Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - IIVONEN

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13]
361
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 08.12.03 - klo: 10.29 »
Kyllä näytää siltä kun katsoo esim. PN-racing:in sivujen kilpailukutsuja niin niissä on tarkkaan säädetyt säännöt ja jos meillä Suomessa aletaan ajaan todella kilpaa näillä 1/24 autoilla niin sieltä pitää ottaa mallia.  Mulla on itelläni pitkä rata 1/24 autoille.  Lisäksi olen tehnyt 60 cm leveän ja 10 x 270 cm pitkän kasattavan elementtiradan. Radan keskipituus on noin 18 m. Lähinnä esitelly käyttöön. Oltiin muuten yksillä nuorisomessuilla esittelemmässä autoja.  Nyt meillä on suunnitteilla isompi elementtirata, joka kasattaisiin 120 x 270 vanerilevyistä ja niitä tulisi 20 kpl rataan. Neljöitä olisi 64,8.  Tommonen rata pitäsi olla valmiina ensi sykysynä .  Aijomme silloin järjesttää kilpailut KyPak:in nimissä Kuusankoskella.  Ilmeisiesti samaan aikaan kun KyPak  järjestää 1/10 rallicross kokeilukisan sisätiloissa.  Katsotaan saadaako mini-z kisat pystyyn.  Rata olisi ainakin mahtava pääsuora olisi yli 10 m.

362
Sähköautot / Nastarenkaat
« : 03.12.03 - klo: 10.04 »
Minä tiein renkaat aikanaan pienillä ruuveilla seuraavasti.  Ostin sellaisia ohkasia nupukantaisia ruuveja, jotka tulivat läpi kumista 1-2 mm.  Ensin porasin rejän kumiin pienellä poralla  n.1,5mm pienemmällä kuin ruuvin halkaisia. Sen jälkeen kumin alapuolelta ruuvi kiinni kumiin. Sitä ennen kuitenkin pieni määrä pikaliimaa reikään.  Mulla oli nyppylärenkaat maastopolttomoottoriautossa 1/8.
Nastoja oli muistaakseni n.80 kpl per rengas.  Pito oli mitä mahtavin.
Mikä tärkeintä nastoja ei lähtenyt yhtään irti vaikka ajoin yhden talven autolla.  Pakkasen takia kuitenkin ajallisesti  n.20 tuntia polttoainekirjanpidon mukaan.  Halvat on tehdä, mutta aikaa viepää hommaa. Ps. Muistaakseni ruuvit olivat 3,2 mm paksuja ja 5mm pitkiä.

363
Sähköautot / Mini-z ja MR-02
« : 02.12.03 - klo: 23.07 »
Minusta mini-Z on vanhentuntut malli. Tulevaisuuden  24 auto on MR-02.  Minulla on kummatkin autot ja olen päässyt kokeilemaan niitä omalla radalla (radan pituus 39m ja leveys 70-80cm).  Kun zeta menee kurvissa katolleen niin uusi MR-02 menee täysillä eteenpäin. Ohjattavuus on MR-02 tarkempi ei heti kaiteeseen ajon jälkeen tarvitse säätää suoraan menoa. Eli MR-02  ja Zetan ajamisella on suuri ero M0-02 eduksi. Ja sitäpaitsi MR-02 on venytetty jonkin verran isommaksi koriltaan.  On siten lähempänä 1/24 autoa kuin entiset zeta korit.  Valitettavasti autosarjaan ei saa tällähetkellä muuta koria kuin pun. tai kel. Ferrarin korin.  Taitaa olla valmistajan myyntikikka saada uusia muovin palasia myyntiin. Hanki ehdottomasti MR-02 auto. Korimalli valikoima tulee varmasti kasvamaan nopeasti.

364
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 12.03.03 - klo: 10.57 »
Mini-z-freak viitisitkö soittaa mulle olis vähän kysyttävää. Mun puhelin on 0400-943182 Matti Iivonen.

365
Sähköautot / Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« : 11.03.03 - klo: 21.38 »
Minä lähinnä odottelen sellaista autoa ettei olis pakko ostaa radiota mukana.  Tulis olla sellainen johon voi hankkia vasterin, noparin ja servon erikseen.   Jos toi 24-luokka laajenee maailmalla niin on pakko tulla markkinoille sellaisia autoja jotka perustuvat ratkaisuiltaan nykyiseen käytäntöön isommissa sähköautoissa.  Mun mielestä ne olis helppo toteutaa. Liquid-auto on mennossa siihen suuntaan.  Alas kyoshon monopoli servoissa, vastereissa, nopareissa ja radiossa. Sitä mä odottelen ja sitten ruvetaan hankkimaan sellaisia maahan.

366
Sähköautot / Elimäen mini-z rata toiminnasta
« : 01.03.03 - klo: 00.12 »
Ollaan ajeltu parikuukautta omalla kiinteällä mini-z radalla.  Ajotuntumaa alkaa olla melkoisesti. Noin 40 m pitkä rata taittuu siinä 12 s kierros.  Keskivauhti 5 min ajossa noin 15 s.  Tohon mahtuu muutamia kaatoja.  Meidän rata on neulehuopaa, koska haluamme harjoitella samalla pohjalla kuin mattoautoilla.  Olemme tehneet omat kumit ostamalla sopivaa neopreenikumitiivistettä ja pito on huippuluokaa.  Auton takapäätä et saa luistamaan millään.  Vaikeinta onkin pitää auto pystyssä kurveissa.  Kehitteillä onkin laserkynistä (venäläisiltä saa niitä 4 e kpl.) kierroslaskin niin sitten kerrotaan tarkoista ajoista.  Laskin perustuu Joan Geek:in nettisivuilta löytämääni rakennusohjeisiin.  Jos se onnistuu niin siitä tulee tosi halpa kierroslaskin. Muuten ensitalveksi ollaan suunniteltu laajentaa rataa n.9m mutta pitää kaataa ensin yksi seinä.  Sitten meillä on kehitteillä elementtirata(siis siirettävä että voi pitää kilpailuja).  Prototyyppi on melkein valmis.   Päässään kohta testaan.  Täma proto on  60 cm leveä ja noin 24 m pitkä.  Tarkoitus olisi testata rataa KyPakin harjoitusvuorolla Kuusankoskella kun saadan se tehtyä valmiiksi.  Ilmoittelen siitä sitten.

367
Sähköautot / KIINTEÄ MINI-Z RATA ON ELIMÄELLÄ
« : 14.12.02 - klo: 15.53 »
Kiinteä Mini-Z rata valmistui joulukuussa 2002.  Pinta neulehuopamatto.Radan keskipituus 39 m, pääsuora  n. 10 m ja leveys 80-70 cm. Reunat maalattu 5-10 cm vapaata ja reunakaide 20 mm sähköputkea. Pääsuoran jälkeinen kurvi kallistettu. Vakio Z-autolla kierros noin 12-15 sekuntia.Tule ajamaan! Yhteyshenkilö Matti Iivonen 0400-943182. Radan osoite: Jokelantie 270, 47200 Elimäki.  Rata sijaitsee noin  25 km kuutostietä Helsinkiin päin Kouvolasta.  Hesasta sinne ajaa noin 1,5 tuntia.

Sivuja: 1 ... 10 11 12 [13]