Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Gorexx

Sivuja: [1] 2 3
1
Jos nyt vielä vähän...

Itselleni on jäänyt vähän sellainen kuva, että krossissa sillä koneen teholla ei tosiaan ole niin paljon merkitystä, kun suttaa ne renkaat lyö kuitenkin, ja ajolinjat saa tuhottua helposti liialla yrityksellä/potkulla/huonolla kontrollilla.

Asfaltilla taas hyvin säädetty auto ei pitoja hukkaa ihan niin helposti ja eroja syntyy sporttikoneen ja kisakoneen välille suht helposti. Mitä nyt olen itse kokeillut eri koneita sekä 1:10 touringeissa, että 1:8 "rallygame" autossa, niin eroja tulee varsinkin isoilla radoilla (kokeiltu lähinnä Tykkimäessä). Ja jos aloittelijalla vauhti kuolee ajovirheen seurauksena, niin kireällä kisakoneella on nopeampi paikata vauhdin pudotus, kuin jollain luumulla RTR koneella.

Tuota Kyoshon moottoria en sen kummemmin tunne. RG:itä olen omistanut ja tuntuu olevan aloittelijalle ehkä paras peruskone, mutta ei ne varmaan pelkkiä sporttikoneita olisi, mitä tuolla vapaalla moottorisäännöllä alkaisi radoilla liikkua. Eli ehkä tuossa konerajoituksessa joku järki kuitenkin on...

PS. Itse en omista IGT-pirssiä, enkä liity luokkaan millään tavoin.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Rattiradio kätisyydenvaihdolla
« : 05.04.08 - klo: 15.21 »

Onhan noissa loppujen lopuksi jopa valinnanvaraa.

Kalliimmasta päästähän nuo kaikki ovat, mutta säästetään sitten vaikka moottoreissa ja viriosissa.
Pääasia, että ajaminen ylipäätään onnistuu.

Kiitoksia kaikille vastaajille.



3
Yleinen keskustelu / Rattiradio kätisyydenvaihdolla
« : 05.04.08 - klo: 11.40 »

On tuossa tullut etsiskeltyä vasenkätistä rattiradiota pojalleni, jolla on oikean käden käyttö hieman rajoittunutta CP-vamman takia. Testien perusteella nopeudensäätely liipasimella onnistuisi oikean käden etusormella, mutta ohjaaminen oikealla kädellä tuottaa ylitsepääsemättömiä ongelmia.

Nyt olen selvitellyt rattivaihtoehtoja missä tuo kätisyyden vaihto onnistuu.

Tähän mennessä olen löytänyt kaksi:

- Sanwa M11
- Hitec 3D

Onko noita muita?
Muistavatko konkarit joitain vanhoja malleja, joissa tuo ominaisuus löytyy?


4
Polttisautot / Mikä tulppa?
« : 17.08.06 - klo: 20.48 »
Itse olen käyttänyt RB X12 koneessa (siis .12 kokoluokka) Rossin ja Sirion nelosta ja joskus vitosta.

Polttoaineena on ollut joko 16% tai 20% nitropitoisuuden omaavaa kamaa.

Eli ei se Hoke ainakaan tuon koneen kohdalla kovin kauas osunut.

Nelosen kun lykkää (vaikka Siriosta), niin pitäisi pelata tuon kokoluokan sporttikone suht pienelläkin nitromäärällä. Suuremmalle nitropitoisuudelle sitten tuo vitonen. Traxxasin TRX:t ja muut "speciaalimyllyt" sitten erikseen...

5
Polttisautot / Parempi monsteri.
« : 08.08.06 - klo: 14.50 »
EK-4 S2 malli on parantunut reilusti viime vuosina, ja tehtaalla onkin kuulemma ollut osien korvausohjelma koskien  moottorin heikkoja kohtia.

Kytkin on vaihdettu isompaan ja rotostarttilevy parempaan malliin, kun osia on rikkoutunut.

Moottori on helppo säätää siinä missä muutkin nitrokoneet.
Tietämättömät puhuu aina kolmineulaisesta kaasarista (pitää paikkansa), mutta todellisuudessa keskineulaan ei kosketa ikinä. Eli käytännössä säätö on samanlaista kuin kaksineulaisessa.
Eihän esim. .21 krossikoneenkaan "spraynozzle"-ruuviin kosketa yleensä tehtaan jäljiltä, vaikka se kaasarissa onkin.

Miksi sitten porukalla on ollut ongelmia tuon koneen sisäänajon kanssa? Kone ei käy ja auto sammahtelee jatkuvasti...
Suurin syy lienee, että TT:N käyttöohjekirjan perus-/sisäänajosäätö on aivan ketuillaan. Ruuveja pitää avata 1/2 - 1 kierrosta enemmän, kuin käyttöohje kertoo.

Ja jos joku tuollaisen uutena ostaa, niin polttoaineena alusta alkaen reilusti öljyä ja nitroa sisältävää ainetta. Nitroa vähintään 16%, mieluummin 20-30%. Öljyä noin 20%, riippuen käytetystä nitromäärästä.
Nitro helpotta starttaamista ja käynnissäpysymistä, öljy voitelee ja jäädyttää.

Mielestäni ihan turhaan pelätään paljon nitroa sisältäviä polttoaineita. Totta on että nitro kuluttaa moottoria, mutta vastaavasti näihin polttoaineisiin on lisätty reilusti enemmän öljyä. Lopun perin kuluminen ei ole kovin paljon nopeampaa, kuin pienemmällä nitomäärällä ajellessa. Autolla vaan pystyy ajamaan, kun se pysyy tulilla paremmin, hermoja säästyy ja kaikilla on kivaa. :)

Hyvät ja toimivat ohjeet EK-4:n sisäänajoon tuolta: http://www.midmad.com

Edit: Niin, se kolmas jousi on muuten siinä etupuskurin takana poikittain etutukivarsien väliin kiinnitettynä.

6
Hobao / HoBao Hyper 8
« : 01.08.06 - klo: 23.39 »
Itse olen Tounisonin kanssa samoilla linjoilla.

Mikäli avaa "nettikaupan", on siitä pidettävä huolta ja tuotteeet päivitettävä ajantasalle mahdollisimman pikaisesti. Samoin netin/sähköpostin välityksellä tehtyihin tilauksiin/kyselyihin tulisi vastata aina ja mieluummin nopeasti. Mikäli kauppiaan rahkeet eivät tähän riitä, on viisainta laittaa sivuille selkeä ilmoitus tyyliin "kyselyt ja tilaukset puhelimitse".

Muutama vuosi sitten soitto oli ainoa tapa hoitaa asioita, mutta nykyään kun on olemassa muitakin kommunikaatiovälineitä kuin puhelin, olisi mukava, että niitä voisi käyttää. Ja mikäli se tilausnappi sinne nettisivuille laitetaan, voi asiakas ihan syystä olettaa, että sitä painettuaan tavara saapuu kohtuullisessa ajassa kotiovelle/postiin. Mikäli tavaraa ei syystä tai toisesta ole, tai sitä ei ehditä lähettää, on asiasta ilmoitettava asiakkaalle. Tässä asiassa ei ole eroa sillä, onko kauppa fyysisesti autotallissa vai hienossa ja isossa liiketilassa Helsingin ydinkeskustassa. Koska yhden ihmisen aika on rajallista, kyse on priorisoinnista. Mitä pidetään tärkeänä?

Itse työskentelin aikanaan myyjänä "erikoisliikkeessä" ja jos mitään tuolta päähän jäi, oli se nimenomaan asiakkaan huomioimisen tärkeys. Vaikka myytäisiin eioota, siitä pitää ilmoittaa.

Vahinkojahan aina sattuu, mutta niistä on opittava.

Täältä tähän.

Edit: Ettei HOKEn hirvittävä viha kohdalleni osuisi, mainitsen, että itse olen tästä kyseisestä Hobao-puodista saanut hyvää palvelua, kun sieltä olen jotain muutamaan kertaan tilannut. ;)

7
Polttisautot / HPI Baja 5b Gas Buggy 1:5
« : 29.07.06 - klo: 11.32 »
FG kuskit käyvät talvisodan hengessä eloonjäämistaistoa yhtä suurta vihollista vastaan. :D

Olen kyllä alusta asti ymmärtänyt HOKEn pointin ja olen samaa mieltä. Ja kyllä, olen nähnyt livenä LS-5 autoja kisoissa ja FG:n pihasudittelua harrastamassa. Ajanut tosin en ole.

Ovat erittäin mielenkiintoisia tekniikaltaan, mutta ei se meno yhtä nopeatempoista ja näyttävää ole, kuin pienemmän kokoluokan autoilla(TP-10, C-8 jne.). Mutta se siitä.

Ja hei, eihän Pureten kuskitkaan ala heti itkemään, kun joku haukkuu niiden autoa huonoksi. Tässähän HOKE ei ole edes varsinaisesti haukkunut autoja huonoiksi vaan todennut niiden olevan itselleen sopimattomia tiettyjen ominaisuuksien suhteen. Ja sudittaahan se alitehoinen Taunuskin, kun oikein yrittää. Ja hymiö perään tai jotain...

PS. Olen vissiin hullu, kun tämä on mielestäni erittäin viihdyttävä topic.

Edit: Korjattu lause ymmärrettävämpään muotoon.

8
Mikä auto (tai siis kone) on kyseessä?
Millä säädöillä olet tuota yrittänyt käyntiin? Summittainen vääntely ei välttämättä ole paras tapa lähteä säätöjä hakemaan.
Valmistajan nettisivuilta kannattaa hakea ns. perussetup, jolla myllyn saa yleensä tulille.

9
Polttisautot / GXR-15 kone
« : 15.05.06 - klo: 10.50 »
Hieman off-topic, mutta liittyy Kyoshon koneisiin:

Kannattaa kiristellä ne moottorin ruuvit kunnolla, ennen ajamisen aloittamista, vaikka paketti olisikin niinsanotusti RTR.

 Ja viimeistään siinä vaiheessa, kun kone lakkoilee, tai ei starttaa kunnolla, on syytä varmistaa niiden tiukkuudet. Itse olen ajellut muutaman Kössin koneen sisään (GS21R ja GX15) ja molemmissa ollut ruuvit luvattoman löysällä uutena.

Pieni ilmavuoto melkein missä tahansa riittää aikaansaamaan mystisiä ongelmia ja harrastusmotivaation laskua...

PS. Tosi harrastajallehan tuo koneen virittäminen/tiivistäminen ennen tositoimia on ihan perusjuttuja, mutta kuitenkin...

10
Vapaa keskustelu / Ilmoitusten uppaaminen, taas kerran.
« : 28.01.05 - klo: 13.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Heuli"
Saman olen huomannut itsekin. Ennen 2 viikkoa vanhat ilmoitukset menivät kakkossivulle, nyt sivuja on jo 4 vaikka viestinpoistoaika on edelleen samat 2 viikkoa! Jatkossa siis tavarat myyntiin samalta henkilöltä saman topicin alle!


Jos laitat auton myyntiin ja lisäät viiden päivän päästä ilmoitukseen tavaraa, voi käydä niin, ettei lisäystä huomata. Ainakin itse katson lähinnä uusia ilmoituksia. Harvemmin selaan yli kolme päivää vanhoja ilmoja. Pelkkä EDIT-teksti ei otsikossa paljon pelasta.
Mielestäni ilmoitusten turhanpäiväiseen uusimiseen (uppailuun) pitää puuttua, mutta erikseen myyminen ei välttämättä ole niin paha asia. Tuohan se selkeyttä ilmoitteluun.
Itseäni kiinnostaa enemmän otsikko "Myydään LRP Quantum" kuin "Myydään RC-tavaraa". On siis helpompi poimia joukosta kiinnostavat myynti-ilmoitukset, mikäli myytävä tavara on eritelty heti otsikkoon. Otsikkorivi taas on niin lyhyt, ettei siihen montaa nimikettä sovi.
Itseäni harmittaa linkitys esimerkiksi Huuto.nettiin. Ilmoituksessa lukee usein vain "myynnissä tuolla" ja perässä linkki. Olisiko liikaa vaadittu ympätä joku myyntiteksti ilmoitukseen, niin ei tarvitsisi pomppia Suomen hitaimmalle sivustolle...

Lisätään vielä toive: Jonkunlainen hinta pakolliseksi myynti-ilmoituksiin!

11
Polttisautot / Stadium Truck keskustelua
« : 20.01.05 - klo: 12.22 »
Suomessa kisakuskeja on niin "vähän", ettei joka luokkaan riitä osallistujia. Eiköhän sinne krossiradalle voi mennä ihan huoletta ajelemaan stadium truckillakin.

Mielestäni kestävyyteen satsaaminen ei ole liiallista. Itselläni on ollut kaikkia ensimmäisessä viestissäsi mainittuja merkkejä (ei tosin truckina)ja tiedän, että "pilipaliautojen" kanssa ei mene kuin hermot, jos oikeasti meinaat ajaa paljon. Osat laukeilee pahimmassa tapauksessa normaali ajossa itsestään muutaman tankin jälkeen ja kuluminen on nopeaa.
Joissain tapauksissa alustageometriat saattaa alunperin olla niin pielessä, ettei autosta saa hyvää ajettavaa, vaikka kaikki säätömahdollisuudet olisikin olemassa (vanttiruuvit jne). Ei ole kiva ajaa, jos auto ei pysy sekuntiakaan lapasessa...

12
Polttisautot / Stadium Truck keskustelua
« : 19.01.05 - klo: 22.24 »
Jos itse olisin ostamassa stadium truckia, valitsisin ehdottomasti Asson RC10GT:n. Se on kisa-auto, joka on suunniteltu kestämään kunnon röykytystä.
Losi olisi vaihtoehto kaksi, joskin varaosapalvelu ei ole Suomessa ihan samalla tasolla Asson kanssa.
Vaikka auto tulisikin pihasuditteluun, kannattaa satsata laatuun.

13
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 16.01.05 - klo: 18.29 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr Cale"
http://lowfidelity.org/~pelulamu/pelulamu/kielenhuolto.html


Aivan loistavaa kielenkäyttöä! Mikael Agricola itkee haudassaan... :)

14
Vapaa keskustelu / Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 16.01.05 - klo: 18.21 »
Lainaus käyttäjältä: "kielipoliisi"
Lainaus käyttäjältä: "MarkusH"

Meidänkin Mersu on Saksasta tuotu. Ruostetta siinä ei kylläkään ole, ruostesuojaus on tehty ym. On muuten aika harvinaista että saksassa ostetussa autossa on istuin lämmittimet! Auto on myös yllättävän hyvä vaikka onkin vanha. Ilmastointi, sähkö käyttöiset ikkunat sekä erikois pintaiset  penkit löytyy. Auto on ollut vuonna 95 jossakin saksalaisessa auto-näyttelyssä, tuulilasissa on tarra jossa näkyy esim, näyttely numero 59 :)

Istuinlämmittimet
sähkökäyttöiset
erikoispintaiset
autonäyttely


Tarkkuutta kehiin kielipoliisi! On siellä muitakin virheitä... ;)

15
Polttisautot / mega force
« : 15.01.05 - klo: 21.41 »
Lainaus käyttäjältä: "hanzu12"
Laittakaa ny äkkiä joku tänne paljon maksoi mega forcen kaikki rattaa vaihteistoon. Pitäis tietää nyt heti ja mistään liikkeestä ei voi kysyä näin viikon loppuna. Auto huutonetissä myynnissä ja kysytään ratas paketin hintaa. Vai oonko ainut joka on saanut megan rattaat rikki.
Kiitos vastaajalle jo etukäteen.


Tower Hobbiesista saa QRC-yksikön 36,99 dollarilla. Tulee ilman tullia Suomeen asti. Tilaaminen vaatii vain luottokortin. Postikulut 10 dollarin luokkaa...

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBHY1&P=7

16
Polttisautot / Kaikki keskustelemaan 1/8krosseista
« : 13.01.05 - klo: 20.53 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-kinggi"
Otankss mä ne kaikki irtisiel takaant..? jätänkö sinne mitää ? paitsi kiertokannen?


Irrotat ensin sen muovisen kuoren ja sen sisällä olevan starttinarukelan (4 ruuvia). Sen jälkeen irrotat metallisen takalevyn (4 ruuvia). Viimeiseksi "turbon turbiinin", jonka tappi menee kiertokangen alalenkin läpi ja jossa on yksisuuntalaakeri kiinni.
Nyt aukosta näkyy siis kampiakseli ja kiertokanki.
Seuraavaksi asetat paikalleen sen vakiomallisen takakannen ja sen päälle boost-levyn. Ne neljällä ruuvilla kiinni. Pakkauksessa oleva nippa asetetaan lohkossa olevan ruuvin tilalle tiivisteen kanssa ja letku nipasta boost-levyn nippaan.
Siinä se.

17
Polttisautot / Traxxas T-MAXX 2.0
« : 14.11.04 - klo: 14.56 »
T-maxxiin saa 1/8 krossin renkaat sopimaan adaptereilla, niin kuin fiesta mainitsikin. Ainakin Ofnalta löytyy sellaiset. Omassa Maxxissa oli aikanaan nuo ja se oli ihan hauska ajettava krossiradalla kunnon renkailla.

http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXXE06&P=7

Välityksiä voi pidentää jonkin verran, kun pyörän halkaisija pienenee.

18
Sähköautot / HPI- Micro RS4
« : 10.11.04 - klo: 17.30 »
Lainaus käyttäjältä: "Sami L"
Mikäli on autoa ostamassa, niin suosittelen lämpimästi tutustumaan internetin antiin. Itse tuhlasin edellisen puoliminuuttisen tähän.
tulokset:

"accepts standard size electronics"

http://cgi.hpi-europe.com/kits/main.php?lang=en&partNo=601

Ihaileppas slicksejä.


Kyllä ne normaalikoon kamppeet saa siihen mahtumaan, mutta ahdasta tulee. Ja kaikkein isoimpien nopareiden ja vastareiden kanssa ei kori meinaa mahtua päälle sitten millään (riippuen korimallista). Painopistekin nousee ihan kiitettävästi, jos kamat sijoittaa ylemmmälle runkolevylle.
Painon kannalta tuo Orionin nopari ja Microservo olisivat ihan hyvä yhdistelmä.

19
Sähköautot / HPI- Micro RS4
« : 10.11.04 - klo: 17.22 »
Vakioservokin käy Microon, mutta painon ja tilan säästöä ajatellen kannatta ostaa samantien microservo. Hitec HS-81 maksaa noin 22€ Atalassa. Ero vakioservoon on siis 10€. Servon saa myös metallirattailla (HS-81MG), jonka hinta on jossain 30-35€.

20
Sähköautot / HPI- Micro RS4
« : 07.11.04 - klo: 12.07 »
En ole HPI:n virimottia kokeillut, Speed 300 kyllä.
Uskoisin, että Speed hakkaa HPI:n nopeudessa selvästi.
Speed on lennokkipuolen "vakiomoottoreita". Kun siihen kylkeen liimataan tarra, keksitään moottorille kiva nimi ja kerrotaan sen olevan Micron virimoottori, hinta nousee 40 euroon. ;)

21
Veikkaan, että radalla on melkein sama onko autossa  300 vai 540 kone. Oman kokemuksen mukaan Speed 300 + 6 kennoa antaa Microlle jo sellaista kyytiä, ettei kaikkia voimavaroja pääse skaalan mukaisella radalla hyödyntämään. 1/10 mattorata on sitten eriasia.
Ei muuta kun viriluokkaan mukaan minun mielestäni, jos vain rungon koko on jotakuinkin tuo 1/18...

22
Alkaa kiinnostamaan...Täytynee lähteä kaivamaan RS4 Micro kaapin pohjilta esille.
Vapaa kori olisi hyvä ainakin vakioluokassa. Silloin suoraan paketista kasatulla autolla pääsisi kisaamaan ilman lisähankintoja.
Mielenkiintoista olisi nähdä minkälaisia aftermarkethirvityksiä viriluokkaan olisi tulossa...
Ja tällaisissa marginaaliluokissa tuo lisenssivapaus on ehdoton. Kynnys osallistua laskee huomattavasti...

23
Onko tarkemmat säännöt jo mietitty?
Saako korina käyttää esim. urheiluauton koreja vai vaaditaanko kaikille Stratus? ;)
Renkaina viriluokassa foamit?

24
Yleinen keskustelu / turva kehikko
« : 24.08.04 - klo: 20.25 »
GolluBin kanssa samoilla linjoilla. Hopeajuotteella ohuen teräsputken tai umpilangan juottaminen onnistuu helposti. Pidetään vain se materiaalivahvuus järkevällä tasolla.
Ja sen Bilteman muuntajan jättäisin suosiolla sinne Biltemaan. ;)
Materiaaliksi voisi harkita myös vaikkapa haponkestävää tiglankaa.

25
Sähköautot / 1/12 mattoautot
« : 29.07.04 - klo: 17.41 »
Kannatta pyytää joku kokenut harrastaja mukaan (esim. auton myyjä?) seuraavalle "ajokerralle"... Vika ei välttämättä ole suuri. Pieni ilmavuoto tai väärä käynnistystekniikka riittää...

1/10 Corally "mattoautolla" ajelin viime kesänä jonkin verran asfaltilla. Jos radan pinta oli vaan tarpeeksi puhdas pitoa löytyi ihan hyvin. Kori antaa reilusti "downforcea" vauhdissa ja tuo vaatiikin vähän erilaista ajotyyliä kuin touringit.

26
Ensin kannattaa tosiaan varmistaa, että hehkutulppa oikeasti hehkuu, eikä vain "lämpene".

Kyoshon ollessa kyseessä kannattaa myös varmistaa, että kannen ja pillin kiinnitysruuvit ovat varmasti kireällä. Itselläni joskus muinoin oli vastaava ongelma, joka johtui edellä mainittujen löysyydestä.
 
Seuraavaksi tarkasta ilmavuodot polttoainelinjoista/paineletkussa. Jos tankissa on primerpumppu, tarkasta, ettei se vuoda juurestaan.
Toisinsanoen varmista, että kaasuttimelle tulee polttoainetta.

27
Polttisautot / ei diffejä?
« : 24.07.04 - klo: 14.10 »
Ennen Taipalsaarta auton kotipaikka oli Kouvola. ;)
Ja sitä ennen taisi olla tuolla Mikkelin seutuvilla...

28
Polttisautot / ei diffejä?
« : 24.07.04 - klo: 11.20 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
No, eiköhän se siellä oo ku auto on sama. Kerpele kun en tilannut sitä diffiöljyy ku luulin et autossa ei oo diffejä...Ainakin ohjeissa luki "2-speed transmission" ja kaasuservosta menee kaasun lisäksi vipu vaihteistoon (mielestäni...)


Tuohon diffiin et tarvitse diffiöljyä, vaan diffirasvaa. Kaasuservosta lähtee linkit ainakin kaasulle ja jarrulle.
Epäilen edelleen auton olevan yksivaihteinen.
Itselläni on tuollainen ollut joskus...

29
Polttisautot / ei diffejä?
« : 24.07.04 - klo: 10.54 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Tossa puhuttiin jostain ball diffistä...Olisikohan tässä sittenkin? Ja nähtävästi ostamalla paremmat renkaat, ohjattavuus paranee...


Siinä autossasi ON kuuladiffi, eli rakenne on vastaava kuin ns. mattoautoissa. Irrota se oikea takapyörä ja tutki vetorattaan ympäristöä. Sieltä se löytyy...
Onko siinä tosiaan 2-vaihteinen automaatti? Vakiona tuo on yksivaihteinen...

30
Polttisautot / Monsterin valinnan vaikeus
« : 21.07.04 - klo: 07.43 »
Itselläni oli jonkin aikaa T-maxx ja se oli ihan kelpo monsteri, mutta silti suosittelen valitsemaan Savagen 25 tai SS mallin. Itse en ole Savagea nähnyt livenä , mutta kuvista katsottuna ja lukemani perusteella sen rakenteet ovat vahvemmat ja kestävät kovaa käskytystä paremmin.
Savage sopii aloittelijalle mielestäni aivan yhtä hyvin (tai huonosti) kuin Maxxikin. Traxxasissa on sähköstartti, mutta saahan Savageen roton (25RTR:ssä vakiona). TRX2.5 moottori on hyvä, mutta se on pienempi ja kierrosluonteisempi kuin Savagen 25 myllyt.
Varaosia molempiin saa helposti. Tosin veikkaan, että Savageen on Suomesta helpompi löytää osia nopeasti (Hobbylinna). Viriosiakin alkaa Savageen olla tarjolla kohta saman verran, kuin Maxxiinkin.
Ja kuten aiemmin topicissa jo todettiin kestävyys on polttisauton tärkein ominaisuus. Siksi itse ostaisin Savagen.

Sivuja: [1] 2 3