Table top truckit ovat kyllä melkoisia taidonnäytteitä, itsekin olen niitä ihaillut. Kulkevat kokoonsa nähden upeasti ja tekijän käsissä saa olla kellosepän vikaa jos tuollaisen näpertää alusta asti itse. Rakenteet eivät itsessään ole kovin monimutkaisia, vaan nimenomaan koko mihin ne pitää tehdä...
JPA, minkälaista kinneriä ajattelit? Niin ja laita ihmeessä kuvia jos projektiin ryhdyt! On mielenkiintoista nähdä jousitus- ja voimansiirtoratkaisuja. Itselläni on työn alla hieman isompi, osittain Mini-Z:n tekniikan ympärille tuleva Sisun SA-150. Skaalakoppa on lähes puuvalmis, mutta runko, jousitus ja voimansiirto vasta suunnitteluasteella. Samoja tekniikoita siihenkin kuitenkin pitää soveltaa. Nelivedon toteutus on tosiaan melko hankalaa. Ei muuten, mutta maastokuorma-autoissa kun tuppaa tuota joustovaraa olla melkoisesti, joten kardaaneista pitäisi tehdä jouston mukaan säätyvät ja todellinen haaste olisi etuakselin osat. Tämän takia ainakin itse taidan suosiolla tyytyä takavetoon ja lukkoon/jäykkään akseliin.
Ps. Mistä päin Suomea mahtaa saada parhaiten erilaisia hammaspyöriä?
JPA, minkälaista kinneriä ajattelit? Niin ja laita ihmeessä kuvia jos projektiin ryhdyt! On mielenkiintoista nähdä jousitus- ja voimansiirtoratkaisuja. Itselläni on työn alla hieman isompi, osittain Mini-Z:n tekniikan ympärille tuleva Sisun SA-150. Skaalakoppa on lähes puuvalmis, mutta runko, jousitus ja voimansiirto vasta suunnitteluasteella. Samoja tekniikoita siihenkin kuitenkin pitää soveltaa. Nelivedon toteutus on tosiaan melko hankalaa. Ei muuten, mutta maastokuorma-autoissa kun tuppaa tuota joustovaraa olla melkoisesti, joten kardaaneista pitäisi tehdä jouston mukaan säätyvät ja todellinen haaste olisi etuakselin osat. Tämän takia ainakin itse taidan suosiolla tyytyä takavetoon ja lukkoon/jäykkään akseliin.
Ps. Mistä päin Suomea mahtaa saada parhaiten erilaisia hammaspyöriä?

Sisällä ajettaessa asiat ovat toki hieman toisin.
Ja muistutettakoon, että ylijännitteellä ajettaessa myös ESC ja motti kuumenevat paljon enemmän ja motin käyttöikä lyhenee... sama koskee luultavasti myös rattaita sun muita kuluvia osia. Positiivisina puolina ajoaika pitenee, nopeus kasvaa (mikäli tätä nyt voi hyvänä asiana pitää, pyörähtelee muutenkin tarpeeksi helposti) ja kiihtyy paremmin. Suurin hyöty LiPo-käytöstä on varmaankin joko Overlandissa tai Monsterissa, joissa voi tarvita lisävääntöä rankempaan maasto-ajoon.