Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 28
301
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 12.01.16 - klo: 20.30 »
Tätä tuuppiscasiaa on nyt väännetty aika monelta kantilta ja useat kilpaa kyseisessä luokassa ajaneet tai ajavat ovat suositelleet keskimoottorista Losia tai Assoa. Jos olisin ostamassa nykyisen Durangon tilalle uutta tuuppicorria niin valitsisin jomman kumman näistä ja näin varmasti tekisi aika moni muukin. Molemmat ovat kilpailukykyisiä radalla ja niitä on myös muilla. Molemmat ovat suht uusia malleja ja niihin löytyy hyvin varaosia sekä Suomesta, että maailmalta. Kumpaankaan ei tarvitse välttämättä heti tehdä päivityksiä. Molemmissa on kestävä alumiinipohja muoviammeen sijaan. Kumpikin on sen verran arvokas, että harvaa huvittaa pöllyttää niitä pihapyörityksessä. Kummallakin on hyvä jälleenmyyntiarvo jos into lopahtaa. 150 € tuntemattomalla muovikikaleella on käytettynä lähinnä tunnearvoa. Kunnollisen auton ostaminen heti alkuun on halvempaa kuin pidemmän kaavan kautta. Tiedän tämän kokemuksesta koska olen kulkenut nimenomaan pidemmän kaavan kautta ja tiedän nyt mitkä asiat ovat autovalinnassa tärkeitä asioita ja mitkä eivät. Samat asiat ovat tärkeitä myös muuhun kuin kisakäyttöön hankittavissa autoissa.

302
Laitetaan tripla kehiin: 2WD peruutusluokka ja tuplacorri, ilman saunaa. Volvospede on mulle yhden kisakontituksen velkaa joten on pakko yrittää heti kun mahdollista koska Suurmestari on vielä vähän ruosteessa mutta ei kauaa ja sit sitä ei saa enää iskuetäisyydelle.  :grin:

EDIT: jos saan jostain kolmannen ponderin lainaan

303
Tulokset / Vs: SC Winter Cup 2016 II NOKIA 9.1.2016
« : 10.01.16 - klo: 20.16 »
Tämä huuteluasia oli muistaakseni esillä myös kun edellisen kerran kun Nokialla kisattiin, eli kovin suurta kehitystä ei ole vajaassa vuodessa ollut.

304
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 09.01.16 - klo: 04.48 »
Nyt muutaman viestin lukeneena .....
Ensin täytyy päättää et haluuko auton pihasuttailuun vai radalle . Näiden välillä ei voi oikein tehdä kompromisseja.
Tämä blitz kun ei oikein sovi radalle niinkuin muiden merkkien autot . esim TLR ,Durango tai Asso.
Jotka jo valmiina pakettisetupilla ovat radalla kuin kotonaan.
Blitz taas vaatii paljon rahaa ja aikaa et sais toimimaan radalla. Tästä on omakohtaisia kokemuksia ja luovutin auton pojalle
ja hommasin kerralla kunnon auton.
Joka toimii radalla mut ei pihalla näillä kannata paljon ajellakkaan.....
Siis on rata-autoja ja piha-autoja .... se valinta vaan täytyy tehdä.
Vielä näistä shorty lipoista ..... näissä takamoottorisissa sc autoissa ei isoja eroja oo tuohon täysmittaseen verrattuna.
pienillä akun siirroilla voi vaikuttaa ajoon ,mut viimeinen silaus tehdään kiinteillä painoilla.

Tässä omia mielipitetä..... toivottavasti ei hirveästi sekoittanut mieltymyksiäsi.

Kiitos mielipiteistäsi, arvostan tosi paljon suoraa puhetta.

Kuulostaa tosiaan vähän pattitilanteelta alkuperäisiin ajatuksiin nähden. Olen jotenkin vain halunnut uskoa, että sellainen paketti on olemassa joka tulee RTR:nä, mutta on muokattavissa järkevissä rajoissa kunnon kisa-autoksikin taitojen ja innostuksen huomioiden.

Onko sitten olemassa missään luokassa sellaista pakettia, jonka äsken kuvailin?

Tuossa

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-sahkoautot/serpent-spyder-buggy-srx-2-mm-2wd-1-10-rtr-500006

305
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 08.01.16 - klo: 17.48 »
Mites tämä kestää vertailun Blitz Fluxiin.
http://www.hobbitti.fi/tuotteet.html?id=41/463

Kilpa-autona huomattavasti parempi kuin Blitz, vaatii lisäpalikoita jos haluaa keskimoottoriseksi, ei kestä pihapommitusta kovinkaan hyvin, servo menee uusiksi aika nopeasti. Säätöapua löytyy runsaasti.

306
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 08.01.16 - klo: 09.55 »
Ja sieltä voisi löytyä myös sinulle sopiva (edustus Turun seudulla, keskimoottori, takaveto, kohtuullinen hinta) automerkki/malli jota ei ole vielä mainittu.

307
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 08.01.16 - klo: 09.30 »
Täältä voi käydä vähän katsomassa millä kalustolla huomisissa kisoissa ajetaan:

http://www.myrcm.ch/myrcm/report/en/23954/161390

308
Sattui äsken silmään Levytiellä Roihupellossa talon ikkunoissa "RC ratakeskus" taulut. Tietääkö tästä joku lisää? Tiloissa oli valot päällä ja kyltit näyttivät kovin uusilta joten lienee joku tuoreempi juttu?

https://www.facebook.com/rcratakeskus/

309
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 06.01.16 - klo: 01.29 »
Tarkoitin näitä:

http://www.rccenter.fi/product/16/team-losi-racing---22sct-20-110-race-kit
http://www.rcm.fi/rc-autot/rakennussarjat/team-associated/team-associated-rc10-sc5m-team-1-10-electric-2wd-short-course-truck-kit-asc70006.html

Blitzille ja Losille löytyy kauppiaat Turusta. Harjattomilla moottoreilla oleville rtr-paketeille kertyy jo jonkin verran hintaa. Harjalliset kannattaa unohtaa saman tien.

Pötköakkulle on yleensä tilaa liikkua kaukalossa.  Yleiskäyttöön kannattaa hankkia 5-7000 mah akkuja niin ei tarvitse olla jatkuvasti akkua lataamassa.




310
Yleinen keskustelu / Vs: Vs: HPI Blitz
« : 05.01.16 - klo: 23.30 »
Ratahommiin suosittelen mielummin jotain keskimoottorista corria. Uusimmat mallit löytyvät Assolta ja Losilta. Kannattaa myös selvittää mitä merkkejä lähimmän rc-kerhon/radan kuskit käyttävät ja minkä merkin kotimainen myyjä on lähinnä omaa asuinpaikkakuntaa. Jos olet pirkamaalta tai lähialueelta, niin Nokialla on kilpailut la 9.1.
Lisätietoja löytyy kilpailukutsut osiosta.

311
Hyvähän se on, että kisoissa olisi kuskeja...

Ei ollut viime kesänä kuskeista pulaa, vaikka ei SC autot ollut mukana.

Osku ystävällisesti kelaa viestiketjua taaksepäin ja katsoo mistä tämä keskustelu käynnistyi.

Kyllä tiedän että keskustelu käynnistyi 1/8 Truckien  mukaan ottamisesta.
SC ei ole ratkaisu!!!!!!!!! Ymmärrätkö sinä mitä minä tarkoitan?

Missä vaiheessa SC:tä ehdotettiin ratkaisuksi 1/8 Truckien mukaan ottamiseen?
Se on mahdollisuus joka toteutuessaan antaa mahdollisuuden lisätä kisa-aikaa niille kuiskeille joilla tarvittava kalusto jo on ja lisää tuloja kisajärjestäjille niille radoille joissa se on mahdollista.

312
Hyvähän se on, että kisoissa olisi kuskeja...

Ei ollut viime kesänä kuskeista pulaa, vaikka ei SC autot ollut mukana.

Osku ystävällisesti kelaa viestiketjua taaksepäin ja katsoo mistä tämä keskustelu käynnistyi.

313
Radiolaitteet / Vs: Traxxas kaasu ei toimi kunnolla
« : 03.01.16 - klo: 21.08 »
Semmonen kysymys vielä, että jos löydän jostain  ohjain-vastari parin (muun merkkinen kuin traxxas) niin sopiiko se automaattisesti tuon mun noparin ja servon kanssa? ne on siis alkuperäiset VXL-3m ja traxxasin servo?

Eli onko näissä joku standarti?

Ostoilmoitus täällä: http://rc10.fi/index.php?topic=94450.0

99% todennäköisyydellä sopii. Moni vaihtaa rtr-autopaketin mukana tulleen vastari-rattipaketin laadukkaampaan tai toiseen jos ongelmia tulee alkuperäisiin laitteisiin. Hobbykingistä löytyy naurettavan edullisia paketteja jos halpa hinta on kriteerinä. N. 100 € panostuksella löytyy jo esim Sanwan MX-V joka on jo ihan eri planeetalla kuin yleiset vakioradiot.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-radiot-ja-vastaanottimet-radiot/sanwa-mx-v-24ghz-rx-37w-waterproof-vastaanottimella-101a30885a

314
Radiolaitteet / Vs: Traxxas kaasu ei toimi kunnolla
« : 03.01.16 - klo: 16.32 »
Terve. Olen uusi "harrastaja" kun menin ostamaan pojalle E-revo 1/16 auton käytettynä joululahjaksi. Mitään muuta kuin ongelmia ei "lähes uuden, vähän käytetyn" auton kanssa ei vielä ole ollut... Ensin meni servo rikki mutta uuden servon myötä ongelmat ei loppuneet...

Tulin lähes hulluksi kun en löytänyt mystistä vikaa kun välillä kaasu hirtti pohjaan (pakilla) ja lopulta esc vilkutti vihreää... lopulta tulin siihen tulokseen että ohjaimen kaasun potikka on rikki.

Eli sama vika rahikaisella. Ohjaimen malli Traxxas 2238. Ja sitten, olenko ymmärtänyt oikein että  hirveästi ei ole vaihtoehtoja siihen mitä ostaa tilalle? Ja juuri tuota mallia ei ole myynnissä missään....

Onko vaihtoehtoja uudelle ohjaimelle, vai pitääkö tosiaan ostaa lähetin-vastaanotin pari? Näin alan ulkopuolisena voisi kuvitella että ohjaimilla olis jonkinlaisia standardeja että ei aina tarvi molempia vaihtaa????

VAI, löytyykö jostain potikka jolla tuon saa toimimaan? Pitää varmaan huomenna käydä spelektroniikassa jos sieltä sattuisi löytymään suunnilleen tuohon sopivaa potikkaa... mukavahan se on 1€ arvoisen komponentin hajoamisen takia ostaa uusi 100€ ohjain.

Laita ostopalstalle ilmoitus, niin löytynee aika nopeasti muutamalla kympillä samanlainen tai vastaava tilalle.

315
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 02.01.16 - klo: 15.47 »
Oli näköjään planeettapyörästöstä kaksi hammsratasta menettäny hampaitaan sen verran ettei liiku enää. Koko laatikko alkaa laakereineen olemaan näköjään aika väljä niin taidan joutua odottelemaan uutta sitten. hm.

Ulostulojen laakereita kannattaa muutenkin tarkkailla ettei mene kuoret vaihtoon 1 € jumiutuneen laakerin takia.

316
Rohkenen vastata että nimhakun todellinen jännite kuorman alla putoaa enemmän kuin lipoakun jolloin alemman nimellisjännitteen omaava lipoakku tuntuu käytännössä tehokkaammalta.

317
Pojalla on kanssa eamba. Mistä löytäs tähän sellasen hiilikoneen mikä kestäs tuon 2s minkä tuo nopari kestää eamban oma kone sulaa kolmannen akun jälkeen noin vaikka niin kehutaan kestävän 2s ajot. Eikä oo edes välityksiä vakiosta vaihdettu. Tuossa selatessani löysin kyllä kärkkäiseltä tuollaisen 1/10 tarkoitetun combon tais olla joku black magic tai joku vastaava ja hintakin oli ihan siedettävä kun nyt on kyse viikonloppu ajeluista ja muutaman satkun auto niin ei viittis ihan ylettömiä sijoitta. Eli siis kysymys kuuluu kannattaako ostaa tuollainen combo tai mistä löytys järkevä harjallinen kestävä moottori?

Pidemmän päälle kannattaa vaihtaa harjattomaan tekniikkaan. Hiilikoneiden elinikä on yleensä lyhyehkö mutta harvoin kuitenkaan noin lyhyt kuin mainitsit. Toisaalta tuon kombon hinnalla saa 2-6 kpl harjallisia koneita.   

318
Ymmärtääkseni SC -autoille on oma sarja kesällä, mutta 1/8 truckeille ei ole. Tässä olisi kyllä oiva tilaisuus
saada nekin möröt radalle. :wink:

Jos sinne yksi erällinen T-kuskeja tulee niin kyllä erällinen esim. nelkku-SC:täkin mahtuu. Kesäiset lauantaipäivät on aika haasteellisia monelle jotka tarvitsevat hallitukselta ns. ajoluvan. Mielummin sitä tykittää sitten sen mitä päivässä ehtii.

319
Moi,

Olen aloittanut keskustelut 2016 Finnish Open -sarjasta.

Ideana on, että ajetaan M8 ja M8e
Lisäideana on T8 ja T8e, jos saadaan kiinnostuneita kuskeja mukaan.

Sarjan suunnittelu on kuitenkin vielä alkuvaiheessa. Teen erillisen topikin kaudesta 2016.
Kerron lisää kun on lisää kerrottavaa.


t. Kai Jämsä

SC-kuskeja saisi luultavasti helpommin mukaan ajamaan kahta luokkaa koska monella on myös patterikasi

320
Sähköautot / Vs: kokemuksia harjattomista moottoreista!
« : 23.12.15 - klo: 12.02 »
Kestäisikä tämä leopardin 4092 malli 6S akun?
23V on tässä 1480KV moottorissa tuo max volttiluku.
http://www.leopardhobby.com/html/en/pro/Car/LBP40xilie/20150917/55.html
LBP4092/3.5D    115A 23V 4200W 1480kv 0.0097 3.8A 7mm 20mm    Φ5.0 492g
Himottais tuollanen melkein 4-tuumanan pata ostaa :laugh:

Äkkiseltään laskettuna 6 x 3,7 V = 22,2 V.

321
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 18.12.15 - klo: 07.41 »
Anteeksi tyhmyyteni, mutta miten pallomutteri otetaan esim iskareista irti, ihan vetämälläkö?

Tuntuu vaan jotenkin tiukalta tuo ja ei uskalla ennen rueta kiskomaan mitään mistään irti, jos ei saa varmistusta asiaan  :embarrassed:

Iskarinvarren alapäässä on kierre.

322
Yleinen keskustelu / Vs: Greetings from non-Finnish guy!
« : 14.12.15 - klo: 00.27 »
This is the closest one at Tampere area.

http://www.prc-autoilijat.fi/wp/nirk/

323
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.12.15 - klo: 23.39 »
Ensimmäinen auto hakusessa itselle ja pojille.

Onko tästä kenelläkään tietoa tai mielipidettä:

http://www.rc-race-shop.com/teamc/gr8le-rartr-gr8le-ra-rtr-1-8-ep-rally-car-p-63246.html

Jos tuo olisi hyvä, niin mitä akkuja ja laturia  suosittelisitte?

Kiitos jo etukäteen!

Muutamia kommentteja:

Kohtuullisen kestävä koska perustuu 1/8 krossiautoon.
Soveltuu vain sileille ajopaikoille koska auto ja kori ovat ovat kohtuullisen matalia.
Soralla ajettaessa auton sisäpuolelle kerääntyy soraa, kostealla kelillä vielä enemmän.
Tulee liikkumaan niin rivakasti, että nuorta kuljettajaa varten joutuu vauhteja rajoittamaan.
Taiviajoon ei sovellu.


Akut 2 tai 4 kpl 2S lipoakkuja, kovakuorisia  shortyakkuja näyttäisi kaipaavan.

Esim: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/team-orion-carbon-pro-4500-100c-74v-shorty-pack-0714066

Kahta akkua pitäisi tod. näk. pystyä lataamaan samanaikaisesti, joten niille laturi.

Esim: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-lipo-laturit/hspeed-herakles-20-ac-dc-tuplalaturi-li-po-fe-ni-pb-1-6s-01-10-ampere-hsp0005

Vastaavia tuotteita löytynee myös muilta kotimaisilta kauppiailta.


324
Sähköautot / Vs: Jeep CJ-8 Scrambler 1982 (Axial SCX-10)
« : 08.12.15 - klo: 19.13 »
Hienoa jälkeä ja raportointia. 👍

325
tietääkö kukaan mikä on vialla himotossa? nimittäin kun laittaa akun autoon ja auton päälle niin
servo vilkkuu ja se surisee oudosti ja kun painaa kaasua niin ei tapahdu mitään.
olen kokeillut kaikkia akkuja mutta aina sama juttu
(moottori harjallinen)
eli mitä on tehtävissä?
tietääkö kukaan mikä on vialla himotossa? nimittäin kun laittaa akun autoon ja auton päälle niin
servo vilkkuu ja se surisee oudosti ja kun painaa kaasua niin ei tapahdu mitään.
olen kokeillut kaikkia akkuja mutta aina sama juttu
(moottori harjallinen)
eli mitä on tehtävissä?

Siis servo "vilkkuu"..? Vai nopari ?


eli mitä on tehtävissä?

Servossa tuskin on valoa, nopeudensäätimessä taas usein on. Oletko lukenut käyttöohjeen?

326
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu..
« : 27.11.15 - klo: 16.12 »
Siis onko nyt niin että jengi ei ymmärrä että kyseessä on kaksi aivan eri lajia. Vaikka tuo linkin video nyt ajetaankin sisällä.

En ymmärrä miten noita sc autoja ei saada toimimaan tuolla matolla. Olen kuitenkin nähnyt että se on mahdollista ajaa ihan kilpaakin niillä tällä kirotulla eos matolla.

Huomion myös wj kisoissa kun renkaat kului loppuun niin auto meni luisussa. Aika jännää.

Se että Jarkko Niemisen tennismatolla renkaat kului slickseiksi about 13 -15 min ajon jälkeen oli mielestäni aika kova rengas menekki.

Tennarilla uuden ja sliksin minipinnin ero oli corrilla n. 0,5 s/kierros jonka jälkeen kumi oli mukava ajaa siihen saakka kunnes se repesi. Eosilla lähti n. 2 s/kierros kaljulla kumilla, joten ero on valtava.


Onko sillä treeneissä väliä? Jos treenaatte liukkaammalle pinnalle mikä on Nokialla miksi ne slicksit ei käy? Itse olen aivan varma siitä, että jos laitatte slicksit minipinnit alle ja jonkun ulkorata setupin, slickseillä voi ihan hyvin treenata liukkaisiin olosuhteisiin. Omassa krossarissani väitteeni ainakin pätee, miksi se ei päteisi korreissa.

Correilla pito on slikseillä pinneillä niin huono myös ulkosetupeilla, että niin huonoa pitoa ei muilla sisäradoilla ole. Renkaassa on todennäköisesti niin vähän pintapainetta, että se ei juurikaan ota rataan kiinni.  Niin kuin aikaisemmin oli viestitelty, testaamme muutamia eri rengasvaihtoehtoja joilla toivotaan päästävän pois kiskopidosta ja ajotuntumaltaan lähemmäksi muita kuin mattopintoja. Kotiradalla treenataan tietenkin myös  tavoitteellisesti kotikisoja varten jolloin on käytettävä parasta mahdollista rengasta.

327
Yleinen keskustelu / Vs: Tähän on tultu...?
« : 27.11.15 - klo: 15.15 »
Siis onko nyt niin että jengi ei ymmärrä että kyseessä on kaksi aivan eri lajia. Vaikka tuo linkin video nyt ajetaankin sisällä.

En ymmärrä miten noita sc autoja ei saada toimimaan tuolla matolla. Olen kuitenkin nähnyt että se on mahdollista ajaa ihan kilpaakin niillä tällä kirotulla eos matolla.

Huomion myös wj kisoissa kun renkaat kului loppuun niin auto meni luisussa. Aika jännää.

Se että Jarkko Niemisen tennismatolla renkaat kului slickseiksi about 13 -15 min ajon jälkeen oli mielestäni aika kova rengas menekki.

Tennarilla uuden ja sliksin minipinnin ero oli corrilla n. 0,5 s/kierros jonka jälkeen kumi oli mukava ajaa siihen saakka kunnes se repesi. Eosilla lähti n. 2 s/kierros kaljulla kumilla, joten ero on valtava.

328
Radiolaitteet / Vs: SANWA MT-4 & MT-4S
« : 22.11.15 - klo: 08.23 »
Onko sulla serviceä gigaisille vastareille ? tuli ostettua täältä foorumilta RX4401DS vastaria 2 kpl jotka ei toimi, jotakin kontaktihäikkää kun sisältä niin kökkäsiä. Myyjä ei ota kuulonkaan mitään korvausta tai hinnan alennusta.
Kyselin jo Carrolta, mutta heillä korjaus/tsekkaus maksaa saman kuin uusi, eli heittävät vesilintua ja myyvät uudet.

Wd-40 tai vastaavaa sisään, odotusta ja putsausta ja sormet ristiin.

330
Lasketaanko renkaan peseminen liuotinaineella kemialliseksi käsittelyksi? Saippuavedellä kun ei tahdo muottivahat lähteä...

Eräällä tunnetulla käsitiskiaineella ja harjalla saa renkaasta (minipin esim) pestyä kaikki valmistustöhnät pois niin, että renkaalla voi ajaa myös muulla kuin mattopinnalla. Joka tapauksessa matto syö kumista kaiken töhnän pois todella nopeasti. Mielestäni liuotinpesussa mennään jo kielletylle alueelle.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 ... 28