Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Master Calgar

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22
571
Ei siellä enää ollu lätäköitä ku lähin. Tais olla vaan jotain aamukastetta mikä ei ollu kerinny haihtuu.

Jos huomenna posti tuo 12-piikkisen pinionin, nii sais sen laitettua. Ajelin tänään ihan testimielessä tolla 19 piikkisellä, ku ei ollut 5mm reiällä pinionia pienempää... Eihän se perkule pysyny lapasessa yhtään :P Jos kaasun anto täysille, ni alko slässi keulimaan hehe.

572
Mä kävin tänäpä päivällä tsekkaas radan ja lykkäsin muutaman läyäkön sivuun. Ei ollu mitenkää erityisen märkä.

573
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.09.13 - klo: 16.29 »
Sellainen kysymys sitten seuraavaksi... Voiko http://fi.eurorc.com/product/680/hobbywing-fan-and-heatsink-36mm liittää suoraan pieneen LiPo-akkuun? Kooltaan 2S 800mAh 10C.

Vai tekeekö jommalle kummalle hallaa? Lisäksi, jos tuon voi kiinnittää (jos esmes vastaanottimessa ei ole paikkaa vapaana tms) niin mahtaako tuommoisella kovin kauaa pyöriä?

Käyttöjännite 5 volttia niin ei voi. Muuten kyllä pyörisi vaikka kuinka kauan.

Ok, eli tuollainen akku käräyttää tuon tuulettimen siis? Pitää sitten koittaa saada mahtumaan vastariin. Vaikuttaako noiden tuulettimien tehoihin se, että on 2 tuuletinta, eli ESC:ssä ja moottorissa, toinen suoraan ESC:ssä kiinni ja toisen lykkää vastariin? Vai antaako vastari molemmille tarpeeksi virtaa että pyörivät sopivissa kierroksissa?

Ja niin juu, jos tuon linkittämäni tuulettimen käyttöjännite on 5 volttia, niin osaako se ottaa sen verran tuolta vastarista, ettei ala ylittelemään sitä?

Heh, paljon kysymyksiä, mutta ei nyt tekisi mieli käräyttää noita palikoitakaan :P

574
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.09.13 - klo: 15.58 »
Sellainen kysymys sitten seuraavaksi... Voiko http://fi.eurorc.com/product/680/hobbywing-fan-and-heatsink-36mm liittää suoraan pieneen LiPo-akkuun? Kooltaan 2S 800mAh 10C.

Vai tekeekö jommalle kummalle hallaa? Lisäksi, jos tuon voi kiinnittää (jos esmes vastaanottimessa ei ole paikkaa vapaana tms) niin mahtaako tuommoisella kovin kauaa pyöriä?

575
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 12.09.13 - klo: 08.04 »
Miten korjata akusta tuo (ilmeisesti) balance johto, eli siis se pieni plugi? Laturi jaksaa valittaa huonosta yhteydestä, vaikka noin silmämääräisesti liitin on täysin kunnossa.

Käytän http://www.rcm.fi/cs-bison-power-cell-lipo-7-4v-2s-30c-6000mah-trx.html akkuja.

Vai olisiko noille jokin parempi "päivitys" akku, kovakuorinen mahdollisesti? Jos näistä kahdesta pitäisi vaikka valita... http://fi.eurorc.com/product/2672/gens-ace-7000mah-50c-2s-74v-hard-case-lipo-battery-pack tai http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-ajoakut-lipo-akut/infinite-74v-7000mah-80c-5mm-discharge-lead-hard-case-ob7080g5 ?

576
Perjantaina vois itekkin tulla. Tässä just pitää asentaa uusia sähköjä autoon :P

577
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 10.09.13 - klo: 20.57 »
Ite juuri tilasin tuon Hobbywing Xerun SCT Pro kombon, 4700kv motilla. Tuossa luulis piisaavan potkua. Kunhan posti sen tuo ja säät sallii, niin näkee testata miten huikea ero on noihin vakiosähköihin mitkä oli alla.

578
Onkos se mokoma mennyt lupaamaan sateita loppuviikoksi... Jos postisetä/täti tuo uutta tavaraa autoon että saa sen kulkemaan, pitää tilata samalla aurinkoa. Torstaiksi tai perjantaiksi.

579
Tänäpä vois radalle mennä tuossa joskus viiden nurkilla.

580
Huomenna olis ollut koko päivä hyvää ajoaikaa, mutta pitää mokoma lähteä Vantaalle. Saa nähdä ehtiskö sitä iltapäivästä radalle.

581
Testiajoa tuunailtu nyt vähän. Kokeilin nyt noita suburbseja, kun aikanaan sellasetkin tuli hölmöyttäni tilattua. Noh, ihmettelin siinä sitten, miksi niillä tulee hieman vakaampaa ajoa ja kierrosaikaa, mutta selvisi kohtalaisen pian, kun nostin autoa ylös kun oli caliberit alla. Ja jumaliste mikä tärinä yhdessä renkaassa oli. Niin epätasapainossa kun rengas vaan voi olla :P

Caliberit siis valmiiksi liimatut, kun taas subit liimasin itse ja pyörivät todella paljon tasaisemmin. Ja yksi mikä saattoi vaikuttaa, oli myös se, että noissa calibereissa on siis vanteet, mitkä tulevat autoon "syvemmälle" vai miten sen sanoisi... Subeissa vanteet antavat rengasleveyttä noin sentin verran kokonaisuudessaan. Pitänee siis hankkia kunnon vanteet ja irrottaa caliberit noista nykyisistä.

Mutta ei tässä silti millään kierrosajoilla rehvastella, heh. 47sekuntia tais olla paras, ne noilla subeilla. Ja tässä pitää tietää, että yhtään ainotta kierrosta en tänään saanut puhtaasti ajettua, vaan ojan kautta mentiin joka pahuksen kerta. Tuo "paras" aika tuli siitä, että hyppyreistä kun kimposi katon kautta, niin laskeutui sentään renkailleen  :angel: Muuten oli kyllä yhtä ojasta nyppimistä ja auton nostamista koko ajaminen.

Kierrosaikaa siis mittasin radion omalla laptimerilla ja taisin vähän liikaa keskittyä siihen, enkä itse radalla pysymiseen.

MUTTA tekosyyt sikseen, kuskissa vika. Reeniä vaan pirusti lisää, jos joskus saisi puhtaan kierroksen  :grin:

582
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 07.09.13 - klo: 20.03 »
Lgc rungossa on aika hyvin suojattu kardaani ja servo/ohjauspalikat. Itekkin ajanut tuolla aika sorasella alustalla ja harvoin on mennyt mihinkään väleihin niin pahasti kiveä, että olis ajo tyssännyt siihen. Joskus tietty päässyt johonkin linkin väliin, että on ohjausta pitänyt kiinni, mutta noin muuten on esim servon varsi ollut kivistä vapaa.

Ja tietty kun kardaani on rungosta vähän ylempänä, niin ei siihenkään jumiin kiviä jää. Vähän tietty on väri hävinnyt osasta kardaania, kun joku kivi hieman päässyt "hiomaan" pintaa, mutta eivät ole jumittaneet mitään.

Sinänsä kyllä oon ollut tuohon lgc runkoon oikein tyytyväinen. Servo ja sen varret yms härpäkkeet on hyvin suojassa eikä ne ala kardaanin kanssa jumittamaan, kun siellä on tilaa riittävästi, ettei kivet jumiudu paikoilleen.

583
Jaaha, ei muuta ku radalle kokeilemaan miten auto pelittää nyt.

584
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 07.09.13 - klo: 00.20 »
Tässä mun uusimmat tulokkaat :laugh:
Onkos nuo teidän mielestä komeet?:azn:

Juu ei kyllä voi noistakaan pahaa sanottavaa sanoa, sen verran nätit maalit on pinnassa  :azn: Kohta pitää alkaa laittamaan tilausta, että osaavammat saa maalata jonkun näyttävän SC korin tuohon omaan lässykkään  :tongue:

585
Mulle onneks piisaa tuo 60k, ettei liian jähmeetä tavaraa tarvii alkaa odottelemaan :)

Kunhan tästä saa nuo motin laakerit ja sen sellaset iskuun, niin vois taas lähteä koeajamaan uusilla öljyillä.

586
Siitä saa jo veistettyä jotain käyttötavaroita?:P

587
Noniin, hyvä sitten että caliberit on toimivat :P Tosiaan ne oli silloin ajellessakin alla. Nuo vanteet vaan oli vissiin jollekkin muulle autolle paremmat, kun Janin autoon verrattuna olivat puolikin senttiä per puoli kapeammalla. Vähän syvemmät vanteet pitäis siis hankkia, että saa kaikki pidot irti heh.

Noh, ehtiihän sitä toisiakin renkaita sitten myöhemmin. Tai siis vanteita. Calibereilla taidan siis edetä tuolla jatkossakin, jos nyt vähän "leveämmät" vanteet niihin.

Sivuhuomautus: Aika tymäkkää tavaraa on tuo 60k diffiöljy, kun tässä vaihtelen keskidiffiin. Saa tovin odotella että ne vähät kuplat tulevat ylös :P

588
Mahtaako ulvilan radalle sopiva prolinen suburbs renkaat? En oikein vielä osaa sanoa noista eri rengastyypeistä, mitkä passaavat millekkin alustalle :P

589
Yleinen keskustelu / Vs: Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.09.13 - klo: 00.31 »
Tämmöne tuli taloon. :wink:
Onkos komee? :roll:

No nyt on komiaa kuviota pinnassa  :laugh:

590
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.09.13 - klo: 21.55 »
Sellaista tällä kertaa kyselen, että kannattaako tuon lässykän muovisen servovarren päivittää alumiiniseen? Eli onko siitä mitään pahempaa haittaakaan, jos sellaisen tilalle laittaa (ja muovinen varaosiksi, vaikkei nuo taida kovin usein hajotakkaan?).

Sitten, minkälainen servovarsi sinne sopii? Siis pituudeltaan. Kun katselin että jossain on noita 25T varsia "short" versioina, niin tuli mieleen että mitähän sekin sitten tarkoittaa, kun ei erikseen ole mitään mittaa ilmoitettu  :huh:

(mainittakoon nyt vielä, että servona on Savöxia, joten 25T:llä mennään)

Ei ole varsinaista hyötyä/ haittaa. Mittaa nykyinen varsi ja soita rc-kauppaan tai google.com

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servovarret-ja-tarvikkeet

Edelleen esim. ajoalustalle soveltuvat renkaat menevät servovarren edelle.

Jees, renkaita on päivitetty noista vakiokumeista ja vielä toiset olis tulossa, mitä voi kokeilla myös, toimiiko paremmin tuolla ulvilassa.

Noista servovarsista katselin noita http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-servot-ja-tarvikkeet-servovarret-ja-tarvikkeet/alu-steering-servo-arm-savox-futaba-25t-red-tip021-red varsia. Lukee hassusti vaan 23T kuvauksessa, mutta varressa 25T, eli kai tuo kuvaukseen on mennyt väärä lukema, ettei sentään kuvaan ole väärä varsi eksynyt :P

edit: niin, tuo linkittämäni varsi ilmeisesti mahtuu liikkumaan tuolla lcg slässin alla ihan nätisti? (25T on kumminkin oikea rihlaus)

591
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 03.09.13 - klo: 16.39 »
Sellaista tällä kertaa kyselen, että kannattaako tuon lässykän muovisen servovarren päivittää alumiiniseen? Eli onko siitä mitään pahempaa haittaakaan, jos sellaisen tilalle laittaa (ja muovinen varaosiksi, vaikkei nuo taida kovin usein hajotakkaan?).

Sitten, minkälainen servovarsi sinne sopii? Siis pituudeltaan. Kun katselin että jossain on noita 25T varsia "short" versioina, niin tuli mieleen että mitähän sekin sitten tarkoittaa, kun ei erikseen ole mitään mittaa ilmoitettu  :huh:

(mainittakoon nyt vielä, että servona on Savöxia, joten 25T:llä mennään)

592
Älä masteri vaivu epätoivoon,mä helpotan sun urakkaa vähän--Hoke tinttas Janin lässykällä 43,......
Joten ei sun tarvii kuin 7sek parantaa.

Kyllä tuossakin tekemistä piisaa, mut se juuri onkin hyvä juttu tässä harrastuksessa. Aina voi kehittyä parempaan ja aina tulee joku parempi kuski jonka ajo pistää inspiroimaan parempiin omiin suorituksiin  :azn:

Mä ainakin tykkään harrastuksista, mitkä ei ole mitään läpihuutojuttuja tai liian helppoja. Haastetta pitää olla.

593
No pientä uhoamista pitää olla, jossei nyt ihan totista olekkaan :P

Mutta on tuo hyvä tietää, miten kovaa tuolla radalla hyvät kuskit ajaa, kun itselläni nuo kierrosajat ovat vielä auttamattoman huonoja.

Tuossa juuri tarkistin yhdeltä videopätkältä, kun olin sisareni kanssa yks ehtoo radalla ja hän kuvasi sellaista "ennen" matskua, niin oli jossain 52sekuntin paikkeilla -parhaat- kierrokset. Eli kaaaaaaaukana hyvistä vielä heh.

Nyt kun on säädöt paljon paremmat autossa ja servokin on näköjään postista noudettavissa jo, niin voi alkaa tuosta 52sekuntista koittaa kiristämään pikkuhiljaa :)

40sekuntiin en tosin odota pääseväni millään muotoa, paitsi oikaisemalla  :angel: Mutta vaikka tuollainen aika onkin mun taidoille käytännössä mahdoton, se on hyvä merkkipaalu siitä, mitä lähemmäs voisi pyrkiä samalla kun koittaisi omasta aiemmasta ajasta ajaa kauemmas.

594
Vai on masterilla lähteny jo mopo käsistä,niin se tääkin harrastus vie mukanaan.
Vielä kun saat sen uuden servon joskus,niin huomaat kyllä selvän eron ja ajo muuttuu mukavammaksi.

Kyllä näin tais päästä käymään. Mikäs siinä ajellessa rennolla meiningillä hyvässä porukassa.

Just tuossa päivemmällä tuli ilmotus, että servo on matkalla. Eli jos säät sallii (kun ilmeisesti lupaavat vielä aurinkoa?) niin heti vaan takaisin radalle kun ohjaus pelittää.

Mietin tuossa, että täytyisikö Hokelta autosta ruuvvailla ihan varmuuden vuoksi vielä renkaat pois sen jälkeen, kun on kipannut sen katolleen ja valuttaa polttoaineet radalle + patterit pois ohjaimesta... Vai pitääkö keksiä vieläkin varmempia tapoja, ettei meidän sähkömiesten autot näytä ihan heikosti vedetyiltä käkikelloilta?:P

595
Tuosta kun saan lässykkääni oikeat diffiöljyt, sen servon ja mitäs, vuodessa nyt ehtii jo ehkä vähän päivittämään noparia ja mottia tms, niin kyllä haastan kenet tahansa kilpailemaan :P

Se sitten tietysti on eri asia, että haastanko voitosta vaan vain ihan sillä periaatteella, että jos nyt edes maaliin asti pääsisin nilkuttamaan  :angel:

Vaan kyllä pientä kilpailuhenkeä aina saa olla, vaikka nyt noin rennon mukavasta ajelusta onkin kyse.

596
Jaaha, olikin siinä slässin vakioservossa vaan joku yhdistysvika tms. Kun menin avaamaan laitteen ja katsastin, että kaikki juotokset ja johdot olivat kiinni, suihkutin koko piirilevyn ja moottorin täyteen CRC:n elektroniikkakomponenttien puhdistusainetta ja annoin kuivua yön yli kunnolla.

Juuri laitoin sähköt kiinni ja sehän mokoma lähti toimimaan.

Nyt on sitten varaservo, jos jostain syystä saan tuon Savöxin päreiksi, kunhan posti sen tänne Poriin saa tuotua  :azn:

597
Vielä kun saatiin nuo patteriautoilijat hiljaiseksi,kummasti tulivat takasiipi vastaan nitroautoa.

Täytyy sähkövempaimiin seuraavalle kerralle laittaa karja-aura perälautaan, niin saa sitten jyrätä "vastaan" tulevia nitroja tiensivuun :P

edit: Tai miksei hyppyriä perään, niin tulee nopeemmilla autoilla komiat ohitukset kun sinkauttaa yli edellä menevästä  :grin:

598
Kärähtäneen slässin "vakio" servon tilalle hobbyfactorystä tilaukseen Savöx SC-1258TG. Ja uutta iskariöljyä, kun tilasin aloittelijan tietämättömyydelläni ihan liian jäykkää tavaraa aiemmin :P

599
Monta vinkkiä ja ohjetta porukka sai slash-erikoismieheltä ja tohtorilta.

No juu, tuon kyllä voin henk.koht allekirjoittaa täysin. Ihan eri auto tuo oma slässi on nyt kun säädöt on paljon paremmat. Ja kärähtäneen servon tilalle pistin Hokelta vinkatun Savöxin, niin pitäisi ohjaus parantua entisestään.

Vielä kun saisi muutamia päiviä kuivaa keliä, ettei syyssateet pitäisi rataa jatkuvasti märkänä sitten, niin pääsee antamaan autolle kovaa ajoa.

600
Kyllä vaan kannatti tulla paikalle hämärähommiin. Sen verran mukavasti tuo iltapäivä vierähti.

Kiitoksia sapuskoista ja varsinkin auton asetuksien neuvomisesta. On ihan eri auto ajaa, paljon hauskempi ja tietoa tuli niin että kiinnostus vaan kasvoi harrastusta kohti.

Sivuja: 1 ... 17 18 19 [20] 21 22