Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Casull

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22
601
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 19.09.08 - klo: 07.24 »
Kyselläänpä hiukan hölmöjä pikkuassosta:

Ajattelin että mitä jos hankkisin omaan assoon tuollaisen moottorin:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10346&cat_name=RC18B
tai tämän:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8678&cat_name=RC18T

Akkuna mulla on Maxampsin 2100 2S ja säädin on Mamban 25.
Tämänhetkinen moottori on Mamba 5400.

Tarkoitus olisi vaihtaa autoon todella hitaat välitykset, ehkä 8-9/60.
Tavoitteena olisi mahdollisimman herkkä reagointi kaasuun, mahdollisuus ajaa todella hitaasti ja kuitenkin huippunopeutta pitäisi olla riittävästi.
Ja välityksiä vaihtamalla ihan liikaa...

Kysymys kuuluukin että olenko menossa tuon ajatellun moottorivalinnan kanssa tavoitteet huomioiden todella pahasti metsään?
Onko näissä paljonkiertävissä moottoreissa otettu kierrokset väännön kustannuksella?

Nykyinen tekniikka on erittäin hyvä mutta tekisi mieleni silti kokeilla jotain älytöntä, esim että saako ton pikkuauton todellakin kulkemaan sataa.  :mrgreen:

3S-akkuihin en mielelläni vaihtaisi, kun autossani on buggykori eikä sen alle mahdu paksumpi akku sovinnolla.
Eikä senkään takia kun kerran mulla noita 2-kennoisia jo on ja olen niihin hyvin tyytyväinen.
Ajoaikaa on vähintään riittävästi.

Noparin säätämisestä:
Saako sen säädettyä niin että antaa paikaltaan lähtien heti alusta asti aivan kaiken tehon?
Nyt se hiukan miettii, ehkä noin puoli sekuntia.
Esim jossain videolla nähty backflippi ei onnistu nykysäädöillä.
Ohjaimella olen koittanu säädellä kaikki vaihtoehdot läpi mutta ei se ainakaan paremmaksi muuttunut.

Renkaista:
Mitkä olis parhaat renkaat asvaltille?
Eli paljon pitoa ja kohtuullinen kulutuskesto, mielellään turistikokoiset.
Pitääkö foamit sileällä ja hiukan pölyisellä teollisuushallin lattialla ollenkaan?


602
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 15.09.08 - klo: 20.35 »
Minun mielestäni tuumakokoinen kuusiokoloavain sopii paremmin kuin millikoon avain.
Mittaamalla niissä on muistaakseni kymmenesosamillin ero, tuumaisen ollessa isompi.

603
Polttisautot / Vs: tulpat
« : 11.09.08 - klo: 20.20 »
Tulppa-asiaa noin yleisesti:

Jos vaihtaa tulpan kylmempään, koneen lämmöthän pitäisi tippua?
Näin ainakin olen kuvitellu...

Tänään sain kuitenkin hiukan toisenlaisia kokemuksia.

Auto on vanha DX-Inferno, SH:n 28 moottorilla joka on jo hiukan ehtoopuolella elinkaartaan, tulppa oli OS:n R5 ja polttoaine Sidewinder 25%.

Kovin kuumana kävi kone, lähellä 140 astetta ja veti huonosti paitsi kaasu pohjassa.
Keksin vaihtaa pykälän kuumemman tulpan ja 10min pääneulaa auki.
Ja kas: lämmöt tippui 115 asteeseen ja käynti parani paljon.

Miksi se noin tekee?

Kone edelleen röpöttää keskialueella vieläkin jonkin verran, pistäisinkö vieläkin lämpimämmän tulpan?
Olisin toki jo kokeillu mutta pakissa oli 8-tulppien lokero tyhjänä...

Jos koneen lämmöt on kaasu pohjassa ok ja se käy tyhjäkäyntiä aika hyvin mutta keskialue röpöttää ja pitemmästi kun ajaa vajaalla kaasulla niin ei tahdo enää lähteä kunnolla vetämään.
Onko silloinkin kyseessä liian kylmä tulppa?

Kumma kun näiden kanssa on hirveän huonolla menestyksellä talostellut jo kymmenen vuotta niin nyt vasta alkaa olla jonkinlaista haaleaa käsitystä säätöhommeleista.

604
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 11.09.08 - klo: 20.00 »
Nyt tuli tilattua O.S B V-Spec ja aloin miettimään, että käykö se heittämällä tuohon Hobao Hyper 8 RTR?
Jossa on vielä paikallaan Mach 28 kone.
Tarviiko esim. kytkintä vaihtaa?
Millä työkaluilla oletta noita etu- ja takalaakereita vaihdelleet?
Hobao shop:ssa on laakerinvaihto työkalut, mutta ne on loppu.
Saako jostain muualta`?

Luulisin että käy.
Ainakin mulla meni toi 28xz lähes heittämällä macin tilalle.
Tarkka piti olla ettei kone ota pohjalevyyn kiinni ja samoin mootoripukeista piti hiukan viilata sisäpuolta että ossin isompi kampikammio mahtui väliin.
Ei ollu todellakaan kuin vajaasta millistä kiinni, pikkuhomma oli viilata.
Vakiopukeissa on moottoria vasten tulevalla sivulla sellainen pieni patti, joka siis oli hiukan liian korkea.

605
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 11.09.08 - klo: 19.53 »
Juu olen.
Silloin kun auto tuli mulle, korkin sisäosa oli löysällä.
Kahden minuutin ajon jälkeen tankki oli lähes tyhjä ja auto märkä...

Ongelma on silti ratkaistu.
Syyllinen oli sitten todennäköisesti kori ja tankinkorkin "korvat".
Korvat pois ja koriin isompi reikä niin toimi.  :azn:



606
Polttisautot / Vs: miten saan vahvaa nitropolttoainetta.?
« : 09.09.08 - klo: 22.25 »
Tuolla aikaisemmalla kaupan posauttamisella viittasin siihen surulliseen Myyrmannin tapaukseen.

Kärkkäisen pikkuautopuolen myyjä kertoi joskus nitroa tiedustellessani että juurikin tuon tapauksen vuoksi nitron myynti jokamiehelle kiellettin.

Tiedä sitten pitääkö täysin paikkansa mutta jos pitää niin tuollainen tapahan on juurikin se ensteks oikein tapa ratkaista mielenterveysongelmat...
Kielletään kaikki aineet/välineet millä voi vahinkoa itselleen ja/tai sivullisille aiheuttaa.

Varttimailipiireistä tota ainetta tosiaan vois ehkä vielä saada.

607
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 09.09.08 - klo: 22.12 »
Tota kiristämistä olen jo kokeillut.
O-renkaan välissä on jo jopa 1 vanhan moottorin kannentiiviste lisäpontta antamassa.
Tankki on kyllä 100% ilmatiivis. Paineilmallakin kokeilin ja aika paljon piti painetta laittaa ennenkuin korkki kuuluvasti poksahti auki.
Korkkia sulkiessa sitä pitää tosiaankin painaa että se nuljahtaa kiinniasti.

Merkillinen tankki...

Jos pysyttelee tasaisella niin sitten ei ole mitään hätää mutta annas olla kun sorakasasta hyppäyttää päälleen jonnekkin pöpelikköön niin jo kohta on hiekkaa korkin välissä.
Vanha Inferno DX ei noin tee vaikka samalla tavalla sitäkin on pompitettu, ilman sääliä. :mrgreen:
DX:n korkki on todella löysä hopan korkkiin verrattuna.

608
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 09.09.08 - klo: 20.44 »
Kiitos pikavastauksista! :azn:

Kokeillaanpa sitten toistakin tankkiyksilöä.

Tosin sellainen epäilys on että kori painaa tankinkorkkia hiukan raolleen aina kun saa kunnon tällin.
Tankinkorkin malli on sellainen että kun koria sivusta kovasti painaa, korkki raottuu.

Ja hiekka todellakin on ihan reilusti kumin ja tankin välissä, sen näkee jo päällekkinpäin, kumi ei ole "imeytyneenä" tankin sisäpintaa vasten.

Mutta kokeillaanpa nyt ensin sitä tankin vaihtoa.

609
Hobao / Vs: HoBao Hyper ST
« : 09.09.08 - klo: 20.11 »
Mulla on hopassa ihmeellinen ongelma:
Tankin korkki.
Tai paremminkin se että tankin korkin väliin menee ajaessa hiekkaa -> paine karkaa ja kone lämpenee vähän turhan kuumaksi, n.135 astetta.
Ja tietysti meno hiukan rauhoittuu.

Hiekka menee väliin nimenomaan ajaessa, ei siis tankatessa.
Kokeilin tänään tankata auton jo kotona puhdistuksen jälkeen ja sitten vasta soramontulle.
Puolen tankin kohdalla meno hiukan laantui ja lämmöt alkoi nousta.
Tarkistin korkin ja taas siellä oli hiekkaa.  :angry:

Korkin jousi on todella jäykkä sekä korkin o-rengas on varmasti ehyt ja riittävän ponnekas.
Korkkia pitää painaa peukalolla melko voimakkaasti että o-rengas muljahtaa tankin kartion sisään.

Mitähän minä tuolle teen?
Korkki pysyvästi kiinni ja lennokin tankkausventiili paineletkun ja pillin väliin?
Onko muilla ollut vastaavia ongelmia?

Ajotapa oli kyllä kieltämättä hieman raju, auto tahtoi välillä tulla mitenpäin milloinkin alas ja välillä aika korkealtakin. Soramontulla kun on mahdollisuuksia todella korkeisiinkin hyppyihin...

Onko ST rtr:ssä ja Pro:ssa kaikki osat vaihtokelpoisia keskenään?
Takajäykkäri ainakin on, sen aionkin vaihtaa CNC-versioon.
Mutta mites takatukivarret, onko ne jo valmiiksi samat?
Latasin molempien versioiden räjäytyskuvat Hobaon kotisivuilta mutta PRO:n kuva oli niin epäselvä ettei osanumeroita erottanut kunnolla.
Jos joku tietää mistä sais selvemmän kuvan ladattua niin olisin kovin kiitollinen.

Entäs Buggyjen kanssa, sopiiko esim 7 tai 8pro:n taka-aurauksen säätösysteemi ST:hen?

Saako ST:hen mistään jälkituotanto Bling-osia, esim tukivarsia?
Turhiahan ne on mutta silti kiinnostais päivittää edes ne tukivarsien kiinnityskohdat alumiinisiin.
Kääntöpalatkin on suunnitelmissa vaihtaa CNC-malleihin.

610
Polttisautot / Vs: miten saan vahvaa nitropolttoainetta.?
« : 08.09.08 - klo: 18.09 »
Enää ei vissiin saa mistään ihan puhdasta nitroa?
Ainakaan mikään ihan tavan palliainen, 1:1 nitroautoihinhan sitä vielä saa.
Käsittääkseni sen myyntiin tuli jotain rajoituksia sen jälkeen kun se muuan valopää poksautti sen kaupan, itsensä ja puolet asiakkaista eteläsuomessa.

Mutta kuitenkin, silloin kun aineita vielä vapaasti sai, sekoitin itse kokeilumielessä 45% seoksen.
45% nitroa, 20% risiiniöljyä ja pikku loraus taisi olla ihan metanoliakin.
Oli aika tulenaran oloista löpöä.

Ja auto kulki... :mrgreen:
Siitäkin huolimatta että koneena oli viimevuosituhannen puolella tehty Kössin 21. RTR-moottori.

Eikä muuten edes räjähtänyt!

611
Juu keskilinjan suhteen mittasin.
Sorvaamista ihan normiterällä mietin itsekkin ensin mutta ongelmaksi olis tullu sopivan terän valmistaminen ja varsinkin sen saaminen riittävän tukevaksi.

612
Polttisautot / Vs: Kytkin & Moottorijarrutus
« : 06.09.08 - klo: 11.06 »
Harmi kun te asutte kaikki siellä niin pirun syrjässä (eteläsuomessa) ettei siellä tule ikinä käytyä noin ihan muutenvain ja oikeaa asiaakin sinneppäin on tosi harvoin.
Olis kiva inttää pikkuautoista ja kaikesta niihin liittymättömästä ihan nokatusten jonkin kentän tai radan laidalla oluen ja/tai kahvin ja autojen kera.  :mrgreen:

Yleensäkkin keskustelu on silloin mielenkiintoisimmillaan kun väitellään jostain täysin turhasta.
Tulee mieleen elävästi muuan keskustelu jossa intettiin siitä, kumpi tipahtaa maata kohti nopeammin, pudotettu vai vauhtiin ammuttu kiväärin luoti.
Tuokin oli yksi elämän tärkeimpiä asioita...

Tosta ST:n yliohjaamisesta ja alustasta olen raadin kanssa lähes samaa mieltä,
vaiva oli samanlainen eräässä toisessa yksilössä jolla ajettiin ensin juuri samoilla renkailla.
Renkaanvaihdolla ilmiö poistui.

613
Sainkin jo sen selville ja jopa ihan tavallisella teräksisellä astemitalla.
Kokeilematta pidin ensin mahdottomana saavuttaa tuolla tavalla riittävää tarkkuutta mutta onnistui se sittenkin.

Jyrsinkoneen teräkaapista sitten löytyikin valmis 7 asteen kartiotappi jolla ensin pylväskoneessa pari kokeilureikää työkalualumiiniin ja sn jälkeen vauhtipyörä sorviin kiinni ja porailemaan.

Tässä samalla selvisi sekin asia että noita kartioita on eri astelukemilla.
Esim ultimateracingin vauhtipyörän mukana tullut kartio on juurikin tuo 7 astetta mutta käytetyn SH28:n mukana tulleessa vauhtipyörässä on 8 asteen kartio.
Luulin että nuokin olisi ollut jonkinlainen standardi.

Tuollainen yllämainittu korkeampi matematiikka tahtoo pikaisella lukemisella menevän joskus hiukan yli... :mrgreen:

614
Polttisautot / Vs: Kytkin & Moottorijarrutus
« : 06.09.08 - klo: 00.05 »
Olen samaa mieltä edellisen kanssa!

Minkälaisen edun moottorin poisotolla kisoissa saisikaan, harvalla tempulla autoa noin paljon saa kevennettyä! :mrgreen:

615
Polttisautot / Vs: Kytkin & Moottorijarrutus
« : 05.09.08 - klo: 22.58 »
Ei ton asian testaamiseen tarvi edes mitään mittalaitteita.

Moottori esim työpöydän kulmaan kiinni.
Sitten kaksi kytkinkelloa, toinen ihan normaali ja toinen esim 100g painokiekolla varustettuna.

Sitten vain kokeilee kummalla kellolla moottorin kierrokset tippuu nopeammin täysiltä kierroksilta tyhjäkäynnille.

Tällä kokeella saadaan tosin vain selville pystyykö kytkin välittämään voimaa toisinpäin.
Jos itse moottorissa ei olisi jarrutusominaiuutta, jäisi se pysyvästi täysille kierroksille kunnes jollain ulkoisella voimalla vauhti pysäytettäisiin.
Näin siis siitäkin huolimatta vaikka polttoaine loppuisi.
(Ikiliikkuja!! :mrgreen:)
Käytännössä koettua:

Auto oli Inferno ST RTR kaksipalaisella alumiinikytkimellä.
Kun sillä ajoi kovaa ja loivassakin kaarteessa päästi kaasun, auto spinnasi.
Jos kaasua päästi hitaasti, auto käyttäytyi hyvin rauhallisesti.

616
Lainataanpa hieman tätä topikkia kun kerran tätä lukee ja tänne kirjoittelee koko foorumin pellepelottomat. :mrgreen:

Tietääkö kukaan mikä kartio on yleisesti .21-.28- moottoreiden vauhtipyörässä?
Tai mikä on ko. kartion tarkka astelukema?
Voihan sen toki mitatakkin mutta tuskin kovin tarkasti ilman varsin kalliita mittavehkeitä.

Omistan yhden tuulettimen siivillä varustetun vauhtipyörän jossa on vain suora 5 millin reikä keskellä ja sitä olis kiva kokeilla joskus autoon paikoilleen.

Saisi vaan tehtyä siihen sopivan kartion.
Sorvit ja pelit ja vehkeet on käytettävissäni.

617
Polttisautot / Kytkin & Moottorijarrutus
« : 04.09.08 - klo: 00.33 »
Eli siis moottorijarrutustilanteessa Torsen toimii ihan loogisesti, jarruttaen tasaisesti etu- ja taka-akselia.

Selvisihän se viimein.

618
Polttisautot / Kytkin & Moottorijarrutus
« : 04.09.08 - klo: 00.01 »
Koska kerran asia tuntuu olevan niin että pikkuauton kytkimessä voima ei voi välittyä väärään suuntaan johtuen kytkinpalojen rakenteesta, niin mitäs jos pistää kytkinpalat väärinpäin?
Silloinhan auton ei pitäisi liikkua ollenkaan vaikka kuinka kaasuttaa?

Tästäkin on omakohtaista kokemusta ja tiedän miten asia on, mielenkiinnolla vain seuraan mitä mieltä arvon raati on. :mrgreen:

Sitten hieman pahasti asian vierestä (anteeksi OT):
Miten tuollainen torsen-keskitasauspyörästö toimii moottorijarrutuksessa TÄYSIkokoisessa autossa, esim Audissa?
Olettaen että ko autossa on ihan normaali manuaalivaihteisto, ei vapaakytkintä niinkuin joissain saabeissa ja Warressa, ja täysin toimiva ja pitävä manuaalinen levykytkin?

619
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 03.09.08 - klo: 02.30 »
Kokeillaanpas täällä kysyä tyhmiä...

Mikä ihme rikkoo nitromoottoreiden takalaakerit?

Nyt tuli jo toinen kone vastaan missä takalaakeri on ihan loppu.

Eka oli reilun gallonan ajettu OS 28XZ ja tää toinen on muutaman gallonan ajettu 28 SH.

SH:ssa oli toki etulaakerikin väljä mutta takalaakeri oli niin selvä että kanki oli jo hipsinyt lohkoon.
Ossin sisukset oli muuten täydellisen virheettömät mutta se takalaakeri oli hiukan väjä ja jyrräsi.
 :huh:

620
Polttisautot / Vs: Huonoja ajokelejä tiedossa!
« : 03.09.08 - klo: 02.12 »
Eli siis kohta kuitenkin lämpenee?
Mennyttä touko-elokuun välistä ajanjaksoa (joskus kesä oli tässä kohti) muistellessa, näin motoristina, en pahastu ollenkaan vaikka hieman lämpenisi.

Kun ajaa 200 kilometriä +7 asteen lämmössä, teltassa yöpakkasessa nukutun yön jälkeen,
on vaikea keksiä huonoja puolia kasvihuoneilmiöstä... :p

621
Polttisautot / Kytkin & Moottorijarrutus
« : 02.09.08 - klo: 23.05 »
No kyllä minä ainakin omissa autoissani olen huomannut moottorijarutuksen olemassa olon.
(6 eri autoa 10 vuoden aikana)
Ainoa missä ei moottorijarrua ollu ollenkaan, oli Kössin LandMax 2-vaihteisella laatikolla.

Kysymys ei nyt kuitenkaan ollut siitä, jarruttaako moottori kaasun löysätessä vai ei, vaan siitä että miten tuo Torsen käyttäytyy ko tilanteessa.
Koko asialla nyt ei varmaan ole mitään merkitystä mihinkään, kunhan vain mietin asiaa. :azn:

622
Polttisautot / Vs: Huonoja ajokelejä tiedossa!
« : 02.09.08 - klo: 19.56 »
Aika mielenkiintoista ettei asiasta, ainakaan minä en ole sattunut huomaamaan, ole ollut kunnolla julkisuudessa juttua.
Vauhkotaan vaan joka tuutissa ilmaston lämpenemisestä ja kuinka seuraavan kymmenen vuoden aikana se ja se asia muuttu huonompaan suuntaan itseaiheutetun  kasvihuoneilmiön vuoksi.

Pöh. 
Onhan maapallo ennekin ollu välillä kylmä ja välillä lämmin eikä aina ole ollu ihmisiä asioita sotkemassa eikä propagandaa levittämässä.
Tai sitten dinosaurukset aikanaan hävitettiin juurikin sen aikaisten luonnonsuojelu- ja viherpiiperojärjestöjen lietsoman paniikin vallassa.
Olihan silloin hirveän lämmintä ja mistä se muusta on voinut johtua kuin hirmuliskojen kasvihuonekaasupäästöistä?
Voi vain kuvitella millaisia pieruja säiliöautonkin kokoinen otus päästää syötyään esim hehtaarin papuja tai navetallisen lehmiä...

Onneksi on ollu näin kylmä kesä niin ei ole ihan kokoajan tarvinnut kuunnella ilmastolämpeneehuikauhistus-juttuja.

Täältä tähän. 

623
Polttisautot / Kytkin & Moottorijarrutus
« : 02.09.08 - klo: 19.19 »
1:8 kokoluokan autoja tarkoitin.
Aamuyöllä itsensä ilmaiseminen riittävän selkeästi ei aina tahdo oikein onnistua...

624
Polttisautot / Vs: Torsen tasauspyörästö
« : 02.09.08 - klo: 02.27 »
Mitenkäs tämä torsen toimii moottorijarrutuksessa ja haittaako se jarrujen toimintaa?
Ihan tavallinen diffi käsittääkseni on jotakuinkin yhtä jäykkä riippumatta siitä mistä kautta voima kulloinkin tulee.

Eli jos normidiffissä on hirveän jäykät öljyt ja etujarru menee rikki niin auto jarruttaa siitä huolimatta myös eturenkailla.

Kuinkas torsenin kanssa käy?

Tähän aikaan yöstä omat aivot ei enää moiseen pähkäilyyn pysty siinämäärin että ratkaisu löytyisi.
Tyhmänkyselylohko kyllä toimii, aina...

Jokatapauksessa omaani joskus tuollaisen hankin, toimi se miten tahansa.
Sen verran intohimoisesti suhtaudun kaikkeen erikoiseen tekniikkaan. :p

Tuosta telemetriasta, pidän ihmeenä ettei muka mikään rc-valmistaja ole koskaan mihinkään prototyypiinsä täydellistä tiedonkeruuta rakentanut.
Eihän nämä pikkuautot oikeista silti loppujen lopuksi hirveästi eroa, samat lainalaisuudethan pätee näidenkin kanssa pelatessa.
Luulisi tehtailla jonkinverran olevan määrärahoja noinkin pitkälle vietyyn tutkimus- ja tuotekehitystyöhön.

En toki väitä ettei mikään koskaan kehittyisi, tottakai ne kehittyy,  mutta ymmärtänette kuitenkin pointtini?

625
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 18.08.08 - klo: 07.37 »
 28XZ on todellakin riittävän tehokas moottori lähes mihin tahansa vehkeeseen...
Tuo Ilen ST oli just samanlainen kun pikkuasso harjattomalla tekniikalla liukkaalla teollisuushallin lattialla, eli kaasukahvalla säädetään reaaliaikaisesti renkaiden pyörintänopeutta, ei auton vauhtia.
Vieläkun saisi ton oman koneen paikoilleen autoon asti...
Edit: Kiitos Tontsa, soitan siis Hoppakauppaan.

626
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 17.08.08 - klo: 21.51 »
Mistähän kannattaisi kysellä OS Max 28 ZX:n osia?
Puutteina olis takalaakeri, kaasuttimen ja lohkon väliin tuleva eriste, vauhtipyörän kartio ja shimmiprikkoja ja pakokäyrän tiiviste.

Kaikki osathan kyllä netistä löytyy mutta mistä ne sais varmasti kerralla samasta paikasta??

Vaihdanko samalla myös etulaakerin?
Välystä siinä ei ole yhtään.
Onko alkuperäiset laakerit parhaat mahdolliset vai löytyykö jostain vieläkin parempia tarvikelaakereita?

627
Polttisautot / Vs: O.S Moottorit, V-SPEC jne
« : 29.05.08 - klo: 16.26 »
Hölömö!
Olisit ottanu sen auton mukaan!
Kyllä ne olis lentokoneeseenki varmaan päästäny löpöpurkin kanssa ku olisit selittäny että mitä se aine sisältää ja mihin tarkoitukseen.  :grin:

(aseeksi vastaillistelyyn annan tiedon siitä että tulin myyneeksi ST:n pois...)

628
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 31.03.08 - klo: 06.46 »
1.05V per kenno on jo todella heikko. Se että jännite on noussut kennoissa jostain syystä ei tarkota että se olisi kunnossa.

5 tuntia latausta sen jälkeen, latasitko 1C arvoilla vai millä? Jos latasit 1C niin kennoissa pahasti jotain rikki kun kesti niin kauan.

Jos haluat kokeilla ajamista tuolla akulla niin suosittelen sen laittamaan niin että saa pullistuessaan repästyä irti autosta nopeasti.

Vaikka olenkin aika säätäjä sähkö laitteiden kanssa niin tuota en laittaisi kiinni autooni enään.
Omantunnon mukaan, onko auto halvempi kuin uusi akku? :evil:

Laturi on aika pieni, vain 1A eli noin 0,476C.
Aiemminkin tuolla ladatessa on aikaa mennyt varsin paljon, kolmekin tuntia.
Siksi onkin ollut kiva kun akku kestää ajaa tyhjäksi liukkaalla hallin lattialla lähes tunnin.

Pitää sitten varmaan laittaa kattoteline pikkuasoon pullistelujen varalle.
Ja kyllä, auto on kalliimpi kuin uusi akku.  :grin:

Ei kai akku voi poksahdella omia aikojaan, eihän?

Eilen sen siis latasin ja nyt on kokopaketin jännite tasan 8,4V,
ihan niin kuin ehjässäkin akussa.

Toisaalta, vois kerrankin uskoa kun sanotaan ja hankkiutua tusta akusta eroon turvallisesti ja touhuta uuden tilalle.
Eikä niinkuin yleensä että kaikkea kokeillan kuitenkin ja sitten joku pääsee taas sanomaan että minähän sanoin....

nimim. moottoripyörän virittämisestä oppirahat jo kerran maksanut.

Nyt on uhkarohkea testi tuolla lähes täysin tyhjänä käyneellä akulla takanapäin.

Eli akulla ajettiin liukkaalla hallin lattialla drifting-renkailla lähes tunti eikä akku lämmennyt tai pullistellut yhtään.
Moottori oli kyllä lämmin eli kai se hiukan sitten rasittuikin.
Potkuakin tuntui olevan ihan entiseen malliin.

Mittasin kennojännitteet ajon jälkeen ja molemmissa kennoissa oli tarkalleen 3,76V.  :shock:
Auto ei vielä osoittanut minkäänlaisia hyytymisen merkkejä.

Onko edes teoriassa mahdollista ettei akku mennytkään rikki vai onko minulla aikapommi joka voi poksahtaa ihan milloin tahansa?

629
Yleinen keskustelu / Vs: RENKAAN IRROITUS VINKKI
« : 24.03.08 - klo: 14.24 »
Kaverin ST-Infernon vakiovanteet tuntuvat olevan varsin herkkiä hajoamaan.

Itselle on tulossa yhteen projektiin juurikin tuollaiset vanteet.
Tuli mieleen että jos nekin keittäisi ennen renkaiden liimausta?

Toisaalla kun oli jossain välissä juttua Cenin pikkumonsterin tukivarsien kestävyydestä ja niiden sitkistämisestä keittämällä, eli miksei toimisi vanteillekkin.

Itse irroitin joskus 1/8 crossin renkaat vanteilta uunissa.
Ensin kokeilin keittää niitä mutta tulokset oli varsin laihat, liekkö sitten kypsennysaika ollut liian lyhyt.
Pistin ne sitten uuniin n.110 aseeseen tunniksi.
Sittenkin olivat yllättävän lujasti kiinni.
Liimasin ne joskus jollain ihan perus pikaliimalla, tarkempaa tyyppiä en muista, mutta tuntui olevan varsin sopivaa renkaiden liimaukseen.

Asetoni ja muovi on kokemuksieni perusteella huono yhdistelmä.
Tai ainakin mun kohdalle sattunut muovilaatu ja asetoni ei sopinut yhteen...

Kaadoin kerran autotallin pöydälle asetonikipon ja asetoni valui pöydän raoista alatasolla olleen porakoneen salkun päälle.
Vikkoa myöhemmin totesin porakonelaukun olevan yhtä puuta.
Se piti sahata auki...  :mrgreen:

630
Sähköautot / Vs: Mitat 10.00” tai jotai tollasta
« : 22.03.08 - klo: 22.30 »
Eli siis 5,971 sämpylän mittaisen lihapullan?  :grin:

Sivuja: 1 ... 18 19 20 [21] 22