Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - TommyW

Sivuja: 1 2 [3] 4
61
Kiitokset Hyvinkään porukalle kisoista!

Omasta suorituksesta ei jälkipolville juuri juttuja irtoa - sanotaanko, että päivän parasta antia oli ulkoilu kevätauringossa :grin:

Annan myös oman kannatusäänen Jarkon ehdotukselle pääsuoran hyppyreiden tasoittamiseksi... ...omaa ajotaidottomuutta suuresti pelissä, mutta pääsuoran hyppyrit oli se paikka, jossa autoni hajoitin riittävän monta kertaa - uskon, että radassa on kyllä haastavuutta ihan tarpeellinen määrä, ilman takasuoran vauhdikkaita lentoja (ja kärrynpyöriä :wink:).

Mutta yhtä kaikki - Vaasassa nähdään! (vaikka melkein laitoin jo eilen B4:n myyntipalstalle :grin:)

Tommi.

62
Sori nyt mutta ei toi mikään kovinkaan seksikäskään ole  :roll:

No, tämän laitteen seksikkyyden voi kenties ymmärtää vain, mikäli on sellaisen aikanaan uutena ostanut - aikana, jolloin se hallitsi esim. kotimaista sähköcrossisarjaa suvereenisti.

Henkilöille, jotka ovat aloittaneet harrastuksen digi-TV:n aikakaudella, on varmaankin melko turha lähteä aiheesta fiilistelemään.

63
Itsekin ehdin jo hieman innostua, kun tuon ilmoituksen bongasin, mutta pahaa pelkään että tästä saattaa kuitenkin tulla enemmän sellainen "Kunniaa HotShotille auto" (kenties DF03-pohjainen, eli Dark Impact, Keen Hawk, Avnte Mk 2):

Lainaus
About the Model
  • High-quality 1/10 scale R/C assembly kit of the improved Hotshot off-road buggy.
  • Redesigned chassis features 4-wheel double wishbone suspension with unique front and rear mono-shocks. Mitäköhän mahtaa tarkoittaa alustan uudelleen suunnitelu? Jousitus on sentään hoidettu 1 iskari/pää
  • Diaphragm-type oil dampers provide stable off-road driving performance.
  • New propeller shaft features dog bone type linkage to optimize power transmission efficiency. No, eihän se perus-kardaani toki ollut auton "paras" osa :grin:
  • Buggy body with large rear wing remains faithful to the original styling. Eli ei orkkis-koppaa? Jokin Look-a-like?
  • Aluminum heat sink helps keep the motor cool and is also an eye-catching chassis highlight. EI Hodarissa tuollaista ollut - sen sijaan takana oli mekaanisen noparin vastukset rivoitetutuissa alumiini-vaipoissa
  • Triangular wheel hubs further enhance the buggy's unique look. No tämä kuullostaa Tamiyan Shot-perheeltä :wink:
  • ESC (TEU-101BK) and Type 540 motor included.
  • Wide range of Option Parts available to customize the look and performance of your machine. Tekisikö Tamiya vanhaan Hodariin läjän uusia viri-osia? Tuskin, veikkaanpa, että tämä paljastaa DF03-sukulaisuuden


No, toivottavasti pessimisti saa pettyä ja näemme todellakin retro-hodarin...

...ja jos näin käy, pokeri-termejä lainaten: "I'm all in"  :grin:



IHANAA OLLA VÄÄRÄSSA :grin: Toisaalta pessimisti ei pety koskaan:

http://com5.runboard.com/bbutveitstamiyaforum.f3.t10345

Siitä ei siis tullutkaan re-design, kuten povasin, vaan re-release!!! (pienin parannuksin)


64
Sähköautot / Vs: Blue Bird Servo???
« : 11.05.07 - klo: 22.29 »
http://modellbau.einkaufsring.net/files/articles2/837/35,83653,406.pdf

Ei ole pahan hintainen 31.50 Eur ja väittävät sitä vesitiiviiksi. En väitä, että se olisi huippuservo, mutta riittääkö se touringin opetteluun?
Tuon servon speksit riittävät mainiosti touringiin (jos ne pitävät paikkansa), siitä ei ole homma kiinni. Ongelmaksi voi muodostua se, että nuo tuon hintaluokan servot eivät aina keskitä kunnolla. Itse en ole kyseisen merkkisiä servoja omistanut, mutta muistaakseni joillain on foorumilla ollut keskitysongelmia noiden kanssa. Parkkipaikalla ei ole suurta väliä kulkeeko auto suoraan, mutta radalla pystyy ajamaan tosi huonosti, jos auto puoltaa jokaisen käännöksen jälkeen eri suuntaan. Kannattaa varmaan laittaa se Futaba kiinni autoon ja ajaa sillä jonkun aikaa, ja sen jälkeen sijoittaa vaikka n. tuplasti Blue Birdin hinta servoon.

Pakko yhtyä MattiM:n mielipiteeseen, valitse Futaba.

Laitoin itsekin ekaan turistiini "säästösyistä" BB:n ohjausservon. Servo näytti paperilla varsin hyvältä, mutta siinä ilmaantui todella pahoja keskittämisongelmia (ei ihan heti uutena, mutta melko vähäisen käytön jälkeen), mikä sai aikaan sen, että auto eteni kuin käärme... ...pääsuorastakin tuli pujottelurata :wink:



65
Sähköautot / Vs: Sähkömoottorin pölysuoja
« : 11.05.07 - klo: 21.08 »
Etkös Sami muista, että itse käytän vain verkkosukkahousuja -  ne eivät suojaa kuin isoilta kiviltä... :grin:

Sitten jos mennään asialinjalle - kokeilin tänään muutaman akullisen Hyvinkäällä ilmapallosuojan kanssa BeeNelkulla ja hyvin tuntui pelittävän. Eivät lämmötkään nousseet hälytysrajoille - edes kuskilla...


66
Sähköautot / Sähkömoottorin pölysuoja
« : 10.05.07 - klo: 20.44 »
Mikä mahtaa olla paras tapa suojata crossi-auton sähkömoottori (normaali hiilikone) radalla vallitsevalta hiekka/savipölyltä?

80-luvulla käytin ohuesta vaahtomuovista askarreltua, sylinterimäistä "sukkaa", mutta mikä on tämän päivän trendi?


67
Itsekin ehdin jo hieman innostua, kun tuon ilmoituksen bongasin, mutta pahaa pelkään että tästä saattaa kuitenkin tulla enemmän sellainen "Kunniaa HotShotille auto" (kenties DF03-pohjainen, eli Dark Impact, Keen Hawk, Avnte Mk 2):

Lainaus
About the Model
  • High-quality 1/10 scale R/C assembly kit of the improved Hotshot off-road buggy.
  • Redesigned chassis features 4-wheel double wishbone suspension with unique front and rear mono-shocks. Mitäköhän mahtaa tarkoittaa alustan uudelleen suunnitelu? Jousitus on sentään hoidettu 1 iskari/pää
  • Diaphragm-type oil dampers provide stable off-road driving performance.
  • New propeller shaft features dog bone type linkage to optimize power transmission efficiency. No, eihän se perus-kardaani toki ollut auton "paras" osa :grin:
  • Buggy body with large rear wing remains faithful to the original styling. Eli ei orkkis-koppaa? Jokin Look-a-like?
  • Aluminum heat sink helps keep the motor cool and is also an eye-catching chassis highlight. EI Hodarissa tuollaista ollut - sen sijaan takana oli mekaanisen noparin vastukset rivoitetutuissa alumiini-vaipoissa
  • Triangular wheel hubs further enhance the buggy's unique look. No tämä kuullostaa Tamiyan Shot-perheeltä :wink:
  • ESC (TEU-101BK) and Type 540 motor included.
  • Wide range of Option Parts available to customize the look and performance of your machine. Tekisikö Tamiya vanhaan Hodariin läjän uusia viri-osia? Tuskin, veikkaanpa, että tämä paljastaa DF03-sukulaisuuden


No, toivottavasti pessimisti saa pettyä ja näemme todellakin retro-hodarin...

...ja jos näin käy, pokeri-termejä lainaten: "I'm all in"  :grin:


68
Tulokset / Vs: RC-jokkis
« : 05.04.07 - klo: 16.40 »
Jep,

ihan kuullostaa mielenkiintoiselta... ...Tamiyan M-sarjalaisissa olisi hyvinkin potentiaalia tällaiseen sarjaan.

Mutta komppaan kyllä Josea ja Jarkkoa myös, että auton vaihdon voisi tosiaan unohtaa. Tarkat säännöt ja rajoitukset pitävät kyllä kulkuvälineet tasaväkisinä.


69
Sähköautot / Tamiya Subaru Brat
« : 07.03.07 - klo: 15.36 »
Mahtavaa Toni,

olet sankarini :D

Tulepas joskus sen kanssa myös Torppaan!

70
Sähköautot / Ensimmäinen touring
« : 19.02.07 - klo: 20.27 »
Minulla TA05:a sen verran kokemusta, että ostin sellaisen 5-vuotiaalle pojalleni ensimmäiseksi autoksi muutama kuukausi sitten.

Hankintapäätös syntyi sitä kautta, että harjoittelin itse aikoinani touringia ko. mallin edeltäjällä, TA04:lla ja arvasin tämänkin mallin hyvin kestäväksi.

Autolla on ajettu Vantaan Rajatorpan kalliosuojassa n. 100 akullista ja siitä ei ole toistaiseksi hajonnut mitään - ja voit uskoa, että ajo ei ole ollut autoa säästävää :lol:

Plussat ja miinukset:

+ ajoltansa OK (vakio-setup ei tosin toimi matolla)
+ täydellinen säädettävyys
+ täysin kuulalaakeroitu
+ pelkkää muovia - kestävä kolaroidessa
+ kattava viriosa-valikoima
+ "normaali-mittainen" - voi osallistua kilpailuihin
+ tarvittaessa halvat varaosat

- pelkkää muovia - säädöt elävät
- painavahko
- painavat komponentit (moottori, akut) saisivat olla lähempänä keskipistettä
- ei vakiona CVD-vetareita

Mielestäni TA05 on hyvä väline harrastukseen tutustumiseen, mutta jotta siitä tulisi varsinainen kilpa-auto ESIM. kovatasoiseen FinnTrack-sarjaan, pitäisi autoon sijoittaa sen verran viripalikkaa, että voi olla edullisempaa ostaa vaikkapa XRay T2R...

...yhtä kaikki: käyttäjä huomioon ottaen, on hankinta ollut todella onnistunut.

71
Tulokset / Kuusankosken jälkilöylyt
« : 22.01.07 - klo: 12.55 »
Kiitokset Kuusankosken väelle loistavasta kauden avauksesta!

+ mukava rataprofiili
+ sijoituksen suhteen tuli ennakkoon asetettu tavoite täytettyä
+ "tiimikaverin" nujerrus  :wink:
+ T2 '007

- alkuerissä olisi muutamalta hitaammalta kanssakilpailijalta toivonut saavansa hieman helpommin tilaa

72
Sähköautot / Touring VW Kupla 1/10
« : 28.12.06 - klo: 18.41 »
No, tällainen olisi tulossa ensi vuoden alussa:

http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58383

Eiköhän tuohon sitten saa pelkän kopankin varaosana.

73
Sähköautot / Tamiya Subaru Brat
« : 07.12.06 - klo: 14.58 »
Bongasin Tamiyan jenkki-saitilta oikein miellyttävän uutisen (koskien omia mieltymyksiäni):

http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58384

Nyt on kyllä ihan pakko elää nuoruus uudestaan: muistan vielä, kuinka keväällä 1985 kävin hakemassa Askartelukeskuksesta kyseisen sarjan - Lots of fun!

Re-issue-sarjat ovat olleet poikkeuksetta ihan kohtuuhintaisia, joten itse meinaan kyllä iskeä, kun ajankohta koittaa.

Erona alkuperäiseen:

- kaksi koria: ABS (org) + Lexan - nyt uskaltaa ajellakin  :wink:
- RS540-moottori (org: RS380)
- kuulalaakerit
- mahdollisesti diffi ("Same 2WD chassis as used for ITEM# 58354 The Frog")
- mahdollisesti nesteiskarit("Same 2WD chassis as used for ITEM# 58354 The Frog")
- ESC

74
Sähköautot / PB MAXIMA
« : 03.12.06 - klo: 23.26 »
Kovasti tulee mieleen vuosi 1986 (luullakseni), kun tuli ostettua Gyllenbögelin Kaitsulta Vuosaaren kellarista Maximan edeltäjä, PB Mini Mustang (näyttää olevan leiska kyllä melko samanlainen)...

...muistaakseni tämän brittivehkeen rakennettavuus oli aika monta kertaluokkaa japanilaissarjoja jäljessä, mutta hauskaa se tarjosi koko rahalla.

Seitsemän kennoa, Tamiyan Technigold-moottori ja kaksi-pykäläinen vaihteisto (vrt. polttikset): jossain Paimion kisan pääsuorallakin kun vehje löi kakkosen pesään, kirmaisi auto jo täysin kuskin hallitsemattomaan vauhtiin :P

Hauskana yksityiskohtana oli sama vanneadapteri kuin hodarissa ja muissa Tamiyan 4WD-"kisaautoissa".

75
Kilpailijoiden kanava / FTT 2007 - Tekniset muutokset
« : 07.11.06 - klo: 20.34 »
Loistohomma tosiaan, että porotokkaa pääsee ohjastamaan harjattomalla!

Kalle: mitä käytännössä tarkoittaa, että Novakin 8.5R:ää tulee isompi erä maahan muutaman viikon kuluessa? Onko joku maahantuoja tarjoamassa niitä harrastajille erityisen sopivasti (hinta) vaiko vain muuten helpottamassa niiden hankintaa?

76
Sähköautot / Sähkömoottorin flekti
« : 31.10.06 - klo: 20.38 »
Olen laittamassa harjattomaan moottoriin (LRP 4 Star + Sphere Competition) tuulettimella varustetun jäähdytyssiilin (3Racing).

Miten olette kytkeneet flektin sähköt - akun virtajohdoista (jolloin aina päällä), vaiko jotenkin muuten?

Lähinnä kai ajan takaa sitä, että onko jokin helppo tapa saada se toimimaan auton virtakatkaisimesta vai onko jopa parempi, että se jauhaa vielä virran katkaisunkin jälkeen?

77
Lainaus käyttäjältä: "copter"
Kuullostaako ihan mahdottomalta? Onhan C-12 luokassakin saanut ajaa 6 kennolla mikäli käytössä on ollut 27T ankkuri ja sitten 4 kennolla muuten. Eli siis kennojen lukumäärän vaihteleminen moottorityypin mukaan ei ole mitään uutta.


Tämähän olisi minulle ihan tilaustyönä tehty juttu: Talvella FTT TSP10:ä ja keväällä koko tekniikka sellaisenaan takavetokrossariin... ...viime kesänäkin  B4 + harjaton + 5 kennoa oli itselleni ja ajotaidoilleni loistava kombinaatio :) Ei tarvitsisi laittaa "kuudensia" kennoja kesäksi uinumaan...

78
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 27.09.06 - klo: 14.17 »
Tässä näytteeksi yhden Tamiya-clubilaisen videopätkä (19MB):

http://www.tamiyaclubdata.com/movies/16/mQO4D5N66NJ.wmv

(kopioi linkki selaimen otsikko-riville, jos ei aukea suoraan)

On se vaan kaunista... :wink:

79
Sähköautot / Tamiya Ford F-350 High Lift
« : 25.09.06 - klo: 00.05 »
Rakas joulupukki: mikäli otat jo tähän aikaan vuodesta lahjatoiveita vastaan, saisitkos kääräistyä minulle tällaisen pakettiin: http://www.tamiyausa.com/product/item.php?product-id=58372  :wink: (Pistä mukaan vielä ne tarvittavat 42kpl kuulalaakereita...)

Onpahan Tamiya taas julkaissut melkoisen täsmäaseen meille ikileikkijöille... ...eihän tämä toki enää samanlainen malmikasa ole kuin Blazerit, Hiluxit, Bruiserit ja Mountaineerit napalukkoineen kaikkineen, mutta melkoisen "eroottinen" laite silti näin muovisempanakin...

80
Sähköautot / rekka malleja?
« : 24.09.06 - klo: 23.44 »
Ainakin Tamiya tuottaa R/C-rekkoja (myös näitä Jenkki-dinosauruksia) skaalassa 1/14 http://www.tamiyausa.com/product/category.php?sub-id=35000

Jokin noista malleista oli esillä Suomenkin maahantuojan (NyPa Ky) osastolla keväisessä Model Expo-näyttelyssä.

81
Loistohomma, harrastaminenhan on nykyään melko inhimillsen tuntuista, kun ei tarvii enää jännätä, lähteekö 1/1-skaalan auto päivän lopuksi käyntiin...

82
Mitenkäs muuten lataussähkö: onko verkkovirtaa tarjolla?

"Olin krossi-kisoissa viimeksi '89"  :wink:

83
Sähköautot / Nelivedot krossipuolelle
« : 13.04.06 - klo: 14.09 »
Lainaus käyttäjältä: "at"
Tamiyaclubin sivuilta voi lukea Dark Impactista juttua, iskarit ovat kuulemma tosiaan aika p*skat, mutta kai tuo muuten on hintaisekseen ihan ok.

http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=722


Tässä myös linkki kohtuu pitkään threadiin Dark Impact:in tiimoilta: http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=214127

84
Sähköautot / Nelivedot krossipuolelle
« : 13.04.06 - klo: 14.08 »
Lainaus käyttäjältä: "at"
Tamiyaclubin sivuilta voi lukea Dark Impactista juttua, iskarit ovat kuulemma tosiaan aika p*skat, mutta kai tuo muuten on hintaisekseen ihan ok.

http://www.tamiyaclub.com/car.asp?id=722


Tässä myös linkki kohtuu pitkään threadiin Dark Impact:in tiimoilta: http://forums.radiocontrolzone.com/showthread.php?t=214127

85
Sähköautot / Nelivedot krossipuolelle
« : 13.04.06 - klo: 13.00 »
Eihän tuo "tamiyalainen" toki samaa tasoa ole kuin uusi Kyosho tai vastaavat - edes hinnaltaan  :wink:  , mutta tilasinpa sen huvikseen tuossa viikko sitten.

Täytyy raportoida ensivaikutelmat, jahka saan auton niputettua...

Sen verran panostin jo etukäteen, että muovi-iskarit jää kasaamatta ja laitan suosiolla Tamiyan alumiiniset pumput joka nurkkaan... ...niin ikään perinteiset kierretangot (ylätukivarret + raidetangot) vaihtuvat jo kasausvaiheessa paikallaansäädettäviin titaanivantteihin (3Racing).

No aika näyttää, päätyykö tämä 4-vuotiaan poikani leluksi ensimmäisten akullisten jälkeen...

86
Tulokset / Riihimäen Fintrack aikataulut
« : 30.03.06 - klo: 12.57 »
Onko lauantaina illalla mahdollisuus harjoitella viri/prostock-autoilla?

Jos on, monelta alkaa (about) ja moneltako loppuu?

87
Polttisautot / HoBao GPX4 polttistouring auto
« : 23.03.06 - klo: 20.44 »
Siirretty Hobao.fi-foorumiin

88
Sähköautot / ProStock-moottori
« : 11.01.06 - klo: 20.01 »
Pitääkö yleensä tämän tyyppisiin moottoreihin vaihtaa toiset hiilet ja jouset kisoihin vauhdin lisäämiseksi?

89
Sähköautot / ProStock-moottori
« : 11.01.06 - klo: 19.15 »
jep, ihan hyvä pointti tuo "5 minuuttia radalla"... ...realistisesti ajateltuna en ole taistelemassa paikasta A-finaalissa (eka kausi 16 vuoden tauon jälkeen) - lähinnä minua kiinnostaa moottorin suhteen se, että en tule hankkineeksi täysin luokatonta konetta, jolla ei sitten auton pysyessä radalla ole mitään jakoa nopeuden kanssa.

90
Sähköautot / ProStock-moottori
« : 11.01.06 - klo: 17.04 »
Jos ei halua ihan "satkua" sijoittaa, vaan puolet siitä, niin onko ao. moottoreilla mitään jakoa:

- LRP Fusion 17T Phase 2 (3)
- Reedy Flash Point 17T
- Peak Dragon V2 17x2 ProStock

Sivuja: 1 2 [3] 4