://www.facebook.com/pages/DHI-CUP/139695416120987

Onneksi omat lentoloput on jo hankitttu!
Hintaa kertyi kokonaiset 107€.
Junalla pääsee Odenseehen kentältä - 28€ suuntaansa ja taksilla pelipaikalle 20€ (90€)
Hotelliin kannattaa budjetoida noin 50€ / yö jos asustelee Odensee Congress centerissä. (150€)
Jos varaa päivärahaa ruokiin sun muuhun esim 40€ niin matkan kokonaiskustannukseksi ilman kilpailumaksuja tulee 507€ - ei paha.

Jos sitten ajaa vaikka 3 luokkaa (4wd, Stock ja Modified) niin tuohon saanee lisätä arviolta noin 200€ lisäkuluja kun kuitenkin ostaa lisää renkaita turistiluokissa jne..

Nyt mukaan huippukisaan - ei jää rahastaa kiinni. Jättäkää vaikka se uusi Kyosho ostamatta  :grin:

36
No niin. Nyt on lentoliput hankittu. 5.1. lähdetään matkaan klo 16. Takaisin sunnuntaina
Lippujen hinta ei päätä huimannut, 111€  :cheesy: http://www.blue1.com/fi/fi/

37
Tulokset / Vs: Polttiscrossin EM2011
« : 04.08.11 - klo: 10.20 »
Tässä kooste noista molemmista linkeistä:
http://www.ttrclive.com/

Myös vähemmän mainoksia..

38
Eikös tuo DHI -cup pitäny olla vähän niinku "förbi"?

Niin kaiketi, mutta LRP on näemmä lähtenyt sponssiksi tai jotain kun Stock konekin on vaihtunut X12 koneeseen.. Saas nähän onko säätimenkin sitten oltava LRP jotta liikkuu :) Onneksi on tallessa yksi kipale...

39
Talven kalenteri lieneekin pulkassa  :shocked:
Tammikuussa 6-8.1. DHI Cup (http://www.lrp.cc/en/news/news/news/?tx_ttnews[tt_news]=5027&cHash=8c9fecf683418854e3386d1f90d2e25d)
Maaliskuussa ETS Cran canaria 2-4.3.
Huhtikuussa ETS Puola 13-15.4.

Eli olen sisällä  :grin:

40
En tiedä onko harhaa vai järjestelmän toimintaperiaate, mut ainakin supersaverilla olen huomannut hintojen nousevan "kysynnän" mukaan, eli mite useeemmin tsekkaata samoja lentoja ja sitä, onko hintanoussut, ne pomppaa yhtäkkiä satasella. Sit kun antaa olla pari päivää niin hinta taas halvempi. Voi olla sattumaa tai koodattuja juttuja jotka nostaa hintaa selailun perusteella.
Samaa sanoin tuossa joku toinenkin kaveri. Voipi olla että on näin, nähtäväksi jää. Elämä on  :afro:

41
Lennot ja hotellit on varattu. Tosin hotellivarauksesta en voi ihan varmaks mennä vannomaan, kun ainoastaan Puolan kielinen nettivarauslomake oli käytössä. :shock:

Lennot Finnairilla kohtuuhintaan 164€.
Lennot varattu, mutta 204€ hintaan. Taisit viedä viimeisen "halvan" paikan tai sitten mua on kusetettu linssiin - taas =)

42
Viri ilmo jätetty samaan kisaan. Katsotaan onnistuuko. Ainakaan missään ei ole kiellett osallistumasta kahteen luokkaan. Muitakin tuplaluokkakuskeja on ilmoittautunut..

43
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 22.45 »

Matkan innoittama kisakalenteriin lisätään LRP masters ja ehkä myös Puolan ETS kisa.

Ilmoittautuminen Puolan ETS kisaan tehty.  Lue lisää >>

44
Vietin 32pv ulkomailla kisoissa vuonna 2010 ja ei tainnu mennä kyl keskiarvona ku 15-20euroa per päivä ruokaan. Mut elämä on  :afro:
No joo, toi olikin aika heitto kun ei tiedä paikallisia hintoja. Parempi budjetoida yli kuin ali ettei tule pettymystä  :tongue:

45
ETS sarjan neljäs osakilpailu Puolassa Varsovan lähellä.
Kisoissa todella paljon kuskeja mukana. Luokkia Mod, Pro Stock ja Hobby Class.

Itse osallistun Pro Stock luokkaan, jossa ajetaan:
- Speedpassion Cirtix Stock Club race no. 12280 säätimellä. ETS hinta 49€. Vuokrattuna 10€/kisa
- Moottori: Speed Passion 13.5 v3.0, hinta 30€ paikan päältä ensikertalaiselle
- Renkaat:  Xenon 32
- ilmoittatumismaksu 50€ sisältäen yhdet renkaat

Sarjan säännöt ja luokat
http://ets.redrc.net/rules/

Sarjan osakilpailut, hotellit, kartat ja ilmoittautuminen
http://ets.redrc.net/series/

LENNOT
Lennot vertaa.fi kautta

Budjetti
- Suorat menopaluu lennot Finnairilla:   170€
- Hotellihuone kahdelle 3 yöksi 240€   =  120€ / hlö
- Taksit kentältä      noin 50€ / nuppi
- Ilmoittautuminen  50€
- Extra renkaat      25€
- Nopeudensäädin    10€
- Ruokailu 50€ / päivä      175€
Yhteensä: noin 600€

(Budjetti on joiltain osin hihasta repäisty eli heittoa voi olla jonkin verran)

Ei muuta kuin ilmoittautumaan!!!

46
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 17.08 »
Jos ratas diffi toimi edessä hyvin niin millainen pito siellä oli verrattuna Isomyyrin rataan ?
(No joo ekat kierrokset uudella matolla oli varmaan aika liukkaat)
Edes viimeisissä erissä pito ei ollut samalla tasolla kuin Myyrissä vaikkain autoja kippasi pidosta nopeissa mutkissa. Harjoituksissa pito oli heikko.

47
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 16.17 »

Hyvää rapsaa pojilta. Mukava lukea!

Lasse: Mitä meinaat Dual Ratella autojen yhteydessä?
Ohjaimen kääntyvyyttä. Sanwassa Dual Rate, Spektrumissa Travel ja muissa mikälie =)
Mutta siis 80% auton täydestä kääntyvyydestä oli käytössä.

Kun ei vielä närvi ja taidot riitä eturenkaan ympäri kääntyvän auton kanssa kisaamiseen niin ihan hyvä "fuskata" rajoittamalla ohjaimesta kääntösädettä.

48
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 15.59 »
Kuvien perusteella ratasdiffi oli noissa kapinoissa hyvin suosittu. Omat (vähäiset) kokemukset kuitenkin viittaa siihen että liukkaalla matolla kuuladiffi olisi parempi. Mitä Suomen porukka kisoissa käytti ja miksi? Onko ratasdiffi opittu nyt "voitelemaan" niin että se toimii sisälläkin hyvin myös silloin kun peräpidon puute tahtoo olla ongelma?? Eri foorumeita kun lueskelee niin totuuksia tuntuu olevan yhtä monta kuin kirjoittajiakin.

Miten Lasse se etudiffi, toimiko se noissa olosuhteissa?

t tuukka
Hyvin toimi!  Sattaa olla että etudiffi ei ole nopein mahdollinen ratkaisu, mutta varmasti helpottaa ajamista. Niko pudotti best lappiä 0,5 sekuntia ja Pekka 0,7 sekuntia etudiffillä. Kello sen kai kertoo =)
Henkilökohtaisesti en kokenut liukkaalla mitään ongelmaa etudiffin käytössä. Perä piti ja auto kääntyi "riittävästi". Edessä mulla on lisäksi 50mm ECS vetarit, joten ohjaimessa Dual Rate on jossain 80% paikkeilla..

49
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 10.01.11 - klo: 14.49 »
p*ska reissu mutta tulipa tehtyä  :wink:
Takana kolme päivää 130% rc autoilua huikella baanalla hyvässä porukassa. Voisiko vuosi paremmin alkaa :grin:

Ajoin molempia luokkia, joka osoittautui melko hektiseksi mekkauksen suhteen. Eriä tuli lopulta ajettua 16(stock)+ 15(viri). Kahdella autolla kaikki meni kuitenkin ihan hyvin.
Pääluokkana ajoin Stockia ja virin tarkoituksena oli lähinnä hakea tuntumaa rataan.

Perjantaina päivä alkoi kello 8:30. Stock auto toimi alusta alkaen erittäin hyvin, enkä siihen mitään isompaa säätöä joutunut tekemään missään vaiheessa. Erilaisia pitoaineita ja välityksiä tuli sitten testattua hyvinkin paljon.

Kolmen erän jälkeen tehtiin reseed, jonka tuloksena putosin yhtä pykälää hitaampaan erään. Reseed tehtiin siis kolmen nopeimman perättäisen kierroksen keskiarvoajan perusteella. Seuraava reseed tehtiin erässä 5, jolloin onnistuin nousemaan takaisin nopeimpaan hiittiin. Onnistuminen kannatti sillä aika-ajot ajettiin sitten tuon perusteella.
Reseed eristä ei oikein kukaan ollut perillä, mutta eipä sillä ollut väliä kun aina päästeli talla pohjassa joka erässä...

Aika-ajot eivät alkaneet ihan parhaalla mahdollisella tavalla kun ensimmäinen erässä ilvessaloa ajeltiin huolella. Koppa irti, 22 + 30 + 22 sekunnin läpit tauluun ja loppusija 58. Kun seuraavien erien lähtöjärjestys määräytyi yhteistuloksien perusteella, starttasin lauantaina erän viimeisenä aika-ajoihin. Onneksi sain kohtuuehjän ajon ja nousin lähtöjärjestyksessä muutaman pykälän ja seuraavassa taas yhden.
Kolmen erän jälkeen sijat 58 + 10 + 14 enteilivät sijoitusta jonnekin b / c finaaliin, joten oli laitettava kaikki peliin. Virierät auttoivat hyvin sillä pystyin hiomaan ajolinjoja ja niitä paikkoja, joissa olin hitaampi kuin muut kuskit.
Kolme viimeistä erää ajoin ilman virheitä ja sijoilla 7 + 5 + 4 pääsin suoraan A finaalin paikalle 7!! Fiilikset oli kyllä aika huipussaan - kaljan paikka siis =)

Virin aika-ajoissa olin ensimmäiset neljä erää totaalisesti hukassa kun auto ei toiminut lainkaan niin kuin halusin, mutta erät 5 ja 6 menivätkin jo sitten paremmin. Sain jopa nopeamman tuloksen kuin Stock luokassa  :cheesy: Loppusijoitus 39 ja D finaalin viimeinen sija..

Sain auton säätöihin huoltamalla kuuladiffin ja vaihtamalla takarenkaat eteen ja päinvastion :shocked: "Ei noin saa tehdä" olisi kaiketi setup ohje sanonut, mutta kun perä luisteli ja keula piti niin ajattelin kokeilla kuin käy... Osansa soppaan lisäsi LRP renkaat, joissa on tunnetusti eroja jopa saman setin sisällä.


Stockin A-finaaleissa oli hieno meininki! Ennen erää valot pimeäksi, musiikit päälle ja ajajien esittely yksi kerrallaan. Kuulin omasta nimestäni kolme varsin mielenkiintoista versiota, joista Pekka tuolla aiemmin jo ehkä mielenkiintoisimman avasikin..
Ihme kyllä mitään ylijännitystä ei ollut ilmassa. Ennemminkin voisi sanoa että nautin tilanteesta erittäin paljon :grin:

Ensimmäisen finaali lähti käyntiin hieman heikosti kun ensimmäinen mutka meni pitkäksi. Jäin myös viimeiseksi ja omien ajovirheiden saattelemana myös pysyin siellä. Kärki meni uskomattoman kovaa eikä oma vauhti myöskään riittänyt muiden kiinnisaamiseen. Pitoa ei oikein tuntunut löytyvän.. sija 10

Toisessa finaalissa pidin linjan ja pääsin alkusumasta hienosti läpi. Taisin olla viides tai kuudes kun puolen kierroksen paikkeilla joku tööttäsi persuksiin sillä seurauksella että koppa taittui takarenkaan väliin. Jälleen yksi 22 sekunnin kierros ja finaali sijoitusten osalta siinä.. sija 9 ja opetus:
LEIKKAA TAKARENKAAN AUKKO NIIN ETTÄ KUN SINUA AJELLAAN NIIN LW KOPPA EI JÄÄ RENKAAN VÄLIIN JUMIIN.

Viimeisessä finaalissa lähtö meni ihan mukavasti eikä isompia virheitäkään tullut. Vihdoin pääsin ajamaan kilpaakin ilman ryysimisiä. Autokin reagoi paremnmin pienten säätömuutosten jälkeen. Sija 8 ja lopputuloksissa sija 11.

Virifinaaleissa ensimmäisnen meni surffailuksi kun en tehnyt (kuula)diffiä =)
Seuraavassa olikin jo eri meininki kun auto toimi kuten halusin. Tiukan väännön lopputuloksena sija 5.
Kolmannessa finaalissa olikin sitten TODELLA tiukkaa vääntöä koko erän. Välillä roikuin toisen puskurissa kiinni ja välillä taas joku roikkui omassa puskurissa. Kylkikontaktia ja peräpusujakin tuli annettua / saatua. Sija 7 ja iso hymy  :cheesy: Onneksi on tullut myyrissä HOKEn kanssa treenattua  :tongue:
Paljon on vielä opeteltavaa virissä että saisi tehot muutettua nopemmaksi kierrosajaksi.

Matkan innoittama kisakalenteriin lisätään LRP masters ja ehkä myös Puolan ETS kisa.


Auto nro 5.



A Finaali

50
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 30.12.10 - klo: 16.04 »
Erälistat on julkaistu

Stock: http://www.myrcm.ch/dk/odense/20110107_323637/TC-SS/index.html
Modified : http://www.myrcm.ch/dk/odense/20110107_323637/TC-Mod/index.html

Tarttee varmaan reenata - nopein erä STOCK harjoituksissa  :grin:  ... mutta heti perään Modified luokan ensimmäinen ryhmä  :shock: Eipähän tartte poistua korokkeelta - mekaanikkoa tarvitaan ...

51
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 22.11.10 - klo: 07.46 »
Viikonlopun A8 luokan tuplaluokkaosallistumisen innoittamana myös ilmoittautuminen DHI-Cup MOD luokkaan tehty :laugh:
Jos tuonne asti lähtee niin otetaan viikonlopusta koko ilo irti! Oppiipahan myös radan paremmin  :grin:
siellä saa vaan ajaa yhtä luokkaa, se lukee sivuilla :)
Niin mäkin luin viimeksi, mutta lauantaina on päivitetty sivuja:

http://www.dhi-cup.dk/rules.htm
Drivers are allowed to compete in both classes.
Except Top 30 from DHI-Cup 2010 Modified class


52
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 22.11.10 - klo: 07.23 »
Viikonlopun A8 luokan tuplaluokkaosallistumisen innoittamana myös ilmoittautuminen DHI-Cup MOD luokkaan tehty :laugh:
Jos tuonne asti lähtee niin otetaan viikonlopusta koko ilo irti! Oppiipahan myös radan paremmin  :grin:

53
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 01.11.10 - klo: 18.18 »
Stock ja Modified säännöissä on painoraja väärin.
EFRAn säännöillä mennään eli 1350g on raja. Stock luokassa ei ole säädinrajoituksia. Vahvistin tiedon järjestäjältä.

54
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 01.11.10 - klo: 13.34 »
Voitaisiin vuokraa minibussi millä ajella paljon hauskempaa vetää isolla köörillä ja varmaan halvempikin.

Tai limusiini =)

hmm joo ei pakosti pahempi jos me ei tarvita perillä autoa, hotelli näköjään 50m ajopaikasta niin ilman pärjäis?
Jos haluaa jossain muualla käydä syömässä niin on ihan hyvä olla auto.
Minibussin hinta on 570 euroa tuolle ajanjaksolle, eli 2 autoa on saman hintainen..

55
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 01.11.10 - klo: 13.07 »
Itse kans mukana stockissa.

Kuten myös.
Juhakin just varasi lennot ja ilmoittautui. Suomalaisia siis Stockissa 6.
Stock luokassa osallistujia tällä hetkellä noin 70. Kilpailuun otetaan mukaan yhteensä 180 kuskia. Nyt mukaan kipinkapin kokemusta hakemaan...

56
Tulokset / Vs: DHI Cup 2011, 7.1. -9.1.2011
« : 01.11.10 - klo: 11.49 »
Mukana ollaan Stock ja Mod luokissa (edit.  22.11.2010)
Hintaa matkoille, majoitukselle ja ilmoittautumismaksuille kertyi noin 550 euroa 6.1. - 9.1. aikana.
Hotelli 50 metriä radasta maksaa 825DDK /2hlön huone kun muistaa mainita että on tulossa kisaan, muuten hinta on 1150 DDK yöltä. Suosittelen viime vuoden kokemuksella lämpimästi.
http://www.occ.dk/

Lennot BlueOnelta 174/187 euroa riippuen mihin aikaan haluaa lähteä 6.1.
http://www.blue1.com/fi/fi/

Auton vuokra: 60-75 euroa / vrk.
Kisamaksu 110 euroa sisältää 1 renkaat ja 17.5 Speed Passion v3.0 koneen

Suomalaisia oli toistaiseksi mukana 8 kpl, stock luokassa 4.

57
Hahmottelin touring radalle ajovuoroja, vaihtoehtoja olisi tarjolla kaksi:

1)

Nopeusluokka 1  00:00 - 00:12
Nopeusluokka 2  00:12 - 00:24
Nopeusluokka 3  00:24 - 00:36
Nopeusluokka 4  00:36 - 00:48
Vapaavuoro        00:48 - 00:00

Tai

2)

Nopeusluokka 1  00:00 - 00:10
Nopeusluokka 2  00:10 - 00:20
Nopeusluokka 3  00:20 - 00:30
Nopeusluokka 1  00:30 - 00:40
Nopeusluokka 2  00:40 - 00:50
Nopeusluokka 3  00:50 - 00:00

Kellonajat esittävät siis tunteja, eivät absoluuttista aikaa. :wink: Selvyyden vuoksi ajovuorot olisi hyvä järjestää joka tapauksessa siten, että ne menee tasan yhteen tuntiin. Tämä siitä syystä, että tilan aukioloaikaa ei ihan tarkkaan tiedetä ja toisaalta se helpottaa ainakin uudempien kuljettajien ajanhallintaa.

Yllä esitetyt nopeusluokat ovat viittellisiä luokkia, jotka eivät ole suoraan sidoksissa mihinkään tiettyyn kilpaluokkaan tai kalustoon. Jokainen ohjaaja päättää itse, mikä nopeusluokka vastaa parhaiten omaa vauhtia ja taitoja radalla. Mikäli kokee olevansa muiden tiellä, siirtyy hitaampaan vuoroon. Jos kokee, että muut on tiellä, siirtyy nopeampaan vuoroon. Luokka 1 edustaa hitaimpia autoja/kuljettajia ja luokka 4 puolestaa nopeimpia autoja/kuljettajia. Vapaavuoro käytetään tilanteen mukaan parhaalla mahdollisella tavalla.

Radan seinälle ja varikolle laitetaan kellot, joiden esittämän ajan mukaan ajovuoroja noudatetaan.

Kommentteja ja muitakin rakentavia ehdotuksia saa antaa.


Kannatan vaihtoehtoa 2, sillä mielestäni 4 nopeusluokkaa on melko paljon.

Harjoitusmääräkin jää aika pieneksi josa ajaa voi vain kerran tunnissa. Eihän pakko tietenkäään ole radalla asua, jos vaikka tekee säätöjä välillä...

Maalaisjärjen käyttökin lienee sallittua, jos esim radalla ei liiemmin ole ruuhkaa. Vai onko valvojalla valta ja vastuu päättää tarvitaanko ajovuoroja? Pistetään sinne Korian Naisten/Miesten tanssit kyltin tapaan kyltti, josta näkee ajetaanko aikataulun mukaan vai vapaasti :)

58
Tarjolla olisi kaikumisen/hälinän vaimentamiseksi n. 20 kpl karkeasti 1x1,6 m kokoisia sermejä.

Ei huono idea... Turisti ja krossiradan väliin esim.

1. Tilan kaikua pitäisi todella vähentää
2. Ratojen väliin tarvitaan ainakin puoli metriä korkea "este" ettei turistit loiki krossipaanalle.

Nää särmit ajaisivat hyvin molempia tavoitteita.


Nimenomaan noin päin! Turistit hyppii, joten aidan korkeuden tulee olla riittävä  :grin:

59
Onkos joku menossa mestoille tänään iltapäivällä? Profiilitestejä olisi kova hinku päästä tekemään... :evil:

60
Muistakaa huomioida etukulmat. Kuvissa näyttää siltä että on mahdollista ettei etukulmiin näe kun korokkeella maksimimiehitys. Ja kun korokkeen ja radan väliin jättää tyhjää tilaa, näkyvyys paranee. Huonoin paikka korokkeelle on niin että se on radassa kiinni.

-A-
Jep,huomioitu on. Koroke on metrin maton etureunasta ja etureunannurkissa radanleveys on 3 metrin luokkaa.

Sivuja: 1 [2] 3 4