Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - rami.lehto

Sivuja: 1 [2] 3
31
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 10.06.11 - klo: 02.56 »
Piis ja laav!

Vantaan hieno rata ja Espoon SC-rata eivät ole kilpailevia osapuolia. Molemmat tarjoavat mahdollisuuksia ajamiseen omilla ehdoillaan, toinen yhdistysvetoisena kokonaisuutena ja toinen paikallisen asukkaan spontaanina urotyönä paikallisille harrastajille. Mittakaavat eroavat - vertauksena toinen edustaa koko lääniä palvelevaa jättimarkettia ja toinen paikallista kyläkauppaa.

Mikko L mainitsi ettei kannata rutkuttaa Vantaan ratamaksuista mut onko siellä joku postilaatikko mihin voi kolehtia tiputtaa, kertamaksu ilmeisesti "ilmoitetaan myöhemmin". PKSRCA:n sivutkin palauttaa "o:O" joten tuleeko pataan tai tuomitaan kadotukseen jos jään kiinni Vantaan radalla ilman kertamaksukuittia vaikka tasaraha olisi matkassa? Erilaisista radoista en mitään tiedä, ennoo tällä dekadilla ajanut muualla kun Espoossa, olis jännää ja kuulemma opettavaista käydä vieraissa.

Espoon radan suurin ongelma on ettei se ole avoinna kuin tiistaisin 17...21 ja tässäkin on mahdollisia poikkeuksia. Torstaipäivät ovat periaatteessa myös käytettävissä mutta Torstaille painostettu ratakyttäalidosentti pakoilee vastuuta toinen toistaan ihmeellisemmillä tekosyillä. Tässä Vantaan rata kyykyttää naapurikylän 6-1. Espoon ainoa maali tulee siitä ettei tällä kaudella tarvinnut vaivata talkooporukkaa, vain ajajia. Radan omistaja hoiti keväällä kaivurityöt kyselemättä omaan piikkiin ja paikalliset joulutontut väsää hienosäädön.

Tahdon hyvää fiilistä koko skeneen ja kaikesta ei ole syytä kilpailla. Espoon SC-rata on farmirata ilman hienoja oheispuitteita ja ajopaikat ovat pääasia.

-Rami

32
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 04.06.11 - klo: 01.30 »

Minunkin rc-auto maksaa miljoonan, jos laitan sille sellasen hintapyynnön :wink:.


Kyseessä oli siis 1:1 veneen vetolaitteiden koeajo ennen luovutusta asiakkaalle, puoli miljoonaa lienee ihan kohtuullinen hintapyyntö neljäkasista.  :wink: Koin onnen tunnetta vehjettä etäkäytöllä ajaessa kun harvoin moiseen tulee tilaisuus. Veneessä oli koeajon aikana tietenkin osaava kippari mukana vian varalta.

33
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 03.06.11 - klo: 20.13 »
Heh, osui tilaisuus ja sain kokeilla radio-ohjattavaa venettä jonka hintalapussa lukee 500000€ :grin: Kyseinen kippo on vajaa 50 jalkaa pitkä, neljä vuotta vanha Princess. Paattiin on juuri vaihdettu uudet moottorit kun alkuperäiset jäivät pieneksi, samalla vetolaitteet vaihtuivat VP IPS:iin. Vehkeen kaukosäädin kantaa joku 200m, ohjaimesta kun laskee irti niin GPS pitää sijainnin ja gyro asennon, systeemi käyttää molempia vetolaitteita sekä keulan ja perän sivuputkureita yhdessä. Voi käydä vaikka pihvit grillaamassa välillä jos tulee nälkä kesken laiturimanööverin.

Vähän hölmö fiilis seistä laiturilla ja ajaa samalla paattia. Tahdon samanlaisen.

34
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 31.05.11 - klo: 00.50 »

Olisko se nyt sitten se sliperin akselintappi kun on poikki.


Hyvä Hukka, nyt soittaa täällä kelloa siellä missä muilla on hoksottimet! Mullahan oli ihan samanlaista vikaa viime kesänä, spurriakselin putkisokka oli hakkautunut ohueksi ja välillä se osui välirattaan slottiin ja välillä pyöri ohi. Lootan muovikuorikin oli myötänyt ja laakeripesä kolhiintunut pitkäksi, ensiapuna taisin laittaa väliin ylimääräisen shimmin.

Vika ilmeni satunnaisesti ja vaikutti diffivauriolta. Homma selvisi avaamalla, sormilla kun puristi irtonaisen askin puolikkaita yhteen ja samalla räpläsi spurriakselin akselinsuuntaista välystä kovalla kädellä. Varaosanumeroilla puhuttuna #3195 ei pysynyt kiinni #2754:ssä. Ensiapuna sopiva määrä #1985:a lisää väliin, niihin kohtiin joiden välys ei vastaa järkeä. Lopullisena korjauksena uudet kuoret #3192A ja kasaus osakuvan mukaan mutta järki ja fiilis mukana kun TRX:n toleranssit ovat aika venäläisiä - noita 0.5mm shimmejä kannattaa laittaa tapauskohtaisesti osakuvasta poikkeava määrä.

En tiedä onko pollella sama vika mutta tuota kohtaa ei kannata jättää tutkimatta.

35
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 26.05.11 - klo: 16.44 »
Työpäivä venyy, en pääse avaamaan rataa tänään. Anyone...?

36
Kokeilitko sitä alkuperäistä noparia vielä toisella akulla, monella muulla tuo nopari on pätkimättä toiminut kovassakin käytössä 3S-lipojen kanssa. Ennen kun pistät sinisen kierrätykseen niin juota liittimet kokeeksi uudelleen, jännitteen notkahdus saattaa johtua siitä.

37
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 24.05.11 - klo: 17.04 »
Rata on kuiva, eiku kovaa ajoa.

38
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 24.05.11 - klo: 00.05 »
Onko havaintoa radan kunnosta tämän päivän sateen jäljiltä? Huomenna tulen ajamaan jos rataa näkyy enemmän kun lätäkköä. Käyn duunin jälkeen joka tapauksessa kattomassa noin kello 16:77, ilmoitan tähän ketjuun tilanteen.

39
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 19.05.11 - klo: 16.48 »
Rata on kostea mutta ei lätäköitä. Tervetuloa.

40
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 18.05.11 - klo: 03.58 »
Kausi on avattu tälläkin radalla. Paikalle ilmestyi kolme urheaa kamikazea jotka huvittelivat kokonaista neljä tuntia. Radan ylipäällikkökin kävi näyttäytymässä mutta ei uskaltanut tulla ajamaan. :grin: Merkkiedustus eilen oli 100% Traxxas Slash, molemmilla vetotavoilla.

Radalla oli aluksi irtonaista maa-ainesta mutta iltaa kohti pito parani kun irtoroina siirtyi kohti ajoradan reunaa, paranee vielä ahkeralla ajamisella. Vanha rataprofiili toimii hyvin mutta uusia mahdollisia mutkia pitää vielä koneistaa märkänä jyräämällä kunhan pumpun vesiletkut heräävät talviunilta eli löytyvät. Vaurioita aiheuttavia miinakiviä ei radalta toistaiseksi löytynyt tai kukaan ei niihin ainakaan osunut.

Seinäsähköä on saatavana kuten viime kesänä mutta pistorasiota on rajallinen määrä, jatkojohto ja jakorasia on hyvä olla mukana.

Radan aukioloaikoja pohdittiin ja toistaiseksi mennään lyhyellä varoitusajalla, ilmoituskanavana toimii tämä viestiketju. Tiistait Jon yrittää pitää auki 17...21 ja mä olen paikalla huomenna torstaina 19.5. kello 17...21. Yritetään löytää ratkaisu pysyvämpään systeemiin että kuskit voisivat hyvissä ajoin suunnitella ajankäyttöään.

41
Sähköautot / Vs: Castle Sidewinder SCT
« : 18.05.11 - klo: 02.49 »
Kokeilin SCT comboa tänään Espoon radalla tuuppislässissä sisäkorin kanssa. Ekalla akulla (2S) pari minuuttia toimi ok mutta sitten alkoi pätkiä, vehje oli pari sekuntia kerrallaan liikkumatta ja sitten kulki taas puoli kierrosta. Ensin epäiltiin ohjausservon kyykyttävän noparin becciä mutta pyörät kääntyivät pätkäisyn aikana. Pientä pohdintaa ja tutkimusta --> moottori ei juuri lämmennyt mutta noparin siilistä mittasin 80degC, hiukan turhan paljon. Asennettiin 4700myyF konkka vastarille ja tuuletin nippareilla siilin päälle jolloin tilanne korjaantui, lämmöt pysyivät loput neljä akullista reilussa kolmessakympissä ja pätkiminen loppui.

Lähestymistapa ei ollut kovin analyyttinen koska molemmat muutokset tehtiin samalla kertaa. Järjestelmällisenä  :roll: ihmisenä tämä vähän hävettää, samoin kuin se että noparin manuaali ei ollut mukana ja jälkitarkastelu ei onnistu koska en enää muista mitä värejä nopari vilkutti ja mihin tahtiin. Nyt sähköt kuitenkin toimivat halutulla tavalla.

42
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 15.05.11 - klo: 23.24 »
Pystyleikkuri toimi yllättävän hyvin kovettuneiden savipattien tasaamiseen. Vehje on siis sellainen ruohonleikkurin näköinen joka toimii kuitenkin hiukan puutarhajyrsimen tavoin, noita löytää golfkentiltä ja viherrakentajien konkurssipesistä. Terät kyllä kuluvat kovempaan tahtiin kun nurtsia ilmatessa ja näkyvät, sc-rengasta isommat kivet kannattaa suosiolla poistaa käsipelillä ennen tasoitusta niin kipinöi vähemmän.

Tulen tiistaina mukaan ajamaan, otan siimaleikkurin lavalle että saadaan tokan renkaan edestä jarruheinät niitettyä, siinä ei mene varttia pitempään. reunalankut ja -putket hakevat vielä paikkaansa. Pääsuorasta puolet ja pääsuoran jälkeinen kaarre on raavittu pinnaltaan auki ja haravoitu, ekan kunnon sateen jälkeen sen pitäisi olla lähellä lopullista kuosia. Rata on tosiaan näinkin hyvässä ajokunnossa.

Ajanottolaitteet eivät ole vielä käytössä, mallailtiin sillan paikkaa tänään ja rakennusmateriaalia näyttää olevan mutta ei keritty vielä rakentamaan. Neroutta hipova suunnitelma on tietenkin jo valmiina.

Tärkeintä talkoilua tässä vaiheessa on ajaminen.

43
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 24.04.11 - klo: 10.04 »
nyt jos Sabelta ei ko. pulteja löydy niin voi metsästää muualta....

http://rc10.fi/index.php?topic=56276

44
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 23.04.11 - klo: 23.45 »
Onko ne 2557:t ihan jengoilla vai pelkät tapit? Kuviin ei ole ainakaan piirretty kierteitä.

Lieriökantaisia 3x30 kuusiokolopultteja ovat, kierteellä kuten pulteilla on tapana. Traxxas on jostain syystä jättänyt piirtämättä räjäytyskuviin osan kierteistä, sama huolimattomuus näkyy kuvan pultissa #3937.

Ostitko auton käytettynä? Joku aiempi omistaja on saattanut oikaista ja tulkita pultit tarpeettomiksi omassa käytössään tai jättänyt pultit pois vastakierteen korkattua (sisäkierre #5837 muovissa). Jos kysessä on uusi auto niin pulttien puuttuminen on selkeä reklamaation paikka.

45
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 23.04.11 - klo: 10.17 »
Noob tarvii jeesiä! Slashin räjäytyskuvan mukaan (front assembly) ohjauslaiteen (3743) sisään menee kaksi tappia/ruuvia (2557 3x30cs) yläpuolelta.

Irrota #5837, #2557:t (ruuvit) ovat siinä kiinni. Raidetangot pitää irrottaa ensin ja servon työntötanko, muista laittaa ruuvilukitetta kun kokoat.

46
Sähköautot / Vs: Castle Sidewinder SCT
« : 11.02.11 - klo: 12.25 »

Nyt on kuitenkin ulkoinen becci tilauksessa jos sillä saisi tämän murheen pois.


Joko kerkisit kokeilemaan ulkoista BECciä? Mulla esittää SCT samoja oireita tuuppislässissä, servo Savöx1257. Lämmöistä ei vaikuta olevan kiinni, siilin päältä mitattu alle 40degC.

-Rami

47
Uudelle ulkoasulle on helppoa olla lämpenemättä. SMF 2.x defaulttina tuo tällaisen helposti tarjolle ja ylläpidolle vinoilun kynnys on matala - tekninen versiopäivityksen edistys ei avaudu rivikäyttäjälle kun ulkoasu muuttuu. Nykyinen versio tuo mukavia ja ylläpidon työtä helpottavia fiitsereitä auttamaan ja helpottamaan saitin pystyssä pysymistä.

Muistatteko kun -90-luvun lopulla haettiin suurilla lehti-ilmoituksilla sisällöntuottajia uudenkarheaan veppiskeneen? Silloin oli tekniikka lapasessa mutta ei oikein tiedetty mitä sillä pitäisi tehdä. Nyt on kapean harrastesektorin nettitouhussa sisällöntuotanto ratkaistu, kirjoittajat tuottavat sisältöä palkkaa vaatimatta, korkeintaan odottavat mukavaa foorumia josta voi lukea muiden ohjeita, kokemuksia ja muuta aiheeseen liittyvää. Touhu on kääntynyt ympäri, sisältöä tulee ovista ja ikkunoista jos joku pystyttää uskottavan tekniikan.

Asetelmassa kirjoittaja on sankari, hän rakentaa veloituksetta sen minkä vuoksi koko foorumi elää. sisällöntuottajaa ei tarvitse palkata tekniikan tueksi. Rakenne on liiketaloudellisesti outo koska jonkun täytyy maksaa huvit, kirjoittaja ei maksa joten tekniikan täytyy luovuttaa palvelinta ja levytilaa vastaan jonkinlainen korvaus. No mistäs se raha saadaan? Tämän foorumin bannereista päätellen ainakin osittain skenen kauppiailta mutta en usko että se riittää, varmasti tarvitaan intohimoisia vapaaehtoisia ainakin työn osuuteen.

Tilanteessa, jossa kapean sektorin harrastefoorumi toimii edes osittain omarahoitteisena eikä tuota palkkaa tekijoilleen, ei voi olla länsimaisen talouskulttuurin määrittelemää kilpailua. Kilpailuasetelma eri foorumeiden ylläpitäjien kesken saattaa kuitenkin olla olemassa ja jos ei ole, syntyy jonkinlainen monopolistinen asema, samalla kuvitelma erinomaisuudesta. Riviharrastajalle tästä on aluksi hyötyä koska oletettavasti asiantuntemus keskittyy yhteen paikkaan. Tiedon keskittyminen asettaa ylläpidon haastavaan asemaan jossa tiedostetaan kirjoitetun tietomäärän informatiivinen arvo mutta rahallisen arvon määrittelevät banneritilan ostajat. Aikaa kuluu, vapaaehtoistyö saa tekijöidensä joukossa rutiininomaiset raamit, leipääntymistä on ehkä havaittavissa ja ylläpito ei edelleen saa palkkaa vaikka työmäärä lisääntyy?

Ratkaisu on työmäärän vähentämiseen pyrkivät keinot joissa alkuperäisellä foorumin arvon tuottaneella eli kirjoittajalla ei ole sanaa. Ylläpito keskittyy päivityksiin joissa kirjoittajan näkökulmasta 10-50% ruudun pinta-alasta katoaa harmaisiin marginaaleihin, fontti ja rivivälit vaihtuvat rullauksen tuplausta vaativiin, nappulat siirtyvät kirjoittajan kannalta huonompaan sijaintiin ja väritkin kiinnittävät entistä enemmän työnantajan huomiota. Minä viihdyn hyvin rc10:llä kahdesta syystä: Täällä on paljon asiantuntemusta veloituksetta luettavissa ja joku tarjoaa veloituksetta asiantuntemuksen luettavaksi. Toinen syistä on ylläpidon ansiota ja mahdollistamaa, kiitos molemmista.

Jostakin syystä monella foorumilla sekä SMF 2.x ja phpBB3 -päivitysten jälkeen käydään särmikästä keskustelua ulkoasun muuttumisesta. Melko loogista koska sisällöntuottajaa harmittaa suunnattomasti vaikka ylläpito on samalla saanut paremmat vehkeet lapaseen. Kärjistetysti ylläpidon helpotuksen kustannuksella sisältö ja siten arvoa tuottava saa yksipuolisesti ja pyytämättä kakkaa niskaan. Väittämä harmittaa ylläpitoa koska miljuuna muuta arvontuottajan vaatimaa modia on tehty pyynnöstä aiemmin. Aika hassu kiista, ymmärrän ylläpitoa mutta arvostan sisällötuottajaa - kumpikaan ei touhussa tee tiliä. Jos pitäisi digitaalisesti valita puoli niin kallistun rivikirjoittajan leiriin.

Joko tuli riittävästi negatiivista palautetta? Ei se mitään, lisään vielä löylyä: Uuden logon värit eivät täsmää kentän taustaan enkä ole huomannut tiedotetta hyvissä ajoin ennen päivityksen aiheuttamia käyttökatkoksia. Jollain tavalla, inttämästäni huolimatta ymmärrän öitä valvoneen henkilön ajatusmaisemaa joka saa kaiken palauteen niellä.:-)

48
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 26.01.11 - klo: 09.26 »

Kuinka kauan sulla kesti toi toimitus? Ite tilasin kanssa king heazilta kyseiset komponentit. Ja mistäköhän tota tilausta voi seurata?


Reilu kolme viikoa kesti eikä ainakaan tuota tilausta voinut seurata mistään, kamat lähti rekisteröimättömänä USPS:nä.

49
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 20.01.11 - klo: 02.46 »
Takuu ja virhevastuu on kivoja juttuja, niitä pitää kauppiaan noudattaa ja olla nöyrä. Toisaalta en ole kuullut yhtään ulkomailta halvemmalla ostaneen pillitystä mäsäksi menneestä, vastaavasta kokonaisuudesta, ehkä ne ei vaan jaksa huutaa nettikaupan seinään. Mä valkkaan lyhyen kokemuksen jälkeen netin ja nielen omasta pussista jos osuu huono. Kotimainen kivijalka on parhaimmillaan mukava asioida mutta.

Mutta mitäs nyt tehdään, posti toi Kingheadzin paketin enkä mä edes tiedä mihin osat kuuluu. Intternetissä sanottiin että pitää olla just noi osat mut mihin ne laitetaan, miten ja miksi?  :smiley:




50
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.01.11 - klo: 18.19 »

Eilen tuli HK:sta lipoja 5x2200mAh3S + 5x5200mAh2S samassa paketissa, tilattu 26/12. Carrierina Swiss Post. Tracking oli epäselvä, siitä kävi ilmi alkupään reitti honkkareista mannerkiinaan ja monta rajanylitystä muttei loppumatkasta lukenut missä. Tilattu toimitustapa halvin mahdollinen.


Niin, jäi pois se että chili on ihan oikeassa tuossa lipojen lentorahtiehdoissa niinkuin tällä foorumilla jo kesällä oli puhetta. Pointtini oli että kaikissa muissa tuoreemmissa hobbykingin paketeissa on ollut tracking-numeron perässä HK, paitsi jos on lipoja kyydissä niin CH ja tracking-linkki pamahtaa Swiss Postin sivulle normaalin honkkaripostin sijasta.

Sitä en tiedä mitä kautta ja millä yhtiöillä carrierit kiertävät kuljetusehtoja mutta lentorahtina joka tapauksessa tulivat, muuten ei ole toimitusaika selitettävissä.

Sori loput tauhkat, olis pitäny mennä takavetoketjuun.

51
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 05.01.11 - klo: 14.42 »
Eilen tuli HK:sta lipoja 5x2200mAh3S + 5x5200mAh2S samassa paketissa, tilattu 26/12. Carrierina Swiss Post. Tracking oli epäselvä, siitä kävi ilmi alkupään reitti honkkareista mannerkiinaan ja monta rajanylitystä muttei loppumatkasta lukenut missä. Tilattu toimitustapa halvin mahdollinen.

Tuohon VXL:n vedenpitävyyteen, olen pessyt VXL-sähköjä letkulla useamman kerran, yhtään mitään erityisemmin varomatta. Muistelin että kuluneena kesänä joku olisi toimitusta kuvannut, siksi en "usko". :wink: Ei se purkki kyllä täysin hermeettinen ole, poksin pohjalta on löytynyt pisaroiden kuivumisjälkiä.

Oliko ylempänä olevissa Jonnen kuvissa yhdessäkään autossa jotain muuta noparia?

52
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.01.11 - klo: 21.02 »

Ja on tuo Raminkin auto letkulla pesty moneen kertaan.


En usko, onks kuvia?  :grin:

53
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 03.01.11 - klo: 15.11 »

Monta VXL-3:sta kävi suihkussa viimesyksyn kura-ajeluissa ja hyvin kestivät.


En usko, onks kuvia? :grin:


54
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 10.12.10 - klo: 19.46 »

Moro Daworder!

Kokonaisen puolen vuoden kokemuksella huutelen, siitä tuoreita kokemuksia. Ostin käytetyn tuuppilässin kesällä ja olen viettänyt sen kanssa hemmetin hauskaa aikaa kavereiden kanssa Espoon radalla. GT Warriorkin pysyi kerran jopa kokonaiset kaksi kierrosta mun takana vaikka en omista kun vakiorenkaita:-)

Ajaminen on enimmäkseen pääasia, varaosien odottelu ihan mistä vaan tilattuna tympäisee. Varaudu ajamisen varmistamiseen tilaamalla heti lähdössä jonkunlainen setti osia, vaikkapa etu- ja takahubit, spurri ja C-palat. On helppoa vannoa ajavansa alkuun rauhallisesti ja varovaisesti mutta vauhdikas pikatilanne yllättää ihmisen ja ajaminen ei lopu kesken kun kassissa on työkalut ja varaosat. Eri autojen paremmuuteen en ota kantaa kun kokemuksia on vaan parista mutta eniten harmittaa ja harrasteen tappaa nopeimmin se että osakauppias myy eioota. Välineitä menee aina rikki vaikka ne olis kuinka hienoja.

Lähesty tulevia hankintoja siten että ajoaikaa kertyy järkevässä suhteessa varikolla vietettyyn aikaan. Eiku hanaa, pääasia on että on kivaa vaikka ei olis korttelin nopein.

55
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 06.12.10 - klo: 16.55 »

Onko ajatuksia.


On.

WD40, CRC 5-56 ja muut ameriikantyttösten höpölitkut kannattaa jättää Esson hyllyyn ja vaihtaa tilalle miehekäs, toimiva voiteluaine. Kaupanpäälle tulee varuskunnan asetelineen raikas tuoksu ilman lisähintaa. Tuotetta myytävänä alan liikkeissä.

http://www.tampereenoljytukku.com/cat/product_catalog.php?c=26


56
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 02.12.10 - klo: 20.52 »
^^ :

Uusi, muu kuin yksityishenkilön myymä tuote meni rikki tarkoituksenmukaisessa käytössä ja myyjä veloitti uudesta silti rahaa kun valmistaja pesi kätensä? Tuotteen myyjä sekä valmistaja eivät vaikuta uskottavilta jos asiakkaalla on puhtaat jauhot ilman viestiketjussa julkaisemattomia selityksiä.

Ymmärrän toki pienten yrittäjien tilipaineita mutta näillä lähtötiedoilla takuukäsittely kuulostaa sopimattomalta vedätykseltä. Järkevää on tietysti sekä ostajan että myyjän kannalta päätyä molempia hyödyttävään lopputulokseen.

Yrittäjän valitseman linjan kohdalla tilanne on kimurantimpi, saavatko kaikki tuotteen ostaneet tasapuolisen kohtelun tilanteessa johon liittyy mahdollinen valmistusvirhe.

-Rami





57
Naapurin näkökulmasta lukkopesien jäädyttäminen vaikuttaa provosoivalta ja suoraviivaisen pahantahtoiselta keinolta. Tukevana, keski-ikäisenä kaljupäänä saattaisin kokea moisen pelleilyn enemmän haasteena kuin ratkaisuna. Naapurisi arvaa kuka lukot kasteli ja vaikka arvaisi väärin niin pitää silti sinua syypäänä. Tekemäsi jäynä ei todennäköisesti edistä perheen, koiran eikä moottoripyörän hyvinvointia.

Tee tyhjäksi naapurin kokema yliote kysymällä neuvoa asiassa jonka hän varmasti tietää paremmin kuin sinä, kohteliaana käyt ovella tai pihalla kysymässä säällisiin kellonaikoihin neuvoa kunnes naapuri alkaa väistämään tilannetta jossa kyselijä ilmestyy. Kaveriksi ei pidä eikä tarvitse heittäytyä, riittää että toistuvasti mutta arvaamattomasti pyytää neuvoa aiheesta jonka vastapuoli perinpohjin kokee tuntevansa. Naapurisi saattaa kokea pudonneensa tyhjän päälle eläköityessään kun kukaan ei enää kuuntele. Siinä tapauksessa laadukas dialogi auttaisi molempia osapuolia.

Alpo Ruuth kirjoitti -82 että "Kaiken suomalainen kestää paitsi kehumisen", tuosta ajatuksesta on hyvä ammentaa pelikeinoja. Ei ole väärin miettiä ajan kanssa myös sitä aiheuttaako oma toimintasi tai perheesi tavat liipaisimia naapurin käyttäytymiseen - harvemmin kukaan on naapurisovun lipsuessa yksin syyllinen koska persoonia ja tapoja on kovin monenlaisia.

58
Muutama kysymys tulee mieleen:

Mikä on lopullinen päämäärä jota odotat suunnittelemasi koston seurauksena? Pikku jullikoista saa mukavaa viihdykettä mutta kummalla osapuolella on enemmän aikaa ja mielenkiintoa suunnitella ja toteuttaa seuraava siirto? Oletatko että naapurisi lopettaa häirinnän jos kostat?

-Rami

59
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 21.10.10 - klo: 12.17 »
Nyt sekosi. Ei syty nopeudensäätimeen minkäänlaista valoa, mutta vastaanottimeen kyllä.
Kääntyy, mutta ei kaasuta. En tajua. Muilla toimii täydellisesti ku ostettiin yhtä aikaa 3 kpl ja samalla lailla ajeltu.

VXL-nopari? Mulla teki samaa kun virtanappi oli juuttunut pohjaan, savea välissä. Nopari aukeaa helposti ja nappi on putsattavissa. Kun noparin piirilevyt irrottaa toisistaan niin tämän jälkeen vaatii kalibroinnin.

60
RC-kerhot ja -radat / Vs: Short Course -rata Espoossa
« : 31.08.10 - klo: 23.14 »
Oli viihtyisä ilta vaikka multa meni (taas) vähän korjaamiseksi. Mä ajan siis sillä nippusidekorisella 2WD slässillä. Ekaks päästi servo käyttösavun ulos, seuraavaksi korkkasi etuiskarin yläpultti, sitten pamahti takanapa mutta noi on normaaleja varikko-operaatioita. Illan kuitenkin hyydytti slipperiakselilta putkisokan yllättävä sirpaloituminen askin sisäpuolelta. En jaksanut paikanpäällä ryhtyä vaihtamaan kun ajoaikaa oli rapiat puoli tuntia enää jäljellä.

Pitäs varmaan virittää oma fenktsui jollekin seuraavalle levelille, asentaa kuskiin pedantimpi käyttis tai ottaa jotain tippoja - ei oo auton vika että sitä pitää korjata. :roll:

Hauskaa oli kumminkin koko ratamaksun edestä ja mukavaa porukkaa paikalla. Torstaina taas paikalla jos foreca ja fmi on samaa mieltä.

-Rami

Sivuja: 1 [2] 3