601
Sähköautot / Vs: 1/18 nelivedot maastoon
« : 19.09.08 - klo: 07.24 »
Kyselläänpä hiukan hölmöjä pikkuassosta:
Ajattelin että mitä jos hankkisin omaan assoon tuollaisen moottorin:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10346&cat_name=RC18B
tai tämän:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8678&cat_name=RC18T
Akkuna mulla on Maxampsin 2100 2S ja säädin on Mamban 25.
Tämänhetkinen moottori on Mamba 5400.
Tarkoitus olisi vaihtaa autoon todella hitaat välitykset, ehkä 8-9/60.
Tavoitteena olisi mahdollisimman herkkä reagointi kaasuun, mahdollisuus ajaa todella hitaasti ja kuitenkin huippunopeutta pitäisi olla riittävästi.
Ja välityksiä vaihtamalla ihan liikaa...
Kysymys kuuluukin että olenko menossa tuon ajatellun moottorivalinnan kanssa tavoitteet huomioiden todella pahasti metsään?
Onko näissä paljonkiertävissä moottoreissa otettu kierrokset väännön kustannuksella?
Nykyinen tekniikka on erittäin hyvä mutta tekisi mieleni silti kokeilla jotain älytöntä, esim että saako ton pikkuauton todellakin kulkemaan sataa. :mrgreen:
3S-akkuihin en mielelläni vaihtaisi, kun autossani on buggykori eikä sen alle mahdu paksumpi akku sovinnolla.
Eikä senkään takia kun kerran mulla noita 2-kennoisia jo on ja olen niihin hyvin tyytyväinen.
Ajoaikaa on vähintään riittävästi.
Noparin säätämisestä:
Saako sen säädettyä niin että antaa paikaltaan lähtien heti alusta asti aivan kaiken tehon?
Nyt se hiukan miettii, ehkä noin puoli sekuntia.
Esim jossain videolla nähty backflippi ei onnistu nykysäädöillä.
Ohjaimella olen koittanu säädellä kaikki vaihtoehdot läpi mutta ei se ainakaan paremmaksi muuttunut.
Renkaista:
Mitkä olis parhaat renkaat asvaltille?
Eli paljon pitoa ja kohtuullinen kulutuskesto, mielellään turistikokoiset.
Pitääkö foamit sileällä ja hiukan pölyisellä teollisuushallin lattialla ollenkaan?
Ajattelin että mitä jos hankkisin omaan assoon tuollaisen moottorin:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=10346&cat_name=RC18B
tai tämän:
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=8678&cat_name=RC18T
Akkuna mulla on Maxampsin 2100 2S ja säädin on Mamban 25.
Tämänhetkinen moottori on Mamba 5400.
Tarkoitus olisi vaihtaa autoon todella hitaat välitykset, ehkä 8-9/60.
Tavoitteena olisi mahdollisimman herkkä reagointi kaasuun, mahdollisuus ajaa todella hitaasti ja kuitenkin huippunopeutta pitäisi olla riittävästi.
Ja välityksiä vaihtamalla ihan liikaa...
Kysymys kuuluukin että olenko menossa tuon ajatellun moottorivalinnan kanssa tavoitteet huomioiden todella pahasti metsään?
Onko näissä paljonkiertävissä moottoreissa otettu kierrokset väännön kustannuksella?
Nykyinen tekniikka on erittäin hyvä mutta tekisi mieleni silti kokeilla jotain älytöntä, esim että saako ton pikkuauton todellakin kulkemaan sataa. :mrgreen:
3S-akkuihin en mielelläni vaihtaisi, kun autossani on buggykori eikä sen alle mahdu paksumpi akku sovinnolla.
Eikä senkään takia kun kerran mulla noita 2-kennoisia jo on ja olen niihin hyvin tyytyväinen.
Ajoaikaa on vähintään riittävästi.
Noparin säätämisestä:
Saako sen säädettyä niin että antaa paikaltaan lähtien heti alusta asti aivan kaiken tehon?
Nyt se hiukan miettii, ehkä noin puoli sekuntia.
Esim jossain videolla nähty backflippi ei onnistu nykysäädöillä.
Ohjaimella olen koittanu säädellä kaikki vaihtoehdot läpi mutta ei se ainakaan paremmaksi muuttunut.
Renkaista:
Mitkä olis parhaat renkaat asvaltille?
Eli paljon pitoa ja kohtuullinen kulutuskesto, mielellään turistikokoiset.
Pitääkö foamit sileällä ja hiukan pölyisellä teollisuushallin lattialla ollenkaan?