Päävalikko
valikko

Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit valikko

Viestit - Dethlock

#1
Traxxas / Vs: Traxxas Summit
17.03.09 - klo: 14.38
Kannattaa muistaa että lukko päällä ei ajeta kovaa. Sama on 1:1 autoissakin joten jos hajottaa lukon huippunopeuksia hakiessa niin voivoi... Summitin(kaan) lukot ei ilmeisesti kestä kaasu pohjassa ajamista nopealla vaihteella. Eka sähkis joka herättää mielenkiintoa joten kokemuksia peliin kunhan joku pääsee kokeilemaan.
#2
Vapaa keskustelu / Vs: Kamppailulajit
17.03.09 - klo: 14.32
Onhan noita...
Karate
Ju jutsu
Shaolin
Aikido
Iaido
Tai Chi

Vöitäkin on, osa tummia (liekö pesun tarpeessa) mutta kuntoilun kannalta en ole koskaan ottanut ja työhommissa lähinnä palvelleet. Nykyään käytän mieluumin henkseleitä.
#3
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
17.03.09 - klo: 12.21
Tässä setti jota itse käytän:
https://www.rcplanet.com/ProductDetails.asp?ProductCode=HBS11304
Takalvyä löytyy erikseenkin.

Olen ollut tyytyväinen mutta jos roton 'pora' löytyy niin sitten suosittelen etsimään OSsin VG30-mottiin tarkoitetun rototakalevyn, on niin paljon järeämpää tekoa että luulisi kestävän...
#4
Paikallinen poliisi oli sitä mieltä että jos ei häiritse ihmisiä saa ajaa missä haluaa mutta kevyenliikenteen- ja kävelyteiden nopeusrajoituksia pitää kunnioittaa ja vaaran aiheuttaminen liikenteelle on kielletty.
#5
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
04.03.09 - klo: 13.14
Revo 3.3 on jossain 400 erkin nurkilla kaikkine kilkkeineen, siitä voi laskea tai sitten tarjota mulle. Riippuu kunnosta ja paketin sisällöstä. Selitätkö vielä diffien vahvistamisen, meinaatko sähköversion diffejä?
#6
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
10.02.09 - klo: 13.19
Keskidiffi antaa kääntyvyyttä lisää mutta samalla menetät vähän huippunopeudesta. Toisaalta jos vakioautoon laittaa keskidiffin lähtee autosta painoa ja liikkuvia osia sen verran että saat käyttöön lisää tehoja. Lopputuloksena parempi käsiteltävyys hieman matalammalla huippunopeudella. Tässä vaikuttaa sitten kyllä jo diffeissä käytettävät oljytkin ja vaikutus huippunopeuksiin on aika pieni. Jos autolla tekee muutakin kuin bashaa niin suosittelen.
#7
Tämä viimeinen rata vastaa niitä kuvia ja videoita mitä rapakon takaa olen saanut kisoista. Kannattaa ehkä tutustua aiheeseen ennen kuin väittää ettei Revo kestä tuollaista ajoa... Mutta jatkakaa keskenänne tuota pihasudittelu angstianne.
#8
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
26.01.09 - klo: 20.25
Tämä on toiminut ihan hyvin:
http://www.rcplanet.com/Traxxas_Header_Exh_Tube_Alum_Spring_Mnt_TRX_3_3_p/tra5340x.htm

Tai sitten hommaat alkuperäisen. Piccolle muistaakseni on omakin headeri olemassa.
#9
Sairasta touhua.
#10
Lainaus käyttäjältä: TheArska - 26.01.09 - klo: 15.49
Jaa, jenkeissä revo kuskit pieksee truggy kuskeja?

En edelleenkään ole väittänyt näin. Väitin että ero ei ole niin ylimaallinen kuin täällä annetaan ymmärtää. Ja Revo ei edelleenkään ole pihasuditteluun tehty, mm Platinum ja uusin Revo on suunnattu kilpailijoille.
#11
Ok, eli ero löytynee sitten ratojen rakenne-erosta USAn ja Suomen välillä tai USAlaiset ei vain osaa ajaa truggeilla. Whatever.
Topikki on krossari vs revo enkä ole väittänyt että Revo voittaisi krossaria. Tai truggya, kunhan epäilin tuota truggyn ylivoimaisuutta.
#12
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
26.01.09 - klo: 15.25
Siis Revon alkuperäinen headeri? Osta uusi (tai käytetty) jos pelkkä silikoni ei pysy. Aika mahdotonta tavaraa hitsata ja juottaminenkin vähän niin ja näin. Sen verran halpa osa kuitenkin että laita vaihtoon.
#13
Krossari eroaa enemmän truggysta ja Revosta kuin Revo truggysta joten tuo vertailu ei kerro mitään.
#14
Polttisautot / Vs: crawler
26.01.09 - klo: 11.35
Lainaus käyttäjältä: Mazza - 23.01.09 - klo: 00.35
...polttiscrawlerissa en kuitenkaan juurikaan järkeä näe, ellei ihan omaksi huviksi pihamöyrintään rakenna.

Eikös tässä siitä kyse ollutkin?
#15
Krossarin nopeus on tiedossa ja samoin truggyn loistavat kaarreominaisuudet mutta en ihan ole vakuuttunut tuosta truggyn ehdottomasta ylivoimaisuudesta. Pitänee rakentaa yksi truggy ja kokeilla samalla koneella kuin verrokiksi otettavassa Revossa niin ei tarvitse spekuloida. Mikähän olisi sellainen keskiluokan truggy jolla tuo kannattaisi testata? Traxxasin Slayer ei taida kelvata kun on sama laite kuin Revo pienillä muutoksilla.
#16
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
26.01.09 - klo: 11.18
Vähän riippuu materiaalista ja halkeaman koosta ja paikasta. Hitsaaminen, tinaus tai lämmönkestävä silikoni ja/tai teippi. Yhden korjasin ujuttamalla silikoniletkun halenneen kohdan päälle.
#17
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
25.01.09 - klo: 21.50
Sekin on mahdollista ettei jaksa mutta silloin starttimoottorin ei pitäisi pyöriä vaan käydä kuten itselläni kävi eli savut pihalle.

Herää epäilys sen laakerin kunnosta jos se kerran on oikeinpäin. Oisko niin ettei saa otetta akselista? Laita laakeri takaisin koneen perään ja kääntele kumpaankin suuntaan. Kääntääkö konetta vai luistaako? Yksi vaihtoehto tietty sekin että akseli olisi kulunut ja laakeri ei sen takia ota kiinni mutta motti taitaa olla niin uusi ettei pitäisi olla mahdollista?
#18
Eipä ole tullut kokeiltua truggyä vastaan mutta truggy ja Revo ovat taas vähän eri luokissa. Uskallan tosin väittää että oikeissa säädöissä oleva Revo ei päästä truggyä helpolla, etenkin jos moottorit ovat suunnilleen samankokoisia.
#19
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
25.01.09 - klo: 18.56
Siis on lähtenyt käyntiin aikaisemmin etkä ole avannut sitä? Voi olla että laakeri ei ole kunnolla paikassaan mutta ota käynnistin irti koneesta ja kokeile sitten antaa starttia. Jos alin ratas jonka sisään tuo laakeri menee ei pyöri vaikka starttimoottori pyörii niin vika on starttimoottorin ja sen alimman rattaan välissä. Jos näin on niin ota starttimoottori irti ja katso onko pinioni eli se pikkuratas starttimoottorin akselissa ehjä. Jos on niin avaa vaihteisto ja käy rattaat läpi kunnes viallinen löytyy. Mulla on ylimääräisenä yksi vaihteisto jos tuo on kypsä. Yleensä noissa menee se yksisuuntalaakeri tai starttimoottori, vaihteisto tuntuu kestävän. Toisaalta tuo sinun koneesi voi stressata rattaita aika tunteella kun puristuksia kuitenkin on jo jonkin verran.
#20
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
25.01.09 - klo: 18.11
Pari ideaa... yksisuuntalaakeri väärin päin eli ei ota kiinni tai ez-startin vaihteet entiset tai paikaltaan. Itsellä ei ole noiden laakereiden kanssa ollut vielä mitään ongelmaa joten toimii tarpeeksi luotettavasti minun käytössäni.
#21
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
25.01.09 - klo: 18.04
Jos löytyy starttiboksi niin sillä saat eniten tehoja irti koneesta. Itse suosin rotostarttia. Keventää autoa mutta miinuksena se että yksisuuntalaakerista ei pääse eroon.
#22
Revo on truggyn ja monsun risteytys joka on tarkoitettu kisaan eikä bashaukseen. Omistajien tietämättömyys säädöistä ja niiden vaikutuksista voi tehdä siitä huonon kumpaankin käyttötarkoitukseen. Oikein säädettynä toimii kyllä kummassakin käytössä.
#23
Polttisautot / Vs: mikä aloittelijalle
21.01.09 - klo: 00.02
?

Eipä ole ollut mutta sopi kentälle ja etenkin radalle.
#24
Polttisautot / Vs: crawler
20.01.09 - klo: 18.05
En tiedä vesijäähdydyksestä. Kuulemma ihan puhallin toimii kunhan virtaa riittää... En ole kokeillut (ainakaan vielä) joten älä ota ohjeena.
#25
Polttisautot / Vs: mikä aloittelijalle
20.01.09 - klo: 17.58
Lainaus käyttäjältä: -rcmh- - 20.01.09 - klo: 09.13
Lainaus käyttäjältä: crazy man - 20.01.09 - klo: 08.25
Ehkä enimmäkseen hiekkakentäl tai radal.

Sitten kannattais laittaa Truggy.

Tai Revo.
#26
Polttisautot / Vs: crawler
20.01.09 - klo: 17.43
Lainaus käyttäjältä: Scrap - 20.01.09 - klo: 10.27
Blah blah blah.
Polttis rawlerin teossa on kaksi ongelmaa. Välitysten saaminen tarpeeksi tiheiksi ja koneen lämpöjen pitäminen kurissa.
Eikä ne välityksetkään ole paha ongelma jos käyttää nelaria.
Perus harrastajan suurin este lienee valmiiden osien puute. Joudut ihan itse miettimään miten ja millä palikoilla se toimii.
Ja kyllä niissä polttiksissakin on jarru olemassa ja joissain jopa pakki.
Jos liika paino on ongelma, niin miksi lähes poikkeuksetta rawlereihin on ympätty lisä painoja? Sitä paitsi kyllä se kakstahti käy kyljelläänkin.

Pakko yhtyä tähän. Ei ehkä fiksua tai helppoa mutta ihan mahdollista tehdä jos vain viitsii itse kerätä ja tehdä osia. Koneen kierroksilla ei ole väliä jos välitykset toimii niiden mukaan, jäähdytys nitro/bansakoneilla tietty vaatii miettimistä.
#27
Tiedä monstereista mutta jos otetaan Revo vs Savage niin itse ottaisin Revon vaikka/koska se ei ihan varsinainen monsu olekaan.
#28
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
10.01.09 - klo: 19.34
Asiallinen pöytä, ei voi muuta sanoa.
#29
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
06.01.09 - klo: 00.42
Juuri näin se menee.

Pushrodien päässä olevien holkkien avulla pystyy pelaamaan myös tuon jousituksen kanssa.

Yksi asia on sitten vielä noiden ylempien tukivarsien kiinnityspiste runkoon. Siellähän on kaksi eri korkeutta valittavissa ja alempi lisää kiertojäykkyyttä. Jos takana on tukivarret alemmissa reissä kuin edessä saadaan auto emenpi aliohjautuvaan tilaan jne...
#30
Traxxas / Vs: Traxxas Revo
05.01.09 - klo: 22.11
Rockerit (1-3, 2 vakiona) vaikuttavat jousituksen progressivuuteen. Long travel on vähiten progressiivinen ja lisää samalla 30mm joustovaraa. Riippuen jousista ja niiden esikiristyksestä nostaa myös maavaraa ja saattaa toimia hypyissä mutta jos haluaa käsiteltävyyttä ei kannata käyttää.

Itselläni aika toimiva setti oli vakiojouset täydellä esikiristyksellä, vakio rockereilla ja tankojen säätö keskellä tai uloimmassa reiässä. Camper edessä -1 tai -2 astetta ja takana -2 tai -3, caster edessä 12,5 tai 15 asteeseen. Edessä aurausta +2 astetta, takana -2 tai -3.