Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - PJEP

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8
91
Sähköautot / Asso Talk
« : 03.06.03 - klo: 21.07 »
Lainaus käyttäjältä: "TeMe The RC man"
Onko kellään tietoa mikä vialla. Tulen suoralta kaasupohjassa, ja käännyn vasemmalle, auto kääntyy, mutta kun yrittää painaa kaasua,  auto suoristuu, eikä siis pääse mutkasta ulos! Suoralta tullessa, kääntyessä oikealle, auto taas kiepsahtaa 360 astetta ympäri. :mrgreen: eli jossain on jotain pahasti vialla??!?!?! Etujouset ovat kupariset ja takajouset siniset, öljyt on molemmissa päissä 40wt.

PS: kuinka usein muuten vaihdatte öljyt iskareihin?...menee meinaan aika nopeasti löysäksi öljyt...


Tässä kuluneena talvena eräällä kuskilla oli ongelmana mutkaantulossa auton vaikea käyttäytyminen,eli perä kiepsahti aina kuin käsijarrukäännöksessä. Ongelma oli tosiaan "käsijarrussa". Asson diffikotelo oli liian tiukka ulostuleville vetoaksiloille. Lämmetessään tilanne vielä paheni. Ongelman ratkaisuna hionta diffikotelon akseliaukoista.
Asiasta paremmin tietävät voisivat valaista asiaa.

92
otamme osaa

93
Kilpailijoiden kanava / Kesäkisojen osanottajamäärät
« : 28.05.03 - klo: 11.08 »
Omakohtainen kokemus kesäkisoista poisjäännille ei suinkaan ole kiinnostuksen puute, vaan ympäristötekijät: kissanristiäiset ja sää. Ei ole mitään mieltä lähteä kisoihin satojen kilometrien päästä,jos kilpapaikalla sataa! Vielä hullumpaa on ajaa sateella ja rikkoa kallis kalusto; säädin,servo,laakerit diffit, puhumattakaan sateella-ajon mielekkyydestä.
Kissanristiäisten ajankohdan ovat valinneet muut.

Kesäkispaikaksi pitäisi löytyä asfaltoitu teollisuushalli tai sirkusteltta.

Vantaa kiinnostaa nytkin kovasti, mutta osallistumismahdollisuus on jälleen juhlien vuoksi kintaalla.

94
Vapaa keskustelu / Pienoisautot AKK-Motorsport-lehdessä
« : 21.05.03 - klo: 17.02 »
Kiitokset tekijöille jutuista!
Toivottavasti saadaan lisää esim kisaraportteja ja menestyksistä kansainvälisissä kisoissa. :D

95
Sähköautot / Uusi auto!!!
« : 10.05.03 - klo: 10.29 »
Onnea uudelle autolle!

Kun kokoat, varo ettet väännä jenkoja muoviosista. Ruuvit pitää kiertää napakasti pohjaan, muttei yhtään enempää.

96
Äiti kyllä sano,että mun auto on kaikkein paras!

97
Vapaa keskustelu / paras auto
« : 07.05.03 - klo: 22.42 »
Sarjassa turhia topikkeja?
Parasta autoa ei huutoäänestyksellä valita :evil:

98
Tulokset / Re: Mollat
« : 04.05.03 - klo: 00.47 »
Lainaus käyttäjältä: "TapHaap"
12mm MDF levystä tehdyt esteet toimii kin reuna on loivasti viistetty.
Niistä voi tehdä palapelityylisiä sisäkaarteen palasia ja vielä kin leveyttä laittaa 30-50cm niin liukkaalla levyllä on mahdoton tehdä oikaisuja.
lisäksi 12mm paksuinen levy ei heitä autoa kiertoradalle.


MDF- levy ja muotoillut mollat (kanttarit) vaikuttavat tähänastisista parhaimmalta idealta. Lisää vinkkejä otetaan vastaan liittyen esim valmistustekniikkaan tms

99
Sähköautot / Renkaanlämmittimet
« : 01.05.03 - klo: 19.57 »
Hiustenkuivaaja mukaan kisoihin. 8)

100
Tulokset / Mollat
« : 29.04.03 - klo: 22.11 »
Miltei jokaisen kisan palautteessa on valitettu sitä, kuinka hankalaa on ajaa mollien päällä ja kuinka mollat ovat pilanneet kisat.
 Nyt herääkin kysymys, millainen on oikeaoppinen molla? Jos jollakin on tietoa mollan oikeasta muodosta, korkeudesta,koosta, materiaalista,väristä ja vielä mistä niitä saa, niin ei muuta,kuin tietoa tänne.
Tietysti jos säännöissä olisi määritelty mollan mitat, niin aina parempi.
En voi olla sanomatta,että kaikissa kisoissa mollat on ainakin pyritty asettamaan ajolinjojen ulkopuolelle radan sivuun. :wink:

101
Kilpailijoiden kanava / Tuomarointi
« : 27.04.03 - klo: 17.51 »
Saatuani "potkut" mekaanikon hommasta pääsin ensi kertaa kokeilemaan tuomarin tehtäviä. On yllättävää,kuinka paljon vaikeampaa on nähdä tilanteet silloin,kun niistä pitää antaa tuomiot. Ellei ole aivan varma näkemästään, mieluummin jättää tuomitsematta,kuin antaa väärän rangaistuksen. Tuomarointi ei myöskään ole yksiselitteistä; alottevien junnujen ajoa on pakko katsoa läpi sormien.

Toinen tuomarointia vaikeuttava asia on numerot. Vaikka niistä on annettu selkeät säännöt koosta ja taustasta, niin edelleen näyttää siltä,että koetellaan kepillä jäätä eli yritetään katsoa millainen numero menee katsastuksessa läpi.
Itse olen tulkinnut asian niin, että numeron taustan tulisi olla yhtenäinen valkoinen tausta, nyt näkee numeroita, joissa vain numerot on ympyröity valkeilla reunuksilla. Samoin numeron fontti saattaa olla sellainen, jota kauempaa ei voida havaita numeroksi.
Selkeästi havaittavat numerot on tarkoitettu helpottamaan tuomarointia ja auttamaan oikeiden tuomioiden jakamista välittömästi rikkeen jälkeen. Ei ole kilpailijollekaan eduksi, jos tuomio julistetaan vasta viiden kierroksen jälkeen.
 Ensi kaudelle toivon yksiselitteisiä sääntöja numeroinnista; määrätään valkoisen taustan koko ja muoto, sekä siinä olevan numeron koko. Jos fontti on vaikeasti hahmotettavissa numeroksi, katsastuksella on oikeus kehottaa muuttamaan fonttia.

102
Kilpailijoiden kanava / Tulokset FT-7 Seinäjoki
« : 26.04.03 - klo: 22.06 »
TS-10   A-Finaali   
   
1   Ahoniemi Simo   HyUA
2   Koivula Pekka   TamUA
3   Timo Rinne   TamUA
4   Termonen Jouko   SRC
5   Tenhunen Henri   LMM
6   Torikka Tommi   RauUA
7   Yli Vesa                   OUA
8   Helin Pauli                   TamUA
9   Mäkinen Reima   TUA
10   Mänty Mika   OUA


   B-finaali   
      
1   Kyykkä Ari-Pekka   SeiSRK
2   Siltanen Jarno   JyvSRK
3   Pyylampi Perttu   SeiSRK
4   Luopajärvi Jussi   VUA
5   Rinne Markku   SeiSRK
6   Fager Carl-Magnus   VAU
7   Saarinen Teemu   HyUA

   C-finaali   
      
1   Mäkinen Turo   TUA
2   Södergård Björn   VUA
3   Valtanen Janne   OUA
4   Eskman Henri   TamUA
5   Ojajärvi Harri   OUA
6   Seppälä Jani   OUA


   TJ-10
   
   A-Finaali   
      
1   Mielonen Joni   LMM
2   Salminen Ari   RiiUA
3   Kutvonen Viljami   VAU
4   Vuorinen Ismo   KyPak
5   Koskivuo Juho   VAU
6   Trzaska Sebastian   JyvSRK
7   Bloigu Risto   OUA
8   Vehniäinen Panu   ÄkiUA
9   Minkkinen Joni   LMM
10   Kukkula Juha-Petteri   SeiSRK

   B-finaali   
      
1   Teponoja Miko   TamUA
2   Nevala Matti   OUA
3   Arto Viitalähde   OUA
4   Harju Teemu   OUA
5   Vesa Koskivuo   VAU
6   Saunamäki Matias   SeiSRK
7   Rytsy Teemu   ÄkiUA
8   Neirola Jussi   SeiSRK

   C-finaali   
      
1   Ström Petri   LMM
2   Antti Pollari   OUA
3   Rami Kokko   VUA
4   Helmijoki Visa   TamUA
5   Juha Hakoranta   VUA
6   Sernola Jaakko   OUA
7   Kim Haapaharju   SeiSRK
8   Jaakko Huhmarsalo   VUA



Kiitos kaikille osallistujille!
FT-kokonaistilanne tulee Tumpin toimesta näille sivuille myöhemmin.

103
Ei voi vielä kesken kauden kommentoida, kun  huipentuma eli päätöskisa Seinäjoella on vielä ajamatta. :wink:

104
Tulokset / BotniTrack lopputulokset
« : 21.04.03 - klo: 23.08 »
Kisojen ajankohta ei ollut paras mahdollinen. Nyt on kisat kolmena viikonloppuna peräkkäin ; Laukaa, Vaasa ja Seinäjoki. Peräkkäisinä viikonloppuina olevat kisat aiheuttavat mitä todennäköisemmin osanottajakatoa.
Suosittelisin sijoitettavaksi nämä non-FT-kisat syyskaudelle ellei FT-kisoja vastaisuudessa pidetä syyskaudella.

105
Tulokset / Kilpailukutsu: FT7 26.4.2003 Seinäjoki
« : 20.04.03 - klo: 22.10 »
Kartta Seinäjoen Uimahalli-urheilutalolle löytyy sivulta:
http://www.sjk.fi/Op*skartta/opasindex.htm

Avaa kansio liikuntapaikat ja klikkaa uimahalli-urheilutalo.
Myös majoituspalvelut löytyvät kyseiseltä kartalta.

106
Kilpailijoiden kanava / XIV Kupolicrossin erät ja ajat
« : 10.04.03 - klo: 08.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Vesa"
Yksi pienoinen kysymys..

Erälistojen teossa on mahdollista ja suotavaakin soveltaa erityistapausten kohdalla? Näin ollut ainakin aikaisemmissakin kisoissa tällä kaudella.

Esim. Vakioluokassa Risto Bloigu on ajanut aikaisemmissa kisoissa 4 parhaan joukkoon. MAtti Nevala 12 parhaan joukkoon....AP Kyykkä virissä B:n paremmalla puolella...

Poikien etua ajaen ja tasapuolisuuden nimissä...:)


Samaa mieltä Vesan kanssa!
 FT-pistetilanne ei kerro kuljettajan nopeutta. Jos kaveri on joutunut olemaan poissa FT-kisoista esim yo-kirjoitusten vuoksi, hän saatta olla pisteissä hyvinkin alhaalla verrattuna niihin, jotka ovat olleet joka kisassa mukana. Ohitustilanteet saattavat pilata täysin aika-ajot.

107
Menneinä vuosina kisojen yhteydessä oli koulutustilaisuuksia. Ainakin Seinäjoella muistan järjestetyn kaikille pakollisia opetustilaisuuksia, joissa annettiin neuvoja sekä säännöistä, säädöistä, tekniikasta, ajolinjoista jne.
Eipä ole viime vuosina ollut näitä tilaisuuksia, syynä lienee kisojen yksipäiväisyys, ehkä myös resurssipula. Lieneekö kokeneille kuskeille tarvettakaan, mutta alottelijoita olisivat varmaan tarpeen.

108
Tulokset / Kilpailukutsu: BotniaTrack 19.4.2003
« : 09.04.03 - klo: 07.37 »
Oliskohan pääsiäinen ajankohtana huono?
Oma poisjäännin syy on muut menot, muuten ehdottomasti olisimme tulleet mukaan. :(

109
Tulokset / LRP Masters
« : 06.04.03 - klo: 16.17 »
Poistin,koska oli vanhaa tietoa

110
Vapaa keskustelu / KUVIA
« : 05.04.03 - klo: 13.33 »
Varsinainen kaupankäynti olisi syytä käydä kahden kesken yksityisviestein tai sähköpostitse, ei yleisellä foorumilla.

111
Tulokset / Mihin katoaa luokat?
« : 03.04.03 - klo: 22.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Otsomaani"
Lainaus käyttäjältä: "Juha"
Entäs sellainen idea että Prostock, TSF, C12 ja Cj12 ajettaisiin lauantaina ja Tj ja TS sunnuntaina, jolloin pienemmät luokat tekisivät sen pitouran lauantaina jolloin sunnuntaina olisi radassa alusta asti hyvä pito.


Tossa on itua :wink:


Ei ollenkaan kannatettava asia!
Maanantaina pitä kouluun ja töihin, jos aamuyöstä ollaan kotona, niin on hauska aloittaa viikko väsyneenä.
Ilman muuta ne luokat ja nimenomaan viralliset luokat, joissa on eniten ajajia, ajetaan lauantaina.
Tais olla viime kaudella, kun junioriluokka oli joissakin kisoissa sunnuntaina, onneksi siitä päästiin eroon.

 
Juha kirjoitti:
Lainaus
Tuntuu että kisajäjestäjille rahan merkitys on niin suuri, että pienemmät luokat jäävät menestyvän luokan alle. Kun on luokassa monta kuskia on taloudellinen varmuuskin suurempi.


Olet aivan oikeassa, tässäkin lajissa jylläävät markkinavoimat, se maksaa joka kuluttaa!
Kisajärjestäjät ovat osa harrastelijoita, jotka vapaaehtoisin voimin järjestävät kisoja. Ketään ei voida velvoittaa omasta pussista maksamaan kuluja tai ottamaan tarpeettomia riskejä tappioista.
 Jos tätä vapaaehtoisuutta ei olisi, osallistumismaksut olisivat paljon nykyistä suuremmat.

112
Sähköautot / Mikä akuissa?
« : 02.04.03 - klo: 23.47 »
Oliskohan nyt vain niin, että joku kennoista on pimeänä syystä tai toisesta välillä. Silloin ei auta muu,kuin ottaa pimeä kenno pois ja korvata se terveellä. Ei akkua voi ladata, jos yksi kenno on oikosulussa.

113
Sähköautot / Säätimen kärähtäminen
« : 01.04.03 - klo: 09.34 »
Olis mielenkiintoista tietää, ketkä vaikkapa A-finaalissa käyttivät liittimiä?

Edellyttääkö huippuajat sitä,että juotetaan johdot kiinni?

Liittimiä saattaa olla kolmessa kohdassa, akut,moottori ja ainakin Rocketin säätimessä. Jos virtaa häviää, niin se tapahtuu kolmessa kohdassa.
Ja lisäksi vielä akkujen kennojen väliset liitospalat, mitä materiaalia ne ovat,ja kuinka juotettu.

114
Sähköautot / Moottorinpuhdistussprayt
« : 31.03.03 - klo: 22.23 »
Denaturoitu alkoholi on myös tehokas rasvan ja lianpoistaja, putsaa myös pitoaineen tehokkaasti eikä ole vaarallista oikein käytettynä (ulkoisesti) kenellekkään.

115
Sähköautot / Säätimen kärähtäminen
« : 31.03.03 - klo: 22.12 »
Mitä hyötyä saadaan juottamalla akut suoraan kiinni ilman liittimiä?
 Ellei asiasta ole mitään hyötyä, olisiko syytä muuttaa sääntöjä siten, että kiellettäisiin turvallisuuden nimessä akkujen juottaminen kiinni säätimeen ilman liittimiä. Ainakin toinen johto pitäisi olla käsin irroitettavissa tai sitten velvoitettaisiin pitämään sivuleikkuria taskussa.

Turvallisuudesta puhuen myös cleaneri ja kuuma moottori tai kolvi ovat riskitekijöitä varikolla aivan kuten Nappe mainitsi.

116
Sähköautot / Säätimen kärähtäminen
« : 31.03.03 - klo: 09.50 »
Mäntsälän kisoissa nähtiin kallista savua, kun säädin syttyi tuleen, Kerhossa muutama viikko sitten paloi myös säädin, kun auto villiintyi ja puski päin seinää. Tässä tapauksessa säätimen kärähtämiseen oli selvä syy, mutta mikä sai Mäntsälässä säätimen kärähtämään. Voiko kyseessä olla merkkikohtainen ongelma?

117
Kilpailijoiden kanava / Mäntsälän FinTrack 29.03.03
« : 30.03.03 - klo: 00.49 »
Kotona jälleen väsyneenä, mutta tyytyväisenä. Paljon uutta opittiin harrastuksesta.
Kiitos kisajärjestäjille onnistuneista kisoista, pääpiirteittäin kisat sujuivat hyvin ja leppoisassa hengessä.
Kuuluttajalla oli merkittävä vaikutus kisailmapiirin luomisessa.
Kiitos myös majapaikan ystävälliselle henkilökunnalle.

Rata on hyväksi todettu. Vaaratilanteita syntyi autojen suistuttua vastakkaiselle ajolinjoille, joten esteitä  olisi kaivattu lisää.

Mainittu TS-10 viimeinen finaali herätti kummastusta ja jäi kysymysmerkiksi. Ainakaan se ei ollut esimerkiksi junioreille eikä kenellekkään.

Rehdin kuljettajan palkinto osui kohdalleen - onnea VesaK!

Kiitos kaikille avusta ja neuvoista kisoissa!

Seinäjoella tavataan!

118
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 25.03.03 - klo: 01.12 »
Tarina kertoo, että takavuosina Seinäjoen kisoissa olisi ollut YLE:ltä lainassa jonkinlainen skanneri, jolla oli mahdollisuus tarkistaa radion toiminnan. Itse en asiasta tarkemmin tiedä, kun en ollut toiminnassa mukana. Jos joku tietää asiasta enemmän, olisi kiva kuulla....

Käsittääkseni laite oli kisoissa mukana pelkästään mielenkiinnosta, jotta halukkaat saivat testata radionsa.
Jos tuollainen laite olisi saatavilla, sillähän voitaisiin mitata laittomat radiot...

119
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 24.03.03 - klo: 21.21 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"

Kyse on nyt muotoseikkojen täyttymisestä ei järjen käytöstä.


Kunhan ei nyt heitetä lasta pesuveden mukana pois, tämä keskustelu selvästi ahdistaa harrastajia, kuka viitsii lähteä toiselle puolelle Suomea kisoihin todetakseen että on "laiton" radio.
Eli osallistujamäärä kisoihin ja jopa koko harrastukseen saattaa vaarantua tämän "laillisuus"-keskustelun vuoksi.
Sensijaan keskustelua radion tekniikasta (mm antenniasiasta)  kannattaa jatkaa, se on mielenkiintoista.

120
Kilpailijoiden kanava / Radioasiat kuntoon
« : 24.03.03 - klo: 20.37 »
Sen kummemmin ottamatta kantaa teknisiin juttuihin, niin ihmetyttää vain yksi asia. Miten aikoinaan Suomeen laillisesti tuotu ja myyty radio muuttuu laittomaksi, jos siinä ei ole kaikkia tarvittavia uusia merkintöjä.
Toinen ihmetyksen aihe on se, miten kyseinen radio muuttuu lailliseksi, kun siihen hankkii puhelinsoitolla pienen tarran. Miten tarra muuttaa radion toimintaa?
Oliskohan maalaisjärjen käytollä nyt tarvetta?
Jos radio on joku aivan tuntematon malli, jota ei myydä Suomessa, niin eikö olisi syytä keskittyä vain  niitten tutkimiseen!

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8