Huomasin, että vika voi olla ohjaimessa, kun kaasuttaa kääntäessä. Jos heilutan ohjaimen antennia yhdellä sormella, se liikuttaa kaasuservoa edes takaisin. Lisäksi ohjain antaa mielestäni välillä häiriösignaalia, eli servoista kuuluu pientä surinaa välillä, aivan kuin erittäin kevyesti yrittäisi kääntää ohjausnamikkaa, tai kaasuvipua. Lisäksi huomasin, että jos laitan hehkulaitteen auton moottoriin, aiheuttaa se pientä servojen liikkumista.
Pitäisiköhän käydä näyttämässä kaupassa, onko tuossa ohjaimessa jotain häikkää? Tarkemmin taas tutkittuani, huomasin, että ohjaimen heiluttaminen (ja antennin heiluttaminen) aiheuttaa häiriötä servoissa. Samantapainen ilmiö tulee, kun antennin irroittaa ja laittaa paikoilleen virrat päällä.
Vielä seoksista, onkohan liian rikkaalla, vai laihalla, kun sammuu rauhallisesti ajaessa. Eli ajoin metsäpolkua pitkin ja annoin käydä tyhjäkäyntiä n. kymmenen sekuntia ja kaasua painettaessa sammui. Tätä tapahtui muutamia kertoja. Päästyäni metsäpolun läpi, menin hiekkakentälle, jossa ajoin lämä tiskissä n. 15 minuuttia ja auto toimi kuin unelma. Tästä läksin taas kotia, niin sama sammuminen jatkui. Yritin säätää seosta rikkaammalle yhteensä n. kierroksen verran ja se ei mielestäni muuttanut ongelmaa suuntaan, eikä toiseen.
Muuten taas antoisa ajopäivä, polttoainetta meni n. 3 desiä ja ilmeisesti patterit alkavat loppua lähettimestä tai vastaanottimesta, kun loppuvaiheessa auto lakkasi tottelemasta ja uudelleenkäynnistettyäni ohjaimen, se taas toimi hetken. Metsässä ajelu oli kivaa, ja hiekkakentän vieressä olevalla lumisella kohdalla ajaminen, pääsi testaamaan kunnolla auton hyppyominaisuuksiakin
.