Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Ville_79

Sivuja: 1 2 [3]
61
Traxxas / T-Maxxin viritys ja muuta
« : 27.10.03 - klo: 11.35 »
Lainaus käyttäjältä: "chrisse"
http://www.traxxas.com/community/surfersrides/trx_surfers.htm

Katsastakaas toi Chris Fleckin T-Maxx, siinä on aikakin sitä thyyning palikkaa... :shock:


Joillakin on liikaa rahaa... Ja aivan liian paljon vapaa-aikaa.  :shock:  Huh Huh... tuota voi jo sanoa monsteriksi isolla M.llä

62
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 27.10.03 - klo: 10.12 »
http://www.rccaraction.com/rc/articles/ht_snoproof.asp

http://www.hobbytalk.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=50&mode=thread&order=0&thold=0

Tuolla oli aika hyviä neuvoja miten suojata autoa lumelta ja vedeltä.

edit: lisäsin toisenkin osoitteen

63
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 26.10.03 - klo: 15.44 »
Joops. Elikkä tämmoinen ilmestys siitä nyt sitten tuli







Elikkäs tämä on frewerin tourinki koppa 195mm Audi A4. Ensimmäinen koppa mitä olen näihin autoihin tehnyt ja luultavasti ei jää viimeiseksi. Sen verran mukavaa oli touhuta tuon kimpussa.

64
Polttisautot / Re: kyosho osat
« : 25.10.03 - klo: 11.06 »
Lainaus käyttäjältä: "kalevi1"
joo kärkkäiseltä saa edullisimmin osat ja autotkin


Kaikki osat ei muuten kärkkäisellä ole halpoja. Esim. Sylinteriputki/mäntäsarjoissa isoja eroja. Kärkkäisen hinta gx-12 koneeseen 45€ ja prohobbysta sai alle 30€. Kun taas vetokäynnistin samaiseen koneeseen oli juuri samanhintainen. (kärkkäisen hinta oli pyöristetty vain seuraavaan tasa eurosummaan ettei tartte neppailla senteillä) Ja nyt näyttäis JR-Hobby myyvän suhteellisen halvalla autopaketteja

65
Polttisautot / Kyosho TR-15 Rally
« : 23.10.03 - klo: 21.43 »
Lainaus käyttäjältä: "OzmO"
Nii tuol jossain puhuttii et jos maalaa korin fluorin vihreän väriseks nii kannattaa vetää lopuks päälle viel kerros valkosta et näkyy paremmin? Kannattakos tehä sama asia fluori pinkin (jotenki tollee kirjotetaan) päälle?


Fluorisoivat maalit toimii todellakin parhaiten kun pohjana on valkoinen maali. Maalasin tässä yksi päivä kaverille fluorisoivalla keltaisella tietokoneen koppaa ja pohjaväriksi ei löytynyt muuta kuin hopea. No siitä keltaisesta tulikin sellainen kummallinen vihersävy.

66
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 22.10.03 - klo: 15.27 »
Joo hyvä vinkki tuo ikkunoiden tummennus. Etusivuikkunat on kylläkin leikattu osaksi auki jo. Tarrat tein itse leikkaamalla lehdistä sopivia tekstejä ja kuvia ja ne on liimattu kaksipuoleisella teipillä koriin. (teippi on ohutta ja on vissiin nimeltään mattoteippi) Saa nyt nähdä kuinka pitkäikäisiä nuo tarrat sitten ovat... vaan niitähän voi aina tehdä lisää  :roll: Rekisterikilpi on tehty tarrakirjoittimella.

67
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 22.10.03 - klo: 11.05 »
Eli tämmöinen olisi rakenteilla



Ja näinkin voi käydä... :shock:
http://www.rc-harrastus.com/modules/4nAlbum/album/album2/taeysituho2.JPG

Toivottavasti kuvat toimii...

Edit: Tuo viimeinen kuva josta on linkki on aika suuri. Sori mun moka

68
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 21.10.03 - klo: 20.45 »
Kaippa noilla talvellakin voi ajaa. Taitaa vain kovalla pakkasella servot olla hieman hitaampia. Lisäsin tänään parit kuvat tuonne allekirjoituksen galleriaan. Mm. uudesta koppaprojektistani parit kuvat ja kaverin puretenin kiertokangen kohtalosta kuvaa.

69
no ainakin purkukuva löytyy http://www.korearc.com/Manual/engine/GS21R.htm

Onhan sekin jo eteenpäin. Toivottavasti löytyy jostain/joltakin koko manuaali

70
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 20.10.03 - klo: 17.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Castrol"
tuleeko alphojen kanssa käyttöohjeet?  :roll:


Tulee.

71
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 14.10.03 - klo: 21.57 »
Lainaus käyttäjältä: "alpha"
Muuten, niin muistaako kukaan että paljonko tuohon pure teniin maksaa uusi veto käynnistin? tarkotan sitä koko helahoitoa mikä siihen tulee kiinni?
viimeks ku vetasin niin jäi vaan naru käteen, ja ei muutenkaa ollu eka kerta ku se temppuilee, niin ajattelin ostaa kokonaan uuden, jos ei oo kovin kallis.


26 euroa kärkkäisellä ja 25.70€ prohobyssä (oulussa)

72
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 14.10.03 - klo: 21.56 »
No nyhän se vasta keksinnön iski. Pitääpä koittaa valmistaa tuollainen starttiboksi puretenille kun noita roto/jump/touch tai mitä lienee on vähän vaikea saada. Tulen käyttämään tuossa omavalmisteessa Madcapin vakio moottoria joka nyt sattui löytymään laatikon pohjalta. Laitan juttua projektista jos siitä nyt tulee mitään vähän myöhemmin. Millä sen vetokäynnistimen eliminoi jos tuo starttiboksi tulee toimimaan? Onko siihen koneen kylkeen saatavilla joitain peitelätkiä?

73
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 12.10.03 - klo: 19.21 »
Hoips. Nyt olisi mukava kysymys. Onko noihin pureteneihin saatavilla rotostart systeemiä? Alkaa tympimään tuo vetokäynnistin ja sen jatkuva korjaaminen.

74
Vapaa keskustelu / Mielenkiintoisia artikkeleita
« : 07.10.03 - klo: 19.25 »
löysin tällaisen linkkisivun surffaillessani netissä. http://www.misbehavin-rc.com/links/links-articles.asp Sivuilta löytyy kivoja linkkejä niin sähkö kuin polttis autojen säätämisestä ja korjauksesta.

75
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 07.10.03 - klo: 12.45 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
mikä olis hyvä seos säätö.


Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Säädöt on lähestulkoon aina tehtävä uudelleen. Riippuen tietenkin säästä ja vastaavasta.


Ja tuo on tullut huomattua. Itselläni on toiminut tähän asti hyvin noin 2,5 kiekkaa auki aluksi ja kun kone lämpenee niin tarpeen mukaan muutamia naksuja rikkaammalle tai laihemmalle. Sen huomaa kyllä ajossa jos säädöt ei ole kohdallaan. Liian laiha seos kuumentaa konetta liikaa ja saattaa aiheuttaa sen, että bensa haihtuu ennenkuin se ehtii palotilaan asti ja auto sammuu (myös kiinnileikkautumisen riski on suuri). Liian rikas seos pitää koneen viileänä, mutta se alkaapi röpöttämään ja ei ole oikein vetoja. (perustuu omiin havantoihin autosta. Korjatkaa jos olen väärässä)

kokeilemalla se selviää parhaiten.

76
Polttisautot / kone käy, mutta.....
« : 05.10.03 - klo: 12.12 »
Siis se ottaa kierroksia normaalisti se kone? Ootko tarkistanut kytkintä?

77
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 01.10.03 - klo: 16.46 »
Würth super RTV silikoni toimii ainakin todella hyvin noihin vuotaviin paikkoihin. Sen kyllä voi kasata ilman tiivistettä jos molemmat kontaktipinnat ovan todella suorat ja naarmuttomat. Ja blenheim se kori oli jo aikaisemmin saatu älyttömän huonoon kuntoon edellisen omistajan seurauksesta. Minä vain jatkoin siitä mihin hän oli jäänyt ja seuraksena korista irtosi lähes koko takaosa. Taisi jäädä kiinni johonkin kun rälläsin niin tohkeissani sillä  :D . Tuli tehtyä eilen tuommoinen varikko laukkukin autolle. Hehkuttimen akku ja johdotus kätevästi laukun kyljessä. Laitoin pari kuvaa laukusta jotka löytyy tuosta allekirjoituksen linkistä.

78
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 01.10.03 - klo: 12.09 »
Tulipa hajoitettua tuo auton kori rallin tiimellyksessä. Passaako tuohon pure teniin minkään muun valmistajan korit vai pitääkö se olla just se kyoshon oma kori? Taitaa olla aika vakioita nuo korien hinnat 40-50 euroo?

79
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 30.09.03 - klo: 12.56 »
Se supistin tuolla putken sisällä on ihan tarpeellinen osa ja luultavasti juuri sen avulla tulee juuri oikea vastapaine moottorille. Mikään kakstahtimoottori ei toimi oikein ilman sopivaa vastapainetta.

80
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 29.09.03 - klo: 21.26 »
No niin. Kävin pari tankillista ajeleen ja toimivuus parantunut huomattavasti. Vielä säädöt vähän hakusessa, mutta hauskaa oli. Muutens blenheim. Onko noista omavalmisteisista lokareista paljon hyötyä? Pitäis alkaa itsellekkin valmistamaan tuommoiset. Samalla tehdä siihen vauhtipyörän ja hammasrattaan reikien kohdalle pohjaan jonkinlaiset suojalevyt.

81
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 28.09.03 - klo: 13.36 »
Noniin. En ole päässyt vielä kokeilemaan toimiiko auto paremmin mutta tuollapa olisi muutama kuva. Laitan lisää kun kerkeän. Siinä yhdessä lähikuvassa on se teline mikä oli jotenkin väärin kasassa ja jumitti sen kardaanin. Ja tiedän tiedän... alkaa olemaan aika loppu nuo vetohammasrattaat.

http://www.mp-foorumi.com/gallery/gallery.php?user=VauhtiVille&gid=287

Koneen päälle jäi hieman likaa vaan sehän menee muutenkin vaihtoon heti kun lompakko antaa periksi... ja ehkä myös kuulalaakerit, öljyiskarit... jne jne... nälkä kasvaa syödessä  :lol:

82
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 27.09.03 - klo: 22.37 »
Moi taas.

Alkaa ongelmat selviämään pikkuhiljaa. purin koko auton atomeiksi ja putsailin osia. Huomasin että se kardaanitanko joka menee etu tasauspyörästölle oli jotenkin kumman raskas pyörittää. Vika löytyi auton vetopyörästä (se iso hammasratas mihin veto välittyy. En tiedä sen oikeaa nimitystä) tai paremminkin sen ympärillä olevasta muovikehikosta. Tämä oli kiristetty jotenkin vedätykseen ja se hammasratas ja kardaaniakseli ei pyörinyt jouhevasti. Kasasin auto puhdituksen jälkeen ja ero on kuin yöllä ja päivällä.

Niin ja kone ei pyörähdä yhdellä sormella 360 astetta. Eli luultavasti se vain lämpeni liikaa johtuen tuosta kardaanin nihkeydestä. Huomenna sen sitten näkee.

Ja tähän samaan läjään voisi kysyä neuvoa tuon ilmanputsarin pesuun. Millä se kannattaa pestä ja öljytä?

Lisäys: Otin tuosta puhdistus operaatiosta kuviakin digikameralla koitan laittaa ne nettiin niin näette kuinka kauheassa kunnossa auto oli kun sen ostin.

83
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 27.09.03 - klo: 12.18 »
Bensahan oli Cool Powerin 10% Elikkä unohdampa nuo halpis koneet ja laitan tuon O.S.n tilaukseen.

84
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 27.09.03 - klo: 12.04 »
No niin. Kokeilin vauhtipyörästä ja kyllä siinä jonkinlainen puristus tuntuu. Harmi vain kun ei ole mitään mihin verrata tuota puristusta. Tulppa on Model Technics F5 ja kone on Gx-12. Ja nyt hieman viileämmällä ilmalla sillä ajoi jo huomattavasti pidempään. Eli taitaa saada lämpöhalvauksen tuo laite? Elikkä tilanne voisi parantua kylmemmällä tulpalla ja suuremmalla seoksella? Meneekö tuohon runkoon joku Super Customin koneista? Ne näytti olevan edullisia vaan saako niitä olla ostamassa joka viikko uuden. Vai onko sama maksaa hieman enemmän ja laittaa tuo O.S. 12CV-R?

85
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 26.09.03 - klo: 22.42 »
En ole kokeillut pyörittää konetta vauhtipyörästä ja säätöjä kokeiltiin muuttaa mutta se aina tekee sen saman. Pienen ajon jälkeen se hyytyy ja sammuu. koneen jäähdyttyä voi taas pienen lenkin ajaa. Luulisi että on halvempaa ostaa koko mylly uusi. Eihän tuolla koneella näyttäisi olevan kuin vähän reilu 50 euroa hintaa. Mutta kokeilen huomenna tuon vauhtipyörän ja käytän konetta auki. Palataan sitten hieman viisaampana asiaan

86
Polttisautot / Kyosho PureTen Alpha I- , II- Palsta
« : 26.09.03 - klo: 21.34 »
Tervehdys. Tuli ostettua käytetty pure ten. Tai ainakin luulen että se on kyseinen malli. Osaattekos sanoa miksi auto tekee tällaista: Hetken ajon jälkeen auto vain sammuu. Siitä loppuu vääntö totaalisesti ja sitten hyytyy. Tulppa on uusi ja menovetenä cool power 10% Kun ostin auton siinä ei tullut mukana ilmanputsaria vaan kävin sen ostamassa. Kaasarin säädöistä osaan sanoa sen verran että aikalailla 2 kiekkaa neulaa auki niin se toimii suhteellisen hyvin sen minkä toimii. Voisikohan kone olla niin väljä että se lämmetessään vain lakkaa toimimasta (jos ajettu ilman ilmanputsaria niin hyvinkin mahdollista)? Voiko tätä koneen väljyyttä todeta mitenkään? Esim. jos otan kannen irti niin tunteeko männästä jos se on väljä? Saako noihin moottoreihin sylinteriputkia ja mäntiä erikseen ostettua vai tuleeko halvemmaksi ostaa vain suoraan vastaava uusi kone tilalle? Eiköhän tuossa ole jo ihan tarpeeksi kysymyksiä teille asiaan perehtyneille. Kiitä vastauksista jo etukäteen.

Sivuja: 1 2 [3]