Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - -SS-

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 27
331
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 03.09.08 - klo: 13.50 »
Paketti saapui posteljoonin tuomana postilaatikkoon, josta sen noukin.
Säädin perussäädöille ( alkuun 3S lipolle ), niin ja kaikki ne perussäädöt.

Huom. Becille ei ole mitään säätöjuttuja, joskin ohjelmaversioni voi myös olla vanha..
Muttei ainakaan tässä ollut mitään bec juttuja, vaan samat mitä mambassa.

Kokoero mamba maxin ja monsterin välillä on aika iso, on tuo MMM hieman isompi kokoinen, mutta niinhän se kuuluukin olla.
Jouduin siirtämään akkutelinettä 5cm taaksepäin ja pohtia mihin saan MMM:n laitettua, päädyin eteen ja turvallisesti.

On/Off nappi päälle ja peruskaasut ohjaimesta säätäen. Tuuletin pyörii saman ajan kun nopari kytkeytyy päälle, mutta
sen jälkeen ei enää toimi, onko vikaa vai kytkeytyykö päälle uudestaan, vasta kun lämmöt nousee kohtaan x?
Tasasella ajosta 5min pätkää, jonka uppaan mahd. pian, illemmalla kokeiluun 4S lipojen kanssa.

Alkuvaikutelmana voin sanoa, että kun ajoin samalla 3S lipolla Mamba maxilla ja monsterilla, niin ainakin itsellä monsteri
antoi samasta akusta selvästi paremmin potkuja ulos. Hyvä ensivaikutelma! Illalla lisää!

332
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 01.09.08 - klo: 20.04 »
Ke-Pe saapuu itselle kotiin tuo kolmen MMM:n nopari, joka pääsee heti paketista revittyään kokeiluun.
Eli ensimmäiset videoidut ajot Monsterilla tulossa ke-pe väliin, riippuen miten posti paketin tuo..

Ellei tänne ehdi (ensimmäistä) kommenttia kirjoittamaan, niin asiaa voi seurailla myös linkin takaa:
http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=205.msg4284#new

333
Sähköautot / Vs: Mamba Monster
« : 01.09.08 - klo: 17.25 »
Kysymys tuosta becin käytöstä tämän tuotteen kanssa, eli pitääkö sitä käyttää x-määrässä lipoja vai tarviiko
beciä käyttää ollenkaan?

334
Jerzin ja tapsan kanssa samoilla linjoilla. Itse pistän rc-tavaraa etc.. jos on muutakin kuin se yksi tuote.
Perustuen myös siihen, että se on laaja käsite, joka pitää sisällään kaiken rc-kamppeen ja on iskevä. Harvemmin
tulee katottua sellasta myynti-ilmotusta, jossa on tuotteen nimi (jos tuote ei ole tarpeellinen), mutta aina kun
lukee rc-tavataa / tähän tyyliin, niin tulee jokainen ilmotus katottua.

Mielestäni yhden tuotteen myynnissä voi laittaa autonnimen ja merkin / mallin miten tykkääkin, mutta kasapäin
kun myy, niin edellä mainittu nimi kattaa. Jos taas jotain erikoista, niin sitten erikoisella ja silmäänpistävällä
tavalla se otsikkoon  :wink:

Tapoja on monia, kunhan homma pelaa, ei synny ongelmia.

335
Yleinen keskustelu / Vs: TV2 Galaxi RC-autoilua
« : 26.08.08 - klo: 16.20 »
Joo, kun tosiaan huomioidaan (kohderyhmä), niin otos on siihen nähden erinomainen.
Lähtökohtahan on, että jokaisen ensimmäinen rc-auto on se Nikko "radio-ohjattavien ykkönen" tai dickie, tyco etc..
Joten kun areenalle pistetään nitro/polttis (mikä se oikea sana onkaan..), niin kohderyhmä on ihan täpinöissään.

Tuskin tätä suunnattiinkaan meille vanhoille miehille, vaikka mistä sitä tietää kuka katsoo ja mitä katsoo  :smiley:
Anyway, kohderyhmään nähden todella hyvä setti, eikä tuon ikäiset ymmärrä, jos harjattomista aletaan kertomaan, saati
kunnon "virittelystä". Niille toimii "saako ton kulkee 200km/h" ja yksinkertasuus. Jos puidaan asia saharan kautta
ja juuri tasolta, niin eihän sitä jaksa.. Mutta kun vauhtia ja menoa näkyy, niin ovat aivat hurmoksissaan.

Tehdään/odotellaan sitten vanhemmille veikoille omaa, juuritasolta selvitettyä "punainen lanka" ohjelmaa,
vähän kuin yläasteen englannin syventävä, rc-syventävä  :grin:

Harjattomilla moteilla pääsee kyllä ihan (kisaamaankin) kisaluokkaan, pitää vaan vaihtaa tasaselta ajaminen
hieman jyrkempään lajiin... Rc Formula OffRoad.

Anyway, on se hyvä aloittaa pehmeästi, niin saa lajista parhaat hetket irti vuosi vuodelta!

336
Yleinen keskustelu / Vs: piru vie kyosho!
« : 20.08.08 - klo: 08.18 »
Yhdyn moneen edelliseen ja totean sen saman virren, "älkää ostako kyoshon tuotantoa".
Itsellä on ollut mad force ja itkut tullu monta kertaa, kun osat maksoivat monta sataa, kun samaan
rahaan olis saanut traxxasin/HPI:n / laadukkaamman ja luotettavan merkin.

Itsellä oli kyoshon twini, nykyään pelkät akselit ko. autosta, koska muut ovat hajonneet / heitetty
mäen käkelään parempien osien tieltä. Vakiojouset on hirveet ja kokonaisuus järjettömän kallis. Itse
pidän HPI:tä ja Traxxasia kohtuuhintaisina ja laadukkaina! Koskaan ei ole kummastakaan hajonnut osan
osaa, mutta kun on tilattu viriosia, ovat tulleet supernopeasti ja aina on pystytty sopimaankin. Kun
taas menet kyosholta ostamaan ison setin varaosia, niin ei mahdollisuuttakaan saada euroakaan alennusta,
on se touhu niin rahoituksen puolelle laskettu. Toisin kuin muilla, aina on mahdollisuus kysellä hintaa.

Eli välttäkää ostamasta lelua, joka hajoaa ja joka vie samalla todella hyvän harrastuksen innon.

337
Sähköautot / Vs: Mad Truck BL
« : 02.07.08 - klo: 22.29 »
LCD:tä tarkoittavat, mutta hauska homma, suoraan kopioitu tulleesta meilistä  :laugh:

338
Sähköautot / Vs: Mad Truck BL
« : 02.07.08 - klo: 21.19 »
Kyosholta sanottiin: (kysyttiin, että mikä lipo, mikä laturi, mikä harjaton motti ja mikä nopari)

Paketin mukana tulee 11.1V 2100mah lipoakku ja laturi tasauslaitteella. 7.4V voisi olla sopivampi, koska 11.1 antaa liikaa tehoa eikä autoa pysty hallitsemaan. Takuu päättyy kun perävalot vilkkuu, eli emme ota mitään muuta vastuuta
kuin että lähetettäessä toimii. Eli takuu sama kuin FI autoilla. Emme myöskään suosittele ensimmäiseksi Rc autoksi.

Pitää ymmärtää että vauhti lisää rikkoontumisvaaraa.  :grin:

Radiolaite on LSD näytöllä oleva muistipaikallinen digisäädöillä toimiva rattiradio. Koko laitteen valmistaja on Heng Long. Tommonen tuli. Mitään eivät kertoneet moottori/säädin combosta.

-------------

thorak: kyllähän toi mad truckiin käypi. Itse ei tietoa kuinka tehokas/hyvä, mutta varmaan etenee ainakin.

339
Sähköautot / Vs: Mad Truck BL
« : 02.07.08 - klo: 15.00 »
Sattumoisin ostin täältä rc10:stä käytettynä, ensin oli kaikkineen myynnissä joku 150e, sitten 70e rullaavana ja tartuin tilaisuuteen, joka koitui todelliseksi löydöksi  :wink:

Tosiaan Mad Truckiin luvataan vakiona jo tuota nopeutta ihan mukavasti, tosin heittojakin noissa on, mutta kuuleman
mukaan menee vakionakin jo kivaa vauhtia. Joo, siis toi harjaton BL setti on paljon järkevämpi, kuin RTR vakiosetti,
jos vauhdin puolesta tahtoo saada lisää ja harjattomat + lipot ja laturit, ihan jees. Mitä laatua sitten ovatkaan,
se jää vielä mysteeriksi, odotellaan vastauksia... Toki vakionakin iahn toimiva setti ja saahan harjattomat ostettua
myös jälkeenpäin.

Drogster lepää haudassaan, on levännyt siellä jo muutaman vuoden, oli silloinen projekti ja on jäänyt nyt muiden autojen peittoon. Joitakin kuvia, videota ja piirrustuksiakin siitä tuli väsättyä, niitä voin etsiskellä koneelta,
kun lienevät jossain piilossa.

Ps. Stampede 2wd:nä vai? Kyllä mä päätyisin Mad Truckiin  :wink:   "Mielipiteitähän vain"  :angel:

340
Sähköautot / Vs: Mad Truck BL
« : 02.07.08 - klo: 12.45 »
Jep, itsekin vaikutuin, vaikka alkujaan ajattelin Mad Truckin olevan lelu ja HBX Bonzerin tapainen, joka ei kestä kunnon vakiokonettakaan. Toisin kuitenkin kävi, laitoin harjattoman BK Wanderer 6XL 5mm akselilla olevan moottorin
autooni, sillä riskillä, että kestää jos kestää tai hajoaa, jos niin käy, mutta siitä lähtien olen 4kk ajanut
harjattomalla tekniikalla BK Wanderer 9920 säätimenä (mamba max) nyt vkloppuna ja lipona VTEC 7,4v 5000mAh akku,
kaverina Maxamps 4000mAh 7,4v akku, paremmilla C arvoilla.

Teen parasta aikaa traileria rc foffin mäntän kisoista omalta autoltani (Thunder Horse) eli juurikin Mad Truck,
voin laittaa siittä linkkiä, kun upattuna katsottavaksi. Sitten jos kiinnostaa, niin videoita on lähettää vaikka
mesen välityksellä.

Paras 1:10 auto mitä itselle on tullut vastaan.
Huvittavinta oli ostaa Predator 700e ja hajos, ei kestänyt ja tän auton ostin käytettynä 70e (rullaavana), siihen
toki sähköt, mutta jää alle 400e ja toimii upeesti, aina hinta ei kerro kaikkea, vaikka usein kertookin  :wink:

341
Sähköautot / Vs: Mad Truck BL
« : 02.07.08 - klo: 12.29 »
Vakiona (atala) lupaa sivuillaan 40km/h, siitä en tiedä, kun ikinä en itse vakiona ole ajanut.
Harjattomalla tekniikalla + lipolla menee ihan suhteellisen mukavaa tahtia...  :grin:

Itse ostaisin siihen nähden mitä surkeita autoja olen tätä ennen modissa kokeillut.
Kestää ja osio saa eräästä liikkeestä edullisesti. Tohon hintaan lipolaturin, lipon ja harjattomien kera,
ei todellakaan huono setti, pitäs vähän vaan tietää mikä laturi, lipo, motti ja nopari, mut
sivuilla kun ei paljoa kerrota.

342
Sähköautot / Mad Truck BL
« : 02.07.08 - klo: 12.06 »
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=MADZH61P29

Mistäköhän moinen idea on kehittynyt, kun muutaman mielestä ei kestä vakionakaan, mutta harjaton versio on tehty,
eikä yllättävästi ole hinnalla pilattukaan! Itsehän olen ajanut omalla mad truckillani (Thunder Horse) jo 4kk
harjattomalla tekniikalla, järeällä 6XL moottorilla eikä ole mitään hajonnut!

Hieno nähdä, että tälläinen paketti on markkinoilla, nimittäin hyvä auto on.

343
Sähköautot / Vs: Nikkojen virittäjät?
« : 25.06.08 - klo: 11.26 »
Kaiken järjen mukaan 9,6v virtapiiri kestäis 7,2v akun, toki muutkin asiat vaikuttavat, kärähtääkö vai ei..
Itellä oli joskus 9,6v toimiva auto, jossa kesti 7,2v isommatkin akut ajoa, moottori vaan lopetti sitten
toimintansa, kun sai aika kovaa kyytiä.

344
Sähköautot / Vs: Nikkojen virittäjät?
« : 24.06.08 - klo: 12.43 »
Jos se auto on alunperin 6V akulla, niin kestää ainakin hetken aikaa 7,2v rääkyttämistä.
Jos taas 4,8v / 4kpl pattereilla, niin sit taitaa käry nousta jo nopeemmin..

345
Itellä ongelmana välitys, kun isoin spurri on kii ja pinjoni 13 hampainen ja tarvis pienemmän, että lähtis sulavammin
ja kauniimmin liikkeelle, ei rykien, mut moottoripukin säätövara ei riitä. Varmaan muokkaan niitä hieman, että sais
11 hampasen ja pääsis kauniisti liikkeelle. Spurri ainoo joka kulunu mulla 4kk ajon jälkeen eikä sekään vielä rikki!

346
Vapaa keskustelu / Vs: Free Rider 2
« : 20.06.08 - klo: 23.33 »
savage geellä: miten ton pääsee läpi? tulee se yks gravitaatioa ja sit ollaan taivaassa, ei mitään tuu enää?

347
Itse ostin tuon mad truckin käytettynä, siihen oli valmiiks tehty epoxliimatut lukot ja kaikki muu vakiota.
Ostin auton superedullisesti, jonku 65e maksoin (täältä ostin) ja foffia varten sen hankin.

Nyt autossa ollut 3kk XL-kokonen harjaton moottori kiinni, sand paw laparenkaat, mamba max, 7,4v 5000mAh lipo,
mod1 pinjonia ja vakio spurri. MITÄÄN ei ole hajonnut ja autolla on 4 kisat ajettu + testiä.

Mietin vaan, että miten joku saa koko ajan rikki, kun ite en saa millään?  :wink:
Ja voin vakuuttaa, ettei foffi ole autolle se "ystävällisin" ajomuoto.

Itse voin SUOSITELLA autoa oikein kunnolla, itselle ollut täysi ilo koko ajan ja saa harjattomilla kulkemaan
lujempaa kuin yhenkään stampeden  :grin:

348
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.06.08 - klo: 11.39 »
Sitä vähän muistelinkin/luin täältä, joten ei syytä huoleen, normaalia.
Mites olikaan, saako tuota 5000mAh akkua purkaa suuremmalla virralla kuin 5A?
/jos saa, niin kumpi on järkevämpi/akku ystävällisempi: 5A vai 10A?

Onko vaikutusta akkuun?

349
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 20.06.08 - klo: 11.28 »
Tässä vähän tilastoo:

Lipo 1:
Purettu 1,8A virralla balanserin kanssa,
sitten ladatta samalla virralla täyteen.
3,0v/cell asetuksella.

1481/1800mAh


Lipo 2:
Purettu 1,8A virralla balanserin kanssa,
sitten ladatta samalla virralla täyteen.
3,0v/cell asetuksella.

1481/1800mAh


Lipo 3:
Purettu 1,8A virralla balanserin kanssa,
sitten ladatta samalla virralla täyteen.
3,0v/cell asetuksella.

1538/1800mAh



Sitten latasin myös pari maxampsin pikkulipoo.
1550mAh 7,4v ja asetuksiksi:

Purku 1,6A, 3,0v/cell, balanserin kanssa
Lataus 1,6V ja balanserin kanssa

Molemmat latas tasan 1600mAh


Tässä miettinyt ja eroja noissa valmistajissakin on. VTEC, LRP ei lataa sinne 1800, mutta maxampsi varmaan
jatkais ylitekin, jos antas luvukseen isomman. Jollain tapaa, kun vteceissä jää se "vara" vielä akkuun,
niin maxampsit lataa senkin varan sinne. Yhteenvetona kuitenkin, latasin 9 pikkulipoo ja niistä 7 on vtec, lrp:tä, kahdessa erässä hieman vanhempi akkuerä ja sitten uudempi.

Uusi erä latas 1580-1623 välille (4 akkua)
Vanhempi erä latas 1481-1538 välille (3 akkua)
Maxampsin erä latas 1600 molemmat (2 akkua)

Nyt alan koittelee noita 5000mAh isompia akkuja ja siitä sitten maxampsin 11,1v 8000mAh ym...

350
Vapaa keskustelu / Vs: MAAILMAN PARAS KÄNNIPELI
« : 19.06.08 - klo: 23.10 »
WASTED  :grin:

Ps. Se ennätys on se sama 11100, juhannuskepposeks, photoshopattiin vitoset  :wink:

351
Vapaa keskustelu / Vs: MAAILMAN PARAS KÄNNIPELI
« : 19.06.08 - klo: 22.52 »
Tuli iteki jauhettua tota asiaankuuluvan juoman kera  :grin:



Sitten vaan uutta ennätystä rikkomaan...

352
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.06.08 - klo: 13.17 »
Nyt kahden akun tuloksia:

Purku/latausarvot:

- Purku 3,0v/kenno
- Latausvirta 1,8A
- Balanserin kanssa molemmat


Akku 1:
Purku = 1490/1800
Lataus = 1580/1800

Akku 2:
Purku = 1530/1800
Lataus = 1623/1800

Ero siis todella pieni, mitä nyt huomioonotettava laturin mahdolliset
pienet arvoheitot, mutta 40mAh tietämillä erot.

Teen samat sessiot vielä 5 samanlaiselle lipolle, katsotaan.
Kaikki lipot siis LRP, VTEC 7,4v 1800mAh pikkulipoja 1/18 autoon.


353
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.06.08 - klo: 12.16 »
Edellinen akku purki yhteensä 1490/1800
Tämä akku purki itseään yhteensä 1530/1800

Molemmissa puruissa samat arvot, balanserin kanssa, samat setupit.
Nyt latauksessa, sitten vielä muutaman muun akun tarkistusta..

354
Vapaa keskustelu / Vs: Tietokone ongelmaa
« : 18.06.08 - klo: 11.25 »
Asiantuntijan kanssa kokeiltiin viestivälityksin monen moista konstia, vikasietotilasta ämpäriin,
mutta formatoinniksihan se meni. Ensin saatiin muut pois, mutta virtumonde ei lähtenyt edes sille
suunnatuilla poisto-ohjelmilla. Formatointiin ja kone nyt kuin uusi, kiitokset 4wdkanootille avusta!

Nyt kaikki reilassa koneen suhteen ja rupes toimii huomattavasti paremmin.
Ps. Mac tulee hankintaan, kun taloudellinen tilanne sen salli, työkoneeksi kun on ihanteellinen.

355
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 18.06.08 - klo: 11.21 »
Jees, nyt toinen samanlainen akku suorittamassa samaa settiä, katsotaan tuloksia,
kun akku on hoitanut hommansa...

Tuli mieleen, että onko mahdollista (laskea) jotenkin akun kestävyys teoriassa?
Jos moottori on 55t lathe, akku tuo 7,4v (8,4v) 1800mAh akku ja nopari mamba 25,
onko jollain tavalla mahdollista laskea, paljonko moottori vie mah:ta esim. minuutissa?

Tähän varmaan tarvitaan kierrosluvut sun muut tarkemmat, että voi laskea vai?
Sitten tuli mieleen laittaa purkuun x-ampeerimäärällä, mutta mikä on realistinen a-määrä
mitä se sitten ajossa veisi?

...kaukaa haettua, mutta kiinnostaa tietää.

356
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.06.08 - klo: 16.59 »
Mietityttää vaan  :grin:

Latasin akun:
- ice aloitti latauksen 7,587v
- ice lopetti latauksen 8,4v
- ice latasi akkuun 1036/1800mAh
- aikaa kului lataukseen 3074s
- lataus suoritettiin balanserin kanssa

Päätin purkaa akun:
- purku jännitteeksi 3,1v/kenno
- purku 1,8A virralla
- ice purki akkua 6,2v saakka
- ice purki 1490/1800mAh akusta
- balanseri tässäkin kiinni

Latasin akun uudelleen:

- 1,8A virralla
- balanserin kanssa
- ice aloitti latauksen 6,242v ja saavutti 8,4v:n
- latausta meni akkuun 1580/1800mAh
- latauksen jälkeen jätin balanseriin balansoitumaan

Kysymys, missä loput parisataa mah:ta ovat?
Kun määritään purettavaksi 3,1v:n jääkö sinne sitten tuo "varaus",
jossa loput n.210mAh:ta luuraavat, vai miten menee?
Huomioon toki tarvii ottaa laturin mittaustulosten heitot, mutta
tuskin kahtasataa heittelee...

357
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 16.06.08 - klo: 13.43 »
On tässä mietityttänyt lipojen kunto:

Eilen tuli ajettua kahden kuskin voimin axiaalia 5 rataa x2, kun kaksi kuskia. Yhdellä lipolle ajettiin tää ajokoitos
ja yöksi laitoin balanseriin, että ovat kunnossa nyt aamuun mennessä, ennen latausta. Nyt iskin laturiin aamusta ja
ice näytti alottavan akun latauksen (7,4v - 1800mAh) latauksen 7,5v, eli sen alle ei "mukamas" olis mennyt, varmistin
asian vielä laittamalla saman akun toiseen ja kolmanteen iceen, samaa näyttivät kaikki, vaikka akulla ajettiin.. paljon.
No latasin ja latas normaaliin 8,4v määrään, mutta milliampeereja meni 1084/1800.

Mikäli pitää paikkansa, niin noi akut kestäis ihan sairaan pitkää ajoa. Noh, noparina oli mamba max 6v cutoffiin
säädettynä, eikä kertaakaan tullut cutoffi lähellekään (ei pätkinyt/nykinyt), mutta eihän 7,5v pitäskään.

Mietityttää vaan, että onko jotain vikaa vai ei ja jos ei, niin ajoaikaa löytyy ajaa vaikka päivä!
Onhan se kun vertauskuvana ajaa foffia, niin tuntuu että loppus, mutta kai nuo sitten kestävät tässä möyrinnässä
niin samperin kauan.

Motti = 55t lathe
Nopari = mamba max
Spurri = axiaalin vakio
pinjoni = 16
akku = VTEC, LRP 1800mAh 7,4v LiPo

Osaako joku sanoa tähän pohdintaan mitään?  :grin:

358
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 09.06.08 - klo: 15.15 »
Luin artikkelin ja sellainen kysymys, että pitääkö tämä paikkansa:

Minulla on 2000mAh lipo akku, jota saa maksimissaan ladata 1C virralla.
Akkuni tapauksessa saisin siis ladata sitä 2A. Onko totta, että akun iän
kannalta suositellaan tätä akkua ladattavan 1/2C:llä eli 1A kahden ampeerin
sijaan. Onko perää, että akkuni pysyy paremmassa kunnossa, jos lataan sen
1A virralla 2A sijaan?

359
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 09.06.08 - klo: 09.58 »
Juu, hyvät perusohjeet, pitää laittaa muistiin linkkiä!
Tässä vielä toinen paikka, jonne on koottu rc10:stä ja hieman muualta lipotietoa:

http://rc-foff.net/smf/index.php?topic=307.0

360
Kysymys: mulla MGM160A nopari, joka nyt säädetty 4S lipolle.
Voiko sen muuttaa 2S lipolle tällä "nopari - rattaradio" keskustelulla, eli ihan piippausperiaattein,
eikä koneen usbin kautta?

Sivuja: 1 ... 9 10 11 [12] 13 14 15 ... 27