Tänään rata oli liukas ja pito epätasainen ja ajaminen oli lähinnä selvytymistä, ei millään tavalla mielekästä. Kierrosajat selvästi hitaamipia kun edellisellä kerralla kun pito oli mitä oli, siitä huolimatta kova rengaskuluma yllätti joka oli samaa luokkaa kun turffilla.
Toinen mikä hämmästytti oli auton ja renkaiden likaisuus, erän jälkeen kun mekkasi niin kädet oli mustana kuin mattoluokissa. Tästä syystä kysyin onko renkaiden pidotuksesta, kovasti toisilla kumit vinkuu jopa linjan ulkopuolella.
Miten rataa on tarkoitus huoltaa että pito pysyy tasaisena sekä vertailukelpoisena kerrasta toiseen?
Olisin näistä asioista kysynyt muilta kuskeilta mutta kovin on vähäisesti kuskeja isoon ääneen himotulla betoniradalla.
Rataa huolletaan tällähetkellä noin kerran viikossa ja kuten jo aiemmin tuossa todettiin betoniradalle on tyypillistä, ettei pito ole joka päivä ihan samanlainen, mikä on osa liukkaan pinnan viehätystä.
Hakkilan säännöissä mainitaan siitä, että asiat tapahtuvat talkoilla. Radan siivous on merkittävin osatekijä auton likaantumisen estämisen kannalta.
Eli harrastajat siivoavat toisia harrastajia varten radan pyyteettä ja ilman korvausta talkoilla. Tämä tapahtuu useimmiten torstaisin puolen päivän jälkeen, ennen viikkokisoja. Jos ajankohta ei sovi ja haluaisi osallistua yhteisen hyvän tekemiseen, niin siivota voi esimerkiksi imuroimalla varikkoaluetta, mikä edesauttaa siihen, ettei pölyä leijaile niin paljoa radoille.
Et maininnut millä renkaalla ajoit, mutta väittäisin betonin kuluttavan rengasta merkittävästi vähemmän kuin turffi ja varsinkin renkaan nopeus (minipin ja honeycomb) pystyy huomattavasti pidempään samanlaisena vrt Minidart turffilla.