Kirjoittaja Aihe: HB Lightning 10GT  (Luettu 75386 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #120 : 27.06.08 - klo: 12.07 »
no koitan tinkiä sen sitten kaupan päälle :angel:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #121 : 27.06.08 - klo: 21.56 »
Front hub carrierit tykkää hukata alapään pultteja(pultti joka kulkee flange pipen lävitse), kannattaa tarkkailla! niin missä nuo pultit sijaitseesiinä autossa? ja mikä on diffi? meinaan hakea ensi viikolla ton kyseisen auton eli hb lighting 1ogt sport.
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #122 : 28.06.08 - klo: 12.42 »
tarvitsisin apua miten suoritetaan sisäänajo polttoautolle kun olen hankkimassa ekaa polttista aiemmin olen ajellut sähkiksillä... itellä olisi yksi vaihtoehto miten sen voisi suorittaa mutta en ole aivan varma. eli tällöinen ekalla tankillisella antaa olla vaan tyhjäkäynnillä,tokalla ihan vähän kierroksia, kolmannella vähän enemmän kierroksia ja neljännellä huudattaa konetta vähän enemmän. tietysti tankillisien välillä antaa koneen jäähtyä. menikö yhtään oikein??
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #123 : 28.06.08 - klo: 18.03 »
Millä hexeillä nää HB loghtning gt 10 renkaat on?

Tai mistä tiiän mitkä renkaat sopii siihen?

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #124 : 28.06.08 - klo: 20.28 »
Sisäänajon omaan ceniin suoritin seuraavasti.
3-4 tankkia tyhjäkäynnillä röpötellen todella rikkaalla. Lämpöja kannattaa tarkkailla. Lähettimestä voi pikkasen antaa kierroksia jos meinaa sammua.
Tuon jälkeen ajoin pari tankkia pienellä kaasulla ympyrää tasaisella alustalla.
Tämän jälkeen voi ruveta säätämään seoksia laihemmalle kohti huipputehoja, edelleen rauhallisesti ajellen. Itse tein siten että aavistus laihemmalle joka tankin jälkeen kunnes sain säädöt kohilleen. Muista tarkkailla lämpöjä. Näillä ohjeilla sain omasta motista mielestäni ihan timmin.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #125 : 28.06.08 - klo: 23.50 »
Sisäänajon omaan ceniin suoritin seuraavasti.
3-4 tankkia tyhjäkäynnillä röpötellen todella rikkaalla. Lämpöja kannattaa tarkkailla. Lähettimestä voi pikkasen antaa kierroksia jos meinaa sammua.
Tuon jälkeen ajoin pari tankkia pienellä kaasulla ympyrää tasaisella alustalla.
Tämän jälkeen voi ruveta säätämään seoksia laihemmalle kohti huipputehoja, edelleen rauhallisesti ajellen. Itse tein siten että aavistus laihemmalle joka tankin jälkeen kunnes sain säädöt kohilleen. Muista tarkkailla lämpöjä. Näillä ohjeilla sain omasta motista mielestäni ihan timmin.

kiitos avusta!=) eli eikö rikkaalla tarkoita että saa paljon metanolia?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #126 : 30.06.08 - klo: 13.33 »
Sisäänajon omaan ceniin suoritin seuraavasti.
3-4 tankkia tyhjäkäynnillä röpötellen todella rikkaalla. Lämpöja kannattaa tarkkailla. Lähettimestä voi pikkasen antaa kierroksia jos meinaa sammua.
Tuon jälkeen ajoin pari tankkia pienellä kaasulla ympyrää tasaisella alustalla.
Tämän jälkeen voi ruveta säätämään seoksia laihemmalle kohti huipputehoja, edelleen rauhallisesti ajellen. Itse tein siten että aavistus laihemmalle joka tankin jälkeen kunnes sain säädöt kohilleen. Muista tarkkailla lämpöjä. Näillä ohjeilla sain omasta motista mielestäni ihan timmin.

kiitos avusta!=) eli eikö rikkaalla tarkoita että saa paljon metanolia?

Kyllä! Rikkaalla, eli saa paljon polttoainetta.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #127 : 30.06.08 - klo: 14.07 »
ok, thanks! no nyt on hyvät neuvot jo saanut alkuun pääsemiseksi.
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #128 : 03.07.08 - klo: 21.14 »
voisiko joku kertoa mitkä säädöt on tässä kyseisessä autossa? kun en pysty suorittamaan sisäänajoa kun kone huutaa ja samalla vinkuu niin hemmetisti.. :sad:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa DEKY

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #129 : 03.07.08 - klo: 21.25 »
Terve.

Mulla on uus gt10.Ongelmana on se että se ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä, muuten kuin painamalla kaasua. eli mistä ja miten sitä tyhjäkäyntiä säädetään :huh:

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #130 : 04.07.08 - klo: 10.44 »
Terve.

Mulla on uus gt10.Ongelmana on se että se ei pysy tyhjäkäynnillä käynnissä, muuten kuin painamalla kaasua. eli mistä ja miten sitä tyhjäkäyntiä säädetään :huh:
Manuaali auttanee tässä asiassa. Kaasuttimesta kurkun alla olevaa pientä ruuvia kun pyörittää myötäpäivään niin tyhjäkäyntikierrokset nousevat, vastapäivään pyörittäessä laskevat.

voisiko joku kertoa mitkä säädöt on tässä kyseisessä autossa? kun en pysty suorittamaan sisäänajoa kun kone huutaa ja samalla vinkuu niin hemmetisti.. :sad:
Nämäkin löytyvät siitä manuaalista. Manuaalin mukaan teet esisäädöt kaasuttimeen ja servoihin ja kokeilet että ne toimivat oikein. Onko radiosta kaikki namiskat oikeassa asennossa? Lähinnä ne kaksi vipstaakia ohjauspyörän vasemmalla puolella tulee ensiksi mieleen.

Yleisesti vielä aiheesta: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/moottori/moottori.html Näiltä sivuilta löytyy paljon muutakin lukemisen arvoista tietoa.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #131 : 04.07.08 - klo: 11.35 »
kiitos avusta. tänään pitää lähteä kokeilemaan uudelleen, kerron sitten mitä tuloksia saatiin aikaan.. :p
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #132 : 04.07.08 - klo: 17.30 »
no nytten koitin säädellä niin enpä saanu paljoa tuloksia aikaan no sen verran että renkaat ei enää pyöri niin nopeasti ja kone ei huuda niin paljoa. mutta miten saa renkaat kokonaan pysäytetyksi tai siis mistä ruuvista silloin pitää säätää?? kun minulla on sellanen mielikuva että pääneulasta eli tyhjäkäynti ruuvia.. en tiiä :huh: :huh:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa Araldite

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #133 : 04.07.08 - klo: 18.00 »
Periaatteessa riittää kun tasaisella auton ollessa maassa ei ryömi. Renkaat ilmassa helposti vähän pyörii..
Älä kuitenkaan missään tapauksessa laita estettä eteen jos pyrkii ryömimään, pilaat kytkimen.
Ei pääneulasta, vaan kaasarin juuresta, luistin vastakkaiselta puolelta sitä pientä ruuvia.

Poissa DEKY

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #134 : 04.07.08 - klo: 19.11 »
Tarviiko ton tulpan hehkua kokonaan siis tarkotan sitä ulkoreunaan jäävää osaa.Mulla se ei hehku se uloin osa.

Voiko toi tulppa olla rikki, jos mun auto pysyy käynnissä, vain jos antaa kierroksia, mutta ei tyhjäkäynnillä ?

Antakaa jotain vinkkejä millä toi auto pysyy käynnissä tyhjäkäynnilläkin. Tähän mennessä oon koittanut säätää tyhjäkäynti ruuvia ja seoksia, mutta mikään ei auta.

Sitten vielä. Mitä kävi äsken ku auton sain käyntiin, niin se otti kierroksia paljon itsestään sitten yritin sammuttaa sitä, niin ei sammunu vaikka kytkin virrat pois päältä ?

Auttakaa amatööriä.

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #135 : 04.07.08 - klo: 19.18 »
Sitten vielä. Mitä kävi äsken ku auton sain käyntiin, niin se otti kierroksia paljon itsestään sitten yritin sammuttaa sitä, niin ei sammunu vaikka kytkin virrat pois päältä ?
Väännä servo niin että kaasu kokonaan kiinni. Ei sähköjen katkaisu vaikuta mitenkään polttiskoneeseen, niiden ainoa yhteyshän on kaasuservo, eli virtäkytkin ei toimi tappokytkimenä.
Jere M

Poissa DEKY

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #136 : 04.07.08 - klo: 19.22 »
Sitten vielä. Mitä kävi äsken ku auton sain käyntiin, niin se otti kierroksia paljon itsestään sitten yritin sammuttaa sitä, niin ei sammunu vaikka kytkin virrat pois päältä ?
Väännä servo niin että kaasu kokonaan kiinni. Ei sähköjen katkaisu vaikuta mitenkään polttiskoneeseen, niiden ainoa yhteyshän on kaasuservo, eli virtäkytkin ei toimi tappokytkimenä.
Missä kohtaa on servo?

Poissa DEKY

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #137 : 04.07.08 - klo: 19.32 »
Käynnistyksen jälkeen välillä tulee pakoputkesta vihreää mönjää,eli luultavasti palanutta polttoainetta kun kallistelee autoa. Onko silloin liian rikkaalla?

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #138 : 04.07.08 - klo: 20.23 »
mitenkä paljon oiken ryypytät ja tuleeko sitä kun olet vähän aikaa ajanut. Ja se ei voi olla palanutta kun tuleee nesteenä ulos eli se on palamatonta. kun palanut polttoaine tulee pakokaasuna pihalle. mutta se voi olla myös risiini öljyy ja synteettistä.
« Viimeksi muokattu: 04.07.08 - klo: 20.26 kirjoittanut mehtis »
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #139 : 04.07.08 - klo: 20.31 »
Ari-pekan rc sivuilla sivuilla on ohjeet säätämisestä. Kokeile vaikkapa googlella josko löytyis. Siellä on myös paljon muuta hyödyllistä. En osaa auttaa itse, en omista polttiksia Ja tarkoitat varmaan palamatonta ainetta, etkä palanutta.

Kaikki aloittelijat, etsikää tietoa ensin ja kysykää vasta sitten täällä foorumilla. Säästätte aikaa ja muita harrastajia. Voisiko tuon kirjoittaa johonkin näkyvään paikkaan isolla? Uusavuttomuus on noloa, mutta kaikkihan on joskus pieniä aloittelijoita.
Jere M

Poissa DEKY

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #140 : 04.07.08 - klo: 20.46 »
mitenkä paljon oiken ryypytät ja tuleeko sitä kun olet vähän aikaa ajanut. Ja se ei voi olla palanutta kun tuleee nesteenä ulos eli se on palamatonta. kun palanut polttoaine tulee pakokaasuna pihalle. mutta se voi olla myös risiini öljyy ja synteettistä.
Siis auto on 2 päivää vanha eikä sillä ole ajettu yhtään. Nyt on vaan kamppailtu käynnistyksen kanssa, koska se   lähtee käyntiin vain kun painaa ohjaimesta kaasua samaa aikaa kun vetää startista, jos silloinkaan. Jos päästää kaasusta irti - auto sammuu välittömästi eikä jää tyhjäkäynnille ,niin kuin pitäisi.

Voikohan tälläsen auton viedä liikkeeseen takaisin säädettäväksi, koska tän piti olla valmiiksi säädetty sisäänajoa varten, mutta tää ei ole vielä kertaakaan lähtenyt käymään kuten pitäisi ?

Ja Sysi Arin sivuja oon lukenu, mutta vaikee alkaa säätelemään, kun ei tää "valmiiksi säädetty" auto pysy ees tyhjäkäynnillä päällä.

Mutta tällästä tää polttis autoilu on.
« Viimeksi muokattu: 04.07.08 - klo: 20.53 kirjoittanut DEKY »

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #141 : 04.07.08 - klo: 21.04 »
Siellä ari-pekan sivuilla olevassa ohjeessa sanotaan, että ensiksi ei sähköjä päälle, hiukan vain liikutetaan kaasuservoa käsin. LUE OIKEASTI NE OHJEET, foorumi ei ole henkilökohtainen helpdesk.  Auton ohjekirjassa on kokeilusäädöt, laita niihin aluksi. Kai ne liikkeessäkin auttaa, soita ja kysy mitä tehdä, jos olet niin urpo että et lue ohjeita. En suosittele polttista jos ei tiedä mikä on servo, tai ei jaksa ottaa selvää.
Elkää vastatko, jos jossain on hyvät ohjeet, opetetaan hakemaan tietoa.

Miksi luulette minun tykkäävän sähkövehkeistä?



Äänien(siis niiden puutteen) takia tietenkin.  :angel:
Jere M

Poissa DEKY

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #142 : 04.07.08 - klo: 21.26 »
Noh pitää vaan säädellä lisää, niin kait se tästä lähtee :smiley:

Poissa HYPER 11 WRC

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #143 : 04.07.08 - klo: 21.49 »
Noh pitää vaan säädellä lisää, niin kait se tästä lähtee :smiley:
No nyt näin sivusta seuranneena, ei tuo voi noin vaikeeta olla.  Varsinkaan säädetylle koneelle.
Otappa ohjeet esille ja paa säädöt perusasetuksille!!

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #144 : 04.07.08 - klo: 22.05 »
On luettu aripekat ja kaikki ohjekirjatkin, mutta kun säädän sitä "tyhjäkäynti" neulaa, se kaasarin kurkku ei aukea, se on koko ajan aivan kiinni, ja 1 akullinen rotostarttia pyöritetty ja ei ole käyntiin lähtenyt.

Eli siis miten sen kaasuttimen kurkun saa avautumaan pikkasen?

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #145 : 04.07.08 - klo: 22.13 »
no voiskai sitä tyhjä käyntii säätää isommalleen. ja jos ei auto niin käännä neulat pohjaan ja kato ohje kirjasta setuppi ja pistä niin. ja muista se että autoo ei saa säätä kun se on kylmä sun on saatava se käyntii ja lämpöseks ja säädäsit vähän kerrallaan noin 5 min kerrallaa. mutta älä säädä liian laihalleen että kone hiotuis kunnolla.sillei että pysyy käynnissä ja mieluiten vielä räkis polttoainetta. eli kävis rikkaalla ja muista tarkkaila lämpöjä ja muista antaa koneen jäähtyä kunnolla sisään ajon aikana, aina kun yks tankki on pukilla päristelty niin noin 10-15minuutin tauko.

-RIKU
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #146 : 04.07.08 - klo: 23.36 »
np nyt minä itse tulin säätämästä autoa ja hyvin mielin eli sain säädöt suhkot kohalleen, paitsi pannu käy aika kuumana, mitä sille tehdä? koitin vaikka mitä säätää mutta ei kauheasti uskalla ettei noi säädöt häviä. ja kerkesin ajamaan sisäänajon melkein loppuun paitsi yksi tankillinen pitää ajaa vielä max. puolikaasulla.. eli ajan näin ainakin itse sisäänajon 2-3 tyhjäkäyntiä ja 1-2 max puol teholla :undecided:
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #147 : 05.07.08 - klo: 16.21 »
kauanko teillä kestää ajaa täysi tankki tyhjäksi noin..?? (alkuperäisen kokonen tankki)
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #148 : 05.07.08 - klo: 21.18 »
paitsi pannu käy aika kuumana, mitä sille tehdä?

säädänyt sitä pääneulaa auki päin. kun etkai viiti tuhota heti konetta jo sisään ajossa. :lol: . jo onko sulla lämpömittarii ja muista se että kun ajat sisään niin sen pitää mieluiten räkiä.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa joonas93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HB Lightning 10GT
« Vastaus #149 : 05.07.08 - klo: 21.42 »
ei ole vielä lämpömittaria, paljonko moottorin lämpö olisi hyvä olla?
LRP SHARK 18-RACE MONSTER FACTORY TEAM
 Mini Rave 1.5 project!