Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - mikael76

Sivuja: [1] 2
1
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.04.14 - klo: 19.45 »
Ei se nyt vaikuta vaikka olis 2x 6s sarjaan vaan se paljonko sieltä Becistä tulee ulos? Mikä Bec sulla on? Castlen 10A Becissä on oletuksena muistaakseni 5.1v ettei vaan käräytä vastaria jos sitä ei muista säätää vaan iskee suoraan kii.
Ja siis itellä paloi kans kerran miinus johdot kun kytkyn juuri niinkuin sinä eli Bec vain toiseen akkuun.

Tuo Castlen 10A Bec on hyvä kun kestää 6s. Mulla Summitissa Bec siis kytketty noparin tuloihin. Eli jos ajan 5s niin Becille menee 18.5v (5s) joka muuntuu 6v jännitteeksi. Toki tuo Bec lämpenee enemmän mitä suurempaa jännitettä se joutuu pienentämään. Mutta eipä tarvi aina miettiä kun lähtee ajaa et mites tää nyt laitettiin kii.
Vai miten sulla tuo on kiinni? Tarviiko aina laittaa myös Bec kiinni?

Hobbywing 8A 2S-6S UBEC kiinni ja säädetty 6v. Sitä just ihmetttelin kun miinus kärvähti ja nyt ohjausservot tuntuu tehottomilta. Muuten tuntuu toimivan. ESC:nä mamba 2 ja nyt kytkin suoraan ESC:in tuloihin kiinni kans.

2
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.04.14 - klo: 18.30 »
Noi halvat servot ei usein kestä tuota 7.4Vtä ja näin ollen jos on mennyt servolle niin se olis sit siinä.. Mutta en tiedä paljon noi antaa virtaa suoraan sinne vakiona ?

Mistä tuo 7.4V mahtaa tulla ?
Jotenkin olin käsityksessä, että ajoit 2S akulla mutta siis tässä tapauksessa se mitä akusta lähti suoraan vastarin kautta.. Ihmettelen, ettei se vastari pimahtanut.. Se kuitenkin ok ?

Siis oli sarjassa 3S+3S eli 6S josta oli kytketty UBEC toiseen 3S akkuun. Pienellä testillä näyttäis toimivan ok.

3
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.04.14 - klo: 18.26 »
Noi halvat servot ei usein kestä tuota 7.4Vtä ja näin ollen jos on mennyt servolle niin se olis sit siinä.. Mutta en tiedä paljon noi antaa virtaa suoraan sinne vakiona ?

Mistä tuo 7.4V mahtaa tulla ?

4
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 13.04.14 - klo: 17.51 »
Savun hälvettyä etsitään tietoa :D , eli pistin UBEC:in kiinni toiseen 3S akkuun mitkä sarjassa ja akku kiinni sähköt tuli ja toinen akku Zappp.  Miinus johto kärventys UBEC -> RX -> ESC saakka. Löydettyäni tietoa nii silläkin on väliä et kumpaan akkuun sit sen pistää kiinni. Muutettuani johdotukset ja uudelleen testii niin näyttäisi et näistä HD1201MG servoista olisi puhti pois , noh kerkeshän ne jo olee kiinni vuorokauden :) . Onko tietoo voiko tuollainen kytkentä tuhota servot tuolla tavalla. Eli itse menin tekemään tuon vasen alareuna kytkennän


5
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.04.14 - klo: 23.20 »
Pitkästä aikaa tännekin vähän kirjoittelua. Talvella tuli testattua dustyn suojaharso ja hyvin pelaili. Auratulla oli ihan kiva ajella mutta kun meni syvempään lumeen ni heti kun renkaat ruopas tyhjää nii siihen jäi vattasta kiinni. KK sitten sain molemmista vakio ohjausservoista hampaita poikki :D heittämällä muutaman kuperkeikan pituus suunnassa ( aina pitäis olla videokamera autossa kii) ja tilasin halvat ja "hyvät" servot HK:sta TrackStar TS-600MG. Kun nopeesti kääntää oikealle nii palauttaa keskelle ja toiseen suuntaan jää siihen mihin on kääntänyt, jos koittaa hitaasti kumpaan tahansa niin kääntää epävarmasti nykien ja pätkien. Olen laittanut 8A UBEC:kin ja konkat viel lisäksi mutta ei apua. Onko muuta vaihtoehtoa kuin tilata kunnon merkkiset ja hintaiset ?

Mikael

Itse käytän E-Maxxissani 2x https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/huida-power-hd-1201mg-servo#spst Hyvin toimivat  :azn: Olen saanut yhteen tommoiseen sähkövian, mahdollisesti kosteuden takia/liian kovasta väännöstä/kolhusta/ilmanservosaveria... toisen saanu rikki kolaroidessa liian tiukalla servo saverilla... Eli omia mokia lähinnä olleet. Saverilla 80kmh kuperkeikatkin kesti viime ajossa joten plussaa niille  :cool:


Moron

Kiitokset STruck:lle vinkistä ja tänään saapuivat kyseiset servot ja tuntuvat jämäkiltä sekä riittävän vahvoilta. Testiajoa en ole vielä koittanut mutta josko huomenna. Myöskin loppui se inha ininä kun servot keskittää itseänsä :)

Toivottavasti toimii yhtä hyvin kun mulla ja mitäs ne makso posteineen ? 30e?  :cool:

31,90€ lähipostiin. Onko tietoo et kuinka vedenpitäviä on kun en löytänyt  ? Voipi olettaa et roiskeveden kestää silti. HK:sta tuli mailii et pistää RMA:n tule.

6
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 11.04.14 - klo: 19.45 »
Pitkästä aikaa tännekin vähän kirjoittelua. Talvella tuli testattua dustyn suojaharso ja hyvin pelaili. Auratulla oli ihan kiva ajella mutta kun meni syvempään lumeen ni heti kun renkaat ruopas tyhjää nii siihen jäi vattasta kiinni. KK sitten sain molemmista vakio ohjausservoista hampaita poikki :D heittämällä muutaman kuperkeikan pituus suunnassa ( aina pitäis olla videokamera autossa kii) ja tilasin halvat ja "hyvät" servot HK:sta TrackStar TS-600MG. Kun nopeesti kääntää oikealle nii palauttaa keskelle ja toiseen suuntaan jää siihen mihin on kääntänyt, jos koittaa hitaasti kumpaan tahansa niin kääntää epävarmasti nykien ja pätkien. Olen laittanut 8A UBEC:kin ja konkat viel lisäksi mutta ei apua. Onko muuta vaihtoehtoa kuin tilata kunnon merkkiset ja hintaiset ?

Mikael

Itse käytän E-Maxxissani 2x https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/huida-power-hd-1201mg-servo#spst Hyvin toimivat  :azn: Olen saanut yhteen tommoiseen sähkövian, mahdollisesti kosteuden takia/liian kovasta väännöstä/kolhusta/ilmanservosaveria... toisen saanu rikki kolaroidessa liian tiukalla servo saverilla... Eli omia mokia lähinnä olleet. Saverilla 80kmh kuperkeikatkin kesti viime ajossa joten plussaa niille  :cool:


Moron

Kiitokset STruck:lle vinkistä ja tänään saapuivat kyseiset servot ja tuntuvat jämäkiltä sekä riittävän vahvoilta. Testiajoa en ole vielä koittanut mutta josko huomenna. Myöskin loppui se inha ininä kun servot keskittää itseänsä :)

7
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 07.04.14 - klo: 20.47 »
Tämmöisellä sunnuntai ajelijalla ei vissin oo eroa et onko analoginen vai digitalinen ohjausservo vai onko porukalla kokemuksia et huomaako eroa käytössä?

8
Traxxas / Vs: Traxxas E-Maxx
« : 07.04.14 - klo: 19.56 »
Pitkästä aikaa tännekin vähän kirjoittelua. Talvella tuli testattua dustyn suojaharso ja hyvin pelaili. Auratulla oli ihan kiva ajella mutta kun meni syvempään lumeen ni heti kun renkaat ruopas tyhjää nii siihen jäi vattasta kiinni. KK sitten sain molemmista vakio ohjausservoista hampaita poikki :D heittämällä muutaman kuperkeikan pituus suunnassa ( aina pitäis olla videokamera autossa kii) ja tilasin halvat ja "hyvät" servot HK:sta TrackStar TS-600MG. Kun nopeesti kääntää oikealle nii palauttaa keskelle ja toiseen suuntaan jää siihen mihin on kääntänyt, jos koittaa hitaasti kumpaan tahansa niin kääntää epävarmasti nykien ja pätkien. Olen laittanut 8A UBEC:kin ja konkat viel lisäksi mutta ei apua. Onko muuta vaihtoehtoa kuin tilata kunnon merkkiset ja hintaiset ?

Mikael

9
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.07.13 - klo: 22.00 »
ok. jos et tuota millään saa kuntoon niin lähetät sen vain castlelle ja castle korjaa/vaihtaa uuteen sen 70 dollarilla.

Pistin jo valmiiksi monster 2 tulee  :grin: nii saa vanhalla leikkii.

10
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.07.13 - klo: 21.19 »
kuinka vanha säädin on? meniskö takuuseen?

n. 1v vanha mutta koitin jo juottaa kolvilla joten takuu meni siinä varmaan ja huonoin tuloksin kun siinä on erittäin lämpöäjohtava piirilevy niin ei oikein puhti riittänyt.

11
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 02.07.13 - klo: 20.19 »
Lähti sitten mamba monsterin esc:tä 2 kpl moottorin virtajohtojen kuppia irti  :angry:  , onko vinkki 5 miten pistän uudestaan kiinni ?

12
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.06.13 - klo: 19.33 »
Ensin kuvat ja sitten tekstiä.. Akkuina siis Turnigyn nano-tech 3S 5000mah 40-80C Discharge  :smiley:





Sitä piti sanoman, että olen ollut tähän päivään asti hyvin epäilevä näiden HK akkujen kanssa. Ehkä lukenut niin paljon, että akkujen kennot ovat jo kättelyssä olleet aivan pielessä eikä ne ole purkautuneet ollenkaan tasaisesti.

SIIS WOW !?!?!  :grin:

Akku 1
Kenno 1: 3,817
Kenno 2: 3,818
Kenno 3: 3,811

Akku2
Kenno 1: 3,818
Kenno 2: 3,817
Kenno 3: 3,815

Aivan täydellisessä kunnossa akut heti paketista ja vielä siisti pakkaus ja siististi pakattu. En vielä ole ajanut noilla kertaakaan mutta kyllä hyvältä ainakin kennot vaikuttaa. Ja vielä valmiiksi kolvattu TRX liittimet  :smiley: Tässä vaiheessa HK:n akut sai uuden käsityksen mun silmissä. Porukalla näitä tais jo jonkun verran täällä olla, eikö ? Mitäs kokemuksia teillä on ? Himis ainakin omiin on ollut tyytyväinen..

ps. Ja maksoi molemmat yhteensä posteineen saman verran kuin mun edelliset akut per kappale  :shocked:

Minulla vastaavat ja myöskin 4Ah versiot. 4Ah versiot kestänyt hyvin , ladattu n.10 kertaa mutta toinen 5Ah versioista rupesi pullistumaan jo 4 latauksen jälkeen ja on nyt n.5mm pulleampi mutta Ohm ja kennojänniteet on ok , kyselin ostopaikasta vinkkejä niin heidän mukaan ajoa vaan. En oo vielä päättänyt mitä teen sen kanssa.

13
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 04.06.13 - klo: 22.51 »
Integyn telescopic Universal vetareilla ei pitäis olla mitään ongelmia vaikka on tukivarret pystyssä eli korkee maavara. Noi universalit meinaan ostaa kun saan palkan: http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXYWG5&P=7

Onko tietoa jo millaiset on noi integyn ? Onko kellään näistä tietoa     http://www.ebay.com/itm/Steel-Slide-U-Joint-Axle-Shaft-Drive-CVD-For-T-Maxx-2-5-/200641312481?pt=US_Radio_Control_Control_Line&hash=item2eb72776e1

14
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 03.06.13 - klo: 19.19 »
Muutama asia samalla..

Ensin Big Joet jotka ovat siis leveydeltään 10,5cm ja halkasija 15,5cm. 374g



Sitten noista TRX vetareiden vakio kupeista pari kuvaa. Ensimmäinen kuva on ns. normitilassa ja toinen "kyykyssä". Katsoin, että aika sama pitkin matkaa joten siksi nämä kuvat  :smiley: Ja niin kuin voimme todistaa niin ei ne tuolta irti pääse hitto sitten millään. Nyt siis Big Joet alla ja RPMn iskaritorni ja RPMn True-Track takana.








Mulla menee hilkulla vaikka on maksimi mataluus ja RPM takana :undecided: 2 kpl tasaupyörästön akselia katkassu hyppyrissä RPM tukien jälkeen.

15
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 31.05.13 - klo: 10.52 »
Oisko porukalla tietoa et nyt kun oon ajanut Turnigyn Nano-Tech 3s akuilla ja mamba monsterista kaikki virta säädöt pienimmällä mitä saa ja vaihtaisin 2s akkuihin ja mambasta kaikki säädöt maksimiteholle nii onko eroa havaittavissa menohaluissa ?
Mitä tarkotat virta säädöillä ? Mitä olet muuttanut ESC:stä ? Riippuu aika pitkälti noista säädöistä mutta uskon, että ei ole niin suuria menohaluja kuin 3S akkujen kanssa. Itse ajonautinto muuttuu kyllä kun sitä autoa voi oikeesti ohjatakin  :wink: Tähän 4S setuppiinhan Himiskin päätyi vielä tänäkin kesänä, eikä varmastikaan huono päätös.

Elikkä olen pistänyt Motor Timing ja Punch/traction Controlling pienimmälle eli tehot tiputtanut. Kuinka suuri ero on jos nuo pistää täysille ? Tarttee koittaa joku päivä myös itsekkin.
Jos noi laitat täysille niin se auto lentää.. ohjaus häviää täydessä kaasussa välittömästi  :wink: Kyllä mä sanoisin, että  vauhti tulee tippumaan aika paljon ja varsinkin sellanen räjähtävä voima kun siirryt tosta 4S setuppiin. Ei ole tietenkään niin suurta eroa minkä näkee jos säädöt olis vakiot ja ajat 4S vs 6S setupilla. Mutta kyllä eroa varmasti on. Saanko kysyä miksi siirryt pois noista akuista ? Enemmän ajonautintoa vai ?

Olettaisin että auto kestää pitempään 4s kun tehot tippuu mutta jos menohalut tippuu liikaa nii eihän sekään mukavaa ole  :sad:

16
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 31.05.13 - klo: 09.15 »
Oisko porukalla tietoa et nyt kun oon ajanut Turnigyn Nano-Tech 3s akuilla ja mamba monsterista kaikki virta säädöt pienimmällä mitä saa ja vaihtaisin 2s akkuihin ja mambasta kaikki säädöt maksimiteholle nii onko eroa havaittavissa menohaluissa ?
Mitä tarkotat virta säädöillä ? Mitä olet muuttanut ESC:stä ? Riippuu aika pitkälti noista säädöistä mutta uskon, että ei ole niin suuria menohaluja kuin 3S akkujen kanssa. Itse ajonautinto muuttuu kyllä kun sitä autoa voi oikeesti ohjatakin  :wink: Tähän 4S setuppiinhan Himiskin päätyi vielä tänäkin kesänä, eikä varmastikaan huono päätös.

Elikkä olen pistänyt Motor Timing ja Punch/traction Controlling pienimmälle eli tehot tiputtanut. Kuinka suuri ero on jos nuo pistää täysille ? Tarttee koittaa joku päivä myös itsekkin.

17
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 30.05.13 - klo: 23.23 »
Oisko porukalla tietoa et nyt kun oon ajanut Turnigyn Nano-Tech 3s akuilla ja mamba monsterista kaikki virta säädöt pienimmällä mitä saa ja vaihtaisin 2s akkuihin ja mambasta kaikki säädöt maksimiteholle nii onko eroa havaittavissa menohaluissa ?

18
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 08.05.13 - klo: 14.10 »
Kumarrus näistä ohjeista , testaan kytkimen  kun saan taas kuntoon. Säädin sen korvakuulolla kovalla hiekkapihalla sillai et kun kuulus kytkimen vinkunaa nii pikkasen kireyttä lisää ja jatkoin nii kauan ettei vinkunaa kuulunut täyskiihdytyksellä.
Voihan se noinkin kyllä kohilleen osua mutta toi on niin pienestä kiinni, että jos noin menee poikku niin on ollut selkeesti liian tiukalla  :wink: Ymmärtäisi jos olis lukot mutta diffeillä ei pitäs kyllä metalli katketa  :wink: Ja sä voit tarvittaessa säätää sun kaasukäyrää ja timingia jos sulla on se ohjelmointi kikkare. Jos ei ole ja asut lähellä meijän ajopaikkoja niin laitetaan montulla ne kohilleen  :wink:

Olen niillä piippauksilla pistänyt kaikki tehot minimiin mitä saa kun on niin kauhian kova peli muuten  :azn: kiitos tarjouksesta , missäs sit teikäläiset ajelee.

ps: kävin googlettaa

19
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 08.05.13 - klo: 11.53 »
Kumarrus näistä ohjeista , testaan kytkimen  kun saan taas kuntoon. Säädin sen korvakuulolla kovalla hiekkapihalla sillai et kun kuulus kytkimen vinkunaa nii pikkasen kireyttä lisää ja jatkoin nii kauan ettei vinkunaa kuulunut täyskiihdytyksellä.

20
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 08.05.13 - klo: 09.48 »
Jätkät saa ihan ihmeellisiä paikkoja rikki  :grin: ite piiskannu nyt pari vuotta ihan tosissaan eikä tollasia ole menny hajalle.. missä setupissa sun slipperi on esimerkiksi ? Ja missä tilanteessa antautu ?

S6 mennään ja slipperi on aika tiukalla. Napsahti poikki ylämäessä kun olin ottamassa vauhtia hiekka hyppyristä.

21
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 07.05.13 - klo: 21.37 »
Dodii auto kunnossa ja tunti ajoa nii diffistä output gearssin akseli poikki , on tää nii hienoo ....  Millaisia diffin rataspaketteja porukka käyttää ? Tilasin itse GMP-Racing STRV1202 setin ja Hot Racing RVO11X06 kupin nii katotaan miten käy.

22
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 01.05.13 - klo: 22.08 »

mikael76: Ihan hyvin täytit  :smiley: Ei haittaa vaikka pursusikin yli. Ja tollanen tahma ei kyllä kauheen helpolla sieltä karkaakaan  :wink: Kerro sit kokemuksia kuinka kiinni tolla sai ton diffin.. Itse en noita alkanut kokeilemaan vaan siirryin täyslukkoihin suoraan..

Nyt ekat testit tehty tuolla 500.000 diffiöljyllä ja pienessä hiekkakasassa testailtu , riittää minun käyttööni tuollaiseen sekalaiseen ajoon hiekalla/nurmikolla/asfaltilla mutta kyllä se voima siirtyy vielä liikaa ilmassa olevaan renkaaseen jos on riittävän jyrkkä mäki edessä. Tuntuu keulivan herkemmin myöskin. Tuttuun tapaan toisella akkusetillä sit auto rikki , shock tower:i takaa poikki. Tilailin sit muutakin varaosaa tulevaa kesää varten ennakkoon.

23
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 29.04.13 - klo: 21.39 »
Dodii , tulipa sit laitettua vakioperään 500.000w ölpät sisälle ja oli aika mielenkiintoista tavaraa  :evil: , innolla odottelen et kerkeis kasaamaan loppuun saakka. Onko tietoa miten vetristyy kun lämpenee vaiko pysyykö yhtäjäykkänä kuin viileenä ja tuliko laitettua liikaa kun vähän pursus yli kun ruuvit kiristin ? Olettaisin silti että jää ilmakuplii sisälle kun on noinkin jäykkää tavaraa.

24
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 18.04.13 - klo: 11.27 »
Jatkoa tarinalle elikkä tilattu paketti  RCdirect:stä. Postitettu 8.4 ja saapunut suomeen 13.4 mutta meni suoraan tulliin. Nopeaa palvelua ainakin tällä kertaa.

25
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 09.04.13 - klo: 22.48 »
Tuli tänään Kyosho Silicone Differential Oil 500,000wt ja on aika TANAKKAA tavaraa  :evil: , miettisin vaan et kuinka lukkoperä tuolla mahtaa tulla ja kuinka paljon mahtaa viskositeetti muuttua kun lämpenee ?

26
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 08.04.13 - klo: 21.40 »
Eilen tilattu RCdirect:stä osia ja tänään postittettu ja seuranta koodi tuli samalla. Toistaiseksi nopeaa palvelua ja paketti lähti U.S. Postal Service:llä.

27
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 07.04.13 - klo: 15.51 »
Eli oma e-maxx painaa 5280g vakio korilla ja 4Ah akuilla (633g akut yhteensä). Mitattu keittiövaakalla.

28
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 07.04.13 - klo: 08.40 »
Muu on kunnossa silmämääräisesti , näkee sitten kun vetopuoli taas kunnossa. Tilasin osat RcDirect:stä , onko kokemusta miten nopeita ovat ?

29
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.04.13 - klo: 23.51 »
Tuli tänään testattua huiput ja tässä lopputulos . Pistin tulemaan sit Rear Combo Bulkhead , Bulkhead Braces Rear ja Rear Skid Plate tavarat Fast Lane Machinesta. Kyl se silti hymyilytti vaikka rikki meni kun vieläkin ihmettelee tuon tehoja ja menohaluja  :grin:


30
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 24.03.13 - klo: 23.12 »
Täällä myös käytössä  iCharger206b ja todella tyytyväinen ollut. Itse latailen joka kerta balansoinnilla kun tuo lipojen herkkyys jänskättää  :grin: ja varsinkin kun turnigy nano-tech 3s 4Ah ja 5Ah käytössä. Käytän EP buddyn ParaBoard V3 15A kuormalla ja hyvin menee. Lataillut kylläkin vasta 4Ah akut 5 kertaa ja 5Ah 2 kertaa eli ei tarkempaa kokemusta miten kestää.

Sivuja: [1] 2