Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Stampedepasanen

Sivuja: [1]
1
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 24.08.17 - klo: 20.16 »
Stampede 4x4vxl:ssä ongelmana pinion lukittuminen akseliin. Ensimmäiset pari vuotta meni ilman ongelmia ja sen jälkeen pinioni pääsi liikkumaan moottorin akselilla ja rikkoi spurrin hampaat. Olen pari kertaa vaihtanut  ja tuhonnut uuden spurrin koska pinionia ei vaan saa kiristettyä mukana olevalla pienellä ruuvilla niin, että se pysyisi kunnolla. Aina muutaman ajon jälkeen pinioni pääsee liikkumaan moottorin akselilla. Moottorin akselissahan ei ole mitään vastakierrettä tms. Vaan pinioni kiristyy ruuvilla suoraan akselin ns tasaista osaa vasten. Onko mitään konstia millä olette lukinneet pinionin kiinni akseliin? Loctite tms?
Akkuina on aina ollut 2s lipot.

2
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 12.10.14 - klo: 19.03 »
Alle vuoden vanha Pede 4x4 vxl kadotti tehot yhtäkkiä. Noparin valo palaa normaalisti vihreänä. Olen kokeillut nyt kahdella uudehkolla lipolla cutoffi päällä ja myös pois päältä. Lisäksi testannut yhdellä nikkeliakulla joten viallinen akku on suljettu pois. Myös slippery clutch tarkistettu. Eli auto pelitti normaalisti hiekkakentällä ja yhtäkkiä vauhti putosi. Akku pli kuitenkin lähes täysi. Ikään kuin olisi harjoittelumoodi päällä, mutta kun ei ole. Koitin myös harjottelumoodilla ja silloin oli vielä hitaampi. Mutta nyt siis täydet tehot ovat noin puolet normaalista. Tqi lähettimessä vilkkuu vihreä hitaasti, koitin vaihtaa siihenkin patterit mutta ei auta. Akkuina olleet 2s lipot. Kokeilin lämpöjä koneesta, joka oli luonnollisesti sormella koskiessa kuuma, mutta en usko että tasaisella hiekalla ja 2s lipolla pitäisi olla näissä ulkolämpötiloissa ongelmia. Onko kokemuksia mistä lähtisi vikaa paikantamaan? Voisiko olla että velineon tai nopari olisi kyrvähtänyt? Mitään viitteitä siitä ei kyllä ole, vain mystinen tehojen häviäminen.

3
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 19.04.14 - klo: 13.46 »
Syynä oli sittenkin renkaisiin kertynyt vesi. Renkaita puristamalla vettä ei tullut ulos, mutta porasin kuitenkin 3mm reiät renkaisiin. Foamit oli imeneet sen verran vettä itseensä, että se aiheutti vatkaamisen. No aloittelija oppii...

4
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 22.03.14 - klo: 18.15 »
1-2mm klappi näkyy nimenomaan pyörivässä vetoakselissa. Renkaissa liike kertautuu ja renkaat vatkaavatkin sitten jo 0.5-1 cm liikerataa.  Myös takarenkaat, mutta eturenkaat hiukan pahemmin. Kun autoa pitää kädessä ja antaa kaasua niin melkolailla koko vekotin täristää. Renkaat ainakin näyttävät olevan kunnolla kiinni tehtaan jäljiltä (normi Talonit). Kun koko pyörän ripustusta katsoo niin jonkin verran välystä on mielestäni joka paikassa. Olen olettanut sen olevan normaalia kun kaikki palikat ovat muovia. Ruuvit olen tarkistanut ja ne ovat kireällä.

5
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 22.03.14 - klo: 14.15 »
Onko muilla ilmennyt Stampedessa (tai ihan missä tahansa mallissa) renkaiden vatkaamista ilman näkyvää syytä? Uudella autolla ajettu nyt noin 10 akullista vakioakuilla ja mitään kamalaa auton ruoskimista ei ole harrastettu. Viime aikoina renkaat ovat alkaneet pitämään karmeaa vatkaamista. Ongelma tasoittuu täysillä kierroksilla mutta noin puolikkaalla teholla wobblaus on pahinta. Renkaissa ei ole vettä ja vetoakselit ja iskarit näyttäisivät toimivan ja liikkuvan normaalisti. Ilman renkaita testattaessa näyttäisi siltä että vetoakseleiden pyörinnässä on pientä 1-2 mm toleranssia. Vatkaaminen on havaittavissa enemmänkin renkaat ilmassa, mutta ihan normaalissa ajossakin auton pieni nypyttäminen näkyy. Ei se nyt ole varsinaisesti menoa haitannut varsinkin kun täydellä kaasulla haittaa ei ilmene. Onkohan Traxxaksen toleranssit sen verran suuret että tämä on ihan normaali ilmiö, ja mitenköhän siitä voisi pääsrä eroon, osat vaihtamalla?

6
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 10.01.14 - klo: 12.15 »
Taitaa olla parempi lopettaa ikuinen speksailu ja laittaa Stampede tilaukseen. Mitä ilmeisemmin slash saattaa olla hieman herkempi kippamaan ympäri pihasudittelussa. Olisiko mahdollista saada vielä pari suositusta niopeaksi laturiksi hintaluokassa 40-70 eur. Tietenkin Lipo/Limh yhteensopiva laturi voisi olla järkevä hankkia jo nyt, mutta jos on hyväksi todettuja edullisia Nimh -latureita niin sekin riittää. Latureille on oma keskustelu, mutta se on aika massiivinen eikä nopealla silmäyksellä löytynyt.

Mitä mieltä olette esim näistä:

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/laturit-ja-virtalahteet/sky-rc-e6650-ac-dc-charger-50w.html

http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/laturit-ja-virtalahteet/fast-charger.html

7
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 09.01.14 - klo: 11.37 »
Kiitos kommenteista. Olikos Slashin ja Stampeden suojaus identtinen voimansiirron komponenttien osalta? Ilmeisesti ainakin Stampedessa on edessä voimansiirtoa suojaamassa alumiininen levy. URC:n Jangin esittelyvideoista saa sellaisen käsityksen että Stampedessa olisi esim kardaanin osalta hiekalle ja kiville alttiit kohdat tilkitty paremmin kuin Slashissa. Onko tästä tietoa, vai onko kenties Slashin tuoreemmissa vuosimalleissa suojaamattomien kohtien suhteen tehty parannuksia? Jotenkin URC.n viedoista jäi sellainen kuva, että Slashin osalta saa varautua enemmän auton jatkuvaan purkamiseen ja putsaamiseen. Lisäksi Stampeden lineaarinen jousitus sai ehkä enemmän kehuja kuin Slashin progressiivinen, nämä tosin ovat helposti päivitettäviä seikkoja. Stampede voisi vastata tämän hetken tarvetta hiukan paremmin, mutta tyyli ja ulkonäköseikkojen puolesta valitsisin Slashin. Mitenkähän ajo-ominaisuuden eroavat keskenään? Onko Slash pidemmän akselivälinsä ansiosta helpompi hallittava pihasudittelussa? Ja kuten sanottu suhteellisen pienellä vaivaa saisi päivitetty korkeampaa rengasta. Vaatisikohan esim 2.8. trencherit paljon muutoksia? Ehkä korin nosto riittää ja välityksien muuttaminen lyhyemmiksi.

8
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 08.01.14 - klo: 10.25 »
Terve,

Pariin Nikkoon suivaantuneena olen hankimassa ensimmäistä oikeata RC-autoa. Vaihtoehdoiksi ovat rajautuneet Joko Stampede 4x4 VXL tai Sitten Slash 4x4 VXL. Käyttötarkoitus on pihasudittelu sekä omatekoisilla radoilla rellestäminen yhdessä pojan kanssa. Aikaisempaa kokemusta ei ole, joten tässä vaiheessa riittää nimh -akut ja mietitään lipoja sitten myöhemmin jos kipinä oikein kunnolla syttyy. Olen aika paljon tutustunut näihin vaihtoehtoihin. Stampede olisi ehkä järkevämpi paketti pihakaahailuun isoilla pyörillä, mutta Slashissa miellyttää toisaalta pidempi akseliväli sekä mahdollisuus päivittää autoa uusilla osilla monsterimaisempaan suuntaan. Kumpikohan on osoittautunut aloittelijan käsissä helpommaksi sekä pihapyörittelyssä kestävämmäksi? Mitenkäs akkuen virtapolitiikka. Tavoitteena ei ole maksimaalinen vauhti vaan enemmänkin mahdollisimman pitkä akkukesto. Kuinka pitkät toiminta ajat keskimäärin saadaan 8,4 V 3000 mah vakio nimh-akulla verrattuna esim 5000 mah nimh-tehoakkuun. Entä jos käyttää harjoittelumoodia, voidaanko laskea että akkujen kestoaika lähes tuplaantuu? Entä miten Slash ja Stampede mahdollisesti eroavat virrankulutukseltaan. Käytännössä autojen suurin eroavaisuus taitaa olla paino, jota slashissa on noin 700 grammaa enemmän. Vaikuttaako tuollainen ero painossa ajoaikaan vai onko suurempi vaikutus välityksillä ja renkaiden koolla?

Sivuja: [1]