1
Polttisautot / Vs: Käynnistyvyys
« : 25.12.09 - klo: 18.39 »
Helpoiten käynnistyy kun lämmittää konetta ensin esim. lämpöpuhaltimella.
Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.
Joo. Auto on nyt otettu talveksi pois käytöstä, 3 viikkoon ei ole ajettu.Sormivoimin ei jaksanut vääntää silloin kun kone on kiinni autossa. Vai kuuluuko noi puristukset mitata kun kone on lämmin ?pyöritä vauhtipyörää -Jos kone on timmissä kunnossa, niin voiko vauhtipyörää pyörittää sormivoimin ympäri ollenkaan ?
jos siinä ei ole tuntuvaa vastusta niin pannu vaihtokunnossa. aloita siitä
sanotaan näin että jos moottori on kunnossa, niin hieman hankalaa se on moottori paikallaan mutta oikein yrittämällä onnistuu. siis jos kone on kylmä ja "kuiva".
pyöritä vauhtipyörää -Jos kone on timmissä kunnossa, niin voiko vauhtipyörää pyörittää sormivoimin ympäri ollenkaan ?
jos siinä ei ole tuntuvaa vastusta niin pannu vaihtokunnossa. aloita siitä
Okei, olen ajellut rata-autoilla aikaisemmin (sitäkin viime aikoina erittäin vähän) ja ajattelin ostaa syksy/talvi/kevätautoksi jonkun monsterin. tämä vaikuttaa hinnaltaan iaka sopivalta, sillä en välttämättä haluaisi satsata liikaa tähän kun en ihan aktiivisin harrastaja kumminkaan ole. Eli pääasiassa talvella ajelisin. Onkohan tämä siihen ihan sopiva auto, tai muutenkaan kannattava ostos? Jos kumminkin HPIn valmistama, niin vissiin ihan laadukas..? Mites toi vetarijuttu? Onko se ajovirheistä sattunut se niiden hajoaminen, vai ovatko kaikki vain paisutelleet sitä juttua niin että kaikki luulevat että niitä hajoaa joka toinen minuutti?Mulla on kyseinen auto ja sillä on ajettu jo useampi tankillinen.Vielä ei ole mennyt mitään rikki, vaikka autolle on annettu aina kunnolla leipää Tiedä sitten miten muut on hyppinyt/temppuillut kun ovat saaneet noita vetareita tohon tahtiin rikki.Kaikin puolin laadukkaalta on tuntunut ja tehoa on ainakin ollut riittävästi
Ei muuten, ku jäi vaan toi "carburator body" eli kaasuttimen runko -lause tajuumatta. Siis se tarkoitaa sitä mustaa osaa jonka keskellä se kultainen säätö ruuvi on ?Miten toi Low speed needle asetetaan oikeeseen kohtaan, eli mikä on sille sopiva kohta.
Jos joku tietää kyseisen moottorin perus-säätöjä niin voi laittaa/linkittää tähän.
Aika puutteellisesti meinaan selitetty säädöt tuossa manuaalissa.
Onhan se aika puutteellisesti: "Set needle flush with the carburator body, only turn in 1/2 turn to lean out!" Tarkoittaa siis että neulan pitää olla samalla tasolla kaasuttimen rungon kanssa. Siinä ohjekirjassa on oikein kuvakin ko. aiheesta.
mitenkä paljon oiken ryypytät ja tuleeko sitä kun olet vähän aikaa ajanut. Ja se ei voi olla palanutta kun tuleee nesteenä ulos eli se on palamatonta. kun palanut polttoaine tulee pakokaasuna pihalle. mutta se voi olla myös risiini öljyy ja synteettistä.Siis auto on 2 päivää vanha eikä sillä ole ajettu yhtään. Nyt on vaan kamppailtu käynnistyksen kanssa, koska se lähtee käyntiin vain kun painaa ohjaimesta kaasua samaa aikaa kun vetää startista, jos silloinkaan. Jos päästää kaasusta irti - auto sammuu välittömästi eikä jää tyhjäkäynnille ,niin kuin pitäisi.
Missä kohtaa on servo?Sitten vielä. Mitä kävi äsken ku auton sain käyntiin, niin se otti kierroksia paljon itsestään sitten yritin sammuttaa sitä, niin ei sammunu vaikka kytkin virrat pois päältä ?Väännä servo niin että kaasu kokonaan kiinni. Ei sähköjen katkaisu vaikuta mitenkään polttiskoneeseen, niiden ainoa yhteyshän on kaasuservo, eli virtäkytkin ei toimi tappokytkimenä.