7
« : 14.03.21 - klo: 12.31 »
Kuulostaa toimivalta. Öljy sitoo saven pinnan, estää kuivan radan murenemiseen ja lohkeilun ja toisaalta estää myös saven huuhtoutumisen ja eroosion sateella. Vaatii kyllä sen että radan kaadot ovat sopivat ja vesi pääsee sateella valumaan pois rata-alueelta paikkoihin joista sitten imeytyy maaperään. Muutama lainaus keskustelusta öljytyn radan toimivuudesta;
Just to clarify it is Vegetable Oil.Delivered on a lorry in big 1000L plastic oil containers and then spread using watering cans. It’s all clay. Which for your information is a bitch to work. We laid the track out, formed jumps, rolled track, watered track, rolled track, oiled track, rolled track.
What's the oil for? It binds the clay together so it doesn’t break apart in bad weather and also provide a lot of traction.
Kuulostaa erittäin lupaavalta. Noi kokemukset on Englannista jossa sataa miltei aina. Vähemmän radan huoltotarvetta ja sateen jälkeen nopeammin ajokunnossa. Lähtisiköhän joku hampurilais ravintola ketju sponsoriksi ja lahjoittaisi käytettyä paistoöljyä radan öljyämiseen? Saisivat sitten Hesen tai Mäkkärin mainokset radan varteen?