Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - säästäjä

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7
1
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 27.12.07 - klo: 18.54 »
Uskaltaako vastaria lähteä avaamaan.Antenni kun katkesi ihan juuresta niin juottais sen sinne kiinni.Kyseessä joku futaban perus kiteellinen vastari.

uskaltaa , varovasti avaat takakannen ja jos tinakolvi pysyy kädessä niin kolvaat uuden johdon vanhan tilalle suunnilleen yhtä paksua kun vanhakin
Ok pelkasin vaan että sieltä tulee sitten miljoona osaa ulos.

2
Polttisautot / Vs: Nitropolttoaineet
« : 27.12.07 - klo: 18.45 »

3
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 27.12.07 - klo: 18.43 »
Uskaltaako vastaria lähteä avaamaan.Antenni kun katkesi ihan juuresta niin juottais sen sinne kiinni.Kyseessä joku futaban perus kiteellinen vastari.

5
Polttisautot / Vs: Nitropolttoaineet
« : 27.12.07 - klo: 14.03 »
Metanoli kyllä muistaakseni haihtuu vaarattomaksi.

6
Polttisautot / Vs: Nitropolttoaineet
« : 26.12.07 - klo: 22.39 »
Ainakin pakoputken lähellä kun on moottorin käydessä ja savua menee nenään.UNGHT ei mukavaa. :embarrassed:

7
Polttisautot / Vs: Vaihtuuko säädöt ?
« : 26.12.07 - klo: 17.56 »
Os 8 on hyvä yleistulppa savageen niin kuin muihinkin.

Ei muuten kannata vaihtaa tehot laskee,lämmöt nousee,koneesta tulee vaikeammin säädettävä.

8
Polttisautot / Vs: Thunder Tiger MTA-4
« : 25.12.07 - klo: 16.21 »
Luultavasti päälle 60 menee.

9
Polttisautot / Vs: Cen Sport MG10 ST
« : 25.12.07 - klo: 12.16 »
Jep.. no kestävyyttä etsin.. ja tehoa onko yhtää vai pitääkö heti tilata saman tien joku 3cc kone.
Pidät vakion säädöillä jossa se toimii ja on tehokas.Ja sitten kun paukahtaa niin uutta tilalle.

10
Polttisautot / Vs: Auto ja Kytkin.
« : 24.12.07 - klo: 14.33 »
nii 1,5cc ei oo tulossa koko autoon :D onko 16-20cc koneita rc autoihi?
On,1/6 ja 1/5 autot käyttävät juuri sen kokoisia moottoreita ehkä jopa vähän isompia.
Mutta jos sähkiksen rungolle meinaat niin ei taida mahtua.Ja muutenkin ne eivät enää ole nitromoottoreita vaan perus 2-tahtisia.

11
Polttisautot / Vs: nosram .28 evo säädöt?
« : 22.12.07 - klo: 21.30 »
Vähintäänkin sisäänajotulpan kanta pitäisi olla ruskeahko.
Jos kanta on myös musta niin...
No kyllä varmaan osaat asiasi. :wink:

12
Polttisautot / Vs: nosram .28 evo säädöt?
« : 22.12.07 - klo: 19.27 »
Ite jättäisin kyllä ihan hieman rikkaammalle.Uusi moottori kuitenkin kuumenee enemmän.

13
Polttisautot / Vs: nosram .28 evo säädöt?
« : 22.12.07 - klo: 18.15 »
Laita alaneula kaasarin rungon kohdalle.
Tuo reilut 3 kierrosta kuulostaa hyvin laihalta.

Sen jälkeen säädä motti yläneulasta ja sitten alaneulasta(jos tarvetta).

14
Polttisautot / Vs: nosram .28 evo säädöt?
« : 22.12.07 - klo: 17.31 »
Koneen sammuminen röpöttäen voi olla myös sitä että kone ei ole vielä lämmin.
Alaneula on yleensä siinä rungon kohdalla.

15
Yleinen keskustelu / Vs: Uusi akkutekniikka
« : 12.12.07 - klo: 13.19 »
Varmasti olisi.Viisi minuuttia ja akku olisi lähes täynnä.Jos jossain verkostetulla radalla ajaa niin 1 akkuhan riittäisin hyvin.

16
Yleinen keskustelu / Vs: Vinkkejä aloittelijalle
« : 09.12.07 - klo: 21.26 »
kyllähän nuo paremmat autot kestää hyppiä alas vaikka kolmesta metristä.
riippuu tietenkin paljon autosta että mihin se on tarkoitettu.....
tuota HBX bonzeria saa biltemasta halvalla..
polttis kannattaa ilman muuta ostaa jos haluat menosta kaiken ilon irti.
ei mitään ropellihattujen säkäri autoja  :p
Kyllähän trilordyn miehet hyppivä 20 metristä ilman vaurioita.
Ja tuo hbx laatu on sitä että katkeaa keskeltä.

Joo polttis kannattaa hommata.Ei pidä ääntä jonkin verran vähemmän kuin moottorisaha.

17
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 09.12.07 - klo: 11.24 »
Onko tuota taka-aurauspalaa alumiinisena/metallisena vai onko tuo cnc vahvistettu ainoa vaihtoehto?Ei muoviset kestä.

18
Polttisautot / Vs: Losin Muggy
« : 09.12.07 - klo: 09.51 »

19
Polttisautot / Vs: Losin Muggy
« : 08.12.07 - klo: 18.27 »

20
RC-kerhot ja -radat / Vs: Lavangon rata
« : 02.12.07 - klo: 20.02 »
Talviajolle taisi tulla loppu tältä erää (10cm lunta) PAITSI JOS?

Tampataan rata esim. moottorikelkalla.


Itseasiassa jos siellä on noin 6 autoa joista väh. 3 on truggyjä,tms.
Niin nämä miehet ajavat yhden tankin jonka jälkeen pääsee ajamaan myös buggyllä joten ei mene kauaa ennen kuin rata on ajokunnossa.

Ja tällöinhän se ei ole tamppaamista vaan lumen siirtoa.Tosin voisihan sieltä ottaa myös pahimmat lumet pois kolalla.

21
Hobao / Vs: Hobao Hyper 7 kertomuksia vol.1
« : 30.11.07 - klo: 20.13 »
Kuinkas hyvin on pojilla kestäny 4wd hobaos? Kestääkö kohtalaisen kovia iskuja?
No on aika outoa tälläsessa autossa,että hajoaa 4 veto.Kannattaisi miettiä ennemminkin kulutusosia(ei siis niinkään varaosia)kuten laakereita,renkaita ja tämmösiä.
Ja et pety jos ostat.Ja jos nyt tulee radiohäiriö ja kaasu menee täysille niin saattaa hyvin olla mahdollista,että autosta ei hajoa mitään.

22
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 28.11.07 - klo: 17.27 »
OOPS

23
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 28.11.07 - klo: 08.03 »
Voisiko joku vähän neuvoa miten ne öljyt vaihdetaan?Meneekö se niin että kaikki palasiks ja sitten sinne uudet öljyt vai onko sillä jokin aukko mistä ne saa sisään,ulos.

24
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 27.11.07 - klo: 21.36 »
Mitäs pitäisi tehdä.Eli kun ajetaan minimissään puolikaasulla niin eturenkaat vain pullistelee ilmassa.Olisiko jotain keinoa miten eturenkaitten pullistumista voitaisiin estää.

Pitää tehdä kohta valitus kun takarenkaat työntää minkä jaksaa ja eturenkaat vain pullistelevat,taisivat myydä mulle takavetomallin.
Erityisesti nyt talvella tarvitaisiin kaikki renkaat vetämään.

25
Polttisautot / Vs: TRX 2.5 - moottorin säädöt hukassa
« : 25.11.07 - klo: 10.14 »
Ja "kannattaa" säätää se näin:

Vaihe 1:Aja moottori lämpimäksi säädä pääneulaa kiinnipäin 1/8 ja kokeile.Jos ei oikeen kulje huippukierroksilla niin taas 1/8 kiinni jne.Muista tarkkailla lämpöjä ja sitä että putkesta tulee savua.

Vaihe 2:Moottori lämpimänä jos lähtee huonosti liikkeelle laita 1/8 kiinni alaneulaa aja hetki jos lähtee vielä huonosti laita 1/8 kiinni jne.Tässäkin täytyy muistaa ettei laita liikaa kiinni ja lämmöt pysyy kurissa.Putkestakin pitäisi tulla savua.

Ja viisaimmat voivat neuvoa vielä tässä.Ja liian laihalla tulppakin palaa melko nopeasti.Lisäksi muuten liian laihalla pääneula niin ei lähde liikkeelle kunnolla tai sitten kierrokset hidastuvat huipulla.Alaneula taas liian laihalla niin alkaa sätkättämään

26
Polttisautot / Vs: Isot moottorit
« : 21.11.07 - klo: 16.10 »
En tiedä mihin pitäs laittaa mut eikö perjaatteessa moottorin saa käyntiin jos saa työnnettyä autoa tarpeeksi nopeasti taakseppäin?

27
Polttisautot / Vs: Isot moottorit
« : 19.11.07 - klo: 15.07 »
No yksi olisi varma ja voittoja kerännyt suomen kisoissa SH .28 pro. Kulkee ja käy.
No sen olen aikeissa ostaa jouluksi.Mietin vain,että onko tuo isompi moottori jotenkin käyntivarmempi kuin pieni.

28
Polttisautot / Isot moottorit
« : 18.11.07 - klo: 21.03 »
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=2060
Eli olisiko mitään jos ostaisi tuon moottorin ja laittaisi truggyyn.Pitäisikö vahvistella jotain?

Tuosta force 28 on kokemusta ja on hyvä moottori.Mietin tuota vain koska olisi aika hirveästi tehoja ja olisi vähemmän säätöherkkä?
Voi ehdottaa myös muita vastaavia.

29
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 18.11.07 - klo: 11.06 »
Jotenkin toivoin,että juuri sinä vastaisit tähän.
Joo täytyy kokeilla tänään.

30
Polttisautot / Vs: Hong Nor X1-CRT Truggy
« : 17.11.07 - klo: 23.05 »
Nyt on ollut homma vähän jäissä kun on ollut pieni rahapula.
No kuitenkin säädöt olivat päin jotain joten säädin moottorin uudestaan.
Kun ei ole vielä liiaksi kokemusta tästä säätämisestä niin jos joku neuvoisi vähän.

Eli muuten toimii hyvin mutta jos auto on tyhjäkäynnillä ja painaa kaasun nopeasti pohjaan niin kuuluu vouvou tai jotain sinnepäin eikä kierrokset nouse,ei kuitenkaan mielestäni tukehdu kuitenkaan.
Jos kaasua ei paina samantien pohjaan niin lähtee kierrokset nousemaan ihan normaalisti.

Voiko vika olla alaneulan sijasta myös pääneulassa?Mihin päin pitäisi ruveta kääntelemään ja mitä?

Ei siinä muuten mitään mutta olisi kiva ajaa niin ettei koko ajan tarvitse miettiä,että minkä verran saa painaa kaasua.Tuota ääntä on vähän vaikea kuvailla voisin ottaa joku päivä vaikka videota niin näkisitte.

Sivuja: [1] 2 3 4 ... 7