Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - ilvessalo

Sivuja: 1 2 3 [4]
91
Voisin olla mahdollinen talkootyöläinen ammatin puolesta kun teen noita Web ohjelmistoja...

Mitä tarkoittaa "Perusta on tehty" ja onko projektin tarkoitus siis tehdä AMB laitteistolle helppokäyttöinen ohjelmisto korvaamaan nykyinen "kankea" softa?

Jos hienon systeemin haluaisi tehdä niin ajat voisi valuttaa reaaliajassa Internettiin, jolloin kisaa voisi seurata livenä...

92
Sunnuntaina voisin tulla ajelemaan puolen päivän aikoihin, jos säät sallivat.

93
Tulokset / Vs: EM Warm up / Kapinat 2009. Esitieto
« : 27.08.09 - klo: 19.22 »
Koskas ilmoittautuminen alkaa?

94
Onkos kisoja tultais taas pojan kanssa kurkkimaan :grin:
tuleeko paikalle Xray kuskeja tuun vakoilee teiän set uppeja.  :police:
Mulla on T2R Pro mutta setup on SUURI salaisuus  :roll:

95
Tiedä häntä saisiko TT-01 luokkaan vielä semmoisen alaluokan, jossa ajettaisiin periaatteessa VTR-10 mukaisilla spekseillä, paitsi ulkonäkörajoitukset hieman toisin.
Voihan sitä TT01 rungolla lähteä VTR kisailuun mukaan, ei tarvitse sitten uutta luokkaakaa. Voi jopa toimia esim Kuusankosken ralliradalla ihan mukavasti kun vauhtia ei ole liiemmin varsinkaan mutkaosuudella.

TT01 sarjasta on kuitenkin hyvä aloittaa sillä ajolinjat oppii siellä paremmin kun voi pääsääntöisesti keskittyä vain ohjaamiseen :) 17.5 koneella TT kulkee jo luultavasti varsin mukavasti ja kaasuakin pitää jo mutkissa höllätä. Täytyykin joskus kokeilla teeteellä VTR kisaa...

Itse osallistun mieluiten tt01 sarjaan kun semmoinen menopeli sattuu olemaan jo kaapissa. Sarjaa voisi kaiketi laajentaa muillakin samankaltaisilla autoille (kuten Biltema), kunhan moottori on sama kaikille, hintahan oli kokonaiset 15,90€ :) http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Vakiomoottorit-ja-hiilet/53689-Tamiya-540-J-Motor-101905

96
Joo terve tuloa kisaamaan 29.8 seuraava kisa vantaalla lavankossa. Siintä ajatus juuri lähti, kun moni ostaa ensi 4wd turistiksi TT01 niin niille pitää saada oma tasaväkinen luokka minien rinnalle. Nelikko on kuitenkin aivan erinlainen ajaa kuin etuveto mini ja tähän saa aika makeita korejakin.
Onkos TT kisa siis Lavangossa samaan aikaan kun VTR kisa Galleriassa?

97
Tulokset / Vs: Gallerian rata
« : 19.08.09 - klo: 07.32 »
Edellinen vtr / tt rata profiili suurinpiirtein tallella, lavat oli pinottu isommaksi ajaja Korokkeeksi. Ainoa mikä puuttui oli ajaja korokseesta oikealla oleva mutkan puutuminen. Ei ihme jos rata muuttaa muotoa kun halli 24h auki, kävin tänään klo 23 paikalla katsomassa radan tilanteen.

Pistettiin sitä rataa Lassen kanssa viime viikolla takaisin enemmän tai vähemmän edellisen kisa-baanan muotoihin. Sitä ennen se oli ihan lentokenttä, kun kaikki kurvit olivat loiventuneet niin, ettei jarruja juurikaan enää tarvittu.

Muokataan rata ennen kisoja toimivaksi. Hyvä vaan jos tulee vähän erilainen kuin ennen, niin ei ole kenelläkään "kotikenttäetua"  :wink:
Rataahan voisi ajaa toiseen suuntaan? Samaa profiilia voisi tuolloin käyttää vallan mainiosti...

Kisapäiväksi voisi sitten ottaa mukaan "mutkanpitimiä", jotta profiili ei liiaksi muutu kisan aikana ja ei tarvitsisi lavojen sisään ajella :) Voin tuoda lasten pyöreän uima-altaan hdeksi mutkaksi. Täytetään siitä ilmalla yksi rengas (korkeus noin 10 cm) ja laitetaan sisälle painoksi vaikka kiviä tai jotain muuta vastaavaa ettei liui paikaltaan. Olisi ainakin autoystävällnen mutka ja palautuu aina samaan muotoon :)

98
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.08.09 - klo: 20.06 »
Olen ostamassa tuota Stingray -koria, ja kysymys kuuluu:

Mahtuuko 31 mm rengas pyörimään takana?  Jos ei, niin onko käytännön haittaa ajaa myöskin 26mm takarenkailla?
Tein muutaman kierroksen testin 26mm renkailla takana sekä edessä ja tuntui toimivan ihan mukavasti. Onhan nuo turistitkin saman levyiset molemmissa päissä...

Pidetään VTR VeeTeeÄrränä eli ei slicksejä. Sitä varten on Stanu ja Mazdaspeed :)

99
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.08.09 - klo: 22.08 »
Siis VTR on jatkossa säännöiltään täysin sama vakiotouringluokan kanssa mutta siinä on vain erilainen kori?
Ainakin nämä erot tuli mieleen TSS-10 ja VTR-10 luokkien välillä:
- maksimivälitys 4.1, TSS-10 luokassa pojat ajelivat 3,7 väleillä Laukaalla eli siellä saa valita välityksen miten huvittaa
- maavara minimissään 8mm mukaanluettuna koppa, TSS-10 luokassa auton minimikorkeus 115mm, jolloin käytännössä maavara on jotakuinkin 4-5mm.
- jos minimipainoa nostetaan, on sekin sitten eroavaisuus ...

100
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 04.08.09 - klo: 23.06 »
Ja jos kyseessä on vakio maputsi, niin motin virranOTTOkyky ei taida paljolti hipoa kuitenkaan akkujen virranantomaksimeja...  :mrgreen:

Joo, eihän siitä ole ollutkaan kyse vaan akkujen rajaamisesta "hintasyistä" max 20C antaviin.
Ymmärrän pointin, mutta mites kun on jo lipot hankittu ja autokin olisi mutta on joko liikaa Maheja tai liikaa seetä? Vakionopari rajoittaisi mukavasti hintaa sekä maksimivirtoja, joita voidaan hyödyntää..

101
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 03.08.09 - klo: 22.20 »
ei huonon näköinen kori lainkaan. Nyt olis kiinnostusta tietää että kuinka hyvän pidon tuo tarjoaa autolle.
Jerzi

Hyvin pitää Corveten kopalla.
Ei tosin ole vertailukohtaa muuhun kuin Mustangiin, jossa siinäkään ei ole siipeä.

Etupään nurkat eivät sitten kestäneet - paikkaamaan siis :) Voi myös olla että johtui siitä että koppaa joutuu asentaessa hiukan venyttämään (2mm), jotta menee paikalleen. Nyt menee kevyemmin kun nurkat eivät enää kanita :)

102
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 Stoc Luokan sääntö runko
« : 03.08.09 - klo: 22.16 »
No jos mä väätäisin alustavaa runkoa sääntöihin, Jaksaisitko Karvajalka innostua asiasta minun lisäksi?

                                        TAMIYA TT-01 Jokkis Luokan säännöt -09


TAMIYA TT01 (hyväksytään myös bilteeman vastaava) Kaikki muu mitä säännöissä ei mainita on kieletty.

1.0 KORI.

Tamiyan vakio korit ja muut oikean auton esikuvan mukaiset n.s scale korit.

2.0 VÄLITYS.

61 vakio spurri 21 pinjoni

3.0 ALUSTA

vakio pulkka. pyörän kulmat vapaat. laakerit sallittu. max 50 euron neste iskarit.

4.0 AKKUT

NIMH tehdas pötkö akku max 5000 mAh (hinta)

LIPO Pötkö mallinen vakio paikkaan menevä (myös miniin käyvä) max 4000 mAh ja max 20c purku virta (hinta)

5.0 RADIOT

VAPAAT

6.0 BEC/NOPPARI

Vapaa / Pakki kieletty kisoissa.

7.0 MOOTORI

Vakio mabushi 540.

8.0 RENKAAT

YKSI TYYPPI RENKAAT alustavasti http://www.racingfactory.fi/tuotteet/Renkaat-110-Touring-renkaat/3Racing-5-Dual-Spoke-Rim-Tyre-Set-Silver-Color-103432
Kunhan testataan ensin.


Muuten ihan ok, mutta onko tarpeen rajoittaa LIPO akun mah määrää kun ei se vakiomotti kuitenkaan pysty siitä hyötymään.
Jos tasaväkisiä kilpailuja haetaan niin Tamiyan vakionoparilla kaiketi saavutettaisiin tasapuolisin tilanne?

Katselin Pitäjänmäen Racing factory liikkeestä tänään noita renkaita, mutta ei ainakaan hyllyssä ollut.

103
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 02.08.09 - klo: 22.53 »
Kisa tuli sitten ajettua TT-01llä. Viivalla oli vain 3 autoa, mutta kyllä se jo kertoi aika paljon.

Lassen perässä ei pysynyt millään. Tai no pikkuisen lisää pitoa perään niin olisi voinut pysyäkin... Varsinkin Hedgehogin autoon  :smiley:

Mutta mutta, jos kisaa näillä meinaa jatkossakin ajaa, pitäisi renkaiksi varmaan löytää jotkut vähän pienemmällä pidolla varustetut nakit. Auto menee vähän liian kiskoilla noilla turisti slickseillä. Jos auto on suurin piirtein oikeissa asetuksissa, ei näillä eroja pahemmin saa aikaiseksi, koska virheitä ei paljon satu.

61/21 valitys tuntui aika hyvältä. Vauhtia on sopivasti enemmän kuin vakio 61/19, mutta ei vielä liikaa.

Turisti-slickseillä varustetulla TT-01:llä, varsinkin Lasse, olisi sijoittunut varsin hyvin VTR-10 autoja vastaan  :grin: Nopeammalla radalla tilanne olisi varmaan ollut toinen, mutta hyvin silti. Kestävyyskisassa olisi TTn käyttö ollut ehkä erittäinkin hyvä ajatus.

Juu, mulla oli tosiaan melko hyvä pito. Hello Kitty TT kulki lähes kiskoilla.
Jyrkimmissä mutkissa oli järkevää höllätä kaasua ettei puskenut liikaa, mutta sehän onkin parempi kuin peräluisu :)

Kuviollinen turistirengas voisi tosiaan vähentää kaasusormen kramppausta ja lisätä virheiden määrää. Säädöt on viritelty Tattiksella Harjattomalla 9.5 GM:llä kohdilleen - tosin tuolloin ei ollut mitään mitä säätää, nyt oli jo sentään camber ja caster säätömahdollisuus.

104
Oli kyllä hieno päivä! Koko päivä meni jännittävissä merkeissä, varsinkin VTR sarjassa. Sai jännittää ajajakorokkeella erien alusta loppuun. Varsinkin ensimmäinen A-Finaali nosti sykettä melkoisesti, mutta onneksi tutinan laantui kilpailun loppua kohden. Kakkostila ensimmäisestä VTR kilpailusta oli enemmän kuin mitä osasin odottaa!

TT01 sarjan voittoon ajoin Hello Kitty kaaralla Karvajalan taistellessa teknisten ongelmien kanssa ja kun Hedgehogilla oli lieviä pito- ja auraskulmaongelmia ;) Eipä tosin kellään olisi ollut mitään mahdollisuuksia yyberviritetylle menopelilleni muutenkaan. Olisihan sillä sijoittunut alkuerissä parhaimmillaan kolmanneksi VTR luokassakin...

Vähän olen pettynyt kun ei kukaan halunnut lähteä viivalle 40 minuutin kestävyysajon jälkeen :) TT01 olisi ollut vielä liekeissä.. Olisi tosin tarvinnut monsuunirenkaat, sillä sadehan sieltä tuuppasi niskaan kuna kamatkaan eivät ihan olleet vielä kasassa.

Suurkiitokset vielä kaikille kuskeille ja etenkin Jerzille, joka on opastanut RC -autoilun saloihin ja jaksanut Tattiksellekin lähteä yhdeksän aikaan autoa säätämään!

105
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 01.08.09 - klo: 14.07 »
Vintage koreista pikku huomio. Ford Mustang GT 1966 kopan etupää on hyvinkin heikko, jos leikkaat sen ohjeen mukaisesti. Keulassa alhaalla oleva musta "vauhtiläppä" halkeaa ja koppa repeää nurkasta kovin helposti.

Vinkit:
1. Älä leikkaa keulaa viivoja pitkin nurkista vaan oikaise mutka suoraksi nurkassa siten että vauhtiläpällä on reunat

2. Vahvista koppa sisältä keulasta sekä etunurkista seuraavasti:
  - hanki Biltemasta kumitiivistettä tai Tarjoustalosta Casco Liquisole liimaa. Hinnat 3,5 ja 4,5 €
  - leikkaa lexanista sopivat palat keulaan sekä nurkkiin. Taittele palat korin mukaisesti jotta ne on helpompi liimata.
  - Karhenna sekä leikatut palat että liimattavat kohdat kevyesti esim 240 hiekkapaperilla
  - Levitä liimaa ohuesti molemmille pinnoille ja odota 5-10 minuuttia
  - Aseta lexan palat kohdalleen ja purista palat paikalleen esim pyykkipojilla
  - Anna liiman kuivua (Biltema 12h Liquisole 16-48h)

Itse käytin kakkosvaihtoehtoa jo hajonneen kopan korjaamiseen. Olihan koppa jo päivän vanha ja suojatkin olivat vielä päällä... Silti oli pakko päästä kisamaan!

Kumitiivisteellä testaan nyt myös tuon Mustangin takapään asentamista kun kuulin että teippi ei pidä. Vaihtoehtoisesti takapään asennuksen voi vahvistaa 2mm ruuveilla.

Juu, etuspoilereiden repeilyä on tosiaan esiintynyt. Niillä taitaa olla jotain noita kanttareita vastaan  :grin: Tuohon listaan voisi vielä lisätä pari vinkkiä:
- Leikkaa etupuskuri niin ettei se pääse jännittämään koria. Mahdollisimman hyvin korin mallinen on paras, silloin törmäykset eivät käännä korin nokkaa erikoisiin asentoihin.
- Yksivärinen tai maskaus teipillä, ettei tule leikkausjälkiä spoileriin. Niistä repeämät alkaa helpoimmin.
- Korin mukana tullut tarra spoileriin kiinni. Vahvistaa sekin vähän. Taitaa melkein jokaisessa HPIn korissa tulla tarrra spoikkaan.

Missäs vaiheessa noi suosittelemasi vahvikkeet pitäisi laittaa koriin? Ennen maalaamista vaikuttaa että tuo väkisinkin näkyy korissa... Ja taas hiekkapaperointi maalipintaan voi olla samasta syystä vähän kyseenalaista  :huh:

Cudassani takapuskuri on kyllä pysynyt niillä kakspuolisilla teipeillä varisin hyvin... Vaikka kokeilit sitä eilen itsekin muutamaan otteeseen tiputtaa pussaamalla mun peffaa... Tai siis mun cudan  :grin: Taisin tosin laittaa muutaman palan lasikuituteippiä avuksi jossain vaiheessa, mut se oli enemmän varmuuden vuoksi kuin siksi että puskuri olisi tipahtamassa. Saattaa olla että Cudan ohuempi lexan auttaa tässä kohtaa, puskuri joustaa eikä revi teippejä irti. Ehkä :huh:

Juu tuo maskiteippi vahvistaa keulaa kummasti, helpottaa myös hajonneen korin korjausta kun pitää osat paikallaan limauksen aikana.

Nyt on testattu kahdella kopalla kumitiiviste.

1. Mustang, jossa maali vielä aika tuoretta - maali ei ihan tykännyt liimasta. Kohdista, jossa on ollut puristimet , maali oin hieman kärsinyt....
Pito näyttäisi olevan kuitenkin kohdallaan ja alustavasti tuntuisi siltä että vahva on

2. Hieman vanhempi kiori -  - maalipinta ei kärsinyt lainkaan liiman käytöstä.

Eli siis jos käytät kumitiivistettä niin käytä sitä vasta sitten kun maali on oikeasti kuivunut :)


Maalipi9ntaa ei tietty tarvitse hirveästi hioa jos autolla ei vielä ole ajettu ja koppa on puhdas. Moskat pitää kuitenkin saada poies jollain konstilla.

Ei muuta kuin Tattikselle testaamaan kestävyyttä. Onko kukaan tulossa aamupäivällä / 12 aikaan ajelemaan?


Hyvin kestää! Useampi etuvoltti ja sivukierre tuli tehtyä (koppa ei siis ole enää kivinkaan uusi :)) ja keula sekä nurkat oivat ehjät.
Alareunan tarra kyllä kului puhki - täytynee vaihtaa sähkömiehen teippiin, ajaa luultavimmin saman asian ja on kestävämpää.

106
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 01.08.09 - klo: 13.57 »
No niin. Tässä on nyt tuo Corvette koppa nunmeroita vaille valmiina. Täytyy vielä vahvistaa Keula ettei heti repeä keskeltä. Nurkat tuntuvat olevan todella tukevaa tekoa edessä, joten niitä en vielä vahvista. Jos hajoavat niin sitten korjataan.

Kiitos Karvajalalle vinkistä ikkunoihin liittyen. Nyt ovat kirkkaat kun muovi-ikkuna on leikattu pois. Myös kyljen säleikkö kaipasi hieman leikkelyä sillä tarra-arkissa jäähdytys-siili oli yhtä puuta.

107
Ihan varmistuksena vaan: Kaupat kun aukenee sunnuntaisin kello 12, niin onhan tuo parkkihalli auki jo klo 9?

Toinen kysymys mikä tuli mieleen: Kun ajelee kahta luokkaa ja välillä varmaan pitäs käydä nostelemassa muita eriä, alkaa mekkausaika olemaan aika kortilla (40min/tunti kisalle kyllä käytännössä melkeen ratkaisee ongelman). Kuinkas moinen yleensä hoidetaan? Tilanne kun tunsin ensimmäistä kertaa RC-historiasssa tulee vastaan nyt  :grin:
Ajelen tänään siitä ohi Tattikselle niin voin käydä tarkastamassa. Voi hyvinkin olla että halli aukeaa silti jo klo 9.

Onko Tattikselle lähtijöitä? Rata kuivuisi varmaan suht nopeasti jos saataisiin lastat käyttöön..

108
Mikä erien väli minuuteina? Ja mikä aikaa kisat kestää, noin klo? Voisin tulla vaikka treenaa valokuvausta nyt kun näyttää ajaa ei tarvii tt luokkaa.
Onko TT peruttu? Siihen kun ei ainakaan ylimääräistä latausta tartte tehdä. Kaikki erät mennee samalla akulla :)

109
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.07.09 - klo: 22.52 »
Terve mahtuuko foami puskuri mihinkään noihin  vintage koreihin,
kävin tänään hakemassa renkaat ja huomasin, että linnaan oli tullut myös koreja.

Itsellä tuo escortti eikä siihen kyllä mahdu ainakaan.

Autona Xray T2
Tuo kuvan Mustangi on HPI kopalla. Työn alla on myös Corvette ja sekin näyttäisi pienellä venyttämisellä menevän paikalleen, eli istuu "napakasti".
Autona Xray T2R PRO.

110
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.07.09 - klo: 10.36 »
Tässä se nyt on. Etunurkassa näkyy kumitiiviste mähmät.
Kun saisi tehtyä vielä kestävät kisanumerot ja esim postin tai huoneistokeskuksen logon tarrasta tms jotenkin näppärästi niin voila.

Olisiko jollakulla vinkkiä kuinka tarrat saa parhaiten tehtyä?
- Tulostin tuskin tekee hyvää jälkeä..
- Teippi.netistä tietty voisi tilata A4 arkillisen kisanumeroita ja muuta omalla tyylillään. Hinta: 40-50€ + alv , mutta voi olla huomattavasti halvempikin jos on aikaa odottaa..
- Tulostus paperille ja kontaktimuovia päälle?
- Joku muu...

111
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.07.09 - klo: 10.04 »
Vintage koreista pikku huomio. Ford Mustang GT 1966 kopan etupää on hyvinkin heikko, jos leikkaat sen ohjeen mukaisesti. Keulassa alhaalla oleva musta "vauhtiläppä" halkeaa ja koppa repeää nurkasta kovin helposti.

Vinkit:
1. Älä leikkaa keulaa viivoja pitkin nurkista vaan oikaise mutka suoraksi nurkassa siten että vauhtiläpällä on reunat

2. Vahvista koppa sisältä keulasta sekä etunurkista seuraavasti:
  - hanki Biltemasta kumitiivistettä tai Tarjoustalosta Casco Liquisole liimaa. Hinnat 3,5 ja 4,5 €
  - leikkaa lexanista sopivat palat keulaan sekä nurkkiin. Taittele palat korin mukaisesti jotta ne on helpompi liimata.
  - Karhenna sekä leikatut palat että liimattavat kohdat kevyesti esim 240 hiekkapaperilla
  - Levitä liimaa ohuesti molemmille pinnoille ja odota 5-10 minuuttia
  - Aseta lexan palat kohdalleen ja purista palat paikalleen esim pyykkipojilla
  - Anna liiman kuivua (Biltema 12h Liquisole 16-48h)

Itse käytin kakkosvaihtoehtoa jo hajonneen kopan korjaamiseen. Olihan koppa jo päivän vanha ja suojatkin olivat vielä päällä... Silti oli pakko päästä kisamaan!

Kumitiivisteellä testaan nyt myös tuon Mustangin takapään asentamista kun kuulin että teippi ei pidä. Vaihtoehtoisesti takapään asennuksen voi vahvistaa 2mm ruuveilla.

Juu, etuspoilereiden repeilyä on tosiaan esiintynyt. Niillä taitaa olla jotain noita kanttareita vastaan  :grin: Tuohon listaan voisi vielä lisätä pari vinkkiä:
- Leikkaa etupuskuri niin ettei se pääse jännittämään koria. Mahdollisimman hyvin korin mallinen on paras, silloin törmäykset eivät käännä korin nokkaa erikoisiin asentoihin.
- Yksivärinen tai maskaus teipillä, ettei tule leikkausjälkiä spoileriin. Niistä repeämät alkaa helpoimmin.
- Korin mukana tullut tarra spoileriin kiinni. Vahvistaa sekin vähän. Taitaa melkein jokaisessa HPIn korissa tulla tarrra spoikkaan.

Missäs vaiheessa noi suosittelemasi vahvikkeet pitäisi laittaa koriin? Ennen maalaamista vaikuttaa että tuo väkisinkin näkyy korissa... Ja taas hiekkapaperointi maalipintaan voi olla samasta syystä vähän kyseenalaista  :huh:

Cudassani takapuskuri on kyllä pysynyt niillä kakspuolisilla teipeillä varisin hyvin... Vaikka kokeilit sitä eilen itsekin muutamaan otteeseen tiputtaa pussaamalla mun peffaa... Tai siis mun cudan  :grin: Taisin tosin laittaa muutaman palan lasikuituteippiä avuksi jossain vaiheessa, mut se oli enemmän varmuuden vuoksi kuin siksi että puskuri olisi tipahtamassa. Saattaa olla että Cudan ohuempi lexan auttaa tässä kohtaa, puskuri joustaa eikä revi teippejä irti. Ehkä :huh:

Juu tuo maskiteippi vahvistaa keulaa kummasti, helpottaa myös hajonneen korin korjausta kun pitää osat paikallaan limauksen aikana.

Nyt on testattu kahdella kopalla kumitiiviste.

1. Mustang, jossa maali vielä aika tuoretta - maali ei ihan tykännyt liimasta. Kohdista, jossa on ollut puristimet , maali oin hieman kärsinyt....
Pito näyttäisi olevan kuitenkin kohdallaan ja alustavasti tuntuisi siltä että vahva on

2. Hieman vanhempi kiori -  - maalipinta ei kärsinyt lainkaan liiman käytöstä.

Eli siis jos käytät kumitiivistettä niin käytä sitä vasta sitten kun maali on oikeasti kuivunut :)


Maalipi9ntaa ei tietty tarvitse hirveästi hioa jos autolla ei vielä ole ajettu ja koppa on puhdas. Moskat pitää kuitenkin saada poies jollain konstilla.

Ei muuta kuin Tattikselle testaamaan kestävyyttä. Onko kukaan tulossa aamupäivällä / 12 aikaan ajelemaan?


112
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 30.07.09 - klo: 23.37 »
21/61 välitykset toimivat oikein hyvin Tattiksella. Syheröisempi rata vaatii sitten pienempää välitystä jotta pysyy kiihdytyksessä kyydissä.

Akkuna Yungtong Lipo 5000 / 20c, jolla olisi varmaan ajellut 2 tuntia yhteen pötköön. Mooottori tosin kävi aika kuumana ja renkaitakin piti säästää :)
mitäs tuumaat akku testistä?? huomasi aikas selkeästi radalla nimh/lipo eron jonka mun testi vahvisti.

Mulla on vara-akkuina 4200mah Nimh akut ja täytyy sanoa että niissä on huomattava ero varsinkin tehokkaammilla koneilla. Vakiomoottorillakin ero on selkeä etenkin tuon terävyyden osalta. Nimh on vähän laiska kun Lipolla suorituskyky säilyy loppuun saakka samanlaisena.

Alussa Lipo antaa myös enemmän potkua muutaman kierroksen verran, jolloin ollaankin jo pahasti karussa muilta kuskeilta...



113
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 30.07.09 - klo: 23.32 »
Vintage koreista pikku huomio. Ford Mustang GT 1966 kopan etupää on hyvinkin heikko, jos leikkaat sen ohjeen mukaisesti. Keulassa alhaalla oleva musta "vauhtiläppä" halkeaa ja koppa repeää nurkasta kovin helposti.

Vinkit:
1. Älä leikkaa keulaa viivoja pitkin nurkista vaan oikaise mutka suoraksi nurkassa siten että vauhtiläpällä on reunat

2. Vahvista koppa sisältä keulasta sekä etunurkista seuraavasti:
  - hanki Biltemasta kumitiivistettä tai Tarjoustalosta Casco Liquisole liimaa. Hinnat 3,5 ja 4,5 €
  - leikkaa lexanista sopivat palat keulaan sekä nurkkiin. Taittele palat korin mukaisesti jotta ne on helpompi liimata.
  - Karhenna sekä leikatut palat että liimattavat kohdat kevyesti esim 240 hiekkapaperilla
  - Levitä liimaa ohuesti molemmille pinnoille ja odota 5-10 minuuttia
  - Aseta lexan palat kohdalleen ja purista palat paikalleen esim pyykkipojilla
  - Anna liiman kuivua (Biltema 12h Liquisole 16-48h)

Itse käytin kakkosvaihtoehtoa jo hajonneen kopan korjaamiseen. Olihan koppa jo päivän vanha ja suojatkin olivat vielä päällä... Silti oli pakko päästä kisamaan!

Kumitiivisteellä testaan nyt myös tuon Mustangin takapään asentamista kun kuulin että teippi ei pidä. Vaihtoehtoisesti takapään asennuksen voi vahvistaa 2mm ruuveilla.




114
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 30.07.09 - klo: 23.17 »
21/61 välitykset toimivat oikein hyvin Tattiksella. Syheröisempi rata vaatii sitten pienempää välitystä jotta pysyy kiihdytyksessä kyydissä.

Akkuna Yungtong Lipo 5000 / 20c, jolla olisi varmaan ajellut 2 tuntia yhteen pötköön. Mooottori tosin kävi aika kuumana ja renkaitakin piti säästää :)

115
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 30.07.09 - klo: 00.39 »
>ilvessuo>
onko sulla pakkissa 21 pinjoa? Tai täytyy käydä kaupan kautta jotta oisi samat välitykset. Tietty hyvä vertailua eri pinjojen eroista. Mulla tosiaan nyt kiini 61/21 paketti.
Ei taida olla. Varaosia ei ole vielä hirveästi kertynyt.. 55 ja 58 spurrit löytyy kyllä, mutta niille tarttee vissiin olla sitten jo 22 tai 23 jotta ratas edes osuu spurriin.

19 pinjoni löytyisi kyllä. Voipi olla että pitää silläkin kokeilla josko vauhtia saisi enemmän. Tuntui nimittäin siltä että saattoi olla hiukka liian pieni välitys.

116
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.07.09 - klo: 23.19 »
>ilvessalo>
mihin aikaa oisit tulossa?
12 pintaan laskeudun. Siitä sitten useampi tunti säiden salliessa virittelyä.

117
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.07.09 - klo: 22.31 »
Jee jee! Super Sport tullee huomenna postissa mutta renkaat vielä uupuvat vintagesta.

T2R maavara on nostettu ja slikseillä haettua tänään tuntumaa.. Hyvältä tuntui - VAPISKAA!!

118
Tamiya / Vs: Tamiya TT-01 -kaikkea vakiosta ralliautoon!
« : 29.07.09 - klo: 22.15 »
Pistin omaan TT01 juuri 22/61 välityksen ja toimi ihan ok Tattiksella. On se tosin vähän hidasta putputtelua 10.5 touringin jälkeen.

Tasaista vääntöä tulee varmasti noilla koneilla - vain ajolinjoilla on väliä..

Olisiko huomenna Tattikselle lähtijöitä? TT01 tai Vintage harjoittelua Sipoota varten olisi tarjolla. Kokemusta takana 0 GP lähtöä  :grin:

Sivuja: 1 2 3 [4]