Vintage koreista pikku huomio. Ford Mustang GT 1966 kopan etupää on hyvinkin heikko, jos leikkaat sen ohjeen mukaisesti. Keulassa alhaalla oleva musta "vauhtiläppä" halkeaa ja koppa repeää nurkasta kovin helposti.
Vinkit:
1. Älä leikkaa keulaa viivoja pitkin nurkista vaan oikaise mutka suoraksi nurkassa siten että vauhtiläpällä on reunat
2. Vahvista koppa sisältä keulasta sekä etunurkista seuraavasti:
- hanki Biltemasta kumitiivistettä tai Tarjoustalosta Casco Liquisole liimaa. Hinnat 3,5 ja 4,5 €
- leikkaa lexanista sopivat palat keulaan sekä nurkkiin. Taittele palat korin mukaisesti jotta ne on helpompi liimata.
- Karhenna sekä leikatut palat että liimattavat kohdat kevyesti esim 240 hiekkapaperilla
- Levitä liimaa ohuesti molemmille pinnoille ja odota 5-10 minuuttia
- Aseta lexan palat kohdalleen ja purista palat paikalleen esim pyykkipojilla
- Anna liiman kuivua (Biltema 12h Liquisole 16-48h)
Itse käytin kakkosvaihtoehtoa jo hajonneen kopan korjaamiseen. Olihan koppa jo päivän vanha ja suojatkin olivat vielä päällä... Silti oli pakko päästä kisamaan!
Kumitiivisteellä testaan nyt myös tuon Mustangin takapään asentamista kun kuulin että teippi ei pidä. Vaihtoehtoisesti takapään asennuksen voi vahvistaa 2mm ruuveilla.
Juu, etuspoilereiden repeilyä on tosiaan esiintynyt. Niillä taitaa olla jotain noita kanttareita vastaan Tuohon listaan voisi vielä lisätä pari vinkkiä:
- Leikkaa etupuskuri niin ettei se pääse jännittämään koria. Mahdollisimman hyvin korin mallinen on paras, silloin törmäykset eivät käännä korin nokkaa erikoisiin asentoihin.
- Yksivärinen tai maskaus teipillä, ettei tule leikkausjälkiä spoileriin. Niistä repeämät alkaa helpoimmin.
- Korin mukana tullut tarra spoileriin kiinni. Vahvistaa sekin vähän. Taitaa melkein jokaisessa HPIn korissa tulla tarrra spoikkaan.
Missäs vaiheessa noi suosittelemasi vahvikkeet pitäisi laittaa koriin? Ennen maalaamista vaikuttaa että tuo väkisinkin näkyy korissa... Ja taas hiekkapaperointi maalipintaan voi olla samasta syystä vähän kyseenalaista
Cudassani takapuskuri on kyllä pysynyt niillä kakspuolisilla teipeillä varisin hyvin... Vaikka kokeilit sitä eilen itsekin muutamaan otteeseen tiputtaa pussaamalla mun peffaa... Tai siis mun cudan Taisin tosin laittaa muutaman palan lasikuituteippiä avuksi jossain vaiheessa, mut se oli enemmän varmuuden vuoksi kuin siksi että puskuri olisi tipahtamassa. Saattaa olla että Cudan ohuempi lexan auttaa tässä kohtaa, puskuri joustaa eikä revi teippejä irti. Ehkä
Juu tuo maskiteippi vahvistaa keulaa kummasti, helpottaa myös hajonneen korin korjausta kun pitää osat paikallaan limauksen aikana.
Nyt on testattu kahdella kopalla kumitiiviste.
1. Mustang, jossa maali vielä aika tuoretta - maali ei ihan tykännyt liimasta. Kohdista, jossa on ollut puristimet , maali oin hieman kärsinyt....
Pito näyttäisi olevan kuitenkin kohdallaan ja alustavasti tuntuisi siltä että vahva on
2. Hieman vanhempi kiori - - maalipinta ei kärsinyt lainkaan liiman käytöstä.
Eli siis jos käytät kumitiivistettä niin käytä sitä vasta sitten kun maali on oikeasti kuivunut :)
Maalipi9ntaa ei tietty tarvitse hirveästi hioa jos autolla ei vielä ole ajettu ja koppa on puhdas. Moskat pitää kuitenkin saada poies jollain konstilla.
Ei muuta kuin Tattikselle testaamaan kestävyyttä. Onko kukaan tulossa aamupäivällä / 12 aikaan ajelemaan?