Kirjoittaja Aihe: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan  (Luettu 1939 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« : 13.04.10 - klo: 23.16 »
Eli tarkoitus olisi vaihtaa kytkinkello toiseen ja mistään ei löydy oikein tietoa mikä on todellinen vaikutus huippunopeuteen jos vaihtaa tohon 16 piikkiseen.

Koneena mulla on Mach.28 ja päärattaana alkuperäinen 46 hampainen. Tilasin samalla myöskin 14 hampaisen kytkinkellon mutta onko kellään kokemusta riittääkö tossa motissa vääntö noille välityksille vai pistänkö suosiolla 14 hampaisen paikoilleen?

Auto on muuten kutakuinkin vakio RTR TQ peli.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« Vastaus #1 : 14.04.10 - klo: 09.48 »
Miksi et kysy täältä sitä.

http://rc10.fi/index.php?topic=36963.0

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« Vastaus #2 : 14.04.10 - klo: 10.28 »
Miksi kysyisin? Ei tuo mikään erikoinen aloittelijan ongelma ole minun mielestä ja muutkin voi olla kiinnostuneita mitä piikin tai pari isompi ratas vaikuttaa kulkupuoleen.

Eli jos jollain on kokemuksia pelkän mutu tuntuman sijaan niin voi ihan hyvin tähän ketjuun vastata. Löytyy haullakin paremmin sen jälkeen jos aiheesta on oma ketju eikä häviä tuonne satojen viestien joukkoon.

Poissa Ooppelijanne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« Vastaus #3 : 14.04.10 - klo: 15.11 »
Jos ei ihan päin hanuria mennyt, niin olisiko nopeuden muutos abute 12%
hobao hyper 8 .28, Kyosho mini-Z mr-01, HB cyclone s drift CounterSteerMod 86%

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« Vastaus #4 : 14.04.10 - klo: 15.18 »
Miksi kysyisin? Ei tuo mikään erikoinen aloittelijan ongelma ole minun mielestä ja muutkin voi olla kiinnostuneita mitä piikin tai pari isompi ratas vaikuttaa kulkupuoleen.

Eli jos jollain on kokemuksia pelkän mutu tuntuman sijaan niin voi ihan hyvin tähän ketjuun vastata. Löytyy haullakin paremmin sen jälkeen jos aiheesta on oma ketju eikä häviä tuonne satojen viestien joukkoon.

Minkä ihmeen takia et sitten kokeile. Tämä on niin turha topicci kuin vain voi olla, usko pois.
Vähän sama kuin kysyn (vaikka nyt olen jokunen vuosi ajannut näillä ja viellä kokeillut) että jos vaihdan minun VTR autoon 3 piikkiä pienempi pääratas miten muuttuu vauhti.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« Vastaus #5 : 14.04.10 - klo: 15.47 »
Taidat koko jätkä olla turha jos pitää pätemään tulla eikä vastausta saa vaikka ilmeisesti tietoakin voisi olla. Se on selvä varmaan kaikille et vauhti kasvaa mutta miten paljon ja miten tuon väännön kanssa käy että riittääkö tuolla motilla noilla välityksillä.

Jos ei ole tietoa niin voi jättää myöskin vastaamatta ja siirtyä seuraavaan aiheeseen.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« Vastaus #6 : 14.04.10 - klo: 18.29 »
Taidat koko jätkä olla turha jos pitää pätemään tulla eikä vastausta saa vaikka ilmeisesti tietoakin voisi olla. Se on selvä varmaan kaikille et vauhti kasvaa mutta miten paljon ja miten tuon väännön kanssa käy että riittääkö tuolla motilla noilla välityksillä.

Jos ei ole tietoa niin voi jättää myöskin vastaamatta ja siirtyä seuraavaan aiheeseen.

Tietoa on senverran että tämä on edelleen ihan turha topicci.
Ja on tietoa sinun kysymykseen että en tiedä koska ei kiinnosta mutta spekulaatiot on.
Luitkos säännöt ennenkuin avasit tämän  :huh:
Ja huom, olen VARMASTI harrastanut näillä RC-AUTOILLA pidemmän aikaa kuin sinä olet vanha.
Jerzi

PS Jätkäksi ei kyllä ole kukaan moneen vuoteen minua kutsunut mutta minun pojat kutsuu minua kyllä KUNDIKSI.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« Vastaus #7 : 14.04.10 - klo: 18.34 »
Taidat koko jätkä olla turha jos pitää pätemään tulla eikä vastausta saa vaikka ilmeisesti tietoakin voisi olla. Se on selvä varmaan kaikille et vauhti kasvaa mutta miten paljon ja miten tuon väännön kanssa käy että riittääkö tuolla motilla noilla välityksillä.

Jos ei ole tietoa niin voi jättää myöskin vastaamatta ja siirtyä seuraavaan aiheeseen.

Minustakin vähän turha topicci
.
Perussääntö rattaille: kun kytkinkellon/pinionin hammaslukua korottaa, huippunopeus kasvaa, vääntö pienenee ja kun spurrin hammaslukua kasvattaa huippunopeus pienenee ja vääntö kasvaa.
Sanoisin että kolmen hampaan korotuksella et tule näkemään huippunopeudessa eroa silmin. Vääntö voi kärsiä, tietenkin riippuen siitä, kuinka tehokas moottori sinulla on.

En ymmärrä sitä, että pitää tällaisia threadeja laitella tänne, onko se jotenkin alentavaa mennä kysymään "noobikysymyksistä"? Paremmin olisit varmaan hyperin omasta topicista saanut tietoa. Sori OT
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Propatria

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« Vastaus #8 : 14.04.10 - klo: 19.30 »
Nojoo melkein kaikki tsadilaisethan nyt onki tunnetusti pellejä. Kundi, Tsadilainen, pelle, synonyymeja kaikki.

Eipä tainnut minun syntymävuonna paljon RC-harrastusta olla olemassa mutta mitäpä sinä siitä tietäisit.

Mutta tulihan sitä vähän asiaakin eli tosiaan ei noita huippuja hirveästi tule lisää kuten vähän arvelinkin.

No testaamaan pääsee ehkä ensi viikolla kun noi kytkinkellot tulee jos tulee.

Toki jos jollain on oikeasti faktaa asiasta niin voi ASIALLISESTI vastata. Jertzi voi painua minun puolestani sinne minne ei aurinko paista. Sinun mielipiteesi ja kommenttisi ei nyt vaan satu kiinnostamaan niin paljoa kun ei näköjään mitään järkevää sanottavaa kuitenkaan ole.

Valvojat voivat toki poistaa tämän ketjun jos tämä jotain niin suunnattomasti häiritsee ettei sen kanssa pysty elämään.

Poissa Bonzer

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kytkinkello 13T-->16T hyper seiskaan
« Vastaus #9 : 14.04.10 - klo: 19.53 »
Lippu banaani saarille vaan mun mielestä. Ei sitä tartte tänne tulla suuta soittamaan. (ei sillä, etten itse olisi joskus niin tehnyt :roll:)