Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Petri_S

Sivuja: [1]
1
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 20.01.24 - klo: 18.19 »
Lisää porukkaa voisi saada esim. kerhoillalla / viikkokisoilla esim. torstaisin? 7-8 min. alkuerät ja finaalit joissa polttis- ja patteri kasikrossit ajaa samoissa erissä? Jos kiinnostuneita riittää niin korreille myös omat erät?

2
Kilpailijoiden kanava / Vs: S2-10 krossi
« : 02.09.23 - klo: 16.57 »
S2-10 luokka kiinnostaisi kovasti kun se sopisi paremmin aloittelijalle. Voisiko joku asiaa tunteva kertoa onko HW Quickrun 10BL60a nopari sallittu S2-10 luokassa vai ei? Olen ymmärtänyt että ajoituksen säätö 13.5t moottorissa on sallittu niin ei ilmeisesti haittaa vaikka tuossa noparissa ei kai varsinaisesti olekaan vilkkuvaa lediä nolla ajoituksen merkkinä? Ajoituksen toki saa säädettyä nollaan mikäli se luokkaan vaaditaan. Tuo mainittu nopari on minulla jäänyt miltei käyttämättä ja voisin toiseen tuuppikrossiin hankkia sen kaveriksi 13.5t moottorin jos se kävisi S2-10 luokkaan.

Olen ymmärtänyt että moottoriksi käy kaikki nämä alla olevalla EFRA:n listalta löytyvät 13.5t moottorit myös säädettävällä päädyllä? Vai pitääkö olla sekä moottorissa kiinteä ajoitus ja noparissa blinky mode? Onko suosituksia moottoriksi?

https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2023/08/2023%20EFRA%20Brushless%20Motors%2013%205T%20Spec%202023%20v4.pdf

 

3
Tietäiskö kukaan käykö HW Quickrun 10BL60a nopari stock luokkaan? Vois kuvitella että se kävis koska säädettävällä päädyllä varustetut moottorit sallitaan?

4
RC-kerhot ja -radat / Vs: SAVIRATA TATTIKSELLE
« : 13.05.23 - klo: 16.07 »
Milloin tarvitaan talkooapua? Kuulin että savet on jo saatu paikanpäälle. Itse jo odottelen talkookutsua ja uskoisin että talkooporukkaa kyllä löytyy kun on niin kauan jo odotettu. Varmaan jo muillakin sormet syyhyää saada savirata aikaiseksi. Tilannepäivitys voisi olla paikallaan?

5
Kiitos yhteenvedosta. Jos savea ei saa tuoda Lavankoon ja tämän kauden tontin vuokra on jo maksettu niin olisiko mahdollista talkoilla siirtää vanhalle turffiradalle jääneet turffirullat tarvittavat 50-100m ja rakentaa vuokratulle alueelle ensi kesäksi turffi krossirata? Uskoisin talkoisiin löytyvän vapaaehtoisia mikäli se mahdollistaisi ulkoradan ensi kesäksi?


6
Onko mitään uutisia radasta kerrottavana? Päästäänkö ensi kesänä saviradalle ajamaan?

7
Kuulostaa toimivalta. Öljy sitoo saven pinnan, estää kuivan radan murenemiseen ja lohkeilun ja toisaalta estää myös saven huuhtoutumisen ja eroosion sateella. Vaatii kyllä sen että radan kaadot ovat sopivat ja vesi pääsee sateella valumaan pois rata-alueelta paikkoihin joista sitten imeytyy maaperään. Muutama lainaus keskustelusta öljytyn radan toimivuudesta;

Just to clarify it is Vegetable Oil.Delivered on a lorry in big 1000L plastic oil containers and then spread using watering cans. It’s all clay. Which for your information is a bitch to work. We laid the track out, formed jumps, rolled track, watered track, rolled track, oiled track, rolled track.

What's the oil for? It binds the clay together so it doesn’t break apart in bad weather and also provide a lot of traction.

Kuulostaa erittäin lupaavalta. Noi kokemukset on Englannista jossa sataa miltei aina. Vähemmän radan huoltotarvetta ja sateen jälkeen nopeammin ajokunnossa. Lähtisiköhän joku hampurilais ravintola ketju sponsoriksi ja lahjoittaisi käytettyä paistoöljyä radan öljyämiseen? Saisivat sitten Hesen tai Mäkkärin mainokset radan varteen?

8
Onneksi ratapintoja on mahdollista vaihtaa, aikansa kun porukka on tahkonut betonia niin seuraavaksi keskustelu kääntyy EOS mattoon ja sen jälkeen turffiin. Oravanpyörä on valmis koska kaikkia kuskeja ja tarpeita miellyttävää materiaalia ei ole olemassa, jokaisella on kannattajansa.

Just tuon takia ehdotinkin että harkkaradan alue olis vaihdettu betonille. Silloin olis sekä Turffi että betoni krossi radat käytössä ja niistä jokainen voisi valita itselleen mieleisen pinnan. Harkkaradan alue on iso ja tuntuu olevan vajaakäytössä. Kerhon tilat tulisivat näin tehokkaampaan käyttöön. Betoniradasta saataneen riittävän pidokas myös kilpakuskeille ainakin siivouksen tai pidotuksen jälkeen. Eikä niitä aloittelijoita kovin paljoa ole viime aikoina näkynyt leveetä linjaa ajelemassa ja pitoa pilaamassa. Muutamaa hyppyriä tai letkuja siirtämällä vois saada radan sopimaan sekä perus harrastajille että kilpakuskeille aika pienellä työllä?

9
Betoni krossirata olisi kyllä tervetullut, mutta eikö sen voisi toteuttaa nykyisen harkkaradan alueelle? Se alue on nyt vajaa käytössä, harvoin siellä kukaan ajaa. Betoni krossirata oli käytössä muutama vuosi sitten kun pojan kanssa aloittelimme harrastusta. Aloittelijaillat pidettiin siellä ja mun mielestä se sopi aloittelijoille oikein hyvin. Jos näin toimittaisiin niin voisi olla sekä betoni että turffi krossiradat. Lisäksi betonrata kannattaisi toteuttaa niin että soveltuu myös korreille, silloin se toimisi myös aloittelijoille jos alue halutaan pitää myös aloittelija käytössä.

10
Oliko siis tarkoitus että harkkarata olis betoni pinnalla ja isompi kuin viime talvena? Kannatetaan !!!

Sivuja: [1]