61
RC-kerhot ja -radat / Vs: Vantaan Isomyyriin uusi sisärata
« : 19.09.10 - klo: 20.13 »
Peitsamon kommenttien perusteella vielä yksi versio, jossa pitäisi olla enemmän sweeppiä , vähemmän siksakkia ja pituuttakin lisää.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Niin tohon hommaan vaikuttaa myös se että mikä softa siellä Snakepoisonin autossa on kinni? 230,231, 318, 324 vai 410, noihan ovat kai ne epäviralliset supercharger-versiot mitä jengille on autoihin laitettu? Satuin saamaan ton aivan viimeisimmän version ja kanssakilpailijoiden mukaan auto kulki nyt suoralla todella hyvin, vaikka sitä ei tuloksista nähnytkään :).Päivitin autoni softan Racing Factoryssä viimeisimpään ohjelmistoversioon muutama viikko sitten. Tampereella vaihdoin ensimmäiseen 15 portaiseen ohjelmistoon, ja ainakin itse olen ollut tyytyväinen. Lämmöt ovat pysyneet paremmin kurissa ja vauhtia saa suoralle radan mukaan turbon ajoitusta säätämällä.
No niin. Nyt ajettu yhdet FTT kisat säätimellä. Eli käytössäni oli uusin softaversio ja ohjeissahan kehotetaan tiputtaamaan välitykset 7 tai alemmaksi. Itselläni oli käytössä laukaassa 6.5 kokonaisvälitys ja auto oli liian hidas ! Vaikka kuinka yritin saada säätöpalikalla auton liikkumaan ripeämmin, tämä ei onnistunut vaan jalkoihin jäätiin. Onko kenelläkään ehdotusta millaisia kokonaisvälityksiä kannattaa käyttää ? Ajan siis stanua. Spurri oli 87 ja pinjoni 19, auton oma välitys 2 . Ehdotuksia ? Ajatellen kesän asfalttikisoja .
se että mä yritin kerta toisensa sun ohi ja sä ajelit mut, ei ole sama asia kun että yritin kerta toisensa ohi ja en päässyt.Noh noh.. Kerran hyppäsin sun päälle kun ängit pöydällä alle ja toisen kerran yriti ajaa yli enenn nelkkuja Samapa tuo, kilpailutilanne
Älkää itkekö asioista joista ette tiedä mitäänKauanko olit? Muistaakseni lähdit kun ruvettiin suunnittelemaan muutoksia. Silloin olisi ollut hyvä hetki sanoa mielipiteensä...
Olin siellä eilen kunnes huomasin että se että olen sielä ei vaikuta mihinkään.
Ja ei me puhuta mistään kanttareista, koska niitä ei olla edes aloitettu, vaan tuhottu vaan se radan keskiosa. Mutta ehkä se muuttuu ajettavaksi tänään, kun pää-arkkitehti ei mene paikalle, niin joku voi sen korjata.Totta on että keskiosa on erilalinen kuin ennen ja muutoksia pitää vielä tehdä, jotta siitä tulee ajettavampi. Tänään TALKOOLAISET voivat auttaa muutosten tekemisessä, jotta rata saadaan oivaan kisakuntoon.
HALOO - kisaamaan kaikki 5.12.Täällä on yksi viri lisää. SS joukot osallistunevat myös viriin joten eiköhän se yksi erä ainakin saada kasaan.
WGT:ssä ja stanussa on jo erä kasassa.
Missä virit, porot ja VTR:t?
Tehdäänkö pizza tilaus porukalla kisapäivänäPizza käy. Liputan myös tuon 9 auton finaalin puolesta VTR Osalta. Virissä taas kahta finaalierää.
Jerzi
Ei tarvitse näyttää mikäli hiitissä ajavat tekee kuten yleensä kuuluukin...Mä en ainakaan väistä... eli siis tavoitteena on että yli kierroksella ei jäädä :grin:m Onhan alla kuitenkin Arin vanha auto, joten aika vaikeata on kelliä
Eli annetaan nopeemmalle tilaa.
Jos siis taakse ilmestyy nopeempi auto joka yrittää ohi niin antaa sen mennä...
Jos ei mitään ihmeellistä ilmaannu illalla omiin suunnitelmiin, niin olen paikalla ilta myöhään. Eilen meni melkein yhteen yöllä.Taidan tulla diffiä huoltamaan samoihin aikoihin :)
Mutta pääsen luultavasti paikalle vasta tyyliin klo.20 jälkeen.
Motti on se vanhempi eli x11. Täytyypä kokeilla tuota 4 asetusta seuraavaksi. Välitystäkin voisi tihentää. Nyt oli pinjonina 20 ja spurrina vakio , olisko 96.Juu , ei ole kiinalussu: LRP 5.5. Täytyy kyllä myöntää että luultavimmin kierrosajat ovat runsaasti parempia 8,5 koneella kun ei edes lähde yrittämään mitään sankarihyppyjä. Myös lämmöt nousee aika korkealle tuolla motilla.
Viikonlopun kisaan taidan vaihtaa 8.5 koneen takaisin tai sitten ottaa noparista reilusti punchia poies, kolmosta voisi kokeilla. Nyt oli TC Spec asennolla 9
LRP:n X12 moottorin luonteeseen kuuluu kuumana käyminen, paljon enemmän kuin muilla. Varsinkin noilla puncheilla. Toisaalta TC Spec'issä ei kannata punch-asetuksissa mennä alle 4:n. Asetuksilla 1-3 kaasutuntuma on epämääräinen verrattuna asetuksiin 4+.
Juu , ei ole kiinalussu: LRP 5.5. Täytyy kyllä myöntää että luultavimmin kierrosajat ovat runsaasti parempia 8,5 koneella kun ei edes lähde yrittämään mitään sankarihyppyjä. Myös lämmöt nousee aika korkealle tuolla motilla.Meillä myös GM7.5 ja nelkut saa helposti menemään 3+1 eikä pääväärällä juurikaan tarvii torvet selällään ajella. En kaipaa ainakaan tässä vaiheessa/näillä taidoilla yhtään paukkua lisää.
Tosin näissä koneissa on paljon eroja joten pelkän lankamäärän ilmoittaminen ei juurikaan kerro koneen ominaisuuksista mitään. Verrokkina GM7.5 koneelle oli viime talvena EC-Speed 5.5 kone joka oli melko lussu GM:ään verrattuna
Kyllä... aivan totta.
Satun vain tietämään että nyt ei oo kyse kiinalussuista, vaan ihan oikeesti tiukasta moottorista.
Takamutkan valliin tuli ensimmäinen reikä, tekijä saa itse tunnustaaAnteeksi kauhiasti. Perä lähti liirtoon ja korjausliike heitti seinään :) Tuolloin oli vielä 8.5 alla. Olisitpa nähnyt kun alla oli 5.5 mylly!!
Moikka VTR-väki,Kannattaa ostaa samantien kunnon runko. TT01 maksaa uutena saman verran kuin käytetty kisarassi varaosilla.
Oon tässä lähipäivinä lukenut läpi tämän 46 sivuisen tarinan tämän harrastajaluokan synnystä, miten nyt olen juniorin vaipanvaihdoilta kerinnyt...
Mielenkiintoinen luokka, joka alkoi heti kiinnostamaan. En ole ikinä edes harrastanut RC-autoja sitten junnuvuosien, viimevuosina nuo lentävät kiinnostanut enemmän. En edes enää muista, että kuinka edes eksyin aiheeseen, kun taisi 4 päivää mennä tätä tarinaa lukiessa.
Laturi olis valmiina, kaikki muu puuttuu. Pitää varmaan huomenna mennä tuohon Torppaluolaan katsastamaan tunnelmia, jos vaikka alkaisi raapimaan kasaan tuommoista autoa. Ainakin tuolta RF:stä on nuo Xray pro rungot loppu, jota suosittelette tähän käyttöön. En tietenkään ole mikään pro, mutta saisi olla ok runko josta on pitkäksi aikaa. Noita Tamiyan TT01 runkoja saa vaikka minkälaisia, mutta tekeekö sillä mitään??1
Nyt on 25kg suolaa upotettu mattoihin, vajaa 5 mattoa sai sotkettua.Aika märkää oli vielä eilen illalla. Saattaa ollaettä on mennyt vetä karvan verran liian paljon.
18desiä suolaa kymmeneen litraan vettä.
Loppu tulosta ei vielä tiedä, veden määrää oli hieman vaikea annostella kastelukannulla joten aika märiksi matot tuli.
Jotta homma hoituu nopeammin niin tarvitaan muutama ämpäri, ainakin yksi kastelukannu ja tietenkin toooodella paljon suolaa.
Pikkulinnut lauloi että jostain saattaa muutama säkillinen tulla ilmatteeksi...
Ilmoittatuminen alkaa näillä näkymin ensiviikon lopulla tai sitä seuraavalla viikolla.Onko ilmoittautuminen jo alkanut? Jäinkö jo junasta
Luokkina vain TSM-10. Jos tilaa jää, niin harkitaan täyteluokkia.
Loistavaa!Huomasin tuossa kuvia kattelessa, että 1. pomppu nelosista on väärinpäin, kuka lienee laittanut Kääntäkää menosuuntaa, ellette jo itekin huomanneet...
Saatiin muuten ne neloispomput melkein valmiix eilen.
Silleen et pääs testaa hypyt.
Muutama levyn suikale pitää viel tehdä niin ne on valmiit.
K-Raudasta saa tosiaan 10mm levyistä messinkitankoa, josta leikkaamalla 6 palaa saa 50 grammaa painoa. Palat kiinnitin ohuella kaksipuoleisella teipillä (K-Rauta/Maaliosasto/Lasiteippi - 10kg pito) lexan läpyskään. Hyvin on pysynyt kiinni, kunhan pinnat on puhtaat teipatessa :)
Jarkko. Pitääkö ne nystyrät akun pohjasta hioa pois että ne kaikki 6 erillispainoa saa paikoilleen?
Meillä on GM:n akut, joissa on tasainen pohja - ei nystyröitä. Muistaakseni säännöissä kiellettiin akun koteloinnin muokkaaminen. Ilvessalon Lasse oli ostanut K-raudasta kapeata messinki listaa ja teki Laukaassa itse rungon aukkoihin sopivat painot. Tuntui toimivan OK.