Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Propatria

Sivuja: [1]
1
Hobao / Vs: Hobao Hyper 7, torsen ja kardaaniongelma.
« : 05.06.12 - klo: 20.30 »
Ei kenelläkään sattus olemaan tietoa noista hobaon kardaanien mittaustavasta? Onko päästä päähän asti? Hobaolle kyselyä laitettu mut ei vielä vastausta ainakaan.

2
Hobao / Vs: Hobao Hyper 7, torsen ja kardaaniongelma.
« : 28.05.12 - klo: 17.36 »
Joo, eipä ole helppoa sopivien kardaanien löytyminen. Eteen sopiva löytyy tuolta http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-hihnat-ja-kardaanit/86mm-centre-dogbone-option-weight-front-green-jqb-145 mutta takimmainen tuottaa hankaluuksia juurikin tuon eri valmistajien eri tavalla ilmoitettujen mittojen takia.

Haussa siis kokonaismitaltaan 102-105mm tai tapin keskeltä keskelle 97-100mm pitkä kardaani. Pallot ovat 8mm ja poikkitapit 3*13mm. Auttakee nyt joku löytämään sopiva kardaani että saa auton liikenteeseen.

Tosiaan nuo hobaon kardaanien mitat ei ole ilmoitettu tappien keskeltä keskelle vaan tapin ulkolaidasta ulkolaitaan. Näin ollen tuo http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-hihnat-ja-kardaanit/90mm-centre-dogbone-option-weight-back-green-jqb-137 vastaa täysin hobaon 93mm:n kardaania.

3
Hobao / Hobao Hyper 7, torsen ja kardaaniongelma.
« : 22.05.12 - klo: 20.24 »
Elikkäs apuja kaivataan semmoiseen kun tilasin ebaysta hyper 7.5 myytävänä olleen keskitorsenin. Itsellä on normaali hyper 7 tq rtr mihin sen laitoin ja hienostihhan se siihen muuten istui muttamutta.

Kardaanin kerpeleet oli liian pitkät tuolla setupilla johtuen torsenin erilaisista ulostuloista vakiodiffiin verrattuna. Onko tietoa mistä tuo johtuu, alustan/diffien vai kardaanien eroista ja mistä löydän sopivat kardaanit. Nuo alkuperäiset kardaanit taitaa olla 93/104mm pitkät ja pitäisi löytää 3-5m lyhyemmät.

Ylipäätään mistä tuo kardaanien pituus mitataan? Ilmeisesti hobaon kardaanit poikkitapista tappiin, koska silloin nuo vakiokardaanille ilmoitetut mitat sopivat omiin mittauksiin. Onko kaikilla valmistajilla sama mittaussysteemi vai onko joissain ilmoitettu päästä päähän asti mittaa.

Ja torsen on hobaon oma, musta punaisella O-renkaalla ja muovikuorella.

4
Joo ei garagea näköjään kaupanteko kiinnosta ollenkaan. Ihme liike kun ei tilauksia lähetetä. Kaksi tilausta tehty, toinen toukokuussa ja toinen viikko sitten. Viimmesimmästä tilauksesta ei tilausvahvistusta eikä mitään. Ihme että pystyssä pysyy vielä. Ei tuommosesta liikkeestä kannata mitään tilata. Racing factorylla, Sabella ja Hobao Finlandilla sentään homma toimii.

5
RC-Garagesta ei ainakaan jäänyt hyvää kuvaa. Toukokuun 18. päivä pistin tilauksen. Sähköposteihin ei vastausta. Ensimmäisellä soitolla tökeröä käyttäytymistä ja sain vaikutelman että vika on minun kun ei tavarat ole tullut. Toisella soitolla jo vähän asiallisempaa käytöstä kun oli huomannut että oma moka siellä päässä.

Nyt taas kolme viikkoa mennyt viimmeisimmästä soitosta kun oli olevinaan jo lähetystä pakkaamassa vaan eipä ole vieläkään tavara perillä.

Eli omien kokemusten pohjalta en todellakaan voi suositella. Näillä ajokausi pituuksilla kannattaa tilaus jättää viimmeistään syyskuussa niin voi juuri ja juuri seuraavalle toukokuulle tavarat saada.

6
Polttisautot / Vs: LRP ZR.30 X
« : 18.05.10 - klo: 15.57 »
Nyt olisi sisäänajot tehtynä. Ihan hyvin tuntuisi olevan voimaa .28 macstariin verrattuna. Onkos kukaan koneen omistaja vertaillut mikä O.S. tulppa tähän olisi paras? Olisiko kylmä #A5 vai medium hot #8 parempi vaihtoehto? Tuo A3 on varmaankin liian kuuma tämän kokoluokan moottoriin.

Toki muitakin hyväksi havaittuja tulppia voi ehdottaa.

7
Polttisautot / Vs: LRP ZR.30 X
« : 15.05.10 - klo: 00.16 »
Joo ihan auto käyttöön on tuo sidewinder. Kone on kiinni hyper seiskassa eli teho/painosuhde pitäis olla siis ihan kunnossa :azn:. Huomenna täytyy laittaa seosruuvit tehtaan asetuksiin ja lähteä siitä tuolla byronilla liikkeelle. Jos pari kolme tankillista vielä ajelisi rikkaalla niin luulisi jo sitten olevan vara ruveta säätöjä etsimään.

8
Polttisautot / Vs: LRP ZR.30 X
« : 14.05.10 - klo: 23.26 »
Itse käytin 5 tankillista sidewinderin 16 prosenttisella säätöihin koskematta kun sattui ylimääräisenä olemaan vähän. Sitten vaihdoin byronin 25 prosenttiseen tarkoituksena ruveta pikkuhiljaa säätöjä etsimään.

Tosiaan säädöt oli vielä reilusti rikkaalla(tyyni-ilma ja aukea täynnä savua)kun sammui ajosta yhtäkkiä ja ei sitten millään meinannut lähteä pyörimään. Kylmä hiki melkein jo valui kun kiinnileikkaaminen kävi mielessä mutta sylinteri ja mäntä kuin uudet onneksi.

Taukoja pidin tankillisten välissä ja muutenkin kaikki olevinaan ok, tuo yläkuolokohdan tiukkuus vaan yllätti että miten se seitsemän tankillisen jälkeen yhtäkkiä tuli tuo jumi.

9
Polttisautot / Vs: LRP ZR.30 X
« : 14.05.10 - klo: 22.41 »
Jahans onkos muilla kokemusta mikä oli kun männän yläkuolokohdassa meni seitsemän tankillisen jälkeen todella tiukaksi. Ei jaksanut starttiboksi pyörittää ja muutenkin todella tiukka.

Säädöt oli rikkaalla vielä eli sisäänajot menossa. Auki käytin konetta niin ei ainakaan mitään kiinnileikkaamis jälkiä näkynyt sylinteriputkessa ja männässä. Jumi laukesi kun vauhtipyörää pyörittelin käsin. Aikansa kun pyöritteli käsin konetta niin lähti taas käyntiin ja tuntuu toimivan normaalisti mitä nyt vähän kokeilin.

Eli onko muilla samanlaisia kokemuksia että mikä tossa oli vialla oikein? Koneessa vika vai onko hyvinkin yleistä uusissa koneissa tommonen.

10
Polttisautot / Vs: LRP ZR.30 X
« : 07.05.10 - klo: 00.37 »
Jep, eli sen verran sain selvitettyä että molemmissa on SG-mallinen ja 14mm. kiertokanki. Se vielä mietityttää että mikä mitta tuo 14mm on tossa kangessa. Jos tuo on joku standardi niin sittenhän noitten vauhtipyörän ja kytkinkalujen pitäs mennä LRP:hen

11
Polttisautot / LRP ZR.30 X
« : 06.05.10 - klo: 22.17 »
Tarkoitus olisi tuommoinen motti laittaa hyper seiskaan. Nykyinen kone on hyperin alkuperäinen macstar .28. Elikkä kenelläkään tietoa meneekö vauhtipyörä, kytkinpalat ja kello noin niinku ilman suurempia onkelmia koneesta toiseen. Ilmeisesti lrp:een motti käy kuiteskin suoraan hyperin moottoripukkiin.

Ja ei, en kahlaa koko foorumia ja nettiä läpi löytääkseni vastauksen tähän kun ei pikainen haku kerran mitään löytänyt. Kokeillaan jos jollain olisi vastaus antaa suoraan tähän.

12
Polttisautot / Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« : 14.04.10 - klo: 19.30 »
Nojoo melkein kaikki tsadilaisethan nyt onki tunnetusti pellejä. Kundi, Tsadilainen, pelle, synonyymeja kaikki.

Eipä tainnut minun syntymävuonna paljon RC-harrastusta olla olemassa mutta mitäpä sinä siitä tietäisit.

Mutta tulihan sitä vähän asiaakin eli tosiaan ei noita huippuja hirveästi tule lisää kuten vähän arvelinkin.

No testaamaan pääsee ehkä ensi viikolla kun noi kytkinkellot tulee jos tulee.

Toki jos jollain on oikeasti faktaa asiasta niin voi ASIALLISESTI vastata. Jertzi voi painua minun puolestani sinne minne ei aurinko paista. Sinun mielipiteesi ja kommenttisi ei nyt vaan satu kiinnostamaan niin paljoa kun ei näköjään mitään järkevää sanottavaa kuitenkaan ole.

Valvojat voivat toki poistaa tämän ketjun jos tämä jotain niin suunnattomasti häiritsee ettei sen kanssa pysty elämään.

13
Polttisautot / Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« : 14.04.10 - klo: 15.47 »
Taidat koko jätkä olla turha jos pitää pätemään tulla eikä vastausta saa vaikka ilmeisesti tietoakin voisi olla. Se on selvä varmaan kaikille et vauhti kasvaa mutta miten paljon ja miten tuon väännön kanssa käy että riittääkö tuolla motilla noilla välityksillä.

Jos ei ole tietoa niin voi jättää myöskin vastaamatta ja siirtyä seuraavaan aiheeseen.

14
Polttisautot / Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« : 14.04.10 - klo: 10.28 »
Miksi kysyisin? Ei tuo mikään erikoinen aloittelijan ongelma ole minun mielestä ja muutkin voi olla kiinnostuneita mitä piikin tai pari isompi ratas vaikuttaa kulkupuoleen.

Eli jos jollain on kokemuksia pelkän mutu tuntuman sijaan niin voi ihan hyvin tähän ketjuun vastata. Löytyy haullakin paremmin sen jälkeen jos aiheesta on oma ketju eikä häviä tuonne satojen viestien joukkoon.

15
Polttisautot / Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« : 13.04.10 - klo: 23.16 »
Eli tarkoitus olisi vaihtaa kytkinkello toiseen ja mistään ei löydy oikein tietoa mikä on todellinen vaikutus huippunopeuteen jos vaihtaa tohon 16 piikkiseen.

Koneena mulla on Mach.28 ja päärattaana alkuperäinen 46 hampainen. Tilasin samalla myöskin 14 hampaisen kytkinkellon mutta onko kellään kokemusta riittääkö tossa motissa vääntö noille välityksille vai pistänkö suosiolla 14 hampaisen paikoilleen?

Auto on muuten kutakuinkin vakio RTR TQ peli.

Sivuja: [1]