Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mordex

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14
301
Mites Losin omistajat, oletteko saanu autosta mitään rikki? Kori taitaa olla kallein yksittäinen osa tässäkin..

10+ litraa takana ja korissa muutama halkeama, joka lähinnä kertoo siitä miten "nätisti" olen auto kohdellut, eli omista ajovirheistä/ajotavasta tuokin johtuu, ei muuta.

302
Bensa-autot / Vs: kumpi hpi?
« : 21.08.12 - klo: 14.50 »
Miten helposti ne menis rikki?  :huh: tuo näyttäis kyllä aika tehokkaalta ja hauskalta ajaa kun ei tehot lopu  :tongue:

No ei se nyt mitenkään taatusti hajoa, mutta on lukematon määrä tarinoita siitä, kun noparit päästelee savuja ulos ja huonolla tuurilla siinä menee akkukin samalla. Tietty bensakoneenkin saa tuhottua, mutta siihen on käyttäjän helpompi vaikuttaa.

Itsellänikin on ylitehoinen sähköauto, n.5hp Savage Flux ja vaikka ajoittain sillä "ajaminen" on hauskaa, niin kyllä pidemmän päälle jos pitäisi valita yksi auto, niin mielummin otan sellaisen jossa on sopivasti tehoa ja jota pystyy oikeasti hallitsemaankin.

Itselläni upposi hajonneisiin sähkövehkeisiin sen verran, että päätin hankkia tuon Losin ja sen jälkeen ovat sähköpelit jääneet hyvin vähälle käytölle. Ajoaikaa on kertynyt varmaan samanverran molemmille ja Losiin tarvittaviin korjauksiin on mennyt rahaa tasan 0€.

303
Bensa-autot / Vs: kumpi hpi?
« : 20.08.12 - klo: 22.36 »
tartteisko muokata vai kestääkö normi fluxin johdot ja moottori vaikka 12s lipon vaikka tarkotettu 8s ja tietääkö kukaan tuleeko mukana yhtään akkua

Ei tule akkuja ainakaan virallisesssa RTR-paketissa. Moottori ehkä kestää 12s vaikka onkin spekattu 30k max rpm, tosin sen elinikä on sitten eriasia. Nopari ei kestä ja liittimistä riippuen nekin olisi luultavasti syytä vaihtaa. Eli jos jostain kumman syystä haluat köyttää 12s takavetoiseen autoon, niin ei ainakaan RTR fluxia kannata ostaa.

Mutta jokatapauksessa, en suosittele heti alkuun ostamaan noin kallista sähköautoa, jossa bensamörköön verrattaen helposti hajoavien voimanlähteen komponenttien uusiminen maksaa maltaita.

Hpi Baja 12s Brushless

Tuota katsellessa voit miettiä, onko järkee vai eiii  :roll:

304
Bensa-autot / Vs: kumpi hpi?
« : 20.08.12 - klo: 22.03 »
Riippuu mistä roikkuu, mutta 10-20min ja tehoa löytyy varmasti enemmän kuin tarpeeksi. Itse en kyllä noin tehokasta comboa 2wd autoon laittaisi edes, hukkaan menee IMO kun suurin osa tehosta katoaa pölynä ilmaan ja videoiden perusteella tuo on todella levoton ajaa.

305
Bensa-autot / Vs: kumpi hpi?
« : 19.08.12 - klo: 08.31 »
Losi ei ole hintava mun mielestä, esim baja 5sc on saman hintainen kuin losi. Bajat on mielestäni ylihintaisia kun ovat vain takapotkuja.

Tällä hetkellä modelsportuk:ssa Losin hinta €1148.29  vs Baja 5sc 1179.75  :wink:

Ah, enpä ole seurannut Bajojen hintoja, jotenkin vain oletin, että sellaisen saisi huomattavasti halvemalla kuin Losin.

306
Bensa-autot / Vs: kumpi hpi?
« : 18.08.12 - klo: 12.37 »
Jos haluat auton joka on hintava, mutta suoraan laatikosta erinomainen radalle, helppo hallita, kestävä kuin kivi ja yksinkertainen mekata, niin hanki Losi, muussa tapaukessa jotain muuta.

307
Itse säädin kestää 4s akut, mutta moottori on mitoitettu 2s:lle. Hobbywingillä on alempi kv moottori joka sopii sit paremmin 3s:lle.

Ahaa, käsitin sitten väärin tuon "With 7-9 cells NiMH/NiCd or 3S Lipo: KV≤4000;". Eli, että 4000kv mottille 3S ei olisi liikaa.

308
onko kokemuksia kyseisestä combosta sc nelkku käytössä
http://fi.eurorc.com/product/1153/hobbywing-ezrun-sc-8-combo-120a-4000kv

hinnat on ainakin kohtuulliset.

Itselläni on tuo kyseinen kombo TEN-scte:ssä, vesisuojattuna. Vaikka periaattessa tuolla voisi ilmeisesti ajaa 4s, niin jo 3s ja 15t pinioni saa lämmöt nousemaan liian korkealle melko nopeasti. 2s akkuja en ole vielä testannut (kun ei ole), mutta täytyy katsoa miten pykälää tai paria pienempi pinioni auttaa asiaa.

309
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 23.07.12 - klo: 10.02 »
Kai se joku kaunis päivä täytyy tulla tuonne Losia ulkoiluttamaan koko rahan edestä (n.30€/kerta maksaa matkakuluineen ja kertamaksuineen, muuten olisin paikalla harvase päivä).

310
Olisin tulossa PK-seudulle lauantaina ja voisin tuota corria samalla ulkoiluttaa. Kymysys kuuluukin, pääseekö ko.radalla ajamaan lauantaina?

311
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.07.12 - klo: 16.42 »
Alza, mitäs sieltä on tulossa?

Tässä just juttelin Alzan kanssa ja sieltä tulee kohta varmaan Truggy -konversio savageen jossa center diffi, myös hänen 1:6 skaalan TVP-runkoon on suunniteltu center diff mountti. Nyt pakistan sitä tekemään samanlaisen tuohon 1:5 -konversioon. Peruspitkään TVP-runkoon ei kuulemma center diff mountti tahdo mahtua.

312
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 17.07.12 - klo: 15.40 »
Jahas, Savage lähti taas hyllylle. En huomannut, että takatukivarsi oli hajonnut ja vääntynyt hieman paikoiltaan -> Ajoon lähtiessä vetari jumittui ja vaihdelaatikosta kuului riksraksjapoks.  :undecided:

Taidan suosiolla odotella, että Alza saa keskidiffin suunniteltua loppuun ja myyntiin.

313
Ei kyllä edelleenkään kaduta yhtään tämän hankinta. Lähemmäs 10 litraa ajettuna eikä mitään ongelmia, ei ainuttakaan hajonutta osaa vaikka on saanut sikaa ihan reilulla kädellä, mitä nyt kori vähän kärsinyt. Todella helppohoitoinen ja hauska ajaa.

Melkein ottaa omantunnon päälle, kun autoa ei tarvi olla ropaamassa joka ajon jälkeen.

314
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 27.06.12 - klo: 12.46 »
Noniin, nyt sain vihdoin postia ja virittelin autoon tuon MGM+Lehner 2240/9 (1640kv) combon. Ja kuinkas ollakkaan, ainakin testiajon ajan kaikki toimi niin kuin pitikin.

Ja mitä voimaan tulee niin noparin logi näyttää n.3600 wattia (~4.7hp) maksimissaan, tuossa akut pienenä pullonkaulana, mutta kyllä tuollakin auto lähti melkein lentoon  :grin:

Lämmöt oli maksimissaan 43c noparissa ja moottori ei lämmennyt juuri ollenkaan, eli 26 astetta. Kymmenen minuutin rauhallisen revittelyn jälkeen akut näytti vielä 3,92v per kenno, eli ajoaikaakin on ihan mukavasti.

Ajot päättyi kun servonvarsi meni jälleen sileeksi, se täytynee vihdoin päivittää alumiiniseen kun tuo 30kg vääntävä syö noita muovisia kuin leipää.

315
Tonnitolkulla, varmaankin lähempänä kymmentä kuin viittä.

316
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 26.06.12 - klo: 21.46 »
Kursin Savagen takaisin kasaan, kun sain siihen uudet sähköt vihdoin viimein. MGM:n 160A nopari ja Lehnerin 2240/9 motti.

Sähköt asentelin myös Losin ten-scte:hen. Ezrun sc8 4000kv combo.

317
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 26.06.12 - klo: 10.43 »
Itte tässä suunnittelin alumiinirunkoisia iskareita. Mordex, onko sulla vakiot vai oliko aluminium hop-upit? Ja HPI:n  omat vai mitkä ne kannattas laittaa? No korjataan nyt ensin nuo vakiot kun hatut ei maksa kuin pari ekeä kappale.

Kun auto on Savage moodissa, niin käytän vakioiskareita. Testasin 8x HPI:n alusia (HPI A712) ja ne tuntuu hajoavan helpommin. Aina kun konvertoin auton 1/5 skaalaan, niin laitan kiinni Innovative RC:n V2 iskarit, niitä ei rikki saa kirveelläkään, mutta turhan jykevät perus Savageen imo.

318
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 12.06.12 - klo: 12.19 »
Oisitko mordex viitsinyt laittaa vähän enemmän kuvia ja stooria siitä sun fluxista?
Pitkä lista näytti optio/performance osia olevan. :)

No "stoori" nyt ei ole kovinkaan kummoinen, ostin ja ruuvasin melkein kaikki nuo osat autoon samantien kun ostin itse auton. Tarkoituksena oli tehdä savagesta niin kestävä kuin mahdollista. Valta-osan ajasta Savage on ollut muodossa "5T Flux", eli 1/5 kokoon muunnettuna ja 5T Bajan kopalla sekä 5B takarenkailla. Vasta nyttemmin Losin hommattuani muutin auton takaisin monsteriksi ja sitten alkoi tämä rumba sähköjen kanssa. Sähköjä, levennettyjä akseleita ja muutamaan tukivartta lukuunottamatta en ole saanut mitään hajalle.

Koitan jotain kuvia räpsiä, kun saan auton taas kasaan. Odottelen vielä, että MGM saisi motin ja noparin toimitettua.


319
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 10.06.12 - klo: 20.16 »
Olin ajelemassa tuossa Losilla ja pienen tauon jälkeen kun käynnistin auton uudelleen, se ampaisi kaasu pohjassa menemään (ja päätyi onneksi katolleen ennenkuin aiheutti tuhoa). Auto ei reagoinut jarrutukseen/kaasuun/aux kanavaan mitenkään, mutta ohjaus toimi. Sain sen lopulta sammutettua moottorin punaisesta napista.

Autossa on Super Bee Kill switch joka toimi ennen tapahtumaan ja sen jälkeen täysin normaalisti (sammutti auton radion aux kytkimestä tai kun radion sammuttaa). Myös servot toimivat normaalisti ennen ja jälkeen. Vastarin (3100t) akussa oli hyvin virtaa. Radion (DX3S) patterit olivat myös lähes täynnä.

Joten, mikä ihme tuon mahdollisesti aiheutti?

Tietysti vahingosta viisaantuneena tästä lähtien käynnistä auton aina renkaat ilmassa.

320
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 10.06.12 - klo: 17.12 »
Onkos tämä projekti edennyt yhtään?

321
Tilattu 7.6:

Tuumaset avaimet, Turnigy Imperial Hex Driver Set (050, 1/16, 5/64 & 3/32) 4pc

http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=DE89664E-6B85-497F-90DB-44C0ECBA23F0

322
Bensa-autot / Vs: cen matrix 5-sc
« : 07.06.12 - klo: 14.04 »
No joo en todellakaan oo ostamassa tonnilla jotaa he***tin rc autoo!!!

Siinä tapauksessa suosittelen harkitsemaan pienemmän skaalan autoja tai kuten sinulle useaan otteeseen on jo vinkattu, käytettyä laatunorsua. Ei ole halpoja nämä lelut, eikä myöskään niillä leikkiminen.

Mitä nyt pikasesti lukasin tuosta ko. autosta, niin moottori on lussu kokoisekseen, rattaat ovat tehty suunnilleen tinasta, tehdassäädöt on tehty päin peetä, auto on koottu huolimattomasti, iskarit ovat aivan liian pehmeät... Siinä nyt mitä tuli vastaan muutaman minuutin googletuksella. Noihin epäkohtiin saa jo uppoamaan monta taalaa ja kaupanpäälle saa päänsäryn. Itse en moista ostaisi vaikka saisin kuinka halvalla.

323
Bensa-autot / Vs: Humvee 1/5 auto?
« : 06.06.12 - klo: 19.20 »
HPI:n Bajan voit saada käytettynä hyvinkin alle 800€ ja käytetyissä on yleensä enemmän ja vähemmän viripalikkaa mukana. Varsinkin nyt kun osaa bajan omistajista varmasti hotsittaisi hankkia Losi ;) Eli ei muuta kun osto-ilmoitusta väkertämään ja silmä tarkkana myyntipalstalla.

324
Noniin nyt on Samban putki korkattu ja tldr: voin lämpimästi suositella.

Itse asennus oli nopea ja helppo, vaikka ohjeita ei mukana ollutkaan. Hieman piti lämmittämällä taivuttaa yhtä osaa kehikosta ja porata reikä putken "kehdon" kiinnitysruuville rungon jäykistäjään. Mukana ei tullut minkäänlaista tiivistettä putken ja moottorin väliin, mutta ensihätään laitoin sinne vähän 5min epoksia, jotta pääsin ottamaan ensitestit.

Kiihtyvyys/vääntö tuntuisi melkeimpä kaksinkertaistuneen vakiopönttöön verrattuna ja huippunopeattakin tuli mukavasti lisää. Sora lentää ihan erilailla liikkelle lähdettäessä  \,,/

Äänitaso ei ole juurikaan kasvanut (mittasin ~90-db metrin päästä tyhjäkäynnillä) ja ääni on mukavamman kuuloinen ainakin omaan korvaan.

Tuo "kehto"- kiinnitys takaa sen, että putki/moottorin kansi ei halkea tms. kovassakaan röykytyksessä kuten joillain on käynyt kiinteästi moottoriin ruuvattavilla putkilla.

10/10

325
MGM:n TMM 16026-3 X-SERIES nopari ja Lehnerin 2240/9 motti savageen.
Samban putki ja kantolaukku 5ive-T:hen.
Losi TEN-SCTE rullaavana.

326
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 31.05.12 - klo: 22.14 »
Mikähän olisi hyvien laakereiden vaikutus savagen kaltaisessa ajokissa? herkempi = paremmin hallinnassa?
Esim. tällaiset: http://www.bocabearings.com/bearing-inventory/18434/rc-car-truck-bearings/green-seal/hpi-savage-flux-hp

Itsellä on tälläiset: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXEZ9 ja noh, eipä tuo ajoon mitään huomattavaa eroa tuonut. Mutta eiköhän nuo hieman pitkä-ikäisemmät ole ainakin.

327
Tuli tilattua Losiin tuommonen Samban valmistama putki: http://rc-car-online-shop.de/shop/en/products/samba_4800-samba-4800-tuned-pipe-for-losi-5ive-t-set.html

Aika vähän löysin juttua ko.putkesta netistä, mutta ne harvat kommentit oli positiivisiä. Ensi viikolla sitten itse testailemaan mitenkä se pörisee...

Samaan tilaukseen otin kantokassin losille, siinä on pussukalla kokoa  :grin:

328
Sähköautot / Vs: hpi super sc flux
« : 27.05.12 - klo: 22.05 »
Oma 1/5 konversio painaa vähän päälle 10kg, tuo lienee lähellä sitä. Moottorivalinta tosiaan ihmetyttää, kyllä tuo omakin 1/5 sillä liikkui, mutta välitykset piti laittaa niin alas, että vauhti kärsi vähän liikaa.

Savageen konversiokitin saa reilu satasella, sc korin toisella ja renkaisiin vielä yksi mokoma, joten kaipa tuo hintansa väärti on, jos ei omista jo Savagea.

Kuvien perusteella autossa näyttäisi olevan pidennetyt akselit ja jos ne ovat samat kuin nämä http://www.hpiracing.com/products/en/86249/, niin omien kokemusten perusteella niitä saa kyllä vaihdella jos autoa haluaa hypyttää, tuppaavat paukkumaan poikki melko helposti. Muovien kanssa tuskin tulee suurempia ongelmia.

Itseä lähinnä kiinnostaa tuon mukanaan tuovat uudet osat, joita voin mahdollisesti hyödyntää omassa projektissa.

329
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 25.05.12 - klo: 15.20 »
Ei se auttanu kun purra hammasta, niellä katkeruus ja pulittaa MGM:lle 144€, että saan uuden noparin. Otin samaan kärryyn Lehnerin 2240/9 motin, saas nähdä kuinka liikahtaa Savage sillä. Eivätpä ainakaan pääse syytämään moottoria jos tuokin nopari kärähtää.

330
HPI / Vs: HPI Savage Flux HP
« : 13.05.12 - klo: 15.03 »
Mulla ei ole Spektrum DX3S + Savöx (1283SG) ongelmia aiheuttanut. Itselle tuli voimakkaampi servo ihan tarpeeseen, mutta lähinnä tuon 5T/B -konversion ja isompien renkaiden/massan myötä.

Btw, ainakin MMM:n oma BEC kyykkää noiden voimakkaampien Savöxien kanssa aika helposti. Itse päädyin hankkimaan ulkoisen BEC:in tuon 30kg vääntävän Savöxin kaveriksi.

Sivuja: 1 ... 8 9 10 [11] 12 13 14