Kirjoittaja Aihe: HPI Baja 5B  (Luettu 989841 kertaa)

0 jäsentä ja 8 Vierasta katselee tätä aihetta.

megapaula

  • Vieras
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2460 : 16.08.11 - klo: 11.00 »
Pätevän näköinen ratkaisu tuo systeemi!   :smiley:

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2461 : 16.08.11 - klo: 13.16 »
Eikös tommone neliiveto menis tommosta rinnettä kivemmin ylös  :afro:
/ Jere Siirilä

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2462 : 17.08.11 - klo: 12.24 »
Tylsyyden voittamiseksi saikkua viettäen suunnittelen talvirenkaita bajaan.
Onko kukaan kokeillut hyvällä tai huonolla menestyksellä ruuvata kold kuttereita noihin Pro-Linen Bow-Tie renkaisiin?
Hyllyssä olis Hostile Mx Extra Hard takaset ja Mini Mx etuset sekä Bow-Tie takaset ja etuset. Kaikki nuo edellä mainitut uusia.
Mutuilen että tuo Bow-Tie vois olla parempi lumelle jos vaan kutterit pysyy takasissa kiinni.  :roll:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2463 : 17.08.11 - klo: 22.05 »
Itelläni on ollut 6mm kannalla olevia peltiruuveja ollut traktorin renkaan kuvion mukaan ollut takarenkaissa ne puri jopa ihan kirkkaaseen jäähän kunnolla kiinni! Ja olivat kohtuullisen suuntavakaat omasta mielestä pusillinen niitä ja pikaliimaa ni saa pysymään ja muutaman euron hintaa!
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2464 : 18.08.11 - klo: 18.10 »
Itelläni on ollut 6mm kannalla olevia peltiruuveja ollut traktorin renkaan kuvion mukaan ollut takarenkaissa ne puri jopa ihan kirkkaaseen jäähän kunnolla kiinni! Ja olivat kohtuullisen suuntavakaat omasta mielestä pusillinen niitä ja pikaliimaa ni saa pysymään ja muutaman euron hintaa!
Missä renkaissa nuo ruuvit oli ja oliko sisäpuolelta nappulan läpi ruuvattu?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2465 : 19.08.11 - klo: 09.18 »
Onko kukaan kokeillut hyvällä tai huonolla menestyksellä ruuvata kold kuttereita noihin Pro-Linen Bow-Tie renkaisiin?

Kannattaa kysyä MCD-ukkeleilta, tietääkseni käyttävät Bajan Bow-Tie etusia autoissaan KK:n kanssa. Olikohan jannek (?) tms. nimimerkki, kun talvella suunniteltiin tätä asiaa.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa arre_80

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2466 : 19.08.11 - klo: 17.03 »
Itellä oli viime talvella kold kutterit näissä: http://www.davesmotors.com/s.nl/c.885035/n.1/it.A/id.5966/.f  ja pitoa kyllä riitti ainut ongelma oli ettei auto meinannu kääntyä millään!
Itekin ajattelin ens talvena kokeilla kold kuttereita bow-tie eturenkaissa, jos vaikka niillä kääntyis
Traxxas e-revo 2.0, Slash, Minirevo vxl x 2, Arrma Outcast, Hpi Baja 5b, Carson gasdevil

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2467 : 19.08.11 - klo: 20.56 »
Eli johtopäätös ja samalla tietoinen riski on se että aion kutteroida tuon bow-tie satsin eli joka nurkalle alle sellaiset kun talvi aikanaan saapuu. Pitänee vaan ajella alkuun varotellen kauempana ihmisistä ja seurailla tilannetta miten pysyy nastat kiinni.
Ja "arre 80" : Jos oli nuo leveät Hostilet kuttereilla myös etusissa niin ei varmasti käänny.Leveä eturengas toimii Bajassa todella huonosti...  :undecided:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa arre_80

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2468 : 19.08.11 - klo: 22.45 »
juu, ei todellakaam ollu hostilet edessä vaan ruuveilla varustetut vakio eturenkaat.
Olen huomannut ihan saman ku sinäkin, leveät eturenkaat edessäei todellakaan toimi!!! Tähän asti vakio eturenkaat on ollut parhaat, mutta talveksi pitäis keksiä jotain muuta.( jos jollai on kokemusta niin otan mielellään ehdotuksia vastaan). Voin kyllä suositella noita Hostilen Nightmare MX (extra Hard), aika hyvin pitää, eikä kulu pahasti kunhan ei aja asvaltilla.
Traxxas e-revo 2.0, Slash, Minirevo vxl x 2, Arrma Outcast, Hpi Baja 5b, Carson gasdevil

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2469 : 20.08.11 - klo: 22.05 »
Ja mun ja monien muidenkin eväätkö on jo syöty  :roll: ...?
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2470 : 20.08.11 - klo: 22.08 »
Ja mun ja monien muidenkin eväätkö on jo syöty  :roll: ...?
Täh?
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2471 : 20.08.11 - klo: 22.14 »
Juuri niin: baja-topikki ja moni muukin topikki ovat pullollaan piikkirengasideoita eri henkilöiltä, sekä raportointia niihin liittyvistä kokemuksista  :wink:

Kun näitä asioita yhä uudelleen ja uudelleen kysellään, niin tulee sellainen olo, että tähän mennessä keksityt ratkaisut eivät ole olleet riittävän hyviä  :roll: ...
« Viimeksi muokattu: 20.08.11 - klo: 22.29 kirjoittanut DIY-man »
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2472 : 20.08.11 - klo: 22.40 »
Itelläni on ollut 6mm kannalla olevia peltiruuveja ollut traktorin renkaan kuvion mukaan ollut takarenkaissa ne puri jopa ihan kirkkaaseen jäähän kunnolla kiinni! Ja olivat kohtuullisen suuntavakaat omasta mielestä pusillinen niitä ja pikaliimaa ni saa pysymään ja muutaman euron hintaa!
Missä renkaissa nuo ruuvit oli ja oliko sisäpuolelta nappulan läpi ruuvattu?

Grp:n nappuloissa ulkopuolella kun oli valmiiks liimatut! Ens talveks sisä puolelt kunnon piikit... :wink:

MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa Racinwhitbaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2473 : 20.08.11 - klo: 22.45 »
No viime yönä neljän aikaan sain sitten vihdoin kasattua 29cc bigpore raceported kitin kasattua ja tänään naapurien iloks pultankillist tyhjäkäynnil tos takapihal sisään"ajoa" huomen loput osat kiinni ja pikku hiljaa kaasua lisäillen!
Eiköhän lapaset rupea santaa ryöpyttään.. :grin:
MCD RRV4 30,5cc ProStock, Jofer, Samba, Savöx  Futaba4PL Baja 5Bss & 5Tss29cc

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2474 : 20.08.11 - klo: 22.50 »
No se on saletti, kun vielä portattukin on  :azn:  :cool:  !
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2475 : 21.08.11 - klo: 06.46 »
Juuri niin: baja-topikki ja moni muukin topikki ovat pullollaan piikkirengasideoita eri henkilöiltä, sekä raportointia niihin liittyvistä kokemuksista  :wink:
Kun näitä asioita yhä uudelleen ja uudelleen kysellään, niin tulee sellainen olo, että tähän mennessä keksityt ratkaisut eivät ole olleet riittävän hyviä  :roll: ...
Niin onhan noita vaihtoehtoja ollut ja on mutta jos yksityiyrittäjänä rupeen lukee kaikki topikit läpi tai seuraamaan kaikkia niin jää kyllä työt tekemättä.. Aika kun on vaan rajallista.  :wink:
Eikä sillä etteikö nuo sun tekemät versiot olis varsin toimivia ja hyviä mutta monesti haluu kokeilla jotain uutta ja nyt sitten kun en äkkiseltään saanu selkeää vastausta tuosta Bow-Tien varustamisesta kold kuttereilla niin tein sen kokeeksi itse. Ei nuo tuosta ainakaan uutena kohtuu voimalla repimällä irti lähe..  :cheesy:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2476 : 21.08.11 - klo: 11.24 »
No joka tapauksessa asia on ainakin niin, että nastat pysyy paremmin etu- kuin takarenkaissa. Syy: vetävä pyörä kiekaisee aina enemmän kierroksia ja on varsinkin Bajassa suuremman painon alaisena. Bajan etuset on aika kevyellä käytöllä. Jos siis Kold Kuttereissa pitäydytään, niin mun valinta olisi Hostilen Extra Hard taakse ja Pro-linen Bow-tie eteen. Hostilessa KK:t pysyy saletisti, niissä mitkä multa sulle tuli, oli jo toinen kierros menossa, eikä yksikään nasta ollut yrittänytkään irti. Ja ne on vain normaali Hardit.

Ja jos siirtyy 5t/SC -nakkeihin ja vanteisiin, niin isonappulaista MX:ää löytyy sekä eteen että taakse.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa savo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2477 : 21.08.11 - klo: 20.46 »
Joo noita Hostile Extra Hardeja Kuttereineen on kokeiltu jo ja pysyy nastat kiinni! Nyt vaan sitten ihan mielenkiinnosta ja paremman pidon toivossa kokeillaan noita Bow-Tie renkaita. Mutta se tästä tältä erää ja lisää kun on ajankohtaista.
Hyvin on Baja tähän asti pelannut mutta tänään sitten n.8 tankillisen jälkeen spurri antautui. Liekkö ollu tekemistä tuolla Dominaattorin tuomalla lisäpotkulla(ja sitähän tuli ihan kivasti) mutta niin tai näin,uusi tilataan taas varalle. Baja SS sarjassa tuli vara spurri mukana niin pääsi taas heti ratalle.  :tongue:
Valtra N111 1/1 ym. ja ihan v...sti velkaa!

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2478 : 21.08.11 - klo: 21.16 »
Kuiva muovinen spurri ei ole kovin hyvä kestämään. Toisaalta rasvaa ei hyödytä laittaa, jos spurrin suojakoppa lepattaa pelkästään vakiokiinnikkeiden varassa. Mulla on koppa lisäksi kahdella ruuvilla kiinni takaosasta lisävarusteolaketta vasten, ja käytän spurrissa rasvaa. Melkein ikuinen sillä konstilla. Kerran kokeilin kuivana ja se oli morjens aika äkkiä.
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2479 : 22.08.11 - klo: 15.59 »
En käsitä miten ei muoviset oo kestäny... itellä ei edes tolla T.S:llä menny sileeki, toki kuluu mutta kesti kyllä galloona tolkulla. Välykset pois spurrilta ja pinjonilta niin ei muuta tarvi.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2480 : 22.08.11 - klo: 23.38 »
No pinjonilla ei välyksiä ole, mutta spurri on vakioasennossa. Kerrohan, mikä sun konsti on vakiospurrin välyksenpoistoon. Pulttasitko pitimeensä kiinni tms?
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa samulii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2481 : 08.09.11 - klo: 20.23 »
Terve Bajamiehet

Kun pari vuotta sitten ostin HPI Firestorm 10T:n ja vähän sen jälkeen näin HPI:n sivuilla Bashing in the park Bajavideon, niin tiesin että tollanen on vielä joskus pakko saada ja tänäkesänä sitten toteutin unelmani.

Olen tässä pikkuhiljaa koittanut kahlata läpi kaikkia näitä yli 80 sivua ja monta asiaa on tullut luettua vasta kun se on jo opittu kantapään kautta, kuten se että jos ei suojaa konetta esim. Outerwearseilla niin vauhtipyörän siivet lentää moottorin suojuksen läpi mäelle. Ihmettelinkin että mistäköhän ne kipinät lentelee soramontulla kun ajelin.

Ajattelin selviäväni suunnilleen sillä vajaalla tonnilla mitä tohon 5B SS versioon ostaessa kuluu mutta olin väärässä, mopo lähti keulimaan ja parin tankillisen jälkeen olinkin jo tilannut DDM:stä 400 euron paketin jossa tuli Dominator V2 Silenced putki, kaikki mahdolliset Outerwearsit, Tarmac Busterit vantelle asennettuna, uudet kovempaa seosta olevat Dirt Busterit (vanhat oli jo aika p*skana), Hostilen harmaat vetarin suojakumit ja FFRC polykarbonaatti-ikkunat.

Sittemmin on joutunu laittamaan jo pari pienempääkin tilausta kun aina huomaa lähemmässä tarkastelussa että jotain on rikki. Ton Dominator putken tuoma teho oli merkittävä verrattuna HPI:n tehoputkeen kuten täältä foorumilta olin lukenutkin ja sen innoittamana sen itsekin tilasin, vaikka ensin luulin että se orkkis tehoputki olis aivan riittävä. Se lisäteho yhdistettynä asfalttirenkaisiin saikin sitten toisen vetarin mutkalle. E-Clippi lähti eturenkaasta irti ja rengas irtos montulla joten niitäkin piti tilata vetareiden kanssa. Sitten huomasin sen vauhtipyörän ja laitoin taas kevennetyn vauhtipyörän tarvittavine työkaluineen ja moottorin muovisuojuksen tulemaan, samalla tarttui mukaan vielä pinion heat sink.

Nyt alkoi tänään jo vähän vituttamaan kun kokoajan saa olla jotain tilaamassa, nimittäin huomasin että tuo moottorin metallisuojus mistä se tulee rungon etuosaan kiinni oli murtunut. Täytyy siis TAAS laittaa uusi tilaus, ja yleensä sieltä aina tarttuu sitten mukaan jotain muutakin kivaa. Nyt himottais esim. ne Worxin etu ja takapuskurit, jotka voisi ostaa ennenku kallis putki vääntyy jossain mällissä. Osien hinnat vaan on aika suolasia verrattuna siihen mitä ne todellisuudessa on, tosin paljon halvempaa tämä silti on kun oikeiden autojen kanssa pelehtiminen.

Onkos kellään muulla tapahtunu vastaavaa moottorinkiinnikkeen murtumista, ilmeisesti sen on täytynyt tapahtua jossain pahassa mällissä koska ei kai toi sentään pelkästä tärinästä voi mennä... Vähän heikko kohta toi kun koko runko on tosta kohtaa yhteydessä takaosaan vaan tolla moottorin kannakkeella ja pohjalevyllä, ja juuri tuosta koko auto pyrkinee taittumaan jos pahasti nokka edellä kolaroi.

ps. nyt se Dominaattorin tuoma tehonlisäyskin alkaa jo tuntua liian pieneltä ja mieli halajaa isompaa moottoria ensi kesäksi. Nälkä tunnetusti kasvaa syödessä.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2482 : 08.09.11 - klo: 22.00 »
Kuulostaa tutulta toi sun tarinan alku; saman videon mäkin taisin aikoinaan nähdä ...  :azn:

No ei ole tosta kohtaa murtunut, mutta vastapuolelta kylläkin. Kopan vahvistamiseksi on paljon erilaisia lisäosia saatavana. Ja myös kokonaisia vahvempia koppia.

Sitähän se mun kokemuksen mukaan on tämä RC-touhu auton kuin auton kohdalla, että saa kulkea enemmän tai vähemmän pitkän tien auton kehittämiseksi käteen käypään kuntoon. Siksi en ole kovin hanakka vaihtelemaan autoja, joutuisi aina tekemään samat jutut uudestaan.

Surullista on se, että valmistajan intresseihin ei edes kuulu, että auto tulisi tehtaalta loppuun asti mietittynä ja tehtynä. Valmistajan intresseissä on saada tuotanto pian pyörimään ja kaupat aikaiseksi. Ja sitten myydään friikeille paranteluosia hyvään hintaan  :shocked: .
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa samulii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2483 : 08.09.11 - klo: 23.58 »
Huomasin että onhan se vastapuolikin murtunut ja sitäpä ei sitten ihan niin vaan vaihdetakkaan :undecided: Liimasin sen pikaliimalla, ei taida kauaa kestää mutta ajelen sitten ilman. En kyllä ala mottia purkamaan ton takia. Kai sitä vois yrittää hitsuuttaakkin jos jaksais ottaa koneen irti. Täytyy varmaan tilata uus moottori tai billet alakerta  :roll:

Tuola DDM sivuilla olevalla billet lohkolla ja hiilikuitu läpillä varustettu moottori vois olla kova (ja kallis). Ainakin mopossa oli huikea vaikutus kun vaihtoi vakion läppäpyttyyn  :cool:

Kyllähän toi aika hyväksi on jo valmistajankin toimesta tehty, kai se raja vaan pitää johonkin vetää. Kyllä sillä vakionakin ihan tyytyväisenä vois ajella jos ei tietäisi mistään muusta... Onhan se tavallaan ihan hauskaakin ostella kaikkia mieleisiään lisävarusteita, aina joku muu keksii tai kehittää jotain parempaa kuitenkin.

Poissa ari-mikael

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2484 : 09.09.11 - klo: 19.26 »
Moicca poijjaat! Juu tos tuli hostilen mxt gummit baja 5 T:hen taakse ni gyl pitoo löytyy mukavasti etenkin nurmella ai ai!Mul koneena toi zenon 27cc ja habakun tekemä tehari ni hyvin naukuu vaik jo välityksiäkin vaihdoin black magic teräs rattaat 18/56.Tos samuli ota yhteyttä Elfvingin Toniin nois koneen viri asioissa siel tekevät viilauksia ja valmiita pytty/mäntä settejä takuulla. :tongue:  ps.Kiitos muuten diy-man
« Viimeksi muokattu: 09.09.11 - klo: 20.40 kirjoittanut ari-mikael »
Savage 4.6 ss ja tyytyväinen :)

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2485 : 09.09.11 - klo: 23.41 »
Huomasin että onhan se vastapuolikin murtunut ja sitäpä ei sitten ihan niin vaan vaihdetakkaan :undecided: Liimasin sen pikaliimalla, ei taida kauaa kestää mutta ajelen sitten ilman. En kyllä ala mottia purkamaan ton takia. Kai sitä vois yrittää hitsuuttaakkin jos jaksais ottaa koneen irti. Täytyy varmaan tilata uus moottori tai billet alakerta  :roll:

Vastapuolella tarkoitin siis samaisen kopan takareunaa, josta menee kiinnike sinne tukivarren vierelle. Siihen kohtaan olen laittamut GBE:n  koneistetun alumiinisen paremman kiinnikkeen.

Eli sulta on haljennut kierrekorvake kampikammiolohkon reunasta? Joo, koko koneenhan siinä remontissa joutuis laittamaan muttereiksi sen osan uusimiseksi  :shocked: .

Ja terkut ari-mikaelille, oonkin tainnut "ajella" sun Bajalla tänä kesänä yhtä paljon kuin omalla  :azn: . Hyviä hetkiä harrastuksen parissa sulle jatkossakin  :smiley:  :smiley: !
« Viimeksi muokattu: 10.09.11 - klo: 23.22 kirjoittanut DIY-man »
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa samulii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2486 : 11.09.11 - klo: 15.07 »
Vastapuolella tarkoitin siis samaisen kopan takareunaa, josta menee kiinnike sinne tukivarren vierelle. Siihen kohtaan olen laittamut GBE:n  koneistetun alumiinisen paremman kiinnikkeen.

Eli sulta on haljennut kierrekorvake kampikammiolohkon reunasta? Joo, koko koneenhan siinä remontissa joutuis laittamaan muttereiksi sen osan uusimiseksi  :shocked: .

Aaa, aivan. Se lohkon reuna mulla tosiaan murtui, paskempi homma. Taidan tilata sellasen billet fan coverin ja juuri ton samaisen kiinnikkeen mikä sullakin on niin se tukeee tota rakennetta niiden 3 muun lohkon kiinnityspisteen kautta vaikkei sitä yhtä kiinnityspistettä lohkoon olisikaan.

Poissa samulii

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2487 : 16.09.11 - klo: 00.38 »
Nyt on Pro-Line Bow-Tie renkaat vanteineen Davella Deal Of The Day-tarjouksessa.

34 dollaria halvemmalla kun normaalisti ja säästö esim. modelsport.co.uk hintaan verrattuna postikulut huomioonottaen 60 euron luokkaa.

Tilasin etu- ja takarenkaat erikseen niin ei pitäisi kummankaan paketin jäädä tullin hampaisiin.

Joutui tarttumaan vielä tähän, nyt mä en tilaa enää mitään... kolme pakettia jo tulossa ja visa taas tapissa...

Olen koukussa radio-ohjattavan osien osteluun.

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2488 : 16.09.11 - klo: 01.37 »
Eturenkaat voi hyvällä tuurilla sutkahtaakin tullista läpi, mutta se on todellinen ihme, jos takarenkaat ei jää tulliin. Takarenkaillehan tulee postimaksua 37$, ja koko paketin arvo on silloin 95$  :shocked: . Jos vaivannäkö tullauksesta huomioidaan, niin se on ihan kiikun kaakun, olisiko kannattanut suosiolla tilata molemmat samassa paketissa ja tullata ne samalla kertaa.

Nääs kun jos osien hinta on ihan siinä verorajalla ja paketin kyljessä ei ole sanottu postikulujen määrää, niin tyhmempikin tullimies ymmärtää, että postikuluineen paketti on verollinen. Varsinkin jos paketilla on kokoa, kuten renkaat sisältäen on.

Ja sitäpaitsi Euro vs USD -kurssi on juuri heikentynyt  :cry: , eli samalla rahalla ei enää saa ihan sitä mitä kaksi viikoa sitten vielä sai.

Nimimerkillä "näitä verokikkailtuja tilauksia on treenattu monia kymmeniä"  :tongue: . Toivottavasti nyt porukka ei ole innostunut liikaa ja aiheuttanut itselleen ja tullivirkailijoille paljon töitä...
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10

Poissa DIY-man

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI Baja 5B
« Vastaus #2489 : 18.09.11 - klo: 21.24 »
Jokavuotiset syyskynnöt taas käsillä  :cool: . Vähän tuo aika onkin mennyt muissa kiireissä. Ja Bajan suhteen moottorinvaihdon jälkeisissä synnytystuskissa ja lastentautien parantelussa. Mutta tänään oli kyllä viimeinkin ihan oikeasti hauskaa  :grin: . Lopulta vaan spurri antautui. No, se oli mun bajan elämän toinen. Kunniakas taival sillä, ja sitten: "saappaat jalassa" roskiin ja murut perässä. Osuutta asiaan toki saattoi olla multaa täynnä olevilla takavanteilla, CY29:llä ja 16/57 -välityksillä  :roll: ...

Mutta vetariasiaa joutuu ihmettelemään. Nimittäin orkkisvetareita. Näyttävät kestävän joko ei mitään tai sitten mitä tahansa. Viime kesänä meni toinen silloisista HPI:n orkkis hd-vetareista ja nakkasin tilalle sellaisen vanhan mallin orkkiksen, jossa on "muovipäät", kun ei muita ollut. Mielestäni hätäratkaisuna vaan, että sais ajelua vähän jatkettua. Dark Soulin jämymmät vetarit pistin samantien tilaukseen. No, vuosi on vierähtänyt ja Dark Soulit on laatikossa edelleen. Tämänkään päivän jälkeen ne eivät vielä pääse baanalle  :shocked: .
Kyosho: Twin Force Trial-Modified 4x4x4, Optima, Inferno Kanai-VE, Zaboon 4wd - Valtra Valmet HiTech 6850 1:18 - Scania 140 Bigfoot 1:10