Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - villeh

#1
Kysymys omakohtaista kokemusta omaaville...
Jos haettaisiin moottori & säädin yhdistelmää E-maxiin.
Kriteerinä vain raakaa voimaa suorituskykyyn, niin nopeuden, kuin kiihtyvyyden suhteen. :grin:
Mitä suosittelisitte.
#2
Iso ruusukimppu nimimerkille HOTTI.
Tullut "huomaamatta" ostettua 2 autoa häneltä.
Kummatkin olleet vähintäänkin kerrotussa kunnossa.

Lisäksi aina tullut info, kun paketti lähetetty, sekä postin seuranta koodi lähetyksestä.
#3
Ruuveiksi kuusiokolo-ruuvit ja lukitetta väliin.
Ekalla kerralla avatessa on tiukalla, mutta sen jälkeen saa avattua ja kiristettyä ilman ongelmia.
Mutta estää ruuvin löystymisen ajon aikana tehokkaasti, näin ainakin itsellä toiminut.
#4
omaan Nitro 21 XTR-3E auton. Autossa on omintakeinen renkaiden kiinnitys systeemi. Normaaleja hexejä ei ole vaan vanteiden keskellä on kolme syvennystä ja vastaavat vasta kappaleet laakeripesien yhteydessä jotka menevät lomittain renkaan mutterin kiristyessä. Onko kenelläkään tietoa onko olemassa sovitin paloja jolla saisi normaalit vanteet kiinnitettyä autoon. Eli heksi jossa olisi samanlainen hahlotus, kuin alkuperäisissä vanteissa ja mistä voisi tilata niitä. Käytetytkin kelpaavat jos jollakulla sellaiset löytyy.
#5
Kiitos.
#6
Lainaus käyttäjältä: "villeh"Voi olla, että muisti hieman pätkii, mutta mielestäni näitä ongelmia ei ollut noilla mekaanisilla säätimillä.
Tämän takia itselle tuli mieleen, ettäö ongelman lähde on nuo elektroniset säätimet, kun vielä sattuvat olemaan samanlaiset säätimet ja samat ongelmat.
Eli autojen sähköpuolella ainoa osa joka on molemmissa autoissa sama on nopeuden säädin.

Palatakseni toiseen alkuperäiseen kysymyksee.
Uskaltaako kokeilla.

Lainaus käyttäjältä: "villeh"
Voiko kyseiseen säätimen kanssa käyttää erillistä vastarin akkua?
Voiko säädin kärähtää näin toimiessa.
#7
Patteri on uusittu.
Hitecin vastarissa ei hukka johtoa ole, traxxaksen vastarissa niputettu vastarin tykö.
Autot ovat Traxxas Stampedejä, ostettu rtr setteinä, mekaanisilla nopeuden säätimillä.
Voi olla, että muisti hieman pätkii, mutta mielestäni näitä ongelmia ei ollut noilla mekaanisilla säätimillä.
Tämän takia itselle tuli mieleen, ettäö ongelman lähde on nuo elektroniset säätimet, kun vielä sattuvat olemaan samanlaiset säätimet ja samat ongelmat.
Vielä sen verran, toisessa on auton mukana tullut moottori ja toisessa Vision 17x2.
Eli autojen sähköpuolella ainoa osa joka on molemmissa autoissa sama on nopeuden säädin.
#8
Tässä autossa, joka hidastaa huomattavasti vauhtia on Traxxaksen alkuperäinen ohjain ja vastari.
Ja toisessa, jossa katkeaa yhteys kokonaan, on Hitec Aggressor AM 27.
Antennit on asennettu kuvaamallasi tavalla.

Sen,että auto pysähtyy kantaman ulkopuolella ymmärrän.
Mutta voiko kantaman heikkeneminen tehdä sen, että vauhti hidastuu. Ohjauskin toimii vielä tällöin normaalisti.
#9
Meillä on kahdessa autossa seuraavanlainen "ongelma". Ohjaimen etäisyyden ollessa autosta n.30m hidastaa toinen auto huomattavasti vauhtia ja toiselta katkeaa yhteys kokonaan, eli pysähtyy.
Molemmissa autoissa on nopeuden säätimenä Nosram Power Hawk Reverse säädin.
Tiedot:
- Fail Safe
- 100%:sti automaattinen
- Lankarajoitus: 15t
- 4-6 kennolle (4,8-7,2V)
- 3-piirinen suojajärjestelmä

Voiko ongelmana olla ettei säädin saa akulta tarpeeksi virtaa etäisyyden kasvaessa?
Voiko kyseiseen säätimen kanssa käyttää erillistä vastarin akkua?
Voiko säädin kärähtää näin toimiessa.
Autoissa on erilaiset lähettimet ja vastarit keskenään, joten en usko niissä olevan mitään "tyyppi"vikaa.
#10
Sähköautot / moottori 27-> turns
23.03.05 - klo: 17.01
Moottorin kierrosherkkyyshän menee siten, että mitä pienempi lankamäärä koneessa on, sitä kovempaa kiertää. 27 lankanenhan on "vakio" kone. Googlesta löytämäni tiedon mukaan noparisi kestäisi 13 ja sitä suurempi lankaisia koneita. Tarkista toki noparin ohjeista. Pojalle laitettiin vakio koneen (27-lankanen) tilalle 19 lankanen kone ja ero oli huomattava.
#11
Sähköautot / robbe lader 2
24.01.05 - klo: 13.54
Pojalla ollut kyseinen laturi usean vuoden ajan. Laturihan lataa vain 2 A virralla. Akkujen uusimisen tullessa ajankohtaiseksi, tiedustelin Tietonikkarista pystyykö robbe lader 2 laturilla ladata NiMh-3000-3300 akkuja. Sieltä ilmoittettii, ettei laturilla kannata ladata NiMh akkuja. Akut ei kuulemma tykkää niin pienellä virralla lataamisesta. Jos muilla, muita mielipiteitä, niin olisin itsekin kiinnostunut kuulemaan. Uutta laturia emme vielä ole ostaneet.
#12
Lainaus käyttäjältä: "kukkalapio"Kuvat eivät näy mulla. Teette muuten tosi hienoja logoja.  :D

edit: sain näkymään kun laitoin osoitteen tohon osoiteriville. Kun olin silleen katsonut ne, tulivat myös näkyviin tänne foorumille.  :shock:
Sama juttu mulla. Puuttuuko koneeltani joku apuohjelma tai vastaavaa. Kertokaa ihmeessä, jos tiedätte mikä mättää. Olisi huomattavasti sujuvampaa. Ongelma ei esiinny ainoastaan tällä foorumilla, vaan missä vaan internetissä surfatessa tulee vastaan , ettei näytä kuvia. Ainoastaan näkyy se pieni punainen rasti.
#13
Nuo ovat juuri hyvät. Suurkiitos vielä Waltt.
#14
Wau, mitä logoja olette tehneet. Suurkiitokset Waltt & Kujis nimimerkeille vaivannäöstänne. Loistavia logoja saatte aikaiseksi.
#15
Jos joku mielellään logoja aikansa kuluksi suunnittelee. Niin olisin kiitollinen kaikista SS2000 logo ehdotuksista. esim. lieskaa, salamointia, yms. rajua tehostetta. Itsellä kun ei valitettavasti ole taitoa käyttää kuvankäsittely-ohjelmia.
Siis logo SS2000 ilman tausta kuvia.
#16
Kiitos kaikille vinkeistä. Auton ohjaus saatu nyt kuntoon. En tiedä oikein vieläkään, mikä oli perimmäinen syy. Toden näköisesti useampikin seikka johti tähän. Vaihdoin uudenservon, uudestaan vanhaan futaban servoon. Siirsin vastarin kauemmaksi moottorista, aivan etuakseliston päälle, Ohjaus tangot & pallonivelet vaihdoin vanhasta Kyoshon polttiksesta (olivat parempi kuntoiset,  herkemmät & tukevammat) Ilmeisesti myös radio laitteissa on toivomisen varaa, koska tämä uusi servo , jonka olin ostanut, otti häiriötä.esim. lähetintä liikutti antennin vieressä (20-30cm) tai kun kaasuservoa käytettiin moottorin kiertäessä matalilla kierroksilla.Futaban servolla tätä ongelmaa ei ole.
mutta kuten alussa jo sanoin, Kiitos kaikille.
VilleH
#17
Lainaus käyttäjältä: "Juhana"ootko varma että servon horn ei ole pyöreä? Mainitsemasi keskitysongelmat vaikuttavat juuri tuolta ongelmalta.

Voisiko joku ystävällisesti tarkentaa asiaa selko kielellä, jotta aloittelijakin ymmärtäisi mistä kyse.
Mikä on servon horn ?
#18
Auto tunnistettu, on juuri tuo Kyosho Mantis.
Kiitos siitä.
t. Ville
#19
Ohjaus servo vaihdettiin uuteen ensimmäiseksi, kyseessä on vakioservo. Ei auttanut.
#20
Auttakaa vanhaa.
Pojalla vanha Kyoshon sähköauto, mallista ei hajua.
(autossa ei iskareita ja jousina silmukkajouset alatukivarsissa Audin korilla Jos joku tunnistaa mallin olisin kiitollinen tiedosta)
Ongelmani ilmeisesti sähköissä, niin olettaisin. Autoa en saa kulkemaan suoraan. Vaikka kuinka säätäisin renkaiden asennot kohdalleen, niin hetken ajettua ovat jompaankumpaan suuntaa kääntyneet.
Eilen havaitsin melkein tyhjällä akulla ajaessa, että paikoiltaan kiihdytettäessä renkaat kääntyvät hetkeksi oikealle, vaikken ohjausliikettä tehnyt.Tällä hetkellä stanu kone kiinni.Mootorin piuhoissa alkuperäinen vastus paikoillaan.Uutta vastari jo testattu.