Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Teppo

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 15
301
Eipä ollut renkaiden kanssa ongelmia, päin vastoin varsinkin finaaleissa renkaat ja vauhti oli kohdallaan jos olis saanut ajaa... Alkuerissä tuntui olevan liian monta autoa radalla, jotta olisi saanut ajaa ongelmitta. Radio ongelmat häiritsivät aamulla ilmeisesti maan poiston jäljilta tai sitten läheiset kiteet tekivät muuten vaan kiusaa, ei auttanut CE merkintä radioissa tähän ongelmaan.. Kun kuitenkin näistä huolimatta peruutin finaaliin.. taisi olla onni ja Alonsolta kopioitu kuumeessa ajaminen suurempi syy kuin renkaat..

Itseasiassa suurin osa A-finaali kuljettajista totesi ettei edes 22-renkaalla olla kunnon pitoa ja kommentti 27-renkaista oli "ei tartte ajaa".  Samoin samat kuljettajat olivat yhtämieltä asiast ettei tuolla pidolla voi autoa saada kaatumaan renkaista johtuen. Jos auto kaatui niin ja edes 27-rengas ei tuo apua on varmaan sanomattakin selvää että jossain muualla on jotain pahasti vialla...

Jos rataa ei olisi "pidotettu" perjantaina ei olisi noilla 27 renkailla varmaan pysynyt edes maton puolella...

No mitä tulee ensitalveen ja 27-pakkoon, ei tartte ajaa on edelleen monen kanta. Niillä voi kiertää noin 50% talvisista mattoradoista, mutta kilvan ajoksi harvoin voi tätä luistelua kutsua. Erot alkuerissä varmaan tasoittuvat jos näihin siirrytään, kärki jää pois, muut luistelevat tasaisesti koska erojen muodostuminen on sudittelemalla pientä.

Nykyisessä säännössä ei tähän verrattuna ole juurikaan valittamista. Jos yhtä innokkaasti olisi haettu se oikea setuppi autoon/renkaisiin/insertteihin/ajoon niin varmaan 22-renkaat olisivat osoittautuneet myös 27-käyttäjille toimiviksi?
Jos ajetaan foameilla kilpaa, erot tulevat olevaan niin suuria että monet kokevat hyödyttömäksi kiertää rataa 5 kierrosta perässä, laitteisto ratkaisee ja siirrytään pian 12-luokan tilaan..

cale, älä mun takia pilaa kisoja ajamalla 27-renkailla, mutta katsotaan onko tuo ero mitä luokkaa Seinäjoella ja Laukaalla 22/27 välillä... veikkaan että renkaitten eroja voidaan mitata kalenterilla... :lol:

302
Millainen tuo moottori oli ajaa?

303
Kilpailijoiden kanava / Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« : 29.03.03 - klo: 22.58 »
Jotenkin otan tuon kommentin omaan nilkkaani...
Kokonaiskuvaa finaaleista on vaikea sanoa ennen videon näkemistä, mutta omasta kohelluksestani sain rangaistuksen, montakaan muuta en kuullut ainakaan viri A-finaalissa jaetun.

Kisan tiimellyksessä ollessa ottavana osapuolena harmittaa lähinnä menetetty oma mahdollisuus sijoitukseen, ei niinkään saako toinen rangaistuksen, kolarin sattuessa molemmat saavat rangaistuksen olivat he "syyllisiä" tai ei.

Ohitustilan antaminen kaipaisi lisä huomiota(keskustelua) (jota Toni kyllä kokouksessa painottikin alkuerien osalta). Tuntui että itse olin ottavana osapuolena päivän mittaan useamman kerran, tosin viimeisen finaalin tapahtumien osalta tosin mustanlampaan viitan mukaani keräten...
Tilan antaminen nopeammalle alkuerissä pitäisi olla selvyys yhtälailla kuin finaalissakin(kierroksella jääneet  :oops: ).

304
Tarkennusta tuohon perjantai illan aikatauluun vois olla hyvä saada myös...

305
Luullakseni Cai on jotain tekemistä asioiden kanssa...
viimeisin tieto frankfurtin lentoasemalta tuossa muutama tunti sitten...
 :lol:

306
Sähköautot / Hyvinkään rata
« : 24.03.03 - klo: 22.12 »
..tais joku tietää että toukokuussa aukeaa se Hyvinkään vauhtipuisto?

307
Juu, kerrohan ihmeessä kuinka toimii sit kun saat sen autoon...

308
Moi,

oletkohan tietoinen ettei "normaali" säädin ja "hiiletön" moottori toimi yhdessä?
1,Tarvitset siis normaali moottorin ja sille tarkoitetun säätimen.
(tai)
2,Tarvitset hiilettömän moottorin ja sille tarkoitetun säätimen.

Lisää tietoa mm. hiilettömien säätimistä tai normaali moottoreista löydät esim.  

http://www.team-orion.ch/menu.asp

309
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 24.03.03 - klo: 21.41 »
kandee varoa..
mä laskin sen näin:
tutkija ei ymmärrä asiasta niinkään paljoa mitä minä ymmärrän... eli pakko olla laiton..  :lol:

310
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 24.03.03 - klo: 21.21 »
...pitää varmaankin todeta että tuo tekninen tietoisku saa minut jättämään maavahvistetun lähettimen kotiin ja ottamaan niin laillisilla tarroilla, laillisilla kiteillä kuin laillisilla CE merkinnöillä olevan ohjaimen mukaan... toivottavasti ei häikkää ala ilmaantua  8)
Kuten PJEP totesi tärkeämpää olisi hieman käyttää maalaisjärkeä kui ongelmoida tarran puuttumisia...  :wink:
Kuten todettua ei maavahvistettu aiheuta häiriöitä, tarran puuttuminen vielä vähemmän... hyvin on kisoissa selvitty aikaisemminkin...

Mitäs jos joku oikeesti tois kisoihin laitteen, jolla testataan noi radiot.. taitas olla enemmän hyötyä, kuin tarran etsimisestä... näitä testereitä on noissa isoissa kisoissa näkynyt...

mitäs jos paneuduttas samantein tutkimaan moottoreita... kuinka monelta löytyy tuo moottorin valmistajan leimaama ankkuri... jossa ilmenee että ankkuri on laillinen 12-kierroksinen ja valmistajan logo?  :shock:

311
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 24.03.03 - klo: 18.08 »
On kyllä mennyt harrastaminen vaikeeksi, jos tärkein pointti on myydä 5e lupalappuja siksi, että puusilmäkin näkisi kyseisen lähettimen olevan yhtä laillinen, kuin kymmenen samanlaista rivissä..  :shock:  
...ja mitä linjaan tulee olis varmaan fiksumpaa potkia lisää taajuuksia kasvavan harrastuksemme käyttöön kuin keskittyä kitkemään aloittelevat harrastajat kisoista puuttuvan kiteen, tarran yms turhan takia...  
Hassua jos samat ihmiset toisella kädellä myy laittomia kiteitä ja toisella kädellä tuomitsee niiden käyttäjät kisoissa... ihmettelen vaan...  :roll:

312
Tulokset / Tallinn Cup 2003
« : 18.03.03 - klo: 09.36 »
Ainakin lähtövälit olivat totuttua lyhyemmät...
http://www.online.ee/~kroolaid/P3160031.JPG
 :lol:

313
Tulokset / Kilpailukutsu: BotniaTrack 19.4.2003
« : 17.03.03 - klo: 15.26 »
snip
Hintoihin sisältyy runsas aamiainen noutopöydästä sekä aamusauna ja
–uinti. Perjantaina myös mahdollisuus maksulliseen iltapalaan.
Ilmoittakaa varauksen yhteydessä “BotniaTrack”. Hotellilta noin 10 km
kilpailupaikalle.
/snip

eli nopeasti laskien kun herää 4 aikaan kerkeään käydä aamusausassa, uimassa ja vielä aamiaiselle ennen kuin suuntaa kisapaikalle 6 jälkeen?  :mrgreen:

314
Eikö tuosta ole sääntö että SM ajetaan kyseisen luokan EFRA sääntöjä mukaillen eli näin ollen matolla ei varmaan ajeta? (viisaammat voi korjata)

Lisäksi 12-luokka toimii varoittavan esimerkkinä mihin voimme joutua... 3 kuljettajaa ajamassa SM kilpaa... Ei näin!
Tällä hetkellä tuo ulkona ajamine näyttäisi järkevämmältä, vaikka FT tapaisena sarjana.

315
offtopic
Kun lukee topikkia, ei montakaan "tärkää" kommenttia olisi puuttunut vaikka olisit VesaK laittanut tämän pelkästään kilpakuljettapuolelle, nyt päästiin jo herneet nenään ja käpy.... osastolle ilman suurempia vaikeuksia.
/offtopic

Monetkaan "uudet" akut eivät ole parhammillaan ensimmäisellä latauksella, itse ajan yhden latauksen aina varmuudeksi ottamatta suuremmin kantaa tämän latauksen suorituskykyyn.
Katsotaan Mäntsälässä tuovatko uudet akut lisää vauhtia  :wink:

316
Purkutyylit tuovat suuret erot, samoin käytetyt yksilöt.
Muistelisin että laturin lukemat antavat RC3000 ja RC3300 akuille 3500-3700mAh lukemia, kun GP3300 menee sinne 3700-4100mAh lukemille.
Akun paremmuuteen tämä ei välttämättä liity.. vanhoihin GP3000 akkuihin kun on myöskin saatu yli 4000mAh lukemia vaikka ulos noita ei ikinä saatu...

317
Mietin tuossa, jos ajettaisiin Mäntsälän kisa niin, että uuden rengassäännön kuljettajat ajaisivat 27 renkailla, koska se toimii paremmin ja kierrosajat ovat samoja. Itse voin uhrautua ajamaan noilla repailevillä... sopimattomaksi kisatouhuun todetuilla 22 renkailla? :lol:

318
Muistelisin aikoinaan ajetun 6 osakilpailun sarjan, voin olla väärässäkin. (olin juuri oppinut kävelemään ja hyvin nuori tuohon aikaan muutenkin) Näistä ei tietenkään voi kaikkia laskea mukaan.. sopivampi ehkä 3/4 kilpailun sarja?
Tällä hetkellä kesä SM-sarjan pitopaikkoja olisi ratojen puolesta kuitenkin vain Kuusankoski, Hyvinkää ja Vaasa?  

Ajetaanhan rallipuolellakin SM-sarjaa, jossa pisteitä saa joistan kisoista kertoimella. Esim. (j)oulu-kisasta saisi 1,5 kertaiset pisteet, jotta sinne asti saataisiiin myös porukkaa..  :roll:

Järjestelyiltää Fintrack sarja on parantanut huomattavasti ja SM-arvo varmaan riittäisi järjestäjiä vielä skarppaamaan esim. tuomaroinnissa/katsastuksessa.

319
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 12.03.03 - klo: 10.22 »
Kyllä virhe oli tässä tapauksessa kuljettajan. Kidelistoissa luki erikide taajuus, kun jälkeen päin tarkasteltiin. Samassa ilmoittautumisessa oli nämä kiteet ja luokat ilmoitettu. Yleisesti myös samoilla kiteillä ajetaan, koska todennäköisesti sama ihminen tarkastaa kiteitten sopimisen listaan.

Kilpailijan vastuulla on siis vaikka tivaamalla tivata tuo tieto järjestäjältä ja tämän jälkeen huolehtia tuon tiedon noudattamisesta. Se miten tähän erheeseen suhtauduttiin oli mielestäni täysin väärä. Nuori aloitteleva kuljettaja olisi pelkästä huudosta varmaan jo kyyneleet silmään saanut ja pelko tulla kisoihin luotu... Kokeneempikin kuljettaja joutui ihmettelemään pidempään minkä mahdin alla saa kilpailla...

320
Tästä asiastahan on ollut puhetta jo vuosia, jos ei jopa vuosikymmeniä.

Alkaisiko kysyntä olemaan riittävää kokonaiselle SM-sarjalle, Fintrack sarjahan on osoittanut, että samalla kaavalla järjestetyt kisat ovat tasokkaat riippumatta järjestetäänkö ne missä tahansa.

321
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 12.03.03 - klo: 10.02 »
Pieni tarina tähän väliin...
Kannattaa huolehtia että on oikeat kiteet... Itse ajelin kaksipäiväsia kisoja ja en huomannut että jälkimmäiseksi päiväksi olinkin valittu ilmoitetuista kiteistä toinen taajuus. No autuaan tietämättömänä ajelin alkuerät ja suurin toivein finaaliin... No finaalissa sitten sama taajuus oli toisella kilpailijalla ja kauhea huuto päälle, että kenellä on väärä kide... no "syyllisenä" vaihtamaan kidettä varikolle.. aikataulusta kuuluu pitää kiinni ja taisi tuo finaali lähteä käyntiin.
Ei tässä vielä mitään... kilpailun jälkeen sain vielä mukavan palkinnon kotiin vietäväksi eli AKK:n virallisen varoituksen... toinen varoitus ja kilpailukieltoa vuosi...  :x  Tuli mieleen että mitenhän sponsorit/työnantajat suhtautuisivat, kun ilmoittaisin, että vahingossa väärällä kiteellä ajamisen vuoksi joudun peruuttamaan osallistumiset kaikkiin kilpailuihin vuodeksi...
Täytyy myöntää, että meni hieman herne nenään, kyseisen kerhon järjestämiin kisoihin en ole suotta enää osallistunut(vaikka keskisuomalaisella kerholla tuskin oli tekemistä kilpailun johdon/valvoja päätöksiin ja raportteihin) ja AKK:n alaisen alue-8 pienoisautojaoksen kokoukset ja muukin kiinnostus vapaaehtoiseen omakustanteiseen AKK:n alaiseen harrastevaikuttamiseen väheni...
No meni vähän offtopikkiin mut kannattaa siis pitää kiteistä ja radioista huoli, koska se näyttää olevan AKK:n tärkein tavoite...
Tosin jos tälle linjalle lähdetään ovat sanktiot kovia, vaikka vain puhuisi aiemmista liiansuulaista AKK:ta arvostelevista puheenvuoroista... suu kiinni ja ajamaan!

322
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 11.03.03 - klo: 15.46 »
Jos tulkitsen, että tuolla listalla löytyy Sanwa M-8, on tyyppihyväksytty(luvatta)ja taitaa olla myös CE leima, niin saan siis kilpailla jatkossa? tosin 40.630 kide on siirtynyt laittomien listaan...

323
Kilpailijoiden kanava / Touring polttisautot
« : 11.03.03 - klo: 13.38 »
Juu eikähän sitä vois miettiä... äkkiähän mä dremelillä teen noista sähköauton osista auton ittelleni..
Auton hintahan on varmaan aikalailla sama kaikkien kohdalla, mites tarvittavat lisäosat?
Luulisi että joku olisi ajanut kyseisillä autoilla ja tietäisi mitä osia tarvitsee esim vaihtaa että on toivoa ajaa huoletonta menoa kauemmin kuin 5 minuuttia?

324
Kilpailijoiden kanava / Touring polttisautot
« : 11.03.03 - klo: 10.48 »
Jesh, eli näin kokematon aloittelija kaipais muutaman sanan kyseisistä autoista, pitäs valita ittelle sopiva kiesi kesäks.

Eli autoja on varmaan:
Asso NTC3  300$(usa) 550€(saksa)
Mugen MTX-3 alustasarja 495,00 € (suomi)
Serpent  n.500€ (ovh)
Yokomo  GT-4 Pro Kit 330$(usa) 550€ (saksa)
Kyosho 440€(saksa)
Hongnor/Ofna LD3  n.400€(suomi)

Assossa ei kestä rattaa, onko muita kommentteja?
edit: uudet rattaat kesäksi tulossa.

edit:
Varmaan tuo omalla nimellä heikkouksien esittäminen muuten on vaisumpaa.

325
Kestävyydestä, itse olen ajellut pehmeillä JB sinisillä inserteillä ja CS-22 renkaalla, kestävyys on laskujeni mukaan siinä hieman yli 20 paikkeilla. Tähän vaikuttaa myös ajotyylit, autonsäädöt, pitoaineet yms. Itse käytän kahta settiä illassa, koska jos ajan 10 akullista putkeen aina pidottaen välillä, tulee kumista liiankin pehmeää, jolloin repeäminen on mahdollista helpommin, eikä pitokaan ole parasmahdollinen. CS-27 setti kestää pidempään hieman yli 30 akullisen paikkeilla.
Molemmilla renkailla, kuten kaikilla pyörillä tässä maailmassa on tuo 3-6 ensimmäistä akullista parempi pito kuin 15-25 akkua ajetuilla. Kuten Montoya myös formuloissa totesi, on auton balanssi usein parempi käytetyillä renkailla, vaikka itse huippupito onkin alhaisempi.  Balanssiin voi vaikuttaa myös insertin ja kumin lisäksi vanteen leveydellä ja joustavuudella.

326
Juu kokeiltu on CS-27 renkaita ja ne toimivat mainiosti mm. torpassa. Mieleeni ei silti ole tullut ajaa näillä muualla. Henkilökohtaisesti tykkään ajella pitävällä autolla siistejä linjoja turhia sladittelematta.

Omaa autoani pystyn säätämään, niin puskevaksi, kuin yliohjaavaksi näillä molemmilla renkailla, jopas 27/22 yhdistelmällä, joten tämäkään ei mielestäni ole ongelma. Tiedän että esimerkiksi Asson auto tuntuu olevan "liian hätäinen" ajettava monille tuolla 22-renkaalla ja olenkin nähnyt hienosti toimivia autoja 27-edessä ja 22-takana yhdistelmällä, näin autoa voi ehkä ajaa agressiivisemmin ilman monestikin mainittuja ongelmia renkaitten tai auton kanssa. (pitsuilla ajettiin 20 takana ja 25 edessä)

Syytä muuttaa rengassääntöä CS-27 suuntaan en edelleenkään näe, korkeintaan tuohon yhden autollisen määrä sääntöön voisimme siirtyä.
Kuten mainittua, Kuusankosken, Mäntsälän ja Hyvinkään radoilla 27-renkaalla ajaminen onnistuu, mitäs tehtään jos kisoja jatkossa järjestetään Oulussa, Turussa, Lohjalla, Laukaalla, Tampereella... todetaanko että 27-rengassääntö toimi hienosto kolmella radalla ja 5 radalla auton pitäminen radalla olo mahdotonta...  :shock:

327
Kilpailijoiden kanava / Peräänajon luokittelu
« : 10.03.03 - klo: 21.24 »
Tuo peräänajaminen tiukassa kisassa on huomattavasti yleisempää liukkaalla radalla/vähällä pidolla. Korkealla pidolla (touring foameilla) on vastaavasti myös niin kiihkeä tempoista että toisen pieni virhe edellä voi johtaa tahattomaan törmäykseen.
Omat kokemukseni ovat Suomen kisoista että aika kohteliaasti siellä ajetaan, tosin olen muutaman kerran myös antanut henkilökohtaista palautetta, varsinkin alkuerä koheltamisesta.
Finaalissa on kohtuullista odottaa, jotta juuri ohitustilanteessa nojattu ohitettava pääsee takaisin matkaa, muuten kevyt stoppari on paikallaan. Kymmenen sekunnin stopparit ovat kohtuuttomia. Pysähdys ja jatkuu on kohtuuden rajoissa, ja ei nosta liikaa pulssia myöskään rangaistuksen saaneella, paluu "vapauteen" sujuu rauhallisemmin...

328
Pitäiskö mun ottaa kunnia ensimmäisestä hymiö bännistä tääl... 10x :)
VesaK voin toivottaa onnea ja jaksamista, tämä tulee olemaan tuomarointiin verrattava savotta...

329
hieman mahdoton on yhtälö... 7€ renkaalla, pitoa, kestävyyttä, laatua...
Pito tuskin on ainoa kriteeri, mutta nykyisillä tehoilla ja 15 vuottavanhoilla matoilla joilla ei pitoa ole, on mahdotonta ajaa liukkaalla renkaalla.

Rengassetti taitaa maksaa about renkaatx2 30€, foamit 10€, vanteetx2 16€ .. tää on siis about hinta arvaus...  mut silti 50-60€ välillä.

Foamisetti taitaa pyöriä siinä 17-20€ paikkeilla, eli 30-40€ välillä.

Niille ketkä viimeiseen hengenvetoon puoltavat CS-27 siirtymistä voin kertoa että ne nopeimmat kuskit voittavat silti... tosin jäämällä kotiin.

Taidan siirtyä tästä sivuun... olen oman ääneni (1/100 kisakuljettaa) jättänyt jo kyselyvaiheessa AKK:n edustajalle...

330
Itse täällä myös paljon surffaavana en ajatellut että varsinaista tarvetta on... mutta perustelut ovat kyllä osuvia...

Jos sama nimimerkki tekee 3 otsikkoa peräjälkeen "haloo...."  "apua.... " "hei kaikki beetlecruiseri gurut" niin en epäile yhtään että näitä otsikoita ns. "pro" kuskit välttävät.. tuskin edes katsovat...
Kilpailut ryhmittelyn alla on asia pysynyt jotakuinkin hallussa, mutta niin polttis kuin sähkö osa on enemmän ja vähemmän otsikko terrorisoitunutta... Näihin osastoihin tuskin on tiedossa kovinkaan suurta panosta tuolta kadonneiden kuskien puolelta...

Se että kilpakuskit vaihtaisivat "arvokasta" tietoa esim autojen säätämisestä yms on kyllä selkeästi siirtynyt tuonne ICQ/messager/kerholle suuntaan... ehkä tuo "kilpaareena" tiukalla valvonnalla toisi sitä osaa takaisin...

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14 15