Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - WildWilly

#1
Jaa, kaipa se hiljaisuus on sitten myöntymisen merkki, eli ei kannata hankkia tuota.
550 MJ mulla onkin, ja siihen olen tyytyväinen (ehkä kun paremmasta en tiedä?), ja ohjelmointilaite olisi siis valmiina.

T:Ville H
#2
Aika hiljaista täällä...

Maailmalla on XC800 -säädintä aika halvalla tarjolla, ja Verticalissakin olisi varastoa runsaasti...

Onko nyt kuitenkin niin, että tämä säädin on susi, tai ainakin jotenkin vaillinnainen? Onko tuoretta kokemusmaailmaa?

Mersii Pokyy

WildWilly
#3
Tamiya / Vs: Tamiya TB-02
08.10.12 - klo: 11.13
Tsekkaa ohjeen Parts-osasta kehys A siinä ko. osa on merkitty tarpeettomaksi. Tässä siis EvoIII:n ohjeet, tuo diffin kasaus sivulla 8: http://www.tamiya.com/english/rc/rcmanual/tbevo3.pdf

T:Ville H
#4
Tamiya / Vs: Tamiya TB-02
07.10.12 - klo: 20.55
Hahaa, olihan tuolla RcMartissa noita EvoIII:n aludiffiulostuloja, puusilmä iski jälleen: http://www.rcmart.com/yeah-racing-tbevo3069bu-aluminum-differential-joint-tamiya-tbevo3-p-27983.html?cPath=595_744_1234
Ja kasauksessa tosiaan EvoIII:n ohjeiden mukaan, muuten ei onnistu. Kaikki muut osat, eli ruuvi, mutteri, painelaakeri ja jousi siis perusdiffistä, mutta tarvitaan lisäksi osa A5. Jousi tulee toiselle puolelle painelaakeriasetelmaa kuin perusversiossa.

T:Ville H
#5
Tamiya / Vs: Tamiya TB-02
07.10.12 - klo: 20.47
Tuon TB03n vetoakselin (keski)laakerit ovat nähtävästi noin millin -pari leveämmällä, ja mikäli oikein muistan, ratas oli hiukkasen keskemmällä, siksi ei sopinut suoraan. Käytin itse Tamiyan alkuperäisosaa 54125 ( http://www.modellbau-seidel.de/index.php?firma=Tamiya&best=54125&name=Front-Direct-Coupling-TB-03,-TB-Evo-V , esim). Kavensin noiden ulostulojen laakerien stopparilaippoja, en koskenut itse spooliosaan.

Mutta tuota voi hyödyntää toki, kyllähän sen tuntee onko laakerit tiukilla eli pyöriikö akseli vapaasti. Rattaan paikan voi tarkistaa kasatusta diffistä mittaamalla. Rattaana kannattaa käyttää yksisuuntalaakerille tarkoitettua osaa 50979 ( http://www.modellbau-seidel.de/index.php?firma=Tamiya&best=50979&name=Freilauf-Zahnrad-TB-02,-TB-Evo-III ). Itse asiassa tuon rattaan paikkahan on se kaikkein tärkein, että kulmavaihteen välys on oikein. Spoolin kaventaminen, jos siis tarpeen, olisi kyllä syytä tehdä koneistamalla eli sorvilla, käsipelillä ei tule tarpeeksi tarkkaa.

T:Ville H

#6
Tamiya / Vs: Tamiya TB-02
07.10.12 - klo: 12.41
Moi,

Olen väsännyt Fundamentalisti- Vintage -hengessä näistä kaksi VTR-autoa. Tämähän on EvoIII:n karvalakkimalli, joten suuri osa sen palikoista on sovellettavissa. Totuuden nimessä on kuitenkin todettava, että aika on näistä jo ajanut ohi...

Alustan heikko paikka on ehdottomasti diffit, ja tarkemmin muoviset ulostulot. Ne korkkaavat todella herkästi, ja diffilevy alkaa pyöriä. Stellalla ja RCMartilla oli aikanaan Yeah Racingin alumiiniset ulostulot, joita muuten suosittelen, mutta kun ei näyttäisi olevan enää varastossa. Jos ne kuitenkin löydät jostakin, katso Tamiyan kotisivulta Evo3:n kasausohjeista, miten diffit kasataan, kun on hieman eri tavalla kuin tuossa perusversiossa. Jonkinlainen selvästi parempi kuin vakio, mutta heikompi kuin alumiininen, löytyy EvoIII-osista, esim. Seideliltä: http://www.modellbau-seidel.de/index.php?firma=Tamiya&best=50992&name=Diff-Abtriebe-TB-Evo-III,-TB-Evo-IV Suosittelen tietenkin karbidi- tai keraamisia diffikuulia. http://www.stellamodels.com.hk/ceramic-diff-ball-p-4949.html

Spoolia ei löydy, olen itse soveltanut TB03:n spoolia, joka vaatii modifiointia (kavennus muistaakseni 0,6 mm puoleltaan, ja rattaan paikan siirto aluslevyllä, tarvitset tietenkin myös rattaan, TB03:ssa erilaiset), ja toisaalta olen sorvannut itse alumiinista keskiosan. Spooli (eli kiinteä veto diffin tilalle) on käsittääksen driftauksessa tarpeen?

Seideliä suosittelen muutenkin, hyvä valikoima, halvat hinnat, nopea toimitus, haittana postikulut 10 €/tilaus, joten kannattaa ottaa enemmän tavaraa samalla? Toisaalta isokaan tilaus ei mene tulliin, kun on EU:n sisällä.

Jos haluat laittaa yhtään tehokkaamman koneen, tästä moottoripukki:
http://www.stellamodels.com.hk/tb02-04lb-aluminium-motor-mount-tamiya-p-3337.html
(Huom: EvoIII:n pukki ei käy)
Vetoakseleitakin löytyy Stellalta,tietenkin ainakin eteen sellaiset.

Kardaaniakselin kanssa on ollut sellaisia ongelmia, että pikkukivet kiilautuvat akselin ja rungon väliin, ja sorvaavat akselin lopulta poikki. Olen itse laittanut akselin päälle 9 mm ulkohalkaisijalla 18 cm pitkän muoviputken, se tulee takaosasta laakeripukin sisälle ja edessä samoin, eli osien N5 ja N6 alle.

Tuo tehon epätasapaino kuulostaa kyllä oudolta, ainoa mikä tulee mieleen on, että diffi (taka-) luistaa, ja on hyvin nopeasti entinen...

Onnea projektiin,

Ville H
#7
Moi, tämä saattaisi sopia, ei tosin ole mitään näitä moderneja kotkotuksia kuten kaasukäyriä tms., itse asiassa myös jarrutoiminto puuttuu:
http://at.robbe-online.net/rims_at.storefront/4c08a3920030e4db271b3e0dc1460653/UserTemplate/1/?ISID=4c08a3920030e4db271b3e0dc1460653

Botskikäytössä hyväksi todettu, hyvin hallittava alarekisteri, ts. tarkka myös pienillä tehoilla.

Eli vähissähän nuo ovat, vaihtoehdot.

T:WildWilly64