Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - bcan

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17
391
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 30.08.12 - klo: 14.15 »
Muutamien kanssa olen kisojen päivästä jutellut ja lauantai vaikuttaa suositummalta päivältä. Toki reissaamista tulee enemmän jos ajaa SC ja WJ sarjat.
Joten ite ainakin lähtisin siitä että muutama kisa ajetaan WJ viikolopun sunnuntaina (esim Jyväskylä) ja loput omina kisoinaan lauantai päivisin.

Nyt olen odotellut että saataisiin WJ päivät julki ja WJ taas odottaa virallista SM kalenteria. Kunhan nuo ovat selvillä niin voidaan sopia aikataulu tarkemmin.
Ajatus on ajaa 6 kisaa joista 4-5 lasketaan. Turku, Tikkurila(Vantaa), Jyväskylä sekä Nokia (jos rata löytyy) ovat varmaan varmoja paikkoja. Suuresti kiinnostaisi myös ajaa 1-2 kisaa pohjoisempana jos löytyy halukas järjestäjä.

Onko 6 kisaa varmasti järkevä määrä, vai alkaako olemaan liikaa. 4 kisaa joista 3 lasketaan + SC masters tms? (6-8-12h endurance)

Noi 2 "lisä" kisaa oli ajatus ajaa ylempänä Suomessa jolloin saataisiin enemmän osaottajia myös sieltä suunnalta kun siellä kuitenkin on SC kuskeja jota ehkä kiinnostais ajaa SC sarjaa.

Mutta mitäänhän ei ole vielä lyöty lukkoon ja tilanne voi muuttua mihin suuntaan vaan.

392
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 30.08.12 - klo: 13.34 »
Muutamien kanssa olen kisojen päivästä jutellut ja lauantai vaikuttaa suositummalta päivältä. Toki reissaamista tulee enemmän jos ajaa SC ja WJ sarjat.
Joten ite ainakin lähtisin siitä että muutama kisa ajetaan WJ viikolopun sunnuntaina (esim Jyväskylä) ja loput omina kisoinaan lauantai päivisin.

Nyt olen odotellut että saataisiin WJ päivät julki ja WJ taas odottaa virallista SM kalenteria. Kunhan nuo ovat selvillä niin voidaan sopia aikataulu tarkemmin.
Ajatus on ajaa 6 kisaa joista 4-5 lasketaan. Turku, Tikkurila(Vantaa), Jyväskylä sekä Nokia (jos rata löytyy) ovat varmaan varmoja paikkoja. Suuresti kiinnostaisi myös ajaa 1-2 kisaa pohjoisempana jos löytyy halukas järjestäjä.

393
Niin aivan. Eli siis esim jos SC Summer cup järjestetään, niin se on edelleen kerhokisa statuksella ja näitä kansallisia ajetaan vain SM luokkien ohessa?
Eiköhän ensi kesänä SC summer Cup taas järjestetä eikä varmaankaan mitään lisenssejä tarvita ja säännöissäkin on 20€ yläraja osallistumismaksulle.
SC luokka on kasvanut mukavasti vuoden aikana ja toivottavasti jatkaa kasvamista erityisesti uusien harrastajien toimesta jotka jatkossa ruokkivat virallisempia luokkia uusina kuskeina, joten riman nostaminen SC luokkaan osallistumiseen ei kannata ainakaan tässä vaiheessa.

Miroa komppaan kyllä tuossa että SC kuskit voi olla vähissä maastosarjan sunnuntain lisäluokkana jos SC ajetaan myös omana sarjana.

On joka tapauksessa hienoa että SC noteerataan myös virallisesti :cool:

394
Tuomari edellisestä erästä on toiminut hyvin niissä kisoissa missä tuota on käytetty. Ongelmaksi tulee että nostajia ei ole joka kerta muutenkaan tarpeeksi ja kun vielä yksi napataan tuomaroimaan niin vähenee entisestään. Toisaalta vapaaehtoisia nostajia on aina löytynyt kun niitä on tarvittu  :smiley:
Paras tietysti olisi tuomaroinnin kannalta että tuomari olis "ulkopuolinen", mutta sille ei välttämättä tarvetta ole.

Yksi tuomari ei tosiaan kaikkea pysty näkemään, mutta tieto että lauteilla on joku katsomassa voi hieman rauhoittaa siinä kohtaa kun :evil: meinaa päästä irti.
Aloitteleville kuskeille tuo voisi olla hyväkin kun olisi joku antamassa varoituksia jos ajo ei ihan sääntöjen puitteissa mene.


396
Tulokset / Vs: SC mAsters Vaasa
« : 26.08.12 - klo: 01.49 »
Isot kiitokset koko Vaasan porukalle järjestelyistä, ei oikein voi kuvitella parempaa paikkaa ajaa Short Course Masters aka Corrikunkku kisa kuin Vaasan loistava rata ja muut puitteet. Kuulutukset kertoi korokkeelle ja katsomoon sen tiedon mitä pitikin ja kisapizzankin hoitui halukkaille. Myös arvonta palkintojenjaon yhtedessä oli hienoa, todella moni kuski sai kotiin viemisiksi jotain mukavaa.

Omalta kohdalta reissu oli kokonaisuudessan paras kisareissu missä oon ollu. 36 tuntia reissussa josta 1h30min radalla, abt 10 tuntia tien päällä, 6 tuntia unta ja loput yleistä jutustelua aina niin mukavien ja leppoisien korrikuskien kanssa.

Alkuerät meni vähän ajellessa kun ei oikein saanut langan päästä kiinni, mutta kolmos paikka B finaaliin herätti toiveita noususta A finaaliin. Se jäi kuitenkin vain toiveeksi kun ekasssa finaalierässä tuli päivän huonoin erätulos yliyrittämisen takia.
Loppuihin kolmeen B finaaliin pääsin sitten lähtemään paalulta kun Sami ja Ilari pääsi parempaan seuraan ajamaan  :wink:

Saatiinkin P-J:n kanssa aikamoinen vääntö aikaiseksi B finaalin voitosta, ainakin omalla kohdalla ei "sipuli" kokoaikaa kestänyt ja ajo meni totaalisesti pieleen muutaman kerran ja taisi P-J:llä olla vähän samaa ongelmaa jossain kohdin. Molemmat sai tililleen kaksi voittoa, mutta mulla oli 2.7s parempi tulos joten voitto meni niukasti mulle.

Kiitokset vielä kaikille kisailijoille rennosta meiningstä, Timpan Audille kyydistä Vaasaan sekä Mikon ja Jokkerin vaunulle nukkumapaikasta.

PS.
"All hail CorrKings, Riku & Kai \o/", Onnittelut kunkuille !


397
Heips, mulla on xerun 150a säädin ja sain nyt kolvattua uuden SP sensorillisen moottorin kiinni, mutta kuinka ollakkaan yllätys yllätys tietenkin pyörimissuunta on väärä, onko mitään vaihtoehtoja muuttaa pyörimissuuntaa? Täällä on ollut juttua aiheesta aikaisemmin mut en löydä haeskelemalla ratkaisua onkelmaan. Löytyiskö säätimestä pyörimissuunnan vaihto mahdollisuus? Mulla on ekaa kertaa sensorillinen moottori käytössä, siksi olen vähän neuvoton nyt. Sensorittomassahan suunnan vaihto on ihan eri simppeliä kun vain vaihtaa kahden johdon paikkaa päittäin. Onko nyt ihan mahdoton kääntää suuntaa? Auto on hobao hyper 9e, jos joku tietää miten näissä käännetään diffit?
Xerun SCT säätimessä on "Motor Rotation" astus jolla saa vaihdettua pyörimissuunnan. Eiköhän tuossa sama löydy.

398
onko kerho kisat huomenna 21.8?  :azn:
Virallisia kerhokisoja ei ole ohjelmassa huomiselle, mutta pari viikkoa sitten kun oli sama tilanne ajettiin joka tapauksessa kerhokisat. Huomisesta en kyllä osaa sanoa ajetaanko, mutta toivottavasti :wink:

399
Viikon verran aikaa kisoihin ja tällä hetkelllä näyttää että aikas pienellä porukalla ratkaistaan tää titteli. Rikulle ja Mikolle tarvitaan lisää haastajia ettei ne vie tätäkin, joten pistäkää niitä ilmoittautumisia menemään.
Vielä kun suolataan Turkulaiset ulos, niin meilläkin on mahdollisuus nelkuissa :)
Onneks mää oon Paimiost ja ei kukka mul kuitenka hävii  :wink:

400
Terolle taas kehut siitä että sarja ja finaali näkyi shortcourse.eu:ssa!
Pistetään kehut osallistujille hyvistä kisoista että oli jotain mistä kisarapparia kirjoittaa :cool:
Turun kisastakin lähetin rapparin mutta taisi hukkua matkalla  :cry:

Karsivat shortcourse.eu:ssa mainostuksia aika rankasti ja tavallaan "omivat" kuvat itselleen vaikka ne on sir Hazardin ottamia. Kiitokset Tommille että olen niitä saanut käyttää.

401
Onko korin oltava polykarbonaattia vai sallitaanko muutkin materiaalit/muovit?

Lainaus
Kori
Lava-autoa tai maastoautoa muistuttava polykarbonaatti (Lexan) kori (Truck Body). Korin pitää kokonaisuudessaan peittää renkaan pintakuviointi ylhäältäpäin katsottuna. Riittää jos rengas jousitus sisäänpainettuna menee korin sisälle. Koriin kuulumattomat siivet tai ilmaohjaimet ovat kielletty. Koriin saa tehdä vapaasti aukkoja koritolppia, transponderia ja antennia varten. Koriin saa tehdä myös ilmankiertoa helpottavia aukkoja siten että esikuvamaisuus säilyy. Rungossa olevien sivutörmäyssuojien on oltava kokonaisuudessaan korin kylkilinjojen sisäpuolella.
Ei tota kyllä ole mitään järkeä lähteä muuttamaan näillä näkymin. Noi lexan kopat pitää niin mukavaa ja tuttua "kolinaa" että se kuuluu SC sarjaan  :tongue:
Mutta jos teet korin jostain muusta aineesta niin tuo näytille niin katotaan...

402
Tulokset / Vs: Short Cource Summer Cup 2012 SARJATILANNE
« : 18.08.12 - klo: 00.56 »
Kiitokset viihdyttävästä sarjasta.

Tuloksissa taitaa olla nelkun 7. ja 8. sijat nurinperin..?
No onhan ne. Täytynee saada joku huolellisempi laskemaan talvisarjan pisteet :huh:
Liitteenä korjattu versio.

403
Viikon verran aikaa kisoihin ja tällä hetkelllä näyttää että aikas pienellä porukalla ratkaistaan tää titteli. Rikulle ja Mikolle tarvitaan lisää haastajia ettei ne vie tätäkin, joten pistäkää niitä ilmoittautumisia menemään.


404
Onkos muut tilailleet noita Losin omia koreja vai ajaako kaikki Prolinen ja JC:n koreilla? Noissa näyttäisi tuotekuvien perusteella olevan se etu, että ne on valmiiksi leikattuja jolloin jää pois yksi ärsyttävä työvaihe. Lisäksi esim. valmiiksi maalattu kori näyttäisi olevan vain 45 taalan luokkaa joka ei ole paha varsinkin jos vertaa esim. spray-maaleilla maalamisen kustannuksiin. Tosin ainakin Amainissa noiden korien postikulut on kyllä tähtitieteellisen kovat, ehkä niitä saisi jostain muualta?
Mulla on ollut nippu prolinen koreja ja niitten kestävyys mun ajotaidoille ei ole kyllä riittävä. Nyt käytössä on TLR kori ja sen kestävyys on ihan eri luokkaa. TLR kori on myös leikkaamaton, mutta aika helpollahan sen leikkaa.
Losin orggis kori on kokemusten perusteella myös paljon kestävämpi kaatokäytössä.

Maalasin nyt käytössä olevan korin ekaa kertaa kynäruiskulla ja kustannukset (jos vaan on kompura ja kynäruisku valmiina) on paljon pienemmät kuin kolinatölkeillä.

JC:n koreista mulla ei ole kokemusta.

Me tilattiin kimpassa koreja Amainista niin postilulut jäi yhtä koria kohden pieniksi.

405
Ilmoittautuneet:

SC2-10

Jon Lindgren
Tuomas Lindgren

SC4-10

Rauno Kallionpää
Tero Piipponen
Henrik Andersson
Johan Sundström
Onko tullut tarpeeksi ilmoittautumisia vai peruuntuuko kisa ?

406
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 14.08.12 - klo: 09.06 »
Mihinkään yksityyppi rengas sääntöön ei oikein ole hyviä perusteita. Tiedon parhaiten toimivasta renkaasta eri radoille saa kuitenkin hyvissä ajoin joten aikaa jää hommata toimiva rengas.
Minipin toimii suurimmalla osalla radoista hyvin joten sellaiset kun pakista löytyy niin luultavasti ei jää renkaista menestys kiinni, poikkeuksia tietenkin on.

Erilaista eräpituuttaa voitaisiin kokeilla vaikka jo ensimmäisessä kisassa ja katsoa sen perusteella mihin suuntaan mennään vai pysytäänkö viidessä minuutissa joka ainakin toimii.

Halukkaat kisajärjestäjät voisivat olla minuun yhteyksissä vaikka YV:llä tai ilmoittaa vaikka tänne.
Tähän mennessä ei montaa halukasta kisajärjestäjää ole ilmaantunut ja talvi lähestyy.

407
Oko kellään laittaa linkkiä tämän päivän live kuvaan.
Nyt olen jo etsinnyt jo niin kauan että hermot kohta menee.
Jerzi
1/8th Off Road Euros - Finals Day!! LIVE

408
Pitää ajaa loppuun asti :tongue:
Aina.
Nimenomaan. Mä ajoin loppuun saakka :)
Pääasia, että oli super hauskaa!
Olihan se vähän hassua että olin edellä vaikka olin katollani maaliviivan väärällä puolella, mutta näin tällä kertaa.
Mutta mää "korjasin" tilanteen kolmannessa finaalierässä kun tein samalaisen ohituksen ja pysyin ihan pystyssäkin. Toi oli kyl yks hienoimmist finaaleista missä oon ajanu, hyvä että on videolla.

409
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 08.08.12 - klo: 15.45 »
Ehdotukset on aina paikallaan, useesti tuppaa vaan käymään niin että oletetaan että ehdottaja "vaatii" ehdotuksen välitöntä käyttöön ottoa vaikka vaan ehdottaa jotain uutta.

Me ajettiin eilen muutama 7 minuutin finaalierää ja ei siitä huonoja kokemuksia jäänyt. Kuskeja ei vaan ollut montaa joten kokemukset jäi aika vähäisiksi.

410
Tommonen löytys shortcourse.com:ista

FYI - Spring rates for LOSB 2959 Front set
Green - 3.6
Blue - 3.9
Black - 4.2
Purple - 4.5

Spring rates for LOSB 2963 Rear set
Red - 2.7
Orange - 3.0
Silver - 3.3
Green - 3.6

"Old" spring rates..

Stock spring rates
Silver/Black/Gold
The current fronts are 3.6, 3.9, 4.3
The current rears are 3.0, 3.3, 3.6

411
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 07.08.12 - klo: 22.27 »
Joo, kyllähän tasainen vääntäminen on se mitä ainakin itse kisoista haen, kädet ja polvet tärisee kun koittaa pitää paikkaa tai hakee ohitupaikkaa. Ja tottakai siihen tilanteeseen pääsemiseen pitää olla alkuerien avulla ajautunut oikeaan finaaliin, muuten käy niinkuin aikaisemminkin kirjoitin eli on tylsää.

Jos erien pituutta aletaan kasvattamaa niin lähtökohta pitäis olla että finaaleja ja vain minuutilla ainakin alkuun, katsoo mitä vaikutusta sillä on.
Niinkuin Nickekin kirjoitti niin kaksi minuuttia on jo 40% ajoaikaa lisää, 20%:kin on selkeä lisäys.
Minulla käväisi mielessä myös tuo lyhyempi erä. Lähinnä tyyliin että sama erä ajaisi kaksi erää peräkkkäin samalla akulla. Ajettaisiin 2-3 minuuttinen erä jonka jälkeen (kun kaikki on maalissa) autot takaisin viivalle ja toinen 2-3 minuuttia heti perään.
Jos tuo on mahdollista ajanoton kannalta niin saataisiin esim. kolmella finaali kierroksella 6 finaalia. Isoja eroja ei ehtisi tulemaan ja saataisiin kunnon vääntöä aikaiseksi eikä päivä pidenny erien välien lisääntymisellä kun samat autot ja kuskit on valmiina radalla.

Mun mielestä on hyvä että konkari(t) viitsii kirjoittaa pitkät turinat ja perustelee asiansa vielä hyvin, itse olen niin tuore tässä koko RC touhussa että ei paljoa kokemusta ole siitä mikä toimii mikä ei, joten kokeneiden kommentit on aina tervetulleita.

412
Kilpailijoiden kanava / Vs: SC Winter Cup 2012-2013
« : 07.08.12 - klo: 10.20 »
Keskustelu uusista ideoista on aina hyvä asia, jossain vaiheessa esiin putkahtaa hyviä parannuksia ehdotusten pohjalta.

Se että SC sarja on rento luokka antaa mahdollisuuden tehdä sellaisiamuutoksia mitä virallisemmissa luokissa ei voi niin helpolla tehdä, tietysti järki täytyy pitää mukana jos nykyistä toimivaa settiä lähdetään muuttamaan. En usko että kuskimäärä putoaa sen takia että mukaan otetaan esim. nousufinaalit  tai pidemmät erät kunhan meno säilyy mukavan letkeänä ja kisa mielekkäänä sekä kuskin että kaluston kannalta.

Nousufinaaleista juteltiin Kaitsun kanssa joku aika sitten ja niissä on hyviä ja huonoja puolia. Se että tarvitaanko niitä SC sarjassa on asia erikseen.
Kesän kisoissa kokonaisuudessaan näkyi selvästi se että samat kuskit tappelivat samoista sijoituksista, eikä noususta ylempään finaaliin välttämättä olisi mitään hyötyä ollut. Muutama poikkeus kyllä oli, jossa esim C-finaalin kärki meni omia menojaa ja olisi varmaan ollut mukavampaa ajaa B-finaalissa oikeasti kisaa.

Omalla kohdalla kävi juuri noin ja muitakin vastaavia tapauksia oli varmasti. Ajoin Turun kisassa A-finaalissa ja meno oli siellä sen verran vauhdikasta että alkuosa eristä meni ajeluksi ja loppuosa muitten ohi päästämisessä, ei ollenkaan kivaa.
Kun taas tuoreena esimerkkinä Jyväskylän kisa, B-finaali ja kolme finaalierää neljästä oli omalta osalta kauden parasta vääntöä sijoituksista monen kuskin kesken enkä todellakaan olisi halunnut A-finaaliin köröttelemään reilusti muiden takana. Jyväskylän kisasta päinvastainen esimerkki on herra mamyllyn jolle nousu A-finaaliin olisi ollut paikallaan.

Jos erien pituuksia lähdetään kasvattamaan niin alkuun lähdetään kasvattamaan vain finaalien eräpituutta pitäen kuitenkin finaalimäärän samana. Voidaan ajaa vaikka ensimmäistä kisassa 6 minuutin finaaleilla mutta kuitenkin samalla määrällä finaaleja.
Päivä pitenisi maksimissaan puolella tunnilla mutta minuutinkin lisäys tekee radasta riippuen 2-4 kierrosta lisää. Ja jos homma toimii niin jatketaan seuraavassa kisassa samalla tavalla tai heitetään minuutti lisää jos päivän pituuteen sopii.

Ideoita ja kommentteja lisää vaan vaikka huonojakin, niitten pohjalta voi kehkeytyä jotain parempaa.

414
Tulokset laskettiin pikaiseen pitkän päivän jälkeen Jyväskylän kisassa ja pienen säädön jälkeen saatiin kipot vaihdeltua oikeille omistajille, pahoittelut ylimääräisestä säädöstä :embarrassed:

Sarjaan osallistui 26 tuuppi ja 31 nelkkukuskia, muutamat ajoi molempia luokkia mutta suunilleen 50 eri kuskia saatiin houkuteltua kisaamaan. Osalla kisat jäi vain yhteen, mutta kolme tai neljä kisaa ajaneita oli todella hyvä määrä. Kunhan ehdin niin keräilen vähän statistiikkaa kasaan sarjasta.

Vielä kerran kiitokset kaikille jotka jollain tavalla sarjaan osallistui. Omalta osalta kesäsarja on nyt paketissa myös järjestelyiden osalta, toivottavasti tykkäsitte :cool:

Liitteenä lopputulokset.

415
Summer Cup on nyt sitten ajettu.
Järkyttävän isot kiitokset kaikille kisailijoille ja kisajärjestäjille, homma toimi hienosti jokaisessa osakilpailussa ja fiilis oli myös hieno. Manaamisia ei lauteilta paljoakaan kuulunut, enimmäkseen tyyliin "Sori...Ei mitään".
Kokonaisuudessaan sarja meni mukavasti, jossain asoissa olisi ollut parannettavaa mutta tekemällä oppii.

Isot kiitokset myös EuroRC:lle joka oli sarjan päätukija, menkäähän ostoksille :wink:
Ja tietenkin Mirolle !

Tästä lähdetään sitten Vaasan kautta talvisarjaa päin. Kisoissa on jo jonkin verran ollut keskustelua pitäisikö jotain muuttaa talvisarjaan ja hyviä ideoita on heitelty.
Laitelkaa lisää ideoita tuonne SC Winter Cup postaukseen (http://rc10.fi/index.php?topic=68058.0) tai sitten suoraan mulle joko YV:nä tai meilissä.

416
Hienot kisat oli taas ja ratakin upea. Itse tykkäsin eniten siitä takasuoran pitkästä hypystä, vaikeahko saada menemään oikeaan linjaan ja pituuteen, mutta onnistuessaan jouheva ajaa.
Koko viikon sade ennusteista huolimatta sää oli hieno, iltapäivällä rupes olemaan jo vähän liian kuuma.

Nelkkujen B-finaalit oli tasaisia ja hyvää vääntöä saatiin aikaiseksi, poikkeuksena Mara joka ajoi helpot voitot kaikissa erissä ja olis kuulunut A-finaaliin.

Itellä veti tiukaksi ne kaksi kakkosijaa B-finaalissa jotka sain napattua, eroa kolmanteen tuli noissa kahdessa erässä yhteensä pikkusen reilu puoli sekkaa :huh:

Oli hieno lopetus tämän vuoden Summer Cupille ja loppujen lopuks taidettiin saada sarjapalkinnotkin oikeille kavereille.

417
Tulokset / Vs: Short Cource Summer Cup 2012 SARJATILANNE
« : 03.08.12 - klo: 13.11 »
Eikös RC10:ssä ole oikein

tervolla 2 ja 2 pisteet 4
peltoniemellä 1 ja 3 pisteet 4

eli peltoniemi on edellä koska on 1 sijoitus

Mäkelä/Lindgren samat sijoitukset mutta Mäkelällä parempi tulos joten edellä

langenoja/Ljungqvist samat sijoitukset mutta Ljungqvistillä parempi tulos joten edellä
Kappas, RCM:ssä noita ei oo otettu huomioon, ite en kyllä huomannu  :huh:

418
Tulokset / Vs: Short Cource Summer Cup 2012 SARJATILANNE
« : 03.08.12 - klo: 12.23 »
Varmistelin että tähän mennessä olevat tulokset on oikein ja törmäsin Vantaan kisan osalta muutamaan ristikkäisyyteen tuuppien osalta.

Eliikkä tuolla: http://rc10.fi/index.php?topic=66900.0 on hieman eri järjestys kuin http://www.myrcm.ch/fi/pksrca/20120526_003887/SC2-10/index.html

Paikkaa on vaihtaneet Tervo ja Peltoniemi, Mäkelä ja Lindgren sekä Ljungqvist  ja Langenoja.

Ilmeisesti toi MyRCM:n tulokset on oikein, nyt tuloksissa on toi RC10:stä otettu järjestys, muutan tuloksiin MyRCM:ssä olevan järjestyksen. Jos toi on kuitenkin se väärä tulos noista niin ilmoitelkaa.

419
Forecakin on just muuttanu ennustettaan parempaa suuntaan :cool:

420
Tällä hetkellä ei näytä hyvältä kelin suhteen, toivotaan että ei sadetta tulis
http://foreca.fi/Finland/Jyvaskyla

Sivuja: 1 ... 11 12 13 [14] 15 16 17