Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Aiheet - AlfaCorse

Sivuja: [1]
1
Suomen RC-driftaajat Ry / Kilpailukausi 2020 peruttu
« : 14.09.20 - klo: 12.32 »

Suomen RC-Driftaajat Ry:n hallitus joutuu raskain mielin ilmoittamaan, että kilpailukausi 2020 on saatettu päätökseen vallitsevan koronaviruspandemian johdosta.

Koemme, että kilpasarjan turvallinen ja varma läpivienti on nykytilanteessa erittäin haasteelllista tai lähes mahdotonta. Sarjamaksut tullaan palauttamaan osittaisena sarjakuljettajille. Kaudelta 2020 ei jaeta mestaruutta tai palkintoja. Kaudesta 2021 tiedotamme tulevaisuudessa erikseen.

- SRCD Ry:n hallitus

2
Suomen RC-driftaajat Ry / SRCD Ry Koronavirustiedote #2
« : 16.06.20 - klo: 12.13 »

!HUOMIO SARJAKUSKIT!

Koronaviruspandemia alkaa olla Suomen osalta hiipumaan päin. SRCD:n hallitus on keskustellut kauden loppujen osakilpailujen järjestämisestä, ja tullut yksimieliseen päätökseen terminoida kilpakalenteri täysin nykyisessä muodossaan.


Ymmärrettävästi monilla olisi kova hinku jo radalle, mutta hallitus koki tarpeellisena perua Kuopion osakilpailun varotoimenpiteenä. Tästä johtuen joudumme tiivistämään kisakalenterin syksylle uudestaan, josta tiedotamme lisää myöhemmin.


SRCD Ry pyrkii jatkamaan kautta mahdollisimman nopeasti vallitsevan tilanteen salliessa. Vaikkakin kisakalenteri nykyisessä muodossaan poistuu, kannattaa seuraavat kisapäivät pitää vielä kalenterissa, sillä niiden kohtalo on vielä meidän osaltamme auki.


Xtreme Car Show 3-4.10

TUA Areena 14-15.11

Terveisin,

Suomen RC-Driftaajat Ry:n hallitus

3
Suomen RC-driftaajat Ry / SRCD Ry Koronavirustiedote
« : 18.03.20 - klo: 17.32 »
Kilpailut SM2 & SM3 peruttu!
Suomen RC-Driftaajat Ry on päättänyt perua varotoimenpiteenä SM sarjan kilpailut Herralassa & Hakkilassa koronaviruksen aiheuttaman poikkeustilan johdosta. Korvaavien kilpailujen järjestämisestä keskustellaan loppukaudelle.

4
Tulokset / 2020 SRCD Cup R1 - Pieksämäki Tulokset
« : 08.03.20 - klo: 14.26 »










5






SRCD Cup 2020
Tekniset- & kilpailusäännöt
Versio 1.1 - 21.2.2020

6
Kilpailukutsut / SRCD Cup Xtreme Final - Lahti
« : 27.06.19 - klo: 16.53 »




INFO
SRCD Cup:n kausi 2019 huipentuu 28.9 Lahdessa järjestettävässä finaalitapahtumassa, jossa kruunataan SRCD Cup:n mestari! Kilpailu järjestetään tuttuun tapaan Xtreme Car Shown yhteydessä Lahden messukeskuksessa jo neljättä kertaa!


Tapahtuma tulee olemaan kaksipäiväinen, joten kisapäivän jälkeisenä päivänä tiedossa on kokonainen päivä vapaata näytösajoa huipputasokkaalla messuradalla! Täten toivomme, että kuljettajat osallistuisivat molempiin päiviin mahdollisuuksien mukaan. Molempiin päiviin osallistuminen ei ole vaadittua, mutta toivottavaa!

TAPAHTUMAAN VOI OSALLISTUA KULJETTAJANA MYÖSKIN ILMAN, ETTÄ KILPAILEE.

Sarjatilanteen TOP3 ennen finaaliviikonloppua!

1. Juha Haakana
2. Kaj Erik Kytönen
3. Joonatan Toivonoja

Toivotamme kaikki kuljettajat sekä katsojat tervetulleeksi seuraamaan Lahden finaaliviikonloppua sekä Xtreme Car Show:ta!

KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä).

Päivänmäärä: 28-29.9.2019
Sijainti:
Salpausselänkatu 7, 15110 Lahti
Radan pinta: Messumatto
Ilmoittautumisen loppu: 22.9.2019 klo 18.00

LOPULLINEN AIKATAULU

Lauantai

10.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
10.20 - #1 Rannekkeiden jako pääovella.

10.30 - Rata aukeaa
10.30 - 13.00 Vapaat Harjoitukset.

11.30 - #2 rannekkeiden jako pääovella
13.00 - Rata sulkeutuu
13.00 - 13.45 Huolto & Lounastauko
13.45 - 14.00 Katsastus & Ilmoittautuminen

14.00 - Parc Ferme astuu voimaan
14.05 - Kuljettajakokous

14.10 - Rata aukeaa
14.10 - Ensimmäinen lajitteluveto starttaa
14.50 - 15.00 Lajittelu päättyy
15.00 - Rata sulkeutuu
15.00 - 15.10 Tauko
15.10 - Rata aukeaa
15.10 - Kaavion eka pari starttaa
16.20 - Kaavio valmis
16.20 - Rata sulkeutuu
16.35 - Podium & Sarjapalkintojen jako. Yhteiskuvat
16.45 - Rata aukeaa
16.45 - 19.00 Vapaata ajoa radalla.
19.00 - Rata sulkeutuu & messupäivä päättyy.

Sunnuntai

10.00 - 16.00 Vapaata näytösajoa

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://forms.gle/TG2UQYig7K7tBoUu8

HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Omat pöydät ja jatkoroikat mukaan!

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.

7
Kilpailukutsut / SRCD R4 - Turku, TUA-Areena
« : 27.06.19 - klo: 16.44 »




INFO
RC-driftingin epävirallinen SM-sarja palaa kesätauolta ja suuntaa Turun Urheiluautoilijoiden TUA-areenalle ajamaan sarjan neljännen osakilpailun 10.8!

Sarjatilanteen TOP3 ennen Hakkilan osakilpailua:
1. Juha Haakana - RevolRC Ultim8 - Chicago Drifters
2. Sisu Kuuslahti - RevolRC Ultim8 - Chicago Drifters
3. Kaj Erik Kytönen - Wrap Up Next YD2 - Chicago Drifters
Toivotamme kaikki kuljettajat sekä katsojat tervetulleeksi seuraamaan Turun osakilpailua!

KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä).

Päivänmäärä: 10.8.2019
Sijainti: Lukkosepänkatu 7, 20320 Turku
Radan pinta: Messumatto
Ilmoittautumisen loppu: 5.8.2019 klo 18.00

ALUSTAVA AIKATAULU

12.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
12.00 - 13.00 Vapaat Harjoitukset.
13.00 - 13.45 Huolto & Lounastauko
13.45 - 14.00 Katsastus & Parc Ferme
14.10 - 14.20 Kuljettajakokous

14.25 - 14.30 Warm-Up RWD PRO
14.30 - 15.30 Lajittelut RWD PRO
15.30 - 17.00 Kaavio RWD PRO

17.10 - 17.30 Loppupalaveri & kilpailutapahtuman loppu

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://forms.gle/hbHptUdTbVEMWusS9


HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Radalla pöydät valmiina! Jatkoroikkia mukaan.

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.

8
Kilpailukutsut / SRCD CUP R3 - Herrala
« : 04.05.19 - klo: 21.54 »




Sarjatilanteen TOP3 ennen Herralan osakilpailua:


1.   Juha Haakana   36
2.   Matti Viljanen   20
3.   Timo Hiironen   16

KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä).
Sijainti: Urheilukentäntie 2, Herrala
Radan pinta: Harmaa messumatto
Ilmoittautumisen loppu: 17.5.2019 klo 23.59

AIKATAULU

!HUOM! Kilpailupäivän aikataulu tulee olemaan tiukka halliajan pituuden johdosta!

11.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
11.10 - 12.10 Vapaat Harjoitukset

12.10 - 12.30 Huolto,Lounastauko, katsastus & Parc Ferme
12.30 - 12.40 Kuljettajakokous

12.40 - 12.50 Warm-Up RWD PRO
12.50 - 13.50 Lajittelut RWD PRO
13.50 - 15.30 Kaavio RWD PRO

15.30 kilpailutapahtuman loppu

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://forms.gle/pWThUgFHhgbSjUVt9

HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Omat pöydät ja jatkoroikat mukaan!

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.

9
Kilpailukutsut / SRCD CUP R2 - Hakkila
« : 25.02.19 - klo: 13.13 »




INFO
Suomen RC-driftingin epävirallinen CUP-sarja pysähtyy seuraavaksi pääkaupunkiseudulla Vantaan Hakkilassa!

Fullspeed RC tarjoaa SRCD CUP:n käyttöön sarjan ainoan betonipinnoitteisen radan, joka tulee tuomaan oman mausteensa kilpailuun! Kyseinen osakilpailu tulee varmasti olevaan mestaruustaistossa ratkasevassa asemassa, sillä betoni on driftingissä ajoalustana armoton virheille!

Sarjatilanteen TOP3 ennen Hakkilan osakilpailua:
1. Matti Viljanen - RevolRC Ultim8 - Midnight Drift Club
2. Juha Haakana - RevolRC Ultim8 - Chicago Drifters
3. Jari-Pekka Koskelo - Yokomo YD2+ - Chicago Drifters

On syytä siis odottaa draamantäytteistä lauantaipäivää 13.4.2019 Hakkilassa, kun turbon vihellys säestää mestaruustaiston toista otosta! Toivotamme kaikki kuljettajat sekä katsojat tervetulleeksi seuraamaan Hakkilan osakilpailua!

KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä).
Sijainti: Vanha Porvoontie 231 C1 rappu, Vantaa
Radan pinta: Pinnoitettu betoni
Profiili: https://goo.gl/visgvU
Ilmoittautumisen loppu: 6.4.2019 klo 23.59

AIKATAULU

12.00 - Kilpailutapahtuma alkaa
12.00 - 13.00 Vapaat Harjoitukset.
13.00 - 13.45 Huolto & Lounastauko
13.45 - 14.00 Katsastus & Parc Ferme
14.10 - 14.20 Kuljettajakokous

14.25 - 14.30 Warm-Up RWD PRO
14.30 - 15.30 Lajittelut RWD PRO
15.30 - 17.00 Kaavio RWD PRO

17.10 - 17.30 Loppupalaveri & kilpailutapahtuman loppu

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://goo.gl/forms/f1RzWL0Mkwtq9Rer1
 
HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Radalla pöydät valmiina! Jatkoroikkia mukaan.

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.

10
Kilpailukutsut / SRCD 2019 - R1
« : 17.01.19 - klo: 17.31 »
INFO
Suomen RC-driftingin epävirallinen CUP-sarja starttaa kautensa Pieksämäen Meihan Sportslandilla yhdeksäs päivä Helmikuuta. Kaudelle 2019 sarja on siirtynyt RWD ja CS luokista kahteen RWD luokkaan (PRO & STREET), joista PRO luokka avaa kautensa virallisesti Pieksämäellä. Street luokan alkamisajankohdasta ilmoitetaan erikseen.


Pieksämäelle odotetaan n. 16 kuljettajan kattausta, jotka lähtevät haastamaan Matti Viljasen mestaruuskruunua vuodelta 2018 uudessa PRO luokassa. Ajamisen taso on kokenut suomessa huimaa nousua viimeiset vuodet, joten kaudesta 2019 on syytä povata historian kovatasoisinta RC-drifting kautta suomalaisella maaperällä!


Toivotamme kaikki RC-drifting harrastajat tervetulleeksi kilpailemaan Pieksämäelle 9.2.2019! Kilpailuinfot & säännöt alla.


KILPAILUINFO
Luokat: RWD PRO
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä)
Sijainti: Keskuskatu 20, Pieksämäki
Radan pinta: Messumatto
Profiili: Meihan Sportsland C Course
Ilmoittautumisen loppu: 27.1.2019 klo 23.59

AIKATAULU

12.00 - Ovet Avautuvat
12.05 - 14.00 Vapaat Harjoitukset & katsastus
14.00 - 15.00 Huolto & Lounastauko
15.00 - Kuljettajakokous

15.15 - 15.25 Warm-Up RWD PRO
15.30 - 16.00 Lajittelut RWD PRO
16.00 - 17.30 Kaavio RWD PRO

18.00 - 18.10 Varikon purku & Ovet sulkeutuvat


ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://goo.gl/forms/Kq01SHcSj2CQdzbS2
 
HUOMIOT & LISÄTIEDOT
Omat pöydät & jatkoroikat mukaan, mikäli omasta takaa löytyy!

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=105779.0

SRCD Ry Facebook:
https://web.facebook.com/srcdry

Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.

11

Suomen RC-drifting cup:n kilpailusäännöt 2019
V2.2

1.   Terminologia & Määritteet



2.   Lajittelu


2.1.   Lajittelun Kulku

2.1.1.   Lajittelussa kilpailijat suorittavat kaksi pisteytettyä solo runia. Nämä pisteytetyt runit määrittävät kilpailijan sijoituksen kaaviossa.

2.1.2.   Kuljettaja lähtee johtoauton lähtöpaikalta lähtömerkin saatuaan ja suorittaa mahdollisimman puhtaan runin.

2.1.3.   Laittelussa ei ajeta lämmittelyrunia ennen suoritusta.

2.1.4.   Renkaiden lämmitys on sallittua 10 ajan burnisboksissa ennen kilpailusuoritusta.

2.2.   Lajittelun arvostelu

2.2.1.  Lajittelun alkaessa jokaisella kuljettajalla on oletusarvoisesti 70 pistettä lähtöalueelta poistuttaessa. Pisteitä lisätään/vähennetään tästä oletussummasta suorituksen sujuvuuden mukaisesti.

2.2.2. Pisteitä vähennetään seuraavien kriteerien
mukaisesti.
  • Myöhäinen sivuluisun aloitus ennen ensimmäistä mutkaa.
  • Rengas ylittää rataviivan reilusti. (Viivan ulkoreunalla sallittu. Pyörä ulkona, miinusta).
  • Auton suoristuminen.
  • Suuri etäisyys clipping alueista.
  • Ideaaliajoslinjalta poisajautuminen.
  • Hitaasti suoritettavat puolenvaihdot.
  • Auton korin irtoaminen/huomattava hajoaminen.
2.2.3. Pisteitä lisätään seuraavien kriteerien mukaisesti.
  • Sulava ajo.
  • Auto pysyy ratamerkkien sisäpuolella.
  • Auto pysyy sulavassa liussa koko suorituksen ajan.
  • Clipping aleen läpi ajo mahdollisimman läheltä.
  • Idealiajolinjalla ajo.
  • Nopeat & terävät puolenvaihdot.
  • Oma tyyli / showpisteet.
  • Lajittelun maksimipistemäärä on 100 pistettä, joka tarkoittaa lähes täydellistä radan suorittamista.
2.2.5. Lajittelussa voidaan jakaa 0-piste runeja mikäli;
  • Kilpailijan ajoneuvo pysähtyy runin aikana.
  • Kilpailijan ajoneuvo pyörähtää.
  • Kilpailija lopettaa runinsa ennen runin lopetusviivaa.
3. Pariajo

3.1.   Pariajon kulku

3.1.1. Pariajossa ajetaan kaksi arvosteltavaa runia pareittain.

3.1.2. Pariajoissa ajetaan lämmittelykierros ennen varsinaista kilpailusuoritusta.

3.1.3. Johtoauton kuuluu lähteä johtoautolle merkatusta lähtöruudusta. Johtoauton täytyy ajaa shikaanin läpi lähtiessänsä, jotta seuraava auto pysyy johtoauton perässä.

3.1.4. Seuraava auto lähtee seuraavan auton lähtöruudusta. Seuraava auto ei saa ohittaa johtoautoa runin aikana. Mikäli ohitus tapahtuu johtoauton virheen johdosta, seuraava auto saa ohittaa.

3.1.5 Johtoauton ajotyyli ei saa ns. estää seuraavan auton puolenvaihtoja jarruttamalla, tai ajamalla auton ylikulmaan esimerkiksi. Tämän noudattamatta jättäminen tulkitaan ajosuorituksessa virheeksi.

3.1.6 Pariajossa jahtaavalle autolle sallitaan yhden pyörän radanviivan ylitys. Kahdesta normaalisti pistevähennystä.


3.2. Pariajon arvostelu

3.2.1. Pariajossa seuraavan auton kuuluu matkia johtoauton ajoa, tai ajaa paremmin mahdollisimman lähellä johtoautoa.

3.2.2. Pariajossa on voimassa samat arvostelukriteerit kuin lajittelussa.



4. Rata

4.1. Kilpailurata koostuu 2-6 mutkan mittaisesta sektiosta. Kilpailusektio voi olla myöskin osuus kokonaisesta radasta.

4.2. Kilpailuradalla on oltava vähintään 3 clipping aluetta vaihtelevasti sekä sisä- että ulkomutkassa.

4.3. Kilpailuradan ääriviivat on oltava selkeästi näkyvissä, ja ajettavan sektion/profiilin täytyy olla selkeä.

4.4. Rata saa sisältää korkeusvaihteluita & pinnanmuotoja. Näiden korkeusvaihteluiden pitää noudattaa autojen skaalaa & ne eivät saa olla teräviä elementtejä. Korkeusvaihtelut eivät saa myöskään vahingoittaa autoja.

4.5. Radalla saa olla kanttikiviä. Kanttikivien yli on pystyttävä ajamaan niin, että auton tekniikka ei kärsi. (suositeltu kanttikiven korkeus n. 3-5mm)

4.6. Kilpailuradalla pitää olla runin aloitusviiva & runin lopetusviiva.

4.7. Radalla täytyy sijaita lähtöalue sekä johto- että seuraja-autolle. Johtoautolle pitää rakentaa vauhtia hidastava shikaani heti lähtöalueen jälkeen.

4.8. Burnisboksi on pakollinen elementti ennnen varsinaista lähtöaluetta.

4.9. Autojen lasku/parkkialue on pakollinen elementti.



5 Tekniset säännöt (RWD PRO)

5.1 Runko

5.1.1 1/10 skaalan touring/rally/drift runko

5.1.2 Rungon raidevälin minimipituus on 255mm

5.2 Sähköt

5.2.1 Vapaa, kierrosmäärältään 10.5t tai suurempi harjaton/harjallinen moottori

5.2.2 Nopeudensäädin vapaa

5.2.3 Autokäyttöön tarkoitetun gyron käyttö sallittu.

5.2.4 Akkuina hyväksytään 2-kennoinen LiPo-akku. Maksimijännite 8.4V. Lataus aina lipopussissa. NiMh akut myös sallittu.

5.2.5 Akkujen kiinnitys taka-akselin takapuolelle kielletty.

5.3 Välitykset

5.3.1 Auton perävälitys vapaa

5.4 Vetotapa

5.4.1 Autossa saa olla kaksi vetävää pyörää taka-akselilla.

5.4.2 Vetotyyli (hihna, ratas, yms.) vapaa

5.4 RWD Renkaat & Vanteet

5.4.1
5.4.2 Renkaiden kemiallinen & mekaaninen käsittely kielletty.

5.4.3 Renkaan pinnan tarvitsee olla suhteellisen tasainen. Mikäli rengas on uritettu / liian kulunut, edellytetään kilpailijaa käyttämään uutta rengaskierrosta. Kilpailurenkaat merkataan.

5.4.4 Mustat/tummat vanteet kielletty, ellei vanteesta vähintään n. 1/5 ole merkattu huomiovärillä, joka indikoi renkaan pyörimissuunnan ja -nopeuden ajon aikana.

5.4.5 Vanteiden maksimi ulkomitat 26mm (leveys) ja 52mm (korkeus)

5.4.6 Renkaan + vanteen yläreuna saa maksimissaan ulottua 5mm lokasuojan reunasta ulospäin. Mitataan rengas suorana, ei ohjaus suorana.

5.5 Korit

5.5.1 Kaikki 1/10 scalemaiset, oikeaa ajoneuvoa replikoivat korit sallittu.

5.5.2 Kiila & touring korit kielletty.

5.5.3 Ilmanohjainten käyttö vapaata.

5.5.4 Koriin lisättävät ilmanohjaimet eivät saa ulottua 10mm ulommas korin hallitsevasta pinnasta.

5.5.5 Takasiiven ulottumisvara suoraan taaksepäin takakontin reunasta 20mm.

5.5.7 Korin kiinnityksen täytyy olla tukeva. Tämä testataan nostamalla auto korista ilmaan n. 5cm korkeudelle. Runko ei saa irrota korista kyseisen testin aikana.

5.5.8 Korin täytyy olla ehjä. Missile-korit ovat sallittuja, mutta rungon pitää olla peitettynä joka puolelta kuten "ehjässäkin" korissa.

5.5.9 Korin täytyy olla mahdollisimman scalemainen ja realistisen näköinen, sekä sen siisti viimeistely on suositeltavaa.

5.6 Painot

5.6.1 Auton maksimipaino ajokunnossa 1900g

5.6.2 Auton minimipaino ajokunnossa 1200g


6 Tekniset säännöt (RWD STREET)
Street luokan tekniset säännöt julkaistaan pian

12
Info
Suomen RC-driftingin mestaruussarja rantautuu suomen Chicagoon Xtreme Car Show:hun 29.9-30.9 omalle ständillensä tuning-näyttelyn oheen! Paikalle saapuu lähes koko suomen RC-drifting edustus lauantaina ajettavaa kilpailutapahtumaa varten! Kilpailutapahtuman lisäksi 1:10 kokoiset oikeita autoja replicoivat radio-ohjattavat kiertävät rataa näytöstyyliin koko viikonlopun ajan!

Kilpailutapahtuman juontaa jo isompien autojen suomidriftingistä tuttu Ville Kaukonen.

Paikalla on myöskin Lahden alueen oma RC-driftingiin erikoistunut yhtymä, Chicago Drifters Finland . Heiltä nopeat vinkit harrastuksen aloittamiseen paikallisesti!

Toivotamme kaikki tervetulleiksi SRCD / Chicago Drifters ständille messukeskukseen Xtreme Car Show:n yhteyteen!



Alla myöskin kilpailuinfo paikalle saapuville kuljettajille:

Kilpailuinfo

Luokat: RWD & CS/AWD
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä)
Sijainti: Lahti, Messukeskus
Radan pinta: Matto
Profiili: TBA

Alustava aikataulu
LAUANTAI
10.00 - Ovet Avautuvat
10.05 - 11.20 Vapaat Harjoitukset
11.30 - 12.30 Viralliset Harjoitukset
12.30 - 13.00 Huolto & Lounastauko
13.05 - 13.15 Kuljettajakokous

13.15 - 13.25 Warm-Up CS/AWD
13.25 - 13.35 Lajittelut CS/AWD
13.35 - 14.00 Kaavio CS/AWD

14.05 - 14.15 Warm-Up RWD
14.15 - 14.50 Lajittelut RWD
14.50 - 16.00 Kaavio RWD

16.00 - 18.00 Afterparty matsuri
18.00 - 18.10 Varikon purku & Ovet sulkeutuvat

SUNNUNTAI
10.00 - Ovet Avautuvat
11.00 - Tandem näytösajo #2
13.00 - Tandem näytösajo #2
15.00 - Tandem näytösajo #3
18.00 - Tapahtuman loppu, messualueen purku

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset oheisen linkin läpi.
https://goo.gl/forms/kc6L7bO1hIWkgmEJ3
Nimi - Luokka - Runko - Kori

Muuta huomioitavaa
Omat pöydät & jatkoroikat mukaan, mikäli omasta takaa löytyy!
Osoite tarkennetaan myöhemmin kilpailuun osallistuville kuljettajille.

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=103481.0

SRCD Ry Facebook:
https://www.facebook.com/Suomen-RC-driftaajat-Ry-175076998…/

Lisätiedot
Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.

13
Kilpailukutsu
Suomen RC-driftingin mestaruussarja jatkaa kulkuaan. Sarjan toisen osakilpailun jälkeen siirrymme Turusta takaisin etelärannikolle Vantalle, jossa sarjan kolmas osakilpailu ajetaan 25.8 korvaavana kilpailuna Motoparkin kilpailun peruuntumisen takia. Sarja on avoin, joten kaikentasoiset kilpailijat ovat tervetulleita haastamaan jo sarjaa kiertävät kuskit!

Kilpailuinfo
Luokat: RWD & CS/AWD
Osallistumismaksu: 10e (käteisellä paikan päällä)
Sijainti: Vantaa
Radan pinta: Matto
Profiili: D1-10 Worlds 2017

Alustava aikataulu
10.00 - Ovet Avautuvat
10.05 - 11.20 Vapaat Harjoitukset
11.30 - 12.30 Viralliset Harjoitukset
12.30 - 13.00 Huolto & Lounastauko
13.05 - 13.15 Kuljettajakokous

13.15 - 13.25 Warm-Up CS/AWD
13.25 - 13.35 Lajittelut CS/AWD
13.35 - 14.00 Kaavio CS/AWD

14.05 - 14.15 Warm-Up RWD
14.15 - 14.50 Lajittelut RWD
14.50 - 16.00 Kaavio RWD

16.00 - 18.00 Afterparty matsuri
18.00 - 18.10 Varikon purku & Ovet sulkeutuvat

Ilmoittautuminen
Ilmoittautumiset kommentteina tähän julkaisuun formaatilla:
Nimi - Luokka - Runko - Kori

Muuta huomioitavaa
Omat pöydät & jatkoroikat mukaan, mikäli omasta takaa löytyy!
Osoite tarkennetaan myöhemmin kilpailuun osallistuville kuljettajille.

Luokkien tekniset- & kilpailusäännöt löydät linkin takaa:
http://rc10.fi/index.php?topic=103481.0

SRCD Ry Facebook:
https://www.facebook.com/Suomen-RC-driftaajat-Ry-1750769985251549/

Lisätiedot
Mikäli jäit kaipaamaan lisätietoja tai sinulla on kysymys sarjaan liittyen, niin voit lähettää yksityisviestin SRCD Ry:lle Facebookissa tai käyttäjälle AlfaCorse RC10:ssä. Voit myöskin vastata alle kommenttiketjuun, niin palaamme asiaan mahdollisimman pian.

14



RC-drifting kilpailusäännöt 2018
V1.2



1.   Terminologia & Määritteet


[/size]2.   Lajittelu
2.1.   Lajittelun Kulku

2.1.1.   Lajittelussa kilpailijat suorittavat kaksi pisteytettyä solo runia. Nämä pisteytetyt runit määrittävät kilpailijan sijoituksen kaaviossa.

2.1.2.   Kuljettaja lähtee johtoauton lähtöpaikalta lähtömerkin saatuaan ja suorittaa mahdollisimman puhtaan runin.

2.1.3.   Laittelussa ei ajeta lämmittelyrunia ennen suoritusta.

2.1.4.   Renkaiden lämmitys on sallittua 10 ajan burnisboksissa ennen kilpailusuoritusta.

2.2.  Lajittelun arvoistelu

2.2.1.   Lajittelun alkaessa jokaisella kuljettajalla on oletusarvoisesti 70 pistettä lähtöalueelta poistuttaessa. Pisteitä lisätään/vähennetään tästä oletussummasta suorituksen sujuvuuden mukaisesti.

2.2.2. Pisteitä vähennetään seuraavien aspektien mukaisesti.
  • Myöhäinen sivuluisun aloitus ennen ensimmäistä mutkaa.
  • Rengas ylittää rataviivan reilusti. (Viivan ulkoreunalla sallittu. Pyörä ulkona, miinusta).
  • Auton suoristuminen.
  • Suuri etäisyys clipping alueista.
  • Ideaaliajoslinjalta poisajautuminen.
  • Hitaasti suoritettavat puolenvaihdot.
  • Auton korin irtoaminen/huomattava hajoaminen.
2.2.3.   Pisteitä lisätään seuraavien aspektien mukaisesti.
  • Sulava ajo.
  • Auto pysyy ratamerkkien sisäpuolella.
  • Auto pysyy sulavassa liussa koko suorituksen ajan.
  • Clipping aleen läpi ajo mahdollisimman läheltä.
  • Idealiajolinjalla ajo.
  • Nopeat & terävät puolenvaihdot.
  • Oma tyyli / showpisteet.
  • Lajittelun maksimipistemäärä on 100 pistettä, joka tarkoittaa lähes täydellistä radan suorittamista.
2.2.5. Lajittelussa voidaan jakaa 0-pisteruneja mikäli;
  • Kilpailijan ajoneuvo pysähtyy runin aikana.
  • Kilpailijan ajoneuvo pyörähtää.
  • Kilpailija lopettaa runinsa ennen runin lopetusviivaa.


[/size]3. Pariajo


3.1.   Pariajon kulku

3.1.1.  Pariajossa ajetaan kaksi arvosteltavaa runia pareittain.

3.1.2.   Pariajoissa ajetaan lämmittelykierros ennen varsinaista kilpailusuoritusta.

3.1.3.  Johtoauton kuuluu lähteä johtoautolle merkatusta lähtöruudusta. Johtoauton täytyy ajaa shikaanin läpi lähtiessänsä, jotta seuraava auto pysyy johtoauton perässä.

3.1.4.   Seuraava auto lähtee seuraavan auton lähtöruudusta. Seuraava auto ei saa ohittaa johtoautoa runin aikana. Mikäli ohitus tapahtuu johtoauton virheen johdosta, seuraava auto saa ohittaa.


3.1.5 Johtoauton ajotyyli ei saa ns. estää seuraavan auton puolenvaihtoja jarruttamalla, tai ajamalla auton ylikulmaan esimerkiksi. Tämän noudattamatta jättäminen tulkitaan ajosuorituksessa virheeksi.


3.1.6 Pariajossa jahtaavalle autolle sallitaan yhden pyörän radanviivan ylitys. Kahdesta normaalisti pistevähennystä.

3.2.
  Pariajon arvostelu

3.2.1.   Pariajossa seuraavan auton kuuluu matkia johtoauton ajoa, tai ajaa paremmin mahdollisimman lähellä johtoautoa.

3.2.2.   Pariajossa on voimassa samat arvostelukriteerit kuin lajittelussa.



[/size]4.   Rata

4.1.   Kilpailurata koostuu 2-6 mutkan mittaisesta sektiosta. Kilpailusektio voi olla myöskin osuus kokonaisesta radasta.

4.2.   Kilpailuradalla on oltava vähintään 3 clipping aluetta vaihtelevasti sekä sisä- että ulkomutkassa.

4.3.  Kilpailuradan ääriviivat on oltava selkeästi näkyvissä, ja ajettavan sektion/profiilin täytyy olla selkeä.

4.4.  Rata saa sisältää korkeusvaihteluita & pinnanmuotoja. Näiden korkeusvaihteluiden pitää noudattaa autojen skaalaa & ne eivät saa olla teräviä elementtejä. Korkeusvaihtelut eivät saa myöskään vahingoittaa autoja.

4.5.  Radalla saa olla kanttikiviä. Kanttikivien yli on pystyttävä ajamaan niin, että auton tekniikka ei kärsi. (suositeltu kanttikiven korkeus n. 3-5mm)

4.6.   Kilpailuradalla pitää olla runin aloitusviiva & runin lopetusviiva.

4.7.   Radalla täytyy sijaita lähtöalue sekä johto- että seuraja-autolle. Johtoautolle pitää rakentaa vauhtia hidastava shikaani heti lähtöalueen jälkeen.

4.8.   Burnisboksi on suositeltava elementti ennnen varsinaista lähtöaluetta.

4.9.   Autojen lasku/parkkialue on suositeltava elementti.



5 Tekniset säännöt (RWD)


5.1 Runko

5.1.1 1/10 skaalan touring/rally/drift runko

5.1.2 Rungon raidevälin minimipituus on 255mm

5.2 Sähköt

5.2.1 Vapaa, kierrosmäärältään 10.5t tai suurempi harjaton/harjallinen moottori

5.2.2 Nopeudensäädin vapaa

5.2.3 Autokäyttöön tarkoitetun gyron käyttö sallittu.

5.2.4 Akkuina hyväksytään 2-kennoinen LiPo-akku. Maksimijännite 8.4V. Lataus aina lipopussissa. NiMh akut myös sallittu.

5.2.5 Akkujen kiinnitys taka-akselin takapuolelle kielletty.

5.3 Välitykset

5.3.1 Auton perävälitys vapaa

5.4 Vetotapa


5.4.1 Autossa saa olla kaksi vetävää pyörää taka-akselilla.


5.4.2 Vetotyyli (hihna, ratas, yms.) vapaa

5.4 RWD Renkaat & Vanteet

5.4.1
5.4.2 Renkaiden kemiallinen & mekaaninen käsittely kielletty.

5.4.3 Renkaan pinnan tarvitsee olla suhteellisen tasainen. Mikäli rengas on uritettu / liian kulunut, edellytetään kilpailijaa käyttämään uutta rengaskierrosta. Kilpailurenkaat merkataan.

5.4.4 Mustat/tummat vanteet kielletty.

5.4.5 Vanteiden maksimi ulkomitat 26mm (leveys) ja 52mm (korkeus)

5.4.6 Renkaan + vanteen yläreuna saa maksimissaan ulottua 5mm lokasuojan reunasta ulospäin. Mitataan rengas suorana, ei ohjaus suorana.

5.5 Korit

5.5.1 Kaikki 1/10 scalemaiset, oikeaa ajoneuvoa replikoivat korit sallittu.

5.5.2 Kiila & touring korit kielletty.

5.5.3 Ilmanohjainten käyttö vapaata.

5.5.4 Koriin lisättävät ilmanohjaimet eivät saa ulottua 10mm ulommas korin hallitsevasta pinnasta.

5.5.5 Takasiiven ulottumisvara suoraan taaksepäin takakontin reunasta 20mm.

5.5.7 Korin kiinnityksen täytyy olla tukeva.

5.5.8 Korin täytyy olla ehjä. Missile-korit ovat sallittuja, mutta rungon pitää olla peitettynä joka puolelta kuten "ehjässäkin" korissa.

5.5.9 Korin täytyy olla mahdollisimman scalemainen ja realistisen näköinen, sekä sen siisti viimeistely on suositeltavaa.

5.6 Painot

5.6.1 Auton maksimipaino ajokunnossa 1900g

5.6.2 Auton minimipaino ajokunnossa 1200g



[/size]6 Tekniset säännöt (CS/AWD)
6.1 Runko

6.1.1 1/10 skaalan touring/rally/drift runko

6.1.2 Rungon raidevälin minimipituus on 255mm

6.2 Sähköt

6.2.1 Vapaa, kierrosmäärältään 10.5t tai suurempi harjaton/harjallinen moottori

6.2.2 Nopeudensäädin vapaa

6.2.3 Kaikenlaisten gyrojen ja ajoapulaitteiden käyttö kielletty.

6.2.4 Akkuina hyväksytään 2-kennoinen LiPo-akku. Maksimijännite 8.4V. Lataus aina lipopussissa. NiMh akut myös sallittu.

6.2.5 Akkujen kiinnitys taka-akselin takapuolelle kielletty.

6.3 Välitykset

6.3.1 Auton vetojako etu- ja taka-akselille on kuljettajan päätettävissä, mutta mitä suuremmalla CS-ratiolla kuljettaja ajaa, niin sen näyttävämpää ajosta tulee Korogashi-tekniikan ansiosta. Suositellaan CS 1.5 tai enemmän.

6.4 Vetotapa


6.4.1 Autossa tulee olla neljä vetävää pyörää.

6.4.2 Vetotyyli (hihna, ratas, yms.) vapaa

6.4 AWD / CS Renkaat & Vanteet

6.4.1
6.4.2 Renkaiden kemiallinen & mekaaninen käsittely kielletty.

6.4.3 Renkaan pinnan tarvitsee olla suhteellisen tasainen. Mikäli rengas on uritettu / liian kulunut, edellytetään kilpailijaa käyttämään uutta rengaskierrosta. Kilpailurenkaat merkataan.

6.4.4 Mustat/tummat vanteet kielletty.

6.4.5 Vanteiden maksimi ulkomitat 26mm (leveys) ja 52mm (korkeus)

6.4.6 Renkaan + vanteen yläreuna saa maksimissaan ulottua 5mm lokasuojan reunasta ulospäin. Mitataan rengas suorana, ei ohjaus suorana.

6.5
Korit

6.5.1 Kaikki 1/10 scalemaiset, oikeaa ajoneuvoa replikoivat korit sallittu.

6.5.2 Kiila & touring korit kielletty.

6.5.3 Ilmanohjainten käyttö vapaata.

6.5.4 Koriin lisättävät ilmanohjaimet eivät saa ulottua 10mm ulommas korin hallitsevasta pinnasta.

6.5.5 Takasiiven ulottumisvara suoraan taaksepäin takakontin reunasta 20mm.

6.5.7 Korin kiinnityksen täytyy olla tukeva.

6.5.8 Korin täytyy olla ehjä. Missile-korit ovat sallittuja, mutta rungon pitää olla peitettynä joka puolelta kuten "ehjässäkin" korissa.

6.5.9 Korin täytyy olla mahdollisimman scalemainen ja realistisen näköinen, sekä sen siisti viimeistely on suositeltavaa.

6.6 Painot

6.6.1 Auton minimipaino ajokunnossa 1200g


15
INFO
Chicago Drifters on Lahden alueella toimiva RC-driftingiin eksklusiivisesti keskittynyt pienoisautoilukerho. Ratatilamme sijaitsee tällä Hetkellä Herralan ala-asteen liikuntahallilla. Viikottaisissa treeneissämme käy n. 10 kuljettajaa Lahdesta, sekä sitä ympäröivistä kaupungeista/kunnista.
Ratanamme toimii SM-kilpailutasoinen n. 100m2 kokoinen messumatto. Rataprofiilia pyrimme vaihtamaan muutaman kerran kauden aikana.

Tervetulleita ovat kaikki 1:10 kokoiset sähkökäyttöiset drifterit drifting-rengastuksella! Pääosin kerhon kalusto koostuu RWD autoista, mutta AWD/CS kuskit ovat myöskin tervetulleita ajamaan! Kaikentasoiset kuljettajat ovat myöskin tervetulleita. Oman tasoista ajoseuraa löytyy varmasti! Mikäli et omista autoa vielä, niin voit tulla myöskin tutustumaan lajiin paikan päälle! Neuvomme mielellämme harrastuksen aloittamisen suhteen!

Milloin?

Joka sunnuntai klo. 10.30 - 15.30.

Missä?
Navigaattoriin: Urheilukentäntie 5, Hollola, niin tien pitäisi tuoda Herralan Koulun Liikuntahallille.

Mitä maksaa?
Ei mitään!

Muuta
Rengassuosituksia (toki muillakin renkailla saa ajaa):RWD: DS Racing Competition Series RWD II F ZeroMekkauspöytiä ei hallissa ole. Omat pöydät siis mukaan, mikäli sellaisen tarvitset!Radan läheisyydessä ei ole kauppaa!Ajokerroista ilmoitellaan tänne ketjuun, ja facebookiin!Face: https://www.facebook.com/chicagorcdrifters/





Sivuja: [1]