Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Mölli

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28
781
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.08.13 - klo: 13.15 »
No jos on pakko vaihtaa iskarit laita Traxxasin GTR-iskarit. Ne tulevat nykyään autoissa ja ovat paremmat kuin vanhat ultrat tai bigboret.
Nelkkulässykkä tehtaan omalla matalalla pohjalevyllä on nopea auto, varsinkin osaavissa  käsissä, oikein säädettynä. Ihan ilman asson osia.

Nuo taitavat jo olla autossa, ainakin nyt mitä tuosta platinumista lukee (sen version ostin), siis nuo GTR-versiot.

Onkohan nuo jouset myös sitten ihan käyttökelpoiset... En minä tällä kokemuksella osaa kyllä sanoa jousituksista kovin paljoa.

Siis auto on tosiaankin tämä http://traxxas.com/products/models/electric/6804Rslash4x4platinum enkä ole siihen vielä mitään muuta tehnyt, kuin renkaat vaihtanut ja pistänyt mukana tulleen korin harjotusajossa säpäleiksi ja tilalle Jconceptia. Hiukan säätöä aurauksiin/harituksiin ja sen sellaista + keskidiffin laitoin luiston  tilalle, mutta muuten on paketin palikat.

Kysy sopivaa setuppia suoraan käyttäjältä Candyman.

782
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 25.08.13 - klo: 13.06 »
No jos on pakko vaihtaa iskarit laita Traxxasin GTR-iskarit. Ne tulevat nykyään autoissa ja ovat paremmat kuin vanhat ultrat tai bigboret.
Nelkkulässykkä tehtaan omalla matalalla pohjalevyllä on nopea auto, varsinkin osaavissa  käsissä, oikein säädettynä. Ihan ilman asson osia.

Nuo taitavat jo olla autossa, ainakin nyt mitä tuosta platinumista lukee (sen version ostin), siis nuo GTR-versiot.

Onkohan nuo jouset myös sitten ihan käyttökelpoiset... En minä tällä kokemuksella osaa kyllä sanoa jousituksista kovin paljoa.

Siis auto on tosiaankin tämä http://traxxas.com/products/models/electric/6804Rslash4x4platinum enkä ole siihen vielä mitään muuta tehnyt, kuin renkaat vaihtanut ja pistänyt mukana tulleen korin harjotusajossa säpäleiksi ja tilalle Jconceptia. Hiukan säätöä aurauksiin/harituksiin ja sen sellaista + keskidiffin laitoin luiston  tilalle, mutta muuten on paketin palikat.

Samaa mieltä, ei kannata heti rynnätä iskarikauppaan.

Jos pääset näyttämään autoa jollekin radalle, niin varmasti saat vinkkejä. Googlesta saa myös apua. Ja tietenkin tällä foorumilla on runsaasti tietämystä jos vaan pystyt kuvailemaan mikä auton käyttäytymisessä häiritsee.

783
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 23.08.13 - klo: 07.13 »
Hoken vinkistä olen käyttänyt tuota Hudyn rasvaa meidän jäbän autossa keväästä lähtien ja eron huomaa, paikat ei kulu ja kardaanit ja akselit pysyy toimintakuntoisina pitkään.

Onko siis niin, että kuivalla teflonsprayllä ei päästä vastaavaan?

Ei päästä.

Diffien yms. ulostuloissa rasvaa saa laitettua suoraan liukupinnoille.

Mihin rasvaa tulee laittaa pienissä nivelvetareissa jotta se leviää kaikille liukupinnoille?

Edit: unohda, luettu Xray topikista.

784
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 22.08.13 - klo: 17.09 »
Hoken vinkistä olen käyttänyt tuota Hudyn rasvaa meidän jäbän autossa keväästä lähtien ja eron huomaa, paikat ei kulu ja kardaanit ja akselit pysyy toimintakuntoisina pitkään.

Onko siis niin, että kuivalla teflonsprayllä ei päästä vastaavaan?

785
Tässä vähän kuvia tämän päivän avajaisista. hauska päivä jossa mukavasti katsojia sekä kuskeja. Kiitoksia PK seudun kuskeille vierailusta!
http://www.flickr.com/photos/42393022@N03/sets/72157635129560988/

ja tässä vähän Sami Suokaan ottamia ilmakuvia:
http://www.flickr.com/photos/42393022@N03/sets/72157635130314508/

Onko pk-seudun kuskeilla tai muilla hyviä setupvinkkejä jaettavaksi ihan vaan tämän palstan lukijoiden kesken, ei muille?

786
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 19.08.13 - klo: 15.04 »
Ostin viime viikolla käytetyn slässinelkun ja läjän varaosia eli eli periaatteessa koko harrastuksen. Vehje on testattu ja sinänsä toimivaksi havaittu, mutta huoltoa kaipaavaksi. Kuten myyjä varoittikin, laakerit kaipasivat vaihtoa ja edessä toisen puolen laakerit olivat jo aivan sökönä ja ruosteessa. Itse asiassa siltä puolelta meni vaihtoon koko "steering block" (mikähän tuo on suomeksi?). Iskariöljyt on vaihdettu, mutta jousitusta pitää tarkistella vähän muutenkin. RC-autojen kanssa mä olen aivan nyyppäri, joten saatan kysellä hölmöjä ja termit ovat hiukkasen hakusessa.

Pari kysymystä on noussut eteen:
- Toinen tukivarsi vaikuttaa jäykältä eikä putoa vapaasti alas, toinen taas liikkuu vapaasti. Onko tuo ongelma, johon tulisi puuttua eli purkaa ja tutkia syytä/vaihtaa osa?
- Osaatteko suositella sopivia renkaita (vaikkapa Louisen malleja), jotka passaisivat hiekalle ja asvaltille. Eli tässä vaiheessa vielä suditellaan ja käydään ajelemassa Lavangon SC-radalla junnutiistaisin.

Lavangon SCRC-radalle karkeeta alle, esim

http://fi.eurorc.com/product/2973/louise-sc--pioneer-rengas--musta-vanne---traxxas-taka--liimattu--soft-2

Tai

http://prolineracing.com/badlands-sc

Ja saviradalle esim.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-renkaat-vanteet-ja-insertit-corr-renkaat/pro-line-gladiator-sc-22-30-m3-2-1169-02

Palstalla on oma topicci corr renkaille, ja nimim Maxxi on testannut Lavangon saviradalla eri renkaita.

787
Talkoot radalla keskiviikkona 17:00 eteenpäin!

Ohjelmassa radan merkkaus letkujen täyttöä ja jos porukkaa on tarpeeksi ja intoa riittää, niin myös radan pintaa voidaan kunnostella tarvittavin osin. Tehdään myös viitosradalle reunaletkuja, jos saadaan vitoskuskeja paikalle.

Kerho tarjoaa talkooväelle kuumat makkarat grillistä ja kylmät limut siihen päälle! Tervetuloa touhuilemaan!

Pystyn valitettavasti olemaan keskiviikkona vaan hengessä mukana.

788
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 18.08.13 - klo: 21.52 »
Eli luulen että aloittelijalle sc on parempi, kokeneelle joka ei halua ajaa niin tosissaan enää stanucrossi on varmaan parempi

Jos haluaa stanu-SC:stä nousta niin siihen vaaditaan koko ajokaluston uusiminen, kalliiksi tulee sekin.

Asioita kannattaa katsoa kansallisella tasolla, ei yhden seuran lauteilta.

Tähän keskusteluun on osallistunut muutamia jotka on monesti ollut kovasti puuhaamassa ja ideoimassa asioita näppisten välityksellä ja varikon turpakäräjillä. Nyt pitäisi muuttaa ne puheet teoiksi ja lähteä rakentamaan luokkaa eteenpäin, muuten tätä keskustelua käydään tässä samassa paikassa tulevinakin vuosina.


Luulen että siinä vaiheessa kuin aloittelija alkaa taistelemaan SM kisojen voitosta, niin kalusto on vaihtunut ainakin pari kertaa. Silloin ei ole mitään väliä aloittaako SC:llä vaiko crossilla.

Puhun ainoastaan omasta seurastani, koska en tiedä millä kalustolla muissa seuroissa ajetaan. Oman seuran väitän että tunnen kuskimäärät aika hyvin koska olen esim. vetänyt torstaikisoja ja junnutiistaita melkein vuoden  :wink:

+1

789
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 18.08.13 - klo: 20.43 »
Eikös SC:tä pidetä hyvänä kilpailemista aloittelevien luokkana (kun ei tarvitse lisenssejä, yms), joten eikös stanu kävis loogisesti ajatellen paremmin tuonne?

Nimenomaan kilpailemiseen pitää uusi harrastaja saada kiinni.

Junnuillassa on autoja joita junnut haluavat, oikean auton näköinen, sora lentää, vähän törmäilyjä, racing-tarrat, yms. => isi ostetaan mullekin tollane.

Tällä kalustolla aloitettu kilpaileminen tuo harrastajia kaikkiin luokkiin. Harrastus- ja  kisapaikoilla näkee polttiksia, krosseja, mattoautoja, driftereitä yms. ja harrastaja löytää aikanaan oman lajinsa.

Pelkästään rahoittajan roolissa olevan ( ei rc-harrastaja) vanhemman voi olla vaikeaa ymmärtää, että Jani-Petterille juuri hankittu Slässi pitäisi vaihtaa buggyyn jos kilpailla haluaa.

Junnuille (lapsille) voisi myös kehittää iltoihin omia kilpailuja pelkän radan kiertämisen sijaan tyyliin 3 joukkuetta ja ajetaan viestinä joku taitoajorata.


790
Team Durango / Vs: Team Durango DESC410R
« : 18.08.13 - klo: 19.50 »

791
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 18.08.13 - klo: 08.22 »
Jos aloittelijalle haluaa luokan, niin onko stanu crossi vaiko stanu SC parempi?

Mitä kuskien omaa kalustoa on junnutiistaisin radalla ollut?
Mitä kalustoa junnut ostaa esim. HF:tiskiltä?

Sen mukaan se luokka pitäisi miettiä.

792
Ai vitsi ku ehtis vähän tulee sateella ajaa, no kyl täs viel ehtii taatusti syksyn mittaan. Voi olla makee kokemus vaihteeksi  :grin: lakuja tilattu sen verran ettei pitäs tuntua missään  :cool:

Aika lailla yksin sai olla tänään koko alueella klo 15-19. Pienen lätäkköharjaamisen, solo kivitalkoiden ja parin akullisen jälkeen rata oli kuiva ja auto pysyi puhtaampana kuin normi pölykelillä. DBX:n pohjalevy ohentui illan aikana ihan mukavasti. Yritin parhaani mukaan kaivaa autolla lisää kiviä esille, mutta vakio 1/8 renkailla se on aika hidasta. Jotain tälläistä http://fi.eurorc.com/product/1565/teamc-18-sq2-racing-buggy-tyre-2 alle, niin homma alkaa sujua.

793
RC-kerhot ja -radat / Vs: PKSRCA:n 1/5 krossirata Lavanko
« : 14.08.13 - klo: 22.59 »
Joo, täytettiin maanantaina 100m letkua, enää 400m jäljellä!  :tongue: Eli voitais kimpassa täyttää kaikki loput letkut ja saadaan molemmille radoille reunaletkuasiat kuntoon! Homma ei ole vaikeaa mutta hieman työlästä, 4-5 henkeä tarvis saada paikalle.

Onko sellainen letkunpätkä liian lyhyt joka yltää ainoastaan polttisportaat alas ja takas ylös?

Täyttö menisi lyhyemmissä pätkissä lähes painovoimaisesti ilman "remppaamista". Sitten vaan x kappaletta pätkiä kiinni toisiinsa.


794
Tänään kävin puolilta päivin ja ei pahoja "tuhoja" vähän oli vesi juoksuttanu hiekkaa, mutta ei mitään kummempaa.

Sateen jälkeen lammikot voi tyhjennellä harjalla ja sorapintaa korjailla oman maun mukaan lapiolla ja haravalla. Mutta radan puolestahan tuolla saa ajaa vaikka sateessa.

Täytyypi tulla huomenna ip näyttämään vähän soraa B-kalustolle ja tekemään ehkä vähän pyhävaatekorjailuja radalle.

795
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 14.08.13 - klo: 22.34 »
Tuolla on muutama sivu keskustelua autosta.
Tosiaan halvalla alkuun ja ei kun päivittämään. Kiinteät linkit, harjallinen tekniikka... Mutta nikosta seuraavaksi autoksi loistopeli.

aika moni junnu tällä kyllä saisi aikaa kulumaan

796
Onko näköhavaintoa miten SCRC-rata on kestänyt 24 h sateen?

797
Huominen kisa peruutettu sateiden takia.

5 kisaa piti laskea kahdeksasta, mutta nyt kun yks jää ajamatta pitää pohtia olisiko se vain neljä seittemästä. Toivottavasti viimeinen kisa päästään kuitenkin ajamaan!

eli sähkörata on suljettuna x päivää?

Villi arvaus kuinka monta päivää rata kuivuu jos sateet joskus loppuvat?

798
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 14.08.13 - klo: 21.48 »
juu nii olikin http://www.towerhobbies.com/products/traxxas/trad91.html tuolta katoin ni oli myös tuo 5.2kg tiiä sit mitä mahtaa tarkoittaa

paunoja, jaetaan kahdella, niin ollaan lähellä kiloja

799
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 14.08.13 - klo: 20.12 »
uusi traxxas! onko kenelläkään tietoa onko hyvä

Paljon tutun näköisiä osia.

800
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 4x4
« : 13.08.13 - klo: 21.03 »
Mistä suomesta löytyis tilattavaksi slash 4x4, valmiiksi maalattuja koreja? Mutta ei traxxasin omia....

Hobbyfactoryssä on valikoimaa.

http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-korit-corr

801
Mitkä ovat autojen kokorajoitukset tällä radalla?

Esim. Slash ja johdannaiset ovat lähempänä 1/9 kokoa kuin 1/10.
Markkinoilta löytyy vastaavaa kokoa olevia krossareita joiden paino on alle 4x4 SC auton ja joita ajetaa 2S (tai 3S lipolla) ja 1:10 sähköillä. Saako tuollaisella ajaa vaikka rengas olisikin 1:8 ?

En näe että tuollainen rikkoisi rataa yhtään enmpää kuin painavampi 4x4 SC auto.

Eikä tarvii 3S lipolla ajaa, 2S riittää hyvin.

Mitä sanoo hallitus?

Tässä vesisateessa ei tietenkään aja kukaan, mutta kun on taas kuivaa ..

Eilisissä letkutalkoissa asiaa sivuuttiin ja keskusteltiin lähinnä autojen korirakenteesta ja kaatojen aiheuttamista mahdollisista ratavauriosta. SC-kori liukuu radalla kuin pulkka, mutta painava patterikasi siipineen ja iskaritolppineen tekee pahempaa jälkeä radalle.

802
Sarjatilanne päivitetty viime torstain tulosten perusteella. Jos molemmat jäljelläolevat kisat päästään ajamaan, niin sarjan lopputuloksiin lasketaan kultakin kuskilta viisi (5) parasta tulosta.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AlPphlzQRIvkdFFQOWx0cWh4eERIa214UEZCS3RKMVE&usp=sharing

8.8. SC-2 tuloksissa ilmeisesti virhe, 2 voittajaa?

803
no jos yhdestä tyypistä jää kiinni talkoot niin mä on mukana,tosin sääennustukset lupaa sadetta  :undecided:

Ajattelin vaan infota poissaolosta, ettei jää kuvaa, että aktiivisuus jää vaan palstakirjoittelun varaan.

804
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede, Rustler ja Bandit
« : 29.07.13 - klo: 21.42 »
Terve taasen!

Kyselisin tässä nytten viisaammilta kun nuo stampede omat muovi vetarit eivät enään kestä.
(sisä/ulko nivel sökönä per akku) :angry:
Että kun tuolla Hobbypeoplella myydään MIP:in teräs vetareita. http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=34_122_290&products_id=23871

MUTTA kun tuossa lukee ettei sovi VXL malliin, miksi ei? mitä eroa on VXL ja XL-5:sessa? Muutakuin laakeri pesät mutta samat veto-akselithan niissä on.  :huh:

Vai onko jotain muita vaihto ehtoja noitten muovisien tilalle?

MIP:n mukaan tuote sopiin 2 wd VXL:n.
http://miponline.com/store/Traxxas_Stampede_VXL_3607_Parts.html

Olisikohan niin, että siinä hobbyn sivuilla pitäisi olla, että ei sovi 4 wd vxl mallin.

805
Sähköautot / Vs: pieni lipo-laturi kysymys
« : 29.07.13 - klo: 15.50 »
Ekaa rc autoa tosiaan hommaamassa ja pitäis halpa ja suht nopee laturi saada vakio NiMH ja lisä 2S 5000mah lipolle. Ite löysin tälläset vaihtoehdot mutta onko mitä käytännön eroa? Löytyskö halvemmalla yhtä toimivaa laturia samasta puljusta kun tuolta tosiaan autonkin hommaan?


http://www.monsterhopups.de/yuki-modell-yuki-spezial-ladegert-karate-acdc-watt-ladestrom-p-16469.html

http://www.monsterhopups.de/yuki-ladegert-karate-blood-acdc-watt-ladestrom-p-16801.html

Nopeat vastaukset olis jees kun tekis mieli päästä jo ajelee ;)

Kerholla taitaapi olla näitä ja minulla myös

http://hobbyking.com/hobbyking/store/__22297__Hobbyking_ECO_SIX_80W_6A_2_6S_Battery_Balance_Charger_AC_DC_w_PSU.html

806
Jos keskiviikko iltana (töiden jälkeen, siinä 17:00 eteenpäin)  pidettäis kevyet letkuntäyttö, pinnan tasailu ja rataprofiilin muokkaus yms. talkoilut niin pääsisikös kuinka moni paikalle?

Lomamatka, sorry

807
Saa sitä tasoittaa jos tuntuu liian röykkyiseltä :roll: Ja kastella. Ratojen ylläpito hoidetaan talkoovoimin eikä käsiä ole koskaan liikaa.. Paikalla on melkein aina joku, joka osaa neuvoa. Rohkeasti vaan kysymään.

Radalle tulee uusi profiili kunhan "joku" täyttää uudet letkut. Tässä kohtaa on hyvä hetki vaikuttaa radan tulevaisuuteen ja tarjoutua ratamestarille vapaaehtoiseksi.

Missä uudet letkut on, millä materiaalilla ne täytetään, mikä on hyväksi havaittu täyttötekniikka, lainataanko kasteluletku sähköradalta?

808
Vieläkös tällä radalla uskaltaa ajaa Kössin DRX ralliautolla? Aika myökkysen näköstä menoa jossain kohdin.

Volvospeden ohjaamana rataan varmaan saisi ohituspaikat isoimpien röykkyjen kohdalle.

809
kertokaas nyt viisaammat mitkä olisivat paremmat renkaat tuolle radalle  :shocked:
nämät olivat hyvät muutamia kierroksia mutta ilmeisesti ovat vähän keykäsemmälle autolle suunniteltu :)
http://fi.eurorc.com/product/1195/procircuit-sweet-shot-purple-supersoft-4
Tulevat siis tmaxxiin joka on muunnettu sähköksi.
ja toinen ot olis että mitä ihmeen etanapostia pksrca:lla on käytössä,kun ei vieläkään näy jäsenyys eikä laskua,vai johtuuko tuo nyt vain kesälomista.
husulle lähetin mailia aikoja sitten.

Minulla on emaxxissa ja slashissa ollut prolinen badlandsit. Ne purevat aika hyvin hiekalla ja asfaltilla. Nappula on sen verran tukevat, että kestävät aika hyvin painavankin auton alla.

810
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 25.07.13 - klo: 16.18 »
HEI nyt tartteis lässykkään matalampaa bodyä!!

Mistä ootte tilaillu ja mitä muuta tartte kun jotkut kitit? saako suomesta? onko käytettyjä?

Tälläinen http://www.teamstrc.com/index.php?route=product/product&product_id=645

Ja http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=370860517277

Ja http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=330965904409

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28