Sain tässä messuilla hullun radio-ohjattava villityksen kun en pienenä sellasta koskaan saanu. Nyt oon viikon kattellu kaikkia mahdollisia ja vaihtoehdoiksi on valikoitunu noi kaksi, hinta kun ei nyt tässävaiheessa saa mennä yli ton 350e mitä toi MT2 maksaa. Ensin meinasin sähköautoa korvikkeeksi mutta sitte ajattelin että kyllä se vaan tollanen polttis on oltava tai sitten ei mitään, koska se näin 1:1 automiehenä kiinnostaa myös teknisesti.
Nyt vaan pähkäilen sitä että olisko se sitten neliveto vai takaveto. Jotenkin oudosti kiehtois toi takavetonen tosimiehen vaihtoehto mutta kun en tollasia oo koskaan päässyt ajamaan niin pistää miettimään millanen se on hallita ja saako sen takavedon harjottelemalla menemään nätisti hallituissa sivuluisuissa. Kyllä se ainakin videoissa näyttäis menevän ihan hallitusti sladissa mutta onko ne vaan onnenkantamoisia ja kuinka tarkasti sitä kaasun asentoa voi säätää ja sillä ohjata? Vai onko se sitte sellanen kiikkerä väkkärä mikä spinnailee aina jos painaa vähänkin enemmän kaasua mutkissa. Kuinkahan tehokas se neliveto sitten on ja jaksaako se sutia riittävästi että voi ajaa luisussa pitkäänkin?
Kaikki vaan puolustaa nelivetoa mutta mitävarten sitten noita takavetoja tehdään kai siinäkin joku hyöty on muukin kun tekninen yksinkertaisuus. Ehkä silläkin kiinnostaa se takaveto että se tuntuu noissa olevan aika harvinainen. Ajattelin ostaa sen vaan sellaseen suht satunnaiseen rässimiseen sekalaisessa maastossa ja ehkä pieniä hyppyreitä, mutta mitään maastoajoa ja jättiloikkia ei tartte suorittaa.
Muutenkin jos joillain sattuu olla noista kyseisistä laitteista jotain kerrottavaa ja kokemuksia niin olis kiva. Tässä ehkä ennen joulua meen jommankumman hakemaan. Nyt on vaan vähän p*skat ajokelit..ja jos lunta tulee niin siinä tietysti voi se takaveto ainakin olla ihan holtiton.
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10411&lang=enhttp://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10511&lang=fi