Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Heikkri

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6
61
Polttisautot / Mistä saa Ofnan koneita
« : 02.08.03 - klo: 23.08 »
Liikennettä atlantin yli piisaa. Surffaa halvin liike amerikasta, ja otetaan sieltä. Vanha ei enää jaksa itse etsiä muuten kuin äärimmäisessä hädässä. Toki jonkun paikan voi katsella, mutta "halvin" takuuta ei voi antaa. Ameriikan poijilla on sen verran paljon putiikkeja, ja hinnat vaihtelee. Tuolla 189$:lla hinta voisi olla euroissa n. 240-250e. Tuo 189 on tosiaan veroton hinta usassa. Eli meidän tullit ja alvit päälle + pari euroa kuskaajalle.

62
Polttisautot / Mistä saa Ofnan koneita
« : 02.08.03 - klo: 22.59 »
Osseja ei lyö mikään laudalta, ainakaan helppokäyttöisyydessä.

63
Lukumäärä ei ole tiedossa, mutta kolme crossi ja monsteri nyplääjää löytyy joen paremmalta puolelta.

64
Polttisautot / uusi monsteri
« : 02.08.03 - klo: 22.13 »
Savagen koneeseen kannattaa tarjotella 20%:sta. Kone on sen verran kireä, ettei tunnu alemmilla pitoisuuksilla löytyvän säätöjä.

65
Polttisautot / Mistä saa Ofnan koneita
« : 02.08.03 - klo: 22.10 »
Ehkä syyskuun puolivälin tietämissä. Rahti on ilmainen, mutta tullit ja alv:t luonnollisesti tulee. Voit itse surffata halvimman paikan jenkeistä ja ilmoittaa minulle. Lopullinen hinta riippuu taalan kurssista osto hetkellä. Yleissäännöksi tällä kurssilla on n. 25% ameriikan taalahintaan lisää euroina (tullit ja alv:t n.25%) + kuriirille pari euroa (joutuu noutamaan paikallisista posteista jne...)
Hinta kaikista kursseista piittaamatta lienee kuitenkin reilusti etuisampi kuin suomesta (ko. konetta tuskin löytyy keltään)!

66
Polttisautot / Mistä saa Ofnan koneita
« : 02.08.03 - klo: 21.27 »
Loppuiko savagesta tehot ??

67
Polttisautot / Kaasuttimen säädöt
« : 02.08.03 - klo: 12.07 »
Mistä laitteesta lienee kysymys ??
Voisi etsiskellä dataa.

68
Polttisautot / Kaasuttimen säädöt
« : 02.08.03 - klo: 11.55 »
Perusohjeeksi käy melkein minkä hyvänsä moottorin säätöohjeet.
Kannattaa surffata esim. ossin, hpi:n, ofnan jne... sivuilta.
 
Neulat aluksi reilusti auki ( eli rikkaalle). Sitten yläpään kiristystä hiljalleen, kunnes kiertää riittävästi. Sen jälkeen alaruuvia kiristetään, kunnes kiihtyvyys on riittävä. Savuja pitää kuitenkin tulla reilusti. Liian laihalla savut alkavat häipyä. Infrapunalämpömittari olisi suureksi avuksi järkevää seosta/lämpötilaa haettaessa.

http://www.osengines.com/manuals/index.html
http://www.ofna.com/manuals.html
http://www.hpiracing.com/index2.htm

69
Polttisautot / Kaasuttimen säädöt
« : 02.08.03 - klo: 00.07 »
Kaasuttimen tehtävä on huolehtia löpön määrästä ja löpön sekä ilman suhteesta. Tyhjäkäyntiruuvia lukuunottamatta ruuvit yleensä vaikuttavat ainoastaan löpön ja ilman seoksiin. Tyhjäkäyntiruuvi (luistin aukinaisuus ilman kaasuttelua) ja kaasuluistin asento vaikuttavat ruuveilla säädetyn sotkoksen määrään. Muut ruuvit ,kiinnitysruuveja lukuunottamatta, vaikuttavat seoksiin.
Seosruuvien määrä yleensä vaihtelee 1:stä (kyosho gs-15r) kolmeen (hpi, hyper jne). Usein kolmannen (ns. keski ) ruuvin säätöä ei näköjään suositella, joten parilla ruuvilla pärjäilee näissäkin tapauksissa.
Luistin päässä oleva ruuvi on yleensä pienten kierrosten seoksille ( ts. luisti auki vähän) ja pää ruuvi isoille kierroksille (kaasu reilusti auki). Jos vempele ei kiihdy pieniltä kierroksilta kaasu pohjaan lyötäessä kunnolla, on alapään ruuvi ( luistin päässä) olevä ruuvi pielessä.
Huomattava on,että joissakin onnettomissa kaasareissa ruuvien herkkyys on todella suuri ( ts. tarkka). Pienikin ruuvaus voi vaikuttaa todella dramaattisesti.

70
Polttisautot / Kaasuttimen säädöt
« : 01.08.03 - klo: 23.16 »
Mikelle: Paikkakunnalla on kokemusta ko. vempeleestä.  + infralämpömittari.

Suosittelen, että otat yhteyttä, niin säädetään peli peruskuntoon.

Älä särje hienoa konetta. Kuulostaa savagen oireista päätellen, että alaruuvi voi olla tosi laihalla. Kone on varsin herkkä säädettävä. Perussäätöjen jälkeen pelin kanssa pärjää jopa näppituntumalla pienen opastuksen jälkeen.
Tietyissä asioissa käytäntö opettaa puolessa tunnissa enemmän, kuin keskustelupalstoilla vuosi.

71
Polttisautot / Inferno MP-7.5 Kanai Edition II
« : 29.07.03 - klo: 21.08 »
Kajaanista löytyy vastaava kone yhdestä krossiautosta. Hieno kone tuo ossi ainakin. Missä päin ajelette ??

72
Polttisautot / uusi monsteri
« : 18.07.03 - klo: 22.32 »
Vierestä seuranneena voin väittää savagen olevan tosi hurja laite.
Reverse-modulen kanssa auto on huippu. Ainoastaan kone on aika kireä kisakoneen omainen, ja säätöjä joutuu hiukan hakemaan.
Vetostartterin kanssa voi sanoa hyvästit rystysten nahoille, joten roto-startteri lienee järkevä hankinta. Varaosien saatavuuskin pitäisi olla kunnossa.
Ainakin itse ostaisin savagen, jos olisin tällä hetkellä monsteria hankkimassa.
Kaikki huippunopeusarpomiset monstereiden kanssa tuntuvat lapsellisilta, jos autolla aikoo tosiaan ajaa sille suunnitellussa (eli hirmu-maastossa) ympäristössä. Savagen huippunopeus ja teho on vähintäänkin riittävä. T-Maxin vastaavista ominaisuuksista en olisi niinkään varma johtuen .15 koneesta.

73
Polttisautot / Kyosho Inferno DX II ei käy
« : 17.07.03 - klo: 23.38 »
GS-21R:n manuaali väittää muistaakseni seuraavaa:
Oletusasetus alapäänruuville on sellainen, että ruuvissa oleva ura alkaa häipyy juuri ja juuri sisään. Nämä ovat sisäänajoasetukset,
joten näistäkin pitää ruuvata vielä jonkin verran lisää kiinni. Pääruuvin 2,5 kierrostakin on vähintään riittävästi auki, joten kokeilisin seuraavilla:

Pääruuvi: 2 kierrosta auki.
Alapää: Kiristetään kunnes ura katoaa + puolikierrosta lisää.

Oireet kuulostaa samanlaisilta, kuin joillain koneilla alapään ollessa liian rikkaalla.

1mm tyhjäkäynnille on varmaan ok, jos muut ruuvit on edes sinnepäinkään.

74
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 17.07.03 - klo: 22.59 »
Kaava näyttää antavan tuloksen desilitroina litraan. Eli onneksi ei ollut takuuta.
Tässä tapauksessa 15% -> 20 % tulokseksi tulee 0,625dl/litra.
Eli kolmeen litraan 3*0,625dl = 1,875dl eli noin 1,9 desiä.
Tällä tuloksella voisi väittää olevan jonkinlaisen takuun.
Suuruusluokka on helposti pähkäiltävissä maalaisjärjellä, joka tosin on katoava luonnonvara nyky-yhteiskunnassa.

75
Polttisautot / Kannattaisiko?
« : 15.07.03 - klo: 22.35 »
Oli henkevä viesti alunperin, vaan muutui turhaksi. Tämä tosin on turha jo syntyessään.

76
Polttisautot / Kannattaisiko?
« : 13.07.03 - klo: 23.22 »
-----

77
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 08.07.03 - klo: 23.38 »
Pieni on kokonaisnestemäärän muutos jos 15:sta tekee 20:stä.
Nitroa ei nääs paljon tarvita.
Vrt. Itsesekoilijan kaava tämän topicin sivulla 4.
Tuskin on paljon merkitystä. Varman päälle pelaajat varmaan lirauttaisivat hyppysellisen risiiniöljyä sekaan, mutta tuntuu jo varmuuden maksimoimiselta. Tosin risiiniöljy lienee liemistä paras ja sitä olisi hyvä olla aina hiukkasen, jos laihentelu menee liiallisuuksiin.

78
Vapaa keskustelu / ilmoiutusten "katoaminen"
« : 08.07.03 - klo: 23.32 »
Aika monta mokaa sattunut ko. asian tiimoilta. Riippuu ilmeisesti näppäilysekvenssistä tai näppäilijästä!

79
Vapaa keskustelu / ilmoiutusten "katoaminen"
« : 08.07.03 - klo: 21.57 »
Lisäksi yksityisviestit eivät ilmeisesti mene perille, mikäli aihe unohtuu ??

80
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 05.07.03 - klo: 21.40 »
Itse sotkijoille pieni kaava:

X=((10z-10y)/(1-z/100))/100
y=alkuperäinen nitroprosentti
z= tavoiteltu nitroprosentti
X= lisättävä nitromäärä litraan desilitroina.
Mahtaneeko toimia, kaavalla ei enää tässä iässä ole takuuta !!

Huomioitavaa on, että kaavassa ei huomioida öljypitoisuuden pienenemistä.  Eli öljyä tarvitaan lisää, jotta sama öljypitoisuus säilytettäisiin. Siihen lisää laskentaa !!

81
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 05.07.03 - klo: 19.04 »
Näytti olevan 10 ja 15:nen saman hintaista, joten kannattaa ottaa 15:sta, niin saa 5% nitroa ilmaiseksi.

82
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 05.07.03 - klo: 18.16 »
Mikelle:
Isoissa pulloissa oli sekaisin 10% ja 15%.
Toki sekoituksen voi tehdä 10%:sta.

83
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 05.07.03 - klo: 13.28 »
Paikallisessa "henkipois" liikkeessä on 15%:sta ja irto-nitroa.
Ja eikun sekoittamaan !!

84
Hobao / Puolivirallinen HoBao Hyper 7/-Pro -thread.
« : 01.07.03 - klo: 13.52 »
Hyper 21 8 Port ???
Voisiko joku onnellinen omistaja kertoa käyttökokemuksia.
Toki myös onnettomat !!

85
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 01.07.03 - klo: 13.21 »
Oli tuttuja tulossa tännepäin, joten rahti oli ilmainen.
En tiedä paljonko rahdit tekee, mutta veroton hinta usassa
400$ + pakki 30$ = 430$. = 430$/1,15 = n.375euroa

Tower hobbies toimittaa usa:n sisällä supersaver asiakkaille yli 150$:n ostokset rahditta.

Tulli 2-3% ja alv 22% -> hinta n. 470e Suomessa jos rahti 0.

86
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 01.07.03 - klo: 11.16 »
Savagen manuaali lyötyy toki myös hpi:n sivuilta. Tosin inhottavasti sivu kerrallaan. Samoin koneen sellainen.
http://www.hpiracing.com/index2.htm
... ja edelleen instructions...

87
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 01.07.03 - klo: 11.09 »
Hommasin kaverille ko. laitteen reverse-moduulilla varustettuna ameriikasta.
Tuli juhannuksena.

88
Polttisautot / HPI Savage 21 / 25 / SS
« : 01.07.03 - klo: 10.55 »
Savagen manuaali kehottaa käyttämään 20%:sta löpöä.
Kone on 2,3 hp:n varsin kireä vempele ja kuljettaa moista möykkyä uskomattoman vikkelään.

89
Vapaa keskustelu / Signaturet
« : 27.06.03 - klo: 21.07 »
Mika !! Välillä arvoisat moderaattorit nipottaa turhasta.
Tosin jos antaa alokkaalle everstin takin, siitä se vasta nipo saattaa kehittyä !
Vaativa virka, täytyy myöntää.

90
Polttisautot / 1/8 grossiauton säädöt
« : 27.06.03 - klo: 11.32 »
http://www.kyosho.co.jp/main-e.html
ja edelleen setting data.
Löytyy infernoille muutamia set-uppeja.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6