Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ratakarju

Sivuja: 1 2 [3]
61
Yleinen keskustelu / 2,4ghz radiot
« : 02.07.08 - klo: 10.22 »
27mhz RTR radiot ,täytyisi päivittää gigaisiin. Nyt kaipaisinkin kokeumuksia 2,4ghz radioista, etenkin Sanwa MX3 ja Futaba 3PM radioista.

62
Yleinen keskustelu / Vs: 1:18 kilpailut
« : 30.06.08 - klo: 15.40 »
En, ikävä kyllä. Valokuvia katselin, ja näytti aika mukavalta meiningiltä. Millä autoilla kisoissa on ajettu? Assoja näytti pari olevan ja ainakin yksi sharkki. Itsellä alkaa Xray m18t alkaa olla pikkuhiljaa kisakunnossa, mutta vielä on radioiden kanssa ongelmia. Kantama on hiukan lyhyenlainen. Onko kisoissa muuten kiteettömät radit yleistyneet, vai vieläkö 27 ja 40mhz radioilla ajellaan?

63
Yleinen keskustelu / Vs: 1:18 kilpailut
« : 30.06.08 - klo: 13.57 »
Mitä tarkoittaa kerhokisat? Täytyykö kuulua teidän kerhoon päästäkseen kisaamaan?

64
Yleinen keskustelu / 1:18 kilpailut
« : 30.06.08 - klo: 10.47 »
Hei!
Kyselisin, että järjestetäänkö 1:18 autoille enemmänkin kilpailuja, kuin nuo yhdet Tattarisuolla pidetyt? Onko autojen virittelylle jonkinlaisia sääntöjä? Ajetaanko harjattomilla ja lipoilla, vai harjallisilla ja normiakuilla? Tältäkin sivustolta löytyy paljon ohjeita kilpailun aloittamiseen, mutta 1:18 autoja ohjeissa tai säännöissä ei mainita.

t: Kilpailuhenkinen  :afro:

65
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 26.06.08 - klo: 23.51 »
Jees!
Mini infernon pinjonit käy suoraan. Millä moottorilla ajelet m18mt:tä?

66
Heps!
Minua kyllä kiinnostaa ajella 1:18 autoilla asfaltilla. Olen käynyt kaverin kanssa tuossa Nokialla koulun parkkiksella ajelemassa ja olisihan se kiva saada lisää kavereita ajelemaan. Neuvottelen parhaillaan mahdollisuudesta tehdä sisärata Nokialle ympäri vuotista ajelua silmällä pitäen.

67
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 16.06.08 - klo: 11.32 »
Eikös pro mallissa ole teräs vetarit. Ei niitä harjatonta varten tarvi vaihtaa. Samoin pinjoinin vaihtaminen on turhaa.

Niin, siis puhe onkin ilmeisesti normaalin m18mt:n tuunaamisesta. Pro:ssa on teräsvetarit vakiona, perusmallissa muoviset. Kolme muovista pinjonia olen saanut rikottua omassa autossani vajaan viikon tuttavuuden aikana. Muovipinjonin ratasosa on varsin kapea verrattuna metalliseen, jossa hammastus on koko pinjonin mitalla. Kapea hammastus vaatii tarkan asennuksen, sillä pohjalevy myötää hieman ja moottori pääsee liikkumaan spurriin nähden. Voin olla toki väärässä ja asentanut pinjonit huonosti. Metallisilla ei ole ollut mitään ongelmaa.

68
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 15.06.08 - klo: 22.43 »
Jees!
Harjattomaan siirtyminen kannattaa. Jos et tosiaan osta hirveän tehokasta harjatonta moottoria pärjäät aika pitkälti vakio-osilla. Noparin tarvitset ja pinjoni kyllä kannattaa vaihtaa metalliseen, mutta se ei ole kuin 3-4€ investointi. Ei pivotballeja mihinkään tarvitse vaihtaa ja varmaan vakiovetaritkin kestävät kesyn harjattoman, etenkin jos ajelet vain kahden kennon lipoilla. Alumiinisten vetareiden hankkiminen kyllä kannatta, mutta jos haluaa satsata autoon, niin siihen saa myös pro-mallista tutu Hudy spring steel vetarit, mitkä kestävät mitä tahansa. Eipä nuo minun aluvetaritkaan ole esittäneet vielä minkäänlaisia taipumisen merkkejä, vaikka voimaa on ollut välillä reippaasti yli tarpeiden.

Tuolla kiva juttu pro-mallista

http://www.oople.com/rc/photos/reviewm18tpro/index.html

69
Sähköautot / 1:18 noparit
« : 14.06.08 - klo: 01.58 »
Mitä noparia käytätte 1:18/1:16 autoissa? Mitä kannatta varoa ja mitä voitte suositella?

70
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 14.06.08 - klo: 01.56 »
No virisähköistä en tiedä. Käytän hyvin erilaisia pinjoneita eri tilanteissa. Pientä sisäradalla ja isoa nopeuskokeissa. Kaikkea muuta siltä väliltä. Tänään satoi koko päivän vettä, joten ajelin autotallissa pikkurataa. Kivasti driftaa asfalttikumeillakin. Diffin kanssa on hieman ongelmia. Se ei tunnu pysyvän tiukalla. Jatkuvasti saa olla kiristelemässä, etenkin takaa. Pitää käydä ruuvikaupassa katsomassa tiukempaa mutteria tai miettiä aludiffien tilaamista.

71
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 12.06.08 - klo: 23.33 »
Kyllä kardaani on ihan alumiinia alkuperäisesti. Hiilikuitusen voi vaihtaa alumiinisen tilalle, jos haluaa hifistellä.

72
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 12.06.08 - klo: 15.21 »
Minulla on ollut yksi DY:n moottori, jossa oli ärsyttävä ongelma pienillä kierroksilla. Kiihdyttäessä pienillä nopeuksilla se rykii, minkä seurauksena mini-infernosta hajosi keskidiffin rattaat. Mamballa ja Hackerilla ei ole ollut tällaista vaivaa. BK:lla taasen on samaa vaivaa, mutta huomattavasti pienemmässä mittakaavassa. Muuten DY toimi hintaansa nähden varsin kelvollisesti. Kuumana se käy, joten alumiininen moottoripukki on varmaan paikaallaan. Alumiinivetari on varmaan ensimmäinen päivityskohde, joka minulle tulee mieleen. Oman autoni ostin käytettynä, johon aikaisempi omistaja oli vaihtanut aluvetarit. Kokeilin huvikseni alkuperäisiä muovivetareita alumiinisten ollessa pesussa. Hienosti menivät solmulle asfaltilla Mamban pyörityksessä. Auto on sen verran uusi tuttavuus, että en osaa vielä muita päivityskohteita kertoa.
Jaa, no. Antenni saa olla aika pehmeää putkea. Minun reiskalla on ainakin tapana keulia ympäri pitoa löytäessään, ja tällöin on katkennut jo kolme kertaa antenniputki kahden päivän sisässä.

73
Sähköautot / Vs: XRAY M18T (PRO)
« : 12.06.08 - klo: 00.13 »
Tänään sain käytettynä ostamani M18t: kulkemaan. Sabella ei ollut vakiorenkaita hyllyssä, joten pistin alle asfalttikumit MT:n vanteilla. Moottoriksi valitsin Mamban 5400 ja nopariksi hyväksi havaittu Quark 33.
Ajettavuus hiekkatiella ja hiekka kentällä aivan kamala. Ilmeisesti renkaiden pieni ilmatila ja mootorin reipas teho tekivät ajamisen lähes mahdottomaksi. Asfaltille päästyä meno muuttui täysin. Autu on hämmästyttävän taspainoinen ja ketterä. Vauhtia on kuitenkin hieman liikaa, jotta ohjaustuntuma säilyisi hyvänä. Huomenna tarkoitus kokeilla Hackerin 4200 moottoria ja eri pinjoneita.
Ei voi kuin todeta, että varsin hauska laite!!

74
Kyosho / Vs: Kyosho Mini Inferno
« : 04.05.08 - klo: 22.37 »
Morjens kaikki!
Tuli hankittua Mini Inferno st ameriikoista halvan taalan vuoksi. Tähän mennessä auto on toiminut moitteettomasti. Purin sen heti ensimmäisenä yönä paloiksi ja vaihdoin moottorin puolta, jotta saan käytettyä li-po akkuja. Tämä onnistui varsin jouhevasti parissa tunnissa. Tämän jälkeen ajoaikaa on riittävästi 2000mah akulla. Nyt on nälkä kasvanut ja mamban moottori odottelee uudelleen puretun auton vieressä servoa ja noparia. Ostin nopariksi käytettynä Quark ProCar 33, jota on maailmalla paljon käytetty ko. autoissa. Vastaria hakiessani, koko oli ensisijainen kriteri. Assolta löytyi todella pieni 27mhz vastari, joka toimii moitteettomasti Perfex ohjaimen kanssa. Servoksi valitsin Hitecin 81mg, jota myös yleisesti pidetään toimivana. Keskidiffin liimasin super-epoxilla heti kärkeen, ja se on toiminut hienosti. Etu ja taka diffi hieman mietitttää harjattomaan siirtymisen jälkeen. St:ssä kyllä on suljetut diffit, että hyvillä öljyillä(1000) pitäisi kestää myös hieman tehoakin, mutta viikolla nähdään kuinka käy. Alumiinista olen myös rakennellut keskijäykkäriä, jotta kaikki muut jäykistävät rakenteet voisi purkaa, ja näin saada sisätila siistiksi ja valmiiksi hiilikuitu alustaa varten.

Onko kellään kokemuksia mamba 5400 moottorista ST:ssä?

Jos jollakin on tarvetta, niin minulta löytyy alkuperäinen servo, nopari-vastari hässäkkä, moottori, patterikotelot + muuta sälää jota on ST:stä irroitettu.

Sivuja: 1 2 [3]