301
Kilpailijoiden kanava / Ennakkotunnelmia tulevasta rengassääntöuudistuksesta
« : 30.03.03 - klo: 16.08 »
Eipä ollut renkaiden kanssa ongelmia, päin vastoin varsinkin finaaleissa renkaat ja vauhti oli kohdallaan jos olis saanut ajaa... Alkuerissä tuntui olevan liian monta autoa radalla, jotta olisi saanut ajaa ongelmitta. Radio ongelmat häiritsivät aamulla ilmeisesti maan poiston jäljilta tai sitten läheiset kiteet tekivät muuten vaan kiusaa, ei auttanut CE merkintä radioissa tähän ongelmaan.. Kun kuitenkin näistä huolimatta peruutin finaaliin.. taisi olla onni ja Alonsolta kopioitu kuumeessa ajaminen suurempi syy kuin renkaat..
Itseasiassa suurin osa A-finaali kuljettajista totesi ettei edes 22-renkaalla olla kunnon pitoa ja kommentti 27-renkaista oli "ei tartte ajaa". Samoin samat kuljettajat olivat yhtämieltä asiast ettei tuolla pidolla voi autoa saada kaatumaan renkaista johtuen. Jos auto kaatui niin ja edes 27-rengas ei tuo apua on varmaan sanomattakin selvää että jossain muualla on jotain pahasti vialla...
Jos rataa ei olisi "pidotettu" perjantaina ei olisi noilla 27 renkailla varmaan pysynyt edes maton puolella...
No mitä tulee ensitalveen ja 27-pakkoon, ei tartte ajaa on edelleen monen kanta. Niillä voi kiertää noin 50% talvisista mattoradoista, mutta kilvan ajoksi harvoin voi tätä luistelua kutsua. Erot alkuerissä varmaan tasoittuvat jos näihin siirrytään, kärki jää pois, muut luistelevat tasaisesti koska erojen muodostuminen on sudittelemalla pientä.
Nykyisessä säännössä ei tähän verrattuna ole juurikaan valittamista. Jos yhtä innokkaasti olisi haettu se oikea setuppi autoon/renkaisiin/insertteihin/ajoon niin varmaan 22-renkaat olisivat osoittautuneet myös 27-käyttäjille toimiviksi?
Jos ajetaan foameilla kilpaa, erot tulevat olevaan niin suuria että monet kokevat hyödyttömäksi kiertää rataa 5 kierrosta perässä, laitteisto ratkaisee ja siirrytään pian 12-luokan tilaan..
cale, älä mun takia pilaa kisoja ajamalla 27-renkailla, mutta katsotaan onko tuo ero mitä luokkaa Seinäjoella ja Laukaalla 22/27 välillä... veikkaan että renkaitten eroja voidaan mitata kalenterilla... :lol:
Itseasiassa suurin osa A-finaali kuljettajista totesi ettei edes 22-renkaalla olla kunnon pitoa ja kommentti 27-renkaista oli "ei tartte ajaa". Samoin samat kuljettajat olivat yhtämieltä asiast ettei tuolla pidolla voi autoa saada kaatumaan renkaista johtuen. Jos auto kaatui niin ja edes 27-rengas ei tuo apua on varmaan sanomattakin selvää että jossain muualla on jotain pahasti vialla...
Jos rataa ei olisi "pidotettu" perjantaina ei olisi noilla 27 renkailla varmaan pysynyt edes maton puolella...
No mitä tulee ensitalveen ja 27-pakkoon, ei tartte ajaa on edelleen monen kanta. Niillä voi kiertää noin 50% talvisista mattoradoista, mutta kilvan ajoksi harvoin voi tätä luistelua kutsua. Erot alkuerissä varmaan tasoittuvat jos näihin siirrytään, kärki jää pois, muut luistelevat tasaisesti koska erojen muodostuminen on sudittelemalla pientä.
Nykyisessä säännössä ei tähän verrattuna ole juurikaan valittamista. Jos yhtä innokkaasti olisi haettu se oikea setuppi autoon/renkaisiin/insertteihin/ajoon niin varmaan 22-renkaat olisivat osoittautuneet myös 27-käyttäjille toimiviksi?
Jos ajetaan foameilla kilpaa, erot tulevat olevaan niin suuria että monet kokevat hyödyttömäksi kiertää rataa 5 kierrosta perässä, laitteisto ratkaisee ja siirrytään pian 12-luokan tilaan..
cale, älä mun takia pilaa kisoja ajamalla 27-renkailla, mutta katsotaan onko tuo ero mitä luokkaa Seinäjoella ja Laukaalla 22/27 välillä... veikkaan että renkaitten eroja voidaan mitata kalenterilla... :lol: